سکوت شکسته شد

خوب به سلامتی‌ و میمنت ، ظاهراً کارمندان محترم سفارت کانادا در نقاط مختلف جهان از مسافرت‌های تابستانی خود بازگشتند و هر چی‌ ویزای دانشجویی هم بود دیگه صادر شده و نوبت رسیده به اصل مطلب ، یعنی‌ پیگیری پرونده‌های مهاجرتی. ویزای یک نفر از دوستان که بر اساس قانون جدید از طریق سفارت کانادا در دمشق اقدام کرده بود آماده شده و پاسپورت‌هاشون را خواسته اند. کارمندان سفارت کانادا در لندن و بوفالو و برلین هم دست بکار شده اند و در حال بررسی‌ سریع میباشند. تقریبا میشه گفت که این سکوتی که در تمامی‌ دفاتر ویزا بود ، شکسته شد.
امیدوارم که دوستانی که منتظر هستند ، هر چه زودتر خبر‌های خوبی‌ دریافت کنند و من و دیگران را شاد کنند.

خوش باشید

32 دیدگاه

  1. ali said,

    سپتامبر 23, 2009 در 7:01 ق.ظ.

    Salaam,

    I haven’t got any news from Singapore yet. I just passed the 100th day and no news yet. I hope things will turn out the best anyhow. By the way, have you heard about the news on CIC website that Iranian applicants can now send their applications to Ankara and Abu Dhabi too? They have made this decision based on the current situation in Iran. Good luck to everyone.

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 4:10 ب.ظ.

      دوست عزیز ، دفاتر ویزا مستقل عمل میکنند و قوانین خاص خودشان را دارند. یک زمانی‌ دمشق بدترین بود از لحاظ طول پروسه و الان ظاهراً خیلی‌ خوب شده. انشاالله همین روز‌ها شما هم نامه مدیکال را دریافت خواهید کرد.
      این موضوع که مربوط به ایرانیان هست ، فقط مختص ویزا‌های موقت هست و نه مهاجرتی.
      خوش باشی‌

  2. مژده said,

    سپتامبر 23, 2009 در 7:22 ق.ظ.

    منم اين خبرو شنيدم و ديروز دروبلاگم گذاشتم… هميشه خوش خبر باشين

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 4:05 ب.ظ.

      من منتظر خبر خوب از تو هم هستم مژده جان
      خوش باشی‌

  3. سپتامبر 23, 2009 در 9:05 ق.ظ.

    امیدوام زودتر مدیکالامون بیاد!

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 4:04 ب.ظ.

      خواهد آمد. کمی‌ صبوری می‌خواد. یاد دوستانی که ۶-۷ سال در نوبت بودند و هستند بیفتید. صبور باشید.
      خوش باشی‌

  4. سپتامبر 23, 2009 در 9:09 ق.ظ.

    منم چند تا از موکل های وکیلم ویزا گرفتند. ۴-۵ نفر که این روند از ۱۰ روز پیش شروع شده! اما هنوز نشنیدم که بعد از این سکوت واسه کسی مدیکال اومده باشه. شاید چون مدیکال پست میشه و یه ۲۰ روزی طول میکشه تا به دست وکیل یا فرد برسه اونا هم پست شده و تو راهه!!!!!! بیاین امیدوار باشیم! :::::))))))

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 4:02 ب.ظ.

      بله دوست عزیز مدیکال‌ها پست میشه و چند روزی طول میکشه. البته بعضی‌ از دفاتر دیگر ، درخواست پاسپورت را هم پست میکنند ، مثل لندن. امیدوارم که تمام دوستان در هر مرحله که هستند ، زودتر جواب خوبی‌ را دریافت کنند.
      خوش باشی‌

  5. حمیدرضا said,

    سپتامبر 23, 2009 در 11:04 ق.ظ.

    سلام،
    خیلی ممنون از اطلاعاتی که روی وبلاگتون می گذارید. من هر دو وبلاگتون تو بلاگفا و وردپرس رو کامل خوندم و خیلی کمکم کرد. اطلاعاتی که اینجا گذاشتید رو هر جای دیگه ای نمیشه پیدا کرد.
    من یک سوال داشتم که امیدوارم بتونید کمکم کنید. من قصد دارم خودم بدون وکیل برای نیروی متخصص فدرال کانادا اقدام کنم. تمام اطلاعات سایت http://www.cic.gc.ca رو هم در این مورد خوندم. من تمام شرایط رو دارم فقط سوالم اینه:
    من 4 سال از فارغ التحصیلی فوق لیسانسم میگذره و تمام این مدت توی یک شرکت هم کار کردم. من 5 ماه از خدمت سربازیمو قبل از فوق و 15 ماه بقیشو بعد از فوقم انجام دادم و در عین حال همزمان توی همون شرکت هم بطور تمام وقت (بعد از ظهرها بعد از سربازی) کار میکردم و با احتساب این 15 ماه من 4 سال سابقه کار دارم.
    آیا با توجه به اینکه توی فرم Schedule 1 باید در قسمت personal history فعالیتهای از 18 سالگی به بعد و همینطور در قسمت military service تاریخ انجام سربازی و در فرم Schedule 3 در قسمت work experience تاریخ انجام کار در شرکت رو ذکر کنم و همینطور برای دریافت فایل نامبر دوم، کپی کارت سربازی رو براشون بفرستم؛ آیا موضوع همزمانی اون 15 ماه سربازی و کار در شرکت که مجبورم تو مدارک فوق ثبت کنم مشکلی ایجاد نمی کنه؟ و این شبهه براشون پیش نمیاد که من مدرک سازی کردم و بطور دروغی برای مدت زمانی که سرباز بودم از شرکت نامه گرفتم؟

