تغییر رویه

دوستانی که از ابتدا با من بودند ، بخاطر میاورند که زمانی‌ که در وبلاگ قبلیم – بلاگفا – شروع به نوشتن کردم ، در همان پست اول گفته بودم که قصد دارم با توجه به اینکه تقریبا در تمام کشور‌های مهاجر پذیر ، یک پرونده مهاجرتی در آب نمک خوابانده‌ام ، خاطرات و تجربیات خودم را بیان کنم ، شاید کمکی‌ باشد برای دوستانی که در ابتدای کار هستند. در همان پست هم نوشتم که از کانادا شروع می‌کنم به چند دلیل : اولا در حال حاضر در بورس می‌باشد و دوما قوانین تغییر یافته و کسی‌ هم آشنایی آنچنانی‌ با قوانین جدید ندارد و من به واسطه علاقه ای که داشتم ، حدود ۴ ماه فقط مطالعه می‌کردم تا اطلاعاتم دقیق و درست باشد و پس از آن با اطلاعات تقریبا کامل شروع به نوشتن کردم. از آن زمان تا الان بیش از ۹ ماه می‌گذرد و در این مدت به دلیل مشکلاتی که بلاگفا برای من ایجاد میکرد ، به این محل نقل مکان کردم و نوشتنم را ادامه دادم. خوب اصلا فکر هم نمیکردم که ۹ ماه تمام فقط بخواهم در مورد کانادا بنویسم و چون سئوالاتی که دوستان داشتند را سعی‌ می‌کردم درست پاسخ بدهم ، یک مطالعه حداقل ۴ ساعته در طول روز می‌طلبید تا با اخبار و اطلاعات جدید به روز شوم. منابع من هم اصلا سایت‌ها و یا افراد ایرانی‌ نبودند. از طرفی‌ اطلاعاتم به استناد نظر مشاورم و یا پرونده‌ام هم ، نبود و لازمه آن داشتن زمان کافی جهت مطالعه و دادن اطلاعات سالم و درست می‌باشد.
بحمدالله الان دوستان زیادی هستند که در زمینه مهاجرت به کانادا متبحر شده اند و علاوه بر نگارش مطلب ، به پاسخگوئی به سوالات دوستان جدید در محل‌های مختلف مشغول میباشند. از طرفی‌ مواردی پیش آماده است که نظر من با دیگر دوستان متفاوت بوده و این بیشتر باعث سردر گمی و گیج شدن دوستان جدید که در اول راه هستند ، شده است.
لذا با عنایت به عرایض بالا ، از امروز به بعد مطلبی در زمینه مهاجرت به کانادا نخواهم نوشت و با عرض معذرت و شرمندگی ، پاسخگوی سوالات دوستان هم نمی‌باشم.

در انتها ، پیشاپیش میلاد حضرت مسیح ، عید کریسمس و سال نو میلادی را خدمت تمام هموطنان مسیحی تبریک عرض نموده و آرزومند سالی‌ نیکو و پربار برای تمام دوستان می‌باشم.

خوش باشید

44 دیدگاه

  1. طناز said,

    دسامبر 23, 2009 در 4:12 ق.ظ.

    سلام
    دوستي كه ازش حرف زدم سابقا يه پانسيون رو اداره مي كردند….اما الان مدتيه كه با يه وكيل مهاجرتي كار ميكنه…يه نسبت فاميلي هم داره…من ميخوام اطلاعاتم كلمل باشه كه درخواست بي موردي ازش نكنم.همسر من اقدام كننده اصليه.29 سالشه و 3 سال سابقه كار داره (با بيمه)به عنوان مسئول پروژه و مدركش هم مهندسي عمرانه.خودم دانشجوي ارشد روان هستم و تا تير درسم تموم ميشه.متاسفانه همسر سطح زبانش خيلي پايينه…داره تلاشش رو ميكنه و استادش هم يه قولايي بهش داره ولي خيلي نا اميديم…تا به حال هيچ اقدامي نكرديم…اين دوست مقيم ما چه كمكي ميتونه به ما بكنه؟
    اون 10 ميلين تومن كه فرمودين بابت چيه؟و ما از ايشون چه درخواستي بكنيم؟
    امير خان شرمنده كه اينهمه ازارتون ميدم…ولي باور كنين از ته دل براتون دعا ميكنم كه ايام به كامتون باشه

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 2:45 ب.ظ.

