تغییرات احتمالی‌ در قانون جدید مهاجرت به کانادا

نکته اول: یک چند روزی مشکل پیدا کردم با اینترنت و نمیدونم که لپ تاپم چه برنامه‌ای‌ را داره مرتب دانلود میکنه ، چون کلی‌ از کردیت اینترنتم کم شده. اینترنت من محدودیت داره و چون خط لند لاین ندارم مجبور بودم که از موبایل برادبند استفاده کنم و این هم محدودیت ۳ گیگا بایت در ماه داره. البته کفایت میکرد و حتی نصفش هم ماهانه سوخت میشد. اما این ماه نمیدونم چی‌ شده. دارم چک می‌کنم لپ تاپم را و امیدوارم که مشکلم حل بشه. خود من هم به این ارتباط مجازی عجیب عادت کرده بودم و حتی الان نمیتونم پست دوستان را هم بخونم. فعلا در کتابخانه محترم نشستم و دارم این پست را مینویسم. کلی‌ هم سخته ، بدون فونت فارسی‌!!!!!

نکته دوم: از منابع مختلف شنیدم و بعضی‌ جاها هم خوندم که قانون جدید مهاجرت به کانادا تا پایان سال ۲۰۰۹ اجرا خواهد شد و پس از آن‌ تغییراتی خواهد کرد. حالا این تغییرات چی‌ هست ، دقیقا کسی‌ نمیدونه. ولی‌ چیزی که مشخصه ، قانون عوض خواهد شد ، کاما اینکه خود اداره مهاجرت هم قبلا به این مطلب اشاره کرده بود. به روایتی لیست مشاغل تغییر خواهد کرد و ممکن هست به این مشاغل تعدادی اضافه و یا حذف شود. روایت دیگری هم هست و اینه که بدلیل اینکه ترافیک کاری خیلی‌ زیاد شده و عملا دوستانی که سالها در نوبت بودند ، و پروسه آنها به کندی پیش میرفت ، کارشان تقریبا میشه گفت که متوقف شده ، این قانون را بر خواهند داشت تا به پرونده آنها رسیدگی کنند. خوب آن‌ بندگان خدا هم حق دارند!!! پس دست دست نکنید و اگر شرایطش را دارید زودتر اقدام کنید تا شرایط عوض نشده.

نکته سوم: سعی‌ می‌کنم که به همین طریق پست بگذارم تا مشکلم حل بشه.
پس تا بعد

خوش باشید

40 دیدگاه

  1. karno said,

    سپتامبر 8, 2009 در 1:02 ب.ظ.

    ممنون امير جان ، اتفاقا من هم بعد از تغيير خونمون محدود اينترنت دارم ، اينترنت من موبايل و در ماه فقط 2 گيگا بايت ، تنها حسنش اينه كه لپ تاپ رو برميدارم ميرم تو آلاچيق اونجا ميشينم آنلاين ميشم. البته خيلي كنده ، براي دوستاني كه در بلاگفا هستن به سختي و مشقت ميتونم كامنت بذارم. براي خواندن وبلاگ بلاگفا هم كه از هر 10 بار كه سعي ميكنم يه بار باز ميشه. اميدوارم مشكلتون زود حل شه ، منتظر پست هاي مفيد شما هستم .

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2009 در 6:11 ب.ظ.

      کارنو جان من مشکل سرعت آنچنان ندارم ، ولی‌ از جام تکون نمیتونم بخورم. چون هوا سرده و همش بارون میاد!!! امیدوارم مشکلم زودتر حل بشه.
      خوش باشی‌

  2. مژده said,

    سپتامبر 8, 2009 در 4:11 ب.ظ.

    مرسي از اطلاعات مفيدي كه توي اين شرايط اومدي و بهمون دادي… يكم به خاطر نقص پرونده نگرانم با حساب خودم تا اوخر مهر 60 روز مهلت تموم مي شه و پرونده مون دوباره بررسي مي شه… چه الكي عقب افتاد…. بازم مرسي…. شاد باشي…

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2009 در 6:14 ب.ظ.

