مصاحبه مهاجرت به کانادا

یکی‌ از سوالاتی که اغلب پیش میاد این هست که آیا بر اساس قانون جدید تا به این لحظه کسی‌ برای مصاحبه دعوت شده یا خیر؟

با توجه به بررسی‌ هائی که من تا به این لحظه کردم ، تمام افرادی که بر اساس قانون جدید اقدام کرده اند از مصاحبه معاف شده اند و پس طی مدت زمان لازم پس از ارسال مدارکشان به سفارت ، فرم‌های مدیکال را دریافت نموده اند.این اطلاعات بر اساس بررسی‌ تالار‌های مهاجرت مختلف هست و فکر نکنم کسی‌ را برای مصاحبه دعوت کرده باشند.

البته از دید من موارد زیادی شاید دخیل باشه که شخصی‌ از مصاحبه معاف شود. این مورد را بطور خلاصه میگم:

۱- حتی الامکان سعی‌ کنید پس از دریافت نامه درخواست مدارک از سیدنی کانادا که ۱۲۰ روز به شما فرصت داده اند ، در اولین فرصت مدارک را ارسال کنید و به روز‌های آخر موکول نکنید ، شاید از لحاظ روانی‌ تاثیر مثبتی  روی ویزا افیسر داشته باشد.

۲- کلیه مدارک را در یک پکیج و در یک نوبت ارسال کنید ، که این هم میتونه در تصمیم گیری ویزا افیسر نقش بسزای داشته باشد.

۳- مدارک را با توجه به پکیج سفارت تهیه کنید و تمام تلاشتان را بکنید که عینا موارد خواسته شده را  در تهیه مدارکتان اعمال و ارسال کنید.

به امید موفقیت همهٔ دوستان.

خوش باشید

67 دیدگاه

  1. صبا یاوری said,

    ژوئیه 23, 2009 در 3:57 ق.ظ.

    ممنون امیر جان پست مفیدی بود. راستی، از سفارت سوریه هم خبر داری؟ می خوام بدونم اصلا بررسی پرونده ها رو طبق قوانین جدید شروع کردن یا هنوز نه؟!

    • امیر said,

      ژوئیه 23, 2009 در 9:32 ق.ظ.

      قابلی‌ نداشت.بله سوریه هم شروع کرده و حتی یک نفر هم مدیکال گرفته.
      یک کامنت برات گذشتم. ندیدیش؟؟؟ برات توضیح دادم.
      خوش باشی‌

  2. karno said,

    ژوئیه 23, 2009 در 10:09 ق.ظ.

    سلام ، ببخشيد كه سوالم بي ربط به اين موضوعه .به نظر شما اين زماني كه بين قبولي تا اومدن مديكال صرف ميشه واسه چيه ؟ و دقيقا چي رو بررسي ميكنن؟ صحت مدارك تحصيلي و كاري يا فقط چك كردن وضعيت شخص از بابت امنيتي؟ آيا اين درسته كه ميگن مدارك رو براي تاييد صحت اون به وزارت خارجه يا سفارت ايران در اون كشوري كه فايل كانادا شما قرار داره ميفرستن؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد …

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2009 در 12:11 ق.ظ.

      سلام کارنو عزیز
      من متوجه نشدم منظورت از قبولی چیه؟ تا زمانی‌ که پاسپورت‌ها را نخواهند برای ویزا کسی‌ قبول نشده ولی‌ تقریبا می‌شه گفت که زمانی‌ که مدیکال را میخواهند ، تقریبا آخر کار هست.
      سفارت چند مرحله کار انجام میدهد ، اول مدارک را کنترل می‌کند که موارد مورد نیاز را فرستاده اید یا نه؟
      بعد از آن بر اساس مدارک امتیاز شما را چک میکنند .
      و بعد از آن‌ هم بک گراند چک و سکوریتی چک. تمام این مراحل تا قبل از مدیکال انجام میشود.
      صحت مدارکتان به هیچ عنوان توسط سفارت کانادا نیاز به اثبات ندارد و ملاک را بر درستی‌ میگذارند اما اگر ویزا افیسر شک کند میتواند مدارک دیگری هم بخواهد.
      خوش باشی‌

  3. karno said,

    ژوئیه 24, 2009 در 7:09 ق.ظ.

    سلام … ببخشيد سوالم كمي نا مفهوم بود ولي پاسخ شما كامل بود و من جواب سوالم رو گرفتم ، ممنون ، به اميد خبرهاي خوب …

    • امیر said,

      ژوئیه 24, 2009 در 10:09 ق.ظ.

