یک خاطره

قبل از شروع به ۳ مساله اشاره کنم:
۱- لطفا کسی‌ !!! بل نگیره که ، یک نفر دیگه به منفی‌ نویس‌ها اضافه شد!!!
۲- چند تا پست تو ذهنم هست بنویسم که شاید در منظر اول منفی‌ به نظر بیاد ولی‌ من واقعیت نویس هستم ، نه صرفا منفی‌ و نه صرفا مثبت. پس آن چیزی که می بینم را مینویسم.
۳- اهل خاطره نویسی نیستم و قصد اینکه کارهای روزانه ام را بنویسم که امروز کجا رفتم و چی‌ شد و کی‌ را دیدم را ندارم ، بیشتر نظرم نتیجه آخر این مباحث هست که احتمالا جالب توجه و مفید خواهد بود.
خوب ، اوائل سال گذشته یکی‌ از دوستانم اومد اینجا و چون به اینترنت نیاز داشت و از طرفی‌ خرید اینترنت و این قبیل چیز‌ها صرفا با کارت بانکی‌ انجام میشود و در آن زمان اون هنوز کارت نداشت ، من براش با کارت خودم خریداری نمودم. حدود ۲ ماه بعد که کارت خودش از بانک به دستش رسید ، وارد سایت اون شرکت شد و شماره حسابی که پول ازش کم میشد را به شماره حساب خودش تغییر داد. در این مدت هم که از حساب من کم میشد ، بطور نقد به من پرداخت میکرد.
از آن زمان تا الان این بنده خدا با اینترنت این شرکت خیلی‌ مشکل داشت ، چون از لحاظ موقعیت جغرافیایی به صورتی‌ بود که آنتن دهی‌ مناسبی نداشت و خیلی‌ مواقع اصلا آنتن نمیداد و عملا غیر قابل استفاده بود. چندین بار با طرق مختلف ، نامه ، ایمیل و تلفن با آن شرکت تماس میگرفت و مشکل را عنوان میکرد و آنها هم قول اصلاح و پیگیری تا حل مشکل را میدادند ولی‌ آش همان بود و کاسه همان !!!
دو ماه پیش دیگه این دوست ما کلافه شد و یه نامه رسمی‌ و مفصل نوشت برای آن شرکت و اعلام کرد که از نظر من این قرار داد خاتمه یافته تلقی‌ میشود و من از حساب بانکی ام این استندینگ اردر را حذف می‌کنم و پرداختی دیگر نخواهم داشت.
گذشت تا ماه پیش از آن شرکت با من تماس گرفتند که فکر کنم پاکستانی‌ یا هندی بود با اون لهجه زیباش !!! با من صحبت کرد که من می‌خوام شماره حساب را با شما چک کنم و کانفرم کنیم. چون در همان زمان کارت‌های بانک ما هم تغییر کرده بود و شماره کارت من نیز خوب طبعا تغییر کرده بود مثل یک بچه خوب شماره حساب را بهش دادم.
سه روز بعد دیدم که یک مبلغی از طرف آنشرکت از حسابم کم شده. به فروشنده این خدمات مراجعه کردم و گفتم که من برای استفاده از اینترنتم هفته پیش پرداختم را انجام داده ام و چرا دوباره امروز کم شده. بماند که گفت با کاستومر سرویس باید تماس بگیری و من هم گفتم که چون تماس با شماره کاستومر سرویس شما برای هر دقیقه من را نیم پوند شارژ میکنند و برای حالی‌ کردن موضوع کلی‌ پیاده خواهم شد پس زحمتش را شما بکشید. خلاصه تماس گرفته شد و پس از کلی‌ کلنجار رفتن با قسم و آیه که من فقط همین یکی‌ را دارم ، یک دفعه به موضوعی اشاره کرد که من تازه دوزاریم افتاد که زمانی‌ که دوست من شماره حساب را عوض کرده ، اونا ازش نخواستند که مشخصات طرف قرار داد را هم عوض کنه !!! یک تماس با دوستم گرفتم و اون هم کلّ داستان را تعریف کرد و گفت که من جلوی برداشتشان را از حسابم گرفتم و اون‌ها هم چون نتونسته بودند پول را برداشت کنند یک نگاه به سیستم در پیتیشان !!! انداخته بودند و اسم من را دیده بودند و ادامه ماجرا‌.
خوب رفتم خونه و وارد سایت بانک و حسابم شدم و دیدم که بله ، از حساب من در ۲ نوبت قرار هست از این به بعد برداشت شود. من هم فوری اونی‌ که مال من نبود را پاک کردم. یک ایمیل هم زدم بهشان و داستان را از اول تعریف کردم ، اگر شما جواب گرفتید ، من هم گرفتم.
گذشت تا یک هفته پیش ، وقتی‌ ما کارشان داشتیم می‌شدند ستاره سهیل ، حالا که بحث پول پیش آماده ، مثل علم جلوم سبز شدند و روزی ۲ نوبت با تلفن تماس میگیرند و هر نوبت هم یک آدم متفاوت که کلا یا پاکستانی‌ و یا هندی هستند.
یک هفته آزگار هست که من نتونستم حالی این‌ها بکنم که چرا با همونی که در یک سال گذشته ازش پول کم میکردید تماس نمیگیرید ، همش می‌گن که چون به اسم شماست ، مسئولیتش هم باشماست. میگم که پس چرا وقتی‌ طرف شماره حساب را عوض میکنه ، ازش نمیخواهید اسمش را هم اصلاح کنه؟ سیستم شما مشکل داره و …….. .
جالبش اینجاست ، آخرین بار یه هندی «تیز» با من تماس گرفت و احتمالا یک چند سالی‌ در ایران زندگی‌ کرده بود !!! و فکر میکرد میتونه من را دو دره کنه. وقتی‌ زنگ زد همون اول گفتم که من به شما هیچ شماره حسابی‌ نخواهم داد. اونم گفت که ما اصلا به شماره حساب شما نیاز نداریم ، اصلا بحث ما در مورد شماره حساب نیست. گفتم خوب حالا شد ، بگو ببینم چی‌ میگی‌ !!!! کلی‌ صغرا و کبرا چید و بعضی هاش را من تائید و بعضی‌ هاش را هم تکذیب کردم و بعد گفت که خوب شما در این مدت پول اینترنت خودتان را با کارت پرداخت میکردید و من گفتم بله ، خوب با چه نوع کارتی؟ و من بهش گفتم و بعد پرسید که خوب شرکت ما از چه شماره حسابی‌ از شما پول مربوطه را کسر میکرد که همان موقع شصت من اتوماتیک وار اومد بالا و گفتم «خودتی». خلاصه به هر بد بختی بود مکالمه را تمام کردم و یک ایمیل هم به مدیر عاملشان زدم و گفتم که دیگه من را خسته کردید !!!!
الان دو روز هست که دارند روزی ۲ نوبت تماس میگیرند و من هم جواب نمیدم و گفتم که اینقدر زنگ بزنید تا زنگ دونتان پاره بشه !!!
نتیجه اخلاقی‌: دوستان چون اکثر خرید‌ها با کارت بانک انجام میشه ، مراقب باشید که اگر برای کسی‌ خرید کردید شرکت ارائه دهنده خدمات شما را میشناسه و دیگه از کولتان پائین نخواهند آمد.
اگر چیزی خواستید بخرید ، قشنگ ته و تو کار را در بیارید که بعد گرفتار نشید. در کشور‌های سرمایه داری از قبیل بریتانیا تا وقتی‌ اسکناس را جلویشان تکان دهید تا کمر برایتان خم خواهند شد پس وقتی‌ اسکناس را دارید پرداخت می‌کنید ، مطمئن باشید که طرف غیبش نمیزنه.
البته این مساله شامل تمام بیزینس‌ها نمیشه ولی‌ چون شما آشنا نیستید ، پس در مورد تمام بیزینس‌ها و شرکت‌ها محتاط باشید.