      انشاالله دیگه کارت خیلی‌ زود و سریع پیش بره و دیگه ایرادی نگیرند. ولی‌ خودتان هم بیشتر دقت کنید. هیچ کس از خود آدم دلسوزتر نیست.
      خوش باشی‌

  3. امین said,

    سپتامبر 8, 2009 در 8:34 ب.ظ.

    سلام اقا امیر من دوتا سوال دارم اگه جواب بدید ممنون میشم:
    1-برا اقدام به مهاجرت حتما باید ایلتس داشته باشیم یا میتونیم فعلا اقدام کنیم و تو این مدت که فعلا مدرک نمیخوان ایلتس بگیریم؟یعنی حتما باید اول مدرک داشته باشیم؟
    2-برا سفارتی که پرونده رو بررسی میکنه حتما باید سوریه باشه؟نمیشه اختیاری یه سفارت خلوت ترو انتخاب کرد؟
    ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2009 در 9:51 ق.ظ.

      سلام امین جان
      شما برای اقدام اولیه فقط نیاز به کپی‌ از صفحه اول پاسپورت دارید. از زمان اقدام ماکزیمم ۶ ماه وقت دارید (زمان حدودی هست) تا مدارک خود را به دمشق ارسال کنید و آن‌ موقع نیاز به ارسال آیلتس دارید.
      در صورتی‌ که ساکن ایران هستید ، فقط باید دمشق را به عنوان ویزا افیس انتخاب کنید.
      خوش باشی‌

  4. باران said,

    سپتامبر 9, 2009 در 4:16 ق.ظ.

    سلام امیر جان!! توی وبلاگت نمیشه نظر خصوصی داد؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2009 در 9:53 ق.ظ.

      سلام باران جان. کلیه نظرات خصوصی محسوب میشه چون تا وقتی‌ که من تائید نکنم هیچ کس غیر از خودتان نمیتونید نظرتان را ببینید.
      خوش باشی‌

  5. رضا said,

    سپتامبر 9, 2009 در 9:42 ق.ظ.

    امير جان
    يكي از تغييرات كه تقريبا قطعي شده اينه كه امتياز 10 سن رو فقط به افراد بين 21 تا 35 ميدهند . منبع اين خبر ميگفت ليست رشته ها بعيده عوض بشه ولي اين تغيير تنها تغيير قانون جديده و تا آخر ماه نوامبر انجام خواهد شد. اگه خودت چيزي شنيدي به ما هم بگو. ممنون قربانت رضا

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2009 در 10:32 ق.ظ.

      رضا جان هیچ کس نمیتونه مدعی بشه که میدونه تغییرات چی‌ هست. من هم این را شنیدم ولی‌ خیلی‌ بعید میدونم. چون هر چه سابقه کار بیشتر باشه ، بیشتر مورد پسند هست و طبیعی هست که سن هم بالاتر میره از طرفی‌ اگر دقت کنی‌ بعضی‌ مشاغل را به عنوان مدیر میخواهند ، چه قدر احتمال داره که یک مدیر ۳۵ سالش باشه مگر اینکه سابقه کار جور کنه!!!
      خوش باشی‌

  6. مهدی said,

    سپتامبر 9, 2009 در 2:25 ب.ظ.

    بله؛ به نظر میرسه یک خبرهایی هست. از یک طرف امکان تغییر دولت هست و نمیدونم که این موضوع تاثیر داره یا نه.

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2009 در 6:04 ب.ظ.

      بله درست میفرمائید اما تغییر دولت به تغییر سیاست‌ها منجر نخواهد شد ولی‌ بی‌ تاثیر نیست.
      خوش باشی‌

  7. مانی said,

    سپتامبر 10, 2009 در 6:35 ق.ظ.

    سلام امیرجان:
    ما (من و همسرم) تلاشمون را برای تهیه مدارک جهت ارسال از طریق نیروی کار متخصص شروع کردیم ولی فعلا مشکل زبان داریم. همچنین هر دوتامون ضمن کار مشغول تحصیل فوق هستیم (پایان نامه مانده) و زبان هم میخونیم احتمالا هردو شرایط مین شدن را داریم ولی زبان همسرم بهتره با توجه به تغییر شرایط و قانون و زمان کم میخواهیم سریعتر اقدام کنیم. میشه خواهش کنم راهنمایی کنید: دقیقاً در اولین ارسال چه مدارکی را الزاماً باید فرستاد؟ (من در سایت چک لیست مربوطه رو خوندم) واینکه ریسک کدوم حالت بیشتره با لیسانس اقدام کنیم، و سطح زبان را بالا بزنیم و مدارک را ارسال کنیم یا اینکه با وجود تغییر قانون تا فارغ التحصیلی و گرفتن آیلتس صبر کنیم؟ بسیار شرمنده که طولانی شد و بسیار ممنون اگر راهنمایی کنید.

