دومین درخواست پاسپورت بر اساس قانون جدید

دومین درخواست پاسپورت (تا اونجایی که من اطلاع دارم) جهت مهاجرت به کانادا بر اساس قانون جدید از دمشق ، دریافت شد.
دوستی‌ که تو پست قبل از ایشان یاد کردم و گفتم که تاکنون درخواست پاسپورت خود را دریافت نکرده اند ، امروز ایمیل درخواست پاسپورت را از دمشق دریافت کردند.
وحید جان ، مثل اینکه دست من سبک بود و تا اسمی ازت آوردم ، خبر خوبی‌ دریافت کردی. ضمن تبریک ، یک سور درست و حسابی‌ باید به من بدی!!!
با آرزوی دریافت خبر‌های خوب برای همه دوستان.

خوش باشید

45 دیدگاه

  1. ستاره said,

    اکتبر 13, 2009 در 6:31 ب.ظ.

    پس یه اسمی هم از ما ببرین، شاید نامه مدیکال ما هم اومد!

    • امیر said,

      اکتبر 13, 2009 در 9:57 ب.ظ.

      اختیار داری ستاره جان ، اونم میاد. نگران نباش.
      خوش باشی‌

  2. ثنا said,

    اکتبر 13, 2009 در 8:20 ب.ظ.

    سلام
    یه ویزای دیگه هم اینجا اومده
    http://sara1212.blogspot.com/

    • امیر said,

      اکتبر 13, 2009 در 10:01 ب.ظ.

      سلام مصیب جان. ممنون ولی‌ فکر کنم ایشان از طریق قانون قبلی‌ اقدام کرده بودند ، مثل خود شما. انشاالله همین روز‌ها خبر‌های خوبی‌ هم از شما داشته باشیم.
      خوش باشی‌

  3. qeen said,

    اکتبر 13, 2009 در 10:35 ب.ظ.

    منم بازی لطفا

    • امیر said,

      اکتبر 13, 2009 در 11:53 ب.ظ.

      همه بازیند ، فقط به نوبت لطفا.
      خوش باشی‌

  4. باران said,

    اکتبر 14, 2009 در 12:25 ق.ظ.

    سلام امیر جان! کاش منم میتونستم توی این بازی ها شرکت کنم! چه کنم که من منتظر هیجی نیستم ! البته منتظر هستم ولی انتظارم با کسانی که درخواست مهاجرت کردند از زمین تا آسمان فرق داره….. امیدوارم به زودی زود تمام انتظارها بسر آید….

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 6:13 ب.ظ.

      باران جان انتظار تو هم به سر میاد و لذت بخش خواهد بود.
      خوش باشی‌

  5. باران said,

    اکتبر 14, 2009 در 12:29 ق.ظ.

    وای امیر جان! من نمیدونستم که توی بلاگفا قبلا بودید!! رفتم که تمام پست هاتون را بخونم!! خوش و خرم باشین!!

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 6:17 ب.ظ.

      باران جان من کلی‌ پست مهاجرتی تو وبلاگ قبلیم نوشتم!!! ولی‌ این بلاگفا اذیتم کرد و اومدم اینجا.
      خوش باشی‌

  6. رامین said,

    اکتبر 14, 2009 در 8:04 ق.ظ.

    سلام
    ببخشید، آیا پاسپورت ها باید از هم جدا باشه یا فرزند میتونه در پاسپورت یکی از والدین باشه ؟ لطفاً اگه اطلاعاتی دارید توضیح دهید. ممنون

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 6:22 ب.ظ.

      رامین جان سلام
      تو نامه‌ای که از دمشق میاد ، تاکید میکنند که پاسپورت‌ها باید جدا باشه ولی‌ بقیه دفاتر ویزا روی این مساله تاکید ندارند و فقط میخواهند که عکس بچه از یک سال قدیمی‌ تر نباشه و مشخصات بچه بطور کامل تو پاسپورت والدین باشه.
      خوش باشی‌

  7. پوریا said,

    اکتبر 14, 2009 در 8:27 ق.ظ.

