کندی پروسه بررسی‌ پرونده‌های مهاجرت در دسامبر

امروز ۱۵ نوامبر بود و شاید بشه گفت که فقط ۱۵ روز دیگر بررسی‌ پرونده‌ها به همین روال ادامه خواهد داشت و از اول دسامبر سرعت بررسی‌ به شدت کاهش خواهد یافت و از ۱۵ دسامبر تا ۵ ژانویه ، میشه گفت که عملا متوقف خواهد شد.
دلیلش هم تعطیلات کریسمس و تعطیلی‌ سفارت خانه‌ها و بازگشت آفیسر‌ها به کانادا برای حضور در کنار خانواده در ایام سال نو مسیحی‌ است.
البته اگر به تواریخ تعطیلی‌ سفارت‌ کانادا در کشور‌های مختلف مراجعه شود ، چیز دیگری مشاهده خواهید کرد و تعطیلات کمتری را نشان میدهند ، اما واقعیت امر این هست که آفیسر هایی که از خانواده بدور بودند ، تعطیلات طولانی‌ خواهند داشت.
امیدوارم که در ۲-۳ هفته باقیمانده که سفارت کانادا فعال خواهد بود ، تکلیف بسیاری از دوستان مشخص شود.

خوش باشید

116 دیدگاه

  1. نوامبر 16, 2009 در 1:43 ق.ظ.

    واقعا امیدوارم که تو یه ماه آینده یه خبرایی بشه!

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 10:16 ب.ظ.

      امیدوارم و انشاالله خواهد شد.
      خوش باشی‌

  2. پوریا و میترا said,

    نوامبر 16, 2009 در 1:52 ق.ظ.

    ما هم امیدواریم که تکلیف همه دوستان !!!!!!!!!!!!!!!!!!! هر چه زودتر مشخص شود.

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 10:19 ب.ظ.

      امیدوارم که کریسمس گیفت بگیرند دوستان!!!!
      خوش باشی‌

  3. صبا said,

    نوامبر 16, 2009 در 4:45 ق.ظ.

    وای نه……! خدا کنه حداقل ما رو in process بفرمایند بعد هرجا خواستن برن نوش جونشون..!

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 10:20 ب.ظ.

      انشاالله که هدیه کریسمس به همه بدهند.
      خوش باشی‌

  4. نوامبر 16, 2009 در 5:02 ق.ظ.

    امیدوارم

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 10:37 ب.ظ.

      همه امیدوارند الهام جان.
      خوش باشی‌

  5. Maryam said,

    نوامبر 16, 2009 در 10:28 ق.ظ.

    khob man ye kam dir residam be poste ghabli. ba vojoode inke ba khili chizhaei ke goftid oonj movafegham ba in jomle ke kare pain inja vojood nadare be shedat mokhalefam. valla ma ke har vaght monshi ya technition labemoon bad akhlaghi mikone ya ye tike be baghei mindaze Profesoremoon be bacheha sefaresh mikone beheshoon chizi nagim chon ye technition ya monshi be khatere sathe karesh tahe delesh essase kochik tar boodan az ye PhD ro dare va hasas tare va … mikham begam inja ham ye raeise department shoghle ali va bala va ba vejhe tari mahsoob mishe ta ye monshi. pas to ro khoda enghad nagid ma inja shoghle pain nadarim. akhe hamchin chizi ro gofte. hamaye donia mashaghel rade bandi shodan va level khase khodeshoon ro daran. faghat farghesh ine ke bar khalafe iran kar inja aar nist hamin. kar dashtan behtar az bi kar boodane, har kari. ama inke ma inja kare sathe pain nadarim kamelan ghalat hast.

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 11:11 ب.ظ.

      مریم جان من برای دوستی‌ از ایران نوشته بودم که کار سطح پائین نداریم. منظور دید و برداشتی هست که در ایران از کار سطح پائین دارند. وگرنه خوب کاملا درست‌ است که تمیز کردن کف رستوران نسبت به تدریس در دانشگاه ، کار سطح پائین محسوب میشه. اما آیا کسی‌ که در رستوران یا هر جای دیگه کار میکنه و کارش نظافت هست ، خودش هم از لحاظ اجتماعی پائین هست؟؟؟ مسلما نه. ولی‌ در ایران نظر مردم در مورد یک شخص ، رابطه مستقیم به شغلش داره و این کاملا غلط هست. پس کار سطح پائین به معنی‌ ایرانی‌ نداریم. امیدوارم که واضح بوده باشه و ممنون از توضیحتان.
      خوش باشی‌

  6. مهرداد said,

    نوامبر 16, 2009 در 2:08 ب.ظ.

    امير عزيز

    اميدوارم اين تقاضاي شما به گوش اين آفيسر ما برسد چون طبق اطلاعات بدست آمده آفيسر ما پس از In Process شدن پرونده ما به تعطيلات تابستاني رفت و متاسفانه در راه برگشت پاش شكست و با تاخير دوماه به سوريه رسيد اما در همان ورود به علت يك حمله تروريستي زخمي و در بيمارستان بستري شد تا اينجا ايشان هنوز اميدوار به بازگشت به سفارت بود كه در آخرين تحقيقات آنفولانزاي خوكي/مرغي ايشان را تا مرز كشته شدن برده و هنوز به محل كار خود نيامده خوب ادامه داستان هم معلوم است دلتنگي براي خانواده و تعطيلات كريسمس و اين شد ماحصل 180 روز حضور مدارك در دمشق .

    موفق باشي

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 11:13 ب.ظ.

      حالا الان طرف رو براه شده؟؟ پس منتظر مدیکالت باش.
      خوش باشی‌

      • مهرداد said,

        نوامبر 17, 2009 در 8:10 ق.ظ.

        سلام امير عزيز

        بله امروز صبح با خبر شدم كه فرم‌ها به مونترال رسيده است .

        موفق باشي

      • امیر said,

        نوامبر 17, 2009 در 2:54 ب.ظ.

        آقا خیلی‌ مبارک هست. ولی‌ خودمونیم عجب دست سبکی من دارم!!!!! دیشب گفتم که منتظر باش و امروز مدیکالت اومد!!!!
        خوش باشی‌

      • صبا said,

        نوامبر 17, 2009 در 8:24 ق.ظ.

        خدا رو شکر مثل اینکه آفیسر آقا مهرداد زنده و سالم و سرحاله و مدیکالش رو فرستاد!
        خدایا آفیسر ما رو هم سلامت بدار…!!!

      • امیر said,

        نوامبر 17, 2009 در 2:55 ب.ظ.

        بله خدا را شکر که یک نفر از بلاتکلیفی در اومد. انشاالله همه خبر‌های خوش بشنوند.
        خوش باشی‌

  7. رضا said,

    نوامبر 16, 2009 در 9:13 ب.ظ.

    امیر جان سلام:
    من با یکی از مشاورین مشورت کردم او گفت: کسانی که از مصاحبه معاف میشن(توسط آفیسر) تا 7-8 ماه هیچ اطلااتی به آنها داده نمیشه (حتی in process ) ولی اگر قرار باشه به مصاحبه دعوت بشن پس از گذشت4-5 ماه از فایل نامبر دوم تاریخ مصاحبه به آنها اعلام میشود.

    • امیر said,

      نوامبر 16, 2009 در 11:15 ب.ظ.

      رضا جان سلام
      من اکیدا توصیه می‌کنم که شما و دیگر دوستان هر چی‌ این مشاور‌ها گفتند ، بگید «خب» !!!!!
      خوش باشی‌

  8. باران said,

    نوامبر 17, 2009 در 4:52 ق.ظ.

    من هم به نوبه خودم میگم که : ای آفیسر ! قبل از اینکه کریسمس بیاد این گوشی تلفن را بردار و به من یک زنگی بزن و منو از این بلاتکلیفی نجات بده !!!! خدایا ما را از دست این آفیسرها نجات بده!

    • امیر said,

      نوامبر 17, 2009 در 2:53 ب.ظ.