خوش باشید

64 دیدگاه

  1. سارا said,

    دسامبر 11, 2009 در 5:50 ب.ظ.

    عجب داستان جالبی ممنون که تجربیاتت رو در تختیار بقیه هم قرار می دی . آخه چون تو ایران هنوز این قدر این کارها از طریق کارت انجام نمی شه مردم زیاد اطلاعات ندارند ما هم که رفتیم هند یه مدت طول کشید تا راه بیفتیم یه دوست هم که نمی شه گفت یه نادوست داشتیم که واسه هر کلمه ای که به ما اطلاعات میداد ما رو شارژ می کرد .
    هی هی هی همونی که ریجکت شد رو می گم ……………………..

    • امیر said,

      دسامبر 11, 2009 در 11:14 ب.ظ.

      آره سارا جان محیط عوض که میشه همه چیز تغییر میکنه و تا مدت‌ها آدم گیج میزنه.
      پس واسه همینه که خدا زد پس کله اش؟؟!!!!
      خوش باشی‌

  2. باران said,

    دسامبر 11, 2009 در 6:02 ب.ظ.

    کاملا درسته! من شخصا با Pre Authorizedمخالفم ! حاضرم برم توی صف بانک باشم ولی Pre authorizedنکنم!!! ولی بعضی اوقات متاسفانه مجبورت میکنن که شماره کردیت کارت بدی اگر نتونی صورتحساب را بدی بتونن از کردیت کارتت شارژ کنن! من که به هیچوجه شماره حساب و کردیت کارت را برای آن لاین شاپینگ نمیدم! چون سرم اومده و بخاطرش مجبور شدم کردیت کارتم راکنسل کنم!
    خوش باشی

    • امیر said,

      دسامبر 11, 2009 در 11:11 ب.ظ.