    بابا امیر انقدر مجانی دست سبک تو خرج نکن. یالله همه برید تو صف و وقت قبلی بگیرید و بعد از واریز پول بیایید. شماره حسابم امیر تو پست بعدی میده.

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 6:25 ب.ظ.

      پوریا جان خراب رفاقتم دیگه ، چه کنم.
      پس بیفتم تو کار مشاوره مهاجرت؟ تو هم تبلیغ کن پورسانتت محفوظ و عالی‌!!
      خوش باشی‌

  8. مژده said,

    اکتبر 14, 2009 در 10:31 ق.ظ.

    سلام امير جان خيلي خوشحالم از اين خبرهاي خوب… انشالله پرونده هاي ديگه بچه ها همه به جريان بيفته.. براي اين دوست عزيز هم آرزوي موفقيت و شادي مي‌كنم و به اميد خبر خوش ايميل پاسپورت ريكوئست شما… شاد باشي

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 6:27 ب.ظ.

      انشاالله خبر‌های خوبی‌ برای همه بیاد.
      خوش باشی‌

  9. karno said,

    اکتبر 14, 2009 در 7:50 ب.ظ.

    امير جان اگه ميشه پارتي بازي كنيد اسم منو زودتر بگيد شايد كه خبري بشه .

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 9:46 ب.ظ.

      کارنو جان من اگر بیل زن بودم ، باغچه خودم را بیل میزدم!!!
      ولی‌ نگران نباش ، خبر‌های خوبی‌ دریافت خواهی‌ کرد ، مطمئن باش.
      خوش باشی‌

  10. نیلوفر said,

    اکتبر 14, 2009 در 9:37 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    اولین ویزا هم بالاخره اومد
    به امید خبرهای خوب برا همه

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 9:54 ب.ظ.

      بله نیلوفر جان خبرش را دارم.
      پدرام ویزاش را خودش از سوریه گرفته امروز.
      به امید اینکه همه خبر‌های خوبی‌ دریافت کنند.
      خوش باشی‌

  11. نیلوفر said,

    اکتبر 14, 2009 در 10:04 ب.ظ.

    سلام امیر جان.اوضاع احوال خوبه؟
    مثل اینکه دستت سبکه.اقا دست راستت رو سر ما دعا کن این مدیکال ما و بفیه بچه های در لیست انتظار هم بیاد.چشممون به صندوق پستی مون خشکید.سومین نامه پیگیری رو هم زدم خدا به خیر کنه:))امروز دقیقا 9 ماه از فایل نامبرم گذشت.

    • امیر said,

      اکتبر 14, 2009 در 10:25 ب.ظ.

      سلام نیلوفر جان
      انشاالله میاد ولی‌ بیشتر باید حوصله کنی‌.
      میدونی‌ که ممکنه این پیگیری‌ها نتیجه خیلی‌ مثبتی هم نداشته باشه؟ تاکید کردند که اگر زیاد پیگیری کنید ، ممکنه پروسه تون بیشتر طول بکشه. الان تو بک گراند چک هستید و انشاالله تو پست بعدی یه توضیحی در این مورد میدهم و دلایلی که ممکنه این مرحله را طولانی‌ کنه هم خواهم گفت. البته اگر تا اون موقع مدیکالت نیاد!!!
      خوش باشی‌

  12. اکتبر 15, 2009 در 6:51 ق.ظ.

    امیر جان لطف کن تو پست بعدی یه اسمی از من بیار و بگو این بیگانه هنوز مدیکالش نیومده با این دست سبکی که داری فکر کنم حداکثر یه هفته ای بیاد ( ها ها ها )
    جدی می گی که پیگیری زیاد ممکنه کار آدمو طولانی تر کنه؟ چطور ممکنه؟
    من منتظر این پستی هستم که قولشو به نیلوفر دادی! واقعا نمی دونم دلیل دیر شدن مدیکالا چیه؟ چرا اینقدر دیر شده؟ دوست من که ۱۰ روز قیل از ما رفته بودن مصاحبه ۶ ماه و نیم بعد مدیکالشون اومد و ۲ ماه بعد ویزاشون!‌ و من هنوز اندر خم یک مدیکالم. واقعا علت این تغییر چیه؟ هر کی یه چیزی میگه!

