قابل توجه منتظران خبر از سفارتخانه‌های کانادا

همانطور که می‌دانید و پیش بینی‌ هم شده بود ، در دسامبر سال گذشته فعالیت کلیه سفارتخانه‌ها خیلی‌ کند شده بود و آنچنان خبری به گوش نرسید. چند جای مختلف من این خبر را خواندم اما هیچ کدام موثق نیست و منبع مطمئنی هم نداره اما چون منطقی‌ بنظر میرسه ، گفتم که شما هم بدانید‌ ، شاید بد نباشه:
اداره مهاجرت کانادا در ابتدای هر سال برنامه ای‌ را ابلاغ می‌کند که به استناد آن کلیه سفارت خانه‌های کانادا در سراسر دنیا که امور مربوط به مهاجرت را انجام میدهند ، با توجه به جمعیت تحت پوشش آن منطقه ، سهمیه خاصی‌ برای بررسی‌ پرونده و صدور ویزا دارند.
سال گذشته با توجه به اینکه قانون جدید اجرایی و سرعت بررسی‌ پرونده‌ها خیلی‌ زیاد شده بود ، تعداد زیادی ویزای مهاجرت صادر گردید و در ۲ ماه پایانی سال علیرغم اینکه خیلی‌‌ها در نوبت صدور ویزا بودند ، کارشان به سال جدید موکول گردید.
پیش بینی‌‌ها نشان از آن دارد که از نیمه دوم ژانویه مجددا بررسی‌ پرونده‌ها سرعت خود را بازیافته و دوستانی که به هر نحوی منتظر خبر از سفارت هستند ، در ۲ ماه ابتدائی سال ۲۰۱۰ خبردار شوند.
البته این خبر را همانطور که گفتم در چند جای مختلف خواندم ولی‌ غیر رسمی‌. چقدر صحت داره ، گناهش گردن گویندگان خبر !!! ولی‌ بنظر درست و منطقی‌ میاد. پس دوستان منتظر ، این همه صبر کردید ، این هم ۲ ماه روش. فقط شیرینی من یادتان نرود.

خوش باشید

60 دیدگاه

  1. Ali from Bangkok said,

    ژانویه 19, 2010 در 12:46 ق.ظ.

    Salaaam be hamegi,

    I guess you’re right. I have been waiting for almost 7 months after medics and yet no solid response from the CHC. Until yesterday that I inquired them about my application for almost 6 or 7 times in the post medic time, the only response I got was that my application was pending security and background check. I was disappointed. But, after I read comments from the other applicants on http://www.trackitt.com, I relieved as I saw people with worse cases.
    I just hope that the outcome turns to be in our favor, no matter what it would be.

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:13 ق.ظ.

      بله علی‌ جان ، دلیل اینکه امثال شما بک گراند چکشان بیشتر از بقیه طول میکشه این هست که در کشور خودتان ساکن نیستید. امیدوارم که همین روز‌ها پاسپورت ریکوئست شما بیاد.
      خوش باشی‌

  2. رامین said,

    ژانویه 19, 2010 در 4:19 ق.ظ.

    امیر جان سلام و ممنون بابت اطلاع رسانی و کمک به دوستان.
    الان 4 ماه و 10 روز از فایل نامبر دوم میگذره و هنوز خبری نیست. با توجه با اطلاعاتت و وضعیت بقیه دوستان آیا در حال حاضر زمان پروسه ها به همین صورته ؟
    (وضعیت هنوز Received by visa office مونده)
    موفق باشی

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:18 ق.ظ.

      باید صبر کنی‌ رامین جان ، یک دوستی‌ قبل از شما میگفت ۱۰ ماه هست که در این وضعیت هست. فکر می‌کنم که کار‌ها سریع تر خواهد شد.
      خوش باشی‌

  3. ستاره said,

    ژانویه 19, 2010 در 5:05 ق.ظ.

    خوش خبر بودین، امیدوارم

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:19 ق.ظ.

