مژده به دوستان در شرف مهاجرت به کانادا

این مطلب عینا از ایرانتو نقل میشود ، و به اعتقاد من اگر عملی‌ شود ، خیلی‌ از مشکلات آتی خواهد کاست و در ارتباط با این موضوع دیگر استرسی نخواهید داشت:

دولت کانادا از اجرای یک پروژه جدید آنلاین خبر داد که بر اساس آن، تازه واردین را وارد بازار کار این کشور می کند.
پروژه مورد نظر به مهاجرانی که پرونده آنها در مرحله بررسی قرار دارد ، کمک می کند، تا حتی قبل از ورود به کانادا، به ابزارهای لازم به همین منظور دسترسی یابند.

دولت برای اجرای این طرح، بودجه ای معادل 1.7 میلیون دلار، به موسسه غیر انتفاعی JVS Toronto ، اختصاص داده تا با همکاری بخش های دولتی و خصوصی، به افراد متخصصی که در انتظار صدور ویزای مهاجرت هستند، در زمینه توسعه توانمندیها و اخذ آمادگی های لازم برای یافتن شغل در کانادا کمک کند.

جذب نیروهای مستعد بین المللی به عنوان یکی از اهداف اصلی طرح پذیرش مهاجر از سوی کانادا است که برای پیشبرد برنامه های دراز مدت اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرند.

بدلیل فاصله طولانی بین ورود مهاجران به کانادا تا یافتن شغل تخصصی مورد نظر ، بسیاری از استعدادهای جدید به هدر رفته و نیازهای زندگی جدید ، تازه واردین را به سمت شغل های عادی سوق می دهد.

موسسه JVS برنامه های متعددی را برای جوامع مختلف مهاجران، از جمله ایرانیان ، ارائه کرده و طی آن برنامه های Mentoring بصورت فرد به فرد، با افراد متخصص جهت آشنایی آنها با سیستم بازار کار مرتبط با رشته تحصیلی، برگزار می کند.

همچنین گروه ایرانی IC Network نقش رابط بین JVS و جامعه ایرانیان کانادا را بمنظور ارائه برنامه های مشابه، برعهده دارد.

خوش باشید‌

50 دیدگاه

  1. حمیدم said,

    ژانویه 17, 2010 در 6:41 ق.ظ.

    امیر جان خبر خوبیه. مهمترین بخش مهاجرت همین پیداکردن یه شغل خوب تو یه جای خوبه که امیدوارم قسمت همه دوستان از جمله خودم بشه.

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 9:35 ق.ظ.

      بله حمید جان ، همینطور هست که میگی‌ و من هم امیدوارم که آینده درخشانی در انتظار همه باشه.
      خوش باشی‌

  2. ونوس said,

    ژانویه 17, 2010 در 7:51 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    واقعا خبر خيلي خوب و دست اولي بود چون يكي از بزرگترين مشكلات تازه واردين پيدا كردن كار مناسبه

    -بازم بسيـــــار زياد ممنـــون

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 9:38 ق.ظ.

      بله ونوس جان ، امیدوارم که عملی‌ بشه و مشمول مرور زمان نشود.
      خوش باشی‌

  3. باران said,

    ژانویه 17, 2010 در 9:48 ق.ظ.

    امیرجان دعا کن منی که اینجا هستم یک کار خوب گیرم بیاد! بهت قول میدم که میبرمت کافی شاپ پانیذ!

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 9:53 ق.ظ.

      من مطمئنم باران جان که سال ۲۰۱۰ سال خیلی‌ خیلی‌ خوبی‌ برات خواهد بود و کار خوبی‌ هم گیرت خواهد آمد. تو چرا تا الان بیداری؟ نکنه رفته بودی شیطونی ، بار؟
      خوش باشی‌

  4. ژانویه 17, 2010 در 12:46 ب.ظ.

    منم میام کافی شاپ ها!