      آخه میدونی‌ چیه باران جان. این‌ها اصلا شماره کردیت من را نمیخواهند. این‌ها دنبال شماره دبیت کارت من هستند. اگر کردیت بود که دیگه واویلا بود !!!!
      خوش باشی‌

  3. سارا said,

    دسامبر 11, 2009 در 8:24 ب.ظ.

    آقا امیر من می خواستم بدونم در مرحله ارسال مدارک برای زبان دوم که فرانسه هست باید در آزمون tef
    شرکت کنم تا سطح زبانم براشون ثابت بشه و مدرکم رو براشون بفرستم ؟

    • امیر said,

      دسامبر 11, 2009 در 11:29 ب.ظ.

      بله مدرک تف را باید ارائه دهید.
      خوش باشی‌

  4. صبا said,

    دسامبر 12, 2009 در 4:00 ق.ظ.

    چه چیز وحشتناکی، من عاشق online shopping و کلاً هر جور کار آنلاینم!! ممنون که گفتی ما هنوز نرفته حواسمون رو جمع کنیم…

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 10:07 ق.ظ.

      صبا جان انلاین شاپپینگ چیز بدی نیست اما اگر آنجا هم حواست جمع نباشه یکدفعه میبینی‌ مبالغ دیگری هم شارژت کردند.
      این مورد انلاین نیست. شما اگر برای خرید خدماتی که حالت قرار داد یک یا دو ساله داره به فروشنده حضوری مراجعه کنی‌ ، باید از کردیت یا دبیت کارتت استفاده کنی‌. و اون جا هم باید حواس جمع بود.
      خوش باشی‌

  5. حمیدم said,

    دسامبر 12, 2009 در 5:29 ق.ظ.

    امیرجان رفتم و خوندمش یادم افتاد که قبلا هم خونده بودمش ممنونم. من گمون میکردم تا بک گراند چک تموم نشه و اکی نباشه مدیکال صادر نمیشه!!

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 10:14 ق.ظ.

      حمید جان بگذار من یه توضیح بدم.
      بک گراند چک شامل ۲ مرحله هست. مرحله اول سوابق کاری و تحصیلی‌ و خانوادگی را چک میکنند که این مرحله قبل از مدیکال هست و تا اوکی نباشه مدیکال صادر نمیشه.
      مرحله بعد سکیوریتی چک می‌باشد که از طریق آژانس‌های مختلف در کشور‌های مختلف چک میشود و بعد از اوکی بودن مدیکال شروع خواهد شد.
      خوش باشی‌

  6. مژده said,

    دسامبر 12, 2009 در 6:31 ق.ظ.

    عجب جالب بود… نكته‌ي خوب و مهمي بهمون گوشزد كردي امير جان… چون اينجا هنوز به اين سبك خيلي متداول نشده … شاد باشي

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 10:17 ق.ظ.

      مژده جان اینجا هیچ کس اسکناس در جیبش نمیگذاره. تمام فروشگاه‌ها دستگاه کارت خوان دارند.
      خوش باشی‌

  7. سارا said,

    دسامبر 12, 2009 در 8:16 ق.ظ.

    به نظرم این چیزی که نوشتید اصلا منفی نویسی نبود خیلی از این پست هم مثل موارد قبلی استفاده کردم .

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 10:18 ق.ظ.

      خوشحالم که مورد استفاده بوده. ممنون از لطفت.
      خوش باشی‌

  8. reza1100رضا said,

    دسامبر 12, 2009 در 8:19 ب.ظ.

    سلام اميرجان
    بازم صبرت خيلي خوبه و بنظرم اينكه تلفنشونو ديگه جواب نميدي صبرتو نشون ميده. من اينجور مواقع دهنم رو معطر به چندتا فحش آبدار و درست حسابي به طرف مقابل ميكنم.
    چه آدمهاي مسخره اي هستند. كلا آدم نفهم همه جا پيدا ميشه. در همه مليتها.
    خوش باشي

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 11:04 ب.ظ.

      ولی‌ رضا جان چون بحث پول مطرح هست ، اینها خودشان را میزنند به نفهمی. هنوز هم ول کن نیستند و روزی دو بار دارند زنگ میزنند. فردا می‌خوام جواب بدم بهشان و تهدید به شکایت کنم !!! اینجا خوبیش اینه که کسی‌ اگر ناراحتت کنه میتونی‌ ازش شکایت کنی‌ !!!
      خوش باشی‌

  9. fatima said,

    دسامبر 12, 2009 در 9:26 ب.ظ.

