کلافگی یک مهاجر

چند تا مطلب تو ذهنم بود که تو چند روز آینده پابلیش کنم اما دو تا مساله پیش اومد که هم کلافم کرده و هم هر چی‌ تو ذهنم بود پرید بیرون !!!
۱- یک بنده خدایی ، سوتی داد و باعث شد که ایرانی‌ هائی که اینجا هستند بفهمند که من یک سری اطلاعات در مورد مهاجرت به کانادا با قانون جدید دارم. نه اینکه فکر کنید که نمی‌خوام به کسی‌ اطلاعات بدم. دیگه هر کی‌ ندونه شما شاهد هستید که در دادن اطلاعات به دوستان و رفقا دریغ نمیکنم. اما فقط به دوستان ، نه اونهایی که وقتی‌ کار دارند ، یاد آدم میافتند. موقع تفریح و عشق و حالشون اصلا یادی از ما نمیکنند ولی‌ الان که دیدند می‌شه رفت کانادا ، دوباره زرت و زرت زنگ موبایلم به صدا در میاد. طرف ۲ تا خیابون بالاتر از ما میشینه ، شش ماهه که ندیدمش ، امروز زنگ زده که می‌شه فرم‌هام را پر کنی‌؟؟ بخدا اگر معرفت داشتند ، بدون هیچ گونه چشم داشتی این کار را می‌کردم ، ولی‌ خوب ندارند دیگه. حالا مشکل اینجاست که اهل دروغ نیستم که بگم نمیدونم. اهل اینکه کسی‌ را هم از خودم برنجونم نیستم. خلاصه بد جور گیر کردم. آدم رکی هم هستم و میترسم بهشان بگم که تا الان شما‌ها کجا بودید و ناراحت بشوند. خلاصه نمیدونم که کار درست چیه؟؟!!!
۲- دوستانی که برای کار‌های مهاجرتتان از مشاور یا بقول خودشان از وکیل!!! استفاده می‌کنید ، بالا غیرتا مراقب باشید. تو این چند روزه چندین مورد اشتباهات فاحش از این حضرات شنیدم و یک مورد هم دیدم که طرف داشت گریه میکرد !!!!
از طریق قانون جدید غیر از چند نفر از هند که خیلی‌ خوش اقبال بودند ، تا الان کسی‌ نتونسته ویزا بگیره ، یعنی‌ خیلی‌ جدیده و هیچ مشاوری هم نمیتونه ادعا کنه که خیلی‌ میدونه چون با قانون قدیم تفاوت‌های فاحشی داره. چند نفر از من یک سری سوالات کردند و من نظر خودم را گفتم بهشان ولی‌ خوب من که دفتر ندارم !!! شرکت ندارم !!! کلاس نمیگذارم حتما وقت بدم !!! پول قلمبه هم که نگرفتم !!! باورش کمی‌ سخته برای خیلی‌‌ها ولی‌ اون مشاور محترم ، هر چی‌ بگه مثل آیه قرآن باور میشه !!!
خبر داشتم که یکی‌ از دوستان اینجا مشاور گرفته و طرف کانادا هم هست پس باید کارش خیلی‌ درست باشه !!! لابلای کارش یک سری سوالات هم از من میکرد ، طرف ۶۰۰۰ دلار کانادا هم پول گرفته!!! البته من یک مقدار به اصل قضیه مشکوک بودم ولی‌ خوب من که کاره ای نیستم ، پس باورش سخته!!!
امروز اومده بود اینجا و گریه اش گرفته بود. مشاور جان !!! اصلا داستان مین دیوتی را براش تعریف نکرده بود ، اصلا نگفته بود که سابقه کارش را باید چه‌جوری بگیره و خیلی چیزهای دیگه. جالب تر از همه بهش گفته بود که امتیازت میشه ۶۹!!!!!
شما خودتان قضاوت کنید طرف مجرد ، هیچ کس را هم کانادا نداره ، لیسانس هم داره ، گفته با زبان ۸ امتیازی !!! ، کل امتیازت میشه ۶۹ !!!! من هر جوری حساب می‌کنم ، نمیتونم به این عدد ۶۹ برسم.
یکی‌ دیگه فرم هارا مشاور بهش داده گفته امضا کن و برای من بفرست. بعد از چند وقت فایل نامبرش اومده و حالا که می‌خواد مدارک را آماده کنه و بفرسته ، میبینه که مشاور محترم ، تو فرم‌ها هر چی‌ خودش دوست داشته نوشته!!!!
قرارداد مشاوران اغلب یکطرفه هست و اگر با مشکلی‌ برخورد شود ، نتیجه اش متوجه خودتان خواهد بود. پس بالاغیرتا خودتان هم کارهاشون را چک کنید. بعد نگید نگفت ، هرچند من که کاره ای نیستم !!!

