روابط ایرانیان در خارج با یکدیگر

قبل از اینکه وارد این موضوع بشم و بحث کنیم ، یک توضیح کوچک بدم:
۱- کلیه مواردی که نوشتم ، جزو مشاهداتم هست و هیچ دلیلی‌ نداره که بقیه هم تجربه اش را داشته باشند.
۲- دوستانی که با خواندن این مطلب حس ناسیونالیتیشان درد میگیره ، کمی‌ تامل کنند چون فعلا اطرافیانتان خیلی‌ متفاوت هستند و تجربه این چنینی ندارند.
۳- به کسی‌ لطفا بر نخوره و به خودش نگیره.
چند وقتی‌ بود که با دیدن مطالب مختلف در این زمینه و در وبلاگ‌های دوستان ، تصمیم گرفتم که من هم به نوعی تجربه خودم را با شما تقسیم کنم.
زمانی‌ که در ایران بودیم ، اکیدا توصیه میشد که از ارتباط با ایرانی‌‌ها پرهیز شود. یادش بخیر که سال‌ها پیش که بعضی‌ موقع‌ها میرفتم جلوی سفارت کانادا در تهران ، میگفتند که یک سری از ایرانی‌ها هستند که در فرودگاه تورنتو یا ونکوور می‌آیند به استقبال تازه واردین و کلی‌ تر و خشکشان میکنند و در نهایت یک کلاه گشاد میگذارند سر جماعت.
نمیدونم که این مطالب چقدر صحت داشت و یا داره. چون هنوز تجربه ورود به کانادا را ندارم. ولی‌ آن چیزی که مسلم هست ، اینست که ایرانی‌‌ها به نسبت دیگر ملیت‌ها خیلی‌ خیلی‌ متفاوت هستند و بعضا عکس العمل هایی در قبال بعضی‌ مسائل از خود نشان میدهند که خارجی‌‌ها توش میمونند.
به نظر من ایرانی‌‌ها به دو دسته کلی‌ تقسیم میشوند که این دو دسته نیز خود به دسته‌های کوچک تری تقسیم میشوند که من قصد ندارم وارد جزئیات بشم:
۱- دسته‌ای از ایرانی‌‌ها با هم دوستان صمیمی‌ هستند ، رفت و آمد خانوادگی دارند ، و هیچ زمانی‌ بد کسی‌ را نمیخواهند.
افراد این گروه همیشه از شرایطی که دارند راضی‌ هستند ، همیشه شاکر هستند ، و وارد بحث‌های خاله زنکی نمیشوند.
۲- افرادی که در این دسته هستند ، همیشه با خود درگیرند ، همیشه ناراضی هستند ، همیشه غر میزنند ، اهل حرفهای خاله زنکی هستند ، چشم ندارند که دیگران و موفقیتشان را ببینند. البته خصوصیات‌های خاص دیگری هم دارند ، مثلا حالا که از کشور خارج شدند ، یاد حق و حقوقشان افتاده اند و همه چیز را حق خود میدونند. حاضر نیستند که هیچ کمکی‌ به کسی‌ بکنند و اگر هم مجبور به اینکار شدند ، اطلاعات غلط میدهند.
البته یک سری افراد هم هستند که مشترک هستند و جزو هر دو گروه هستند که فوق العاده خطرناک هستند و مثل آدم‌های منافق میباشند و باید شدیدا از آنها پرهیز کرد.
به اعتقاد من بهترین و زیباترین ارتباط را چینی‌‌ها دارند. همیشه و تحت هر شرایطی پشت هم هستند. اگر هر کمکی‌ از دستشان بر بیاد برای هم انجام میدهند. اگر جایی جنس ارزان پیدا کنند ، سریع به هم خبر میدهند و خیلی‌ خصوصیات خاص و زیبای دیگر.
ایرانی‌‌ها کاملا به دو دسته مساوی تقسیم نمیشوند و متاسفانه تعداد افراد دسته دوم بیشتر هست.
تو این مدت من با ایرانی‌ هایی برخورد کردم که از دید من خیلی‌ عجیب بودند. بعضی‌‌ها هم که هرچی‌ خصوصیات بد و زشت هست را به همراه خود آورده اند قطعا قبول دارید که این اعمال و حرکات چقدر نمود میکنه تو جوامع غیر ایرانی‌.
نمیدونم که آخرش باید دعا کنم ، چیزی بگم و یا ………… ولی‌ از دوستانی که در خارج مقیم هستند تقاضا می‌کنم که اگر به موارد اینچنینی برخورد کردید حتما با اون شخص صحبت کنید تا شاهد این چنین اعمالی‌ نباشیم. میدونید چون به اسم همه ایرانی‌‌ها تموم میشه و نتیجه اش این میشه که عده‌ای خود را از جماعت ایرانی‌ دور کنند و اگر سوال بشه با اکراه بگویند که ما ایرانی‌ هستیم.