      باران جان من دیشب به مهرداد گفتم که منتظر مدیکال باش ، امروز مدیکلش اومد!!!!! نوبتی هم باشه نوبت توست ، پس منتظر تلفن باش.
      خوش باشی‌

  9. فريبا said,

    نوامبر 17, 2009 در 10:13 ق.ظ.

    سلام دوست عزيز اميدوارم كه همه بچه ها تا يكي دو ماه آينده پرونده انها به سرانجامي برسه. انشا الله اين افيسرها هم براي سال جديد عاقبت به خيري طلب كنند و كار ما ايراني ها رو زودتر راه بياندازند. موفق باشيد

    • امیر said,

      نوامبر 17, 2009 در 2:56 ب.ظ.

      من هم امیدوارم و انشاالله همینجور خواهد شد.
      خوش باشی‌

  10. دوستدار ونکوور said,

    نوامبر 17, 2009 در 11:46 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز
    من یه سوال دارم. از خیلی ها پرسیدم چه دوستان در راه مهاجرت یا مقیم شده و چه به قولی این مشاوران!
    سوالم اینه که آیا ما میتونیم دو تا فایل نامبر همزمان داشته باشیم. یا بعبارتی همزمان از دو روش اقدام کنیم؟
    همونطور که می دونی روش قبلیمون سرمایه گذاری پرنس ادوارد بوده که تو ماه 14 انتظار مدیکالیم ولی ظاهرا فدرال فعلا هممونو هولد کرده تا سرش برا اسکیل وورکرهای روش جدید خلوت شه و یه نامه داده تا 2 الی 3 سال دیگه کاری باهاتون نداریم!!!!!!
    حالا که ما داریم فایل جدیدو باز میکنیم ممکنه هم این فایل هم قبلیه مشکل دار بشه؟

    مشاورمون!!! گفته هنوز قانونی برای حق 2 تا همزمان نداشتن نیومده ولی ممکنه یه هو این وسط بیاد و بهتون گیر بدن!!! که ما فکر می کنیم اگر هم بر فرض محال بیاد دیگه عطف به ما سبق که نمیشه چون ما موقع اقدام منع نشده بودیم!!! درسته؟
    در ضمن از مهربانو (یکی از وبلاگ نویسها که شاید بشناسی) پرسیدم گفت من هم همین کارو کردم و همون موقع هم وکیلم و هم همه منو ترسوندن ولی زنگ زدم دمشق گفتن مشکلی نیست و وقتی تو سایت اسممو و … می زدم هر دو تا مییومد!

    برای اطمینان خودم هم یه نامه نوشتم به دمشق و خواستم کتبا جوابشونو داشته باشم که هنوز نیومده ولی از بس هول هستم خواستم نظر شما رو هم بدون.
    اگر هم بقیه دوستان میتونن کمکی کنن و تجربه ای دارن ممنون میشم راهنمائی کنید!
    مرسی از همه و مخصوصا شما امیر جان
    دعای همیشگی: با خانواده سلامت و شاد و موفق باشی

    • امیر said,

      نوامبر 17, 2009 در 2:59 ب.ظ.

      دوست عزیز به اعتقاد من شما هیچ محدودیتی نداری و میتونی‌ که فایل جدید باز کنی‌ ، فقط هر کدام زودتر به نتیجه رسید ، اون دیگری را باید ببندید.
      خوش باشی‌

  11. Maryam said,

    نوامبر 17, 2009 در 12:05 ب.ظ.

    mamnoon az tozihet. kamelan dorost migi. neazaftchie sherkati ke hamsaram toosh kar mikone enghad khanoome ba shakhisati hast ke khili ha arezoo daran mesle oon bashan. manzooret ine ke kare sathe pain neshoone shakhsiet pain nist va in khili doroste. shayda bayad begam bade 7-8 sal khili az adat ha va bavarhaye irani yadam rafte .ba khoondane neveshtat ye lahze be khodam goftam khob are kar aar nist, ama sathe pain va bala vojood dare!! mamnoon az tozihet.

    • امیر said,

      نوامبر 17, 2009 در 3:03 ب.ظ.

      مریم جان متاسفانه در ایران از روی شغل شخص ، در مورد شخصیتش هم نظر میدهند و شاید ، شاید بعضی‌ مواقع درست هم باشه ، اما در خارج ، با تحصیلات دانشگاهی هم میشه به عنوان گارسون کار کرد. دوست پاکستانی‌ من دانشجوی بورسیه دولت بریتانیا هست و داره دکترا میخونه در الکترونیک و هم زمان کار دانشجویی میکنه به عنوان گارسون. خوب این چه اشکالی‌ داره؟؟؟
      خوش باشی‌

  12. مژده said,

    نوامبر 17, 2009 در 1:34 ب.ظ.

    امير جان چه مي شه گفت… اون بنده ي خداها هم بايد برن تعطيلات ديگه … ما هم بنشينيم لب ساحل زندگي و گذر عمر ببينيم كه بالاخره يه روز انتظارمون تموم مي شه… چه كنيم جز صبر…

    • امیر said,

      نوامبر 17, 2009 در 3:04 ب.ظ.

      هیچی‌ مژده جان ، باید صبر کرد و دعا.
      خوش باشی‌

  13. الي said,

    نوامبر 17, 2009 در 3:00 ب.ظ.

    سلام امير جان ميشه بعد از باران نوبت من بشه!!!!!!!!!!!! براي منم فردا پس فردا بياد!!!!!!!!!! به من كي زنگ مي‌زنن.

    • امیر said,

      نوامبر 17, 2009 در 3:18 ب.ظ.

      الی جان انشاالله برای شما هم خبر میشه. اما یه کوچولو داستان را برای من تعریف کن ، پروسه چجوریه؟ منتظر چی‌ هستی‌ دقیقا؟ تا من هم یه نگاهی‌ به کره شیشه‌ای روی میزم بندازم و بگم که تا کی‌ منتظر باشی‌!!!!!
      حالا کی‌ می‌خواد برای من فال بگیره ، خدا داند!!!!
      خوش باشی‌

  14. الي said,

    نوامبر 17, 2009 در 7:22 ب.ظ.

    منتظر مديكال. منم برات فال حافظ مي‌گيرم.

    ممنون از پاسخت.

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 12:06 ق.ظ.

      ممنون الی جان. نگران نباش ، این انتظار کمی‌ آزار دهنده هست ولی‌ به سر انجام خوبی‌ خواهد رسید.
      خوش باشی‌

  15. نوامبر 17, 2009 در 8:50 ب.ظ.

    امیر جان حالا که داری به همه نوبت می دی یه نگاهی به اون کره شیشه ایت بنداز ببین مدیکال ما رو توش می بینی!‌;) الان ۱۰ ماه و نیمه که از فایل نامبرمون می گذره اما دریغ از مدیکال! فکر کنم اگه تا حالا پرونده قبلی مو بسته بودم از روش جدید اقدام کرده بودم زودتر به نتیجه می رسیدم! 🙂

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 12:08 ق.ظ.

      مال شما هم میاد دوست عزیز. کمی‌ صبر و حوصله می‌خواد. انشاالله تا قبل از پایان سال تکلیف خیلی‌ از دوستان مشخص بشه.
      خوش باشی‌

  16. باران said,

    نوامبر 18, 2009 در 3:02 ق.ظ.

    امیر یک اجی مجی لاترجی کن و نگاه به گوی بلورینت بنداز و بگو که تا اخر نوامبر زنگ زده میشه یا نه؟؟؟؟

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 9:47 ق.ظ.

      باران جان من مطمئن هستم که به همین زودی‌ها بهت تلفن میزنند.
      خوش باشی‌

  17. ستاره said,

    نوامبر 18, 2009 در 7:01 ق.ظ.

    ما هم به مبارکی و میمنت! در پنجمین ماه انتظار مدیکال هستیم……. شنیدم که اعلام کردند که پروسه مهاجرت بطور معنی داری! طولانی تر شده و کانادا از این بابت عذر خواهی کرده. البته من خودم نخوندم از دوستام شنیدم. درسته؟

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 9:53 ق.ظ.

