مهاجرت به استرالیا به عنوان نیروی ماهر

اول از همه آغاز سال نو میلادی را به تمام مسیحیان جهان تهنیت گفته و آرزومندم که سال ۲۰۱۰ سالی‌ سرشار از موفقیت همراه با سلامتی‌ برای همه باشد.

همانطور که قبلا قولش را به باران عزیز داده بودم ، این پست را در مورد مهاجرت به استرالیا که بر اساس تجربیات خودم هست را مینویسم اما لازم هست قبل از آن چند نکته را یادآوری کنم:
۱- اطلاعات من به روز نیست اما فکر نمیکنم که ماهیت کار تغییر کرده باشه.
۲- اگر در این زمینه دوستان سوالی‌ دارند با عرض شرمندگی ، چون مسلط نیستم نمیتونم پاسخگو باشم.
تا قبل از اینکه قانون جدید مهاجرت به کانادا ، اجرایی بشه ، استرالیا و مهاجرت به آن شدیدا تو بورس بود. هر چند الان هم مشتاقان زیادی دارد. دلائلی که باعث شده بود استرالیا مشتاق بیشتری از کانادا داشته باشد موارد زیر بود:
– کلّ پروسه مهاجرت به استرالیا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشید و در قیاس با کانادا که ۵ سال حداقل زمان انتظار بود ، به مراتب بهتر بود.
– آب و هوای استرالیا به مراتب از کانادا بهتر هست. البته آنجا هم مشکلات خاص خودش را دارد ، نظیر نزدیکی‌ به لایه اوزون که استفاده از کرم‌های مخصوص در تابستان از واجبات هست.
البته دوستانی که استرالیا را به عنوان کشور محل اقامت انتخاب میکنند باید ارتباط خوب و نزدیکی‌ با جانوران و حیوانات داشته باشند ، بدلیل شرایط آب و هوایی مشاهده حیوانات و جانوران به کرات در طول روز صورت می‌گیرد.
قانون مهاجرت به استرالیا اختلافات اساسی‌ با قانون مهاجرت به کانادا دارد که چند تا‌یی از آنها را در زیر ذکر می‌کنم:
۱- کلیه مدارک ارسالی‌ به اداره مهاجرت باید پس از ترجمه و تائید دادگستری ، به تائید وزارت امور خارجه هم برسد.
۲- قبل از ارسال فرم و مدارک به اداره مهاجرت ، میبایستی مدرک تحصیلی‌ توسط سازمان هایی که اداره مهاجرت معرفی‌ مینماید ، تائید گردد و پس از اخذ تأییدیه ، مدارک به اداره مهاجرت ارسال گردد.
۳- کپی‌ فارسی مدارک هم باید برابر با اصل گردد و بعضی‌ سازمان‌های تائید کننده مدارک تحصیلی‌ ، از شما میخواهند که از سفارت استرالیا در تهران بخواهید که این کپی‌‌ها را برابر با اصل کند که آن هم مستلزم پرداخت ۲۰ هزار تومان به ازای هر صفحه می‌باشد.
۴- مدرک تحصیلی‌ و سابقه کار میبایستی کاملا مرتبط بوده و همچنین متقاضی میبایستی در حال حاضر مشغول به کار باشد.
۵- در صورتی‌ که بیشتر از ۶ ماه بین کار قبلیتان و کار جدیدتان گپ داشته باشید ، واجد صلاحیت نمیباشید.
۶- از طرف سفارت استرالیا در محل کار متقاضی حضور خواهند یافت تا صحت مدارک را اثبات کنند ، پس به هیچ عنوان امکان ارائه سابقه کار سوری نمی‌باشد.
دوستانی که علاقه مند هستند که به استرالیا مهاجرت کنند ، در ابتدا باید بوکلتی که اداره مهاجرت منتشر کرده را به دقت مطالعه نمایند و ببینند که آیا میتوانند امتیاز لازم را که ۱۲۰ می‌باشد را کسب نمایند یا خیر.
مدرک تحصیلی‌ و شغل متقاضی باید جزو لیست مورد نیازی که اداره مهاجرت استرالیا منتشر کرده است ، باشد.
در همین لیست مشخصات سازمانی که باید مدارک تحصیلی‌ را تائید نماید ، قید شده است که می‌توان وارد سایت مربوطه شد و مدارک مورد نیاز را تهیه و ارسال کرد.
مدت زمان بررسی‌ مدرک تحصیلی‌ توسط سازمان مربوطه ، بین ۶ تا ۸ هفته می‌باشد که پس از طی‌ این مدت تأییدیه مربوطه صادر و به آدرس متقاضی ارسال میگردد که میبایستی به همراه مدارک مورد نیاز به آدرس اداره مهاجرت ارسال گردد و پس از آن انتظاری که حدودا ۱.۵ سال می‌باشد آغاز میگردد.

