مکالمات تلفنی در خارج

این یک پست کوتاه هست در مورد هزینه مکالمات تلفنی که در خارج از کشور متحمّل خواهید شد.
یکی از موضوعاتی که دوستان در شرف مهاجرت و دوستانی که خارج از کشور حضور دارند و باید مدّ نظر داشته باشند این هست که مکالمات تلفنی در خارج از کشور با اون چیزی که در داخل ایران وجود دارد ، خیلی‌ متفاوت هست.
عدم توجه به این موضوع ممکن هست که در اول کار یک کلاه گشادی سرتان برود !!!!
زمانی‌ که شما در شهر خودتان در داخل ایران از تلفن ثابت با تلفن ثابت دیگری در همان شهر ، ارتباط برقرار می‌کنید ، هزینه‌ای که متحمّل میشوید کاملا ثابت و یکسان هست و ارتباطی‌ با تعداد ارقام شماره تلفن و یا محل برقراری ارتباط ندارد. اگر هم با تلفن ثابت از شهر خودتان با شماره موبایل و یا تلفن ثابت دیگری در یک شهر دیگر ارتباط برقرار کنید ، به واسطه کدی که در ابتدای شماره می‌گیرید ، هزینه آن ثابت و مشخص هست.
اما در خارج از کشور ، داستان متفاوت میشود. قبل از برقراری ارتباط با شماره تلفنی ، هرچند تلفن ثابت باشد ، باید از هزینه‌ای که میبایستی متحمّل شوید ، آگاه باشید. به دلیل اینکه ارتباط با هر شماره تلفن هزینه خاص خود را دارد و به عنوان مثل در بریتانیا شماره تلفن هایی هست که رایگان می‌باشد و در عوض شماره هایی هم هست که به ازای هر دقیقه شما را ۱.۵ پوند شارژ می‌کند.
پس توصیه می‌کنم در این زمینه کاملا هشیار باشید.
خصوصاً شماره تلفن هایی که به عنوان کاستومر سرویس وجود دارد و متعلق به شرکت‌ها می‌باشد ، اغلب پر هزینه هستند.

خوش باشید

12 دیدگاه

  1. باران said,

    ژانویه 16, 2010 در 5:17 ق.ظ.

    در تورنتو من هزینه ثابتی برای تلفن میدم و هر چقدر که دلم بخواد هم حرف میزنم یعنی پالسی مثل ایران نیست یعنی چه صد ساعت حرف بزنید و چه یک دقیقه همان هزینه ثابت را میدهید و مال من چون بیسیک هست در ماه 25 دلاره و برای برقراری با خارج از کانادا (امریکا داخله حساب میشود چون کد کشور یک است!) من با یک کمپانی قرارداد بستم که بهتر از خرید کارت تلفن است! در اینجا تمام شماره هایی که با 800-1 و یا 888-1 شروع میشه بهشون toll free میگن! و شما را چارج نمیکنند! مثلا من هفته پیش با استرالیا حدود یکساعت و بیست دقیقه صحبت کردم که فقط 3 دلار و بیست سنت شد! میبینی چقدر ارزان!!
    خوش باشی..

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 9:52 ق.ظ.

      خوش به حالتون باران جان. اینجا که هر شماره یک سازی واسه خودش میزنه.
      خوش باشی‌

  2. setayesh said,

    ژانویه 16, 2010 در 8:04 ق.ظ.

    سلام
    ممكن است ازتون بپرسم شما روز مصاحبه كه اصل مداركتون را شناسنامه – مدارك تحصيلي – … بردين بازهم ترجمه هاشون را بردين ؟
    براي فدرال هم همون موقع فايل باز كردين ؟ چي مداركي لازم داشت؟
    از راهنماييتون خيلي ممنون هستم.

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 9:54 ق.ظ.

      ستایش جان مصاحبه من مربوط به ۱۰ سال پیش بوده و فکر کنم شما از طریق کبک اقدام کردید.
      با نیلوفر عزیز – خاطرت نلی و باسی‌ – ارتباط داشته باش که اون‌ها کبکی هستند.
      خوش باشی‌

  3. رضا said,

    ژانویه 16, 2010 در 10:06 ق.ظ.

    آقا امیر سلام. ببخشید سوالی داشتم از خدمتتون.من 6 ماه پیش مدارکم رسیده دمشق، می خواستم بدونم 2ماه پیش که محل کارم عوض شده باید بهشون اعلام کنم یا نه؟اگر می بایست اعلام بشه تو چه فرمی و اینکه بطور آنلاین یا بایستی پست بشه.بابت اطلاعات مفیدتون ازتون ممنونم.با تشکر

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 10:17 ق.ظ.

      نه رضا جان لزومی نداره که به آنها اطلاع بدی.
      خوش باشی‌

  4. پژمان said,

    ژانویه 16, 2010 در 10:08 ق.ظ.

    سلام ممنون که کمک کردید . اما من هرچی فایل نامبرمو میدم ایراد میگیره
    و میگه باید با b شروع بشه در حالی که فایل نامه ما با d شروع میشه .
    وکیله ما میگه چون از فدرال و سوریه اقدام کردید نمیتونید آنلاین چک کنید .
    یعنی فدرال چنین امکانی نداره . آیا این درسته؟
    اگه چنین امکانی هست پس ایراده کاره من کجاست ؟
    میشه فایل نامبر با d شروع بشه؟
    باز هم ممنون که منو از نگرانی در میارید .

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 10:16 ق.ظ.

      پژمان جان ایراد کار از این بابائی هست که خودش را وکیل مینامه !!!
      فایل نامبر‌ها بدون استثنا با حرف B شروع میشه. ازش بخواهید که برگه فایل نامبر شما را به خودتان تحویل بده. خیلی‌ مراقبش باش !!!
      خوش باشی‌

  5. reza1100 said,

    ژانویه 16, 2010 در 4:10 ب.ظ.