      سلام. خوشحالم که جواب سوالاتتان را تونستم بدم.
      خوش باشی‌

  4. امیر مسعود صالحی said,

    ژوئیه 25, 2009 در 6:57 ب.ظ.

    سلام
    من مسعودم من هم از طریق یک وکیل کانادایی برای مهاجرت اقدام کردم در حال حاضر 10 روز است مدارکم به سفارت کانادا در دمشق ارسال شده است میخواستم بپرسم با توجه به تجربه شما سفارت حدودا چند وقته جواب می دهد؟

  5. فریبا said,

    اوت 1, 2009 در 12:45 ب.ظ.

    سلام
    همسر من نمره ایلتس خوبی دارد(8) وما تمام مدارک تکمیلی را ارسال کرده ومنتظر مصاحبه هستیم با توجه به اطلاعات شما ممکن است از مصاحبه معاف شویم ؟
    باتشکر بسیار

    • امیر said,

      اوت 1, 2009 در 11:11 ب.ظ.

      سلام فریبا جان
      چرا منتظر مصاحبه؟؟ منتظر ویزا باشید!!!!!
      چرا همه منتظر مصاحبه هستند؟؟ اگر با قانون جدید اقدام کردید به احتمال بسیار زیاد از مصاحبه معاف هستید. نمره زبان شرط هست اما تکمیل بودن و شفاف بودن مدارک نیز شرط هست برای معافیت از مصاحبه .
      خوش باشی‌

  6. sara said,

    اوت 1, 2009 در 3:24 ب.ظ.

    سلام واقعا سایت جالبی دارید و بسیار مفید .ما از هند اقدام کردیم خیلی نگران مصاحبه هستم البته ما با قانون جدید اقدام کردیم و الان 40 روز می شه که مدارکو فرستادیم به نظر شما چقدر طول می کشه که جواب بدن؟؟؟؟؟؟؟ انتظار داغونم کرده و اینکه چقدر احتمال مصاحبه هست؟؟؟؟/من مدارکم رو خیلی کامل ارسال کردم.
    ممنون

    • امیر said,

      اوت 1, 2009 در 11:04 ب.ظ.

      سلام سارا جان
      دفتر ویزاتون کجاست؟ دهلی‌ یا لندن؟؟ دهلی‌ در حال حاضر خیلی‌ سریع تر از لندن داره پیش میره!!
      فایل نامبر جدیدتون اومده؟؟ ۲ ماه پس از فایل نامبر جدید ( حدودا ) فرم‌های مدیکال براتون ارسال می‌شه. احتمال مصاحبه با قانون جدید تقریبا ۵ درصد هست اونم دیگه اوج بد شانسی باید باشه. البته جای نگرانی نداره و فقط زمان طولانی‌ تر می‌شه.
      صبور باش
      خوش باشی‌

  7. sara said,

    اوت 2, 2009 در 6:44 ق.ظ.

    سلام از جوابتون ممنون .آره واسه ما از کانادا فایل نامبر آمد و ما رو ارجا دادند به دهلی ما هم همه مدارکو فرستادیم بعد از 15 روز یه نامه آمد و گفت که مدارک رسیده و اگه تا 3 ماه دیگه براتون نامه نیامد شما با ما تماس بگیرید.الان 40 روز شده . من خیلی نگران مصاحبه هستم اگه منو بخوان مصاحبه خراب میکنم.شما گفتید 5% یعنی با قانون جدید تا حالا با کسی مصاحبه کردن؟؟؟؟؟؟میدونین مدارکم خیلی کامل بود اما چون شغلم با رشته تحصیلیم یکی نیست می ترسم یا رد بشم با بگن بیا مصاحبه.دیگه اعصاب برام نمونده به خدا لعنت به انتظار.
    از اینکه شمارو پیدا کردم خیلی خوشحالم.

    • امیر said,

      اوت 2, 2009 در 3:22 ب.ظ.

      سلام سارا جان
      همانطور که گفتم زمان دهلی‌ کوتاهتر از همه‌جا هست. نامه‌ای که شما بعد ۱۵ روز دریافت کردید ، همه بعد از یک ماه میگیرند و زمانی‌ که به شما گفتند ( ۳ ماه ) ، برای بقیه ۸ ماه مینویسند. نگران نباشید همانطور که گفتم تا ۲۰ روز دیگر انشاالله مدیکال خود را دریافت خواهید کرد. اصل کار شغل هست که باید جزو ۳۸ عنوان باشه. اگر حداقل ۶۷ امتیاز می‌گیرید و شغلتان هم جزو ۳۸ عنوان هست ، نگران نباشید. خودتان را بگذارید جای افرادی که ۵ سال در انتظار بودند!!! صبور باش.
      خوش باشی‌

  8. sara said,

    اوت 2, 2009 در 4:17 ب.ظ.

