فرمهای مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا

دوستان ، فرم هایی که باید پر بشود را من به عنوان نمونه پر کردم و در این پست می‌گذارم که امیدوارم مفید باشد. اما در جریان باشید:
۱- اطلاعات کاملا غیر واقعی‌ هست و فقط مقصود نحوه پر کردن فرم‌ها می‌باشد.
۲- چون پر کردن با اطلاعات غیر واقعی‌ کمی‌ سخت بود ، تلاش کردم ، ولی‌ امکان داره که اطلاعات و تواریخ همخوانی نداشته باشد.
۳- فرض را بر این گرفتم که متقاضی اصلی‌ پرستار می‌باشد و فرم را پر کردم.
۴- پنج – شش میلیون میخواستید بدید به مشاور که همین کار را برایتان بکنه ، حالا به من چیش میرسه؟؟؟!!!!

فرم درخواست اقامت دائم
فرم اطلاعات خانوادگی
فرم اسکجوال ۱
فرم اسکجوال ۳
مین دیوتی

خوش باشید

پی نوشت:
نمیدونم که چرا فرم اطلاعات خانوادگی را نتونستم بیارم اینجا !!! البته بقیه مهمتر هستند. اگر شد اون را هم خواهم آورد.

96 دیدگاه

  1. queen said,

    دسامبر 20, 2009 در 1:34 ق.ظ.

    به شما دعای خیر می رسه D:

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 11:13 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز.
      خوش باشی‌

  2. صبا said,

    دسامبر 20, 2009 در 5:13 ق.ظ.

    سلام امیرخان،
    ممنون که این اطلاعات رو دوباره آوردی توی وبلاگت، خیلی مفیدن.
    راستی من بعد از 3ماه هنوز هیچ فایل نامبری از دمشق برام نیومده دوبار هم ایمیل زدم جواب ندادن، چیکار کنم؟ 😦

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 11:16 ق.ظ.

      صبا جان ایمیل‌هات را از طریق خود سایت cic میفرستی دیگه؟
      باید جواب بدهند.
      خوش باشی‌

      • صبا said,

        دسامبر 21, 2009 در 7:41 ق.ظ.

        بله من یه بار فرم specific enquiry رو پر کردم و یکماه بعدش هم برای general enquiry ایمیل زدم. اما خبری نیست…. 😦

      • امیر said,

        دسامبر 21, 2009 در 5:31 ب.ظ.

        قاعدتاً باید جواب میدادند صبا جان. والا چی‌ بگم !!!
        خوش باشی‌

  3. samira said,

    دسامبر 20, 2009 در 8:52 ق.ظ.

    سلام! خوبید! از مدیکالها چه خبر! واقعا نمیتونم منتظر نباشم! من الان تقریبا 115 روزی که در مرحله Received by visa office هستم! و حتی In process هم نشدم! یک نگاهی به گوی شیشه ایتون بندازید! و یه راهنمایی بکنید! 🙂

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 11:19 ق.ظ.

      سمیرا جان از روز چهار شنبه دیگه سفارت تعطیل میشه ، انشاالله در شروع سال جدید ، مدیکال را دریافت خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  4. رضا reza1100 said,

    دسامبر 20, 2009 در 10:15 ق.ظ.

    امیر جان
    علی الحساب یه فاتحه برای امواتت فرستادیم.
    راضی هستی؟
    مرد حسابی یه قرارداد با بانک سامان یا پارسیان ببند تا بصورت الکترونیکی بتونیم پرداخت کنیم صورتحسابها رو. ما هنوز سر حرفمون هستیم.
    یا حق

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 11:23 ق.ظ.

      ممنونم رضا جان اما باور کن اکثریت قریب به اتفاق ما ایرانی‌‌ها عقلمان به چشممان هست. من هم اگر تابلو میزدم بالا و می‌گفتم «دکتر امیر متخصص در امور مهاجرت و عضو انجمن …….. » ، همه ۵۰۰۰ دلار را راحت میدادند اما الان همان شخص حاضر نیست ۱۰۰ دلار هم بده !!!
      خوش باشی‌

  5. ريحانا said,

    دسامبر 20, 2009 در 3:16 ب.ظ.

    امير جان هزاران بار سپاس 🙂
    منم با آقا رضا موافقم! و حاضرم صورت حساب پرداخت كنم. زحماتت از يه وكيل (مشاور/ پستچي) براي ما با ارزشتره و قدر اين زحماتت رو مي دونيم. اميدوارم فرصتي پيش بياد تا جبران كنيم…

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 3:25 ب.ظ.

      ممنونم ریحانا جان ، باور کن زمانی‌ که من تو این چند ماه برای این کار صرف کردم ، یک دهمش را هم این مشاور‌ها صرف نمیکنند.
      مزد من را خدا میده و تا الان بار‌ها و بار‌ها بهم نشان داده که همیشه هوای من را داشته ، یک چیز دیگه ازش خواستم که منتظرش هستم !!!
      شما هم دعا کنید.
      خوش باشی‌

  6. ريحانا said,

    دسامبر 20, 2009 در 3:55 ب.ظ.