    • امیر said,

      اکتبر 15, 2009 در 5:34 ب.ظ.

      دوست عزیز انشاالله همین روز‌ها مدیکالت میاد.
      بله ، در سایت اداره مهاجرت ، تلویحا گفته که تماس‌های مکرر ، باعث تاخیر در پروسه خواهد شد.
      پست بعدیم برای افرادیست مثل شما که اینجوری کلافه هستید!!!
      خوش باشی‌

  13. هستی said,

    اکتبر 15, 2009 در 12:01 ب.ظ.

    همیشه خوش خبر باشی امیر جان
    نمی دونی چقدر خوشحال میشم وقتی می شنوم انتظار یکی از بچه ها به آخر رسیده، به امید اینکه خبرهای خوشی از همه بچه ها بشنویم

    • امیر said,

      اکتبر 15, 2009 در 5:46 ب.ظ.

      انشاالله هستی‌ جان ، من که شخصاً اگر خبر خوبی‌ از شما بشنوم ، با توجه به اینکه حدود یک سال را هم بلاتکلیف بودی ، خیلی‌ خیلی‌ خوشحال خواهم شد.
      خوش باشی‌

  14. رامین said,

    اکتبر 15, 2009 در 12:01 ب.ظ.

    سلام و ممنون از پاسختون
    یک سوال دیگه دارم. من کل مدارکمو فرستادم (با قانون جدید؛ یعنی پس از ارسال فرمهای اولیه و 120 روز فرصت)، نامه سفارت هم اومد که حدود 12 ماه طول میکشه و از این حرفها. حالا مرحله بعد چیه و چقدر طول میکشه ( متوسط ) . ممنون

    • امیر said,

      اکتبر 15, 2009 در 6:06 ب.ظ.

      رامین جان
      (زمان‌ها کاملا تقریبی هست) ، حدود یک تا دو ماه دیگه ، وضعیتتان میشه این پراسس. و یک ماه بعد از اون براتون مدیکال میاد انشاالله.
      خوش باشی‌

  15. اکتبر 15, 2009 در 3:24 ب.ظ.

    واای! چقدر انتظار سخته و شیرینه! گاهی خنده ام میگیره به جون خودم!! ولی از ته دلم برای سر اومدن همه انتظارها ( منجمله خود خودم!!) میدعایم!!!

    • امیر said,

      اکتبر 15, 2009 در 6:09 ب.ظ.

      بله رعنا جان
      انتظار سخته اما لذت بخش.
      خوش باشی‌

  16. بهراد said,

    اکتبر 16, 2009 در 2:00 ق.ظ.

    امیرجان

    الان پیغامت رو روی تراک ایت خوندم. ببین لازم نیست بری نوتاری و صفحه ای 40 پوند پول بدهی. برو به پست آفیس و برای هر سه صفحه 7 پوند بده. با 30 پوند سر و ته قضیه هم میآید.

    بهراد

    • امیر said,

      اکتبر 16, 2009 در 11:11 ق.ظ.

      ممنونم بهراد جان. اون مال خیلی‌ وقت پیش بود. مگه تأیدیه پست آفیس مورد قبول همه جا هست؟
      خوش باشی‌

      • بهراد said,

        اکتبر 16, 2009 در 9:37 ب.ظ.

        من که از پست آفیس استفاده کردم. امیدوارم که مورد قبول باشد!

      • امیر said,

        اکتبر 16, 2009 در 10:29 ب.ظ.

        انشاالله که قبول میکنند.
        خوش باشی‌

  17. اشنا said,

    اکتبر 16, 2009 در 3:56 ب.ظ.

