بریتانیا کشور قانون – قسمت آخر

۴- در صورتی‌ که شما ویزای موقت از کشور استرالیا داشته باشید و بخواهید که ویزای خود را تمدید کنید ، مدارک خود را به اداره مهاجرت ارسال می‌کنید و پس از طی‌ مراحل قانونی‌ با شما تماس گرفته و ضمن اعلام اینکه ویزای شما آماده می‌باشد درخواست مینمایند که پاسپورت خود را ارسال نمائید. اما اینجا ، از همون اول پاسپورت شما را میخواهند و اگر چند ماه پروسه شما طول بکشد ، هیچ راهی‌ ندارید که صبر کنید. هر چند خود می‌دانند که تنها مدرک شناسائی برای خیلی‌ از افراد پاسپورت می‌باشد.
۵- بر اساس قانون در صورتی‌ که شخصی‌ ۵ سال در بریتانیا اقامت داشته ، زندگی‌ ، کار و مالیات پرداخت نماید ، میتواند پس از این مدت درخواست اقامت دائم و پاسپورت بریتیش نماید. از ۲۱ اگوست این قانون تغییر خواهد یافت. جزيیاتش را دقیق نمیدانم ولی‌ تغییراتی‌ حاصل شده است. حالا فرض کنید که یک بدبختی ۴.۵ سال اینجا بوده به این امید. حالا قانون عوض شده!!! قانون مهاجرت همه کشورها ممکن هست تغییر کند ولی‌ تغییر قوانین شامل حال قبلیها نمی‌شود.
۶- در تمام کشور‌ها مالیاتی که از حقوق شما کسر میشود و یا تحت هر عنوانی پرداخت می‌کنید ، در نهایت صرف شهروندان همان کشور میشود. از طرفی‌ یک حداقل حقوقی مشخص میکنند که به آن‌ هیچ مالیاتی تعلق نمیگیرد و از آن حقوق به بالا مالیات ثابت مثلا ۱۰ درصد تعلق می‌گیرد. اما اینجا اگر کسی‌ هفته‌ای حتی ۲ ساعت هم کار کند به آن مالیات تعلق می‌گیرد و از ۲۰ درصد تا ۴۰ درصد متفاوت هست ( ملاک چیه من که نفهمیدم!!!) در ثانی‌ افرادی که ویزای موقت حتی ۵ ساله دارند ، اجازه استفاده از خدمات رایگان دولتی را ندارند.حالا این مالیات برای چی‌ کم میشه خدا داند. احتمالا میدهند افراد تنه لش که حال کار کردن ندارند و از حقوق بیکاری استفاده میکنند و کم هم نیستند ، بخورند تا گردنشان کلفت تر بشه!!!
۷- در صورتی‌ که بخواهید از تلویزیون و یا دی وی دی پلیر استفاده کنید میبایستی سالیانه مبلغ ۱۴۳ پوند پول بدهید. ( فقط استفاده از تلویزیون و کانال‌های معمولی‌ ). این پول باعث شده که بسیاری از مهاجران یواشکی از تلویزیون استفاده میکنند و اگر زنگ خونه شان را زدند باید سریع قایم کنند ، چون ممکن هست مامور باشه و ۱۰۰۰ پوند جریمه داره. خودشان هم خوب میدونند که خیلی‌‌ها استفاده میکنند بدون اینکه پول بدهند. حالا اگر یک بینوائی مثل من بخاطر احترام به قانون پول را پرداخت کند و این لایسنس را بخرد ، تنها مزیتی که براش دارد این هست که سال بعد هم ، بدون اطلاع قبلی‌ پول را از حسابش بر میدارند!!!!
البته مشکلات این چنینی در همه‌ی کشور‌ها قطعا هست اما انتظار و توقع که من از بریتانیا داشتم و دارم این نیست. شاید این مسائل در مورد بورکینافاسو خیلی‌ طبیعی باشه و از طرفی‌ مردم و دولت بورکینافاسو خیلی‌ هم پرمدعا نیستند!!!
دیگه بی‌خیال ، شرایط همینه و باید ساخت. شاید هم اشکال از خود من هست. نمیدونم. شاید توقعم بیجاست!!!
یک موضوع بیربط: برگردیم به مبحث شیرین کانادا ، از یک منبع شنیدم که بدلیل مشکلاتی که برای بعضی از متقاضیان پیش آمده و در حال حاضر امکان ارسال پاسپورت به دمشق توسط پست وجود ندارد ، منبعد ویزای مهاجرت توسط سفارت کانادا در تهران صادر میشود. ( فقط ویزا و بقیه مراحل در همان دمشق انجام میشود ). دوستانی که ذینفع میباشند میتوانند با سفارت کانادا در تهران تماس بگیرند و سوال کنند ( البته اگر جواب درست و حسابی‌ بدهند ) و یا حضوری بروند و از پشت ویترین !!!! از آقای مقدم سوال کنند. ( راستی‌ این آقای مقدم هنوز هست؟؟؟ ) عجب انسان جالبیه واسه خودش.