خوش باشید

47 دیدگاه

  1. Marjan said,

    نوامبر 4, 2009 در 7:54 ب.ظ.

    خوب الهى شكر امير جان يكى ديگه هم كه با سابقه بود پيدا شد اينو بگه ، آقا من هر بار چيزى ميگفتم يك بنده خدايى كه چهار صباحه پيداش شده تو ديار ما هى قلم فرسايى مى كرد كه نه همه ايرانيها گل و بلبل هستند :)) من هم كه اصولا اخلاق عوضيم رو ميشناسى !! آره همون منظورمه :)) اين شد كه اين بحث رو بستم و هميشه هم فكر ميكردم بذار يك چند سالى بگذره معلوم ميشه.

    متاسفانه رفتارهاى ايرانيها اينجا خيلى بده و من يكى اينقدر دورم رو خلوت كردم كه نگو، يعنى از تمام دوستان سابقم و رفت و آمد هام نهايتا چند نفر باقى مونده باشند به تعداد انگشتان دست و باور نميكنى كه چقدر راحت شدم.

    بعضى هاشون هم اينقدر منو دوست داشتند !! كه نميشد از دستشون خلاص بشم رسما زدم به بى محلى، ميخوام بگم كار رو به جايى رسوندن كه من ترجيح دادم فقط چند نفر آدم خوب و حسابى اطرافم باشند و خلاص.

    شاد باشى

    • امیر said,

      نوامبر 4, 2009 در 11:06 ب.ظ.

      مرجان جان ، من اصولا آدم خیلی‌ خوش بینی‌ هستم و اصلا دوست ندارم که اینجوری فکر کنم ، ولی‌ تجربه چند سال زندگی‌ در خارج ، بهم اینو میگه. بعضی چیز‌ها به مرور دستگیر آدم میشه. باورت میشه که من دوست چینی‌ و هندی بیشتر دارم؟؟!!!
      خوش باشی‌

  2. پوریا said,

    نوامبر 4, 2009 در 9:29 ب.ظ.

    امیرجان من هنوز ارتباطات وسیعی با ایرانیان ایجاد نکرده ام ولی تا همین جا هم خوشبختانه مورد ناجوری نداشته ام و همگی شام انسان های خوب و مثبتی بوده اند. امیدوارم هیچ وقت با ناتوهای شان برخورد نکنم.

    • امیر said,

      نوامبر 4, 2009 در 11:08 ب.ظ.

      خوب خدا را شکر ، امیدوارم که همه کسانی‌ که در آینده هم با‌هاشون برخورد میکنی‌ همینجور باشند.
      خوش باشی‌

  3. باران said,

    نوامبر 5, 2009 در 3:25 ق.ظ.