فکر می‌کنم همینقدر کافی‌ باشه ، چون یک دستی‌ تایپ کردن کار راحتی‌ نیست.

خوش باشید

58 دیدگاه

  1. باران said,

    ژانویه 2, 2010 در 1:31 ق.ظ.

    امیر بسیار عزیز! نمیدونم که چطور ازت تشکر کنم! بخصوص با این پیشامدی که برات پیش اومده و میدونم الان دستت حسابی درد میکنه! فقط دلم میخواد روزی بشه که تو و خانوم و دخترت گلت را به رستوران شمال یا کافی شاپ پانیذ دعوت کنم ! از پستت هم بی نهایت ممنون ! ولی فکر میکنم یک سری چیزهاش سخت تر از مهاجرت به کانادا باشه!! درسته؟
    مراقب خودتون باشین
    و
    خوش باشی …

    • امیر said,

      ژانویه 2, 2010 در 11:09 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم باران جان
      آره به اعتقاد من قبولاندن مدارک به آنها از کانادا به مراتب سخت تر هست. و کلا دنگ و فنگش بیشتره.
      خوش باشی‌

  2. ژانویه 2, 2010 در 4:08 ق.ظ.

    خیلی ممنون، اطلاعاتتون درسته و دقیق، من اقدامم رو برای استرالیا آغاز کرده ام و در وبلاگی مطالب رو مینویسم.

    بردیا

    • امیر said,

      ژانویه 2, 2010 در 11:21 ق.ظ.

      ممنونم بردیا جان
      قابل توجه باران عزیز که اگر دوست داره بیشتر بدونه یک سری به شما بزنه.
      خوش باشی‌

  3. ژانویه 2, 2010 در 5:58 ق.ظ.

    تا اونجایی که من می دونم قبلا ۱۲ تا ۱۸ ماه طول میکشی. الان برای دوست من و خیلی های دیگه بعد از یک سال یه نامه دادن که تا سال ۲۰۱۲ پرونده تونو کاری نداریم. از اون به بعد تازه شروع به بررسی می کنیم!

    • امیر said,

      ژانویه 2, 2010 در 11:24 ق.ظ.

      بله احتمالش هست. چون من اطلاعاتم مربوط به سال ۲۰۰۶ میشه و زمان‌ها قطعاً تغییر کرده.
      خوش باشی‌

  4. صبا said,

    ژانویه 2, 2010 در 6:23 ق.ظ.

    چرا یک دستی؟ خدا بد نده امیرخان….

    • امیر said,

      ژانویه 2, 2010 در 11:27 ق.ظ.

      یک چند روزی میشه صبا جان که روی یخ خوردم زمین. چند روزی محلش نگذاشتم اما دردش ول کن نبود تا پنجشنبه رفتم بیمارستان و عکس گرفتند. نشکسته اما بستنش و گفتند حداقل یک هفته باید اینجوری باشه. من هم بعضی‌ موقع‌ها حوصله‌ام نمیاد و بازش می‌کنم !!!
      خوش باشی‌

      • صبا said,

        ژانویه 3, 2010 در 8:56 ق.ظ.

        وای چه بد امیدوارم زودتر خوب شی، ولی حتماً ببندش تا زودتر خوب شه…

      • امیر said,

        ژانویه 3, 2010 در 12:03 ب.ظ.

        ممنونم صبا جان ، اما خیلی‌ حوصله‌ام نمیاد. چون دیگه هیچ کاری نمیتونم بکنم.
        خوش باشی‌

  5. باران said,

    ژانویه 3, 2010 در 5:21 ق.ظ.

    سلام امیر گل دوست مجاری محبوب باران ! به من سر نزدی … من چند روز پیش یک چیزی پست کردم… و گفتم شاید برات جالب باشه! در مورد کلاهبرداری که از کارت بانکی ام کرده بودند…

    • امیر said,

      ژانویه 3, 2010 در 11:59 ق.ظ.

      چرا باران جان. حقیقتش اینه که چند روزی هست که خیلی‌ خیلی‌ بی‌ حوصله هستم.
      خوش باشی‌

  6. samira said,

    ژانویه 3, 2010 در 6:07 ق.ظ.

