مسافران ونکوور

تا چند ساعت دیگر پوریا و میترا عزیز ایران را به مقصد ونکوور ترک خواهند کرد.

من به نمایندگی‌ از طرف دوستان دیگر سفر خوشی‌ را برایشان آرزو می‌کنم و انشاالله شاهد موفقیت‌های روز افزونشان همراه با سلامتی‌ کامل باشیم.

حق ، نگهدار و پشتیبان همه تان باد.

خوش باشید

33 دیدگاه

  1. Marjan said,

    سپتامبر 17, 2009 در 8:08 ب.ظ.

    :))) ايميل منو گرفته بودى؟؟ الان ياد اون ايميلم افتادم خنده ام گرفت 🙂

    • امیر said,

      سپتامبر 18, 2009 در 12:00 ق.ظ.

      آره گرفتم دستت هم درد نکنه. باورت میشه ، همش تو ذهنم بودی؟
      خوش باشی‌

  2. karno said,

    سپتامبر 18, 2009 در 6:15 ق.ظ.

    سلام امير جان ، من اين روزها خيلي به ياد ميترا و پوريا هستم ، لحظه خداحافظي خيلي سخته ،حالشون رو درك ميكنم، اميدوارم خوش و سلامت برسند ونكوور و از اونجا برامون پست هاي جديد بذارن. راستش هر روز به اميد شنيدن خبر مديكال دوستان وبلاگم رو باز ميكنم ، درسته خبري نيست ولي من فكر ميكنم كارمندان سفارت كانادا در دمشق دارن حسابي كار ميكنند و مدام نامه هاي مديكال دوستان رو پرينت ميگيرن.

    • امیر said,

      سپتامبر 19, 2009 در 12:56 ق.ظ.

      سلام کارنو جان
      انشاالله خبر‌های خوبی‌ برای همه خواهد آمد. ولی‌ فعلا که همه‌جا سکوت مطلق هست.
      خوش باشی‌

  3. نیلوفر said,

    سپتامبر 18, 2009 در 11:44 ق.ظ.

    سلام امیر جان.من و باسی هم امروز به یادشون بودیم.امیدوارم موفق و موید باشن.

    • امیر said,

      سپتامبر 19, 2009 در 12:53 ق.ظ.

      سلام نیلوفر جان
      به امید موفقیت همه‌ی دوستان.
      خوش باشی‌

  4. مژده said,

    سپتامبر 18, 2009 در 1:21 ب.ظ.

    سلام امير جان… ديگه بايد اين دو عزيز به ونكوور رسيده باشن… خسته از سفر و دل گرفته از لحظه‌ي خداحافظي و كلي علامت سوال با رسيدن به ونكوور…. ما كه خيلي منتظر اولين نوشته هاشون از كانادا هستيم…. اميدوارم به راحتي اين چند روز رو طي كنن… به اميد روزي بهتر براي امير عزيز … شاد باشيد

    • امیر said,

      سپتامبر 19, 2009 در 12:51 ق.ظ.

      ممنون از لطفت مژده جان.
      بله الان دیگه در ونکوور هستند. و قطعا مات و مبهوت. چون خیلی‌ با ایران متفاوت هست. یک چند روزی طول میکشه که خودشون را پیدا کنند. اما پوریا تنبل تر از این حرفاست که زود پست بذاره. اون اینترنت مجانی‌ حسابی‌ تنبلش کرده بود!!!!
      با امید به روزهای خیلی‌ خوب برای همه‌ی دوستان.
      خوش باشی‌

  5. باران said,

    سپتامبر 19, 2009 در 2:20 ق.ظ.

    سلام امیر جان!
    من هم دلم برای میترا و پوریا خیلی تنگ شده ! امیدوارم که هر چه زودتر جا بیفتند و دوباره شروع به آپ کردن کنند!! امیدوارم که همه چی به خوبی و خوشی براشون پیش بره!

    • امیر said,

      سپتامبر 19, 2009 در 5:20 ب.ظ.

      سلام باران جان
      انشاالله همه چیز به خوبی‌ پیش خواهد رفت.
      خوش باشی‌

  6. صبا یاوری said,

    سپتامبر 19, 2009 در 7:48 ق.ظ.

    خوش به حالشووووووون منم می خوااااام!!
    امیر خان اگه میشه لطفا درباره پارتی بازی هم مطلب بنویس! اونجا هم مثل اینجا وقتی آشنا داشته باشی کارت بهتر راه میفته؟ مرسی

    • امیر said,

      سپتامبر 19, 2009 در 5:35 ب.ظ.