      ستاره جان طولانی‌ شده اما من همچین چیزی نشنیدم.
      خوش باشی‌

  18. sara said,

    نوامبر 18, 2009 در 10:00 ق.ظ.

    سلام امیر جان من یک مریضی طولانی رو پشت سر گذاشتم . ببخش که نشد خبر بگیرم آخه دسترسی به اینترنت نداشتم.هنوز هم هیچ خبری نیست 5 ماه هم تموم شد و وارد 6 ماه شدیم . دیگه نمی دونم چی کار کنم هیچ راهی به جایی ندارم

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 10:05 ق.ظ.

      خدا بد نده سارا جان ، چی‌ شده بود؟ الان که خوبی‌ انشاالله؟
      سارا جان باید صبر کنی‌ ، امثال شما که از کشور دیگری غیر از سوریه اپلای کردند ، همه منتظر و نگران هستند. هیچ راهی‌ نداری غیر از صبر. امیدوارم که تا قبل از پایان سال جاری میلادی ، مدیکالت را بگیری.
      خوش باشی‌

  19. samira said,

    نوامبر 18, 2009 در 10:55 ق.ظ.

    سلام! خوبید؟ امیدوارم که خوش باشید! من مدارکم رو آگوست برای دمشق فرستادم! فایل نامبر دومم رو هم 20 روز بعدش گرفتم یعنی سپتامبر! امیر جان میشه لطفا یه نگاهی به گوی شیشه ایت بندازی بگی تا کی باید بیخیال باشم و از کی منتظر! آخه من از الان منتظرم! 🙂 خیلی هم سخته! هرچقدر هم که سعی میکنم سرم رو به کارهای دیگه گرم کنم نمیشه! 🙂 ! یه چیزدیگه! میتونم شما رو هم به وبلاگم لینک کنم؟

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 11:14 ق.ظ.

      سلام سمیرا جان
      ممنون از لطفت و من هم لینکت می‌کنم. قاعدتا باید ۲-۴ ماه پس از فایل نامبر دوم ، اگر نقص پرونده نداشته باشی‌ ، باید مدیکال را بگیری. اما چون پروسه کمی‌ طولانی‌ شده باید بیشتر صبور باشی‌.
      خوش باشی‌

  20. رضا-reza1100 said,

    نوامبر 18, 2009 در 11:45 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    خوبي عزيز. بازم اسم يكيو بردي مديكالش اومد. مهرداد عزيزو ميگم. بابا پس كي اسم مارو ميبري؟ فردا ظهر امتحان مصاحبه آيلتس خانمه. شنبه صبح هم امتحان اصليه. 5 دسامبر نتيجه اش مياد. حداقل دعاكن نتيجه اش خوب بشه كه رومون بشه فرمهارو بفرستيم. اين وكيلا واقعا فقط بايد بهشون گفت خب . منو گيج كردن . يكي ميگه چون شما ميخوايد از رشته حسابداري اقدام كنيد مدرك ليسانس مهندسيتون امتياز نميگيره و مدرك يكساله فني حرفه اي تون امتياز ميگيره. آخه تا چه حد بي سواد ؟!
    يكي ديگه ميگفت امتياز زبان شما چون كامله 24 ميشه . هرچي من گفتم باباجون من فرانسه نميدونم فقط انگليسيم كامله ميگفت نه الا و بلا 24 ميشه. واقعا اينها پرونده اي رو به سرنجام ميرسونن؟!
    جديدا هم يكي ديگه خيلي ذهن منو اشغال كرده ميگه بايد بيمه باشي . درسته سابقه بيمه نيازي نيست ولي براي تائيد دادگستري و امورخارجه (رو سابقه كار) بايد بيمه باشي. ميگم اون كه اجبار نيست . ميگه نه حتي اگه سابقه كارت انگليسي باشه بايد هردو مهر را داشته باشه.يكمي نگران شدم. اگه در اين رابطه كسيو ميشناسي يا اطلاعي داري كه آيا سابقه كار حتي اگه انگليسي نوشته باشه ، نيازي به مهر اين دو ارگان داره؟
    مطلب بعديم : برو خدارو شكر كن كه رفتي. من اگه 5 درصد هم مردد بودم كه از ايران برم ديگه مطمئنم كه بايد رفت. 3 روز پيش از ميدون آزادي ميرفتم اكباتان با دوتا چاقو 4 نفر تو ماشين لختم كردن( از نظر مالي نه ازنظر لباس) . يك دختر خانم جلو بود يك راننده مرد و دوتا مرد هم عقب . يك ميليونو صدو پنجاه هزارتومان هم ازم بردن. تازه رمز تلفنبانكامم با چاقو گرفتن و از يكيش 80 تومان برداشتن ولي بقيه را با هات لاين بانك بستم.دزدي تو ايران خيلي زياد شده. يك خرتوخريه كه نگو
    به اميد خوشي شما و دوستان

    • امیر said,

      نوامبر 18, 2009 در 2:47 ب.ظ.

      سلام رضا جان
      ناراحت شدم که برات این مسایل پیش اومد. امیدوارم که شما هم زودتر نجات پیدا کنید و احساس امنیت داشته باشید.
      انشاالله که نتیجه امتحان خانومت خوب میشه و راحت میشید. بابا جان چرا اینقدر این دست اون دست می‌کنید؟؟؟!!!!
      این افرادی که خودشون را وکیل می‌دانند و به اندازه یک آدم عادی هم حالیشون نیست همش اطلاعات غلط میدهند. متاسفانه بعضی‌ از بچه‌ها هم تو اون فروم همین رویه را در پیش گرفته اند و من یکی‌ دو بار خواستم که بگم ، چرا اشتباه میگید؟؟!! اما چون یک نفر ، یک بار یکی‌ از کامنت‌های من را پاک کرده بود و کار کاملا غیر اخلاقی‌ انجام داده است ، با خودم عهد کردم که دیگه اونجا چیزی ننویسم.
      امتیاز کامل زبان انگلیسی ۱۶ امتیاز هست. کانادا هیچ نیازی به تائید مدارک توسط امور خارجه را ندارد ، پس هیچ نیازی به سابقه بیمه نیست. اگر نامه سابقه کار به زبان انگلیسی نوشته شود و بر روی سر برگ شرکت با مهر و امضا و تاریخ ، هیچ نیازی به تائید دادگستری هم نیست. نگران نباش و بفرست بره.
      خوش باشی‌

  21. sara said,

    نوامبر 19, 2009 در 6:17 ق.ظ.

    امیر جان ممنون من تو دبی پام شکست و بیچاره شدم ایران هم که آمدم درگیر همین پام شدم . چی شده که می گی همه کسانی که از خارج اپلای کردن نگرانن؟خبر مبری داری؟
    شانسو می بینی موقعی که ما از هند اقدام کردیم همه گفتن هند سریعه….ها ها ها ما که فعلا 2 ساله که در حال بدآوردنیم…………….بهتره کار ما نشه چون اگه مدیکال برم بیماری روانی بسیار شدیدی در من تشخیص داده می شه !!!!!!!!!!!!!!!

    • امیر said,

      نوامبر 19, 2009 در 5:40 ب.ظ.

      ای بابا سارا جان مواظب باش. کنار ساحل میری ، ماسه‌ها چسبندگی دارند و پا اینجوری میشه!!! خوب الان که خوبی‌ انشاالله؟
      تمام کسانی‌ که بنا به دلایلی ویزا افیس را کشوری غیر از کشور محل اقامتشان انتخاب کردند ، الان گرفتارند. البته خیلی‌‌ها مشکلشان حل شده ، اما بازم در گیر زیاد هستند. خیلی‌‌ها اگر دمشق را انتخاب کرده بودند ، تا الان ویزا را هم گرفته بودند.
      مشکل چیست؟؟؟؟
      فقط بک گراند چک.
      اونم انشاالله حل میشه.
      خوش باشی‌

  22. نوامبر 19, 2009 در 9:59 ق.ظ.