    سلام! خدا بد نده! نه خواشا بازش نکنید! هرچقدر بیشتر بسته نگهش دارید زودتر خوب میشه! امیدوارم زود زود خوب بشید!

    • امیر said,

      ژانویه 3, 2010 در 12:01 ب.ظ.

      ممنونم سمیرا جان. من هم امیدوارم ، چون عجیب کلافه ام کرده.
      خوش باشی‌

  7. مژده said,

    ژانویه 3, 2010 در 6:56 ق.ظ.

    خدا بد نده… مواظب خودت باش… ما قبل از اقدام براي كانادا ، براي استراليا تصميم گرفته بوديم و مثل اينكه قوانين خيلي تغيير نكرده… راستش امير جان چند روز پيش با يكي از دوستان كه براي استراليا اقدام كرده صحبت مي كردم مي گه پروسه زماني استراليا هم طولاني شده و بيست و هفت ماهه كه منتظرن… حالا چرا اينطوري شده و اونها هم به مشكل ما برخوردن و در انتظارن شايد به خاطر زياد شدن آمار مهاجرانه… بگذريم شاد باشي و از تعطيلات لذت ببري

    • امیر said,

      ژانویه 3, 2010 در 12:02 ب.ظ.

      بله مژده جان طبیعی هست که هر چی‌ متقاضی بیشتر بشه ، زمان‌ها هم افزایش پیدا میکنه.
      خوش باشی‌

  8. sara said,

    ژانویه 3, 2010 در 10:26 ق.ظ.

    سلام دیدی گفتم سرسری نگیر من هنوز پام وقتی در معرض سرما قرار می گیره بدجوری درد می گیره. امیر جان از اطلاعات دقیقت ممنون. می گم کار سفارت ها کی شروع می شه؟باز چند روزه که بدجوری قاطی کردم.سال خوبی داشته باشید

    • امیر said,

      ژانویه 3, 2010 در 12:05 ب.ظ.

      دوباره؟!!! از فردا کار رسمی‌ سفارت‌ها شروع میشه. منتظر مدیکال باش.
      خوش باشی‌

  9. hamid said,

    ژانویه 3, 2010 در 11:32 ق.ظ.

    Thank you man

    • امیر said,

      ژانویه 3, 2010 در 12:05 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  10. reza1100 رضا said,

    ژانویه 3, 2010 در 2:21 ب.ظ.

    سلام اميرجان
    دستت درد نكنه . جالب بود. اتفاقا همين چند وقت پيش داشتيم فكر ميكرديم كه آيا ميتونيم براي استراليا اقدام كنيم (اگه كانادا نشد) يا نه . بعدا فهميديم استراليا سابقه بيمه ميخواد كه خانوم نداره.
    راستي ميشه يه سئوال ازتون بپرسم؟ كانادا رو با ماشين ميرن يا با هواپيما؟ ( حالگيري كسايي كه دوست ندارن جواب كانادايي ها رو بدن)
    خوش باشي عزيز

    • امیر said,

      ژانویه 4, 2010 در 12:07 ق.ظ.

      بیمه که یکطرف قضیه هست رضا جان. مدارک باید خیلی‌ سفت و سخت باشه تا قبول کنند.
      اتفاقا من اینقدر از این جواب‌ها خوشم میاد !!!! اگر من خواستم برم با کشتی میرم !!!
      خوش باشی‌

  11. sara said,

    ژانویه 3, 2010 در 2:43 ب.ظ.

    سلام هاهاها واسه چی زدی دوباره؟؟؟؟نه از اون نوع قاطی کردنها که …. اعصابم به هم ریخته آخه من موندم اینا چه کار می کنن.کاش فایلمو منتقل می کردن والا دیگه روانی شدم حتی یک کلمه هم نمی تونم زبان بخونم اصلا تو مغزم نمی ره
    مراقب پات باش

    • امیر said,

      ژانویه 4, 2010 در 12:14 ق.ظ.