    سلام از جوابتون ممنون به هر حال چاره ای جز صبر نیست و ما هم مجبوریم امیدوارم که کار همه بچه ها درست بشه و همه به آرزوهاشون برسن .ما هم اینجا چون کاری نداریم و فقط منتظریم خیلی بهمون سخت می گذره اول باید تکلیف این کار معلوم شه.بقیه همه مشغول کارن و زمان میگذره اما ما فقط منتظریم.

    • امیر said,

      اوت 2, 2009 در 11:39 ب.ظ.

      سارا جان سلام
      چاره ای جز صبر نیست. انشالله تمامی‌ دوستان زودتر کاراشون ردیف بشه و بتونند در محیطی‌ قرار بگیرند که تکلیفشان معین و ثابت باشه.شما هم زیاد نگران نباش ، امثال شما قطعا خیلی‌‌ها هستند که هیچ کاری ندارند و فقط چشمشون به در هست تا پستچی محترم تشریف بیارند و تعیین تکلیف کنند.
      هیچ فکر میکردی یه زمانی‌ پستچی‌ برات تعیین تکلیف کنه؟
      خوش باشی‌

      • sara said,

        اوت 3, 2009 در 7:29 ق.ظ.

        آره راست می گی . آدمی که همیشه فعال بوده و نمی دونسته زمان چه طوری میگذره حالا چشمش مونده به در که پستچی کی میاد آیا میاد؟این مدلشو فقط ندیده بودیم که دیدیم ……. عجب بازی داره دنیا………

      • امیر said,

        اوت 3, 2009 در 1:19 ب.ظ.

        سارا جان این هم فصلی از زندگیست. انتظاری که انشالله کام همه تان را شیرین خواهد کرد.
        خوش باشی‌

  9. فریبا said,

    اوت 3, 2009 در 9:31 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز
    از جواب شما و از اینکه انرژی مثبت میدهید واقعا ممنونم .

    • امیر said,

      اوت 3, 2009 در 11:10 ق.ظ.

      سلام فریبا جان
      خواهش می‌کنم و موفق باشید.
      خوش باشی‌

  10. sara said,

    اوت 5, 2009 در 8:43 ب.ظ.

    راستی من عاشق اسم پانیذ هستم اگه یه روز یه دختر داشته باشم اسمشو میذارم پانیذ.

    • امیر said,

      اوت 5, 2009 در 10:02 ب.ظ.

      شما لطف دارید.
      خوش باشی

  11. sara said,

    اوت 9, 2009 در 6:47 ب.ظ.

    امیر جان یه سوال داشتم وقتی نامه مدیکال میاد کلا تا رفتن به کانادا حدودا چقدر طول می کشه حالا در این بین یکی اگه بخواد بره یک کشور دیگه چی می شه؟؟
    ممنون

    • امیر said,

      اوت 9, 2009 در 10:54 ب.ظ.

      ببین سارا جان. از زمانی‌ که مدیکال انجام و ارسال میشه ، حدودا ۲-۳ ماه بعد ویزای‌ کانادا دست شما خواهد رسید. از تاریخ انجام مدیکال ویزای‌ شما یک سال اعتبار دارد و باید در این مدت وارد خاک کانادا شوید. در خلال این مدت میتوانید هر کجا که می‌خواهید بروید.
      خوش باشی‌

  12. ستاره said,

    اوت 18, 2009 در 11:58 ق.ظ.

    سلام
    من چند روزه كه مداركم را به سفارت كانادا در سوريه دادم . اما در همين بين هم دانشگاه استراليا من را براي مقطع دكترا بورس داره ميكنه . فكر مي كنيد كه من اگر به دانشگاه استراليا جواب مثبت بدم . براي مصاحبه و بقيه موارد چه كار بايد كنم ؟
    مرسي كه وقت مي زاري .

    • امیر said,

      اوت 18, 2009 در 12:12 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز. تا به این لحظه کسانی‌ که از طریق قانون جدید اقدام کرده اند از مصاحبه معاف شده اند. لذا فکر می‌کنم در این مورد مشکلی‌ نخواهید داشت. هم میتونید اجازه بدید که بقیه روند کار در سوریه انجام شود و هم میتوانید درخواست دهید که پرونده تان به ملبورن یا سیدنی منتقل شود.
      خوش باشی‌

  13. sara said,

    اوت 27, 2009 در 10:28 ق.ظ.

