مرحله بک گراند چک

این پست مخصوص افرادی هست که مدارک خود را تحویل سفارت داده اند و قبل یا بعد از مرحله مدیکال هستند و حالت کلافگی بهشون دست داده (چون هیچ خبر جدیدی دریافت نمیکنند) و مرتب تاریخ پیشرفت پروسه دیگران را با خود مقایسه میکنند. البته شاید برای دیگر دوستان هم مفید باشد.
به اعتقاد من بد‌ترین و عذاب آور‌ترین مرحله ، مرحله بک گراند چک هست. چون اولا خود اداره مهاجرت کانادا یک اشاره خیلی‌ کوتاه و کلی‌ به قضیه کرده ، و از طرفی‌ هیچ جائی از صفحه کنترل وضعیت ، به آن اشاره نشده است ، مگر اینکه شخصی‌ ایمیل بزنه و آنها اعلام کنند که ، شما در مرحله بک گراند چک هستید.
در پرونده‌هایی که بر اساس قانون قدیم بررسی‌ میشد ، این عمل چیزی حدود ۱۳ ماه طول می‌کشید ، ولی‌ با توجه به اینکه در قانون جدید ، اداره مهاجرت کانادا متعهد شده است که بین ۶ ماه تا یک سال کل پروسه بیشتر طول نکشد ، قطعا این مرحله کوتاه تر خواهد بود. اما مشکل اینجاست که مراحل قبل از بک گراند چک خیلی سریع پیش میرود و کاری که قبلا در جهت بررسی‌ مدارک حدود ۲-۳ سال انجام میدادند را در ۲-۳ ماه انجام میدهند و یک دفعه به مرحله بک گراند چک می‌رسند و کل پروسه متوقف میشود(یعنی‌ این جوری استنباط میشود).
حالا بک گراند چک چی‌ هست؟
بک گراند چک مرحله‌ای هست که پس از دریافت مدارک توسط متقاضی شروع میشود و اغلب تا قبل از ارسال مدیکال خاتمه می‌یابد ، اما در مواردی هم تا بعد از مرحله ارسال مدیکال هم به طول خواهد انجامید.
بخشی از اداره مهاجرت وظیفه دارد که مشخصات متقاضی و همراهان را از طریق اینترپول چک کند تا مطمئن شود که این افراد ، هیچ گونه سؤ سابقه در هیچ کشوری ندارند.
عواملی که باعث میشود که این پروسه از حد معمول طولانی‌ تر شود چیست؟
تعداد همراهان – سفر‌های توریستی ، کوتاه مدت و یا اقامت در دیگر کشور‌ها و متاسفانه ، ملیت!!!
طول پروسه برای ایرانیانی که بنا به دلایلی مدارک خود را به سفارت دیگری غیر از دمشق تحویل داده اند ، بیشتر خواهد بود.
البته پیشرفت پروسه کاملا به ویزا آفیسر بستگی دارد و من توصیه می‌کنم که اگر احتمالا بنا به دلایلی این زمان غیر معمول طولانی‌ شد ، اصلا نگران نباشید ، چون اصلا و به هیچ عنوان کاری از دست شما بر نمیآید و باید آفیسر محترم به پاسخ سوالات خود دست یابد. پس از آن به وسیله نامه و یا ایمیل از شما درخواست پاسپورت خواهد کرد و این بدان معناست که شما از این تاریخ میتوانید خود را به عنوان مقیم کانادا فرض کنید.
پس ، من اکیدا توصیه می‌کنم برای جلوگیری از هر گونه تپش قلب و مشکلات احتمالی‌ برای قلب یا اعصاب ، تاریخ‌های بقیه را با خود مقایسه نکنید و کلافه نشید. زندگی‌ عادی خود را بکنید ، یاد افرادی بیفتید که ۶-۷ سال پروسه شان طول کشیده است.
و نهایتا امیدوارم که ویزا آفیسری که مسول پرونده همه‌ی دوستان هست ، آدم گیری نباشه.

خوش باشید

71 دیدگاه

  1. اکتبر 16, 2009 در 7:20 ب.ظ.

    سلام بر شما .فعلا که فایل نامبر برای ما خودش ماجرایی شده .از مرداد مدارکم را تحویل وکیل داده ام .می گویند آخر شهریور وارد سفارت شده . اما هنوز هیچ فایل نامبری نیومده . غیر طبیعی نیست ؟

    • امیر said,

      اکتبر 16, 2009 در 10:27 ب.ظ.