خوش باشید

45 دیدگاه

  1. Marjan said,

    اوت 29, 2009 در 2:07 ق.ظ.

    بابت بند اول كه 10000000000000% باهات موافقم امير جان، اينقدر اين مدت من آدم بى معرفت ديدم كه اگر دور از جونت ببينم كه يكى جلوم هم داره جون ميده، اگر نشناسمش كمكش نميكنم
    و اما بند دوم يادته من چقدر جز و وز ميكردم باورت نميشه آخرش كلى الكى چرت و پرت بار خودم كردن، اما واقعا اين مشاوران، 85% فاجعه هستند.

    شاد و سلامت باشى، و نميخوام فضولى كنم اما جدى جدى مايه و وقت براى ناشناس نذار من كه خيرى نديدم.

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 11:19 ق.ظ.

      مرجان جان ، من حاضرم که هر کمکی‌ می‌تونم بکنم ، اما نه اینکه فقط من بشم کار راه بنداز!!!!
      آره یادمه .من خیلی‌‌ها را دیدم که دارند فحش میدن به مشاورها!!!! خودم هم که اصولا اعتقادی به این جماعت ندارم!!!
      خوش باشی‌

  2. پوريا said,

    اوت 29, 2009 در 9:31 ق.ظ.

    امير جان من كه خيلي قبولت دارم و هر كسي چيزي مي پرسه حواله اش مي دم به تو. اينو گفتم كه اگه منظورت منم كه سوتي دادم؛ بدوني كه بازم مي كنم……هاهاها…..

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 11:22 ق.ظ.

      من که مخلصتم پوریا جان. نه بابا ، یک نفر از اینجا بوده ( همسر محترمه ) ، آخه میدونی‌ دلش خیلی‌ کوچیکه ، نمیتونه چیزی را پیش خودش نگه داره !!!
      خوش باشی‌

  3. هستی said,

    اوت 29, 2009 در 10:11 ق.ظ.

    امیر جان بابا یه منتی بزار سر ما و یه وقته مشاوره هم به ما بده آقا
    راست میگی خیلی ها فقط وقتی کار دارند سر و کله شون پیدا میشه من فقط نمی دونم چه جوری روشون میشه این جوری رفتار کنن، در مورد مشاورین هم که خیلی هاشون واقعا کمترین احساس مسئولیتی در مورد موکلینشون ندارند و فقط تا قبل از پول گرفتن خوبن

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 11:28 ق.ظ.

      اختیار داری. من که هر چی‌ میدونم در طبق اخلاص تقدیم دوستان می‌کنم.
      منم از همین موندم که چطور روشون میشه. عید نوروز مراسم گرفته بودیم و همه را رسما دعوت کرده بودیم. چند تا خانواده پر افاده با هم رفته بودن جائی دیگه و به ما هم نگفته بودن!!!! طرف را الان ۶ ماه ندیدمش ، همین الان موبایلم زنگ خورد ، دیدم خودشه ، دقیقا هم میدونم کارش چیه !!! جواب ندادم تا حالش جا بیاد ، بفهمه که اگه ۶ ماه با کسی‌ تماس نگرفتی‌ ، دیگه نگیر .
      خوش باشی‌

  4. اوت 29, 2009 در 10:47 ق.ظ.

    سلام . وبلاگ تون در محيط جديد بهتر شده چون مطالب را راحت تر مي شه دنبال كرد. راستي شما با قانون جديد فدرال اقدام كرده ايد ؟ يا خبر از مدت زمان اومدن فايل نامبر داريد؟

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 11:32 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز ، من هم فکر می‌کنم که این قالب بهتره. اگر مطالب وبلاگ قبلیم را خونده باشی‌ ، نوشتم که تقریبا ۱ ماه بعد از ارسال فرم‌ها فایل نامبر را بوسیله ایمیل دریافت خواهید کرد.
      خوش باشی‌

  5. simin said,

    اوت 29, 2009 در 12:05 ب.ظ.

    نميدونم من كه مخالف كمك نكردن هستم . چون اعتقاد دارم همه كارهايي كه مي كنيم دير يا زود به خودمان بر ميگردد. بهرحال ادماي قدر نشناسم هست تو دنيا و احساس ما مهمه . منكه از كمك كردن به ادمهاي قدر نشناس هم احساس خوبي دارم. شاد باشيد

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 4:26 ب.ظ.