    امیر جان سلام . هموز از مدیکال خبری نیست اما یکی از ایرانیهایی رو که 1 ماه بعد از ما مدارکو فرستاده اما ناقص یعنی pcc نداشته رو واسه مصاحبه خواستن.نظرت چیه؟چرا از پرونده ما خبری نیست؟؟؟

    • امیر said,

      اوت 27, 2009 در 6:49 ب.ظ.

      سارا جان سلام. ایشون اولین نفریه که برای مصاحبه از طریق قانون جدید دعوت شده و برای من خیلی‌ جالبه. معلومه که خیلی‌ خاطرش را خواستند ، چون قاعدتا باید ردش میکردند!!!!
      من استنباطم اینه که شما همین روزها مدیکالتان را می‌گیرید.
      خوش باشی‌

      • sara said,

        اوت 27, 2009 در 6:56 ب.ظ.

        ای خدا از دهنت بشنوه من که دیگه اگه کانادا رفتنی هم بشم باید خودمو اونجا به تیمارستان معرفی کنم .

      • امیر said,

        اوت 27, 2009 در 7:03 ب.ظ.

        دور از جونت.

  14. sara said,

    اوت 27, 2009 در 10:53 ق.ظ.

    امیر جان یه مورد دیگه اینکه این شرکتی که به ما مشاوره می ده می گه که ما باید یه ایمیل به سفارت بزنیم که یگیم ما داریم می ریم ایران و ازشون بخواهیم که پرونده ما رو منتقل به دمشق نکنن .اینا می گن این بستگی به ویزا آفیس داره که پرونده منتقل بشه یا نه.نظر تو را هم می خوام که آیا این کارو بکنم یا نه فقط آدرسو عوض کنم؟

    • امیر said,

      اوت 27, 2009 در 6:52 ب.ظ.

      من هیچ دلیلی‌ نمیبینم که این کار را بکنی‌. آدرس را عوض کنی‌ کفایت میکنه. حساسیت ایجاد نکن!!!!
      خوش باشی‌

  15. sara said,

    اوت 27, 2009 در 1:19 ب.ظ.

    شرمنده یه سوال دیگه به نظر تو ممکنه ما رو واسه مصاحبه دعوت کنن الان؟اگه ایران باشم چی؟این دوستم 1 ماه از من دیرتر فرستاد و مدارکش ناقص بود>

    • امیر said,

      اوت 27, 2009 در 7:00 ب.ظ.

      من بعید میدونم ، اگر مدارکت کامل و شفاف باشه.
      اگر ایران بودی ، باید بری هند برای مصاحبه.
      خوش باشی‌

  16. sara said,

    اوت 28, 2009 در 5:53 ب.ظ.

    امیر جان سلام.می دونم از دست من دیگه خسته شدی اما کسی جز شما نمی تونه به من کمک کنه.من با مشورت همین مشاور و ….. ایمل زدم گفتم به علت مریضی پدرم می رم ایران و آدرس ایرانو دادم .حالا الان یکی از بچه ها تو فروم می گه ممکنه که اونا اتوماتیک پرونده رو منتقل کنن دمشق.مثل بچه هایی که تو مالزی پرونده تشکیل می دن.نظر شما چیه؟ یعنی اونا این کارو می کنن؟

    • امیر said,

      اوت 28, 2009 در 6:30 ب.ظ.

      سارا جان سلام. خوشحال میشم که بتونم کمکی‌ کنم. اولا که شما برای تغییر آدرس باید رسما نامه بنویسی‌ و احتمال داره که به ایمیل ترتیب اثر ندهند.
      خاطرت باشه گفتم که دلیلی‌ نداره که آدرس را به ایران منتقل کنی‌ و اگر فرم مدیکال بیاد هر جای دنیا باشی‌ میتونی‌ انجام بدی. و گفتم که حساسیت هم ایجاد نکن و گفتن اینکه پدرت بیمار هست هیچ لزومی نداشت. لذا نگاه داشتن پرونده یا انتقالش به دمشق ، دست افیسر هست و بستگی به نظر اون داره. هنوز که وقت داشتی چرا عجله کردی؟
      خوش باشی‌

      • sara said,

        اوت 28, 2009 در 6:58 ب.ظ.