    من هم به نوبه خودم از ایرانی جماعت ضربه خوردم! بطور کلی iranian community اینجا را زدم و در کل سه تا دوست ایرانی (به غیر از فامیل هام که اینجا هستند) و بقیه خارجی هستند و حداقل اینو میدونم که نه خبرچین هستند و نه از صداقتت سو استفاده میکنن!
    اینجا هر چه دوست ایرانی کمتر داشته باشی به نظرم خیلی بهتره!
    و بله درسته کامیونیتی چینی ها خیلی قویه ! خیلی هوای همدیگر را دارند ! ولی ایرانی ها …. چی بگم ؟؟؟

    • امیر said,

      نوامبر 5, 2009 در 6:14 ب.ظ.

      والا چی‌ بگم ، همینجوری اسم مملکتمون بد در رفته ، خودمون هم حاضر نیستیم که درستش کنیم!!!
      خوش باشی‌

  4. نوامبر 5, 2009 در 6:59 ق.ظ.

    خداوند همه ما را به راره راست هدایت کناد!

    • امیر said,

      نوامبر 5, 2009 در 6:15 ب.ظ.

      انشاالله.
      خوش باشی‌

  5. Maryam said,

    نوامبر 5, 2009 در 2:43 ب.ظ.

    man doostane iranie khili khoobi daram va hodoode 6 sal hast kharej az Iran hastam. doosti hamo besiar hesab shode anjam addam. ba har kasi faghat be serfe Irani boodan doost nemisham va hamishe motaghedam hamoon tor ke too iran baraye entekhabe doost ye seri melak va meiar dashtam, inja ham bayad ye seri osool ro raayat konam baraye ashnaie va doosti ba adam ha. ine ke khili khili az doosti ham raziam va chon hamishe dast be asaa va ba ehtiat be jameye iranie atrafe khodam nazdik shodam, taghriban az bishtare ravabetam razi boodam. inja doost haye daram ke jaye khalie khanevade ro por kardan baram. ama in eretabt kamelan mahdoode be adm haye ke shabihe man fekr, zendegi va raftar mikonan ke dar sade khili kami hastan, ama in khodesh ham khili ghanimate. dar zemn bahatoon movafegh nistam ke bayad berim va ba oon irani ke eshtebah mikone sohbat konim. too hamoon Iran nemishod be kasi tazakor ya yad avari kard ke dari eshtebah mikoni, inja ke dige va veila. tajrobeye shakhsie man mige abadan nabayad be har kasi faghat be in khater ke iranie ertebat bar ghara kard.hamoon ghadr ham nabayad isole va farari bood az jameye irani

    • امیر said,

      نوامبر 5, 2009 در 6:18 ب.ظ.

      مریم جان ، اسم ایران بد در رفته و ما نمایندگان یک کشور هستیم و باید تلاش کنیم که نشان دهیم که ایران و ایرانی‌ چی‌ هست. نباید خود را کنار کشید. اخلاقا مسئولیت داریم.
      از اینکه دوستان خوبی‌ داری خوشحالم و کار درست را شما می‌کنید.
      خوش باشی‌

  6. علی said,

    نوامبر 5, 2009 در 3:19 ب.ظ.

    استاد این توضیحاتی که دادی خیلی گنگه .نوشتی رفتارهای عجیب و خصوصیات بد وزشت و….چرا یه کم واضحتر و با جزییات بیشتر نمی نویسی تا بشه در موردش بحث و تبادل نظر کرد ؟خیلی کلی گویی کردی!

    • امیر said,

      نوامبر 5, 2009 در 6:23 ب.ظ.

      دوست عزیز ، اول از همه بگم که اصلا و ابدا منظورم همه نیستند و اگر اون افرادی هم که منظورم هست ، ۲ نفر هم باشند ، باز هم همین ۲ نفر نمایندگان یک کشور هستند و باعث تاسف هست.
      هر نوع رفتار زشتی که فکر کنی‌ را من دیدم:
      فضولی ، دخالت در همه چیز ، کش رفتن از فروشگاه ، جعل مدرک تحصیلی‌ ، دروغ ، رانندگی‌ بدون مجوز و …… .
      اینها را گفتم که بدونی منظورم چی‌ بود.
      خوش باشی‌

  7. ستاره said,

    نوامبر 5, 2009 در 5:59 ب.ظ.

