دلتنگ دوست شدن

تا حالا شده که دلتنگ یک دوست بشید؟ خوب چکار می‌کنید؟
حتما گوشی تلفن را بر میدارید و یک تماسی باهاش می‌گیرید و حالش را میپرسید. خوب حالا اگر این دوست مجازی بود چی‌؟
حتما میرید تو وبلاگش و یک کامنت میگذارید و احوال پرسی‌ می‌کنید.
خیلی‌ مواقع میشه که دلتنگ یک دوست مجازی میشم ، یک سر به وبلاگش میزنم و از شادی و سلامتیش اطلاع حاصل می‌کنم. اگر هم آپ نکرده بود با گشت زدن تو وبلاگ دیگر دوستان و دیدن کامنت هاش از سلامتیش و شادیش مطمئن میشم. ممکنه خودم کامنت نگذارم اما جویای سلامتیش میشم.
بد‌ترین حالت میدونید چیه؟
دوست ، مجازی باشه و وبلاگ هم نداشته باشه !!!!
راهش چیه؟؟؟!!!
هیچی ، باید یک پست بهش اختصاص بدی و جویای احوالش بشی‌:
«سارا جان مدتیست ازت خبری نیست ، سرما خورده بودی و پایت هم متاسفانه شکسته بود ، الان در چه حالی‌. میدونم که خوبی‌ و سلامت ، پس من را هم آگاه کن».

خوش باشید

44 دیدگاه

  1. نوامبر 26, 2009 در 9:29 ب.ظ.

    سلام امیر جان کاملا درکت می‌‌کنم.

    این سرماخوردگی و شکستگی پا و اینها هم فقط تو این کشور‌های عقب مانده جهان سوم دیده میشه.

    باورت میشه که ما تو یخستان اصلا از این چیزا نداریم؟

    باباقوری بشه نخست وزیر کانادا اگه الکی‌ بگم.

    خداحافظ كانادا

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2009 در 9:55 ب.ظ.

      اختیار داری دوست عزیز
      من شما را درک می‌کنم. کانادا برای یک عده خیلی‌ خیلی‌ کم ، سر شکستگی آورده و کاریش هم نمیشه کرد.
      اگر شهامت داری ، خودت را با اسم واقعی‌ معرفی‌ کن و جمله آخر را به خودش بگو.
      خوش باشی‌

  2. baran said,

    نوامبر 26, 2009 در 11:09 ب.ظ.

    Hi Amir, so, what about me???? you know I am jelous!!! I dont have computer yet and my friend borrowed me his laptop. so, that’s why I cannot type in Farsi. tomorrow my new pc will be delivered to my place and I will publish a new post

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2009 در 12:34 ق.ظ.

      باران جان خبر داشتم که کامپیوترت مشکل پیدا کرده و نداری اما کامنت‌هات را جاهای دیگه دیده بودم و میدونستم که خوبی‌ و سرحال. فقط داشت غیبتت زیاد میشد که سر رسیدی!!!
      خوش باشی‌

  3. نوامبر 27, 2009 در 6:21 ق.ظ.

    امیر جان میگم خوب با نخست وزیر کانادا حال می‌‌کنی‌ ها؟

    اون بابا خودش آخر هفته‌ها میره تو یه رستوران گارسونی …

    خداحافظ كانادا

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2009 در 5:19 ب.ظ.

      ای کاش یک کم مرام داشتی و به اون شخصی‌ که همه چیزت از اونه ، توهین نمی‌کردی.
      خوش باشی‌

  4. پوریا said,

    نوامبر 27, 2009 در 6:58 ق.ظ.

    سه غم آمد به جانم هر سه یک بار / غریبی و اسیری و غم یار / غریبی و اسیری چاره داره / غم یار و غم یار و غم یار………….بعله امیر جان ، دوست من سلام.

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2009 در 5:21 ب.ظ.

      سلام پوریا جان
      امیدوارم که همیشه با خانواده شاد و تندرست باشی‌. ماشین جدید هم مبارک.
      خوش باشی‌

  5. حمیدم said,

    نوامبر 27, 2009 در 8:11 ق.ظ.

    امیر جان از این پستت خیلی خوشم اومد. نشونه اینه که تو یه دوست با معرفتی. ضمنا کامنت های اون شیزوفرنی رو پاکش کنی بهتره از وقتی سروکله ش تو وبلاگ رودابه زیاد شده دیگه به رودابه سر نمی زنم. اصلا بهش بها ندین.