      سلام الهام جان
      نه هنوز دیر نشده. کمی‌ پروسه طولانی‌ تر از قبل شده.
      خوش باشی‌

  2. یاشار said,

    اکتبر 17, 2009 در 5:47 ق.ظ.

    با سلام من چیزی در مورد قانون جدید نمیدونم من از طریق سرمایه گزاری اقدام کردم آیا برای من فرقی میکنه؟؟؟

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:21 ب.ظ.

      اتفاقا من هم از سرمایه گذاری چیزی نمیدونم ، اما فکر می‌کنم این مرحله شامل همه افرادی که قصد مهاجرت دارند ، بشه.
      خوش باشی‌

  3. باران said,

    اکتبر 17, 2009 در 5:48 ق.ظ.

    کاش منم میتونستم مثل شما به همه کمک کنم! چه کنم که اطلاعات جدیدی از مهاجرت ندارم! اطلاعات من در مورد مهاجرت مربوط به دهسال میشود…. زمان من حداقل 70 بود و امتحان آیلتس هم نبود… من تنها کاری که میتونم بکنم اینه که دعا کنم خداوند هیچکس را در انتظار نگذارد….

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:27 ب.ظ.

      باران جان تو هم میتونی‌ با نوشتن واقعیت آنجا ، چه خوب و چه بد ، به همه کمک کنی‌. من که شرایط آنجا را نمیدونم ، چیز هایی که مینویسم کلی‌ هست و شامل خیلی‌ از کشور‌ها میشود. جزئیات کانادا با شما.
      اون موقع که من هم برای کانادا اقدام کردم ، امتیاز بود ۷۰ و آیلتس هم نمیخواست ولی‌ در عوض باید مدارک تحصیلی‌ تائید میشد. یادش به خیر چقدر زود گذشت.
      خوش باشی‌

  4. مژده said,

    اکتبر 17, 2009 در 7:28 ق.ظ.

    انشالله به زودي براي همه يه خبرايي مي شه… گر صبر كني ز غوره حلوا سازي

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:28 ب.ظ.

      انشاالله.
      خوش باشی‌

  5. اکتبر 17, 2009 در 7:39 ق.ظ.

    سلام!‌ من یکی از دوستام توی گلدن گروپ که یه دفتر مهاجرتیه کار می کنه!‌می گه یکی از مشاورا بهش گفته که پرونده ایرانی ها به این علت طولانی شده که مجددا ایرانی ها رو بک گراند چک می کنن! بعد از شلوغی ها!‌چیزی در این باره شنیدید؟

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:32 ب.ظ.

      نه دوست عزیز من چیزی در این مورد نشنیدم. این گلدن گروپی‌ها هم بعضی‌ موقع‌ها یه چیز هایی میگن که آدم کف میکنه. قبلا هم تو این مایه‌ها ازشون شنیدم!!!
      خوش باشی‌

  6. رضا-reza1100 said,

    اکتبر 17, 2009 در 8:45 ق.ظ.

    امير جان
    باسلام
    پس خدا بداد ما برسه . با توجه به اينكه خانم 4 سال انگليس بوده احتمالا مال ما هم طول بكشه . من هم 8 روز چين بودم . اونم تاثير داره ؟

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:41 ب.ظ.

      رضا جان بی‌ تاثیر نیست. ممکن هست که طول بکشه ولی‌ چاره‌ای نیست.
      خوش باشی‌

  7. رضا-reza1100 said,

    اکتبر 17, 2009 در 8:51 ق.ظ.

    راستي اميرجون
    ميگن شما اسم هركيو ميبري ميره كانادا . اسم مارو هم ببر كه ما هم بريم.
    قضيه ما شده مثل اون كسي كه هنوز حسابي تو بانك بازنكرده ميگه ما بدشانسيم هيچ وقت برنده نميشيم تو قرعه كشي.
    ما هنوز فرمها رو هم جرات نكرديم بفرستيم . پس بايد يه اسم از ما ببري كه يه فرجي بشه ما بتونيم فرمهارو بفرستيم .
    خوش باشي

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:44 ب.ظ.

      آقا رضا من که دهنم کف کرد از بس اسم شما را بردم. پس بفرست دیگه یا با مدرس کالج ، یا با حسابداری. پس میفرستی دیگه نه؟!!!
      خوش باشی‌

  8. مهدی said,

    اکتبر 17, 2009 در 9:27 ق.ظ.

    سلام؛
    ممنون از توضیحات دلگرم کننده تون. فقط یک سوال: بررسی جزئیات فرمهایی که پر کردیم بعد از استعلام از اینترپول است؟ و یا این بررسی هم جزء همون استعلامه؟

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 6:48 ب.ظ.