    سلام اميرجان
    هر بار كه يه پست كه حالت خاطره مينويسي خيلي ياد لندن ميوفتم. من عاشق آب و هوا و طبيعت سبز اونجام. ممنون از مطالبت.
    در ضمن يه سئوال
    بعد از نتيجه زبان دوباره ياد پروندمون افتاديم . حالا مثل دو سه ماه پيش هي سئوال ميكنيم. شما تو مطلب قبلت در جواب چند نفر نوشتي كه ليست براي سال 2010 تمديد شده. جايي نوشته يا استنباط خودته؟
    چون من نگران تغيير ليستيم. البته رضا كه ميگه اين ليستو جايي نگفته براي سال 2009 هستش كه بخوان بگن سال 2010 ليستش تغيير ميكنه يا نه.
    بازم ممنون از راهنماييهات.

    • امیر said,

      دسامبر 12, 2009 در 11:00 ب.ظ.

      فاطیما جان تبریکات من را هم پذیرا باش ، هر چند انتظار دیگری هم ازت نداشتم.
      طبیعت سبز و بکر بریتانیا واقعا جالب و دیدنی‌ هست.
      ببین من علاوه بر سایت اداره مهاجرت ، سایت‌های مختلفی‌ را به طور مراتب چک و مطالعه می‌کنم ، هیچ کجا هیچ اشاره ای نشده که این لیست تا کی‌ اعتبار داره و از طرفی‌ تصمیمات شبانه هم در دستور کار دولت کانادا نیست ، مثل بعضی‌ جاها !!!
      لذا استنباط من تمدید لیست هست تا زمان نامشخص. اما شما زودتر ارسال کنید تا شلوغ تر از این نشده.
      خوش باشی‌

  10. میترا said,

    دسامبر 13, 2009 در 6:55 ق.ظ.

    امیر جان گفتی ولی یه کم دیر گفتی. یا بهتر بگم من دیر رسیدم. ما که یک سفارش آنلاین انجام دادیم، یه چیز دیگه به جای جنسی که سفارش داده بودیم برامون آوردند و تا باهاشون بحث کردیم که این جنسی نیست که ما سفارش دادیم و فهمیدند که اوضاع خرابه، گفتند خوب سفارش شما قراره فردا از کلگری حمل بشه طول می کشه تا بدستتون برسه و اصلا» نگذاشت من برگه ی سفارش را امضا کنم. سریع فرار کرد. حالا می خوایم بریم دفتر مرکزیشون و اعتراض کنیم. این تجربه ای شد که دیگه کردیت کارت جایی نذاریم. مشتریهای ما هم هر موقع به شرکت زنگ می زنند از دست این کمپانیهای خارجی گله می کنند که بعد از کنسل کردن قراردادشون کمپانی باز هم هر ماه از کردیتشون می زنه. بدترینشون هم «راجرز» است.

    • امیر said,

      دسامبر 13, 2009 در 9:37 ق.ظ.

      آره میترا جان اینجور خرید‌ها حواس جمع می‌خواد چون یک دفعه میره تو پاچه آدم. البته من الان از طریق بانک جلوش را گرفتم و واسه همین هم هست که مدام زنگ میزنند. بهترین کار اینه که از طریق بانک جلوی کسر از حساب را گرفت.
      خوش باشی‌

  11. sajad said,

    دسامبر 13, 2009 در 7:13 ق.ظ.

    سلام .
    هنوز منفی ندیدی .. بیا «سنگ کاغذ .. مسلسل» رو ببین حتما .

    • امیر said,

      دسامبر 13, 2009 در 9:29 ق.ظ.

      ممنون. جالب بود.
      خوش باشی‌

  12. مرجان said,

    دسامبر 14, 2009 در 4:44 ق.ظ.

    سلام و سپاس از وبلاگ خوبتون
    ببخشيد كه سوال من ربطي به موضوع پستتون نداره.
    راستش ما ميخواهيم از طريق قانون جديد فدرال اقدام كنيم و من دو تا سوال دارم:
    يكي اينكه همسر من سربازيش را خريده ولي در فرم مربوطه نميدونيم چي بنويسيم(اصطلاح انگليسي اونو نميدونيم)
    و دوم اينكه اگر كسي رو نداريم كه اونور برامون bank draft بگيره بهترين روش پرداخت هزينه چه روشي است و آيا master card هايي كه در ايران صادر ميشود براي اينكار هم قابل استفاده است يا خير؟
    باز هم از وقتي كه به بنده اختصاص ميدهيد سپاسگذارم.

    • امیر said,

      دسامبر 14, 2009 در 12:22 ب.ظ.