    سلام
    من هم با شما در مورد توصيه اي كه به آقاي رضا كرديد موافقم. من هم نامه ام را با سر برگ انگليسي و متن انگليسي فرستادم و فقط مديرم امضا كرد. و فكر نمي كنم مشكلي باشه . البته اين راه رو وكيلم ( مشاورم) پيشنهاد كرد.
    حالا كه اسم همه رو مي بري تو ليست ، ما رو هم ببر كه تازه رسيديم دمشق.

    • امیر said,

      نوامبر 19, 2009 در 5:42 ب.ظ.

      کاملا کار درست کردی دوست عزیز.
      مری جان انشاالله عیدی شما برای نوروز ۸۹ ، ویزا کانادا باشه.
      خوش باشی‌

  23. reza1100رضا said,

    نوامبر 19, 2009 در 3:36 ب.ظ.

    امیرجان
    دیگه ریسک نکردیم . گفتیم از زبان خیالمو راحت بشه بعد. آخه میگن اگه بقول شما انصراف هم بدیم ( درصورت امتیاز نگرفتن ) پروسه پس گرفتن پول سخته . تا حالا که وایستادیم دوهفته دیگه تکلیف مشخص میشه. امروز امتحان اسپیکینگشو خوب داده.میگه 8 میشم. حالا ببینیم امتحان شنبه که 3 تا مهارت دیگستو اگه هول نشه فکر کنم بتونه امتیاز کامل زبانو بیاره. آنلاین چک میکنیم و اگه امتیازمونو اورده بودیم دیگه قبل از گرفتن مدرک اصلی , فرمهامونو میفرستیم که دیر نشه. شما فقط دعامون کن .
    موقع پر کردن فرمها ممکنه بازم مزاحمت بشیم.
    ممنون از اینکه به فکرمونی

    • امیر said,

      نوامبر 19, 2009 در 5:47 ب.ظ.

      خوب مبارک باشه. چجوری میگویند ۸ میشند؟ آخه اسپیکینگ و ورایتینگ چون کاملا با نظر ممتحن نمره داده میشه ، به راحتی‌ نمیشه گفت چند میشیم. فوت و فنّ خاصی‌ بلدند؟ انشاالله و قطعاً نمره کامل را میاورند.
      من خوشحال میشم که بتونم کمکی‌ کنم.
      مرد مومن فرم‌ها را همین الان پر کن، جای زبان را خالی‌ بذار!!!!
      خوش باشی‌

  24. فرشته said,

    نوامبر 19, 2009 در 9:35 ب.ظ.

    سلام
    لطفا میشه برای من هم دعا کنی تا زودتر مدیکالم بیاد مدیکال بعضی از دوستان حول وحوش تاریخ ما اومده ولی از مدیکال ما خبری نیست …………..

    • امیر said,

      نوامبر 20, 2009 در 9:30 ب.ظ.

      انشاالله فرشته جان تا قبل از پایان سال جاری میلادی ، مدیکال خود را دریافت خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  25. reza1100رضا said,

    نوامبر 20, 2009 در 9:56 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    اسپیکینگشو پیش بینی میکنه . میگه حداقل باید بهم 7 رو بده ولی به احتمالی 8 بشم. یه امتحان آزمایشی که رفته بود ممتحن بهش گفته بود همین الان 7 هستی اگه بتونی بریده بریده صحبت نکنی میتونی 8 رو بگیری. فکر کنم بر او حساب میگه. حالا مهم نیست. ما به 6.5 هم راضی هستیم.
    فرمها رو پر کردم و داخل کامپیوترم ذخیره کردم. چندتا جای جزئی باقیمانده. ربانو که زدم عالی . چون غیر از اون هم نباید باشه چون نمره نمیاریم. چندتا چیزی که مونده تاریخ تولد مثلا پدرخانم ایناست که باید از نو پاسپورتشون ببینم یا چندتا چیز دیگه. یک مرور دیگه هم لازم داره که گذاشتم تو اولین فرصت . برای مرور ممکنه چندتا سئوال برام پیش بیاد که روزه شک دار نگیرم و ازت بپرسم.
    ممنون از محبتت

    • امیر said,

      نوامبر 20, 2009 در 9:33 ب.ظ.

      انشاالله نمره خوبی‌ خواهند آورد با توجه به اینکه چند سال هم خارج تحصیل کردند. دعا می‌کنم که نمره خوبی‌ فردا بگیرند.
      خوش باشی‌

  26. ناصر said,

    نوامبر 20, 2009 در 6:21 ب.ظ.

    Amir khan salam
    man ye chizi hodooe 3 mah mishe ke madarekamo baraye sefarte syria ferestadam, hanooz file number 2vomam nayoomade, e-mail ke zadam ham goftan ke madareke shoma tahte «priliminary Process» hastesh va «Be tolerant». die nashode baraye file number 2vom. tozih in ke 20 rooz pas az ersale madarek man az iran raftam. va be sefarat e-mail zadam ke addresse man avaz shode. in ke eshkali too kare man pish nayorde? negeranam.

    • امیر said,

      نوامبر 20, 2009 در 9:42 ب.ظ.

      ناصر جان نگران نباش انشاالله که مشکلی‌ نخواهد بود. ولی‌ تا الان باید فایل نامبر دوم را میگرفتی. چک کن ببین در آنلاین استتوس ، آدرست را چی‌ زده؟ و موقعیتت چی‌ هست. در ایملت توضیح دادی که فایل نامبر دوم را نگرفتی‌؟ البته الان خیلی‌ سرشان شلوغ شده و پروسه با کندی زیادی داره پیش میره.
      خوش باشی‌

      • Nasser said,

        نوامبر 22, 2009 در 5:37 ب.ظ.

        salam mojadad Amir khan
        Mamnoon az rahnamaeet. jalebe javabe mail 2 hafte pish ro ke mojadadan check kardam motavegeh shodam ke ye file number jadid oon bala neveshte ke ba file numberi ke az canada gerefte boodam fargh mikone. pas yani in file number jadide?! va ye chize dige inke man addresse jadid ro daghighan roozi ke az iran raftam beheshoon elam kardam va 1 hafteye bad dar on-line status addresse man avaz shode bood. dar har soorat be nazare shoma man bayad kari anjam bedam ya na? procecceye badie man cheghadr hodoodan tool mikeshe va hamoon marhakeye «In Process» hastesh?…

      • امیر said,

        نوامبر 22, 2009 در 10:09 ب.ظ.

        ناصر جان خوب پس دیگه مشکلی‌ نیست و کاری نباید انجام بدی تا مدیکال انشاالله. حدودا ۳-۴ ماه پس از ارسال مدارک باید مدیکال را بگیری ، البته ظاهراً الان تا ۶ ماه هم کشیده.
        خوش باشی‌

  27. فرشته said,

    نوامبر 22, 2009 در 1:51 ب.ظ.

    سلام
    ایا فکر میکنید اگر به ورشو ایمیل بزنیم که چرا مددیکالمون اینقدر با تاخیر مواجه شده نسبت به بقیه 2004 ایها جواب درستی بهمون بدهند که بفهمیم ایا مشکلی هست یا نه؟

    • امیر said,

      نوامبر 22, 2009 در 1:58 ب.ظ.

      ضرر نداره فرشته جان. قطعاً که جواب خواهند داد.
      خوش باشی‌

      • فرشته said,

        نوامبر 22, 2009 در 9:25 ب.ظ.

        سلام
        ایا شما فرمت خاصی از نامه پیگیری پرونده داریدمیتونم خودم بنویسم ولی میخوام طوری باشه که مطمئن شم برام مشکل درست نمیکنه

      • امیر said,

        نوامبر 22, 2009 در 11:09 ب.ظ.

        فرشته جان من فرمت خاصی‌ ندارم و مشکل خاصی‌ هم پیش نخواهد آمد اما یک نمونه نامه برات مینویسم شاید بتونه کمکت کنه:
        Dear Sir / Madam
        I received a letter from you on ………………… and according to that letter I sent ……………………………….. on …………. I appreciate it if you let me know what is my application status?
        Best Regards
        خوش باشی‌

  28. ليلا said,

    نوامبر 22, 2009 در 2:49 ب.ظ.