    امير جان من گيج شدم!! خيلي استرس دارم. هر كي يه اطلاعاتي ميده و نمي تونم مطمئن بشم كدوم درسته؟!! 😦

    مخصوصا در مورد سابقه كار!
    به نظر شما طبق اين ليست http://www5.hrsdc.gc.ca/NOC/English/…131&val65=4131 سابقه كار همسر من مورد تائيده؟! اينجا چيزي در مورد معلم دروس رياضي يا فيزيك اونم در سطح دبيرستان نگفته!!!!!!!!! 😦

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 5:05 ب.ظ.

      ریحانا جان اگر دنبال عنوان مدرس فیزیک دبیرستان هستی‌ ، نه جزو لیست نیست.
      اما همانطور که گفتم ، شما میتوانید به عنوان مدرس آموزشگاه یا کالج اقدام کنید. در این کد تدریس در رشته‌ها را بغیر از زبان ، تفکیک نکرده. اگر بتوانید سابقه کار کلی‌ بگیرید که ایشان در آن کالج تدریس میکنند ، مشکلی‌ نیست.
      از طرفی‌ چون باید شرح وظایف در سابقه کار نوشته بشه ، هیچ اشاره‌ای که این دروس ، دبیرستانی‌ هست را نباید بکنند.
      خوش باشی‌

  7. ريحانا said,

    دسامبر 20, 2009 در 3:59 ب.ظ.

    انشالله بهترينها نصيب خودت و خانواده ت بشه!!!!!
    از صميم قلب برات دعا مي كنم 🙂

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 5:06 ب.ظ.

      ممنونم ریحانا جان
      لطف داری.
      خوش باشی‌

  8. دسامبر 20, 2009 در 5:32 ب.ظ.

    امیر جان بی نهایت از لطفت ممنون . کاش فرم ها رو بعنوان حسابدار پر می کردی دیگه نور علی نور بود:)

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 11:33 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوب نمی شد ، شاید بقیه هم همین انتظار را داشته باشند. اما اون کاری نداره ، یک عدد هست و یک متن که عینا میتونید بنویسید.
      خوش باشی‌

  9. reza1100 رضا said,

    دسامبر 20, 2009 در 9:42 ب.ظ.

    امير جان
    در مورد اين بنده خدا (ريحانا) اگه از سفارت با آموزشگاه تماس بگيرن (براي تائيديه سابقه) و رشته مورد تدريسشو بپرسن ، چي؟ اون وقت ممكنه ردشون كنن.
    نظرت چيه؟

    • امیر said,

      دسامبر 20, 2009 در 11:41 ب.ظ.

      نه رضا جان ، حالا دلایل من:
      ۱- احتمال اینکه از سفارت تماس بگیرند خیلی‌ کم هست مگر مواردی که شک برانگیز باشه ، مثلا ایشان ۲۴ سال داشته باشند و مدیر باشند. خوب این اصلا منطقی‌ نیست. پس احتمال تماس گرفتن از سفارت خیلی‌ خیلی‌ کم هست.
      ۲- ایشان هیچ مورد خلافی عنوان نکرده اند و در عنوان مشاغل و مین دیوتی‌ها هم نگفته که مثلا مدرس شیمی‌ قبول هست و فیزیک نه !!! کلی‌ صحبت کرده.
      ۳- تفاوت یک استاد دانشگاه با مدرس آموزشگاه چی‌ هست؟ جفتشان ریاضی‌ درس میدهند. آیا استاد دانشگاه که ریاضی‌ تدریس میکنه نمیتونه اقدام کنه. خوب ایشان هم ریاضی‌ تدریس میکنند اما در آموزشگاه.
      به اعتقاد من خیلی‌ بعید هست که مشکل داشته باشند ، مگر اینکه گیر جای دیگه باشه.
      خوش باشی‌

  10. ريحانا said,

    دسامبر 21, 2009 در 6:38 ق.ظ.

    سئوال آقا رضا و جواب شما خيلي خيالم رو راحت كرد… بازم ممنونم از هردوتون!!!!!! 🙂

    • امیر said,

      دسامبر 21, 2009 در 5:29 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  11. دسامبر 21, 2009 در 7:17 ق.ظ.

    بابا دست مریزاد! خدا بهت اجر دنیوی و اخروی عطا کناد!!

    • امیر said,

      دسامبر 21, 2009 در 5:29 ب.ظ.

      ممنونم رعنا جان.
      خوش باشی‌

  12. ريحانا said,

    دسامبر 21, 2009 در 8:07 ق.ظ.

    سلام امير جان
    به نظرت اگه با عنوان «مسئول آموزش» براي همسرم نامه سابقه كار بگيريم…
    بهتر نيست؟

    • امیر said,

      دسامبر 21, 2009 در 5:32 ب.ظ.