      مرجان جان به اعتقاد من از دارالترجمه سوال کنید که برای شما چه چیزی ترجمه خواهد کرد و همان را بنویسید.
      برای پرداخت هزینه به درفت ، مانی اردر و یا کردیت کارت نیاز هست. من اطلأعی از کردیت کارت‌های ایران ندارم ، اگر بانک خارجی‌ آن را ساپورت میکنه ، مشکلی‌ نیست. از دارندگان این گونه کارت‌ها سوال کنید بهتر میدونند.
      خوش باشی‌

  13. 111 said,

    دسامبر 14, 2009 در 9:13 ق.ظ.

    سلام آقا
    مزاحم شدم.
    اولا مرسی برای وبلاگ خوبنون
    در ثانی دو سئوال داشتم.من سال 83 فارغ التحصیل شدم…بعد هم رفتم سربازی.دقیقا 17 ماه سرباز بودم.بعد هم بلافاصله مشغول به کار شدم.
    شانس خوب من سربازی حسابی هر کی به هرکی بود و من همزمان کار هم میکردم از ساعت 12 ظهر تا 8 بعد ازظهر یعنی یه جورایی تمام وقت…
    ولی برم بیمه رد نشد.وبعدا توسط همون شرکت بیمه هم شدم(بعد از سربازی)حالا اولا:به نظرت سابقه کار اون مدنی که من سرباز بودم هم به دردم میخوره؟
    دوما:چون رئیسم داره عوض میشه میخوام یه سابقه کاری بدون تاریخ ازش بگیرم.این سابقه کار برای کجاست؟

    • امیر said,

      دسامبر 14, 2009 در 12:27 ب.ظ.

      دوست عزیز سابقه کار حین خدمت را محاسبه نمیکنند مگر اینکه در آن ساعت حضور شما قید شده باشه و آنهم نه از ۱۲ تا ۸ . بعد از ظهر باشه و پاره وقت هم محاسبه میشه.
      در مورد سابقه کار متوجه نشدم که منظورتان از برای کجاست چیه؟ در سابقه کاری عنوان گیرنده نمینویسند. سابقه کاری کلی‌ بگیرید ، بدون عنوان گیرنده.
      خوش باشی‌

  14. solmaz said,

    دسامبر 14, 2009 در 6:32 ب.ظ.

    salam khaste nabashi babate pasokh be soal ha va rahnamaehaye mofidetoon amir khan lotfan yadi az man ham konid shayad medicalam umad shado salamat bashid

    • امیر said,

      دسامبر 14, 2009 در 11:47 ب.ظ.

      انشاالله سولماز جان با شروع سال جدید میلادی خبر‌های خوبی‌ برای همه بیاد.
      خوش باشی‌

  15. سارا said,

    دسامبر 14, 2009 در 7:55 ب.ظ.

    سلام چطوری؟ چه خبرا؟
    می گم فکر نکنم واسه ما دیگه این ور سال خبری بشه مسخره ها دیگه گندشو در آوردن هیچ کاری هم نمی شه کرد باز خوبه می تونیم بیایم اینجا یه کم درددل کنیم . امیر جان نمیدونی ما چقدر خسته و داغونیم ای کاش اصلا اقدام نکرده بودیم کاش همچین فکری تو سرمون نمی افتاد . همه پشت سرمون هزار و یک حرف می زنن دیگه برییییییییییدم.
    واسم دعا کنید

    • امیر said,

      دسامبر 14, 2009 در 11:50 ب.ظ.

      سلام سارا جان فکر نمیکنم که دیگه خبری بشه ، آخر هفته دیگه عملا دیگه سفارت‌ها تعطیل میشوند و کار‌ها تعطیل میشه تا بعد از ۵ ژانویه. ولی‌ با شروع سال ۲۰۱۰ خبر خوبی‌ خواهی‌ گرفت. بیشتر صبور باش خانوم.
      خوش باشی‌

  16. نجمه said,

    دسامبر 14, 2009 در 9:00 ب.ظ.

    آقا امیر سلام
    میگم جریان این سربازی چیه؟ همسر من سربازیش حین خدمت بوده و جزو سابقه اش به حساب آمده. حالا ما باید به این موضوع اشاره میکردیم . اگه جواب + است لطفا بگین در کدوم فرم ؟
    شب به خیر و شاد باشید.

    • امیر said,

      دسامبر 14, 2009 در 11:58 ب.ظ.

      موردی نداره چون حالت امریه داره ، جزو سابقه کارش حساب میشه.
      سوال ۱۴ اسکجوال ۱ مربوط به سربازی هست.
      خوش باشی‌

  17. باران said,

    دسامبر 15, 2009 در 4:40 ق.ظ.

    سلام امیر! میتونی دیگه از مهاجرت کانادا نگی و کمی هم از مهاجرت استرالیا برام بگی!! امروز من و کازینم فکر کردیم که دیگه کانادا بسه و تحمل هوای سرد را نداریم! پس بهتره برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنیم! (خنده)
    خوش باشی

    • امیر said,

      دسامبر 15, 2009 در 2:17 ب.ظ.