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 6:14 ب.ظ.

      حتما. شما که رفتنتان قطعی هست ، من هم یک جوری خودم را میرسونم اونجا. وعده ما کافی شاپ پانیذ.
      خوش باشی‌

  5. باران said,

    ژانویه 17, 2010 در 4:03 ب.ظ.

    باران و شیطونی!!! (صورتک چشمک) بدجوری بی خوابی به سرم زده!! نمیدونم چکار کنم !! از خودم دیگه بدم اومده ! آخ گفتی…. من عاشق بار هستم !

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 6:17 ب.ظ.

      پس یک قرار بار هم باید با هم بگذاریم!!!
      خوش باشی‌

  6. فرشته said,

    ژانویه 17, 2010 در 4:21 ب.ظ.

    سلام
    اشما خوبید؟بازم سوال دارم!پلاک خونمون عوض شده حالا باید بهشون خبر بدم…….چون مدیکالم قبلا گم شده بوده نکنه فکر کنند مشکل از ما بوده ویه جورایی بهمون گیر بدن؟

    نمیدونم حالا چه وقت عوض شدن پلاک خونه بوده؟تقصیر این اقای قالیباف

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 6:20 ب.ظ.

      به لطف شما بد نیستم.
      نه لزومی نداره. تنها یک بار دیگه با شما ارتباط برقرار خواهند کرد و اون هم برای ویزا هست. اصلا لزومی نداره. فقط به پستچی‌ محترم محله تان یاد آوری کنید که شماره پلاکتان چند بوده.
      خوش باشی‌

  7. باران said,

    ژانویه 18, 2010 در 12:50 ق.ظ.

    مسافر کوچولو تو را هم میبریم کافی شاپ پانیذ!!! راستی امیرجان نمیدونستم که اهل بار هستی ( دو تا صورتک چشمکی ) حالا چه باری دوست داری بار اروپایی ؟؟؟اینجا یک بار هست به نام Irish Embassy که البته هیچ ربطی به سفارت نداره ولی عین بارهای اروپاست!!!!! اگه کار خوب پیدا کردم مهمونت میکنم !!! چطوره؟؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 9:58 ق.ظ.

      من اهل همه چیز هستم باران جان. آسیاب من همه چیز را خرد میکنه !!!
      عالیه !!!!!!!!!!!! Irish ؟؟؟!!!! حرف نداره !!!
      واسه این هم شده مطمئن باش که کار خوبی‌ پیدا میکنی‌.
      خوش باشی‌

  8. صبا said,

    ژانویه 18, 2010 در 6:29 ق.ظ.

    بسیار خبر خوبی بود البته برای همسرجان که IT کار می کنه! من ِ بیچاره که هنوز همون امتحانات طاقت فرسا رو باید بدم تا قبول کنن پزشک هستم!!!

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      درسته صبا جان ولی‌ این برنامه فقط مختص IT کار‌ها نیست.
      خوش باشی‌

  9. sara said,

    ژانویه 18, 2010 در 7:26 ق.ظ.

    سلام امیر جان . دیگه حسابی نا امید شدم فکر نکنم دیگه ما رفتنی بشیم هیچ خبری نیست روانی شدم چه کار کنم تو بگو ………………………………. نگو صبر که سر خودمو می زنم به دیوار

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:06 ق.ظ.

      ببین مگه قرار نشد که تا آخر ژانویه بری و خوش بگذرونی؟!!!!!
      میخواهی‌ من صبر کنم ، سر منو به دیوار بکوبی؟!!! وعده ما آخر ژانویه.
      خوش باشی‌

  10. majid said,

    ژانویه 18, 2010 در 7:51 ق.ظ.