      چشم صبا جان. لطفا اجازه بده من اول آب پاکی‌ را رو دستای دوستانی که تو ایران دکتر یا مهندس صداشون میکردند بریزم !!!!! بعد در مورد پارتی بازی‌ هم خواهم نوشت.
      ولی‌ کلا اینجا شما اصلا نیازی نیست که برای کار‌هاتون به جایی مراجعه کنید. با تلفن یا ایمیل مشکلتون تون حل میشه و اصلا نیازی نیست که دم کسی‌ را ببینید!!!
      خوش باشی‌

  7. Fatima said,

    سپتامبر 21, 2009 در 1:39 ب.ظ.

    فاطيما هستم . مدركم مهندسي پرشكي بود و اگه يادتون باشه ميخواستم از اسكيل حسابداري اقدام كنم. چندتا سئوال ديگه دارم
    1-كس رو ميشناسين كه از اسكيل حسابداري اقدام كنه و فايل نامبر لااقل بگيره ؟ خانم صبا فكر كنم نوشته بود دوستشون حسابداره ولي كيسشو رد كردن گفتن تو 38 رشته نيست. تو سايت applynoard .
    – مدرك حسابداري من مدرك موسسه اي كه سازمان مديريت برنامه ريزي صادر كرده كه دوره هاي زير بوده مدارك جدا از هم يعني نگفته 800 ساعت حسابداري . در واقع من براي هركدام يك مدرك جداگانه دارم :
    حسابداري مالي 230 ساعت – حسابداري حقوق 150 – حسابداري صنعتي 320 – مديريت مالي 240 و …
    حالا ادامه سئوالات :
    2-اصلا ميشه با اين مدارك كه جدا از هم هستن طبق همون چيزي كه قبلا گفتي براي اسكيل حسابداري اقدام كنم؟
    3- جمع اين ساعات بايد چقدر باشه يا در چه مدتي گذرونده شده باشه كه معادل فوق ديپلم بشه تا بتونيم با مدرك مهندسي كه داريم امتياز تحصيلاتمون بشه 22. چون الان 20 امتياز داريم و اگه يك مدرك فوق ديپلم داشته باشيم ميشه 22
    3-چجوري ميشه بانك درافت يا ماني اوردر بگيريم كه اگه نشد بشه دوباره پولش كرد. ميشه كسي كه تو امريكا يا كانادا قراره اين كارو بكنه به اسم خودش بگيره و ما بعدا اسم خودمونو با تاريخ تولدمونو پشتش بنويسيم و اقدام كنيم و اگه كيس ما رد شد بفرستيم خود طرف چون به نام خودشه دوباره پولش كنه ؟
    5- كسيو ديدي كه معتمد باشه و اين چكو تهيه بكنه ؟
    ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 21, 2009 در 7:44 ب.ظ.

      فاطیما جان، من مطلب شما را در اون سایت هم دیدم. من کسی‌ را نمیشناسم که سابقه حسابداری داشته و اقدام کرده باشه. یعنی‌ در واقع تجربه اینکه کسی‌ سابقه کارش با مدرکش یکی‌ نباشد را ندارم و قبلا ، هم به شما و همسرتان نظراتم را گفتم. ولی‌ تا آنجا که من می‌دانم در صورتی‌ که یک دوره ای که ۸۰۰ ساعت باشه را به عنوان مدرک تحصیلی‌ قبول میکنند.
      ۲- تمام اینها بستگی به نظر افیسر داره. ممکن هست که قبول کنه. من متاسفانه نمیتونم نظر صریحی بدم.
      ۳- این ۲ امتیاز را از جای دیگه نمیتونید بدست بیارید؟ فکر می‌کنم ۸۰۰ ساعت اما باز هم بستگی به نظر افیسر داره.
      ۴- هر دوست یا آشنایی که خارج از ایران داشته باشید ، میتونه براتون چک را بگیره. چک‌ها بی‌ نام هستند و خود شخص و یا هر کس دیگری میتونه دوباره وصولش کنه اما کارمزدش ازش کم می‌شه.
      ۵- والا مساله پولیه و من شخص دیگری را نمیتونم معرفی‌ کنم. یعنی‌ کسی‌ را نمیشناسم. خود پول هست + کار مزدش + پول پستش. و کمی‌ هم پیگیری و رفت و آمد نیاز داره. تو دوستان و یا اشنایانتان بگردید شاید پیدا کردید. کسایی هم شاید باشند و کارمزد جداگانه ای بگیرند و اینکار را بکنند. اگر در نهایت کسی‌ را خودتان پیدا نکردید ، اگر دوست داشتید من می‌تونم براتون بگیرم و بفرستم.
      خوش باشی‌