      طناز جان ۱۰ میلیون تومن هزینه‌ای هست که یک مشاور از یکی از افرادی که من اینجا میشناسم گرفته بود تا جاب آفر برایش تهیه کند. اون دوست شما اگر بخواهد میتواند برایتان این کار را انجام دهد.کیس شما خیلی‌ خاص هست. سطح زبان در حال حاضر خوب نیست. امتیاز سابقه کار را کامل نمیارید چون باید ۴ سال ببالا باشه. نمیدونم با چه کد می‌خواهید اقدام کنید. برای من جای سوال هست که چطور شخصی‌ با ۳ سال سابقه کار ، مدیر پروژه هست؟!!! ببخشید من دارم از دید افیسر به پرونده شما نگاه می‌کنم.
      یک بار امتیاز خودتان را حساب کنید ، ببینید چند میشوید.
      در هر صورت اصلا ناامید نباشید.
      خوش باشی‌

  2. بهمن said,

    دسامبر 23, 2009 در 4:39 ق.ظ.

    خیلی حیف شد. من به همه دوستان می گفتم که اگه دنبال جواب دقیق هستن به شما مراجعه کنن.
    در ضمن خواهش می کنم در این تصمیم تجدید نظر کن. ما تازه داشتیم با نوشته های شما زندگی می کردیم داداش.

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 2:49 ب.ظ.

      لطف داری بهمن جان شما. متاسفانه دیدم که جواب‌های من باعث سردرگمی بعضی‌ دوستان میشه. چون در مواردی با بقیه خیلی‌ اختلاف نظر دارم.
      باز هم مینویسم ، اما در زمینه‌های دیگه.
      خوش باشی‌

  3. باران said,

    دسامبر 23, 2009 در 4:47 ق.ظ.

    وای امیر جان!! نکنه من چون سوال بعضی ها را جواب میدادم شما ناراحت شدید! به خدا اصلا قصدم این نیست!! شما خیلی برای من ارزش دارین… (صورت غمگین باران)

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 2:52 ب.ظ.

      اصلا اینجوری نیست باران جان. من خیلی‌ خوشحال میشم که نظرات بقیه دوستان را هم بدونم. از طرفی‌ هیچ زمانی‌ ادعا نکردم که همه چیز را میدونم و درست هم میدونم.
      من و تو دوستان قدیمی‌ هستیم. همیشه لطف داشتی تو به من.
      خوش باشی‌

  4. باران said,

    دسامبر 23, 2009 در 4:59 ق.ظ.

    امیرجان در چه پستی است که از من سوال شده است؟؟

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 2:53 ب.ظ.

      دو پست قبل. سوالشان هم این بود که چرا نمیری آمریکا؟
      خوش باشی‌

  5. ريحانا said,

    دسامبر 23, 2009 در 6:14 ق.ظ.

    اين بددترين خبري بود كه امروز ميشد بشنوم! 😦
    من توي تمام كسايي كه اطلاعات مي دن از همه بيشتر به جواب هاي شما اعتماد داشتم!

    ولي به هر حال هر جور كه خودت تمايل داري…
    به خاظر تمام زحماتت سپاس
    اطلاعاتت به من خيلي كمك كرد.

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 2:57 ب.ظ.

      نه ریحانا جان
      دوستان دیگه هم هستند ، و اغلب جواب‌هایشان هم یک دست هست و انشاالله موفق خواهی‌ شد.
      خوش باشی‌

  6. رضا said,

    دسامبر 23, 2009 در 7:10 ق.ظ.

    امير عزيز
    سلام ؛
    همانطور كه شما گفتيد دوستان زيادي هستند كه دائماٌ در تلاشند تا به عزيزان ايراني كه قصد مهاجرات دارند كمك كنند و در اين زمينه بايد دائماٌ اطلاعاتي كه مي خواهيد ارائه كنيد به روز آوري نمائيد كه واقعاٌ كار سختي است ولي بعنوان يك دوست و اجازه بده بهتر بگويم بعنوان يك برادر نه صرفاٌ براي من بلكه براي ايران و ايراني بنويس. با تشكر

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:04 ب.ظ.