        امیر جان وقت ندارم دارم 3 سپتامبر می رم.می گم حالا چه کار کنم؟نامه رو باید فردا بفرستم .این مشاوره گفت اگه نگی ایران بعدا که پاستونو می خوان می گن چرا اطلاع ندادی.حالا چه کار کنم؟تو نامه فردا چی بنویسم.

      • امیر said,

        اوت 28, 2009 در 10:21 ب.ظ.

        سارا جان مواردی که من میگم نظرات شخصی‌ من هست و تصمیم گیری نهائی با خودت هست.
        خیلی‌ از هندی‌ها که ویزای‌ کار امریکا داشتند و همانجا اقدام کرده بودند ، وقتی‌ که پاسپورت هاشون را خواستند ، ویزاشون تمام شده بود و به هند برگشته بودند و با پست پاسپورت هاشون را فرستادند به امریکا برای ویزای‌ کانادا. لذا فکر می‌کنم که صحبت مشاور هیچ گونه سندیتی نداره. از طرفی‌ من هیچ اعتقادی به مشاور ندارم.
        خوش باشی‌

  17. sara said,

    اوت 29, 2009 در 3:22 ب.ظ.

    به هر حال ممنون صبر کنم ببینم چی می شه دیگه با این قانون جدید هیچی معلوم نیست . همه سرگردونن فکر می کردیم مصاحبه نداره که دیدیم داره اصلا اینا چه کار میکنن خدا می دونه…..

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 4:31 ب.ظ.

      مطمئنم که همه چیز به خوبی‌ پیش خواهد رفت ، فقط باید کمی‌ صبر داشت. مصاحبه هم چون نقص پرونده داشتن براشون گذاشتند و این اولین مورد بود که من شنیدم. خوشحال میشم که خبر‌های خوب را بدی و بدونم که بالاخره چکار کردی.
      خوش باشی‌

  18. ليلا said,

    سپتامبر 1, 2009 در 12:53 ب.ظ.

    سلام
    من مي خوام تازه براي مهاجرت اقدام كنم به نظر شما بايد مداركم رو به كجا بفرستم به سوريه يا جاي ديگه بعد ميشه با پست فرستاد يا اينكه بايد حضوري داد؟
    غير از سوريه براي ما چه كشورهايي مي تونيم بفرستيم ؟

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2009 در 1:18 ب.ظ.

      سلام لیلا جان
      این که من میگم نظر من نیست ، قانون هست. لطفا پست‌های اول من را در وبلاگ قبلیم مطالعه بفرمائید ، اون موقع همه چیز دست گیرتان میشود. در مرحله اول باید فرم‌ها را به همراه پول به کانادا ارسال کنید و پس از آن‌ از شما خواهند خواست که مدارک را به دمشق ارسال نمائید.
      http://2khtarampaniz.blogfa.com
      خوش باشی‌

  19. علی‌ said,

    سپتامبر 1, 2009 در 7:53 ب.ظ.

    سلام. ممنون از کمکی‌ که به هموتنانت میکنی‌. یه سوال داشتم. ما از مالزی اقدام کردیم و بعد از ۲ هفته مدارک ما رو به دمشق منتقل کردند. پروسه ما در دمشق مستقیماً به حالتin processدر آمده. و الان ۲ ماه و نیم از زمانی‌ که دمشق برامون فایل نامبر داده می‌گذره. می‌خواستم بدونم میدونید با پرسهٔ جدید برای ما که از سیدنی اقدام کردیم و با شرایط ذکر شده حدودا چقدر طول میکشه تا برای مدیکال با ما تماس بگیرند؟ و کلا طول مدتی‌ که پرونده در دمشق در حالت in processمیمونه چقدره؟ یکی‌ از دوستان ما که از مالزی اقدام کرده ۲ ماه فرم مدیکال گرفت و به دمشق منتقل نشد . در مورد علت این انتقال چیزی میدونید. بی‌ نهایت سپاس گزارم …

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2009 در 12:10 ق.ظ.

      سلام دوست عزیز
      علت اینکه چرا پرونده شما را به دمشق انتقال دادند را نمیدانم. اغلب دو ماه پس از ارسال فایل نامبر ، در صورت نداشتن نقص در پرونده ، فرم‌های مدیکال ارسال میگردد. اما چون پرونده شما منتقل شده ، احتمال اینکه با تاخیر مدیکال بگیرید هست ولی‌ فکر نمیکنم که این تاخیر بیش از یک ماه باشه. انشاالله همین روز‌ها فرم‌های مدیکال را دریافت خواهید کرد. ضمنا تا زمانی‌ که ویزا صادر و در پاسپورت‌هاتون چسبانده نشود ، حالت «این پراسس» خواهید بود.
      خوش باشی‌

    • علی‌ said,

      سپتامبر 2, 2009 در 4:08 ب.ظ.