      من هم دوست عزیز نگفتم که مخالف کمک کردن هستم. کما اینکه تا به الان خیلی‌ هم کمک بی‌ دریغ کردم. ولی‌ اگر شما کلی‌ برای کسی‌ وقت بگذاری و کمکش کنی‌ و اون شعورش را بکار نندازه ، باز هم احساس خوبی‌ خواهی‌ داشت؟
      خوش باشی‌

  6. sara said,

    اوت 29, 2009 در 3:30 ب.ظ.

    امیر جان حق با شماست و کارت درسته . مشاور ها خودشونم گیج می زنن.راستی از هند کسی با قانون جدید ویزا گرفته؟؟؟؟؟؟ایرانی؟؟؟؟؟
    خوش به حالشون .
    من که دیگه امیدی ندارم سپردم به خدا……
    از تو هم واقعا ممنونم که بی دریغ به همه کمک می کنی من از طرف اون بی معرفت ها هم بهت خسته نباشید می گم.

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 4:35 ب.ظ.

      بله از هند تا الان ۲ نفر هندی ویزا گرفتند با قانون جدید که حداقل طول پروسه تا الان ۱۶۲ روز بوده !!! هیچ ایرانی‌ تا الان ویزا نگرفته.
      قرار نشد نامید بشی‌. اتفاقی‌ که نیفتاده. داستان مهاجرت من رو تو وبلاگ قبلیم خوندی؟؟!! پس من چی‌ بگم؟
      خوش باشی‌

      • sara said,

        اوت 29, 2009 در 6:39 ب.ظ.

        امیر جان نمی تونم تو وبلاگ قبلیت برم نمی دونم چرا……

      • امیر said,

        اوت 29, 2009 در 7:58 ب.ظ.

        چک کردم مشکلی‌ نداره سارا جان:
        http://2khtarampaniz.blogfa.com
        خوش باشی‌

      • ستاره said,

        سپتامبر 4, 2009 در 8:04 ق.ظ.

        با سلام. من مدت زیادی نیست که با وبلاگ شما اشنا شدم، اما از ان زمان تا بحال همیشه مطالبتون رو میخونم؛ هم میخواستم تشکر کنم از وبلاگتون و هم در مورد خبر ویزا گرفتن 2 تا هندی بپرسم، این 162 روز از زمان ارسال مدارک است؟ مصاحبه چطور، نداشتند؟

      • امیر said,

        سپتامبر 4, 2009 در 11:37 ق.ظ.

        سلام ستاره جان. ممنون از لطفت. کلّ پروسه یکی‌ از این هندی‌ها از زمان ارسال فرم‌ها به سیدنی تا گرفتن ویزا ، ۱۶۲ روز شده است. مصاحبه هم نداشتند.
        خوش باشی‌

  7. karno said,

    اوت 29, 2009 در 9:19 ب.ظ.

    امير جان ،من يه سوال دارم اگه دوست داشتيد جواب بديد، پانيذ يعني چه؟ من خيلي دوست دارم معني همه اسم ها رو بدونم.

    • امیر said,

      اوت 29, 2009 در 11:00 ب.ظ.

      کارنو جان ، پانیذ یک اسم فارسی‌ اصیله که معنی‌ آن ، «شیرین تر از عسل» هست.
      خوش باشی‌

  8. tima said,

    اوت 30, 2009 در 12:08 ق.ظ.

    dooste aziz
    man alan vancouver hastam. kasi midooneh baraye inkr az inja az tarighe skilled worker cat 1 eghdam konam. hatman bayad yek sal inja monondeh basham. ma alan nazdike yek mahe ke oomadim va sharayete skilled worker az tarighe it manager ro darim.

    • امیر said,

      اوت 30, 2009 در 3:05 ب.ظ.

      والا دوست عزیز من هم شنیدم که باید یک سال اونجا باشید، خیلی‌ مطمئن نیستم و در این مورد متاسفانه اطلاعاتی‌ ندارم.
      خوش باشی‌

  9. آق محسن said,

    اوت 30, 2009 در 5:42 ب.ظ.

    سلام دوست عزیز
    من برای اولین باره که به وبلاگت اومدم و دیدن این مطلبت برام عجیب بود…
    اگه همچین اطلاعاتی داری میتونی جلو دید عموم بزاری یا اینکه به کسی نگی…
    با نظر تو هم اصلاً موافق نیستم چون من به هر کسی که بتونم نهایت کمکمو میکنم حتی به این دوستای بی معرفت.(البته این نظر شخصیمه ها نظر توهم قابل احترامه)
    بازم خوشحال شدم با این وب و شما آشنا شدم .
    فعلاً بابای

    • امیر said,

      اوت 30, 2009 در 11:51 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرت ، اما ‌ای کاش قبل از اینکه این نسخه‌ را برای من بپیچی ، مطالب این وبلاگ و وبلاگ قبلیم را » با دقت » مطالعه میکردی. اون موقع احتمالا با نظر من موافق می‌شدی.
      خوش باشی‌

  10. نيلوفر said,

    اوت 31, 2009 در 4:13 ق.ظ.