      مهدی جان بررسی‌ مدارک و فرم‌ها همزمان با بک گراند چک انجام میشه.
      خوش باشی‌

  9. رضا said,

    اکتبر 17, 2009 در 10:43 ق.ظ.

    امير جان سلام
    با توجه به طولاني شدن زماني كه پرونده ما در Pending است (بيش از 4 ماه ) مي خواستم بدونم آيا به نظر شما اصلاٌ بررسي پرونده ما را آغاز كرده اند يا خير؟ ديگر اينكه تعدد دور ه هاي طي شده در حين كار (براي من )و سفرهاي كوتاه مدت به اروپا و آسيابه منظور ماموريت كاري يا ويزيتوري براي من كه main applicant نيستم آيا تاثيري در ارزيابي پرونده دارد؟راستش ارزيابي امتياز ما(توسط خودمان ) 65 است و علت نگراني ما بيشتر به اين خاطر مي باشد . باتشكر

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 7:00 ب.ظ.

      رضا جان ، پرونده شما الان در حال بررسی‌ هست و زمانی‌ که وضعیت به «این پراسس» تبدیل میشود ، اگر بک گراند چک پایان یافته باشد و نقص پرونده هم نداشته باشید و امتیاز لازم را بدست آورده باشید ، مدیکال ارسال میشود.
      دوره‌های حین کار شما آنچنان تاثیری در پرونده ندارد ، اما سفر‌های خارجی‌ ، در بک گراند چک بی‌ تاثیر نیست.
      خوش باشی‌

  10. احسان said,

    اکتبر 17, 2009 در 4:34 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    سوال من اینه که آیا همه مدارک باید بعد از ترجمه مهر وزارت امور خارجه رو هم داشته باشه یا نه ؟ و اگر ضرروی هست برای چه مدارکی.ممنون میشم اگه راهنمائی کنید.

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 7:11 ب.ظ.

      سلام احسان جان
      برای کانادا ، هیچ نیازی به تائید مدارک توسط امور خارجه ندارید.
      خوش باشی‌

  11. باران said,

    اکتبر 18, 2009 در 2:05 ق.ظ.

    امیرجان سلام! نوشته بودی که من میتونم در مورد خوب و بد کانادا بگم! والله راستش یکبار اینکار را کردم ولی انقدر پیام های خصوصی داشتم که به من بد و بیراه گفتند!!! متاسفانه دوستان فقط دوست دارند جنبه های مثبت کانادا را ببینند! و یکبار هم یکی به من گفت شرط میبندم که تو فک و فامیل بای بای کانادا هستی!!! خلاصه که غصه ام شد!!! و برای همین بود که من فقط از خوبی های کانادا میگم و بدی ها میگذارم برای کسانی که خودشان وارد کانادا بشوند و لمس کنند….

    • امیر said,

      اکتبر 18, 2009 در 9:36 ب.ظ.

      باران جان سلام
      تو چکار به حرف یک عده خاص داری؟ متاسفانه بعضی‌‌ها دوست دارند چرت بگویند. من واقعا برای کسانی که قصد مهاجرت دارند و فقط دوست دارند که زوایای خوب و مثبت را ببینند ، متاسفم.
      من اون چیزی که واقعیت هست و دارم میبینم را مینویسم ، و اصلا هم برام مهم نیست که چه کسانی‌ بدشون میاد.
      خوش باشی‌

  12. bijan said,

    اکتبر 18, 2009 در 6:14 ق.ظ.

    با سلام به شما وكليه دوستان عزيز؛ ميخواستم بپرسم سفر خارجي چند روزه در سال2003 با پاس دولتي(نه عادي) اگر در فرم هاي مربوطه ذكر نشده باشد مشكل ساز ميگردد؟ و اينكه بك گراند چك فقط در مورد سوء سابقه از اينتر پول است؟ آخر اينك كسي از دوستان از وضعيت پرونده هاي 2004 ارسالي به ورشو اطلاعي دارد؟ با تشكر فراوان.

    • امیر said,

      اکتبر 18, 2009 در 9:39 ب.ظ.

      دوست عزیز هر چی‌ که هست و نیست را بنویسید. بک گراند چک صرفا جهت سؤ سابقه نیست ، تحصیلات و سابقه کار را هم چک میکنند.
      خوش باشی‌

  13. میترا said,

    اکتبر 18, 2009 در 8:44 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    خدمت رسیدم جهت احوالپرسی. هوای اونجا چطوره؟ ما اینجا دو سه روزه بارون داریم.