    سلام امير جان
    دستتون درد نكنه واقعا اطلاعاتتون دست اول و نابه.
    من مداركم پنجم ژانويه به سفارت كانادا در دمشق تحويل داده شده، مي خوام بدونم آيا بلافاصله بعد از صدور نامه فايل نامبر دوم و قبل از رسيدن نامه وضعيت پرونده من در سايت به پندينگ تغيير مي كنه يا نه؟ جون الان بعد از دو هفته هنوز اين اتفاق نيفتاده.
    لطفا اطلاعاتتون را در اين زمينه بهم بديد.
    ممنون

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:15 ق.ظ.

      نه مجید جان اینجوری نیست که به محض دریافت وضعیت پرونده شما تغییر کنه. شاید یک ماه و یا بیشتر هم طول بکشه. من متوجه منظورت از پندینگ نشدم. وضعیت پرونده شما در این مرحله باید بشه «Recevied By Visa Office » که اون هم شاید کمی‌ طول بکشه. جای نگرانی نیست.
      خوش باشی‌

  11. مامان صبا said,

    ژانویه 18, 2010 در 8:26 ق.ظ.

    سلام امير خان
    خيلي خبر خوبي دادين كه بيشترين دغدغه مهاجرين بعد از ورود هست. من خودم مدتها دنبال اين بودم كه اگه بشه قبل از ورودم يك سري كارها رو كه ميشه از ايران انجام بدم مثل تاييد مدرك يا مقدمان عضويت در جامعه مهندسين متخصص و حتي عضويت در سايتهاي كاريابي و كو وركينگ و كرير بريج (ببخشيد فارس انگليسي نوشتم!) و اين امكان اگر فراهم بشه خيلي در وقت و هزينه ها صرفه جويي ميشه و هر متخصصي ميدونه دقيقا بعد از ورود چه مسيري رو بايد بره و از كجا بايد شروع كنه.
    حالا اين طرح كي به نتيجه ميرسه؟ از كجا ميشه پيگيريش كرد؟

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:20 ق.ظ.

      دوست عزیز من در یکی‌ از پست‌هایم قبلم گفته بودم که اگر به عضویت در انجمن یا رجیستر شدن در سازمانی نیاز دارید ، حتما زمانی‌ که داخل ایران هستید این کار‌ها را انجام بدید که خیلی‌ خیلی‌ مهم هست. من دقیقا این مراحل را گذراندم و در حال گذراندن هستم و میدونم که چه گرفتاری هایی داره. خصوصاً وقتی‌ باید مدارکی از یک سری سازمان‌ها در ایران پست شود ، این دیگه مصیبت عظما هست با این سیستم قشنگی‌ !!! که در ادارات حاکم هست.
      خوش باشی‌

  12. ژانویه 18, 2010 در 9:05 ق.ظ.

    سلام. خبر خوبیه! اما فعلا این دیر شدن زیاد از حد صدور میدکال حال و حوصله واسم نگذاشته!

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:22 ق.ظ.

      نگران نباش ، این هم می‌گذره. تکلیف خیلی‌‌ها در ژانویه مشخص میشه.
      خوش باشی‌

  13. پژمان said,

    ژانویه 18, 2010 در 12:25 ب.ظ.

    سلام
    ببخشید که موضوع دیدگاه من در رابطه با موضوع پست شما نیست . واقعا به کمک شما نیاز دارم .

    اگه به یاد داشته باشید مشکل من در رابطه با پیگیری روند پرونده به صورت اینترنتی بود.

    دوستی منو راهنمایی کرده که این نوع پیگیری مربوط به فایل نامبر دوم میشه ؛ یعنی فایل نامبری که بعد از مصاحبه میدن و فایل نامبر اولیه حتما با B شروع نمیشه.

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 1:14 ب.ظ.