    ممنوم میشم اگه لطف کنید منو راهنمایی کنید.
    با تشکر

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 2:00 ب.ظ.

      دوست عزیز خوشحالم که مطالب برایتان مفید بوده.
      ببین دوست عزیز یکی‌ از مسائلی‌ که باید در نامه سابقه کار قید بشه این هست که حتما عنوان» تمام وقت » نوشته بشود. شما باید ترجمه (اصلی‌ نه کپی‌) کارت پایان خدمت خودتان را هم بفرستید. از طرفی‌ در نامه سابقه کار خود از شرکت مربوطه بخواهید که ساعت حضور شما در آن شرکت را در نامه قید کند. یک نامه هم خودتان تهیه کنید و توضیح دهید که همزمانی سربازی و کار بدلیل حضور در سربازی صبح‌ها و حضور در محل کار بعد از ظهر‌ها بوده است.
      خوش باشید

      • حمیدرضا said,

        سپتامبر 23, 2009 در 7:07 ب.ظ.

        ممنون از پاسختون.
        1- سوالم اینه که آیا ممکنه بخاطر مساله همزمانی تاریخ کار و سربازی در فرمهایی که توضیح دادم صدور فایل نامبر اولم رو با اشکال یا تاخیر مواجه کنه و یا باعث رد شدن اون بشه؟ آیا سابقه بیمه می تونه کمکی برای اثبات کار کردنم در حین سربازی بشه؟
        2- اون نامه ای که فرمودید خودم تهیه کنم و توضیح بدم رو الان همراه با مدارک بفرستم یا در مرحله دوم برای سفارت سوریه؟
        با تشکر

      • امیر said,

        سپتامبر 23, 2009 در 11:30 ب.ظ.

        دوست عزیز. سیدنی کانادا فقط فرم‌های شما را کنترل میکنه تا مطمئن بشوند شغل شما جزو ۳۸ شغل هست یا نه. و فایل نامبر را صادر میکنه. سابقه بیمه نقشی‌ در اثبات کارکردن همزمان شما نداره.
        شما الان فقط باید فرم‌ها ، پول ، لیبل آدرس و کپی‌ پاسپورت بفرستی‌ و نه هیچ چیز دیگر. مدارک را مرحله بعد به سوریه باید بفرستید.
        خوش باشی‌

  6. صبا یاوری said,

    سپتامبر 23, 2009 در 12:24 ب.ظ.

    آره من یکی که خیلی خوشحال شدم از اینکه پاسپورت ریکوئست پدرام اومد.
    پس چی شد اون پستی که قولشو دادی…؟

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 1:46 ب.ظ.

      شرمنده به خدا اصلا فرصت نکردم. همین یکی‌ دو روزه مینویسم.
      خوش باشی‌

  7. samira said,

    سپتامبر 23, 2009 در 12:26 ب.ظ.

    سلام! به دوستانت تبریک میگم امیدوارم که موفق باشند البته شما هم تو هدفهات موفق باشی! 1 سوالی داشتم! از باز شدن فایلشون تو دمشق چقدر زمان میگذره؟ برای کبک اقدام کردند یا فدرال! وافعیت اینه که من هم اقدام کردم با این پروسه جدید! به خاطر این میپرسم که بتونم 1 براورد زمانی داشته باشم و کارهام رو از الان ردیف کنم! 1 چیز دیگه ! پاس هاشون رو بردند دمشق یا اینجا تهران براشون مهر میزنند؟ راستی این 1 سوال رو هم بپرسم! مصاحبه داشتند یا نه! تورو خدا ببخش! خیلی سوال پیچت کردم! آخه این دوستای شما اولین کسایی هستند که من میشنوم که با پروسه جدید ویزاشون اومده! به خاطر همین فرصت رو غنیمت شمردم! خواهشا به دل نگیر! ممنون میشم به این سوالهای من جواب بدی!