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2009 در 5:34 ب.ظ.

      حمید جان
      میدونی‌ چرا مثل بختک افتاده به جون وبلاگ ها؟ واسه همینه. همین را می‌خواد که همه را گریزان و کلافه کنه. اصلا نباید اهمیت داد. همه کامنت هاش را یا پاک میکنند و یا بهش توهین میکنند. تنها جایی که براش احترام قائل شدن ، اینجاست. می‌خواد منو کلافه کنه. تو هر پستی که میگذارم ، میاد موضوعات بیربط و مسخره عنوان میکنه. ولی‌ خوب من زیادی صبورم.
      بالاخره در کنار ۵۲ کارت بازی‌ ، ۲ ژوکر هم هست دیگه. پس اهمیت ندید.
      خوش باشی‌

  6. شهرام said,

    نوامبر 27, 2009 در 3:56 ب.ظ.

    سلام امیر جان . امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشی و ازاینکه به یاد دوستان هستی خیلی خوشحالم . فقط اومدم یه عرض ادب کنم و برم . مرسی

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2009 در 5:36 ب.ظ.

      بزرگواری دوست من. انشاالله به همراه خانواده شاد و تندرست باشی‌.
      خوش باشی‌

  7. نوامبر 27, 2009 در 6:10 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    نه تنها همه چیز من بلکه همه مردم دنیا مدیون کانادا و دولت مهربونش هست.

    اگه بدونی مردم واقع از جمع کردن این همه پول که دولت خدمتگزار هر روز میریزه تو خیابون خسته شدن.

    آخه چقدر خدمت، چقدر دلسوزی ….

    خداحافظ كانادا

  8. Nasser said,

    نوامبر 28, 2009 در 10:23 ق.ظ.

    salam amir jan
    mamnoon az rahnamaee haye ghablit. ye moshkele jadid man tazegi motevageh shodam ke kheili lotf mikoni rahnamaeem koni. jarian ine ke man vaghti madarekamo baraye Canada ferestadam, copy IELTS ro ham bahash ferestadam ke albate az noe ACADEMIC hastesh ba 2ta nomereye high va 2ta moderate. hala dastan ine ke shenidam ke IELTS ACADEMIC ro sefarat ghabool nemikone. hala bayad chi kar konam be nazaret? vaghean sefarat Syria IELTS ACADEMIC ro ghabool nadare? va age ghabool nadare man chi kar konam? bayad ye IELTS dige bedam ya inke barashoon document tahye konam, man tooye ye daneshgahe tooye Europe daram dars mikhoonam va tamoomme course ham English hastesh. mishe ba in ghazye beheshoon sabet kard ke nyaz be madrake jadid nadaram?mamnoon az inke rahnamaeem koni

    • امیر said,

      نوامبر 28, 2009 در 10:58 ق.ظ.

      ناصر جان سلام
      اصلا نگران نباش و آیلتس اکادمیک را سفارت کانادا قبول میکنه و من بارها شاهد این قضیه بودم. متاسفانه عده‌ای از روی نا آگاهی‌ بقیه را نگران میکنند. اگر به احتمال خیلی‌ خیلی‌ کم افیسر شما آدم گیری باشه ، که انشاالله نیست ، و ایراد بگیره ، نقص پرونده میزنند و پرونده ریجکت نخواهد شد. اون موقع با ارائه مدرک از دانشگاه میتونی‌ مشکل را حل کنی‌ که احتمالش خیلی‌ کم هست ایراد بگیرند.
      خوش باشی‌

  9. مانی said,

    نوامبر 28, 2009 در 10:26 ق.ظ.

    سلام. خیلی وبلاگ خوبی داری. واقعا استفاده کردم. موفق باشید.

    • امیر said,

      نوامبر 28, 2009 در 11:00 ق.ظ.