خوش باشید

16 دیدگاه

  1. karno said,

    اوت 18, 2009 در 7:04 ق.ظ.

    سلام امير جان ، موضوع تي وي و كامپيوتر ماهيت واقعي انگليس ها رو نشون ميده … من هيچ وقت ازشون خوشم نمي اومد الان ديگه بدتر … در مورد پاسپورت اينجام همون روزي كه ميرفتيم براي تمديد در جا ميگرفتن و تا وقتي كه ويزا صادر نشه دستشونه ،يه جاي پاسپورتت يه ورقه نصفه آچار ميدن دستت كه پليس و بانك خودشون هم قبولش نداره … بديش اينه كه اينجا دم هر مترويي 4 تا پليس خپل و كچل ايستاده كه به محض ديدن يه خارجي سريع برن يقه اش رو بگيرن به اميد اينكه از اون برگه ها دستش باشه و بتونن يه رشوه اي چيزي دريافت كنن و بساط ودكا خوريه آخر هفته شان جور شه … اينجا همه از پليس وحشت دارن حتي خود مردم اينجا ، كلا اينجا پليس يعني كسي كه رشوه ميگيره… البته با خانم ها اصلا كاري ندارند فقط به آقايون خارجي گير ميدن …

    • امیر said,

      اوت 18, 2009 در 10:44 ق.ظ.

      سلام کارنو جان. اینجا فقط باید پول داد به طرق مختلف. اما پلیس اینجا فوق العاده هست. شما اصلا پلیس نمیبینید که بخواد رشوه بگیره. نمیدونم شاید توقعات من زیادیه؟؟!!
      خوش باشی‌

  2. پوريا said,

    اوت 18, 2009 در 7:49 ق.ظ.

    بابا عجب كشور بيخوديه اين بريتانيا. براي پاسپورت هم فكر مي كنم بهتره كه تو ايران بدن.

    • امیر said,

      اوت 18, 2009 در 10:38 ق.ظ.

      نه بابا اونجورا هم بد نیست. من شاید زیادی حساسم.
      خوش باشی‌

  3. نيلوفر said,

    اوت 18, 2009 در 10:03 ق.ظ.

    سلام امير عزيز.عجب داساني يه اين بريتانيا.البته وضعيت مات هم چندان فرقي نداره.ديدي اخرين پاسخشونو كه تو وبلاگ گذاشتم؟جالب اينجاست كه براي بعضي ها 6 ماهه مديكال اومده مال بعضي ها هم 9 ماه شده و نيومده.
    خدا كنه جريان اينكه سفارت كانادا تو ايران ويزاها رو مي ده راست باشه.حداقل تو هزينه هامو صرفه جويي مي شه و مجبور نيستيم دوباره بريم سوريه.

    • امیر said,

      اوت 18, 2009 در 10:36 ق.ظ.

      سلام نیلوفر جان. آره دیدم ، انشاالله همین روزها مدیکالتون بیاد. اگر ویزا را تو ایران بدهند که خیلی‌ بصرفه می‌شه.
      خوش باشی‌

  4. مهدی said,

    اوت 18, 2009 در 11:23 ق.ظ.

    خدا از دهنت بشنوه و ایکاش ویزا در همین تهران صادر بشه. در این سیستمهای دستی هر چی که واسطه ها کمتر بشن بهتره. پست ایران و پست سوریه و آفیسر و …. هر کدومشون میتونن یک باگی داشته باشن

    • امیر said,

      اوت 18, 2009 در 12:14 ب.ظ.

      بله من هم امیدوارم که این مساله صحت داشته باشه.
      خوش باشی‌

  5. میترا said,

    اوت 19, 2009 در 6:41 ق.ظ.

    سلام
    یک مشکل دیگه!!!! من معمولا» پستهای جدیدت رو با دو روز تاخیر می بینم!!!!!!

    • امیر said,

      اوت 19, 2009 در 11:07 ق.ظ.

      والا چه عرض کنم. فکر کنم میدونه داری چمدون میبندی می‌خواد زیاد مزاحمت نشه!!!
      خوش باشی‌

  6. باران said,

    اوت 20, 2009 در 6:47 ق.ظ.