    سلام دوباره………… ببخشید که سوالم بی ربطه………. میشه در حین بررسی پرونده اقامت دایم کانادا در قرعه کشی گرین کارت هم شرکت کرد؟

    • امیر said,

      نوامبر 5, 2009 در 6:25 ب.ظ.

      سلام ستاره جان
      بله ، هیچ محدودیتی نداره و ارتباطی‌ هم به هم نداره. تا آخر نوامبر وقت داری.
      خوش باشی‌

  8. مجيد said,

    نوامبر 6, 2009 در 8:10 ق.ظ.

    سلام
    متاسفانه حرفت كاملا صحيح است .براي خيلي از ايراني ها چه در ايران و چه در خارج از ايران اين فرهنگ زشت حسادت وبي تفاوتي به هم نوع هميشه وجود داشته و البته دودش هم به چشم خودشان خواهد رفت .بايد موفقيت چيني ها با 5/1ملياردجمعيت ! را در همين موضوعي كه گفتي دانست.

    • امیر said,

      نوامبر 6, 2009 در 10:22 ب.ظ.

      بله دوست عزیز ولی‌ در ایران چون این درصد بالاست ، خیلی‌ به چشم نمیاد. اما در خارج ، خیلی‌ سریع و زیاد نمود پیدا میکنه.
      خوش باشی‌

  9. مهرداد said,

    نوامبر 7, 2009 در 7:10 ق.ظ.

    امير عزيز

    با نظر شما كاملا موفق هستم و اين مشكل ريشه‌اش در خارج نيست در داخل است اما بايد يك چيز را فراموش نكرد افرادي كه ما در خارج با آنها مي‌شويم هيچ آگاهي از درون مايه آنها نداريم بعضي وقت‌ها من اين ماجرا را با فيلم Lost مقايسه مي‌كنم كه شايد به ظاهر به هم نزديك مي‌شوند اما هيچ كس از بيشينه هم خبر ندارد و نمي‌داند داراي چه مشكلاتي است پس اعتماد كامل در اين شرايط به هيچ كس امكان پذير نمي‌باشد. علت اينكه سعي مي‌شود با جماعت ايراني نزديك نشد چون ما ايراني‌ها سعي مي‌كينم خيلي به هم نزديك شويم و به وارد محوطه‌هاي شخصي هم شويم در صورتي در بقيه ملت‌ها اين امر كمتر است. در خصوص چيني‌ها من چندان شناخت ندارم اما دوستانم كه در آمريكا بودند مي‌گفتند هر وقت در يك شركتي چشم بادامي باشد مطمئن باش كه ممكن است زير آبت خورده شود!!! البته اين تنها نقل قول بود و من هيچ شناختي از اين دوستان ندارم.

    راستي من بعد از 100 روز در In peocess و 170 روز مدارك در دمشق هنوز منتظر هستم با اينكه خبر دار شدم دوستي با 12 روز ديرتر كه از من در In Process شده مدارك مديكالش را هم ارسال كرد.
    به اميد پايان انتظار براي همه دوستان

    موفق باشي

    • امیر said,

      نوامبر 7, 2009 در 10:55 ب.ظ.

      مهرداد جان تو ایران مشکلات فرهنگی‌ ما زیاد نمود پیدا نمیکنه اما اینجا خیلی‌ سریع تو چشم میاد. بعضی‌‌ها نمیتونند خودشان را با محیط وفق بدهند و ادامه دهنده راهشان در ایران هستند.
      در مورد چیزی که دوستتان در آمریکا گفته من موافق نیستم ، واقعا موجودات دوست داشتنی هستند ، چینیها.
      والا مهرداد جان هیچ حسابی‌ نداره کار‌های سفارت و اصلا نباید با دیگران مقایسه کرد. اگر اینجوری بود و با عنایت به اینکه تا الان ۲ نفر حداقل ویزا گرفتند ، باید خیلی‌‌ها دیگه هم ویزا می‌گرفتند ، ولی‌ هیچ خبری نیست!!!!
      پس مقایسه کلا اشتباه هست.
      خوش باشی‌

  10. amir said,

    نوامبر 7, 2009 در 8:29 ق.ظ.