    • امیر said,

      اکتبر 18, 2009 در 10:05 ب.ظ.

      سلام میترا جان
      سلام از ماست. انشاالله که خوش می‌گذره؟ اینجا که ما همش بارون داریم. خبر دارم که شما هم هواتون بارانیه. انشاالله که هوای دلتون آفتابی باشه.
      خوش باشی‌

  14. رضا said,

    اکتبر 18, 2009 در 12:45 ب.ظ.

    امير جان سلام
    فقط خواستم سلامي عرض كنم و بگم اسم ما رو همزمثل رضا ذكر كني تا ما هم انشاا.. يك مرحله به كانادا نزديك بشيم. به خدا تو pending پوسيديم .
    خوش خبر باشي

    • امیر said,

      اکتبر 18, 2009 در 10:07 ب.ظ.

      سلام رضا جان
      انشاالله همین روز‌ها خبر خوبی‌ دریافت خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  15. Ali said,

    اکتبر 19, 2009 در 12:56 ق.ظ.

    Salaam Amir,
    You might remember that I have written here before and talked about my file. It has been slightly more than 4 months since they received my medical forms. As I live outside Iran for the past 10 years, they are now conducting my background and security checks. I learned this after I contacted them 2 times at a 2-month interval. To tell you the truth, this waiting time after the medicals has been very blessing for us; I could pay off the majority of my debts and I hope and pray I can have a better budget for moving to Canada. So my advice to the friends like me, just be patient and let it happen whenever Allah wills. Good luck to you all.

    • امیر said,

      اکتبر 19, 2009 در 5:54 ب.ظ.

      Hi Ali
      THank you for your comment.
      Best wishes for you and all freinds.

  16. صبا said,

    اکتبر 19, 2009 در 5:38 ق.ظ.

    سلام امیر خان، من بازهم خونه مو عوض کردم!!! معذرت میخوام بابت اسباب کشی های پشت سر هم … اما بعد از کلی این درو اون در زدن من هم دیدم بهتر از وردپرس هیچی نیست!! فقط هنوز کمی باهاش مشکل دارم چون یه کم پیچیده ست. هنوز نمی دونم مثلا چه جوری میشه توش موسیقی گذاشت…
    آدرس جدیدم: http://immigrantdoctor.wordpress.com

    • امیر said,

      اکتبر 19, 2009 در 5:57 ب.ظ.

      سلام صبا جان
      هی‌ خونه عوض میکنی‌ ، فکر ما هم باش که باید برات خونه نویی کادو بیاریم!!!
      من هم هنوز باهاش مشکل دارم و وقت هم ندارم که باهاش ور برم تا سر از کارش در بیارم.
      خوش باشی‌

  17. reza1100 said,

    اکتبر 19, 2009 در 5:40 ق.ظ.

    امیرجان
    آره منتها بزار یکی دوتا امتحان بده ببینیم خانم چند مرده حلاجه ( یا چند زنه حلاجه) بعد میفرستم. امتحان اصلیش 21 نوامبره.
    راستی یک سئوال پیش اومده:
    تو کتابچه مهاجرت نوشته 22 امتیازو به افرادیکه دارای 3 سال تحصیل فنی یا کارآموزی یا…
    منظور از کارآموزی در کشور های غربی چیه؟
    آیا مثلا اگه ما یک گواهینامه کارآموزی رشته حسابداری از بدو شروع بکارش ارائه بدیم مثلا بگیم 1 سال سرکارش حقوق نگرفته و کارآموز بوده این 2 امتیازو میگیره یا کاراموزی در غرب رویه دیگه ای داره. چون تو ایران که واحد آموزش شرکت یک گواهی صادر میکنه . گفتم ببینم اطلاعی داری؟
    2-تو بوکلت اوپی06 نوشته:
    “Educational credential” is defined in R73 as any diploma, degree or trade or apprenticeship
    credential issued on the completion of a program of study or training at an educational or
    training institution recognized by the authorities responsible for registering, accrediting,
    supervising and regulating such institutions in the country of issue.
    منظورش همون مهر دادگستریه؟ چون یادمه گفته بودی جایی نگفته مدارک تحصیلی باید توسط دادگستری تائید بشه. البته اینجا دارالرجمه ها حاضرند مهر تائید بزنن اما دادگستری هر مدرک تحصیلیو مهر نمیکنه.
    3-من خیلی خیلی میترسم مثلا 30 آذر که میشه 20 دسامبر مدارکو بفرستم بعد هنوز فایل نامبر نگرفته لیست جدید اعلام بشه . راستی اون موقع بر طبق قانون جدید ارزیابی خواهیم شد دیگه درسته ؟گاهی میگم اگه به 15 آذر رسیدیم اصلا نفرستیم بعد از کریسمس ببینیم اداره مهاجرت چی میگه. چون لااقل مثلا اگه اون موقع بگن حسابدارا دیگه نفرستن مثلا مسئول اداری قبول میکنیم دیگه با مستند سازی هم نیمشه اقدام کرد چون فرمهامون پیش سفارت میمونه و اگه ما بخواهیم از طریق اداری اقدام کنیم شک میکنن.
    جالبه برخلاف تغییر قانون قبل , هیچ چی از اداره مهاجرت درز نمیکنه که مثلا قراره تغییر بکنه یا نه.
    خوش باشی عزیز