    سلام امير جان.اعصابتو خراب نكن.لزومي نداره به ادمايي كه فقط توقع دارن و در مواقعي كه به وجودشون نياز داري ناپديدن از جون و دل مايه بذاري.!

    • امیر said,

      اوت 31, 2009 در 10:30 ب.ظ.

      سلام نیلوفر جان. شکر خدا تا الان به هیچ کس اینجا نیاز پیدا نکردم ، از هیچ نظر.
      من فقط دنبال یک جو معرفت هستم. همین.
      خوش باشی‌

  11. sara said,

    اوت 31, 2009 در 10:42 ق.ظ.

    آره رفتم دیدم بابا تو دیگه کی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////// چقدر تلاش …..
    می گم لندن چه طوری رفتین ielts آکادمیکو گرفتید؟؟؟؟؟
    با ماهی 3 تومن می شه درس خوندو زندگی کرد؟اگه کانادا نشد بیایم اونجا

    • امیر said,

      اوت 31, 2009 در 10:27 ب.ظ.

      بیخود نیست که میگم من پیر مهاجرتم!!!
      ببین نشد دیگه ، یعنی‌ چی‌ اگر نشد برم کانادا ………؟ باید بشه !!!
      آیلتس آکادمیک را ما ۲ سال پیش داشتیم. اگر پول شهریه تو جدا بدی ، آره میشه. یک نفری دیگه؟؟!!
      خوش باشی

  12. میترا said,

    اوت 31, 2009 در 11:22 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    اصولا» برای ما ایرانی ها «نه» گفتن خیلی سخته!!! ولی باید تمرین کنیم که در کمال آرامش و احترام به کارهایی که مایل به انجام آنها نیستیم بگوئیم: «نه»

    • امیر said,

      اوت 31, 2009 در 10:20 ب.ظ.

      میترا جان سلام. بعضی‌‌ها خیلی‌ راحت نه میگن یا میگن «نمیدونم» و خیال خودشان را راحت میکنند. اما بعضی‌‌ها هم نمیتونند!!!! چه میشه کرد.
      خوش باشی‌

  13. afshin said,

    اوت 31, 2009 در 10:03 ب.ظ.

    ba salam
    webloge kheyli jalebi dari, hamintori edame bede . rasti man webloge shoma ro be linkdoonim ezafe kardam. shoma ham lotf
    mikonid agar webloge bande ro ba nam
    «تبعیدنوشته های یک دانش آموز مهاجر به کانادا »
    be linkdoonitoon ezafe konid.
    ba tashakor

  14. Holly said,

    اوت 31, 2009 در 11:44 ب.ظ.

    Hi Amir, When I read this post, I thought that I might be one of those who just ask questions about immigration process and got embarrassed a bit! so in this way I want to thank you for all your helps and say that I visit your weblog regulary ,just don’t leave comments not to take up your time. All the best

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2009 در 4:09 ب.ظ.

      Hi Holly
      I am writing to clarify that by that post I didn’t mean you or my other friends who read this weblog.
      Thank you for your comments. Good Luck

  15. باران said,

    سپتامبر 1, 2009 در 1:02 ق.ظ.

    صد در صد موافقم!!! وقتی هم که آدم مشکلی داشته باشه همه کار دارند و اگر مشکلی داشته باشند ما باید مشکلشون را رفع کنیم!!!! بقول فرنگی ها !! they are USERS

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2009 در 12:20 ب.ظ.

      خوب چه می‌شه کرد؟ به این میگن همزیستی‌ مسالمت آمیز !!!
      خوش باشی‌

  16. ستاره said,

    سپتامبر 4, 2009 در 6:21 ب.ظ.

    ممنون از جوابتون. موفق باشین

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2009 در 10:40 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم. شما هم همینطور.
      خوش باشی‌

  17. ستاره said,

    سپتامبر 7, 2009 در 10:02 ق.ظ.

    با سلام مجدد و عرض خسته نباشید. من 8 تیر ماه مدارکمونو فرستادم، تا حالا که خبری نشده، حالا اگه مصاحبه نداشته باشیم و تا 1-2 ماه آینده مدیکال و پاسپورت رو بخوان واسه ویزا، من پاسپورتم تا بهمن 89 اعتبار داره، نمیدونم باید الان تمدیدش کنم یا اشکال نداره؟ چون شنیدم که پاسپورت بهتره یا باید 3 سال اعتبار داشته باشه، نمیدونم درسته یا نه؟
    من تا حالا وبلاگی رو مثل پانیذ فعال و کمک حال مهاجران تازه کار! ندیدم . موفق باشین

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2009 در 6:23 ب.ظ.

