به گیرنده‌های خود دست نزنید ، مشکل از …… کجاست؟؟!!!

یک چند وقتی‌ سکوتی عجیب تمام دفاتر سفارت کانادا را در تمام دنیا فرا گرفته بود و همه معتقد بودند که مشکل ، ناشی‌ از مسافرت‌های تابستانی و صدور ویزای دانشجویی هست و منتظر ، که دوباره به حالت عادی برگردد.
چند تا مدیکال و ۱-۲ تا درخواست پاسپورت و چند تا تغییر وضعیت به این پراسس ، باعث شد که شور و شعفی جاری بشه و همه آماده بشند که نوبتی هم باشه دیگه نوبت ماست !!!!
اما ظاهراً گول خوردیم!!!! دوباره رفتند حضرات در کما ، یه سرکی کشیدم و دیدم که همه جا همین وضعیت را داره. دفتر هند که رسما چشم خورده (قابل توجه سارا عزیز) ، هیچ خبری نیست.
فکر کنم که الان دیگه آماده شدند برند برای تعطیلات کریسمس!!!
خدا کنه فقط تا قبل از رفتن ، یک ۲۰۰-۳۰۰ تا از بچه‌ها را کارهاشون را راه بندازند تا دعای اونا بدرقه راهشان باشه و خوش بگذره بهشان!!!
بیایید این شب جمعه دعا کنیم که هفته دیگه ، هفته بسیار خوب و مسرت بخشی برای همه باشه با خبر‌های عالی‌.
ضمنا ، شنبه اینجا هالووین هست. مراسم جالبیه. عین تعزیه خوانی‌ خودمون. دسته راه میندازند تو خیابون‌ها و فقط تفاوتش اینه که مراسم همراه با رقص و آواز هست.
امسال که گذشت ، انشاالله همه کسانی که این مطلب را میخونید ، سال دیگه در مراسم هالووین شرکت داشته باشید.

خوش باشید

54 دیدگاه

  1. زضا said,

    اکتبر 29, 2009 در 10:21 ب.ظ.

    امیر جان نکنه پشیمون شدند مهاجر بگیرند!!!! با توجه به اینکه معمولا خارجی ها روی قوانینشان خیلی مسر هستند آیا ممکنه زمان را در عمل بیش از 12 ماه بکشانند؟

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2009 در 11:25 ب.ظ.

      نه رضا جان ، بعید میدونم که بیشتر از ۱۲ ماه طول بکشه ، البته میدونی‌ که ۱۲ ماه از زمانی‌ شروع میشه که مدارک را به سفارت فرستادید.
      خوش باشی‌

  2. باران said,

    اکتبر 30, 2009 در 1:00 ق.ظ.

    سلام امیرجان !
    هالووین بر شما مبارک! چه کاستومی خیال دارین بپوشین؟؟؟؟ راستی شما میخواستید از پست من استفاده کنین پس چی شد؟؟؟ یعنی مقایسه با لندن اگر اشتباه نکرده باشم!
    تعطیلات ویکند خوبی داشته باشین.

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2009 در 6:09 ب.ظ.

      سلام باران جان
      هالووین شما هم مبارک. والا در برابر لباس‌های اینا ، فکر کنم لباس معمولی‌ خودمون ، کلی‌ فان باشه!!!!
      تو همون کامنت چند تا مطلب را گفتم ، ولی‌ دوباره این اینترنت من داره اذیت میکنه و باید کمی‌ صرفه جویی کنم تا کلی‌ پیاده نشم. حتما مینویسم. ممنون.
      خوش باشی‌

      • باران said,

        اکتبر 30, 2009 در 9:32 ب.ظ.

        سلام دوباره!
        منظورتون چیست که باید از این اینترنت صرفه جویی کنید؟؟ مگه ماهیانه پول نمیدهید؟؟ انگلستان و این بازی ها ؟؟؟ عجیبه!! کاش زودتر کارشما و خانواده تون درست بشه و من شما را ببرم شیرینی فروشی پانیذ

      • امیر said,

        اکتبر 30, 2009 در 11:44 ب.ظ.