      شوخی‌ میکنی‌؟ خوب چرا نمیری ونکوور؟
      نه بابا جدی نمیگی !!!
      خوش باشی‌

  18. 111 said,

    دسامبر 15, 2009 در 5:05 ق.ظ.

    سلام امير خان
    من حميد هستم .قبلا به من جواب دادين…محبت مي كنيد بيشتر توضيح بدين؟
    من براي بالا بردن امتيازم به سابقه كاري مدت زماني كه سرباز بودم هم احتياج دارم.يه لطفي بكن بگو دقيقا واسه اون روزا چي بنويسم(تو سابقه كار)كه واسم دردسر نشه و قابل قبول باشه.ممنون

    • امیر said,

      دسامبر 15, 2009 در 2:32 ب.ظ.

      ببین حمید جان
      در سابقه کاریت باید نوشته بشه که دقیقا از چه ساعت تا چه ساعت مشغول کار بودی و جوری هم نوشته بشه که ساعت کار سربازی تمام شده باشه ، مثلا از ۳ بعد از ظهر تا ۱۰ شب. و نوشته بشه که تعطیلات را هم مشغول کار بودی و در نهایت باید هفته‌ای ۴۰ ساعت کار کرده باشی‌ تا فول تایم حساب بشه.
      با همه این حرف‌ها باز هم بستگی به نظر افیسر داره. انشاالله آدم خوبی‌ باشه.
      خوش باشی‌

  19. طناز said,

    دسامبر 15, 2009 در 5:11 ق.ظ.

    سلام
    خوبين امير خان؟
    مي تونم خاهش كنم توي يه پست يك فرم تكميل شده(با اطلاعات غير واقعي) براي ماها كه ميخواهيم بدون وكيل اقدام كنين بذارين؟و در فرم توضيح بدين كه ما دقيقا چه كاري بايد بكنيم….
    كمك خيلي بزرگيه بزرگوار.

    • امیر said,

      دسامبر 15, 2009 در 2:34 ب.ظ.

      سلام طناز جان
      حقیقتش اینه که من با ورد پرس خیلی‌ آشنا نیستم و نمیدونم که همچین امکانی را به من میده یا نه. تلاشم را می‌کنم. اگر شد چشم.
      خوش باشی‌

  20. دسامبر 15, 2009 در 10:16 ق.ظ.

    http://antibyebyecanada.blogfa.com
    مبارزه با آقای بای بای

    • امیر said,

      دسامبر 15, 2009 در 2:43 ب.ظ.

      برو دارمت.فقط ببین شاید خانوم بای بای باشه‌ها ؟؟!!!!
      خوش باشی‌

  21. باران said,

    دسامبر 15, 2009 در 7:39 ب.ظ.

    ونکوور؟؟؟ حرفش را هم نرن! ونکوور که بیشتر اوقات بارونیه و تقریبا 5 تا خانواده را من میشناسم که بعد از 4 سال تا 10 زندگی برای همیشه از ونکوور خداحافظی کردند و اومدند تورنتو و اصلا هم پشیمان نیستند!! فعلا در فکر استرالیا هستم ولی تصمیم قطعی نگرفتم.
    خوش باشی

    • امیر said,

      دسامبر 15, 2009 در 9:30 ب.ظ.

      دلت میاد در مورد ونکوور اینجوری بگی‌؟ تو تازه داری منو دعوت میکنی‌ بیام اونجا ، میخواهی‌ بری؟
      هر موقع تصمیمت قطعی شد ، خبرم کن تا بهت بگم چکار کنی‌.
      خوش باشی‌

  22. سارا said,

    دسامبر 16, 2009 در 5:44 ق.ظ.

    امیر جان سلام.یادمه که گفتی تو تونستی 2 ماهه بری انگلیس می خواستم بدونم اگه این کانادای لعنتی نشد ما می تونیم واسه تحصیل بیایم اونجا؟من واسه تحصیل و همسرم هم به صورت همراه؟آخه شنیدم فوق لیسانسش 1 سالست.با ماهی 4 تومان میشه؟
    اگه کانادا نشه من نمی تونم ایران بمونم باید به فکر کشورهای دیگه باشم
    ممنون میشم مثل همیشه راهنماییم کنی

    • امیر said,

      دسامبر 16, 2009 در 9:11 ق.ظ.

      سلام سارا جان
      آره چرا که نمیشه اما ماهی‌ ۴ تومان منظورت چی‌ هست؟ فقط هزینه زندگی‌؟
      بله میشه البته هزینه‌ها در کلّ بریتانیا یکسان نیست و میشه کمتر هم درش اورد. فوق لیسانس یکساله و ۲ ساله هم هست.
      انشاالله که کانادا میشه.
      خوش باشی‌

  23. دسامبر 16, 2009 در 12:19 ب.ظ.