    • امیر said,

      اکتبر 19, 2009 در 11:20 ب.ظ.

      رضا جان من متاسفانه ندیدم جائی در مورد کارآموزی در کشور‌های خارجی‌ چیزی نوشته باشه.
      هیچ جائی اشاره نشده که حتما باید ترجمه ،تأیدییه دادگستری داشته باشه. اما چون همه با مهر دادگستری میفرستند ، شاید حساس بشوند. اما اگر مدرک تحصیلی‌ یا سابقه کار بر روی سر برگ انگلیسی اون اداره یا موسسه نوشته بشه ، کاملا مورد تائید هست.
      رضا جان ، اگر قرار باشه که قانون عوض بشه ، که یکدفعه صبحش اعلام نمیکنند!!! پس مطمئن باش هر زمانی قرار باشه که این قانون تغییر کنه ، قبلش اعلام خواهند کرد.
      خوش باشی‌

  18. نيلوفر said,

    اکتبر 19, 2009 در 6:24 ق.ظ.

    سلام امير جان.پارسال قبل از مصاحبه ما به فاصله 5-6 ماه سه تا مسافرت خارج از كشور داشتيم يكي تفريحي و دو تا كاري.البته با توجه به ليستي كه درست كرديم مال بچه هايي كه با ما همدوره هستن (ژانويه 2009 فايل نامبر فدرال گرفتن)و يا بعد ما هستن به جز يه نفر هنوز كسي مديكالش نيومده.اميدوارم فرايندشون سريع بشه و خيال ما راحت.
    راستي براي لاتاري هنوز اسپانسر پيدا نكرديم و نوبت مصاحبه مون هم با توجه به شماره كيس نامبر افتاده تو اوايل سال 2010 ولي هنوز دقيق اعام نشده.

    • امیر said,

      اکتبر 19, 2009 در 11:23 ب.ظ.

      سلام نیلوفر جان کلا فرایند نسبت با چند ماه قبل ، کمی‌ کند شده و انشاالله سر نوبت خواهد آمد.
      چرا؟ مگر کسی‌ را امریکا نداری؟
      خوش باشی‌

  19. وحيد said,

    اکتبر 19, 2009 در 9:42 ق.ظ.

    امير جان سلام
    راجع به ارسال بار با Freight من تو وبلاگهاي كانادا چيزي نديدم از چند تا وبلاگ استراليايي اطلاعات خوبي گرفتم كه لينكشون اينجا مي ذارم محبت كن يه پست راجع به اين موضوع اختصاص بده
    http://www.mohandesernest.com/cat-9.aspx
    http://behindtheseas.blogfa.com/post-18.aspx
    http://freshblog.blogsky.com/1388/01/10/post-159/
    به طور خلاصه با هواپيمايي امارات (در فرودگاه امام خميني) 250 كيلو رو به ازاي هر كيلو 2 دلار و 70 سنت ميشه فرستاد هر چقدر هم وزن محموله كمتر باشه قيمت بالاتره
    به نظر من مي صرفه
    تلفن نمايندگي امارات در فرودگاه امام: 55678210
    موفق باشي

    • امیر said,

      اکتبر 19, 2009 در 11:34 ب.ظ.

      ممنونم وحید جان ، چشم در اولین فرصت. فقط باید کمی‌ مطالعه کنم تا اطلاعات دقیقی‌ بتونم بدست بیارم. ولی‌ میدونم که شرکت‌های حمل و نقل در تهران هستند که این کار را انجام میدهند.
      شما به سلامتی‌ داری بار میزنید و میرید دیگه؟!
      خوش باشی‌

  20. پوریا said,

    اکتبر 20, 2009 در 6:45 ق.ظ.