  8. باران said,

    سپتامبر 21, 2009 در 10:10 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    ازتون یک خواهشی دارم!!! بلاگفا داره بازی درمیاره و بخش کامنت های من باز نمیشه! من وردپرس یکی باز کردم ولی میخوام خود وبلاگ را حدف کنم!! نمیدونم کدام قسمت وردپرس برم که کل وبلاگم را حذف کنم و دوباره sign up کنم!!! میشه به من بگین؟

    • امیر said,

      سپتامبر 22, 2009 در 12:50 ق.ظ.

      والا بخدا بلد نیستم من هم. از مرجان بپرس. احتمالا اون بدونه. ببخشید. من هم برای همین اذیت کردن هاش اومدم ورد پرس!!!
      خوش باشی‌

  9. باران said,

    سپتامبر 21, 2009 در 11:26 ب.ظ.

    امیرجان میخوام خود وبلاگ وردپرس را حذف کنم و دوباره یکی جدید ایجاد کنم!!! پسورد وردپرس را هم یادم رفته نمیدونم چکار کنم؟؟؟؟ کمکم میکنی؟؟

  10. فاطیما said,

    سپتامبر 22, 2009 در 8:09 ق.ظ.

    باسلام
    عجب هوشی داری. از کجا فهمیدی ما زن و شوهریم. آفرین.
    دوما از اینکه وقت گذاشتی و ما دو نفرو راهنمایی میکنی ممنون. رومون نشد همه سئوالارو یکیمون بپرسه اینه که دوتایی از شما و از وبلاگ مسافر کوچولو می پرسیم.
    راستش ما با مدرک 16 کامل زبان امتیازمون میشه 67 . میترسم نتونم امتیاز کاملو بیارم. چون اقدام کننده اصلی خودمم. من اولش که اومده بودم انگلستان امتحان level one رو داده بودم که نمره زبانم A شد در هر 4 مهارت. با اون مدرک زبان رفتم کالج و دانشگاه لندن دندان پزشکی خوندم . اما بعد از 2 سال برگشتم ایران دندانپزشکیو با مهندسی پزشکی انطباق دادم.
    کلا 4 سال انگلیس بودیم . نمیدونم بتونم تو آیلتس نمره کامل بیارم یا نه. اوایل میگفتم راحت میتونم چون امتحان لول وان را اول که رسیدیم دادم بعد از 3 سال زبانم به مراتب روان تر شده . حتی پدرم که مدرس آیلتسه گفت 80 درصد نمره را میاری و فقط یکم باید رایتینگ بنویسی و من ببینم ریزه کاریهارو بهت بگم . اما الان که میبینم بقیه بچه ها یکی یکی دارن کم میارن تو امتحان یکم میترسم و مردد شدیم و تصمیم گرفتیم چون امتیازمون با زبان کامل لبه مرزه اول امتحان بدیم اگه نمره اوردیم سریع فرمهارو بفرستیم. ریسکشم فکر کنم بهتره با وجودیکه رشته حسابداری ممکنه حذف بشه.
    بخاطر همینه به فکر این 2 امتیازیم که یا کیسمون قویتر بشه یا اگه خدای نکرده نتونم نمره بیارم لااقل بتونه جبران کنه. اما ظاهرا اگه هم بشه به مدرک حسابداریم نمره داد , نمره قابل اطمینانی جهت اقدام نباشه.
    بازم ار راهنماییهای دلسوزانت به نوبه خود و از طرف همسرم ( رضا ) ازت متشکرم.
    فاطیما

    • امیر said,

      سپتامبر 22, 2009 در 6:02 ب.ظ.