      سلام و تشکر فراوان از پاسختون. ببخشید این سوال هنوز برای من مانده که این زمانی‌ که شما فرمودید فقط مربوط به مرحلهٔ ` این پرس ` است یا از زمانی‌ که فایل نامبر جدید از دمشق می آید ۲ ماه طول میکشد تا نامهٔ مدیکال بیاید؟. چون دوست ما از ایران اقدام کردن و دقیقا نامهٔ آنها از دمشق هم زمان با ما رسیده ولی‌ آنها با مراجعه به سایت و پس از گذشت ۲ ماه ، هنوز در مرحلهٔ ` رسیو بای ویزا آفیس ` قرار دارند.‌
      آیا شما با کسی‌ برخورد کردین که با قوانین جدید و آن‌ هم از دمشق ۲ ماه پس از ارسال فایل نامبر جدید از دمشق ، فرم مدیکال دریافت کرده باشد ؟ این اطلاعات ، کلی‌ ما را که این طرف دنیا منتظریم از نگرانی در میاورد … بسیار متشکرم‌

      • امیر said,

        سپتامبر 2, 2009 در 10:12 ب.ظ.

        دوست عزیز زمان هائی که من میگم حدودی هست و بر اساس مشاهداتم می‌باشد و همانطور که میدانید کیس با کیس فرق میکنه و بستگی خیلی‌ زیادی هم به شخص ویزا افیسر دارد. در هر صورت زمانی‌ که مدارک را به دمشق ارسال می‌کنید ، اغلب یک ماه بعد فایل نامبر جدید را در یافت خواهید کرد که در صورتی‌ که وضعیت پرونده را چک کنید ، می‌بینید که نوشته مدارک رسید. حدودا یک ماه پس از آن وضعیت به حالت این پراسس تبدیل میشود و این حالت تا صدور ویزا خواهد ماند. البته کمی‌ سرعت کند شده و احتمالا بدلیل سفر‌های تابستانی می‌باشد.
        بله از دمشق بر اساس قانون جدید تا الان ۲ نفر مدیکال گرفته اند.
        خوش باشی‌

    • مصطفی said,

      سپتامبر 5, 2010 در 3:42 ب.ظ.

      سلام امیر خان و آقای علی،
      اکثر کیس های ایرانیان در مالزی مشابه شما به دمشق داره انتقال پیدا میکنه و بلافاصله همزمان با صدور فایل نامبر دوم، هممون In Process شدیم. با توجه به اینکه ما تو سال 2010 درخواست دادیم، ممنون میشم از علی آقا با دوستانی با وضعیت مشابه که قبل تر از ما این وضعیت رو داشته اند، آپدیتی اگر دارند به ما بگویند. آیا مدیکال گرفتین شما نهایتا؟

  20. sasan said,

    سپتامبر 21, 2009 در 12:37 ب.ظ.

    salam,merci ke vagt mizarin va e-mail mano mikhoonin. man hododan 11 mah pishe raftim souriye va dar mosahebe gabool shoodim, badesh omadim iran va ye name omad va ye seri mdareko dobare az man khastan . alan nazdike 4 mahe ke montazere medikal hastim vali hanooz khabari nashoodee…. mikhastam bebinam hododan1 sale az mosahebe ma gozasgte vali hanooz az medical khabari nashoode… mikhma bedonam chegadr tool mikeshe ke medical biyad .. merci

    • امیر said,

      سپتامبر 21, 2009 در 7:52 ب.ظ.

      ببین ساسان جان بعضی‌ موقع‌ها بک گراند چک خیلی‌ طول میکشه. تشابهات اسمی و مسائل مختلف و دقیقا نمی‌شه گفت که چقدر طول میکشه که مدیکال بیاد. از زمان ارسال مدارک تکمیلیتان ، چند وقت گذشته؟ پروسه پرونده‌های قدیمی‌ خیلی‌ پیچیده است و از زمان تکمیل مدارک تا مدیکال شاید یک سال هم طول بکشه. که امیدوارم در مورد شما زود پیش بره.
      خوش باشی‌

  21. صبا said,

    سپتامبر 27, 2009 در 4:55 ب.ظ.