      پژمان جان این موردی که شما میگید من دفعه اول هست که دارم میشنوم.
      اگر دقت کرده باشید ، وقتی‌ فایل نامبر خود را وارد می‌کنید ، پیغام خطایی که میده از شما می‌خواد که فایل نامبر را حتما با حرف B وارد کنید.
      لینک زیر را یک نگاهی‌ بندازید ، در وسط صفحه کادر صورتی‌ رنگ دقیقا اشاره کرده که فایل نامبر با B شروع میشه.
      http://www.cic.gc.ca/ENGLISH/immigrate/business/investors/apply-after-invest.asp
      خوش باشی‌

      • پژمان said,

        ژانویه 18, 2010 در 2:21 ب.ظ.

        درسته . اما آیا اینکه دو فایل نامبر هست اشتباست؟

        یعنی میشه این پیگیری رو قبل از مصاحبه انجام داد؟

        صمیمانه تشکر میکنم از اینکه واقعا با حوصله به سوالات من جواب میدید.

      • امیر said,

        ژانویه 18, 2010 در 2:46 ب.ظ.

        پژمان جان سوالات داره تخصصی میشه و من در مورد این کتگوری اطلاعات زیادی ندارم و نمیتونم با قاطعیت چیزی را بگم ، اما:
        تا آنجا که من اطلاع دارم بعد از اینکه شما فایل نامبر را دولت گرفتید ، مبلغ ۴۰۰۰۰۰ دلار را به طریقی به حسابی‌ در کانادا ترانسفر می‌کنید. بعد از آن از شما برای مصاحبه دعوت به عمل میاید ، و مرحله بعدی مدیکال هست و بکگراند چک.
        تا اونجا که من میدونم شما یک فایل نامبر بیشتر نخواهید داشت. باز هم میگم خیلی‌ مطمئن نیستم. در هر صورت ببخشید که اطلاعاتم در همین حد بیشتر نیست.
        خوش باشی‌

      • پژمان said,

        ژانویه 18, 2010 در 3:02 ب.ظ.

        ممنون از همه کمکات . واقعا کمک زیادی کردی.

        این سایت Quebec هستش.

        http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/index.html
        من هم هر چی گشتم چیزی پیدا نکردم .

        باز هم تشکر.

      • امیر said,

        ژانویه 18, 2010 در 3:37 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم. ببخشید که نتونستیم به نتیجه برسیم.
        خوش باشی‌

  14. sara said,

    ژانویه 18, 2010 در 1:51 ب.ظ.

    سلام.این آخر ژانویه کی میاد؟می گم امیر جان خبری از سفارت ها داری که آیا کار می کنن یا مثل گذشته لی لی ؟ یکی یکی فرصت های زندگی داره از دست می ره اگه نشه به خدا یه نامه می نویسم ازشون شکایت می کنم ……………………..این همه وقت آدمو می گیرن خوب از اول می گفتن 8 ماه یا بیشتر چرا گفتن 3 ماهه جواب می دیم؟
    ببخش غر می زنم آخه به کی بگم؟

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 2:37 ب.ظ.

      بزودی ، بزودی.
      هنوز که مثل گذشته لی لی. اما بوفالو راه افتاده ، چون اون اوضاعش از همه خراب تر بود !!! اگر دوست داری زمان‌هات را به من بده تا تو چند تا فروم یک مقایسه‌ای بکنم ، هر چند ملاک نیست اما شاید چیزی دست گیرم بشه.
      خوش باشی‌

  15. احسان said,

    ژانویه 18, 2010 در 3:13 ب.ظ.

    سلام
    2 سوال داشتم و ممنون میشم راهنمائیم کنید لطفاً :
    اول اینکه از طریق فامیلی اگه اقدام بشه ( خواهر و برادری) آیا آیلتس برای شخص و یا همسر میخواد؟ و با چه شرایطی ؟ ( البته برای ایالتی که این قانون رو داره )
    دوم اینکه برای روش سرمایه گذاری جقدر سرمایه میخواد .
    سوالام کلی هستند ولی هر چقدر راهنمائی بفرمائی ممنون میشم.
    ممنون

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 3:44 ب.ظ.