    سلام امیر خان. دیگه یک پارچه مشاور مهاجرتی شدی یا. به نظرم درس تو ول کن و بچسب به همین کار. هر جای دنیا که بری جواب میده.

    • امیر said,

      اکتبر 20, 2009 در 10:12 ق.ظ.

      سلام پوریا جان. درسم که تموم شده ، فکر کنم باید کارمو ول کنم البته اگر خرجمو بدن دوستان!!!!
      خوش باشی‌

  21. reza1100 said,

    اکتبر 20, 2009 در 10:55 ق.ظ.

    امیرجون
    شماره حساب بده پولو بفرستیم بیاد. شما فقط راضی باش عزیز.
    با تشکر از جوابهای شما.

    • امیر said,

      اکتبر 20, 2009 در 11:59 ق.ظ.

      من راضیم رضا جان ، اگر جواب‌های من درست هست و راضیتان می‌کند ، یک دعا کافیست.
      در مورد پول هم خصوصی صحبت می‌کنیم!!!!
      خوش باشی‌

  22. باران said,

    اکتبر 21, 2009 در 2:35 ق.ظ.

    امیر چرا پست جدیدم را هنوز نخوندی ؟؟

    • امیر said,

      اکتبر 21, 2009 در 11:16 ق.ظ.

      ببخشید ، گرفتار بودم. رفتم تو کارش.
      خوش باشی‌

  23. مهرداد said,

    اکتبر 21, 2009 در 8:09 ق.ظ.

    سلام امير جان

    با توجه به Background check فكر كنم منم در همين مرحله گير كردم علتشم شايد رفتن 21 روزه من به آلمان و يك سفر تفريحي به سريلانكا و دبي باشد البته نمي‌دانم چقدر زمان را زياد مي‌كند اما اميدوارم مصاحبه و از ابنجور دردسرها در كار نباشد الان دقيقا 83 روز است كه در Inprocess ماندم و 153 روز كه مدارك در سوريه است. اما يك سوال مي‌ماند اينكه اكثر دوستان در همان زمان كه از pending به inprocess تبديل شدند نقص مدارك و مصاحبه به آنها اعلام شده است تا همين ديروز كه يكي از دوستان مي‌گفت يكي از دوستانش بعد از 80 روز كه در In process بوده برايش مصاحبه گذاشته‌اند كه اين موضوع نيز باعث نگراني مضاعف ما شد. اميدوارم آفيسر ما زياد نگران ما نباشد و ايمان بياور كه ما آدم‌هاي خوبي هستيم.

    موفق باشي

    • امیر said,

      اکتبر 21, 2009 در 11:18 ق.ظ.

      انشاالله مهرداد جان که هیچ گونه نقص مدارک نداری و مصاحبه هم نخواهی داشت. چون قاعدتا باید تا الان اعلام میکردند.
      خوش باشی‌

  24. اکتبر 21, 2009 در 8:39 ق.ظ.

    امروز شد 51 روز که من پندینگم!! دیگه تصمیم گرفتم نشمرم!!

    • امیر said,

      اکتبر 21, 2009 در 11:22 ق.ظ.

      کار درست میکنی‌ رعنا جان. چون جز اعصاب خردی هیچی‌ دیگه عایدت نمیشه.
      خوش باشی‌

  25. bijan said,

    اکتبر 21, 2009 در 1:45 ب.ظ.

    باسلام؛میخواستم سوال کنم در جدول مدت پروسه پرونده ها در سفارتخانه های مختلف که در سایت اداره مهاجرت درج نموده ان ؛برای پرونده های ارسالی از دمشق به ورشو مدت پروسه از تاریخ فایل نامبر ملاک است یا تاریخ انتقال به ورشو. با سپاس فراوان.

    • امیر said,

      اکتبر 21, 2009 در 4:15 ب.ظ.

      دوست عزیز ، پروسه پرونده تان هیچ تغییری نخواهد کرد و چه بسا که کوتاهتر هم خواهد شد. فلسفه ارسال پرونده‌ها به ورشو همین هست که زودتر تکلیف مشخص شود.
      خوش باشی‌

  26. sara said,

    اکتبر 21, 2009 در 6:39 ب.ظ.

    سلام امیر جان .دیروز جواب ایمیل منو دادند. عذر خواهی کرده بودند که دیر شده و گفتن که چون سرشون خیلی شلوغه دیر شده و گفتن که به دلایل متعددی مثل منتظر بودن واسه بک گراند چک یا نیاز به مصاحبه و یا نقص پرونده باعث می شه که طول بکشه….اما نگفتن که مورد ما چی بوده… . ولی این لحن عذر خواهانه و مودبانشون خیلی جالب بود.اما باز هم هیچی رو معلوم نکردن حالا نظرت چیه ؟؟؟

    • امیر said,

      اکتبر 21, 2009 در 8:58 ب.ظ.