    سلام آقا امير
    با اين تجربه هاي خوبي كه داري ميتوني به من بگي مديكالم كي مياد. ما به روش جديد اقدام كرديم.من اوايل مارچ مداركم در دمشق دريافت شده و 29 سپتامبر اين پروسس شدم ولي نقص مدرك داشتم به دليل عدم ارسال ريز نمرات. ريز نمرات را نيمه آبان فرستاديم. ميشه بگي مديكال ما كي مياد؟ مرسي

    • امیر said,

      نوامبر 22, 2009 در 10:04 ب.ظ.

      لیلا جان این نقص مدرک کار را خراب کرد. در غیر این صورت تا الان مدیکال را گرفته بودی.
      ریز نمرات را نوامبر فرستادی؟ امیدوارم که تا پیش از پایان سال مدیکال را دریافت کنی‌. ولی‌ احتمال داره بیفته برای ژانویه.
      خوش باشی‌

      • ليلا said,

        نوامبر 23, 2009 در 6:18 ق.ظ.

        سلام آقا امير
        ممنون از پاسخت و دلگرمي كه ميدين. خدا كنه تا قبل از سال جديد ميلادي مديكال بياد. يك سؤال ديگه هم دارم. ما پرونده قبلي داشتيم كه به روش قديم اقدام كرده بوديم ولي بستيم و به روش جديد اقدام كرديم. تا حالا چند با ايميل و فاكس و نامه به سفارت كانادا در دمشق فرستاديم ولي هنوز پولمونو پس ندادن. كسي رو ميشناسين كه پولشو پس گرفته باشه؟ مثل اينكه اونا تو پول پس دادن بي خيالن.
        مرسي

      • امیر said,

        نوامبر 23, 2009 در 9:00 ب.ظ.

        لیلا جان یک نفر ۶ ماه بعد از بستن پرونده ، پولش را گرفته بود. سفارت کانادا در تهران با شما تماس خواهد گرفت.
        خوش باشی‌

      • ليلا said,

        نوامبر 24, 2009 در 11:57 ق.ظ.

        سلام آقا امير
        ما يك ساله كه پرونده قبلي را بستيم. خيلي هم پيگيري كرديم ولي اصلا به روي مبارك نميارند.

      • امیر said,

        نوامبر 24, 2009 در 1:30 ب.ظ.

        لیلا جان تا الان باید پولتان را میگرفتید. باز هم پیگیری کنید ، هم با نامه و هم با ایمیل. تلفن هم میتونید بزنید.
        خوش باشی‌

  29. Nasser said,

    نوامبر 22, 2009 در 5:39 ب.ظ.

    salam mojadad Amir khan
    Mamnoon az rahnamaeet. jalebe javabe mail 2 hafte pish ro ke mojadadan check kardam motavegeh shodam ke ye file number jadid oon bala neveshte ke ba file numberi ke az canada gerefte boodam fargh mikone. pas yani in file number jadide?! va ye chize dige inke man addresse jadid ro daghighan roozi ke az iran raftam beheshoon elam kardam va 1 hafteye bad dar on-line status addresse man avaz shode bood. dar har soorat be nazare shoma man bayad kari anjam bedam ya na? procecceye badie man cheghadr hodoodan tool mikeshe va hamoon marhakeye “In Process” hastesh?…

  30. نجمه said,

    نوامبر 22, 2009 در 5:40 ب.ظ.

    باسلام
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید .
    1-آیا من میتونم برای ارسال پول در مرحله اولیه از کارت اعتباری دوستم که مقیم کانادا است استفاده کنم؟.
    2-به نظرتون تا دوهفته دیگه برای ارسال مدارک به سیدنی کانادا دیر نیست؟
    3-آیا حتما باید پاسپورت بچه ها از موقع پرکردن فرمها جدا باشد .آخه هنوز پاسپورت پسرم دستم نرسیده و اسم اون در پاسپورت من است؟ممنون از کمکتون

    • امیر said,

      نوامبر 22, 2009 در 10:45 ب.ظ.

      سلام نجمه جان
      ۱- بله میتونید فقط باید فرم مربوطه توسط ایشان امضا شود.
      ۲- نه چرا باید دیر باشه؟ فقط با برخورد با تعطیلات کریسمس احتمالا دیرتر جواب خواهید گرفت.
      ۳- نه اصلا نیازی نیست. پاسپورت جدا را فقط برای ویزا می‌‌خواهند. الان نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  31. میثم said,

    نوامبر 23, 2009 در 2:56 ب.ظ.

    سلام

    من فرمهامو 2 هفته پیش پست کردم فکر میکنید ایشااله قبل ژانویه میاد این فایل نامبر، با این تفاسیر؟!

    • امیر said,

      نوامبر 23, 2009 در 9:02 ب.ظ.

      امیدوارم میثم جان ولی‌ خیلی‌ منتظر نباش. ۶۰-۷۰ روز پس از رسیدن فرم‌ها با ایمیل به شما فایل نامبر خواهند داد و در خواست مدارک تکمیلی خواهند کرد.
      خوش باشی‌

  32. نیما said,

    نوامبر 24, 2009 در 9:54 ق.ظ.

    با سلام
    دوست عزیز من تو یکی از پست های وبلاگ شما خوندم که شما بیان کردید بین 2الی4 ماه بعد از ارسال مدارک به سوریه درخواست مدارک پزشکی رو ارسال می کنند.می تونم بپرسم تا چه حد در این مورد مطمئن هستید و اینکه شخصی رو می شناسید که با قوانین جدید اقدام کرئه یاشه و درخواست مدیکالش رو دریافت کرده باشه.
    با سپاس – نیما

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2009 در 10:36 ق.ظ.

      نیما جان من تا چیزی را مطمئن نباشم ، نمی‌‌نویسم.
      الان این زمان کمی‌ افزایش پیدا کرده اما تا الان بر اساس قانون جدید ، ۲ نفر از سوریه ویزا هم گرفته اند.
      خوش باشی‌

  33. نیما said,

    نوامبر 24, 2009 در 10:50 ق.ظ.

    امیر جان ممنون بابت پاسخی که دادی.من july30 تاریخ فایل نامبرم هست،مدارکم رو کامل فرستادم،ممکنه راهنماییم کنی که با توجه به قوانین جدید که منم شاملش می شم حدودا» منتظر چه مراحلی با چه فواصل زمانی باید باشم.بازم از لطفت ممنونم. نیما

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2009 در 11:20 ق.ظ.

      نیما جان مرحله بعدی انشاالله مدیکال هست و امیدوارم تا ۴ ماه پس از ارسال مدارک به سوریه ، دریافت کنی‌. البته تعطیلات کریسمس و کندی فعلی‌ را هم مدّ نظر داشته باش.
      خوش باشی‌

  34. حمید said,

    نوامبر 24, 2009 در 11:10 ق.ظ.

    با سلام به همه دوستان
    می خواستم بدونم کسی می دونه مدارک مدیکال به چه شکلی بدستمون می رسه.میل می شه یا به mailing adress توی فرمها فرستاده می شه.ممنون

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2009 در 11:22 ق.ظ.

      حمید جان ممکن هست که با ایمیل خبرتون کنند که مدیکال آماده است ، اما فرم‌ها چون اصل هست و عکس دار می‌باشد ، به آدرستان پست خواهد شد.
      خوش باشی‌

  35. حمید said,

    نوامبر 24, 2009 در 11:49 ق.ظ.

    امیر خان یه سول دیگه هم داشتم،مدیکال بعد از مشخص شدن آفیسر درخواست می شه یا قبلش،ضمنا» تغییر موقعیت به In process یعنی همون شروع بررسی پرونده توسط آفیسر؟با تشکر

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2009 در 1:28 ب.ظ.

      حمید جان متوجه منظورت نشدم از «مشخص شدن آفیسر». بررسی‌ مدارک از زمانی‌ که به دستشان برسد شروع میشود و از زمانی‌ که به این پررسس تغییر وضعیت دهید ، میتونید منتظر مدیکال باشید.
      خوش باشی‌

  36. حمید said,

    نوامبر 24, 2009 در 11:49 ق.ظ.