      سلام مانی‌ جان
      ممنون و خوشحالم که مورد استفاده بوده.
      خوش باشی‌

  10. ناصر said,

    نوامبر 28, 2009 در 10:40 ق.ظ.

    salam Amir jan
    Mamnoon az rahnamaee haye ghablit. ye moredi pish oomadeh ke age lof koni varahnamaeem koni kheili mamnoom misham. jarian ine ke man IELTS ACADEMIC daram ba 2ta nomereye high va 2ta moderate. ba form haee ke man be canada ferestadam copy in IELTS ro ham gozashtam ke bahash check konana form hamo va khob ghabool kardan va man madarekamo 4 mahe pish be Syria ferestadam. hala jarian ine ke shenidam ke IELTS ACADEMIC morede ghaboole CIC nist va in baraye man ajibe. jarian chie va man be nazaret chi kar konam? man tooye ye keshvare dar Europe daram dars be zabane English mikhoonam. fekr mikoni in ghazye dar soorate irad gereftane sefarat betoone moshkel ro hal kone? kheili mamnoon misham ke rahnamaeem koni. va ye soale dige inke sefarat age ba in ghazye moshkel dashte bashe, ba man tamas migire ya madarek ro REJECT mikone

  11. سمیرا said,

    نوامبر 28, 2009 در 11:57 ق.ظ.

    سلام آقا امیر…راستش من یک دوست قدیمی دارم که خیلی هم باهاش صمیمی بودم اما مدتی هست بینمون کدورت شده و ازش خبر ندارم…با خوندن این پست یکهو دلم براش شور زد… حالا سوء استفاده میکنم از این پستتون و منم بهش میگم: دلم خیلی برات تنگ شده آخه چرا طوری رفتار کردی که بینمون فاصله بیفته؟؟ حیف شد این دوستی….
    موفق باشید

    • امیر said,

      نوامبر 28, 2009 در 1:20 ب.ظ.

      سمیرا جان سلام
      زندگی‌ ارزش این را نداره که از کسی‌ دلخور بود. اگر هم اون مقصر بوده ، باهاش تماس بگیر و ازش دلجویی کن.
      قدر لحظات با هم بودن را باید دانست.
      خوش باشی‌

  12. نوامبر 28, 2009 در 6:18 ب.ظ.

    آره تا حالا شده دلتنگ یه دوست باشم! یه دوست دارم که خیلی دلم واسش تنگه اما شرایط یه طوریه که نمی تونیم مثل قدیما دوست صمیمی باشیم!

    • امیر said,

      نوامبر 28, 2009 در 11:29 ب.ظ.

      دوست عزیز شرایط را خود ما تعیین میکنیم. پس میشه تغییرش داد.
      پس بسم الله …… .
      خوش باشی

  13. نجمه said,

    نوامبر 29, 2009 در 5:18 ب.ظ.

    سلام
    کاش این امکان برای من وجود داشت . من وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم به دلیل مشکلات زندگی (تاهل و بچه داری و…) از تمام دوستهام بریدم والان که سرم خلوت شده هیچ نشونه ای از هیچ کدومشون پیدا نمی کنم .انگار نه انگار که 5 سال توی اون دانشگاه بودم.

    • امیر said,

      نوامبر 29, 2009 در 8:09 ب.ظ.

      نجمه جان من الان خیلی‌ از دوستان دوران دبیرستان و راهنمائی را از طریق فیس بوک پیدا کردم. شما هم امتحان کن.
      خوش باشی‌

  14. سارا said,

    دسامبر 1, 2009 در 1:39 ب.ظ.

    امیر جان سلام کلی مطلب زدم برات ام خطا داد نمی دونم به دستت رسیده یا نه کلا هی خطا میده

    • امیر said,

      دسامبر 1, 2009 در 3:52 ب.ظ.

      نه سارا جان تا الان که چیزی نگرفتم غیر از یکی‌.
      معلوم هست کجایی؟ فکر نمیکنی‌ نگران میشیم؟ الان که خوبی‌ انشاالله؟
      خوش باشی‌

  15. سارا said,

    دسامبر 1, 2009 در 1:47 ب.ظ.

    پس احتمالا قبلی ها نرسیده .
    نوشته بودم که از داشتن یه دوست خوب مثل تو واقعا خوشحالم گفته بودم که یه مدت به خاطر پام خونه نشین شدمو بعدش برهی رهایی از بیکاری کلی کلاس ثبت نام کردم از شیرینی پزی بگیر تا گریم حرفه ای. دوستمن هم که بعد از ما اقدام کرده بود و نقصPCC داشت و رفت مصاحبه ریجکت شد اما هنوز واسه ما هیچ خبری نشده ما هم ایمیل زدیم بلافاصله جواب دادن
    This is in response to your recent enquiry to the Immigration Section of the Canadian High Commission in New Delhi.