      ریحانا جان اون کد مخصوص مدرس‌ها هست ، مسول آموزش که مدرس نیست ، هست؟!!!
      خوش باشی‌

  13. پروین said,

    دسامبر 21, 2009 در 9:40 ق.ظ.

    سلام ممنون از راهنمایی های عالی و مفید که نوشتی میدونی خیلی عالیه که من پرستارم و تازه میخوام اقدام کنم اما چون مدرک زبان ندارم فعلا معلم گرفته ام و در حال تحقیق هستم که بیگدار به آب نزنم .
    امیدوارم همیشه تندرست و شادکام باشی اگه تونستی برای صفر کیلومتری مثل من اطلاعات بدهی ممنون میشم

    • امیر said,

      دسامبر 21, 2009 در 5:35 ب.ظ.

      پروین جان من تقریبا اطلاعاتم در مورد پرستاری تکمیل هست ، هر سوالی داشتی بپرس.
      خوش باشی‌

      • پروین said,

        دسامبر 22, 2009 در 5:29 ق.ظ.

        سلام امیرجان راستش در مورد کار در اونجا یکی از دوستان میگفت کار در آنجا از لحاظ فیزیکی سختتر است و برای کسی که مثلا پا درد دارد خیلی مشکل میشود . در ضمن برای ثبت نام در انجمن پرستاری آنجا آیا بایستی از طریق سایت خاصی اقدام کنم چون با ایمیل جواب ندادند

      • امیر said,

        دسامبر 22, 2009 در 9:24 ب.ظ.

        پروین جان اینجا کار پرستاری با آن چیزی که شما در ایران دیدید کاملا متفاوت هست. به اعتقاد من پرستاران ایران در قیاس با پرستاران خارجی‌ اصلا کار نمیکنند !!!
        از ملحفه عوض کردن و شستن مریض تا تزریقات و پانسمان و …… را پرستاران انجام میدهند.
        به کجا ایمیل زدی که جواب ندادند. من لینک کالج پرستاری بریتیش کلمبیا را در وبلاگم گذشتم.
        خوش باشی‌

      • پروین said,

        دسامبر 23, 2009 در 9:27 ق.ظ.

        سلام امیر جان فرم های پرستاری بریتیش کلمبیا را گرفتم مرسی میخواستم بپرسم من که مدرک زبان ندارم یعنی نمی شود ثبت نام کنم من در ایران عضو نظام پرستاری هستم نظرت را بگو

      • امیر said,

        دسامبر 23, 2009 در 3:27 ب.ظ.

        میتونی‌ درخواست خود را بفرستی‌. از زمانی‌ که اپلیکیشن شما به دستشان رسید ، یک سال وقت داری تا کلّ مدارکی که میخواهند را که یکیش زبان هست ارائه بدی. ضمنا پول هم باید بفرستی‌ و فرم ایالت با ایالت با هم فرق میکنه ها؟!!! اشتباه نکنی‌.
        خوش باشی‌

  14. ali said,

    دسامبر 21, 2009 در 8:53 ب.ظ.

    ممنون به خاطر فرمها
    خیلی کمک بزرگی بود
    اگه بتونید اون یه دونه کسری رو هم بگذارید

    • امیر said,

      دسامبر 22, 2009 در 12:10 ق.ظ.

      نمیدونم علی‌ جان چش شده ، به هیچ صراطی مستقیم نیست !!!
      سعی‌ می‌کنم.
      خوش باشی‌

  15. طناز said,

    دسامبر 22, 2009 در 7:10 ق.ظ.

    سلام امير جان لطف بزرگي كردي …ممنونم
    يه سئوال:من تا به حال اقدام نكردم…متاسفانه مشكل زبان دارم…مي خواستم راهنمايي كني من چقدر وقت دارم (اين قوانين تا كي تغيير ميكنه؟)
    من يه دوست در كانادا دارم …چه جوري ميتونه كمكم كنه…ايشون خودش در كاراي مهاجرتيه….
    آيا گرفتن پيشنهاد شغلي از كانادا به پول احتياج داره؟و آيا كار سختيه؟و آيا اين دوست ما كه تو كاناداست ميتونه اين كار رو واسم انجام بده؟(ميخوام اول مطمئن بشم كه خيلي حاشيه دار نيست و بعد در خواست كنم)

    • امیر said,

      دسامبر 22, 2009 در 9:31 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      طناز جان هیچ صحبتی‌ مبنی بر اینکه این قانون کی‌ تغییر می‌کند ، نشده است. هیچ تخمینی نمیشه زد. برای گرفتن جاب آفر حدود ۱۰ میلیون تومان باید پرداخت کنی‌.
      این دوست شما ، چه جور دوستی‌ هست؟ خیلی‌ کار‌ها میتونه انجام بده.
      خوش باشی‌

  16. مژده said,

    دسامبر 22, 2009 در 7:17 ق.ظ.