    امیر خان یه سوال دیگه هم داشتم،مدیکال بعد از مشخص شدن آفیسر درخواست می شه یا قبلش،ضمنا» تغییر موقعیت به In process یعنی همون شروع بررسی پرونده توسط آفیسر؟با تشکر

  37. نجمه said,

    نوامبر 24, 2009 در 2:57 ب.ظ.

    با سلام
    باز هم مزاحمت وچند سوال!!!
    1.اگه من درفرمها یک دوست مقیم کانادا رو به عنوان نماینده معرفی کنم آیا باید آدرس ایشون رو به عنوان آدرس اصلی مکاتبات ذکر کنم ؟
    2.در کدوم فرم باید سوریه را به عنوان آفیس مشخص کرد؟
    3.شوهر من تمام 10 سال گذشته را یک شغل داشته است حالا ماباید این 10 سال را یکجا وارد کنیم مثلا 87-88یا چند بخش آخه نوشته 4سال وبیشتر.
    4.در قسمت دارایی ها ماباید دارایی نقدی موجودمون را مشخص کنیم یا ارزش دارایی هامون را (مثلا خانه)؟
    5.برای اثبات تمکن ملی یک خانواده 4 نفره چه مقدار پول و برای چه مدت و از چه زمانی باید در بانک نگه داشت؟
    6. یه سوال شخصی و اون اینکه شما وبه خصوص خانواده اتون مشکلی با پاسخگویی به اینهمه سوال متقاضیان مهاجرت ندارید ؟ما که خیلی ازتون ممنونیم.

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2009 در 4:04 ب.ظ.

      سلام نجمه جان
      ۱- شما باید فرم مخصوص نماینده را هم پرکنید و در قسمت آدرس دریافت نامه ، آدرس ایشان را ذکر کنید.
      ۲- در فرم Application for Permanent Resident قبل از سوال اول از شما خواسته است که : Visa Office Requested for the process of your application آنجا باید بنویسید دمشق.
      ۳- شما کل سالهای شاغل بودن ایشان را پشت سر هم بنویسید.
      ۴- پول نقد موجود در بانک که قابل برداشت باشد را باید بنویسید.
      ۵- شما زمانی‌ که گواهی بانک را ارسال می‌کنید باید نشان دهید که ۲۰۱۳۰ دلار کانادا در حسابتان پول نقد و قابل برداشت هست. دمشق نیاز به گردش ۶ ماهه حساب دارد و اگر این مبلغ به یکباره وارد حساب شده باشد ، باید پاسخگو باشید که این پول از کجا آماده است.
      ۶- نجمه جان کمک به دوست برای من افتخار هست و امیدوارم که مفید واقع شود. و مطمئن هستم که خدا نیز نمیذاره که من در بمانم.
      لطف دارید.
      خوش باشی‌

  38. نجمه said,

    نوامبر 24, 2009 در 3:01 ب.ظ.

    با سلام
    باز هم مزاحمت وچند سوال!!!
    1.اگه من درفرمها یک دوست مقیم کانادا رو به عنوان نماینده معرفی کنم آیا باید آدرس ایشون رو به عنوان آدرس اصلی مکاتبات ذکر کنم ؟
    2.در کدوم فرم باید سوریه را به عنوان آفیس مشخص کرد؟
    3.شوهر من تمام 10 سال گذشته را یک شغل داشته است حالا ماباید این 10 سال را یکجا وارد کنیم مثلا 87-88یا چند بخش آخه نوشته 4سال وبیشتر.

  39. نجمه said,

    نوامبر 24, 2009 در 3:03 ب.ظ.

    باز هم سلام نمیدونم چرا همه متنم را ارسال نکرد اینهم بقیه سوالاتم:
    4.در قسمت دارایی ها ماباید دارایی نقدی موجودمون را مشخص کنیم یا ارزش دارایی هامون را (مثلا خانه)؟
    5.برای اثبات تمکن ملی یک خانواده 4 نفره چه مقدار پول و برای چه مدت و از چه زمانی باید در بانک نگه داشت؟
    6. یه سوال شخصی و اون اینکه شما وبه خصوص خانواده اتون مشکلی با پاسخگویی به اینهمه سوال متقاضیان مهاجرت ندارید ؟ما که خیلی ازتون ممنونیم.

  40. نجمه said,

    نوامبر 24, 2009 در 8:11 ب.ظ.

    سلام و خسته نباشید میشه برام توضیح بدید :
    انتخاب نماینده چه مزایایی دارد؟
    آیا در صورت انتخاب یک نماینده در کانادا مکاتبات به آدرس او انجام خواهد شد؟
    برای تمکن مالی با توجه به بازه زمانی 6 ماهه به نظر شما باید پسا از دریافت رفرنس نامبر یا همان فایل نامبر اولی باید حساب را به تدریج پر کرد یا دیرتر از آن؟
    ممنون و شب شما بخیر

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2009 در 9:33 ب.ظ.

      نجمه جان سلام
      نماینده میتواند کسی‌ باشد که به امور مربوطه آشناست و کارهای شما را انجام میدهد ، میتواند کسی‌ باشد که نامه‌های شما را دریافت می‌کند و میتواند کسی‌ باشد که در ازای پول کارهای شما را انجام میدهد که خود را «وکیل» مینامند. از نظر من مزیتی ندارد کما اینکه مورد سوم ضرر هم داره!!!
      بله در صورتی‌ که شخصی‌ را به عنوان نماینده انتخاب کنید در هر کجای دنیا ، مکاتبات با آن شخص انجام میشود.
      بستگی به خودتان داره ، اگر مشکل مالی ندارید از همین الان هم میتوانید این مبلغ را در حسابتان ذخیره کنید. فقط به روز‌های آخری که میبایستی مدارک را ارسال کنید موکول نکنید که دردسر میشود.
      خوش باشی‌

  41. jamal said,

    نوامبر 26, 2009 در 11:42 ب.ظ.

    Dear Amir

    I am applying for skill worker in march(38 jobs),y first file number has been send to me in 1st of April,i have send my supportive document in 16th of July but i have not received second file number although when i check my application status in cic site it shows pending review,i do not know why it takes too long compare to some friends they got their medical ,
    i have send them fax and mail but there was not any answer,what is the meaning pending review?could it be changed into in process and i did not inform or mail the second file number but i did not received,some of counselor tell me you fill your form incompletely or your supportive document are not complete but first of all i am sure about them and if there was any they inform me.
    If it is possible for you ,tell me about this problem.

    and another question,my brother live in Montreal and one of my document is about his pr card,his living status and etc but i have filled in my form i would like to enter Vancouver meanwhile i did not show them any document about my wife»aunt who is living there,is it necessary to inform them or not.

    thank you for your favorite

    I am looking forward hear you

    best regards

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2009 در 12:41 ق.ظ.

      جمال جان پروسه شما طولانی‌ شده و از طریق خود سایت cic براشون ایمیل بزن ، قطعاً جواب میدهند. پرونده شما در حال بررسی‌ هست و هیچ کسری مدارک نداره در حال حاضر. اگر داشته باشه زمانی‌ که وارد مرحله این پراسس شدید از شما خواهند خواست و الان هیچ چیزی معلوم نیست.
      هیچ نیازی نیست که مدارک اقامت فامیل همسرتان را هم نشان بدهید و ارائه مدارک برادرتان کافی‌ هست.
      انشاالله خبر‌های خوبی‌ خواهید گرفت.
      خوش باشی‌

  42. نجمه said,

    نوامبر 29, 2009 در 5:05 ب.ظ.