    سلام امیر آقا

    ما هنوز به خاطر امتحان آیلتسم اقدام نکردیم
    خیلی نگرانم که نکنه قوانین فدرال به زودی تغییر کنه .
    شما اطلاعی از تغییر قوانین ندارید ؟

    • امیر said,

      دسامبر 16, 2009 در 7:54 ب.ظ.

      سارا جان هیچ صحبتی‌ مبنی بر تغییر قوانین در هیچ کجا من ندیدم. پس اصلا نگران نباش و تلاشت را ادامه بده.
      خوش باشی‌

  24. reza1100 رضا said,

    دسامبر 16, 2009 در 7:42 ب.ظ.

    امير جان سلام
    آيا مدرك تحصيليو لازمه به تائيد امور خارجه برسانيم يا نه؟ مدارك بعضي جاها را امورخارجه مهر نميزنه اما دادگستري مهر ميزنه. بعضي ها را هم دادگستري مهر نميزنه. اصلا اينها لازمه؟
    ممنون

    • امیر said,

      دسامبر 16, 2009 در 8:07 ب.ظ.

      رضا جان
      هیچ مدرکی‌ ، هیچ مدرکی‌ ، علیرغم اینکه در آن فروم بعضی‌‌ها حرف مشاورشان را به خورد بقیه میدهند ، به تأیدیه امور خارجه نیازی نداره.
      ولی‌ هم دادگستری و هم امور خارجه تمام مدارک را تائید میکنند در صورتی‌ که مدرک اثبات کننده را ارائه دهید.
      خوش باشی‌

  25. سارا said,

    دسامبر 16, 2009 در 7:47 ب.ظ.

    سلام امیر جان.نه دیگه منظورم ماهی 4 تومن اگه داشته باشیم من میتونم درس بخونم و همسرم هم بیاد با من؟4 تومن واسه درس و زندگی؟رشته من که زبان انگلیسی هست فکر می کنم یک ساله باشه حالا 2 سال هم باشه مساله ای نیست اما می خوام بدونم با این مبلغ می شه یا نه؟

    • امیر said,

      دسامبر 16, 2009 در 8:14 ب.ظ.

      ببین سارا جان خود لندن هزینه زندگی‌ خیلی‌ بالاست. مثلا اجاره خونه ماهانه ۱۰۰۰ پوند هست. اما با نصف یا یک سوم این مبلغ میتونی‌ شهر‌های دیگه هزینه کنی‌.
      بستگی داره که چطوری بخواهی زندگی‌ کنی‌. اما به اعتقاد من اگر لندن نری ، بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند خرج زندگیتون میشه. شهریه دانشگاه را باید خودت پرس و جو کنی‌ . ولی‌ فکر می‌کنم چیزی حدود ۱۰۰۰۰ پوند هم شهریه بشه.
      خوش باشی‌

  26. سارا said,

    دسامبر 16, 2009 در 7:53 ب.ظ.

    در ضمن یک سوال دیگه انگلیس رو می شه زود رفت یا باز باید مثل این کانادا یک عالمه صبر کرد؟

    • امیر said,

      دسامبر 16, 2009 در 8:16 ب.ظ.

      ویزای‌ ما که یک روزه صادر شد اما الان ظاهراً ۲۰ روز طول میکشه. ضمنا الان وسط سال تحصیلی‌ هست.
      خوش باشی‌

  27. ابريشم said,

    دسامبر 17, 2009 در 4:52 ق.ظ.

    سلام.از انجايي كه قبلا براي كانادا اپلاي كرده بوديد، ميتوانم ازتون كمك بخوام؟
    مهندس كامپيوتر هستم با ده سال سابقه ي كار به عنوان سوپروايزر شبكه هاي كامپيوتري. اپلاي كردم با كد 0213 ولي اشتباه كردم و همه ي سابقه ي كارم رو همين كد زدم. رد شدم. حالا دوباره مي خوام اقدام كنم.
    فقط نمي دونم از چه زير-كد هايي استفاده كنم.
    اگه كمكم كنيد خوشحال مي شم.
    اي ميلم رو هم نوشتم.
    مرسي

    • امیر said,

      دسامبر 17, 2009 در 9:34 ق.ظ.