      باید ببخشید احسان جان من در این مورد اصلا اطلاعاتی‌ که بتونه‌ با قطعیت گفته بشه ، را ندارم.
      اما میدونم که برای سرمایه‌ گذاری ۴۰۰۰۰۰ دلار می‌خواد و فکر می‌کنم که به غیر از حالت سرمایه گذاری ، برای بقیه کتگوری‌ها آیلتس را نیاز دارند. باز مطمئن نیستم ، خلاصه ببخشید.
      خوش باشی‌

      • احسان said,

        ژانویه 18, 2010 در 5:58 ب.ظ.

        امیر جان ممنون
        امکان داره لطفی به من بکنی و داشتن آیلتس
        برای اقدام از طریق فامیلی رو کشف کنی ؟
        میدونم توقع زیادی هست ولی دستم به جلئی نمیرسه.
        باز هم ممنون

      • امیر said,

        ژانویه 18, 2010 در 8:32 ب.ظ.

        احسان جان برای اقدام به صورت فامیلی به آیلتس نیازی نیست. این لینک را ببین که چک لیست دمشق هست و از شما مدرک زبان نمیخواد.
        http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/guides/E33099.PDF
        خوش باشی‌

      • احسان said,

        ژانویه 18, 2010 در 8:48 ب.ظ.

        امیر جان بسیار سپاسگزارم
        خیلی لطف کردی
        ایشالا بتونیم جبران کنیم دوست عزیز
        ( میگم اگه اطلاعات در مورد مهاجرت به ایران بخوای در خدمتیم )
        موفق باشی برای همیشه

      • امیر said,

        ژانویه 18, 2010 در 10:15 ب.ظ.

        ممنونم دوست عزیز ، انشاالله که موفق باشی‌.
        خوش باشی‌

  16. دوستدار ونکوور said,

    ژانویه 18, 2010 در 6:21 ب.ظ.

    با سلام به امیر عزیز
    خواستم در مورد مشکل پژمان یه توضیحی بدم. چون ما هم یه پرونده از روش سرمایه گذاری داریم ولی مال استان پرینس ادوارد نه کبک می خواستم بگم روش ما هم مانند این روش جدید فدرال که اول مدارک به سیدنی میره و یه فایل نامبر از سیدنی گرفته میشه و سپس بعد از فرستادن کلیه مدارک فایل نامبر اصلی فدرال رو میدن، بود.

    مثلا ما اول مدارک اولیه که شامل اثبات یه حداقل دارائی ها و … بود رو به اون استان فرستادیم و بعد از قبولی مدارک به ما یه شماره که نمیشه بهش فایل نامبر به اون معنا گفت دادن و سپس بعد از یه مدت وقت مصاحبه و … و پس از قبولی در مصاحبه و واریز مبلغ سرمایه گذاری، سپس مدارکمون رو به سوریه فرستادیم و ار فدرال فایل نامبر اصلی رو گرفتیم که با «ب» شروع میشه و با اون می تونیم وضعیت پروندمونو چک کنیم.

    من هم از روشهای دیگه سرمایه گذاری اطلاع ندارم ولی گفتم شاید توضیح من برا دوستمون مفید باشه.

    ممنون امیر عزیز

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 8:37 ب.ظ.

      یک دنیا ممنون دوست عزیز
      در تمام این مدت من یاد شما بودم ولی‌ دسترسی‌ به شما نبود تا از شما سوال بشه. به معلومات من هم اضافه کردید ، پس مشکل از فایل نامبری که با حرفی‌ غیر از B شروع میشه نیست. اگر بزرگواری فرمائید و در وبلاگ پژمان عزیز هم توضیحاتتان را بفرمائید ممنون میشم.
      خوش باشی‌

  17. ژانویه 18, 2010 در 9:10 ب.ظ.