      ممنونم ، امیدوارم که پیش بینی‌‌ها درست از آب در بیاد.
      خوش باشی‌

  4. ونوس said,

    ژانویه 19, 2010 در 5:12 ق.ظ.

    سلام امير جان

    واي چه خبر خوبي بود كه بهمون دادي،داشتم شك مي كردم كه نكنه فرمها رو اشتباه پر كردم يا فرستادم و…..

    هميشه خوش خبر باشي

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:20 ق.ظ.

      اگر اشتباه نکنم ، شما اول کاری. بین ۶۰ تا ۷۰ روز با احتساب تعطیلات ، جواب خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

      • ونوس said,

        ژانویه 19, 2010 در 9:58 ق.ظ.

        كاملا درست حدس زدي،هنوز تو جاده خاكي ام;)

      • امیر said,

        ژانویه 19, 2010 در 10:23 ق.ظ.

        انشاالله که یک جاده آسفالت و هموار در پیش رو خواهی‌ داشت.
        خوش باشی‌

  5. فرید said,

    ژانویه 19, 2010 در 5:41 ق.ظ.

    امیر خان سلام
    خوش خبر باشی. ما که همچنان منتظریم. راستی در باره سایتی که در پست قبلی گفتی من چک کردم اصل سایت JVS Toronto که مربوط به یهودیان می شه که در زمان جنگ جهانی دوم توسط این سازمان در کانادا سامان می یافتند . و سایت ایرانی هم جائی برای ثبت نام منتظران و یا تازه واردان نداشت لطفا یکم بررسی بیشتر بکن و ما را هم بی خبر نگذار. واقعاٌ که اطلاعاتت دست اوله دستت درد نکنه … سالم باشی

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:23 ق.ظ.

      ممنونم. چشم فرید جان کمی‌ بررسی‌ می‌کنم و اگر به نتایجی‌ رسیدم خبر خواهم کرد.
      خوش باشی‌

  6. ژانویه 19, 2010 در 6:32 ق.ظ.

    سلام امیر جان. بذا این مدیکال ما بیاد، البته که شیرینی شما هم محفوظه 🙂
    از اون ۲ ماه اول سال هم که ۲۰ روزش گذشته! ۱ ماه و ۱۰ روز دیگه مونده! امیدوارم هرچه زودتر این انتظار کذایی تموم شه. منم همین هفته به وکیلم زنگ زده بودم. گفتن انتظار داریم توی فوریه مدیکال همه موکلامون که دیر شده بود بیاد!
    فعلا که چاره ای نداریم جز اینکه صبر کنیم و امیدوار باشیم.

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:25 ق.ظ.

      دوست عزیز این انتظار ، آزاردهنده هست. اما وقتی‌ چشمت به جمال فرم‌های سبز رنگ مدیکال که عکست را بر روی آن چسبانده اند می‌افته ، همه چیز یادت خواهد رفت.
      خوش باشی‌

  7. Mehdi said,

    ژانویه 19, 2010 در 6:48 ق.ظ.

    به نظر منطقی میاد و به هرحال، علاوه بر تعداد پذیرش (که قانون مشخصی داره) تعداد ورودیها هم باید نظمی داشته باشه.

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 10:11 ق.ظ.

      بله کاملا درسته. درخواست‌های زیادی طی‌ این مدت دریافت کرده اند که بی‌ تاثیر نبوده.
      خوش باشی‌

  8. دوستدار ونکوور said,

    ژانویه 19, 2010 در 7:08 ق.ظ.

    با سلام
    من نمیدونم چه حس و انرژی مثبتی تو نوشته های شماست که با خوندنش یه عالمه انرژی مثبت به آدم سرازیر میشه. واقعا از خوندن مطالبتون لذت میبرم حتی اگه به من و شرایط پرونده هام (!!!!) مربوط نباشه.
    دقت و توجه و علاقه شما به مسائل مهاجرت تحسین برانگیزه.
    سلامت و شاد و موفق باشید با خانواده

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 10:12 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز از لطف شما. موفقیت و سلامتی‌ شما را هم از قادر متعال خواهانم.
      خوش باشی‌

  9. پژمان said,

    ژانویه 19, 2010 در 1:36 ب.ظ.