    باور كنيد انتظار ما سخت تر از همه است چون ادم به كسي كمك كند و مصاحبه اش همزمان در يك روز باشد و ايشان كمتر از چهار ماه مديكالشان بياد و ما الان در ماه يازدهم انتظار باشيم خيلي سخته. حالا دوست عزيزمان براي مسافرت مي ايند ايران ولي ما همچنان در حسرت ويزا. بالاخره يا از طرف ما كنسل ميشه يا از طرف سفارت .صبر ادمي هم حدي دارد

    • امیر said,

      اکتبر 16, 2009 در 6:21 ب.ظ.

      میدونم چی‌ میگی‌ دوست عزیز. بعضی‌‌ها بد شانسی هم میارند.
      خوش باشی‌

  18. وحيد said,

    اکتبر 17, 2009 در 2:48 ب.ظ.

    امير جان
    سلام
    خيلي خيلي ممنون از محبت شما ببخشيد من دير سر زدم اميدوارم خبرهاي خوبي براي تمام بچه ها به زودي دريافت كنيم.
    54 روز بعد از مديكال ايميل درخواست پاسپورت براي من اومد، نكته جالب اين بود كه زمان In Process شدن من و پدرام (نفر اول) 22 روز فاصله داشت و اينجا خودش رو نشون داد يعني بعد از 22 روز از ايميل پدرام ، براي من ايميل اومد در حالي كه مديكال من 15 روز بعد از پدرام ارسال شده بود
    قربانت

    • امیر said,

      اکتبر 17, 2009 در 7:09 ب.ظ.

      ممنونم وحید جان
      انشاالله همیشه موفق باشی‌.
      خوش باشی‌

  19. مهناز said,

    نوامبر 1, 2009 در 3:42 ب.ظ.

    سلام.دوست عزیز
    من مدارکم رو کامل به INTAKE OFFICEفرستادم اما یادم اومد اسم دبیرستانم رو یادم رفته بنویسم.همه بسته رو بهم بر میگردونن؟ چه کار میتونم بکنم

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:28 ق.ظ.

      سلام مهناز جان. مدارک یعنی‌ چی‌؟ شما فقط باید فرم‌ها را میفرستادید!! انشاالله که مشکلی‌ نیست اما یک نفر بود و سطح زبان فرانسه را ننوشته بود و مدارک را بعد از ۶ ماه برگردوندند. امیدوارم که در مورد شما مشکلی‌ نباشه.
      خوش باشی‌

  20. مهناز said,

    نوامبر 1, 2009 در 3:43 ب.ظ.

    اخه گفتن اگه کامل نباشه برمیگردونن،کلی حالم گرفته شده.چند درصد فکر میکنی قبول کنن؟

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:30 ق.ظ.

      من شخصاً امیدوارم که ویزا افیسر اونجا آدم گیری نباشه.
      خوش باشی‌

  21. مهناز said,

    نوامبر 2, 2009 در 4:06 ق.ظ.

    مرسی امیر جان .یه ذره روحیه ام بهتر شد!!!!

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 11:53 ب.ظ.

      باید بیشتر روحیت بهتر بشه.
      خوش باشی‌

  22. نجمه said,

    نوامبر 3, 2009 در 9:40 ب.ظ.

    باسلام
    من دیشب دو کامنت براتون گذاشتم ولی امروز حتی کامنتهای خودم رو ندیدم.راستش من سه سوال دارم. به نظر شما استفاده از وکیل برای اقدام به مهاجرت بهتره یا مستقل عمل کردن؟
    2.من وهمسرم احتمالا تابستان آینده را برای گذراندن فرصت مطالعاتی 9 ماهه در کانادا خواهیم بود .حالا به نظرتون از کانادا برای مهاجرت اقدام کنیم یا از همین ایران ؟
    3.طی فرایند مهاجرت ما چند بار باید پول پرداخت کنیم و آیا میتوان از کارت اعتباری استفاده کرد؟
    ممنون میشم اگه اینبار جوابمو بدید.خوش باشید .


پاسخی بگذارید