        باران جان ، من لند لاین ندارم و از موبایل برادبند استفاده می‌کنم. محدودیت ماهانه داره و رو به اتمام هست و اگر بیشتر استفاده کنم ، کلی‌ باید هزینه کنم. داستانی داره تو اروپا. ممنون از لطفت.
        خوش باشی‌

  3. اکتبر 30, 2009 در 5:58 ق.ظ.

    سلام امیر جان. آره عجب داستانی شد این مدیکال و ویزاها! کاملا رفتن تو کما. کاش میشد فهمید علت چیه؟ امیدوارم ماه نوامبر خبرای خوبی بشنویم.

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2009 در 6:10 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      من هم امیدوارم. والا چه عرض کنم ……!!!!
      خوش باشی‌

  4. ستاره said,

    اکتبر 30, 2009 در 8:56 ق.ظ.

    پرونده ما که از پارسال in process است، و بر طبق قوانین جدید قانون جدید معلوم نیست واقعا in process هستیم یا pending………… من فکر می کتم انقدر متقاضی زیاد شده که بعید نیست دیگه از این ببعد طبق این قانون مهاجر نپذیرن!!!! … یکی از بستگان ما بعد از 3 ماه و نیم هنوز فایل نامبر اول رو نگرفته

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2009 در 6:12 ب.ظ.

      آره ستاره جان ، فکر کنم خودشون هم فکرشو نمی‌کردند که اینقدر شلوغ بشه.
      خوش باشی‌

  5. فریبا said,

    اکتبر 30, 2009 در 10:27 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    وکیل ما با سفارت تماس گرفته ودر جواب بهش ایمیل زدن که ما در مرحله بک گراند چک هستیم وگفتن صبور باشید !!!!
    گفتنی که ما 5ماه و یک هفته از اپدیتمون میگذره .

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2009 در 6:14 ب.ظ.

      سلام فریبا جان
      والا این جمله یا این که در «نوبت بررسی»‌ هستید ، را همیشه در پاسخ ایمیل‌ها میدهند. تنها راه صبوری هست.
      خوش باشی‌

  6. یاسی said,

    اکتبر 30, 2009 در 9:39 ب.ظ.

    سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه…فکر کنم حالا حالاها خبری نباشه وای امیدواریم پرونده همه زود بررسی شهو ویزاشون بیاد..من که کلا ولش کردم و حرص نمی خورم..سرم رو گرم زبان و مکالمه و فرانسه کردم تا بخاطر این انتظار همین روزهائی که در ایران هستم رو زهر خودم و خانوادم نکنم..به نوعی سرم رو گرم موضوعات دیگه کردم تا صبوری پیشه کنم
    من یک سوال داشتم و می خواستم بپرسم برای شهروندی کانادا شنیدم که تو 5 سال باید 3 سال اونجا زندگی کرده باشیم..می خواستم بپرسم شما می دونید این سه سال رو می شه متناوب گذروند یا باید 3 سال پشت سر هم تو کانادا باشیم؟مراحلش چطوریه؟ مثلا بعد از لندد شدن می شه برگشت انگاری ایران اما تا چه مدت می شه موند تو ایران؟
    ممنونم از لطفت
    یاسی

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 12:01 ق.ظ.

      سلام یاسی جان کار درستی‌ میکنی‌ که خودت را به بیخیالی زدی. چون جز اعصاب خردی چیزی عاید آدم نمیشه.
      ۳ سالی‌ که باید در کانادا بود تا سیتیزن شد . میتونه متناوب باشه.
      بلافاصله پس از ورود میتونید برگردید ، البته ایمن تر این هست که کارت اقامت را بگیرید و بعد. و باید در کمتر از یکسال بعد باز گردید تا کارت اقامت باطل نشه.
      خوش باشی‌

  7. حمیدم said,

    اکتبر 31, 2009 در 9:10 ق.ظ.

    امیرجان برای آرزویی که در جمله آخر کردی» آمین»

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:32 ب.ظ.

      یا رب العالمین.
      خوش باشی‌

  8. نيلوفر said,

    اکتبر 31, 2009 در 12:05 ب.ظ.