    سلام اميرجان
    خسته نباشي
    اين مطلبت يكمي مارو نگران هزينه هاي آينده كرد اما اولين نظر كه مربوط به باران ميشد يكمي مارو اميدوار كرد.
    من هم برام چند تا سئوال پيش اومده :
    1- اگه يكي طي 6 سال كارش 3 تا كارفرما عوض كرده باشه بايد از همه اين سه تا كارفرما سابقه كار بگيره ؟
    2- آيا لازمه اصل ريز نمرات را بفرستيم يا همون ترجمه و كپي برابر اصلي كه دارالترجمه ضميمه ميكنه كافيه؟
    3- يك مطالبي كه ما از اينو اون ياد گرفتيم كه پول بانك استيتمنتو بايد توجيح كنيم اگه اخيرا ريخته باشيم رو ميتونيم با فاكتور فروش سكه انجام دهيم. اين مسئله صحت نداره؟
    پس چه راهي وجود داره براي اينكار؟ ما حتي تصميم گرفتيم هركي بانك استيتمنتو ميفرسته نامه بزنه كه من مجبورم بعد از دريافت پرينت دوباره پول ريخته شده را به مثلا به سكه تبديل كنم و علت اين كار بالا بودن تورم در ايرانه و براي جلوگيري از كم ارزش شدن پوله. يعني اينها بي فايدست؟ شما چه راهيو پيشنهاد ميكني؟
    به هر حال خودت ميدوني كسايي كه ميخوان مهاجرت كنن با اين زحمت ، 18 ميليون پول تو بانك نداره. يكي زمين داره ، يكي ماشين داره و … . همه هم گذاشتن هروقت مهاجرت نهايي شد بفروشنش و پولش كنن ببرنش كانادا. پس اكثرا تو اين مرحله مجبورا قرض كنن.
    راهي ديگه اي هست يا اصلا نياز به اين كارا نيست؟
    خوش باشي

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2010 در 5:51 ب.ظ.

      رضا جان اینجور که معلومه کانادا داستانش با اینجا متفاوت هست اما باز هم فکر می‌کنم که شرکت‌های سرویس دهنده هم در کانادا با هم متفاوت باشند. نگران نباش اینقدر باید پول بدید که تلفن اصلا چیزی نیست !!!
      ۱- رضا جان هر چیزی که در فرم‌های اولیه می‌نویسید ، باید مستنداتش را هم جور کنید. اگر در ظرف ۱۰ سال ۵۰ تا کارفرما هم عوض شده باشه ، باید ۵۰ تا سابقه کار گرفت !!! این که شوخی‌ بود اما بله باید از تمام کارفرما‌ها سابقه کار را بگیری.
      ۲- فقط و فقط و فقط اصل آیلتس و سوًً پیشینه پلیس را باید فرستاد. در مورد بقیه همان ترجمه را باید فرستاد.
      ۳- من هم این مطلب را دنبال می‌کردم و دیدم که گفتند قرار شده همچین کاری انجام دهند. با کی‌ قرار گذاشتند؟؟ پیشنهاد دهنده اولیه شام را با وزیر مهاجرت کانادا خورده بود؟!!! کسی‌ این کار را کرده تا الان؟!!! قبول کرده اند؟؟
      رضا جان من سابقه چند ساله دارم با افیسر‌های کانادا ، خودت که خوب میدونی‌ ، اون‌ها مشنگ نیستند که این مدارک را قبول کنند ، حتی ممکن هست که صحت کلّ مدارک بره زیر سوال. از طرفی‌ هیچ طلافروش عاقلی هم پیدا نمیشه که همچین گواهی به کسی‌ بده. من دلائل خیلی‌ زیادی دارم که این کار شدنی نیست. اگر کسی‌ این کار را کرد و قبول کردند ، ممنون میشم که به من هم بگی‌ تا به تجربیاتم اضافه بشه.
      ببین رضا جان اون‌ها پول نقد میخوان که شما نشان بدهید وگرنه همه شان میدونند که همه تو ایران خونه ، ماشین ، زمین ، طلا ، عتیقه و …… دارند.
      من راه عملیش را این میدونم که شما یک حساب مشترک با پدر یا مادر یا خواهر یا برادر باز کنید و مبالغی را در اون حساب بگنجانید تا مبلغ مورد نظر اندوخته بشه. بعد در موعد مقرر از بانک بخواهید که گواهی برای شما صادر کنه و فقط اسم شما را در گواهی بنویسه ، این کار عملی‌ هست و هیچ مشکلی‌ هم بوجود نخواهد آورد. بانک هم این کار را میکنه.
      خوش باشی‌

  6. uk-khan said,

    ژانویه 17, 2010 در 5:28 ب.ظ.

    mamnoon az vaghti ke baraye pasokh be soal doostan migozarid. man yek soal bi-rabt daram: sade-tarin rah va ya arzoon tarin rah tamas ba iran az uk kodam hast? man taze uk umadam. landline nadaram vali yek mobile az T-mobile gereftam ke be soorat «pay as you go» hast

    • امیر said,

      ژانویه 17, 2010 در 6:42 ب.ظ.

      دوست عزیز
      یک خط از o2 بگیر و فری کال ازش بگیر بعد میتونی‌ ۵ پوند به یک شرکت واسطه پرداخت کنی‌ تا خط آزاد بهت به بده. با دقیقه ۳ پنس و ۶ پنس میتونی‌ با تلفن ثابت و موبایل ایران در تماس باشی‌.فقط باید هر ماه حداقل ۱۰ پوند شارژ کنی‌ تا فری کالت از بین نره.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