    We have received the requested information/documents and your application is currently awaiting a review by a visa officer.

    At this point there is no action required on your part. Please be assured that as soon as the review is complete, the next steps in the processing of this application will be determined and you will be informed accordingly.

    We trust that this information will be of assistance.
    نظرت چیه چی فکر می کنی؟
    من سرمو شلوغ کردم که از گذشت زمان چیزی نفهمم چون واقعا مریض شده بودم الان وضعم کمی بهتره حد اقل فکرو خیالام کم شده.وقتی دیدم واسه من پیغام گذاشتی حسابی شوکه شدم اصلا باور نمی کردم که یک دوست مجازی تو خاطر تو مونده باشه .واقعا لطف داری به من و همه بچه ها که این طوری همه رو کمک می کنی.به خدا من هم خیلی تو این مدت مشتاق بودم بیام مطالب جدیدتو بخونم باز یه کم درددل کنم اما اصلا دسترسی به اینتر نت نداشتم آخه خونه مامانم کامپیوترش داغونه.خلاصه شرمنده

    • امیر said,

      دسامبر 1, 2009 در 3:58 ب.ظ.

      خوب خدا را شکر که خوب و سلامت و سرحال هستی‌. و من هم از این بابت خوشحالم. من دوستان عزیز مجازی را فراموش نمیکنم. یعنی‌ نمیشه فراموش کرد.
      باید صبر کنی‌ برای پرونده ات و هیچ مشکلی نداره و هیچ راهی‌ نداری. من مطمئن هستم که خبر خوبی‌ دریافت خواهی‌ کرد و شاد شاد خواهی‌ شد.
      خوش باشی‌

  16. سارا said,

    دسامبر 1, 2009 در 1:51 ب.ظ.

    در ضمن قابل توجه خداحافظ کانادا من تو دبی پام شکست و سرما خوردم

    • امیر said,

      دسامبر 1, 2009 در 4:00 ب.ظ.

      اون رو ولش کن. قرص هاش رو به موقع نمیخوره ، اینجوری میشه !!!!
      خوش باشی‌

  17. سارا said,

    دسامبر 1, 2009 در 6:29 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    مشاور تو هند می گه این یعنی هنوز برای پروندتون افیسر مشخص نشده .یعنی ممکنه؟عجیب نیست؟یعنی تو این مدت یه نگاهم نکردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    از همه محبت هات ممنون

    • امیر said,

      دسامبر 1, 2009 در 10:51 ب.ظ.

      نه سارا جان
      اشتباه میکنه. امکان نداره که تا الان پرونده ات دست نخورده باشه.خودشان هم گفتند که به محض اتمام بررسی‌ با شما تماس خواهند گرفت.
      این مشاور‌ها همینجوری یک چیز هایی می پرونند ، اهمیت نده.
      خوش باشی‌

  18. سارا said,

    دسامبر 2, 2009 در 11:15 ق.ظ.

    ممنون امیر جان ما هم تعجب کردیم که چطور می شه بعد از 6 ماه هنوز حتی پرونده ما را دست هم نزده باشند.البته از شانس گند من هیچی بعید نیست.می دونی هر وقت میام به شهر همسرم اعصابم به هم میریزه مردم و فامیل این قدر سوال می کنند که خود ادم هم گیج می شود کاش مردم سعی می کردند بر حس کنجکاوی خود غلبه کنند و باعث دپرس شدن دیگران نشوند این قضیه یه جورایی واسه ما خیثیتی شده به خدا واسه من دعا کنید

    • امیر said,

      دسامبر 2, 2009 در 3:37 ب.ظ.

      سارا جان بزرگترین اشتباهی‌ که کردی این بود که قصدتان جهت مهاجرت را عیان کردی. چه لزومی داشت که کسی‌ بدونه؟ باید صبر میکردی وقتی ویزا رو میگرفتی ، میگفتی‌. حالا هم اصلا اهمیت نده ، جوری نشون نده که خودت هم نگرانی. جوری برخورد کن که اگر هم نشد اصلا براتون مهم نیست. مطمئن باش خبر خوبی‌ همین روز‌ها دریافت خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  19. سارا said,

    دسامبر 2, 2009 در 4:58 ب.ظ.