    سلام امیر جان داشتم پست بریتانیا قسمت آخر را میخوندم که به جمله ای برخوردم که ناراحتم کرد!! « در ثانی‌ افرادی که ویزای موقت حتی ۵ ساله دارند ، اجازه استفاده از خدمات رایگان دولتی را ندارند.حالا این مالیات برای چی‌ کم میشه خدا داند. احتمالا میدهند افراد تنه لش که حال کار کردن ندارند و از حقوق بیکاری استفاده میکنند و کم هم نیستند ، بخورند تا گردنشان کلفت تر بشه!!!» میخواستم بهتون بگم که من از حقوق بیکاری استفاده می کنم که بخاطر بحران خیلی ها کارشان را از دست دادند مثل من!!! اون چیزی که شما میگی در کانادا بهش میگن کمک های welfare !! که تمام مالیاتهایی را که ما میدیم میره توی جیب بی خانمان ها!!!! البته زندگی در کانادا خیلی با زندگی در اروپا فرق داره!!! حالا خودتون میاین و متوجه میشین!!! خقوق بیکاری با کمک های welfare خیلی فرق داره!

    • امیر said,

      اوت 20, 2009 در 11:09 ق.ظ.

      باران جان سلام
      من شرایط شما را میدونم و اصلا قصد جسارت نداشتم و منظورم آن‌ چیزی نیست که متوجه شدید. به این دلیل:
      ۱-در بریتانیا کمک به بی خانمان‌ها فقط و فقط توسط کلیسا انجام میشود و دولت هیچ نقشی‌ ندارد و آن‌ هم به واسطه کمک‌های مردمی.
      ۲- یک دوست ایتالیائی دارم که ۵ سال پیش به بریتانیا آماده و از همان روز اول داره از بنفیت استفاده میکنه ( چون ویزا احتیاج ندارند ).
      ۳- کلی‌ مهاجرانی که نیاز به ویزا دارند برای اقامتشان ، در ویزایشان قید شده که حق استفاده از خدمات رایگان دولتی را ندارند. و فقط باید مالیات‌های سنگین بدهند.
      ۴- شما شهروند کانادا هستید و دولت هر کاری برای شما به کنه حقتون هست و در ضمن سالها کار کردید و الان بنا به دلایلی بیکار شدید.
      ۵- از یک انگلیسی‌ پرسیدم که حالا که کار زیاد نیست چرا نمیری تو رستوران کار کنی‌. جواب داد برای یک ابگلیسی کسر ‌شان داره که بره رستوران کار کنه ، بعدش هم همان پولی‌ که اونجا به من میدهند اینجا دارم بیشترش را از دولت میگیرم.
      امیدوارم متوجه شده باشی‌ منظورم از تنه لش کیا هستند و سؤ تفاهم برطرف شده باشه.
      خوش باشی‌

  7. باران said,

    اوت 20, 2009 در 8:31 ب.ظ.

    مرسی امیر جون!! مجبور شدم که اینو بنویسم از بس که دختر حساسی هستم! راستی نمیدونم چرا ایمیل من دات کامه در صورتی که دات ca هست!!! چقدر پروسه کانادا فرق کرده ! یادمه که من وقتی مصاحبه داشتم مدارک مدیکال را روی میز افیسر دیدم و بعد از مصاحبه خودش دستی به من داد و نیازی به پست کردن نبود!! مثل اینکه الان تمام مدیکال ها پست میشه!! به نظر من پست کانادا ضعیفه چون اگر فقط بخواهی یک نامه به همسایه بغلی ات پست کنی کمتر از سه روز به دستش نمیرسه!!!!

    • امیر said,

      اوت 20, 2009 در 10:38 ب.ظ.

      باران جان این حساس بودنت را نمیرسونه ، دقت نظرت را می‌رسونه و من ممنونم ازت.ایمیل را هم خودت وارد کردی ، حتما دفعه اول اشتباه وارد کردی!! قوانین خیلی‌ تغییر کرده ، ۱۱ سال پیش که من اقدام کردم ، امتیاز ۷۵ بود و باید مدرک تحصیلی‌ به تائید میرسید و خیلی‌ چیز‌های دیگه که کلا همه چیز الان عوض شده. بله الان مدیکال حتما پست میشه.
      خوش باشی‌

  8. باران said,

    اوت 21, 2009 در 5:30 ق.ظ.

    سلام امیر جان!!! امروز داشتم از جایی رد میشدم! یاد شما افتادم ! میدونی چرا؟؟؟ یک شیرینی فروشی خوشمزه به نام پانیذ دیدم!!! البته در تورنتو هست و در پلازای ایرانیان!
    راستی من شما را لینک کردم! اگر دوست دارین شما هم منو لینک کنید!!

    • امیر said,

      اوت 21, 2009 در 9:36 ق.ظ.

      سلام باران جان. من که هر دقیقه بیادتم ، اینقدر اینجا بارون میاد!!!!
      من هم لینکت کردم.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