      میگم تو دوست داری خود آزاری کنی‌؟؟!!! بالاخره هی‌ میگردی که یک چیزی پیدا کنی‌ گیر بدی و اعصابت خورد بشه. من هی‌ می‌گفتم که تو دسامبر خبر زیادی نباید بشه !!! یک عده میگفتند که فقط ۴ روز تعطیله !!! یادته. چه خبر شد تو دسامبر؟!!! از همه ماه‌ها بدتر و شلتر بودند. حالا هم میگم که تو ، تو ژانویه مدیکالت را میگیری. دیگه برو خوش باش. بلیت رزرو کن با لوفتهانزا !!! مگه رشته ات زبان نیست؟ چند سال هم که هند بودی؟!! خوب پس دیگه زبان خوندنت برای چیه؟ برو خوش باش. چمدون بخر ، با وسایلی‌ که باید ببری !!!
      ضمنا من پام طوریش نیست !!!
      خوش باشی‌

  12. sara said,

    ژانویه 4, 2010 در 11:03 ق.ظ.

    امیر جان خداااااااا از زبونت بشنوه مثل پیش گویی هایی که واسه قبلی ها کردی وای اگه واسه من هم درست از آب در بیاد چی می شه.
    دست هم مثل پاست فرقی نداره که…………………….

    • امیر said,

      ژانویه 4, 2010 در 11:29 ق.ظ.

      میشه سارا جان کمی‌ ریلکس تر باش ، میشه.
      خوش باشی‌

  13. دوستدار ونکوور said,

    ژانویه 4, 2010 در 1:12 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    امیدوارم دستت بهتر شده باشه. با تاخیر و شرمندگی سال تو میلادی رو بهت تبریک می گم و برای شما همراه با خانوادت آرزوی سلامتی و موفقیت برای سالها دارم.
    امیر عزیز من یه خواهش از شما دارم. می دونم تکراریه ولی امروز به حدی ناراحتم که خواستم با این خواهش از شما من هم یه کاری برای مردممون کنم – از کیسه خلیفه می بخشم – امیر جان من امروز اینترنت پرسرعت گرفتم و اولین کاری که کردم دیدن فیلم روز عاشورای مردم خوب و با غیرتمون بود.
    من از خودم خجالت کشیدم که اولا به دلیل مسافرت و دوما به خاط ترس از بی مادر شدن پسرم اون روز کنارشون نبودم.
    امیر عزیز لطفا اگه میتونی به مردم برای مهاجرت کمک کنی دریغ نکن. بذار حداقل یه تعداد بیشتری از بچه های گلمون برن به یه کشور آزاد و با آرامش زندگی کنن.
    خواهش می کنم همه ما هر قدمی که می تونیم برا هم برداریم. برا هم دلسوز باشیم. همدیگرو دوست داشته باشیم. دست از تخریب هم حالا با هر راه و روشی برداریم.
    چرا ما نتونیم کشوری مثل کانادا بسازیم.
    من امروز خیلی داغونم.
    منو ببخش که تو وبلاگت دارم اینها رو می نویسم. لطفا به حرفام فکر کن. من برا خودم نمی گم. خدا رو شکر من هیچ سوال یا مشکل خاصی ندارم. اصلا اگر هم داشتم به من جواب نده فقط به بقیه.
    موفق و سلامت باشی

    • امیر said,

      ژانویه 4, 2010 در 4:39 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز
      من هم سال نو میلادی را به شما و خانواده محترمتان تبریک میگم و امیدوارم سالی‌ سرشار از موفقیت همراه با سلامتی‌ داشته باشی‌.
      شما سرور من هستید ، والا ……………. یک چیزی گفتی‌ که من را در معذوریت اخلاقی‌ قرار دادی هر چند من اصلا آدم صی ا صی نیستم و مسائل اجتماعی را داخل این قضایا نمیکنم.
      من از روزی که شروع کردم به نوشتن مطلب در مورد مهاجرت به کانادا و همینطور پاسخ به سوالات هموطنان دقیقا نیتم کمک بوده و لاغیر. بگذار برای اولین بار یک حقیقتی را اینجا بگم ، من تا الان برای ۵ نفر بدون هیچ گونه چشمداشتی تشکیل پرونده داده ام و تا الان ۲ تا مدیکال هم تونستم بگیرم ، پس من غیر از کمک هیچ قصدی نداشته و ندارم. فکر می‌کردم که چون هم در این زمینه مطالعه زیادی کرده‌ام و هم تجربه کافی‌ دارم ، می‌تونم مفید باشم. من با هیچ کس و هیچ چیزی مشکل ندارم و دلیلی‌ که از اینکار منصرف شدم این بود که بعضا دیده بودم که اختلاف پاسخ من با بعضی‌ دیگه از دوستان از زمین بود تا آسمان و شاید هم من اشتباه می‌کردم و می‌کنم و این اشتباهات خدائی نکرده منجر به ریجکت شدن پرونده کسی‌ خواهد شد. هر چند من هیچ مسٔولیتی در برابر کسی‌ ندارم ، ولی‌ اخلاقا خودم را مسؤل می‌دانم.
      واقعیت همین بود و باز هم میگم من با هیچ شخص خاصی‌ مشکلی‌ ندارم ولی‌ چون به حرفم و قلمم احترام قائلم ، دوست ندارم در جهت تخریب آینده کسی‌ قدم بردارم.
      خوش باشی‌

  14. حمیدم said,

    ژانویه 4, 2010 در 2:39 ب.ظ.