    • امیر said,

      سپتامبر 10, 2009 در 9:41 ق.ظ.

      سلام مانی جان. اول از همه توصیه می‌کنم که در صورتی‌ که وقت آزاد دارید ، پست‌های اول وبلاگ قبلیم را مطالعه بفرمائید ، چون چیزهای زیادی دستگیرتان میشود.
      شما در صورتی‌ که با مدرک لیسانس خود و همسرتان امتیاز لازم را میاورید نیازی به ارائه مدرک فوق لیسانس ندارید. در مرحله اول علاوه بر ارسال فرمهای مربوطه ، فقط یه برگ کپی‌ از صفحه اول پاسپورت متقاضی اصلی‌ نیاز هست. و از زمان اقدام تا زمان ارسال مدارک به ویزا افیس که شامل آیلتس هم میشود ، ماکزیمم ۶ ماه وقت دارید (زمان حدودی هست). در فرم‌هایتان هم میتوانید اشاره کنید که در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستید.
      خوش باشی‌

  8. سعید said,

    سپتامبر 14, 2009 در 8:17 ق.ظ.

    سلام به امیر عزیز و همه دوستان
    من سال 2006 برای مهاجرت فدرال تشکیل پرونده دادم این روزها شایعاتی هست مبنی سخت گیری های غیر منطقی و بی مورد سفارت کانادا در ورشو و اینکه خیلی از پرونده هارو بی دلیل رد می کنند چون مثلا رشته تحصیلی آنها تو لیست مشاغل کانادا نبوده و دلایل دیگه.مگه قوانین مهاجرت عطف به ما سبق میشه؟خلاصه بازار شایعات در مورد ورشو حسابی داغه اگه منو در این زمینه راهنمایی کنید ممنون میشم.
    باتشکر

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2009 در 12:06 ق.ظ.

      دوست عزیز من این مسائل را نشنیدم و به شایعات زیاد توجه نکن. اگر به یک نفر گیر دادند ، دلیل نمیشه که با همه همین برخورد را کنند. قانون شما ارتباطی‌ با قانون جدید ندارد. انشاالله کارها به خوبی‌ پیش برود.
      خوش باشی‌

  9. مژگان said,

    سپتامبر 24, 2009 در 10:03 ق.ظ.

    با سلام و خسته نباشی . من وهمسرم حدود یکسال است که مدارکمون را فرستادیم برای باز کردن فایل متاسفانههنوز حتی فایل نامبرمون هم نیومده نمیدونیم باید چکار کنیم شما میدونید از چه راهی میشه فهمید فایل باز شده یا نه البته برای کبک ؟ ممنون

  10. مژگان said,

    سپتامبر 24, 2009 در 10:05 ق.ظ.

    با سلام و خسته نباشی . من یه سوال داشتم حدود یکسال میشه که ما اقدام کرده ایم ولی حتی فایل نامبرمون هم نیومده ما چطوری میتونیم از باز شدن یا نشدنش باخبر بشیم . البته برای کبک با تشکر

    • امیر said,

      سپتامبر 24, 2009 در 11:22 ق.ظ.

      مژگان جان فکر می‌کنم تنها راه اینه که با سفارت تماس بگیرید. چون تا الان باید فایل نامبر می‌‌آمد!!!
      خوش باشی‌

  11. پژمان said,

    اکتبر 1, 2009 در 4:02 ب.ظ.

    با سلام
    من لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت دارم. رشته حسابداری در لیست فدرال هست آیا فوق من هم امتیاز داره؟
    من ایلتس آکادمیک دارم آیا باید حتما جنرال بگیرم یا با همین هم می تونم اقدام کنم؟ یکسرها میگن میشه یکسری دیکه میگن نمیشه

    • امیر said,

      اکتبر 1, 2009 در 4:41 ب.ظ.