      سلام سارا جان
      اگر امشب خبری ازت نمی‌شد ، آماده کرده بودم که یک پست بهت اختصاص بدم. با بعضی‌ از دوستان که وبلاگ دارند ، میشه احوال هم را جویا شد ، اما بعضی‌‌ها مثل تو که آدرسی ندارید ، وقتی‌ خبری نیست ازتون ، دلتنگی‌ میاد سراغمون. دوستی‌ مجازی هم برای خودش عالمی داره.
      خوب پس خیالت راحت شد. هیچ مشکلی‌ نیست و نگران نباش. به اعتقاد من باید منتظر مدیکال باشی‌.
      خوش باشی‌

  27. پوریا said,

    اکتبر 22, 2009 در 7:34 ق.ظ.

    امیر جان؛ پست جدید برات گذاشتم. ولی تو چند روزه که آپ نکردی؛ آه ما می گیرتت هاااا

    • امیر said,

      اکتبر 22, 2009 در 5:53 ب.ظ.

      مرسی‌ پوریا جان اما کپی‌ پیست کرده بودی و قبول نیست.
      مرد مؤمن ، ایران که بودی حداقل روزی یه پست ازت داشتیم ، حالا رفتی‌ اونجا بی‌خیال شدی ، بابا جان فکر دل ما باش!!!
      منم پشت سرت میام ، امشب پست جدید.
      خوش باشی‌

  28. میترا said,

    اکتبر 22, 2009 در 7:36 ق.ظ.

    ای بابا اینقدر نفرین ناله نثار هم نکنید!!! نا سلامتی دوست و رفیق هستید!!!

    • امیر said,

      اکتبر 22, 2009 در 5:56 ب.ظ.

      این چه دوستیه؟ پست جدید که نمیذاره ، حداقل تلفنش را بده بهش زنگ بزنیم.
      خوش باشی‌

  29. sara said,

    اکتبر 22, 2009 در 9:46 ق.ظ.

    امیر جان سلام.از لطفت ممنون باورم نمی شه که من تو یاد شما مونده باشم اصلا…… کاش خبر نمی دادم یه پست به من اختصاص می دادی معروف می شدم یا که فرداش مدیکالو درخواست پاسپورتو همه چی میامد آخه اسم اون دوستو بردی مدیکال آمد حالا فکر کن یه پست بذاری در مورد من وااااااااای چی می شد.من دوبی هستم از فرودگاه براتون پیام گذاشتم اما هی پیغام میداد پس ورد می خواست نمی دونم چرا… وگر نه فکر نکنیدمن بی معرفتم.نمیدونم این مدل نامه تا حالا کسی گرفته؟؟/

    • امیر said,

      اکتبر 22, 2009 در 6:00 ب.ظ.

      سارا جان سلام
      مطمئن باش که هیچ زمانی‌ من دوستان عزیزم را فراموش نخواهم کرد و لحظه به لحظه بیادشان هستم.
      انشاالله همیشه به سفر.
      خوش باشی‌

  30. ستاره said,

    اکتبر 22, 2009 در 10:15 ق.ظ.

    اومدیم و دری به تخته خورد و ما هم ویزا گرفتیم، بعدش جریان landing و اینا چجوریه؟ شنیدم که یه مهلت 6 ماهه میدن تا LANDED بشیم و 20 روزی بمونیم، بعد دوباره یه فرصت میدن تا کلا جمع کنیم و بریم، درسته؟

    • امیر said,

      اکتبر 22, 2009 در 6:03 ب.ظ.

      چی‌ شد؟ اصلا نگرفتم چی‌ گفتی‌!!!!
      جمع کنید و برید؟ کجا؟
      شما زمانی‌ که ویزاتون صادر میشه ، یک سال اعتبار داره و باید ظرف این مدت وارد خاک کانادا بشید. تاریخ شروع ویزا از زمانی‌ هست که مدیکال خود را انجام دادید.
      خوش باشی‌

  31. ستاره said,

    اکتبر 22, 2009 در 6:24 ب.ظ.