    سلام امير عزيز.ما هم ديگه يه جورايي زديم به بي خيالي.اميدوارم تا قبل از پايان سال سفارت يكم پر تلاش تر بشه.

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:39 ب.ظ.

      خوبه نیلوفر جان . ریلکسه ریلکس باش. به موقعش همه چیز درست میشه.
      خوش باشی‌

  9. مهرداد said,

    اکتبر 31, 2009 در 12:17 ب.ظ.

    سلام امير عزيز

    به طور بدي هيچ خبري نمي‌آيد. هر چقدر هم آدم سعي مي‌كند خودش را به بي‌خيالي بزند بازهم نمي‌شود من 90 روز در InProcess را هم گذراندم و الان با 160 روز مدارك در دمشق منتظر هستم در صورتي كه خبرهاي خوب داشت شروع مي‌شد دوباره همه چيز به سكوت ختم شد.

    موفق باشي

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:41 ب.ظ.

      میدونم مهرداد جان ، همه جا همین هست. چاره‌ای نیست باید صبر کرد.
      خوش باشی‌

  10. مهدی said,

    اکتبر 31, 2009 در 1:35 ب.ظ.

    طبق مشاهدات در اینترنت بیشتر کسانی که منتظر پاس رکوئست بودند کارشان انجام شده اما در مورد مدیکال خبری نیست. من فکر میکنم از ابتدای سال 2010 شاهد حرکتی از سوی سفارتخانه ها باشیم. همچنان به نظرم میرسد به دلیل وضع اقتصادی، سعی میکنند ورود مهاجران را کند کنند و از حداکثر زمان ممکن برای در انتظار نگه داشتن استفاده کنند.

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:43 ب.ظ.

      مهدی جان خیلی‌‌ها دیگه هستند که منتظر درخواست پاسپورت هستند ، از دیگر دفاتر غیر از دمشق. امیدوارم قبل از شروع سال جدید یک تکان اساسی‌ بخورند.
      خوش باشی‌

  11. یاسی said,

    اکتبر 31, 2009 در 2:27 ب.ظ.

    دوباره سلام و ممنون..من خیلی سوال می پرسم مه نه؟ فقط یکی دیگه…من مثل بقیه وضعیتم in process نیست ..مدارکو اول مهر نامه زدند که گرفته اند اما وضعیتم received by visa officer هست..معنی اون چیه؟ممنونم

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2009 در 5:54 ب.ظ.

      یاسی جان سلام
      وقتی‌ مدارک را سفارت دریافت می‌کند بوسیله یک نامه به شما فایل نامبر جدید میدهند و وضعیت شما تا ۱-۲ ماه همین هست و بعد از آن به این پراسس تبدیل میشود که از آن تاریخ دیگر باید منتظر مدیکال باشید ، انشاالله.
      خوش باشی‌

  12. باران said,

    نوامبر 1, 2009 در 12:48 ق.ظ.

    یه چیز بامزه از سفارت ایتالیا در تورنتو بگم که ببینین چقدر فعالند!!!!! آنها از ساعت 8 صبح تا 11 صبح کار میکنند و فقط هم 20 نفر را می بینند ! من برای مامانم که میخواست ویزای ترانزیت بگیره مجبور شدیم 5 صبح انجا باشیم که خوشبختانه نفر ششم بودیم!!! این ایتالیایی ها چقدر سخت کوشند!!!!!!!!! (خنده)

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:12 ق.ظ.

      جالب بود. باران جان تمام کشور‌ها قوانین خاص خودشون را دارند.
      خوش باشی‌

  13. صبا said,

    نوامبر 1, 2009 در 9:53 ق.ظ.

    الهی آمییییییین!

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:19 ق.ظ.

      یا رب العالمین
      خوش باشی‌

  14. ستاره said,

    نوامبر 1, 2009 در 6:50 ب.ظ.