      فطیما جان اصلا نیاز به هوش زیادی نداشت!!! آخرین سوال همسرتان در مورد گرفتن پلیس سرتیفیکت از بریتانیا بود که ظاهراً شما مدتی‌ اینجا اقامت داشتید. درسته؟
      شما مگر از همسر هیچ امتیازی کسب نمیکنید که زبان ۱۶ امتیازی نیاز داری؟
      اگر پدرتان فرمودند که ۸۰ درصد میاری که دیگه حله. برای آیلتس ثبت نام کردی؟ آیا میدونی‌ قبل از اینکه پرونده بره برای «این پراسس» میتونی‌ انصراف بدی و پولت را بگیری؟ شما اگر فردا هم مدارک را بفرستید ، حداقل ۵ ماه فرصت داری که آیلتس را ارائه بدی. نمیتونی‌ بگیری؟ هر جور خودتان میدونید. امیدوارم که هر چی‌ هست براتون خیر باشه.
      خوش باشی‌

  11. فاطیما said,

    سپتامبر 22, 2009 در 8:10 ق.ظ.

    راستی تو وبلاگ مسافر کوچولو نوشته پروسه ایرانیها تند تر میشه و من این ژورنالو خوندم. تقریبا درسته اگه صلاح دونستی یک چکی بکن به عنوان یک پست میتونی در بارش بنویسی.

    • امیر said,

      سپتامبر 22, 2009 در 5:52 ب.ظ.

      بله من هم دیدم. ولی‌ شامل حال تمامی‌ پرونده‌ها نمیشه. یعنی‌ مربوط به پرونده‌های مهاجرتی نمیشه.
      خوش باشی‌

  12. نیلوفر said,

    سپتامبر 22, 2009 در 10:18 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    امروز بعد از اون سکوتی که گفتی بالاخره نامه در خواست پاسپورت برای یکی از بچه ها اومد فکر کنم از اول تا آخرش 9 ماه نشد . اگه این جوری پیش بره خیلی خوبه
    موفق باشی

    • امیر said,

      سپتامبر 22, 2009 در 5:50 ب.ظ.

      سلام نیلوفر جان
      بله خدا را شکر که خوب داره پیش میره. امیدوارم که در مورد همه به همین ترتیب پیش بره.
      خوش باشی‌

  13. صبا یاوری said,

    سپتامبر 22, 2009 در 11:18 ق.ظ.

    می بینم که سکوت تموم شد و ظاهرا اولین نفر از روش جدید ویزا گرفت. به امید ویزا گرفتن همه ی ما

    • امیر said,

      سپتامبر 22, 2009 در 5:49 ب.ظ.

      خوب بسلامتی. بله خبردار شدم. از لندن هم ۲ نفر پاسپورت ریکویست گرفتند. انشاالله کار همه خوب و سریع پیش بره.
      ضمنا صبا جان یک توضیح در مورد مطلبی که تو اون سایت نوشته بودی:
      اولا که من هر جا بخوام مطلبی بنویسم با اسم خودم مینویسم یعنی‌ ترسی‌ از چیزی ندارم.
      دوما ، من وقتی‌ عضو اون سایت شدم ، چون طبق قانون !!!!!! اون سایت ، تا چند ساعت نمیتونستم چیزی بنویسم ، رابط من شده بود وحید عزیز و مطالب من را اون منتقل میکرد. تا وقتی‌ که خودم تونستم بنویسم و در اولین نوشتم از وحید تشکر کردم بابت زحمات این مدت. یک آدم با شعور!!!! که ظاهراً همه کاره!!!! هست (چون نباید تشکر میکردیم از کسی)‌ ، نوشته من را پاک کرده بود!!!!
      من هم دیگه چیزی اونجا ننوشتم و نخواهم نوشت.
      خوش باشی‌

      • صبا یاوری said,

        سپتامبر 23, 2009 در 12:16 ب.ظ.

        ممنون که گفتی منظور من ترس نبود گفتم شاید دلت خواسته اونجا با یه اسم دیگه بیای. لج نکن توروخدا بیا بنویس، وجودت توی اون سایت واقعا لازمه. کسانی هستن که به راهنماییات نیاز دارن، بقیه که نباید چوب اشتباه یا کج فهمی اون آدم باشعور!! روبخورن…

      • امیر said,

        سپتامبر 23, 2009 در 1:51 ب.ظ.

        صبا جان من هم منظورم اون ترسی‌ که شما فکر می‌کنید نیست. من هر کجا مطلبی بنویسم با اسم واقعی‌ و مشخصات کامل خودم مینویسم.
        بحث لج کردن نیست صبا جان. من برای نوشته‌های همه حرمت قائل میشم و این انتظار را از بقیه هم دارم. هر کسی‌ هر سوالی‌ داشت با روی باز در وبلاگ خودم پاسخگویش خواهم بود البته به شرطی که بتونم پاسخش را بدهم یعنی‌ اطلاعات داشته باشم و حدس و گمان نباشه.
        خوش باشی‌

      • صبا یاوری said,

        سپتامبر 23, 2009 در 3:48 ب.ظ.