    ما كه خيلي وقته اين مراحلو پشت سر گذاشتيم ولي از اطلاعات مفيدت ممون… وظيفه ديدم كامنت بگذارم و حالي ازتون بپرسم .. اميدوارم يلداي خوبي گذرونده باشي … شاد باشي

    • امیر said,

      دسامبر 22, 2009 در 9:32 ب.ظ.

      ممنونم مژده جان
      آرزوی ایام خوشی‌ را برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  17. نجمه said,

    دسامبر 22, 2009 در 8:57 ق.ظ.

    با سلام
    با اینکه این فرمها برای من حکم نوشدارو و سهراب را داره ولی واقعا دستتون درد نکنه . چون منکه این اشتباه روکردم میدونم چقدر اینکارتون با ارزش است.

    • امیر said,

      دسامبر 22, 2009 در 9:39 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم ، انشاالله مشکل شما هم خیلی‌ سریع حل بشه.
      خوش باشی‌

  18. حمید رضا said,

    دسامبر 22, 2009 در 6:39 ب.ظ.

    سلام،
    من امتحان آیلتس آکادمیک دادم. آیا به نظرتون می تونم از اون برای مهاجرت استفاده کنم یا حتما باید امتحان جنرال باشه؟ نمره هام هم اینه:
    Speaking:8, Listening:7, Reading:7, Writing:7, Overall:7.5
    نمره ام از اوم چیزی که لازم دارم خیلی بیشتره، به نظرتون آکادمیک بودنش مشکل ایجاد می کنه و می تونه منجر به ارجاع مدارکم از دمشق بشه؟

    ممنونم.

    • امیر said,

      دسامبر 22, 2009 در 9:51 ب.ظ.

      دوست عزیز من موارد بسیار زیادی را شاهد بودم که آیلتس آکادمیک را قبول کرده اند. خیلی‌ احتمال ضعیف میدم که قبول نکنند. بخاطر زبان آکادمیک هم پرونده را ریجکت نخواهند کرد.
      خوش باشی‌

  19. باران said,

    دسامبر 22, 2009 در 11:37 ب.ظ.

    سلام امیرجان! در پاسخی که به خانم پروین در مورد پرستاری داده بودین باید بگم که وظایفی را که شما گفتین مثل ملحفه عوض کردن و یا شستن مریض و اینجور چیزها را practical nurse انجام میده که زیر نظر نرس ها هستند! و دوره fast track این رشته یکسال است و یا به عبارتی سه زیمستر است! و practical nurse ها هم میتوانند مانند نرس ها register بشوند! و اگه خواسته باشند که میتوانند وارد دانشگاه بشوند و رشته Nursing را بخوانند.
    خوش باشی

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 12:44 ق.ظ.

      سلام باران جان
      میدونم منظورت چی‌ هست. اما چون من به این فیلد شغلی‌ اشراف کامل دارم ، مطمئن هستم به گفته‌ام (اصولا تا من به چیزی مطمئن نباشم ، نمیگم). ببین در ایران امکان نداره که از یک نرس بخواهند که ملحفه را تعویض کند و آنها هم زیر بار نمی‌روند. اما اینجا داستان فرق میکنه. پرستار همه کار میکنه ، همه کار. من با چشم دیدم که یک پزشک و پرستار تخت بیماری را که احتیاج به رادیوگرافی داشت ، در حال هل دادن بودند تا به محل مورد نظر بروند. همچین صحنه‌ای در ایران امکان نداره دیده شود. خودت بهتر میدونی‌ که اینجا همه کار میکنند. به همین دلیل شغل پرستاری در خارج از ایران به مراتب از ایران سختتر هست.ضمنا یک دوستی‌ در پست قبلی‌ ازت سوالی‌ کرده بود ، ….. .
      خوش باشی‌

  20. پروین said,

    دسامبر 23, 2009 در 8:25 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز من ندیده فهمیدم خیلی مهربون و دوست داشتنی هستی مرسی از راهنمایی ات آیا کسی که در پرستاری آنجا کار کرده و خاطرات کارش را نوشته میشناسی که به من معرفی کنی در مورد امتحان که باید بدهیم تا بعنوان پرستار آنجا قبول شویم آیا دروس به زبان فارسی که خودمان خوانده ایم منابعی میتوانی معرفی کنی و در مورد امتحان و شرایط آن راهنمایی کن ببخشید که به دردسر میافتی کریسمس مبارک

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:17 ب.ظ.