    خودمونیم ، ولی این روزا مد شده كه هر چی کمتر دوست ایرانی داشته باشی یعنی کلاست بالاتر است! جدا میگم. یک جوی ره افتاده كه همه میترسن كه با ایرانی ها ارتباط داشته باشن. انگار تمام اشکالات دنیا تو ما ایرانی هاست. راستش فک میکنم كه ما به علت اینکه زبان هم رو خوب میفهمیم زودتر ایرادات هم برامون آشکار میشه تا در ارتباط با یک خارجی. به نظر من دوست خوب روابطی به ایرانی یا خارجی بودن نداره.

    • امیر said,

      نوامبر 7, 2009 در 10:59 ب.ظ.

      خوب دوست عزیز من برای همین که این ذهنیت را پاک کنیم ، پیشنهاد میدم که با افرادی که مشکل دار هستند صحبت بشه. فقط فهم زبان نیست ، علاقه مند هستیم که سر از کار هم ، هم در آوریم.
      خوش باشی‌

  11. مژده said,

    نوامبر 7, 2009 در 2:35 ب.ظ.

    امير جان متاسفانه خيلي از دوستانم كه در كشورهاي مختلف زندگي مي كنن همين نظر رو دارن… كاش اينطور نبود و توي ديار دور از وطن حداقل هواي همديگه رو داشتيم

    • امیر said,

      نوامبر 7, 2009 در 11:08 ب.ظ.

      مژده جان متاسفانه اینجور نیست. هوای هم را که ندارند هیچی‌ ، بدتر از ایران زیر پای هم را هم خالی‌ میکنند!!!
      خوش باشی‌

  12. شهرام said,

    نوامبر 7, 2009 در 3:33 ب.ظ.

    سلام امير جان . فقط اومدم بگم اون پست دكتر شريعتي رو تازه ديدم خيلي جالب و قشنگه . نشنيده بودم . حتما توي كلاسهام ازش استفاده ميكنم . موفق و پيروز باشي. بازم ازين كارها بكن.

    • امیر said,

      نوامبر 7, 2009 در 11:11 ب.ظ.

      ممنونم شهرام جان ، من عذر خواهی‌ می‌کنم که نشد این چند وقته سری بهت بزنم ، قدم نورسیده مبارک باشه.
      خوش باشی‌

  13. میترا said,

    نوامبر 7, 2009 در 11:48 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    باز هم مثل همیشه موضوع جالبی رو مطرح کردی. من اصولا» در پیدا کردن دوست محتاط هستم و بیشتر با کسانی که از نظر عقیدتی به من نزدیک هستند صمیمی می شم. دوست تعدادش مهم نیست کیفیت دوستی مهمه. با کسانی که صمیمیت زیاد با همه برقرار می کنند مخالفم. اینجا هم خوشبختانه هنوز دوست ناجوری به پستم نخورده!!!

    • امیر said,

      نوامبر 8, 2009 در 6:38 ب.ظ.

      ممنونم میترا جان ، من بیشتر نظرم در مورد جامعه ایرانی‌ خارج هست ، حال چه باهاشون دوست باشیم و چه نه. در هر صورت خیلی‌ باید احتیاط کرد.
      خوش باشی‌

  14. حمیدم said,

    نوامبر 8, 2009 در 6:06 ق.ظ.

    هر کسی رفتاری ازش سر میزنه که خودشو لایقش می دونه. براستی ما لایق چه نوع برخورد و رفتاری هستیم؟

    • امیر said,

      نوامبر 8, 2009 در 6:40 ب.ظ.