        بله تصمیم شما محترمه… موفق باشی

      • امیر said,

        سپتامبر 23, 2009 در 4:35 ب.ظ.

        شما لطف داری.
        خوش باشی‌

  14. سپتامبر 22, 2009 در 1:02 ب.ظ.

    سلام! من مسافر کوچولو هستم! نمی دونم وبلاگم رو دیدی یا نه، سری بهش بزنی خوشحال میشم، موفق باشی 🙂

    • امیر said,

      سپتامبر 22, 2009 در 5:35 ب.ظ.

      سلام. بله دیدم. ظاهراً من و شما با هم در یک راستا عمل می‌کنیم.
      با اجازتون لینکتون می‌کنم. موفق باشید
      خوش باشی‌

  15. Fatima said,

    سپتامبر 23, 2009 در 9:17 ق.ظ.

    باسلام
    پيرو جوابتون به صبا ، خيلي سخت ميگيريد . دنياي دوروزه ارزش اينهمه سختگيري رو نداره. بازم به خودتون ربط داره و صلاح خودتان را خودتان ميدونيد.
    دوما :
    من در تابستان سال 86 هم مدرك حسابداريمو گرفتم و هم مدرك دانشگاهمو. بنا براين فكر نكنم سوابق حسابداري قبل از اين زمان حساب بشه . ( من از ارديبهشت 82 بعد از يكدوره كارآموزي ششماهه در اين شركت حسابدار شدم اما دورمو براي ارتقا از تابستان 85 تا تابستان 86گرفتم). لذا فكر كنم خودتم قبول داري كه سابقمو 2 سال بيشتر قبول نكنن و حتي سابقه همراه با تحصيلو حتي بصورت پارت تايم هم قبول نكنن چون مدرك ليسانسم چيز ديگست.
    لذا امتيازامو اينجور حساب كردم :
    همسر 4
    ليسانسم 20
    سن 10
    سابقه دوسال تمام وقت 17
    پس نمره زبان بايد بشه 16 كه جمع بشه 67
    آيلتس ثبت نام نكردم اينروزا دنبال ثبت نامم كه باز بشه سريع براي اول آذر بنويسم . خدا از دهنت بشنوه كه بقول شما حله . اما براي اطمينان خودم تو موسسه آفرينش كه ميگن آزمون پيش آيلتس ميگيره و اكثرا ميگن از آيلتس اصلي سخت تره براي هفته ديگه ثبت نام كردم.
    قضيه اين پروسس را نميدانستم. يعني حتي اگه مدارك رو ازم بخوان ، مدركمو ببينم آماده نيست ميتونم انصراف بدم كه پولمو بگيرم؟! من ترسم از اينه كه ميگن اگه آيلتس نمره نيارم تا سه ماه محروم از امتحان مجدد ميشم.
    ببخشيد اميرخان خيلي زياد نوشتم . فكر كنم سرتون گيج رفت
    با تشكر

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 3:59 ب.ظ.

      فاطیما جان مشکل اصلا سخت گیری نیست من به تمام افراد و تفکراتشان و نوشته هاشان احترام قائل میشم و انتظاری غیر از این از کسی‌ ندارم.
      حالا متوجه شدم که شما امتیاز سابقه کار کامل را نمیگیرید. کاملا درست میگید.
      شما تا قبل از اینکه در سایت ببینید که وضعیتتان این پراسس شده میتوانید انصراف بدید و پولتان را پس بگیرید. البته چند ماهی‌ طول میکشه تا ارسال کنند.
      کی‌ گفته که اگر نمره مورد نظرتان را نگیرید تا ۳ ماه محروم میشید از امتحان مجدد؟
      همین امروز میتونید برای چند نوبت پشت سر هم در ایران ، باکو ، دوبی‌ و ….. ثبت نام کنید.
      این قضیه که محرومیت دارید تا ۳ ماه ، مربوط به سالها پیش بود و الان دیگه همچین چیزی نیست!!!!!
      خیلی‌ پیگیرید و دقیق من مطمئنم که بالاخره موفق خواهید شد.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