    این فامیل ما که حسابی کلافه شده……….. میگه کاش بهم بگن نمی خواهیمتون ما حداقل تکلیف خودمونو بدونیم……. راستی یه سوال هم ازم پرسید که من جوابشو نمی دونستم، می گفت اگه حین در جریان بودن پرونده مهاجرتی یا بعد از دریافت ویزا کسی بچه دار بشه، جریان ویزا چجوری میشه؟ باید دوباره پاسپورت بگیرن و بفرستن؟ یاقبل از تولد بچه به سفارت اطلاع بدن؟ چیکار باید بکنن؟

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:36 ق.ظ.

      ستاره جان ، اگر قبل از ویزا باشه ، باید به سفارت اطلاع بدهند و پاسپورت بگیرند و ویزا جدید ، اما اگر بعد از ویزا باشه هم باید همین کار‌ها رو بکنند. فقط یک مساله ، اگر ویزا را گرفتند، گازش را بگیرند و سریع بروند تا بچشان در کانادا بدنیا بیاد تا مستقیماً سیتی زن بشه.
      خوش اباشی‌

  15. sara said,

    نوامبر 1, 2009 در 6:59 ب.ظ.

    سلام من که نمی تونم فکرشو نکنم امروز رفتم پست مرکزی ببینم نکنه نامه آمده و ما نبودیم .اگه ریجکت بشم چی ؟امیر جان نگو بدبین نباش بهم بگو اصلا ممکنه حتی واسه ریجکت کردن هم این قدر طول بدن؟؟؟؟؟ به من امیدواری نده توروخدا…. دارم می رم کلاس اما هیچی یاد نمی گیرم حواسم پرته همین طور دور سر خودمون می چرخیم وای خدایا به همه کمک کن….

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 12:42 ق.ظ.

      سارا جان ، من اصلا قصد دلداری دادن به هیچ کس را ندارم. فقط حرفم این هست که هیچ کاری نمیشه کرد غیر از صبر.
      بله ، ممکن هست تا مدت‌ها هم خبری نباشه و یک دفعه ریجکت کنند. اما باید دلیل قانع کننده باشه. همینجوری که نمیشه.
      فرض را بر این بگیر که اصلا برای کانادا اقدام نکرده بودی. اون وقت چی‌؟
      خوش باشی‌

  16. نوامبر 2, 2009 در 3:31 ق.ظ.

    سلام امیر جان تو کانادا هم همین داستان گدا بعضی‌ هست، منتها با شدت بیشتر 🙂

    • امیر said,

      نوامبر 2, 2009 در 11:51 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      من مجددا پستم را خوندم ، ولی‌ متوجه نشدم که منظور شما از گدا بازی‌ چی‌ هست؟!!!!!
      خوش باشی‌

  17. نوامبر 2, 2009 در 9:24 ق.ظ.

    ای واای! منم مردم بسکه در انتظار سماق مکیدم!!! امیدوارم همین روزها یه خبر خووووووووووووب بشنویم همممممممممممممممممه! آمین!

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 12:00 ق.ظ.

      انشاالله.
      خوش باشی‌

  18. پوریا said,

    نوامبر 2, 2009 در 9:34 ق.ظ.

    میگم ما قِصِر در رفتیم ها امیر………..

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 12:06 ق.ظ.

      بابا شما که کلی‌ سال تو نوبت بودید ، ولی‌ از مدیکال تا ویزا رو خوب رفتید. خیلی‌ تو این تیکه گیر کردند!!
      خوش باشی‌

  19. پوریا said,

    نوامبر 2, 2009 در 9:34 ق.ظ.

    آن لاینم که هستی رفیق………

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 12:07 ق.ظ.

      نه بابا انلاین نبودم.
      خوش باشی‌

  20. soolmaz said,

    نوامبر 2, 2009 در 12:03 ب.ظ.

    salam omidvaram salamato paydar bashid man modathast khanande site shoma hastam az zahamati ke mikeshid mamnoonam va baraye hame arezooye khabaraye khoob dar ayande kheili nazdik daram shoma ham vase man doa konid ke montazere medical hastam !!!!! ya shayadam mosahebe shado salamat bashid

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 12:11 ق.ظ.