    امیرجان ترجیح میدم زیر خروارها برف (بهمن) بمونم تا یهو ببینم یه حشره غول پیکر سروکله اش رو شونم پیداش شده. گذشته از شوخی نمیدونم چرا هر وقت به استرالیا فکر میکنم احساس میکنم ته دنیاست.

    • امیر said,

      ژانویه 4, 2010 در 4:44 ب.ظ.

      آره حمید جان من هم یه حس غریبی دارم نسبت به استرالیا. فکر می‌کنم اونجا پلاک آخره !!!
      ولی‌ اون جور آب و هوا را دوست دارم.
      خوش باشی‌

  15. نجمه said,

    ژانویه 4, 2010 در 5:16 ب.ظ.

    سلام آقا امیر
    متاسفم که هنوز دستتون بسته است و درک میکنم که حوصله ندارید . نمی دونم کاری از دست دوستانتون بر میاد یا نه؟
    میگم چطوره با توجه به شرایط دلسرد کننده این روزها(مخصوصا در ایران) یک پست جدید بزنید و یک بحث متنوع مطرح کنید یه خورده حال وهوای همگی عوض بشه؟
    شاد شاد و سبز سبز باشید.

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 12:27 ق.ظ.

      ممنونم نجمه جان
      سعی‌ می‌کنم هرچند الان کمی‌ برام مشکل هست.
      خوش باشی‌

  16. نجمه said,

    ژانویه 4, 2010 در 5:31 ب.ظ.

    دوباره سلام
    راستی امیر آقا میشه به گوی بلورینتون یه نگاه بندازین و بگین عاقبت مدارک من چی میشه ؟ بهر حال من هم با صحبتهای دوستدار ونکوور موافقم . یکم راجع بهش فکر کنید لطفا.
    شاد باشید

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 12:29 ق.ظ.

      والا نجمه جان تجربه به من میگه که متاسفانه مدارک شما را برگشت خواهند زد. اما امیدوارم که این دفعه اشتباه کنم.
      خوش باشی‌

  17. گندم said,

    ژانویه 5, 2010 در 9:34 ق.ظ.

    سلام
    خوبي امير خان
    دستت بهتره؟
    ببين من همه چي رو ميدونم اينكه خسته شدي از بس كه ما پرسيديم…اينكه بنا به دلايل خيلي موجه نمي خواي ديگه به سوالات مهجرت به كانادا جاب بدي و ….
    اما به خدا خيلي بهت احتياج دارم وبه هيچ كس هم نمي تونم اعتماد كنم…نمي خوام از كس ديگه اي سوال كن چون اينجوري بيشتر گيج ميشم..نه مديونت ميشم و نه…
    فقط و فقط واست از ته دا دعا ميكنم…چه راهنماييم بكني چه نكني!!!
    حالا بعد از اين همه تفاصير…
    من و همسرم مشكل زبان داريم و به با لاي 10 امتياز براي زبان نياز داريم…متاسفانه همسرم كه اقدام كننده اصلي ماست نتونسته واسه زبانش كلاس و استاد خوب گير بياره…ما يه فاميل دور تو كانادا داريم …بنده خدا آدم بدي نست و همه نسبت بهش مثبتن…
    با هاش كلي رو دربايسي دارم اما ميخوام بهش زنگ بزنم و ازش بخوام واسم پيشنهاد شغلي بگيره!!
    حالا سوالام
    به نظرت پيشنهادم معقوله؟ا هم از نظر كه واسه ي اون بنده خدا مقدور باشه و هم از اين نظر كه به درد خودم بخوره!!!
    و اينكه به نظر تو ديگه چيه كمكي ميتونم ازش بگيرم…نمي خوام به زحمت زيادي بيوفته و ازش خواسته غير معقولي بكنم…
    واسم مفصل جواب بده..
    بازم ممنونم

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 10:33 ق.ظ.