    امیر جان مشکل من با توجه به توضیحات دوستمون(دوستدار ونکوور ) و راهنمایی های خوب شما حل شد . تشکر از شما و دوست خوبمون .

    فکر میکنم ما هم که منتظر تاریخ مصاحبه هستیم همچنان باید در انتظار باقی و پایدار بمونیم و گوش به زنگ تلفن خاموش.
    و البته امیدوار به اینکه روند پیگیری پرونده های خاموش تکونی به خودش بده و آقای آفیسر امسال مابین کار یک قهوه کمتر بنوشند تا در 2 ماه اول سال گفته شما انشااله به حقیقت بپیونده . که اگه بشه شما رو شیرینی بارون میکنیم ……..

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 2:54 ب.ظ.

      خدا را شکر پژمان جان ، حقیقتش من یک جورایی چون احساس می‌کردم که منحرفت کردم ، عذاب وجدان گرفته بودم تا اینکه این دوست خوب را خدا رساند. امدورم که موفق باشی‌.
      خوش باشی‌

  10. ژانویه 19, 2010 در 2:02 ب.ظ.

    پس یعنی با این حساب من یک ماه دیگه باید به شما شیرینی بدم دیگه؟!

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 2:56 ب.ظ.

      رعنا جان من مطمئنم که تا آخر فوریه از تک تک شما شیرینی‌ خواهم گرفت. به شرطی که زیرش نزنید !!!
      خوش باشی‌

  11. رضا said,

    ژانویه 19, 2010 در 4:56 ب.ظ.

    سلام امير جان
    الان 5 ماه و 10 روز از فایل نامبر دوم می گذره و خبری از مدیکال نیست حتی وضعیت هم مثل بفیه نیست (we were not able to identify you) شماکسی رو سراغ دارید که مثل من باشه.وکیلم(عضوcsic) میکه این عادیه و بعضی ها 11 ماهه مدیکال گرفته اند.من اطلاعات رو درست وارد میکنم اما…..آیا ممکن است وکیل من فایل نامبر کس دیگری رو برای من فرستاده باشد!!!!!!(چون در بالای نامه اسمی نیست فقط نوشتهdear sir or madam لطفا راهنمایی کنید

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 6:37 ب.ظ.

      رضا جان هنوز زوده برای مدیکال اما سایت به شما پیغام خطا میده. برگه فایل نامبر بدون اسم هست اغلب ولی‌ اطلاعات وارد شده خطا داره. دنبال کن و ببین مشکل از کدام آیتم هست.
      خوش باشی‌

  12. یاسی said,

    ژانویه 19, 2010 در 6:17 ب.ظ.

    امیر جان،سلا…راهنمائی هات اینقدر انرژی بخش و مفیده که خدا می دونه…واقعا ممنون…فکر کنم بیماری قند و چاقی مزمن بگیری از بس که همه قراره بهت شیرنی بدن …یه دکتر خوب پیدا کن….خودمون می بریمت دکتر..راستی دستت بهتره؟

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 6:41 ب.ظ.

      ممنونم یاسی جان دستم خیلی‌ بهتره. اشکال نداره ، شادی دوستان شادی من هم هست.
      خوش باشی‌

  13. sara said,

    ژانویه 19, 2010 در 6:38 ب.ظ.

    سلام امیر جان چقدر تو روحیه می دی واقعا ممنون . ما 10 june همه اسناد را submit کردیم(بر اساس نامه ای که خودشون واسه ما فرستادن) الان 7 ماه و 10 روز میشه .گرچه خودشون گفته بودن 3 ماه . ای خدا من می گم تکلیفمون معلوم شه وگر نه دیگه اصراری ندارم از الافی خسته شدم.
    ممنون از لطفت

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 6:49 ب.ظ.