      شما بزرگوارید رضا جان
      روز اول هم که من شروع به نوشتن کردم ، فقط همین نیت را داشتم و خودم اصلا ذینفع نبودم. اون موقع هم هیچ کس در این مورد چیزی نمی‌نوشت. ولی‌ از دید خودم وقتی‌ تو یک محله چند تا نانوایی بربری بغل هم باز میشه ، یکی‌ بالاخره باید رضایت بده و تبدیل کنه به نانوایی سنگکی !!!!
      البته من بیشتر نگران اختلاف نظری هستم که وجود داره و این برای هیچ کس مفید نیست. با رفتن من از این میدان ، دیگه همه یک دست خواهند شد و دوستان جدید بهتر میتوانند استفاده کنند.
      خوش باشی‌

  7. طناز said,

    دسامبر 23, 2009 در 7:30 ق.ظ.

    سلام امير
    مي دونم نمي خواي به سئوالات جواب بدي ولي من كه سئوال جديدي نكردم.من در ادامه همون سئوال قبلي ميپرسم.و حداقل بايد منو به يه سرانجامي برسوني…
    تو رو خدا بهم كمك كن من هيچ كس رو سراغ ندارم كه اندازه شما بتونه بهم اطلاعات درست بده…
    خواهش ميكنم

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:07 ب.ظ.

      باید؟!!!
      برام ایمیل بزن. اون را هم جواب دادم چون بی‌ادبی میدونستم.
      ولی‌ بقیه هم به راحتی‌ میتوانند کمکت کنند.
      خوش باشی‌

  8. مژده said,

    دسامبر 23, 2009 در 7:32 ق.ظ.

    هرطور و هر مطلبي كه بنويسي ما خودت و وبلاگتو دوست داريم اما به نظر من به خاطر بعضي از مسايل لطفت و راهنماييهاتو از ما دريغ نكن… اين مدت خيلي از نوشته هات استفاده كردم…. شاد باشي

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:10 ب.ظ.

      لطف داری مژده جان ، تمام دوستان خصوصاً قدیمی‌‌ها برای من خیلی‌ ارزشمند هستند.
      باز هم با هم خواهیم بود ، با مطالب دیگر.
      خوش باشی‌

  9. رامین said,

    دسامبر 23, 2009 در 8:29 ق.ظ.

    به هر حال بینهایت از راهنمائیهای شما متشکریم.
    امیدواریم همیشه موفق باشید.

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:19 ب.ظ.

      کمک به همنوع هر چند کوچک جزو افتخارات من هست.
      خوش باشی‌

  10. صبا said,

    دسامبر 23, 2009 در 8:40 ق.ظ.

    عجب… حیف شد پس دیگه چی می نویسی؟؟؟ امیدوارم هر تصمیمی که گرفتی موفق باشی

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:21 ب.ظ.

      مطلب برای نوشتن که زیاد دارم ، فقط حوصله می‌خواد و وقت.
      تو و رعنا جان انشاالله دوستان دیگر را راهنمایی خواهید کرد.
      موفقیت شما هم آرزوی من هست.
      خوش باشی‌

      • صبا said,

        دسامبر 24, 2009 در 7:57 ق.ظ.

        رعنای عزیز شاید، اما من که اصلاً به اندازه شما وارد نیستم… فقط در حدی که به درد خودم می خورده می دونم و می نویسم… البته مطمئناً بقیه مطالبت هم برای ما مفید خواهد بود

      • امیر said,

        دسامبر 24, 2009 در 12:38 ب.ظ.

        ممنونم صبا جان
        از دید من چیزی تغییر نکرده و فقط موضوع نوشته‌هایم تغییر کرده است. ضمنا پس بالاخره جواب گرفتی‌ و فایل نامبرت هم اومد. خوب پس خیالت راحت شد.
        خوش باشی‌

  11. samira said,

    دسامبر 23, 2009 در 8:44 ق.ظ.

    چرا؟!!!!!! میدونم خیلی ازتون وقت گرفته ولی این حسن نیت رو کاملا از ما دریغ نکنید لطفا! من خودم قول میدهم که خیلی خیلی مزاحمتان نباشم! فقط اگر احیانان در طی سالیان و روزگاران سوالی پیش اومد! میتونم بهتون میل بزنم! قول میدهم خیلی زباد و پر تکرار نباشه! در ضمن! به نوشتنتون تو این وبلاگ ادامه میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امیدوارم که به نوشتن ادامه بدهید!

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:23 ب.ظ.