      سلام ستاره جان. ممنون از لطفت. انشاالله همین روز‌ها مدیکال خود را دریافت خواهی‌ کرد.تمدید پاسپورت که ۱۵ روزه در ایران انجام میشه. صبر کنید که وقتی‌ مدیکالتان را ارسال کردید تمدید کنید. پاسپورت‌ها زمانی‌ که سفارت از شما می‌خواهد باید حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشد. و برای ارسال پاسپورت هم به شما ۳۰ روز وقت میدهند.

      خوش باشی‌

  18. رضا said,

    سپتامبر 7, 2009 در 1:19 ب.ظ.

    امير جان من رشتم مهندسي پزشكيه -اما كارم حسابداريه كه تو 38 رشته قانون جديد هست. مدرك آموزشگاهي دارم حدود 800 ساعت دوره هاي مختلف حسابداري. بنظرت ميتونم اقدام كنم براي كانادا يا نه؟
    مدارك غير دانشگاهي كه موسسه اي هستنو مهر دادگستري رو نميزنن ميگن فقط مهر دارالترجمه ميزنن بنظرت قبول ميكنن يا نه؟

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2009 در 6:26 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز. من فکر می‌کنم که چون مدرک شما بالای ۷۰۰ ساعت هست را به عنوان مدرک تحصیلی‌ قبول کنند که مرتبط با سابقه کارتان هست. مدارک فقط باید به زبان انگلیسی باشه و احتمال داره چون مدرک مهر دادگستری نداره ، استعلام کنند. باز هم با یک مشاور خوب مشورت کنید.
      خوش باشی‌

  19. ستاره said,

    سپتامبر 8, 2009 در 7:23 ب.ظ.

    باز هم ممنون از اینکه با وجود مشکلات اینترنتی که گفته بودین پست ها رو بی جواب نذاشتین.
    پس یعنی اول باید جواب مدیکال رو بفرستیم دوباره 2-3 ماه صبر کنیم تا پاسپورتها رو بخوان؟ یا اینکه مدیکال و پاسپورت را با هم میخوان؟

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2009 در 9:43 ق.ظ.

      ستاره جان ، روال دمشق اینجوریه که اول درخواست مدیکال و لندینگ فی‌ میاد و پس از حدود ۱-۲ ماه درخواست پاسپورت (البته اگر بک گراند چک تمام شده باشه). فقط دفتر دهلی‌ هست که مدیکال و پاسپورت و لندینگ فی‌ را با هم می‌خواهد.
      خوش باشی‌

  20. ستاره said,

    سپتامبر 10, 2009 در 7:10 ب.ظ.

    باز هم ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2009 در 12:05 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  21. فريد said,

    نوامبر 3, 2009 در 2:03 ب.ظ.

    سلام
    از وبلاگت ممنون راستش من خيلي سردرگم شدم ، يعني خيلي سر در نياوردم كه مراحل كار چه جوريه ، من درخواستم رو فرستادم سيدني كانادا يه فايل نامبر اومد بعدش مدارك ثانوي رو تهيه كردم و فرستادم الان حدود 2 ماهه كه هيچ خبري نيست البته نوع شقل و مدرك تحصيلي هم مرتبط و در ليست مشاغل بود كه از طرف سيدني اين ارتباط تائيد شد حالا با همان شماره اوليه مي تونم وضعيت رو در سايت cic.gc.ca چك كنم و مي گه مدارك به سوريه رسيده و در حال بررسي هست ولي سوريه دريافت مدارك را تائيد نكرده و فايل نامبر جديد داده نشده و خلاصه با توجه به شايعات گوناگون نمي دونم در چه وضعيتي مي باشم ميشه لطفاً يه توضيح به من بدي كه وضعيت من عاديه يا غير عادي؟
    بازم از وقتي كه مي گذاري ممنونم

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 6:08 ب.ظ.

      فرید جان مورد غیر عادی وجود نداره. فقط شما باید منتظر فایل نامبر جدید باشی‌ که رسید مدارک هم هست. ممکن هست که ارسال کردند و در پست گم شده!!!
      کمی‌ دیگه صبر کن (۱۰-۱۵ روز) اگر نیامد یک ایمیل بزن و ازشون سوال کن که ارسال کردند یا نه؟
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