    ما که این همه منتظر شدیم. ۱۰ روز دیگه هم روش! ببینیم خبری میشه یا نه!‌ اگه تا آخر ژانویه یه خبری شد یه بار که خواستیم با بچه های وبلاگی بریم بار شما مهمون من باش :)

    • امیر said,

      ژانویه 18, 2010 در 10:17 ب.ظ.

      ببینم مگه شما قبلا قرار بار گذاشته بودید؟
      انشاالله تا آخر ژانویه تکلیف خیلی‌‌ها معلوم میشه.
      خوش باشی‌

  18. حميد said,

    ژانویه 28, 2010 در 8:18 ب.ظ.

    اميرجان دو سوال داشتم. من فايل نامبرم دو روزه كه اومده. شخص متقاضي خانمم بوده آيا بايد كارت پايان خدمت منو ترجمه كنيم و بگذاريم و دومين سوال هم اينه كه من چطور ميتونم پولي كه شش ناه نذاشتم بانك رو با يك سپرده يكماهه توجيه كنم؟؟
    متشكرم خيلي زياد

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 11:43 ب.ظ.

      حمید جان هر مطلبی که در فرم‌ها نوشته اید ، باید مستنداتش را هم ارائه نمائید. پس چون در فرم‌ها به سربازی خود اشاره کرده اید ، باید کارت پایان خدمت را ارائه نمائید.
      راهی‌ برای توجیه آن وجود ندارد. شما گواهی از بانک را بگیرید با همین شرایط فعلی‌ ، و دیگر دست نزنید به حسابتان. در طول پروسه چندین بار دیگه از شما گواهی خواهند خواست ، تا آن زمان خود به خود توجیه خواهد شد.
      خوش باشی‌

  19. سایه said,

    ژانویه 30, 2010 در 12:30 ب.ظ.

    خیلی خبر خوبی بود. خوب ما که 6 ساله منتظریم امیدوارم این پروژه عملی و فراگیر باشه تا حداقل پس از ورود کمتر مشکل داشته باشیم و امیدوارم همگی کار پیدا کنیم.

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2010 در 4:45 ب.ظ.

      انشاالله همینجور خواهد بود سایه جان.
      خوش باشی‌

  20. سما said,

    فوریه 8, 2010 در 8:51 ق.ظ.

    با سلام
    الان مدتی هست که من از مب شما استفاده می کنم. خیلی از اطلاعات مفید ی که همه می دید ممنون. انشا الله کار همه درست بشه.
    اگه جواب سئوال من رو هم بدید ممنون می شم.از زمان فایل نامبر دوم تا جواب که آیا رفتنی هستیم یا نه چقدر طول می کشه؟قبل از مدیکال>
    متشکرم

    • امیر said,

      فوریه 8, 2010 در 1:25 ب.ظ.

      سما جان الان شرایط کمی‌ فرق کرده و شاید حدود ۶ ماه طول بکشه. اما تا زمانی‌ که ویزا صادر نشود ، هیچ چیز معلوم نیست. انشاالله که همه موفق باشند.
      خوش باشی‌

  21. marie said,

    مارس 31, 2010 در 5:56 ق.ظ.

    سلام
    من ماري هستم. فايل نامبرم تازه اومده و بايد برم مصاحبه
    ميشه اگر نمونه سوالهاي مصاحبه كبك رو داريد برام ارسال كنيد. راستش خيلي دلم شور ميزنه. هنور هم نتونستم تو سايتهاي كاريابي كار پيدا كنم. من ميكروبيولوژي خوندم
    my mail address is: marie25mary@yahoo.com
    marie4ever2005@yahoo.com

    • امیر said,

      مارس 31, 2010 در 7:54 ق.ظ.

      دوست عزیز من متاسفانه در مورد کبک اطلاعاتی‌ ندارم. پیشنهاد می‌کنم که از نیلوفر عزیز (وبلاگ خاطرات نلی و باسی‌) که ایشان این مراحل را گذرانده اند و لینکشان را دارم ، سوال کنید.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 65 مشترک دیگر بپیوندید