    با سلام
    من باز هم سوال دارم !
    1-راستش من حدود 12 سال پیش تقاضای ویزای آلمان کرده بودم که رد شد ولی در پاسپورتم مهر نزدند آیا باید این موضوع را در فرم sch1 مطرح کنم؟
    2-فرم اطلاعات خانوادگی 5406 که از طرف سایر اعضای بالای 22سال سن خانواده هم باید تکمیل شود,آیا باید به اسم خودم(متقاضی غیر اصلی )پرشود و مثلا اسم همسرم که متقاضی اصلی است به عنوان spouse وارد شود ؟(در مورد همسر چون بچه هام کوچکند)
    3-مانی اردری که قراراست یک دوست از کانادا برایمان تهیه کند آیا باید به اسم متقاضی اصلی باشد یا به اسم خودش ولی از طرف ما؟
    ممنونم و شب بخیر

    • امیر said,

      نوامبر 29, 2009 در 8:07 ب.ظ.

      سلام نجمه جان
      ۱- نه نیازی نیست.
      ۲- یک نسخه‌ خود شما پر می‌کنید و همسرتان میشه Spouse و یک نسخه‌ هم همسرتان و Spouse میشه شما.
      ۳- به نام شما اگر هم بی‌ نام بود اصلا ایرادی ندارد و بهتر.
      خوش باشی‌

  43. نجمه said,

    نوامبر 30, 2009 در 7:54 ب.ظ.

    سلام
    آقا امیر میشه برام توضیح بدید در فرم اطلاعات خانوادگی 5406 آیا باید اسممان را هم به لاتین و هم فارسی بنویسیم؟ظاهرا بالای فرم اینو نوشته!
    در فرم sch3 بند 6 گفته آیا مدرک تست زبان دارید که همسر من فقط 12 سال پیش تست mcheداده.پس جواب منفی است ؟ گفته اگه منفیه یک گواهی زبان می خوان که لابد آیلتس است ،درسته؟کی باید این مدرک رو آماده کنیم ، آخه همسرم هنوز آیلتس امتحان نداده.
    سربلند باشید و سبز

    • امیر said,

      نوامبر 30, 2009 در 10:14 ب.ظ.

      نجمه جان سلام
      در فرم اطلاعات خانوادگی ، در ستون اول ، کلیه اسامی هم به انگلیسی‌ و هم به فارسی باید نوشته شود.
      در مرحله اول که فرم‌ها ارسال می‌کنید ، هیچ مدرک اضافی نیاز نیست. بعد از اینکه فایل نامبر صادر شد به شما ۱۲۰ روز مهلت میدهند که مدارک را ارسال کنید و آن زمان شما باید اصل مدرک آیلتس را ارسال کنید.
      خوش باشی‌

  44. پرستو said,

    دسامبر 5, 2009 در 4:32 ق.ظ.

    سلام
    راجع به گواهي تمكن مالي كه از بانك بايد بگيريم چه موقعي اين گواهي را بايد ارسال كرد؟ ايا طي 6 ماه بايد براي دونفر 14 مليون بطور
    پيوسته و فيكس در حساب باشه يا متوسط موجودي بايد 14 مليون باشه يا يك بار بايد اين مبلغ در حساب ديده بشه ؟
    براي جور كردن اين مبلغ مشكل دارم لطفا راهنماييم كنيد با تشكر

    • امیر said,

      دسامبر 5, 2009 در 9:49 ق.ظ.

      پرستو جان زمانی‌ که مدارک را به سفارت میفرستید ، باید گواهی بانک را هم ارسال کنید و ممکن هست که چند نوبت دیگر هم از شما بخواهند. شما باید مبلغ مورد نظر را در بانک داشته باشید و از این لحاظ گواهی ۶ ماهه میخواهند ، چون میخواهند مطمئن شوند که پول متعلق به خودتان هست.
      خوش باشی‌

  45. نجمه said,

    دسامبر 9, 2009 در 5:58 ب.ظ.

    آقا امیر سلام
    بازهم چند سوال دارم .
    1-راستش ما تازگی ملک خریده ایم و فعلا حداکثر 10 میلیون تومان (که آنهم به دلار است ) پس انداز داریم ،حالا به نظر شما با این پول میشه شروع کرد ؟
    2-آیا میشه این حساب به صورت حساب ارزی باشه ؟
    3-هیچ راهی دیگه ای برای اثبات تمکن مالی نیست ؟ مثلا سند زمین و آپارتمان؟
    متشکرم

    • امیر said,

      دسامبر 10, 2009 در 12:20 ق.ظ.

      نجمه جان با ۱۰ میلیون هم میشه کار را شروع کرد ، اما اگر بتونید در همان اول کار نشان دهید که کلّ مبلغ مورد نیاز را دارید ، خیلی‌ تاثیر مثبت تری داره.
      حساب ارزی هم هیچ مشکلی‌ نداره.
      سند زمین و یا آپارتمان باید توسط کارشناس دادگستری قیمت گذاری شود و پس از آن ترجمه و ارائه کنید ، مشکلی‌ نیست.
      خوش باشی‌

  46. نجمه said,

    دسامبر 10, 2009 در 6:11 ق.ظ.

    سلام و صبح بخیر
    یعنی سند ملکی به همراه حساب پس انداز ارزی 10000دلاری میتونه تمکن مالی مورد نظر اونها رو اثبات کنه ؟
    امیر خان اگه من بتونم اینکار رو تاآخر درست انجام بدم همه اش بخاطر راهنمائیهای شماست چون خودم هیچ اطلاعات درستی از روند کار نداشتم. با تشکر

    • امیر said,

      دسامبر 10, 2009 در 9:27 ق.ظ.

      نجمه جان هیچ مشکلی‌ نیست و انشاالله موفق خواهید شد. فقط در جریان باشید که سند باید توسط کارشناس رسمی‌ دادگستری قیمت گذاری بشه و ممکن هست بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برایتان هزینه داشته باشد.
      خوش باشی‌

      • نجمه said,

        دسامبر 11, 2009 در 9:46 ق.ظ.

        آقا امیر سلام
        در مورد سوال من راجع به اثبات تمکن مالی ، همسرم از چند نفر سوال کرده، بهش گفته اند فقط اموال نقدی قابل انتقال ، برایشان قابل قبول است و نمیشه به دارایی های ملکی استناد کرد . میشه لطفا دوباره بهم توضیح بدید تا چه حد از این موضوع اطمینان دارید ؟ چون واقعا ما ترجیح میدیم کسری پولمون رو با سند ملکی ترجمه شده جبران کنیم!
        ممنون از همکاریتون

      • امیر said,

        دسامبر 11, 2009 در 10:09 ق.ظ.

        احتمالا آن چند نفری که همسرتان ازشان سوال کردند ، مشاور نبودند؟؟!!!
        خاطرتان باشه ، عرض کردم که اگر از همان ابتدا نشان دهید که کلّ پول را دارید ، تاثیر مثبت تری خواهد داشت. اما چون در حال حاضر این امکان برای شما وجود ندارد ، همان ترجمه سند با تائید قیمت توسط کارشناس دادگستری کفایت می‌کند. اما در مراحل بعدی ، مثل زمان ارسال مدیکال مجددا از شما خواهند خواست و آن زمان باید ثابت کنید که کلّ پول را در حسابتان دارید ، نقد هست و قابل برداشت و متعلق به خودتان هم هست.
        خوش باشی‌

  47. saeid said,

    دسامبر 10, 2009 در 7:41 ب.ظ.

    salam amir jan, man va hamsaram 2 mahe oomadim malaysia baraye master. mikhastam bedoonam chetor bayad hazineye avalie(550 dolar) ro pardakht kard, be che shomare hesabi?

    • امیر said,

      دسامبر 10, 2009 در 7:59 ب.ظ.

      سعید جان
      برای پرداخت هزینه اولیه یا باید آب بانک درفت بگیرید ، یا مانی اردر و یا از طریق کردیت کارت پرداخت نمائید. واریز پول امکان پذیر نمیباشد.
      خوش باشی‌

  48. نجمه said,

    دسامبر 11, 2009 در 8:23 ب.ظ.