      پروین جان من کانادا نیستم‌ها !!! میدونی‌؟!!!
      من کسی‌ را نمیشناسم که خاطرات کارش را نوشته باشه ولی‌ خیلی‌‌ها را میشناسم که دارند کار میکنند.
      امتحان به زبان انگلیسی هست و یکی‌ از شرایطش داشتن آیلتس آکادمیک با اسپیکینگ ۷ و اورال ۶.۵ و کمتر از ۶ هم نباید داشته باشی‌.
      وقتی‌ برای آزمون ثبت نام کردی ، برایت منابع را خواهند فرستد. خیلی‌ خیلی‌ شبیه آزمون سی جی اف ان اس هست که منابع آن در ایران موجوده.
      خوش باشی‌

  21. مريم said,

    دسامبر 30, 2009 در 9:36 ب.ظ.

    سلام خسته نباشيد. ممنون از سايت مفيدتون.يه سوال دارم از خدمتتون.
    همسرم الان مشغول گذراندن خدمت سربازي مي باشد…. اما پاسپورت داره …يعني چند ماه پيش كه درسش تموم نشده بود براي شركت در يك كنفرانس در اروپا بهش پاسپورت و ويزا دادن…. الان مي خوايم واسه مهاجرت اقدام كنيم…هر وكيلي يه چيز مي گه!!!! يكي مي گه چون كارت اتمام خدمت نداره نميشه …يكي مي گه چون پاسپورت داره مي شه …ما مونديم چيكار كنيم؟؟؟؟ لطفا كمكمون كنيد راه درستو بريم…. اگه كارت پايان خدمت لازم نباشه همسرم حدوده 75 امتياز داره و مي تونيم اقدامات اوليه رو داشته باشيم…

    • امیر said,

      دسامبر 31, 2009 در 3:38 ب.ظ.

      مریم جان من دیگه قصد نوشتن مطلب و یا پاسخ به سوالات در زمینه مهاجرت به کانادا را ندارم اما:
      به احتمال زیاد پاسپورت همسر شما اعتبار محدودی داره و یا برای یکبار خروج مجوز داشته اند ، در هر صورت زمانی‌ که شما فرم‌ها را پر می‌کنید ، بخشی هست که مربوط به سربازی میشه و میبایستی آن قسمت را تکمیل کنید و مدارک مثبته را هم نشان دهید ، که همان کارت پایان خدمت میشه. از طرفی‌ من فکر نمیکنم که ایشان ۷۵ امتیاز داشته باشند ، چون سابقه کار لازم را ندارند. من به دیتیل مدارک شما واقف نیستم ، اما از نظر من شما متاسفانه واجد شرایط برای اقدام نیستید.
      خوش باشی‌

  22. مريم said,

    دسامبر 30, 2009 در 9:45 ب.ظ.

    يه سوال ديگه من الان استاد حق التدريس دانشگاه هستم …. و مدرك ارشد طراحي شهري دارم…رشته ام جزو اولويتها نيست و نمي تونم از امتيازش استفاده كنم …. آيا مي تونم به عنوان تدريس كالج ايتفاده كنم…حيات علمي نشدم هنوز اما حداقل 1 سال سابقه كار حق التدريس رو دارم….

    • امیر said,

      دسامبر 31, 2009 در 3:41 ب.ظ.

      شما کد ۴۱۳۱ را یک نگاهی‌ بندازید و دقیق مطالعه کنید. اگر شامل حال شما بشود که فکر می‌کنم بشه و بتوانید سابقه کار لازم را هم تهیه کنید ، بله با آن کد میتونید اقدام کنید. اما باز هم مساله سربازی همسرتان هست.
      خوش باشی‌

  23. alireza said,

    ژانویه 29, 2010 در 8:08 ب.ظ.

    salam
    agha merci
    man 3 ta soal daram.age mishe javab bedin.
    1)zaheran roye form nabayad aks chasband va dar marhale 2 bayad hame ra ferestad be damascus.doroste?
    2)man ghablan study permit rad shodam .dar form ke sabeghe ra miporse esmi az student visa nayavore vali gofte temporary resident.shamel mishe?
    dar check listhaye avvalie va sanavie jaee ke beshe ettelaate takmili (cv) dad vojod nadare.mishe jodagone dad.masalan list maghalat.
    kheili mamnon

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 9:23 ب.ظ.

      علیرضا جان
      ۱- در مرحله اول هیچ نیازی نیست که عکس بفرستید. مرحله دوم هم نیازی به چسباندن نیست و توی پاکت بگذارید و ارسال کنید.
      ۲- بله شامل حال این هم میشه و هر چی‌ هست و نیست را واضح و درست بنویسید.
      ۳- مدارک را بر اساس چک لیست ارسال کنید. درست همانجور که خودشان خواسته اند. هیچ نیازی به ارسال مدارک اضافی نیست. ولی‌ اگر تمایل دارید در انتهای مدارک قرار دهید.
      خوش باشی‌

  24. sara said,

    فوریه 7, 2010 در 2:19 ب.ظ.

    سلام
    من حسابدارم و همسرم مهندس مخابرات. براي ما پروسه مهاجرت چقدر طول مي كشه؟

    • امیر said,

      فوریه 7, 2010 در 2:33 ب.ظ.