    سلام امیر جان آخه می دونی ما که رفتیم هند واسه درس دیدیم که شرایط زندگی اونجا خیلی سخته در همون هند هم واسه کانادا اقدام کردیم حالا همون کسانی که از دوری ما خون گریه می کردن می گن که چرا برنمی گردین ما هم دیگه نمی خواهیم بریم هند می خواهیم منتظر کانادا بمونیم الان هم خونه زندگی هم نداریم دیگه یا خونه مامان بابای من یا همسرم و حرفهای اطرافیان به قول پوریا که یادمه می گفت هیچ کس حرفاشو باور نمی کرده و فکر می کرده که راجع به کانادا خالی می بنده همه به خودشون اجازه می دن که راجع به زندگی ما نظر بدن موقعی که ما می رفتیم هند همه می گفتن به به و چه چه حالا همه می گن ما که گفتیم نرین داغونم می کنه حرفاشون دلم می خواد بمیرم .ببخش که درددل کردم اگه دلت خواست پاکش کن

    • امیر said,

      دسامبر 2, 2009 در 11:29 ب.ظ.

      سارا جان برای خودتان هدفی‌ را تعریف کردید و تمام تلاشتان را بکنید که به هدفتان برسید. به حرف‌های اطرافیان هم اهمیت ندید.
      خوش باشی‌

  20. سارا said,

    دسامبر 2, 2009 در 5:04 ب.ظ.

    امیر عزیز ممنون از اینکه به وبلاگم اومدی می خواستم بدونم من به تنهایی با کمک گرفتن از وبلاگ دیگر دوستان آیا می تونم خودم اقدام کنم ؟یا حتما باید وکیل بگیرم ؟ممنون می شم بگی

    • امیر said,

      دسامبر 2, 2009 در 11:31 ب.ظ.

      سارا جان من هیچ اعتقادی به مشاور ندارم. فکر نکنم که شما مشکل داشته باشید.
      خوش باشی‌

  21. سارا said,

    دسامبر 3, 2009 در 6:33 ق.ظ.

    سلام چه جالب یک سارای دیگه هم به دوستان اضافه شد حالا چه کار کنیم قاطی نشه؟
    یه مشورت ازت می خواستم امیر جان من الان از مجارستان واسه ترم فوریه بورس گرفتم نظرت چیه که اگه خبری نشد تا اون موقع بریم اونجا که ایران نباشیم؟در ضمن می دونی که آیا به همسرم ویزای همراه می دن یا نه؟

    • امیر said,

      دسامبر 3, 2009 در 11:34 ق.ظ.

      سلام سارا جان
      قاطی‌ نمیشه ، ایمیل‌ها تون یکی‌ نیست.
      من اگر جای تو بودم ، فرصت مجارستان را از دست نمیدادم. اقدام کن حالا اگر ویزا دادند که با هم میرید و چه بهتر.
      خوش باشی‌

  22. سارا said,

    دسامبر 3, 2009 در 2:24 ب.ظ.

    سلام امیر جان . ممنون از راهنماییت . تو اطلاعاتی راجع به مجارستان داری؟اگه اونجا برم با خواهرم نیم ساعت فاصله دارم از اینجا موندن که بهتره هی حرف اینو اون رو تحمل کنم . دیگه از این وضع خسته شدم هیچ کس نمی دونه که من تو چه شرایط سختی هستم به خدا سخته وضع من با همه فرق داره من سروسامنم به هم ریخته و این خیلی آزارم می ده

    • امیر said,

      دسامبر 3, 2009 در 4:20 ب.ظ.

      سارا جان من هم توصیه می‌کنم که بری. خیلی‌ خوبه برای خودت ولی‌ هیچ اطلاعاتی‌ در مورد مجارستان ندارم.
      خوش باشی‌

  23. تیتی said,

    دسامبر 15, 2009 در 7:39 ب.ظ.

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    خیلی خوشحال شدم که سارا جواب شما رو داد. منم یه دوست مجازی دارم که مدتیه ازش خبر ندارم.

    • امیر said,

      دسامبر 15, 2009 در 9:22 ب.ظ.

      من ارادت خاصی‌ به دوستانم دارم. مجازی یا واقعی‌.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