      نه سمیرا جان اصلا بحث مزاحمت نیست و من با عشق این کار را می‌کردم و برایم لذت بخش بود.
      تا وقتی‌ که من هستم ، این وبلاگ هم هست.
      خوش باشی‌

  12. ستاره said,

    دسامبر 23, 2009 در 9:35 ق.ظ.

    با سلام. اینکه می خواهید در مورد کانادا ننویسید چون 9 ماهه مطلب نوشتید قابل درکه، اما نمی دونم چرا تصمیم گرفتین جواب سوالات رو ندین؛ خبر خیلی بدی دادین، چون من خیلی خوشحال بودم که این وبلاگ رو که اطلاعات معتبر داره پیدا کردم. شاید فکر کنین وبلاگ های زیادی هستند که مطلب می نویسند اما همشون اطلاعات معتبر ندارند. به هر حال من خیلی ناراحت شدم و می دونم که حتما از خیلی چیزها خبر ندارم و صلاح مصلحت خویش خسروان دانند اما خوشحال میشم تجدید نظر کنین.

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:35 ب.ظ.

      ستاره جان اگر دقت کرده باشی‌ من آن اوائل روزی ۴-۵ تا پست می‌نوشتم و فکر هم نمیکردم که تا الان روی بحث کانادا بخواهم مانور بدهم. ولی‌ خوب سوالات دوستان باعث میشد که احساس مسئولیت داشته باشم.
      تاکید زیاد من برای پاسخگویی به سوالات به این دلیل هست که جواب‌هایمان یک دست نیست و اغلب من با بعضی‌ از نظرات و عقاید مشکل دارم و این برای دوستان تازه وارد مفید نیست. شاید هم من اشتباه می‌کنم که باز هم مفید نیست.
      در جایی خواندم که دوستی‌ در جواب دوستی‌ دیگر نوشته بود که «مدارک تحصیلی‌ را حتما حتما به تائید امور خارجه باید برسانید». اینجور با اطمینان صحبت کردن من را هم به شک واداشت.
      به هر صورت باز هم میگم ، شاید من اشتباه می‌کردم و می‌کنم.
      خوش باشی‌

  13. نيلوفر said,

    دسامبر 23, 2009 در 10:41 ق.ظ.

    امير عزيز سلام
    يعني اصلا قصد اومدن به كانادا را نداري و فقط براي راهنمايي بقيه اطلاعات كسب كرده بودي؟
    من خدا را شكر تا حالا پروندم مشكلي نداشته ، با اين وجود وبلاگتو با دقت مي خوندم و خواهم خوند.(اگه فكر كردي دست از سرت بر ميداريم سخت در اشتباهي)
    برات آرزوي بهترينها و موفقيت روز افزون دارم.

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 3:38 ب.ظ.

      نیلوفر جان من جام خوبه و بقول معروف تازه دارم گرم میشم !!!
      شاید زمانی‌ به کانادا هم بروم چون آمادگی دارم که در هر سنی‌ مهاجرت کنم.
      لفت داری شما.
      خوش باشی‌

  14. دسامبر 23, 2009 در 4:00 ب.ظ.

    خبر بدی بود برای ما که قراره بدون داشتن وکیل فرمها رو پر کنیم و بقیه مراحل رو تنها طی کنیم . کاش در تصمیمتون تجدید نظر می کردید:(

    • امیر said,

      دسامبر 23, 2009 در 4:34 ب.ظ.

      سارا جان دوستان دیگری هستند که کمکتان خواهند کرد. اصلا نگران نباش.
      خوش باشی‌

  15. بهراد said,

    دسامبر 24, 2009 در 12:50 ق.ظ.

    ممنون باعث زحمت بسیار زیادی که کشیدی. میگن زکات علم نشر آن است. شما که سه برابر خمس و زکات نشر دادی حالا وقتشه که از اصل مالت بهره ببری!!!

    انشاالله که موفق باشی

    • امیر said,

      دسامبر 24, 2009 در 12:23 ب.ظ.

      ممنونم بهراد جان
      برای شما هم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.
      خوش باشی‌

  16. Marjan said,

    دسامبر 24, 2009 در 4:47 ق.ظ.

    امير جان شما هم به نتيجه اى رسيدى كه من رسيدم؟؟ يك چيزى ته گلوم سنگينى ميكنه 😦

    • امیر said,

      دسامبر 24, 2009 در 12:26 ب.ظ.