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 1:44 ب.ظ.

      سمیرا جان مدارک را ۱۸ مارچ فرستادند به دمشق و ۲۱ جولای مدیکال را گرفتند و ۲۲ سپتامبر هم ایمیل درخواست پاسپورت را دریافت کردند. هنوز تصمیمی نگرفتند که پاسپورت‌ها را به چه طریقی به دست سفارت برسانند. بر اساس قانون جدید احتمال خیلی‌ ضعیفی داره که کسی‌ را برای مصاحبه بخواهند.
      من خوشحال میشم اگر بتونم کمکی‌ بکنم.
      خوش باشی‌

  8. وحيد said,

    سپتامبر 23, 2009 در 12:38 ب.ظ.

    امير جان
    سلام
    در پستهاي قبلي خواندم كه در فروم از من تشكر كرده بودي و متاسفانه بدون دادن پيغامي مطلب شما رو حذف كرده بودند. من هم ناراحت شدم رفتار حرفه اي نبوده، قبلا هم با افشين ديگر دوست فعالمون همچين برخوردي شده بود كه خوب به خير و خوبي تموم شده بود.
    به هر حال من از نوشته هاي شما استفاده مي كنم و شايد نفر دومي باشم كه درخواست پاسپورت برام بياد، يك ماهي هست كه مديكالم رسيده فرانسه)
    به اميد خبرهاي خوب براي همه
    قربانت

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 1:37 ب.ظ.

      وحید جان سلام
      من بخاطر زحماتی که به شما دادم ، وظیفه داشتم که رسما از شما تشکر کنم. هیچ کس حق نداره نوشته کسی‌ را در محل عمومی‌ پاک کند مگر اینکه به کسی‌ بی‌ احترامی کرده باشه!!!!
      امیدوارم شما هم به همین زودی نامه درخواست پاسپورت را دریافت کنی‌ و تدارک سفر را بچینی.
      خوش باشی‌

  9. fatima said,

    سپتامبر 23, 2009 در 3:02 ب.ظ.

    اميرجان
    سلام و خسته نباشي
    دكترصبا امروز تو فروم در پاسخ من نوشت كه دوستش ظاهرا از اسكيل 1111 يعني حسابداري اقدام كرده ولي بهش گفتن نميتوني و اونا مدير مالي ميخوان نه حسابدار.
    اما شغل حسابداري جز 38 رشته هستش. يعني ممكنه چون اول كار بوده اشتباه كردن. شما كه فرومهاي خارجي رو هم ميخوني ، كسيو نديدي از اين كد اقدام كرده باشه و مرحله اولو رد شده باشه و تو مرحله ارسال مدارك باشه؟
    چون اگه اينجور باشه بايد برم دنبال سابقه كار مدير مالي سوري.
    با تشكر از راهنماييهاي دلسوزانت

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 4:32 ب.ظ.

      فاطیما جان من در زمینه این کد با موردی مواجه نشدم. اما من فکر می‌کنم که اون شخصی‌ که صبا جان میفرمایند ، یک اشتباه لپی کرده.
      ۲ تا کد هست که خیلی‌ به هم شبیهند: ۰۱۱۱ (مدیر مالی) و ۱۱۱۱ (حسابرسی مالی و حسابداری). احتمالا ایشان این دو مورد را با هم قاطی‌ کرده بودند.
      شما اگر می‌خواهید سابقه کار را تهیه کنید باید سعی‌ کنید که دقیقا براتون اون چیزی را بنویسند که عنوانش جزو ۳۸ شغل باشه. اگر هم فرم‌ها را پر می‌کنید مواظب باشید که این ۲ تا مین دیوتی را با هم جابجا ننویسید. ولی‌ چیزی که واضح هست ، حسابدار نمیخواهند. حسابرس میخواهند.
      خوش باشی‌

  10. ستاره said,

    سپتامبر 23, 2009 در 8:38 ب.ظ.

    سلام. یعنی با ایمیل اطلاع نمی دن که مدیکال واستون فرستادیم؟ من هر روز به این امید ایمیل چک میکنم!!!
    دوستاتون چه خوب پیش رفتن! ما که از پارسال اقدام کردیم! مرداد پارسال بود که فرم پرکردیم و مهر ماه فایل نامبر اومد، فروردین امسال مدارک خواستن، اوایل تیر ماه فرستادیم و حالا هم منتظریم. طبیعیه؟

    • امیر said,

      سپتامبر 23, 2009 در 11:25 ب.ظ.