      ممنونم سولماز جان ، انشاالله از مصاحبه معاف میشی‌ و خیلی‌ زود مدیکال را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  21. رضا said,

    نوامبر 3, 2009 در 12:06 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    امروز دقیقا 80 روزه که فایل نامبر دومم از سوریه صادر شده(وکیلم فرستاده) و هر بار چک میکنم پیام ذیل را میدهد. آیا نباید حداقل رسید مدارکم را اعلام کند؟

    We were not able to identify you using the information you provided. There could be three possible reasons:

    Please be sure the information you entered is correct and then try again.
    This service is only available to clients with applications in process. We may have received your application but not yet begun processing it. The following link may help you determine if your application is being processed:
    Application Processing Times
    At this time, you may use this on-line service to view the status of your application ONLY if you have:

    • امیر said,

      نوامبر 3, 2009 در 6:03 ب.ظ.

      رضا جان سلام
      شما اصلا وارد سایت نمیشی‌!!!!
      این پیغام خطاست. یا فایل نامبر را اشتباه وارد میکنی‌ ، یا مشخصاتت را.
      دوباره امتحان کن و با دقت ، فایل نامبر با حرف B شروع میشه.
      خوش باشی‌

  22. باران said,

    نوامبر 3, 2009 در 11:22 ب.ظ.

    سلام امیر جان ! واقعا کیف میکنم که اینقدر قشنگ و با حوصله به همه جواب میدی!!! همیشه و همیشه موفق باشی و من خودم میخوام ببرمت به شیرینی فروشی پانیذ و برات یک کیلو یا بیشتر شیرینی بخرم…. ???? sounds good

    • امیر said,

      نوامبر 4, 2009 در 1:07 ب.ظ.

      سلام باران جان
      ممنون از لطفت. آرزو می‌کنم که بتونم کمکی‌ کنم هر چند کوچک.
      خوش باشی‌

  23. رضا said,

    نوامبر 4, 2009 در 4:20 ب.ظ.

    امیر جان

    من برای چک کردن وضعیت پرونده ام به cic.gc.caمیرم و در قسمت check my application status اطلاعات زیر را وارد می کنم.1-فایل نامبر که با حرف B شروع میشه 2-اسم فامیل3-تاریخ تولد4-ایران درسته؟ ولی همیشه پیام بالا(که دیروز نوشتم) رو میده.
    چکار باید کرد؟آیا باید با وکیلم مشورت کنم ؟لطفا راهنمایی بفرما!!!!

    • امیر said,

      نوامبر 4, 2009 در 6:57 ب.ظ.

      رضا جان من احتمال میدم که فایل نامبر را اشتباه داری وارد میکنی‌؟ مشاور شما نامه فایل نامبرت را بهت داده؟ اگر نه ازش بخواه و مشکلت را بهش بگو.
      خوش باشی‌

  24. باران said,

    نوامبر 4, 2009 در 4:42 ب.ظ.

    سلام امیر! راستی چظور میشه فهمید که کی آن لاین هست و کی نیست؟؟؟ میشه به من بگین؟
    موفق و مؤید باشین

    • امیر said,

      نوامبر 4, 2009 در 6:59 ب.ظ.

      باران جان اگر منظورت چیزی بود که پوریا گفت ، اون اشتباه کرد ، فکر کرد که تا کامنت گذاشته من جواب دادم و فکر کرد که انلاین هستم.
      خوش باشی‌

  25. باران said,

    نوامبر 5, 2009 در 3:15 ق.ظ.

    کاملا درسته ! منظورم به حرف پوریا بود!! پس نمیشه فهمید کی ان لاین هست و کی نیست!!! رفتم که پست بعدی تون را بخونم!

    • امیر said,

      نوامبر 5, 2009 در 6:13 ب.ظ.

      نه باران جان نمیشه فهمید.
      خوش باشی‌

  26. bajan said,

    دسامبر 23, 2009 در 5:33 ق.ظ.

    با سلام به كليه دوستان؛ فايل ما مربوط به سپتامبر2004ميباشد و دسمبر2008 آپديت داديم و دسمبر2009 هم بالاخره مديكال صادر شده ولي هنوز به دستمان نرسيده است. با تشكر.

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 2:55 ب.ظ.

      خوب مبارک باشه. هدیه کریسمس هست که بابا نوئل آورده برایت.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