      جالبه من میگم نمی‌خوام در مورد مهاجرت به کانادا مطلبی بنویسم ، شما میگی‌ مفصل برایت توضیح بدهم !!!
      ممنونم دستم بهتره اما انتظار داشتم که خوب شده باشه ، که نشده.
      بماند:
      جاب آفر هیچ دردی را از شما دوا نخواهد کرد ، چون جاب آفر را باید متقاضی اصلی‌ داشته باشه نه همراهان.
      ایشان فعلا کمکی‌ به شما نمیتونند بکنند و کمک را باید خودتان بکنید. تنها راهش هم این هست که با تلاش مضاعف سطح زبان خود را بالا ببرید.
      اگر واقعا مصمم هستید ، همسرتان مرخصی بگیرند و در منزل بنشینند و درس بخوانند. من پیشنهاد می‌کنم با شهرام عزیز که لینک وبلاگش را دارم – به سوی کانادا – که استاد زبان هستند یک مشورتی بکنید. دوست عزیزی هم در وبلاگشان – استرالیا جون – در مورد مطالعه برای آیلتس مطلب خوبی‌ نوشته اند ، از ایشان هم میتونید کمک بگیرید.
      من پیشنهادم فقط بالا بردن امتیاز از طریق زبان هست. ۱۲ امتیاز هم خیلی‌ سخت نیست. خوب مفصل بود؟!!!
      خوش باشی‌

  18. حمید said,

    ژانویه 5, 2010 در 12:29 ب.ظ.

    سلام امیر خان.یه سوال از خدمتت داشتم،سابقه کار پارت تایم(28ساعت در هفته)در دوران دانشجویی که مرتبط با رشته تحصیلی هم بوده بعنوان نصف سابقه کار تمام وقت مورد قبول هست یا نه؟ممنون میشم اگر منو راهنمایی کنید،قبولی پرونده من به همین موضوع بستگی داره اگه قبول نکنن 66 امتیاز می گیرم. با سپاس

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 2:50 ب.ظ.

      حمید جان سابقه کار حین تحصیل ، پارت تیم محسوب میشه و قبول میکنند.
      خوش باشی‌

  19. ژانویه 5, 2010 در 1:17 ب.ظ.

    به نام خدا
    سلام
    من مهدی ام و تا سال دیگه با خانواده ام با ویزای Investment از طریق Québec
    به کانادا مهاجرت میکنم. در حال حاضر هم فقط مشغول فکر به جایی هستم که قرار هستش بعد از Landing ساکن بشیم. دوست دارم از اینجا با هم آشنا بشیم. من دوستان آنلاین زیادی دارم. خوشحال میشم شما هم به جمعشون اضافه بشید.

    وبلاگتون رو خوندم جالب بود. روزمرگی و شور و اشتیاق برگ قرمز داخلش موج میزنه. امیدوارم شاد و سلامت باشید

    با عنوان وبلاگتون لینکتون کردم.

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 2:57 ب.ظ.

      انشاالله موفق باشی‌ مهدی جان.
      من هم شما را لینک کردم.
      ضمنا من کانادا نیستم.
      خوش باشی‌

  20. ژانویه 5, 2010 در 1:19 ب.ظ.

    البته بگم. منظور از برگ قرمز کشوری هست که درش هستید. من این اصطلاح رو درمورد تمام دوستانم که پست واسشون میدوم میگذارم.

    خواستم miss understood نشه 🙂

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 2:58 ب.ظ.

      متوجه شدم.
      خوش باشی‌

  21. fatima said,

    ژانویه 5, 2010 در 3:36 ب.ظ.

    امير جان
    ما هم نسبت به استراليان نظرمون مثبت نيست . نميدونيم هم چرا اينجوريه . اما عجب حافظه اي داريا . داشتم بخش نظراتو ميخوندم چيزي كه برام جالب بود اين بود كه دقيقا ميدوني كي در چه مرحله اي هست .
    در ضمن من شنيدم ونزوئلا هم خوب بوده. بيشترين دماي ثبت شده 24 و كمترينش 16 و اين خيلي عاليه و آدمو وسوسه ميكنه.

    • امیر said,

      ژانویه 5, 2010 در 6:10 ب.ظ.