      نه ستاره جان. فرم‌های مدیکال چون باید اصل باشه و عکس هم به آنها الصاق شده است فقط از طریق پست میاید بدون اعلام قبلی‌.
      آره طبیعی هست ، کسانی‌ که در فواصل بین فوریه تا نوامبر ۲۰۰۸ اقدام کردند ، کمی‌ کارشان با کندی پیش میره. چراش را دیگه نمیدونم. انشاالله همین روزها دریافت خواهید کرد.
      خوش باشی‌

  11. ali said,

    سپتامبر 24, 2009 در 4:07 ق.ظ.

    Salaam Amir,

    I have completed the medicals around 4 months ago, 102 days to be exact. They have sent my application to the security department.

    Have you any idea what they might do now? And holw long more could it take?

    • امیر said,

      سپتامبر 24, 2009 در 11:33 ق.ظ.

      علی‌ جان بک گراند چک از زمانی‌ که مدارک را بررسی‌ میکنند شروع میشه و در بعضی‌ از موارد تا چند ماه بعد از مدیکال هم طول خواهد کشید. البته با قانون جدید کوتاه تر خواهد شد اما قبلا ۱۳ ماه طول می‌کشید. خود سفارت هم زمانی‌ که فرم‌های مدیکال را می‌فرسته ، اعلام میکنه که پس از آن شاید تا ۴ ماه هم طول بکشه. پس نگران نباش و کمی‌ صبوری به خرج بده.
      خوش باشی‌

  12. فاطیما said,

    سپتامبر 24, 2009 در 9:36 ب.ظ.

    امیرجان
    مسئله بدتر شد. من سابقه حسابداری دارم. البته میتونم سابقه حسابرس داخلی بگیرم.مثلا بنویسن برام از سال 82 تا 86 حسابدار بوده بعد از اخذ مدارک 800 ساعت بهش پست حسابرس داخلی داده ایم که شرح وظائفش فلانه . فرقی نداره برام چون شرکت خودمونه . فقط میخوام بدونم اینکه میگویید واضحه , یعنی شما جایی خوندی یا دیدی که میگی منظورشان حسابرسه نه حسابدار. چون کد هردوتاش که یکیه. ببخشیدا این مسئله ما برای شما و کارنا و بقیه بچه ها شده معضل.

    • امیر said,

      سپتامبر 25, 2009 در 12:11 ق.ظ.

      نه فطیما جان. بد تر نشد که بهتر هم شد!!! شما واجد شرایط میباشید که بر اساس کد ۱۱۱۱ اقدام کنید. این کد عنوانش هست «ممیزان مالیاتی و حسابداران». سابقه کاری که تهیه می‌کنید هم باید دقیقا به این عنوان اشاره کنه و شرح وظایف هم با این کد مطابقت داشته باشه. منظورشان صرفا حسابدار یا حسابرس نیست.
      من مجددا چک کردم!!!!! شما هم به عنوان حسابدار و هم به عنوان حسابرس داخلی‌ میتونی‌ از طریق این کد اقدام کنی‌. نگران این قضیه نباش و به فکر مدارک لازم باش.
      خوش باشی‌

  13. sara said,

    سپتامبر 27, 2009 در 8:38 ق.ظ.

    امیر جان سلام .من هم نمی دونستم که مدیکالو می فرستن و اصلا ایمیل نمی یاد.می گم یه سوال آیا الان ممکنه که الان به ما ایمیل بزنن بگن که ما eligible نیستیم؟

    • امیر said,

      سپتامبر 27, 2009 در 7:41 ب.ظ.

      سارا جان ظاهراً آماده بودن مدیکال را جدیداً با ایمیل سوریه اعلام میکنه. نفوس بد نزن!!! مثل اینکه دنبال سوژه میگردی برای دل‌ نگرانی؟؟؟!!!
      خوش باشی‌

      • sara said,

        سپتامبر 27, 2009 در 9:04 ب.ظ.

        سلام.آره راست می گی خیلی منفی شدم

      • امیر said,

        سپتامبر 27, 2009 در 9:40 ب.ظ.

        پس دیگه سعی‌ کن نباشی‌.
        خوش باشی‌

  14. sara said,

    سپتامبر 28, 2009 در 3:52 ب.ظ.

    سلام امیر جان.باز من آمدم……. میگم الان 5/3 ماهه که از مدیکال خبری نیست به این وکیله که گفتیم گفت چون آدرسو تازه عوض کردید و ایمیل و نامه فرستادید دیگه الان نزنید.
    صبر کنید 2 هفته بعد . از طرفی تو همون نامه که امد نوشته بود اگه 3 ماه خبری نشد با ما تماس بگیرید.به نظر تو چه کار کنیم؟؟؟

    • امیر said,

      سپتامبر 28, 2009 در 10:16 ب.ظ.

      من نمیدونم این حرف‌ها را این مشاور‌ها از کجا در میارند؟؟!!!!
      به نظر من هیچ ربطی‌ این دو موضوع به هم نداره. شما ایمیل رو بزن.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