    ممنون از سایت بسیار مفید شما دوست عزیز.من برای کبک اقدام کردهام و یک اتفاق عجیب افتاده که بعد از دو هفته اومدن فایل نامبر ما رو برای مصاحبه دعوت کرده اند سوریه در یک هتل.ممکنه وکیلمون قلابی باشه و آیا همچین چیزی سابقه داره؟ممنون میشم جوابم رو زود بدهید.

    • امیر said,

      سپتامبر 27, 2009 در 7:33 ب.ظ.

      صبا جان احتمال هر چیزی هست. احتمال داره که کیس خوبی‌ داشتید و سریع میخواهند تکلیف را مشخص کنند. مصاحبه‌ها در هتل برگزار میشه. ولی‌ از وکیلتون نامه ارسالی‌ از طرف سفارت را بخواهید. انشاالله که موفق باشید.
      خوش باشی‌

  22. آزیتا said,

    اکتبر 8, 2009 در 6:11 ق.ظ.

    سلام و خیلی ممنون از این همه مطلب مفید و این همه حوصله. ما هم می خواهیم برای مهاجرت از طریق اون سی و هشت شغل اقدام کنیم. من و بچه ها در مالزی درس می خونیم و شوهرم که متقاضی اصلی محسوب می شه در ایران کار می کنه ولی معتقده که دفتر ویزا رو کوالالامپور بزنیم و نه دمشق. الان توی نظرهایی که دوستان دادن خوندم که کسانی که از مالزی اقدام کردن بعضاً پرونده شون به دمشق منتقل شده. آیا این عمومیت داره و یا دلیل خاصی داره؟ از محبتتون ممنونم

    • امیر said,

      اکتبر 8, 2009 در 8:13 ب.ظ.

      آزیتا جان سلام
      والا من هم فلسفه این که پرونده دوستان به دمشق منتقل شده را نمیدانم. ولی‌ چون همسر شما در مالزی ساکن نیستند ، نمیتوانید دفتری غیر از دمشق را بزنید.
      خوش باشی‌

      • آزیتا said,

        اکتبر 9, 2009 در 12:40 ق.ظ.

        امیر جان خیلی ممنون از جواب و راهنماییت.

      • امیر said,

        اکتبر 9, 2009 در 6:51 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم.
        خوش باشی‌

  23. Hamid Z said,

    نوامبر 7, 2009 در 9:25 ب.ظ.

    سلام
    بیش از 15ماهه که فایل نامبر دارم و 5 ماهه که مدارکم زا کامل فرستادم اما هنوز خبری از مدیکال نیست چقدر بابد صبر کنم؟ آیا بر اساس قانون جدید کسی مدیکال دریافت کرده؟

    ممنون

    • امیر said,

      نوامبر 7, 2009 در 11:14 ب.ظ.

      حمید جان ، تا اونجا که من اطلاع دارم ، بر اساس قانون جدید تا الان ۲ نفر از ایران ویزا گرفته اند و خیلی‌‌ها هم از دیگر دفاتر. ولی‌ متاسفانه حدود ۳-۴ ماه هست که خیلی‌ پروسه با کندی و وسواس بیشتری داره طی‌ میشه. انشاالله همین روزها مدیکال خود را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  24. مهشاد said,

    نوامبر 20, 2009 در 6:00 ب.ظ.

    سلام امییر جان ممنون از راهنمایی هات من 18 سالمه هنوز دیپلم نگرفتم اخه تغییر رشته ایم الان سوم هنرستانم رشتم حسابدارییه امسال تموم می شه به نظرت منو قبولم می کنن درسمم تعریف انچنانی نداره کمکم کن

    • امیر said,

      نوامبر 20, 2009 در 9:35 ب.ظ.

      مهشاد جان من هیچ تخصصی در امر تحصیل و تغییر رشته ندارم و نمیتونم که نظر خاصی‌ بدم. انشاالله همان جوری بشه که دوست داری.
      خوش باشی‌

  25. حسین said,

    دسامبر 28, 2009 در 9:24 ق.ظ.

    سلام
    من فایل نامبر دومم یک 10 روزیه که از دمشق اومده چه مدت دیگه برای مصاحبه دعوت می شوم

    • امیر said,

      دسامبر 28, 2009 در 11:39 ق.ظ.