      مجبورم که همه چیز یادم بمونه. تازه دوستان تو پست‌های مختلف کامنت میگذارند. بعضی‌ موقع‌ها میشه که جواب یکنفر را که دادم بعد از ۲ روز میاد میگه «پس مشکلی‌ نیست؟» حالا من باید بدونم که چی‌ مشکلی‌ نیست !!!
      ولی‌ کلا خیلی‌ چیز‌ها یادم میمونه.
      منظورت نیوزیلند هست دیگه؟ نکنه می‌خواهید برید پیش چاوز !!!
      آره ، اما به مراتب قوانینش از استرالیا سخت تر هست.
      خوش باشی‌

  22. باران said,

    ژانویه 5, 2010 در 10:22 ب.ظ.

    امیر عزیز! امیدوارم هر چه زودتر خوب بشی… مراقب خودت خیلی باش! راستی الان هوا چطوره؟؟ دیروز 15 درجه زیر صفر بود و الان زمین ها حسابی یخ زده ولی الان 9 درجه زیر صفره!
    خوش باشی …

    • امیر said,

      ژانویه 6, 2010 در 1:13 ق.ظ.

      ممنونم باران جان
      اینجا هم منفی‌ ۵ هست و زمین‌ها یخ زده !!! دیگه میترسم برم بیرون !!!
      خوش باشی‌

  23. مرتضی said,

    ژانویه 15, 2010 در 4:55 ب.ظ.

    سلام و عرض ادب بسیار خدمت امیر خان عزیز.
    بسیار ممنون و سپاسگذار از پاسخهای جامع و کامل شما.
    آقا امیر من در فرمهای اولیه میزان موجودی خودم را 12000 دلار ذکر کردم ( مجرد )، الان می خواهم ببینم آیا اگر سند ماشین و خانه ( هر دو را می خواهم از مادر و برادرم به نام خود انتقال دهم ) را به سوریه ارائه کنم تاثیر مثبتی دارد یا خیر ؟
    در ضمن ممکنه که کمبود موجودی بانکی را با ارائه سند ماشین جبران کنم؟
    شاد و سالم باشید.

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2010 در 6:34 ب.ظ.

      مرتضی‌ جان من پیشنهاد می‌کنم که مبلغ مربوطه را یک جوری ، جور کن و حساب بانکی‌ ارائه بده. چون اگر بخواهی سند را به نامت کنند ، کلی‌ باید هزینه بدهند. بعد از اون هم سند‌ها را باید کارشناس رسمی‌ دادگستری ، قیمت گذاری کنه که اون هم دوباره کلی‌ هزینه ات میشه.
      اگر هم ۱۲۰۰۰ دلار را داری که دیگه مشکلی‌ نیست و این کار‌ها تاثیری نداره.
      خوش باشی‌

  24. مرتضی said,

    ژانویه 15, 2010 در 7:25 ب.ظ.

    امیر جان ممنونم.
    واقعا از اینکه اینقدر زود به سوالام جواب دادی شوکه شدم. از خدا برات خوشبختی و عمر با عزت آرزو می کنم، خیلی وقت نیست با شما ( وبلاگ و نوشته هاتون و البته تعریف سایر دوستان از شما) آشنا شدم اما باور کن ندیده دوستت دارم و احساسم که معمولا اشتباه نمی کنه بهم میگه آدم مثبت، دوست داشتنی و خوشبختی هستی.
    اما در مورد پاسخ شما
    هزینه هاش خیلی مهم نیست اگه تاثیر مثبت داره ( شک نکنن که چون از مادر به نام خورده سوری باشه ) انجام می دم.
    یک سوال دیگه اینکه میشه تو فرمهایی که برای سوریه ارسال می کنیم اندکی تغییر ایجاد کنیم. به طور مثال job duty را مفصل تر نوشت یا نه باید دقیقا عین فرمهای ارسالی به سیدنی باشه ؟
    ضمنا من تو یک شرکت دولتی کار می کنم و شرکت سابقه کار با جزئیات شرح وظایف برای سفارت به من نمیده اما حکم رسمی دارم. به نظر شما چه کار کنم ؟