      سارا جان تفاوتی‌ نمیکنه ، چون رشته شما در لیست هست و مجاز به اقدام کردن هستید ، قول داده اند که بین ۶ ماه تا یکسال کلّ پروسه انجام شود.
      خوش باشی‌

  25. سارا said,

    فوریه 9, 2010 در 10:03 ق.ظ.

    سلام. ان شااله هر چي از خدا بخواين بهتون بده. از ته دل براتون دعا مي كنيم.
    راستي اين 5 تا فرم بالا براي ايالت هاي مختلف فرقي نمي كنه؟ مثلا براي بريتيش كلمبيا؟

    فرم درخواست اقامت دائم
    فرم اطلاعات خانوادگی
    فرم اسکجوال ۱
    فرم اسکجوال ۳
    مين ديوتي

    • امیر said,

      فوریه 9, 2010 در 2:02 ب.ظ.

      ممنونم از دعات سارا جان که شدیدا محتاج اینجور دعا‌ها هستم.
      تفاوتی‌ نمیکنه که کدوم ایالت بخواهید بروید. اگر برای فدرال اقدام می‌کنید تمام اینها اجرایی هست.
      فقط اون مین دیوتی ، فرمت پیشنهادی من هست که مورد قبول هم واقع شده.
      خوش باشی‌

  26. sara said,

    فوریه 9, 2010 در 8:21 ب.ظ.

    main duties كه تو فرم اسكجوال 3 بايد بنويسيم.
    آيا جدا هم تايپ كنيم و جزو مدارك بذاريم؟

    • امیر said,

      فوریه 9, 2010 در 10:09 ب.ظ.

      نیازی نیست ، اگر در همان محل جا میشه کفایت میکنه.

      خوش باشی‌

  27. sara said,

    فوریه 9, 2010 در 8:28 ب.ظ.

    راستي پولي كه بايد به عنوان هزينه ماه هاي اول زندگي در كانادا تو يه حساب داشته باشيم رو تو چه مرحله اي مي خوان. آخه من بايد ماشينم رو بفروشم. دلم مي خواد تا آخرين روزي كه بشه نفروشمش.

    • امیر said,

      فوریه 9, 2010 در 10:11 ب.ظ.

      سارا جان در طول پروسه چندین بار از شما گردش حساب خواهند خواست و باید نشان دهید که این مبلغ را دارید. اگر پولی‌ به حسابتان به یکباره واریز شود ، باید پاسخگو باشید که این پول از کجا آماده.
      خوش باشی‌

  28. sara said,

    فوریه 9, 2010 در 8:28 ب.ظ.

    راستي پولي كه بايد به عنوان هزينه ماه هاي اول زندگي در كانادا تو يه حساب داشته باشيم رو تو چه مرحله اي مي خوان. آخه من بايد ماشينم رو بفروشم. دلم مي خواد تا آخرين روزي كه بشه نفروشمش.
    ممنون از راهنمايي تون

  29. sara said,

    فوریه 12, 2010 در 9:44 ق.ظ.

    سلام تو فرم اسكجوال 1 رديف 11 براي پيشينه خودمون از 18 سالگي تا الان (بدون گپ) من 2 رديف كم دارم. يعني رديف هاي جدول برا اطلاعاتم كم مياد.
    مي شه لطفا راهنمائي كنين.
    مممممنننننووووووون

    • امیر said,

      فوریه 12, 2010 در 9:58 ق.ظ.

      سارا جان بر روی یک برگ کاغذ جداگانه ، جدول کشی‌ کن و ادامه اطلاعات را بر روی آن بنویس. مشخصات کامل خودتان و اسم فرم و شماره سوال فراموش نشود. در انتها هم برگ را امضا کنید.
      خوش باشی‌

  30. sara said,

    فوریه 12, 2010 در 7:25 ب.ظ.

    خيلي خيلي ممنون از جوابتون
    ميشه لطفا بگين اطلاعات تون رو از كجا مي گيرين؟

    • امیر said,

      فوریه 12, 2010 در 11:14 ب.ظ.

      سارا جان منبع من و قاعدتاً ، همه ، سایت اداره مهاجرت کانادا هست. از طرفی‌ حدود یک سال هست که در این زمینه دارم مطالعه می‌کنم و تالار‌های مهاجرتی مختلفی‌ را هم که در خارج وجود داره مطالعه و چک می‌کنم.
      خوش باشی‌

  31. sara said,

    فوریه 12, 2010 در 7:29 ب.ظ.

    ممنون از اطلاعات مفيدون.
    مي شه بگين منبع تون از كجاس؟

  32. هادی said,

    مارس 4, 2010 در 9:46 ب.ظ.

    با سلام اقا امیر مهربان میخواستم بگم من میخوام برم پیش کار فرمام ازش سابقه بگیرم میشه لطف کنی بگی نامه ای که اون باید بابت سابقه به من بده باید چه جوری باش؟ یا یه نمونه از این نوع دارید؟ اخه ادم بد قلقی .
    دست خدا پشتیبان روزهای تنهاییت گردد عزیز.