      لیاقت را نمیدونم ، ولی‌ انتظار بهترین شرایط را داریم ولی‌ ……. !!!!!
      خوش باشی‌

  15. soolmaz said,

    نوامبر 9, 2009 در 11:58 ق.ظ.

    salam mozoe jalebiyo matrah kardid man hanooz in tajrobe ro nadashtam va omidvaram nadashte basham va hamishe irani boodan va ba iraniha boodan baese eftekhar bashe

    • امیر said,

      نوامبر 9, 2009 در 2:56 ب.ظ.

      امیدوارم که همینجور باشه که میگی‌.
      خوش باشی‌

  16. ali hoseyni said,

    نوامبر 9, 2009 در 12:30 ب.ظ.

    Bijan Jan

    Salam

    Man ham mesle shoma Sep. 2004 eghdam kardam, vali ta hala khabari az update letter nist

    Man comment shoma ro didam ve khoshhal mi sham baham dar ertebat bashim

    Aghe kesi Sep. 2004 eghdam kardeh ve parvandash Damascus, khoshhal mi sham be man ettela bedeh

    ali_hoseyni_74@yahoo.com

    Khodahafezeh hameghi

  17. ستاره said,

    نوامبر 9, 2009 در 6:12 ب.ظ.

    ببخشید من بازم سوال دارم. این فامیل ما هنوز فایل نامبر براش نیومده( بعد از 4 ماه!) هیچ آدرس ایمیلی هم از کانادا ندارن که مکاتبه کنند………. شما ایمیل مکاتبه با قسمتی که (در کانادا) فرمهای اولیه بهش ارسال میشه رو دارید؟

    • امیر said,

      نوامبر 10, 2009 در 7:58 ب.ظ.

      ستاره جان
      با این ایمیل مکاتبه کنند. فکر کنم جواب بدهند:
      FSW-Centralized-Intake-Office @ cic.gc.ca
      خوش باشی‌

  18. karno said,

    نوامبر 10, 2009 در 10:20 ب.ظ.

    سلام امير جان ، نوشته بوديد كه : من کامنت قبلیمو نمیبینم؟؟؟!!! منظورتون كدوم كامنت بود؟ منظورتون كامنتي بود كه براي پست آنفولانزا رو جدي بگيريد نوشته بوديد : «»کارنو جان سلام
    خیلی‌ نگران نباش ، ما در مهد آنفولانزا زندگی‌ می‌کنیم. اصلا نگران نباش. مواظب خودت باش ، اما سعی‌ کن مدام دست و صورتت را با صابون بشوری. همه چیز حل میشه.
    خوش باشی‌ «» اين كامنت يكي قبل از آخري كه شما نوشته بوديد . بعد از اون ، فقط اون پيامي كه الان ديدم و دارم براتون توضيح مينويسم ، بوده . نگران شدم منظورتون كدوم كامنته ؟

    • امیر said,

      نوامبر 10, 2009 در 11:24 ب.ظ.

      سلام کارنو جان
      نوشته بود که ماسک و دارو گیر نمیاد. پیشنهاد دادم که اگر چیزی احتیاج داری برات بفرستم.
      اینو نگرفتی‌؟؟؟!!!
      خوش باشی‌

  19. karno said,

    نوامبر 11, 2009 در 9:27 ق.ظ.

    امير جان ، من واقعا اين كامنت رو نخوندم و نديدم ، اگه ميديم خيلي خوشحال ميشدم ، ولي حالا هم از لطف شما خيلي خوشحالم ،ممنونم شما واقعا لطف داريد . راستش مادر شوهر من درسته كه خيلي سخت گيرن ولي خيلي هم عاقبت انديش بودن و خونمون الان شكل يه داروخانه واقعي شده . بازم ممنون و شرمنده از اينكه من كامنت شما رو نديدم . راستش كامنت هاي من تاييدي نيست و همين كه بفرستيد نشون داده ميشه . شما هم موفق باشيد.