    • امیر said,

      ژانویه 15, 2010 در 8:34 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان این نظر لطف شماست و من هم برای شما آرزوی سلامتی‌ و موفقیت دارم. دوستان هم لطف دارند به من.
      ببین اگر ۱۲۰۰۰ دلار که نوشتی‌ را داری ، همان کفایت میکنه و سند اموال تاثیری نداره ، چه مثبت و چه منفی‌.
      یک نسخه از فرم‌ها الکترونیکی از طرف سیدنی به دمشق ارسال میشه و هر گونه تغییری باید با دلیل و مدرک مستحکم باشه. فکر نمیکنم لزومی داشته باشه که job duty را بسط بدی.
      اگر با فرمتی که مورد نظر سفارت هست نمیتونی‌ سابقه کار جور کنی‌ ، مدارکی بفرست که اون را پوشش بده. حکم کارگزینی ، فیش حقوقی ، قرار داد ، سابقه کاری که خود اداره میده و ….. . هر چیزی که فکر میکنی‌ مفید هست. شرح وظایفت هم باید مشخص باشه ، مدرکی‌ داری اون را هم بفرست.
      خوش باشی‌

  25. مرتضی said,

    ژانویه 16, 2010 در 4:08 ب.ظ.

    ممنون از راهنمایی هایت امیر جان
    یه سوال دیگه هم داشتم ،اگه گردش یه حساب 4 ماهه را بفرستم ( شش ماهه نباشه چون می خواهم یه حساب جدید باز کنم تا بابتش سود بگیرم ) ایراد داره؟

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 5:31 ب.ظ.

      مرتضی‌ جان تا زمانی‌ که بخواهند ویزا را صادر کنند ، چندین مرتبه دیگه از شما گواهی بانکی‌ خواهند خواست. پس برای مرحله اول مهم نیست که گواهی شما ۴ ماهه باشه.
      خوش باشی‌

  26. مرتضی said,

    ژانویه 16, 2010 در 6:34 ب.ظ.

    مرسی امیر جان.
    اینقدر به وبلاگت علاقه مند شدم که دم به دقیقه فقط به خاطر خوندن اون کانکت می شم همین چند دقیقه پیش داستان مهاجرتتو خوندم که به نظر من معنای کامل «خواستن توانستن است» می باشد. بهت تبریک می گم.
    ممنون که جوابمو می دی
    می گن به یارو «رو» می دی آستر هم میخواد داستان ما شده. اگه از اول جوابمومنو نمی‌دادی دیگه اینقدر سوال نمی کردیم.
    راستی چیزی که یه کم منو اذیت می کنه اینه که من نام فامیلیم دو قسمت داره که تو پاسپورت سرهم و با حروف بزرگ نوشته من تو فرم جدا و با حروف کوچک نوشتم آیا به نظرت ایراد داره؟

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 9:44 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان. من از اینکه میبینم می‌تونم کمک خیلی‌ کوچکی به همنوعانم بکنم ، شادمانم.
      ایرادی نداره و مشکلی‌ پیش نخواهد آمد. اما از این ببعد در جریان باش که تمام مدارکی که در آینده برای شما در خارج از کشور صادر خواهد شد ، بر اساس مندرجات پاسپورت می‌باشد. پس سعی‌ کن که همانند پاسپورت بنویسی‌.
      حروف کوچک یا بزرگ که اصلا مهم نیست.
      خوش باشی‌

  27. مرتضی said,

    ژانویه 17, 2010 در 1:38 ب.ظ.

    سلامی به گرمی زمستان تهران به امیر عزیز در سرمای انگلستان
    مرسی امیر جان آره می دونم اما آدم همش دغدغه داره چه میشه کرد.
    حالا به نظرت اگه تو این فرم ارسالی به سوریه اسممو درست کنم چطوره ؟ ایرادی که نداره؟
    جوک :
    یه روز قضنفر میره ساندویچی می گه آقا یه ساندویچ سوسیس بده گوجه نذار، از قضا ساندویچیه همشهریش بوده میگه گوجه ندارم می خوای خیارشور نذارم!!!!!
    خیلی بی مزه بود نه !!!!
    گفتم کاری که نمی تونیم برات بکنیم شاید یه لبخند بتونیم رو لبت بنشونیم !
    ولی بی تعارف می گم اگه کاری اینجا داری که من می تونم برات انجام بدم بگو تا اونجایی که از دستم بر بیاد برات انجام می دم.
    خشو باشی.

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 6:15 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان ، محبّت داری.
      به نظر من دستش نزن ، چون چیزی را عوض نمیکنه.
      خوش باشی‌

  28. مرتضی said,

    ژانویه 19, 2010 در 5:51 ب.ظ.

    سلام بر امیر نازنین
    ممنون از جوابت.
    امیدوارم شاد و خرم باشی.

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 6:40 ب.ظ.

      سلام مرتضی‌ جان
      لطف داری. شما هم خوش و خرم باشی‌.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