    • امیر said,

      مارس 4, 2010 در 11:00 ب.ظ.

      ممنونم هادی جان ، به این دعا آخرت عجیب نیاز دارم.
      من نمونه سابقه کار ندارم اما موارد زیر باید در آن قید شده باشه:
      مشخصات کامل خودت ، تاریخ دقیق شروع بکار با خاتمه (اگر خاتمه داشته) ، عنوان شغلی‌ شما که باید دقیق بر اساس NOC باشه ، تمام وقت یا پارهٔ وقت بودن آن ، شرح وظایف شما به صورت کامل ، جمع حقوق و مزایای سالانه شما.
      خوش باشی‌

  33. سپيده said,

    مارس 7, 2010 در 5:18 ق.ظ.

    سلام

    من نمي تونم نمونه فايلهاي پر شده را دانلود كنم لطفا راهنمايي كنيد

    خيلي ممنون

    • امیر said,

      مارس 7, 2010 در 10:07 ق.ظ.

      سپیده جان من نمیدونم که مشکل از کجاست. بقیه به راحتی‌ این کار را میکنند.
      خوش باشی‌

  34. سپيده said,

    مارس 7, 2010 در 5:21 ق.ظ.

    سلام

    من نمي تونم فرمهاي تكميل شده را دانلود كنم لطفا راهنمايي كنيد.

    مرسي

  35. محمود said,

    آوریل 11, 2010 در 7:00 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنونم از اطلاعات خوب شما
    می خواستم بپرسم فرم سابقه کار رو باید در مرحله اول فرستاد سیدنی یا در مرحله دوم به سفارت سوریه باید ارسال کرد؟

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:14 ب.ظ.

      محمود جان منظورت از `فرم سابقه‌ کار» چی‌ هست؟!! سیدنی به غیر از یک کپی‌ از صفحه اول پاسپورت و ۲ تا لیبل آدرس و فرم‌ها ، به هیچ مدرک دیگری نیاز ندارد.
      خوش باشی‌

  36. محمود said,

    آوریل 11, 2010 در 12:46 ب.ظ.

    سلام
    راستی امیرجان، شرح وظایف را توی صفحه جداگانه ضمیمه کردین، آیا این ضرورت داره و یا باید در همان فضای کم وظایف رو نوشت؟ (البته شما می گید که می شه صفحه ای ضمیمه کرد ولی پس چرا از طرفی تاکید میشه که تنها فرم ها پر بشه و مدارک اضافه ارسال نشه)

    و دوم اینکه آیا سابقه کار را باید در مرحله اول (سیدنی) ارسال کرد و یا مرحله بعد که سفارت دمشق باشه؟

    و سوم، باید عکس خودمون رو هم در مرحله اول (سیدنی) ارسال کنیم اگه آره چندتا؟ و یا مرحله بعد (دمشق)؟

    و نهایتا این که از شما ممنونم که این همه وقت می ذارین و به همه کمک می کنین جدا خیر تون بده

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:23 ب.ظ.

      محمود جان هیچ لزومی نداره اگر در همان فضا جا میشه نیازی به ارسال صفحه جداگانه نیست. خودشان در آن بالا نوشته اند که اگر نیاز هست از یک صفحه جداگانه استفاده کنید.
      سیدنی فقط فرم‌ها را می‌خواهد نه مدارک تکمیلی.
      عکس هم فقط سفارت می‌خواهد.
      و نهایتا ، سلامت باشید.
      خوش باشی‌

  37. مریم said,

    آوریل 27, 2010 در 9:37 ق.ظ.

    دوستان
    از شما خواهش میکنم من را راهنمایی کنید.من روز 23 دسامبر 2009 مدارکم از طریق دی اچ ال
    به سیدنی کانادا رسید.و در روز 18 فوریه 2010 کردیت کاردم را شارژ کردند.]هنوز هیچ نامه و یا ایمیلی و یا فایل نامبر دریافت نکردم.آیا طبیعی است.خیلی نگرانم خیلی گذشته است.به نظر شما چکار کنم؟ من را راهنمایی کنید.ممنون از لطف شما.
    مونا

    • امیر said,

      آوریل 27, 2010 در 9:57 ق.ظ.

      مریم جان طبیعی نیست. حد اکثر یک هفته پس از برداشت پول باید ایمیل فایل نامبر را دریافت میکردید. احتمالا در اسپم بوده و متوجه نشدید پاک کردید.
      به نظر من یک ایمیل به ویزا افیس (اگر دمشق هست ، همانجا) بزنید و از آنها بخواهید که اگر اطلاعاتی‌ از شما و پرونده شما دارند با ذکر فایل نامبر به شما اطلاع دهند. چون یک هفته پس از صدور فایل نامبر ، اپلیکیشن‌ها به دمشق ترانسفر میشود. حل خواهد شد ، نگران نباش.
      خوش باشی‌

  38. شهروز said,

    ژوئن 1, 2010 در 9:29 ق.ظ.