      دوست عزیز ، شما با لیسانستان میتوانید اقدام کنید ( چون جزو ۳۸ رشته هست) و فوقتان هم ۲ امتیاز اضافه برای شما به ارمغان خواهد آورد.
      آیلتس آکادمیک را اغلب قبول میکنند و اگر مدرک زبانی غیر از آیلتس هم دارید میتوانید ، به همراه آیلتس خود بفرستید.
      خوش باشی‌

  12. سارا said,

    اکتبر 3, 2009 در 2:34 ب.ظ.

    با سلام :
    می خواستم در مورد کسانیکه درسال 2006 وبا قانون simple اقدام کردند بپرسم چون اون موقع فقط 3 صفحه فرم فرستادیم ونه هیچ مدرک دیگری البته فایل نامبر گرفتیم ولی کسی اطلاع داره که بااین پرونده ها چطور برخورد می شه وآیا این پرونده ها هم به ورشو فرستاده خواهد شد؟

    • امیر said,

      اکتبر 3, 2009 در 4:25 ب.ظ.

      والا دوست عزیز ، در حال حاضر پرونده‌های ۲۰۰۴ و بخشی از پرونده‌های ۲۰۰۵ را و ورشو فرستادند. پرونده شما در موعد خود بر اساس قانون قدیم بررسی‌ خواهد شد.
      خوش باشی‌

  13. اکتبر 10, 2009 در 9:52 ق.ظ.

    دوست عزيز سلام ما كه سال 2004 فايل نامبر گرفتيم 10 ماه پيش آپديت كرديم مي گفتند 4 ماهه مديكال مي ياد وكيلمون هم گفت پرونده سوريه است هنوز در انتظاريم از كجا مي توانيم بفهميم پرونده كجاست و در چه مرحله اي است؟ آخه وكيل هم ميگه دست ما نيست و سفارت هم جوابي نمي دهد. انتظار خيلي سخته موفق باشيد

    • امیر said,

      اکتبر 10, 2009 در 11:50 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز ، بله انتظار خیلی‌ سخته. اما اگر شما نامه‌ای دریافت نکردید که پرونده تون به ورشو رفته ، پس همان دمشق هست.میتونید از سیستم Caips استفاده کنید. بهتون میگه که دقیقا در چه مرحله هستید.
      خوش باشی‌

  14. سپيده said,

    فوریه 20, 2010 در 5:19 ق.ظ.

    سلام
    من تازه مي خوام براي كانادا اقدام كنم من مهندس الكترونيك هستم و شوهرم مهندس شيمي ودر پتروشيمي كار ميكنه شوهرم مي خواد مين بشه ولي نمي دانم دقيقا تو سابقه كارش چي بايد بنويسيم لطفا راهنمايي كنيد و لينك فرمها برام بفرستيد از كجا مي تونم سابقه كارهاي نمونه گير بيارم كه بتونم الگو برداري كنم

    • امیر said,

      فوریه 20, 2010 در 9:41 ق.ظ.

      سپیده جان من نمونه سابقه کار آماده ندارم. کد شغلی‌ که میخواهند اقدام کنند را در لینک زیر وارد کنید. باید سابقه کار ، مواردی که در این سایت اشاره شده را پوشش دهد.
      http://www5.hrsdc.gc.ca/NOC/English/NOC/2006/Welcome.aspx
      خوش باشی‌

  15. سپيده said,

    فوریه 23, 2010 در 6:04 ق.ظ.

    سلام

    الان تو سايت نوشته اگه كسي براي كانادا فدرالي اقدام كنه كارش تقريبا يك ساله مي شه ايا تا به حال كسي واقعا كارش يك ساله شده لطفا مشكلات احتمالي برام بنويسيد تا حواسم وبيشتر جمع كنم

    ممنون

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 8:55 ق.ظ.

      بله سپیده جان خیلی‌‌ها در ظرف یکسال گذشته ویزا گرفته اند و کارشان هم کمتر از یکسال طول کشیده.
      من اصلا متوجه مشکلات احتمالی‌ نشدم !!!
      خوش باشی‌

  16. سپيده said,

    فوریه 24, 2010 در 5:03 ق.ظ.