      حسین جان همانطور که قطعاً اطلاع داری من دیگر قصد ندارم در مورد مهاجرت به کانادا اظهار نظری بکنم. اما به احترام شما:
      حدود ۴-۶ ماه پس از ارسال مدارک به دمشق ، انشاالله نامه مدیکال خود را خواهید گرفت. خیلی‌ خیلی‌ به ندرت برای مصاحبه کسی‌ را خواسته اند ، مگر اینکه سوالی‌ پیش بیاد برای افیسر.
      خوش باشی‌

  26. مه 2, 2010 در 4:39 ق.ظ.

    سلام دوست عزیز،قبل از هر چیز ممنون از وقتی که می گذارید.من سال فوریه 2008(مشمول قانون قدیم) مهاجرت که پروسه طولانی داره اقدام کردم و 2ماه بعد هم فایل نامبرم هم اومد.من پون از مالزی اقدام کرده بودم اما پرونده به دمشق اومد و از اونجا برام نامه اومد. از اونجایی که من مالزی هستم نمیشه که پروندم رو به مالزی یا فیلیپین منتقل کنم که پروسه بررسیشون 1/3 دمشقه؟ و با توجه به تجربتون کی از من مدارک می خوان یعنی چقدر دیگه مونده تا به مرحله ای برسه که آدم بدونه قبوله یا نه؟البته امتیاز من بالاتر از امتیاز خواسته شده بوده.ممنونم از شما،لطف می کنید

    • امیر said,

      مه 2, 2010 در 8:51 ق.ظ.

      دوست عزیز دمشق در حال حاضر پرونده‌های سال ۲۰۰۴ را در حال بررسی‌ دارد. میتونید درخواست بدید تا پرونده را به مالزی انتقال دهند ، انشاالله که موافقت میکنند.
      خوش باشی‌

  27. ali said,

    سپتامبر 5, 2010 در 5:50 ب.ظ.

    با سلام خدمت دوست عزیزم امیر و با اجازه :
    در جواب آقا مصطفی باید بگم:
    پرونده ما جون ۲۰۰۹ به دمشق رفت (از مالزی) و فورا این پروسس شد ولی تا الان که نزدیک به ۱۵ ماه گذشته هنوز از مدیکال خبری نیست … من دوست دیگری هم از مالزی دارم که اون هم سپتامبر ۲۰۰۹ اقدام کرده و مثل ما منتظر است … امیدوارم کمکی کرده باشه

    • مصطفی said,

      سپتامبر 6, 2010 در 5:36 ق.ظ.

      ممنونم علی آقا از پاسخ سریعتون. آیا به سفارت ایمیل یا Case Specific Inquiry زدید؟ چون روال اینطوره که خودشون میگن اگر ظرف 1 سال از ما خبری نشنیندید، باهامون (یعنی سفارت) تماس بگیرید. یه سوال دیگه اینکه آیا شما با وکیل اقدام کردید؟
      ممنون از شما.

  28. ali said,

    سپتامبر 6, 2010 در 10:41 ق.ظ.

    با اجازه از امیر عزیز و با پوزش از اینکه بخش نظرات وبلاگ رو با کامنت خصوصی اشغال میکنیم

    در جواب مصطفی جان باید بگم ما خودمون اقدام کردیم چون نیازی به وکیل ندیدیم. مورد دیگه اینکه ما بعد از ۱ سال که خودشون گفته بودند ایمیل (Case Specific Inquiry) هم زدیم که به ایمیل اول بعد از ۲۸ روز کاری جواب ندادند دوباره ایمیل زدیم بعد از ۱۵ روز کاری فقط گفتند توی صف هستید که تصمیم بگیریم که براتون مدیکال بفرستیم یا بیاین برای مصاحبه و یا اپدیت مدارک بخواهیم و صبور باشین… و تا الان خبری نشده … موفق باشین

    • مصطفی said,

      سپتامبر 6, 2010 در 4:11 ب.ظ.

      با سلام به آقا امیر، علی آقا و همه دوستان،
      متشکرم علی جان از پاسخت. ایشالا همین روزها مدیکال و پاسپورت ریکوئستتون میاد. موفق باشی.

  29. panteha said,

    سپتامبر 26, 2010 در 6:13 ب.ظ.

    با سلام و خسته نباشيى ما بهمن2009 اقىام كرىيم و الان ىر 11همين ماه انتئار مىيكال هستيم نطرانيم كه نكنه بيش اؤ 12 ماه ءول بكشه؟ و سوال ىيطه كه ىاشتم اينه كه الان ما مي تونيم كاملا اميىوار باشيم كه ىيطه كارمون100 ىر 100 ىرست ميشه؟


پاسخی بگذارید