    • امیر said,

      نوامبر 11, 2009 در 11:23 ب.ظ.

      خوب خدا را شکر که مشکلی‌ از این بابت ندارید. انشاالله به همین زودی‌ها مدیکال گرفته و همه را شاد کنی‌.
      خوش باشی‌

  20. صبا said,

    نوامبر 12, 2009 در 4:42 ق.ظ.

    من چند بار این مطلب رو خوندم اما نتونستم کامنت بذارم (کار پیش اومد!)، واقعا جای تاسف داره که ما اینجوری هستیم، واسه همینه که توی کشور هم اینهمه مشکلات داریم (افسردگی، عدم اعتماد، چشم و هم چشمی، …)
    خدا آخر و عاقبتمون رو به خیر کنه!

    • امیر said,

      نوامبر 12, 2009 در 7:15 ب.ظ.

      خدا آخر و عاقبت همه را ختم به خیر کنه ، صبا جان
      خوش باشی‌

  21. ستاره said,

    نوامبر 16, 2009 در 4:56 ق.ظ.

    ممنون

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 10:37 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  22. نوامبر 16, 2009 در 8:20 ق.ظ.

    سلام بر همگی
    من همیشه مطالب خوبتان را دنبال می کردم ولی امروز چون دلم گرفته بود از شما همدردی خواستم ( تو را خدا ببخشید ).
    ما هم 22 مارس 2004 اقدام کردیم و سپتامبر 2009 مصاحبه ولی دیگه این انتظار بک گراند داره منو دیوونه می کنه با توجه باینکه هرکس شرایطش با دیگری فرق می کنه ولی می خواستم بپرسم کسی هست که با قانون قبل مصاحبه را بخوبی گذرانده باشه و مدیکالش اومده باشه ؟ممنون می شم .
    اما از موضوه این ÷ست شما باید بگم دوستانی که خارج از ایران تجربه 10 سال زندگی دارند ترجیح می دهند که با ایرانی ارتباطی نداشته باشند به امید روزی مه خلاف این گفته صحت یابد

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 10:51 ب.ظ.

      دوست عزیز شما که ۵ سال صبر کردید ، ۵ ماه هم روش!!!! شما که دیگه آبدیده شدید در صبوری. من کسی‌ را میشناسم که آگوست مدیکالش را هم فرستاده اما تا الان تو بک گراند چک هست!!!!
      خیلی‌‌ها بعد از مصاحبه ، مدیکال را هم گرفتند اما الان نمیدونم که کی‌ مصاحبه داشتند؟!!
      متاسفانه ، ایرانی‌‌ها اغلب از هم فراری هستند.
      خوش باشی‌

  23. نوامبر 18, 2009 در 6:10 ق.ظ.

    ممنون امیر
    به امید خبرهای خوب از همه
    دوستی برام نوشته بود نگران نباش چون خبرهای بد که زود می رسه !!!!
    با امید روزهای خوش

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 9:49 ق.ظ.

      دوست عزیز مطمئن باش که خبر‌های خوب هم زود میرسه.
      خوش باشی‌

  24. مانیتا said,

    دسامبر 5, 2009 در 1:09 ق.ظ.

    سلام به همگی…یه پیام بازرگانی بیام؟!یعنی اجازه هست؟
    آقا امیر! شما که به همه سوالات ستاره جون جواب دادی،میشه خواهش کنم به ما هم گوشه ی چشمی کنی؟:)
    می خواستم میلت رو بدونم تا سوالامو بپرسم.واسه این اینجا نمیپرسم که میترسم بهم بخندین!!! آخه چیز زیادی از مهاجرت نمیدونم مخصوصا برا تحصیل.
    به هر حال خوشحال میشم اگه کمکم کنی،لطف میکنی
    misi…babye

    • امیر said,

      دسامبر 5, 2009 در 9:46 ق.ظ.

      مانیتا جان در صورتی‌ که بتونم به سوالات شما جواب بدهم ، با کامل میل.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