      سلام ابریشم جان
      فکر نمیکنم که کد را اشتباه زده باشید. احتمالا عنوان شغل و مین دیوتی‌ها را اشتباه نوشته بودید.
      عنوان شغلی‌ باید یکی‌ از اینها باشه:
      EDP (electronic data processing) manager
      computer systems manager
      data centre manager
      data processing director
      information systems manager
      manager, data processing and systems analysis
      manager, management information system (MIS)
      manager, software engineering
      software development manager
      systems development manager
      و مین دیوتی هم باید از بین جملات پائین باشه. فقط مدّ نظر داشته باشید که باید عنوان شغلتان مدیریت باشه.
      Computer and information systems managers perform some or all of the following duties:
      Plan, organize, direct, control and evaluate the operations of information systems and electronic data processing (EDP) departments and companies
      Develop and implement policies and procedures for electronic data processing and computer systems operations and development
      Meet with clients to discuss system requirements, specifications, costs and timelines
      Assemble and manage teams of information systems personnel to design, develop, implement, operate and administer computer and telecommunications software, networks and information systems
      Control the budget and expenditures of the department, company or project
      Recruit and supervise computer analysts, engineers, programmers, technicians and other personnel and oversee their professional development and training.
      خوش باشی‌

  28. ابريشم said,

    دسامبر 17, 2009 در 7:43 ق.ظ.

    الان از خواندن وبلاگ قبلي تون فارغ شدم. عجب پشتكاري!! من با يك بار رد شدن ،تقريبا انگيزه ام رو از دست داده بودم. ولي ماشالله به شما! بعد از ده سال؟ بالاخره پريديد.

    كلي روحيه گرفتم.
    شاد باشيد

    • امیر said,

      دسامبر 17, 2009 در 9:42 ق.ظ.

      صبا جان من آدم بد پیله‌ای هستم !!!
      اگر تصمیم به کاری گرفتم ، باید به سر انجام برسونمش. همه باید اینجور باشند. تصمیم به کاری گرفتید ، تحت هیچ شرایطی و هیچ عاملی نباید باعث باشه که منصرف بشید.
      خوش باشی‌

  29. ريحانا said,

    دسامبر 17, 2009 در 9:38 ق.ظ.

    سلام اميرجان… وقت بخير…
    منم با پيشنهاد خانم طناز (فرم تكميل شده با اطلاعات غير واقعي براي راهنمايي ما) خيلي موافقم. لطفا اگه برات امكان داره اين كار رو انجام بده….

    سپاس

    • امیر said,

      دسامبر 17, 2009 در 9:46 ق.ظ.

      ریحانا جان فرم هارا دارم آماده می‌کنم ولی‌ هنوز راهش را پیدا نکردم که چطور با ورد پرس کار کنم و در وبلاگم بگذارم. به محض پیدا کردن ، چشم.
      خوش باشی‌

  30. ريحانا said,

    دسامبر 17, 2009 در 2:21 ب.ظ.

    خيلي خيلي سپاس!
    نميشه يه جا آپلودش كني و بعد لينكش رو در بلاگ بذاري؟

    شما هم خوش باشي….

    • امیر said,

      دسامبر 17, 2009 در 3:11 ب.ظ.

      سعی‌ می‌کنم. ببینم چی‌ میشه.
      خوش باشی‌

  31. سارا said,

    دسامبر 19, 2009 در 4:54 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    می گم دانشگاههای انگلیس سالی یک بار دانشجو می گیرن؟یعنی هر سال سپتامبر فقط کلاسها شروع می شه؟
    اگه هزینه ها ماهی 1000 پوند باشه که خوبه شما لندن هستید؟ از دانشگاهها خبر نداری که کدوم راحت تر پذیرش می دن؟

    • امیر said,

      دسامبر 19, 2009 در 6:49 ب.ظ.

      سارا جان اغلب فقط سپتامبر کلاسها شروع می‌شه اما بعضی‌ دانشگاه‌ها هستند که دو نوبت کلاس در طول سال برگزار میکنند.
      لندن مال پولدارها هست !!!
      ۱۰۰۰ پوند مال لندن نیست‌ها ، لندن کرایه خونش فقط ۱۰۰۰ پوند هست.شما پول را برسان ، همشون پذیرش بهت میدهند !!!
      خوش باشی‌

  32. سارا said,

    دسامبر 24, 2009 در 5:27 ب.ظ.

    سلام .
    من خیلی ناراحت شدم که راجع به مهاجرت کانادا دیگه مطلب نمی ذاری امیر جان اما به نظر و خواسته ات احترام می ذارم اما اینو بدون که باز هم هر مطلب تازه ای که بنویسی رو می خونم و استفاده می کنم در ضمن من اخبار مربوط به کانادا رو بهت می گم اگه نگم ددیوونه می شم

    • امیر said,

      دسامبر 24, 2009 در 5:52 ب.ظ.

      ممنونم سارا جان
      من هم چون علاقه مند هستم ، خودم پیگیری می‌کنم.
      دوستانی مثل شما را امیدوارم که همیشه همراه داشته باشم.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