    امیر جان اینو می دونم که بعد از مدیکال ویزا میدن، منم منظورم بعدشه………… من یک دوستی دارم که وکیل داره، وکیل بهش گفته بود وقتی ویزا میدن باید یکبار در عرض 6 ماه وارد خاک کانادا بشین یعنی همون landing، که کارت اقامت دایم هم وقتی landed شدین بهتون میدن…….و حداقل 20 روزی باید بمونین….. بعد 1 سال بهتون مهلت میدن تا زندگیتونو جمع کنین و برین……….

    • امیر said,

      اکتبر 22, 2009 در 8:49 ب.ظ.

      ستاره جان ، باید ببخشید. ولی‌ من روی این افراد که مشاور هستند و خودشون را وکیل میدونند ، حساسیت دارم. این دیگه نوبرش هست.
      به معنای‌ واقعی‌ کلمه «چرت » گفته.
      شما زمانی‌ که ویزا گرفتید ، یک سال وقت دارید (شروعش از زمان انجام مدیکال شروع میشه) که وارد خاک کانادا بشید.یک ماه بعد هم کارت‌های اقامتتون به دستتون میرسه ، و هر وقت دیگه خواستید میتونید که به ایران یا هر جای دیگه برید.
      ستاره جان ، من به عنوان یک دوست به شما اکیدا توصیه می‌کنم که به حرف افرادی که خود را وکیل مینامند ولی‌ به اندازه یک مشاور هم اطلاعت ندارند اصلا گوش ندهید. تصمیم با خودتان.
      خوش باشی‌

  32. حمیدم said,

    اکتبر 22, 2009 در 8:46 ب.ظ.

    امیرجان همه باید دعا کنیم که پروندمون گیر یه آفیسر خوب بیفته و عاقبتمون زودتر ختم به خیر بشه و ویزاهامون بیاد.ان شاء الله.

  33. مهران said,

    اکتبر 22, 2009 در 10:26 ب.ظ.

    سلام
    ببخشید آیا هرچی امتیاز بیشتر باشه، امکان پذیرش هم بیشتره با خیر ؟
    به این خاطر پرسیدم چون من مدارکمو که فرستادم، یه بار دیگه امتحان زبان دادم و نمره بهتری گرفتم ( یعنی امتیاز بهتری طبق جدول اداره مهاجرت) و حالا تصمیم دارم اونو براشون بفرستم. نظر شما چیه . ممنون

    • امیر said,

      اکتبر 22, 2009 در 11:29 ب.ظ.

      دوست عزیز این کار را حتما انجام بده. اما اون تاثیری که شما فکر می‌کنید را ندارد.
      خوش باشی‌

  34. ستاره said,

    اکتبر 23, 2009 در 7:11 ق.ظ.

    امیر جان منم با شما موافقم، اصلا این مشاور ها و وکیل ها رو قبول ندارم، ( اگه قبول داشتم خودم وکیل می گرفتم)……… منم اینو از دوستم شنیدم، اما در مورد سلامت روان اون مشاور هیچ اطلاعی ندارم! 😀

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 4:37 ب.ظ.

      ستاره جان به دوستت توصیه می‌کنم که در اولین فرصت ، مشاورش را عوض کنه. این بابا هیچ چی‌ نمیدونه ، هیچی‌.
      خوش باشی‌

  35. ستاره said,

    اکتبر 23, 2009 در 7:16 ق.ظ.

    امیر جان منم با شما موافقم، اصلا این مشاور ها و وکیل ها رو قبول ندارم، ( اگه قبول داشتم خودم وکیل می گرفتم!)……… منم اینو از دوستم شنیدم، اما در مورد سلامت روان اون مشاور هیچ اطلاعاتی ندارم! D:

  36. ستاره said,

    اکتبر 23, 2009 در 7:19 ب.ظ.

    این طرف در اصل دوست من نیست دوست یکی از آشناهامونه….. من تا حالا ندیدمش فقط تلفنی باهاش حرف زدم وگرنه حتما بهش می گفتم!

    • امیر said,

      اکتبر 23, 2009 در 10:39 ب.ظ.

      فقط می‌تونم بگم که خدا آخر و عاقبتش را به خیر کند.
      خوش باشی‌

  37. Morteza said,

    نوامبر 10, 2010 در 12:51 ب.ظ.

    سلام
    ببخشید که وقتتون را می گیرم،من الان 11 ماه هست که مدارکم توسط سفارت تو سوریه رسیو شده، می خواستم بدونم با توجه به اینکه تو سایت سفارت نوشته الان دارند پروندههای بین oct2008-oct2009 را بررسی می کنند فکر می کنید تکلیف ما چی می شه؟ آیا ما هم رفتیم رو 4-5 سال دیگه؟


بیان دیدگاه