    سلام
    من از طریق کد 0213 میخواهم اقدام کنم، میخواستم بدانم آیا کار من در زمان دانشجوئی محاسبه می شود یا نه؟
    در ضمن هنگام ارسال فرمم ها من هنوز نمره مناسب آیلتس رو ندارم باید صبر کنم تا نمره مناسب رو بگیرم بعد فرمها رو ارسال کنم؟

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:18 ب.ظ.

      شهروز جان کار در زمان دانشجویی پارت تایم محاسبه میشود. اگر منظورت فرم‌های اولیه به سیدنی هست ، نه اصلا نیازی به آیلتس نیست و آیلتس را دمشق می‌خواهد.
      خوش باشی‌

  39. احسان said,

    ژوئن 8, 2010 در 4:09 ق.ظ.

    خیلی خیلی خیلی ممنون 🙂

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 5:40 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم
      خوش باشی‌

  40. شهاب said,

    سپتامبر 1, 2010 در 9:54 ق.ظ.

    سلام
    ظاهرا» فایلها را نمیشه دانلود کرد
    آگه امکان داره یه لینک دیگه بدید

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 10:37 ق.ظ.

      دوست عزیز تا الان که همه تونستند ، کمی بیشتر تلاش کنید.
      خوش باشی

  41. دامون said,

    سپتامبر 9, 2010 در 8:50 ب.ظ.

    سلام امير خان من وهمسرم 17-18 june با عنوان شغلي مدر س كالج اقدام كر ديم و 25 jun e اين عنوان شغلي حذف شد تا امروز 9سپتامبر نه فايل نا مبر برايمان امده و نه مداركمان را پس فر ستادند مي خواستم نظر شما را بدانم 2-شما نوشته بوديد در زمينه كار پرستاري اطلاعات كاملي داريد در مورد كار ماما يي چطور و اين كه چطور بايد register شد با تشكر فراوان

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 8:56 ب.ظ.

      دوست عزیز فکر میکنم که باید حداقل ۱ ماه دیگه صبر کنید تا پس از آن پیگیری بشه کرد.
      بورد رجیستر کننده پرستاران و ماماها در کانادا متفاوت هست و من در زمینه مامائی اطلاعاتی ندارم.
      خوش باشی

  42. mohamad said,

    اکتبر 22, 2010 در 5:53 ب.ظ.

    salam.toro khoda por kardane formhaye marbot be quebec ro ham yademon bede

  43. حمید said,

    فوریه 6, 2011 در 3:16 ق.ظ.

    سلام
    امیرجان چرا فایل های بالا دانلود نمی شه

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:16 ق.ظ.

      دلیلش را نمیدونم اما این فرم ها قدیمی هست.
      خوش باشی

  44. حمید said,

    فوریه 7, 2011 در 4:21 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    من نتونستم دانلود کنم
    ولی اگه زحمتی نیست و دوست داشتی و اگه فرمها رو دم دست داشتی می تونی برام میل
    کنی میل من اینه
    email : h_nikmath@yahoo.com
    باز هم ازت متشکرم

    • امیر said,

      فوریه 7, 2011 در 8:46 ق.ظ.

      حمید جان اگر تونستم پیدا کنم برایت ارسال میکنم ، چون مربوط به خیلی وقت پیش هست.
      خوش باشی

  45. حمید said,

    فوریه 8, 2011 در 12:00 ق.ظ.

    مرسی امیر جون
    یه سوال دیگه هم داشتم اگه ما مدارک ارسال کنیم و در مدت زمانی که داره مدارک بررسی می شه بچه دار شدیم اون وقت چکار باید کرد
    ممنون

    • امیر said,

      فوریه 8, 2011 در 8:48 ق.ظ.

      حمید جان باید فرم ها و مدارک لازم را بروز و ارسال کنی.
      خوش باشی

  46. persian said,

    سپتامبر 25, 2011 در 5:15 ق.ظ.

    amir jan be dad beresssss ye sate 20 safaro done done khondam ta in formaro peyda kardam hale erorr mide mige in faylha peyda nemishe:(
    toro khod bebin chi karesh mitoni bokoni

    • امیر said,

      سپتامبر 25, 2011 در 11:02 ق.ظ.

      فرم های جدید نیست ، فرمهای قدیمی هست و فرم های جدید کاملا تغییر کرده و باید آنها رو پر کنید.
      خوش باشی

  47. persian said,

    سپتامبر 25, 2011 در 11:21 ب.ظ.

    midonam shekle koli form va soal ke hamone age vasat emkan dare ye bar dige lotf kon bezareshon

    • امیر said,

      سپتامبر 26, 2011 در 5:48 ب.ظ.

      اگر تونستم چشم ، کمی گرفتارم و نمیتونم قول بدم.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