    سلام

    امير جان
    از اين كه جواب مي دي خيلي ممنون هستم

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 8:59 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  17. سپيده said,

    فوریه 24, 2010 در 6:00 ق.ظ.

    سلام

    حتما بايد مدرك ielts با مدارك اوليه براي اونها بفرستيم يا نه

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 9:04 ق.ظ.

      اصلا نیازی نیست. چیزی که از شما نمیخواهند نفرستید که اگر تاثیر منفی‌ نداشته باشه ، هیچ تاثیر مثبتی نداره.
      خوش باشی‌

  18. سپيده said,

    مارس 6, 2010 در 5:46 ق.ظ.

    لطفا ادرس فرمهاي اوليه برام بنويسيد

    مرسي

  19. سارا said,

    اوت 17, 2010 در 12:55 ب.ظ.

    با سلام
    من 25 ساله -مجرد- لیسانس برق- با 2 سال سابقه کاری و سطح زبان انگلیسی متوسط برای مهاجرت از طریق نیروی متخصص به کبک می خواستم اقدام کنم.البته من در یک دوره 1 ساله(1000 ساعته)در فنی حرفه ای در رشته کابل کشی قبلا شرکت کرده و 4 ماه تا پایان دوره ام باقی مانده است سوالی که از شما دارم این است آیا تا 4 ماه آینده در قوانین کبک ممکن است تغییری ایجاد شود و لیست رشته ها تغییر کند؟با توجه به امتیاز 16 مدرک فنی حرفه ای ام آیا تا پایان دوره فنی حرفه ای صبر کنم یا بدون آن مدرک برای مهاجرت به کبک اقدام کنم؟

    با تشکر فراوان از زحمات شما

    • امیر said,

      اوت 17, 2010 در 1:48 ب.ظ.

      سارا جان من متاسفانه در زمینه کبک اطلاعات زیادی ندارم و ممکن هست گمراه شوی. از دوستان دیگه میتونی سوال کنی.
      خوش باشی

  20. hedieh said,

    سپتامبر 2, 2010 در 9:36 ب.ظ.

    سلام دوستان لطفا به سوالاتم پاسخ بدهید . ممنون

    1- من زمانی که برگه تایید مبلغ رو از بانک گرفتم در ایران بودم و بعدش برای ادامه درس آمدم به هند و تمام پولم را هم از حساب ایران برداشتم.اگر دوباره از من گردش حساب را بخواند ، آیا می تونم از این حساب جدیدم در هند بهشون گواهی بدهم؟ چون دیگه در هند هستم و اینجا زندگی می کنم.

    2- من در 3سال اخیر 2 سال در هند بودم برای درس و الان هم دوباره برگشتم در هند هستم .حالا که باید گواهی عدم سوئ پیشینه بگیرم .آیا باید این گواهی عدم سوئ پیشینه را از ایران بگیرم یا از هند بگیرم؟

    خیلی ممنون- منتظر پاسخ هستم

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 9:41 ب.ظ.

      ۱- بله میتونید اما باید گردش حساب ارائه دهید که ممکن هست از شما ایراد بگیرند. البته بستگی داره که کی بخواهند.
      ۲- باید گواهی عدم سوء پیشینه را از ایران و هند بگیرید. از هند هم میتونید اقدام کنید اما طول میکشه.
      خوش باشی

  21. hedieh said,

    سپتامبر 2, 2010 در 9:38 ب.ظ.

    سلام
    دو تا سوال دارم
    لطفا پاسخ بدهید.
    1- من زمانی که برگه تایید مبلغ رو از بانک گرفتم در ایران بودم و بعدش برای ادامه درس آمدم به هند و تمام پولم را هم از حساب ایران برداشتم.اگر دوباره از من گردش حساب را بخواند ، آیا می تونم از این حساب جدیدم در هند بهشون گواهی بدهم؟ چون دیگه در هند هستم و اینجا زندگی می کنم.

    2- من در 3سال اخیر 2 سال در هند بودم برای درس و الان هم دوباره برگشتم در هند هستم .حالا که باید گواهی عدم سوئ پیشینه بگیرم .آیا باید این گواهی عدم سوئ پیشینه را از ایران بگیرم یا از هند بگیرم؟


پاسخی بگذارید