      نمیدونم مرجان جان
      من تا الان چندین بار پس گردنی خوردم. ولی‌ این قضیه کمی‌ متفاوت هست. اصلا دوست نداشتم ، چون از کمک به همنوع هر چند کوچک لذت میبرم ، ولی‌ شد دیگه …. !!!
      خوش باشی‌

  17. ابريشم said,

    دسامبر 24, 2009 در 5:34 ق.ظ.

    من كه تازه با شما و بلاگتون اشنا شدم ولي كلي از اطلاعت تون استفاده كردم. اميدوارم هر جا كه هستين شاد باشيد

    • امیر said,

      دسامبر 24, 2009 در 12:28 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز
      برای شما هم آرزوی موفقیت دارم.
      خوش باشی‌

  18. دوستدار ونکوور said,

    دسامبر 24, 2009 در 5:45 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    نمی دونم باز این هم وطنای ما چه کردن که دوباره دل یکی دیگر از افراد خوب این روزگارو شکستن. درکت میکنم دوست عزیز ولی شما که نباید با رفتار نسنجیده بعضی ها راه ارزشمندتو کنار بذاری. البته این نظر منه و می دونم جای تو بودن سخته که اینقدر وقت و انرژی بذاری ولی یه سری برخوردهای نسنجیده ببینی. من از اون نوشته ها که در جواب کامنت یکی از دوستان نوشتی رو خودم دیدم و آرزو میکردم شما نبینی ولی امیر جان شما به بزرگواری خودت ببخش. واقعا سخته می دونم!
    ما ایرانی ها هیچ وقت قدر دان نیستیم و در طول تاریخ هم اینو ثابت کردیم.
    در هر صورت من به تصمیمت احترام میذارم.
    سلامت و شاد و موفق باشی با خانواده عزیزت

    • امیر said,

      دسامبر 24, 2009 در 12:35 ب.ظ.

      ممنونم دوست من
      من کلا با هیچ کس مشکل ندارم ، و خیلی‌ به ندرت اتفاق می‌افته که از کسی‌ ناراحت بشم. من هم یکی‌ هستم مثل بقیه و شما خیلی‌ به من لطف داری.
      جالبه اون شخصی‌ که آن پاسخ را این قدر قاطعانه گفته بود ، تا چند وقت پیش اصلا نمیدونست مانی اردر چی‌ هست !!!
      در هر صورت ماموریتی که برای خودم تعریف کرده بودم را پایان یافته میدونم و به نوشتنم ادامه خواهم داد و همراهی شما دوستان عزیز را انشاالله خواهم داشت.
      خوش باشی‌

  19. حمیدم said,

    دسامبر 25, 2009 در 3:17 ب.ظ.

    امیرجان در هر زمینه ای که قدم برمیداری برات آرزوی موفقیت دارم و سال نوی میلادی رو هم بهت تبریک میگم امیدوارم سالی پراز خیر و برکت باشه برات.

    • امیر said,

      دسامبر 25, 2009 در 4:38 ب.ظ.

      ممنونم حمید جان
      من هم آرزوی بهترین‌ها را برای شما دارم. سال ۲۰۰۹ که برای من خیلی‌ جالب نبود. منتظرم ببینم سال ۲۰۱۰ چه آشی برای من پخته.
      خوش باشی‌

  20. samira said,

    دسامبر 28, 2009 در 12:26 ب.ظ.

    سلام! دعا میکنم براتون که سالان سال شاد و سرزنده و خوشحال زنده باشید و به خوبی زندگی کنید!

    • امیر said,

      دسامبر 28, 2009 در 3:19 ب.ظ.

      ممنونم سمیرا جان
      برای شما هم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.
      خوش باشی‌

  21. علی‌ said,

    ژانویه 4, 2010 در 10:14 ق.ظ.

    سلام .
    جداً از این خبر ناراحت شدم. امیدوارم با برطرف شدن مشکل دوباره به حالت قبلی‌ برگردی .وبلاگ تو تنها جایی است که مطمئن از اطلاعاتش هستم و این خبر مارو کلی‌ ناراحت کرد. با امید تجدید نظر تو. خسته نباشی‌ …

    • امیر said,

      ژانویه 4, 2010 در 11:28 ق.ظ.

      ممنونم علی‌ جان ، این نظر لطفت هست. دوستان دیگری هم هستند که میتوانند کمک شایانی کنند.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