    آقا امیر سلام
    ممنون از راهنماییتون . با این حرف شما فعلا یک نفس راحت میکشم.
    1-یک سوال هم راجع به فرم sch3 بند10 (funds)دارم. دراینجا من باید ارزش دارایی های ملکی را اعلام کنم یا فقط نقدی را؟ نظر شما را به این جمله که در راهنمای سایت مهاجرت امده جلب میکنم.
    Indicate the amount (in Canadian dollars) of unencumbered, transferable and available funds that you have. This amount can include the value of any property that you own, but should not include jewellery, cars or other personal assets
    2- آقا امیر در فرم اطلاعات خانوادگی که شما گفتید (البته بالای فرم هم اومده) که اسامی را باید به فارسی هم وارد کرد ،چرا من هرکاری میکنم به فارسی تایپ نمی شود ،مگر درگوشه همان کادر که به انگلیسی می نویسیم نباید به فارسی هم تایپ کنیم ؟ ممنونم وشب بخیر.(ضمنا حق با شماست آن چند نفر مشاور نبودند افرادی در سایت های دیگر بودند ولی ظاهرا اطلاعات کافی نداشتند)

    • امیر said,

      دسامبر 11, 2009 در 11:26 ب.ظ.

      ۱- در این قسمت باید مقدار پولی‌ را که می‌خواهید با خودتان ببرید را بنویسید. و حداقلش هم همان چیزی هست که خودشان اعلام کرده اند.
      ۲- هیچ ایرادی نداره وقتی‌ پرینت گرفتید ، با دست و خودکار مشکی‌ بنویسید.
      ضمنا دوستانی که در همان فروم پاسخگوی سوالات هستند ، اکثرا مشاور دارند و صحبت‌های مشورشان را اعلام میکنند. من خدائی نکرده نمیگم که فقط من درست میگم یا حرفهای من سند هست. نه اصلا اینطور نیست. ولی‌ شما یک نگاهی‌ به پست‌های فروردین من در وبلاگ قبلیم بندازید و یک نگاهی‌ هم به پست‌های همان فروم در فروردین. آنها اون موقع خیلی‌ خیلی‌ اشتباه داشتند.
      به هر حال هر حرفی‌ را از هر کسی‌ حتی من هم شنیدید مطمئن شوید و بعد انجام دهید.
      خوش باشی‌

  49. نجمه said,

    دسامبر 12, 2009 در 8:45 ق.ظ.

    سلام آقا امیر
    بازهم ممنون از راهنمائیتون.
    متاسفانه بازار شایعات و اطلاعات غلط خیلی داغه و هیچ منبع100% مطمئنی برای کسب اطلاع وجود نداره بجز سایت cicکه آنهم خیلی سخت جواب ایمیلها را می دهند.من قبل از اینکه با وبلاگ شما آشنا بشم با یک وکیل مشورت کردم که کلی اطلاعات غلط بهم داد ، کاملا تصادفی من در همان هفته با وبلاگ شما آشنا شدم و از طریق شما فهمیدم نصف صحبتهای اون وکیل اشتباه است و خوشبختانه دیگه باهاش قرارداد نبستیم ، حالا هم همه فرمها رو طبق اطلاعات شما تنظیم کردم ، البته هرجاش هم شک دارم یا خودم یا همسرم توی وب سرچ میکنیم که باز هم البته همیشه نظر شما درست درمیاد . حالا شما چه جوری اینهمه اطلاعات جمع آوری کردید خودش واقعا عجیبه! بهرحال بازهم ممنون که هم مارو از پرداخت 4-5 میلیون به یک وکیل راحت کردید وهم با اطلاعات درست احتمال اشتباه در تنظیم مدارک رو برامون حداقل می کنید.

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 10:20 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم و انشاالله موفق باشید.
      خوش باشی‌

  50. saeid said,

    دسامبر 12, 2009 در 4:34 ب.ظ.

    سلام امیر جان با تشکر فراوان از پاسخ به سوال قبلی.
    میخواستم بدونم
    1- برای پرداخت با مستر کارت فقط باید فرم 5620 رو پر کنم و بعد خودشون از حساب برداشت میکنند ؟
    2-با توجه به اینکه من دانشجو در مالزی هستم باید در قسمت ویزا آفیس کوالالامپور رو بنویسم یا دمشق؟
    3- و اینکه فرمها دست نویس باشه یا تایپی؟
    باز هم ممنون از راهنماییتون.

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 5:11 ب.ظ.

      ۱- بله سعید جان فقط امضا فراموش نشه و با بقیه مدارک ارسال کن.
      ۲- سعید جان چند وقت پیش برای کسانی‌ که در مالزی پرونده داشتند ، نامه فرستادند و گفتند که پرونده شما به دمشق ارسال شده و مابقی کار در همانجا انجام خواهد شد ، حالا علت چی‌ میتونست باشه را من نمیدونم. به اعتقاد من با سفارت کانادا در کوالالامپور تماس بگیر و از آنها استعلام کن. از طرفی‌ باید حداقل ۶ ماه در آنجا مقیم بوده باشی‌ ، میدونی‌ که؟
      ۳- هیچ فرقی‌ نمیکنه اما تایپ کنی‌ خیلی‌ بهتر هست و احتمال اشتباه کمتر میشه.
      خوش باشی‌

  51. saeid said,

    دسامبر 21, 2009 در 2:18 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    ببخشید چند تا سوال داشتم.
    1- من director of accounting بودم فرم schedule 3 قسمت مربوط به work experience باید بنویسم financial managers با کد 0111 یا director of accounting؟ و برای تکمیل maine duties میشه از جمله های سایت noc استفاده کنم؟
    2- همانطور که گفتم تو مالزی دارم برای فوق میخونم، فرم schedule 1 بند 5و6 و همینطور
    14 (dates and place of any active combat)را چی باید بنویسم؟
    باز هم یک دنیا ممنون از راهنماییتون.

    • امیر said,

      دسامبر 21, 2009 در 5:45 ب.ظ.

      سعید جان
      ۱- در خود سایت عنوان کد ۰۱۱۱ را هر چیزی که نوشته باید همان را بنویسید و برای مین دیوتی هم میتونید عینا همان نوشته‌ها را استفاده کنید.
      ۲- بند ۵ «Malaysia» ، بند ۶ «Student» و بند ۱۴ هم اگر در جنگ بودی را باید بنویسی‌ که کجا و کی‌ در غیر این صورت «N/A».
      خوش باشی‌

  52. حميد said,

    دسامبر 31, 2009 در 6:11 ب.ظ.

    با سلام
    من فرم ها را در شهريور ماه پر كردم و فرستادم و آنها برگردانده شد چون كامل نبود دوباره من قسمتهاي هايلايت شده را پر كردم و 20 آيان فرستادم البته هنوز خبري نشده و ميدانم اين تاخير بدليل تعطيلي سال نو است ولي ميخواستم بدانم آيا تمام مدارك بعد از آمدن فايل نامبر بايد ترجمه رسمي شود يا اگر گواهي خود به انگليسي نوشته شود كافيست مثلا من براي كالجي كه انگليسي درس ميدهد كار ميكنم اگر آن موسسه به انگليسي نامه دهد كافيست يا بايد ترجمه شود.
    با سپاس

    • امیر said,

      دسامبر 31, 2009 در 7:26 ب.ظ.

      حمید جان هر نوع گواهی به زبان انگلیسی و بر روی سر برگ انگلیسی با مهر و امضأ مورد قبول و تائید هست.
      خوش باشی‌

  53. حميد said,

    دسامبر 31, 2009 در 7:30 ب.ظ.

    با سلام مجدد
    من ايميلي خودكار از سايت شما دريافت كردم ولي بعلت فيلتر بودن سايت نتوانستم در آن ثبت نام كنم.

    • امیر said,

      دسامبر 31, 2009 در 11:36 ب.ظ.

      حمید جان من در وبلاگم صرفاً مطلب اجتماعی را مینویسم و هیچ گونه ف ی ل ت ر ی ن گ را شاملش نمی‌شود. لذا بیشتر دقت کنید ، هیچ گونه ایمیل خودکاری ارسال نمی‌شود.
      خوش باشی‌


برای باران پاسخی بگذارید لغو پاسخ