      سارا جان انشاالله که مدیکالت تو همین ماه میاد ، اگر نیامد براشون ایمیل بزن و به استناد نامه خودشان ازشون پاسخ بخواه. فکر کنم تو تنها خارجی‌ بودی که تو دهلی‌ پرونده تشکیل دادی. واسه همین بک گراند چکت طول کشیده.
      خوش باشی‌

  14. باران said,

    ژانویه 19, 2010 در 7:55 ب.ظ.

    سلام امیرجان ! یکی از دوستان خوب من به نام امیر که پدر یک دختر کوچولوی زیبا به نام پانیذه و شما تمام شرایطش را میدونین ! میتونین به من بگین که کی قراره بیاد کانادا ! آخه من بهش یک بار و یک کافی شاپ پانیذ بدهکارم ..
    خوش باشی…

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 9:58 ب.ظ.

      والا باران جان ازش میپرسم ، هر چند مطمئن نیستم که جواب درستی‌ بده.
      ………………………………………………………………………….. .
      میگه کافی شاپ که عصر میریم ، بار هم آخر شب ، شام رو چکار کنیم؟
      وقتی‌ ست کامل شد ، اون موقع برنامه ریزی میکنه واسه اومدن. خوبه؟!!!!
      خوش باشی‌

  15. sara said,

    ژانویه 19, 2010 در 8:21 ب.ظ.

    امیر جان ممنون از دلداریت . ما تنها نفر نبودیم یکی دیگه هم بود که رد شد جریانشو یادته که؟اون دفعه هم که ایمیل زدیم گفتیم که خودتون گفتین 3 ماهه اونا هم عذر خواهی کردن و خیلی مودبانه ما رو دعوت به صبر کردن ………………. اگه به گفته اون دوستمون بخواد 11 ماهه مدیکال بیاد جنازه من می ره کانادا و در گورستان ونکوور مدفون می شه………………………………………………………………
    ممنون از همه کمک هات دوست نا مرئی من

    • امیر said,

      ژانویه 19, 2010 در 10:03 ب.ظ.

      دور از جونت. میدونم یک نپالی و یک فیلیپینی هم هستند. اما آمار خارجی‌ خیلی‌ پایینه. این دوست عزیز هم از قول مشاورش گفته که به حرفهاشان خیلی‌ نمیشه حساب کرد. اینجوری میگن که دیگه کسی موی دماغ نشه و اگر زودتر هم گرفت بگه که من کارم درست بوده و تونستم برات زودتر مدیکال بگیرم !!!!
      خوش باشی‌

  16. majid said,

    ژانویه 20, 2010 در 3:41 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    وقتي فايل نامبر دوم در دمشق صادر ميشه ديگه نمي توان با فايل نامبر اول سايت را چك كرد؟ چون من دو روزه كه با فايل نامبر اولم نمي تونم وضعيت پرونده ام را چك كنم و هنوز هم نامه فايل نامبر دوم هم به دستم نرسيده كه چك كنم.

    • امیر said,

      ژانویه 20, 2010 در 4:34 ب.ظ.

      مجید جان یک هفته‌ای این مشکل هست و بعد از آن با هر دو فایل نامبر میتونی‌ چک کنی‌.
      خوش باشی‌

  17. مژده said,

    ژانویه 20, 2010 در 7:42 ق.ظ.

    سلام امير جان… ممنون از اطلاعاتت… خدا از دهنت بشنوه… از اينهمه بي خبري خسته شديم… الهي هميشه شاد شاد شاد شاد باشي

    • امیر said,

      ژانویه 20, 2010 در 4:56 ب.ظ.

      ممنونم مژده جان. امیدوارم که پیش بینی‌‌ها درست از آب در بیاد.
      خوش باشی‌

  18. rad said,

    ژانویه 20, 2010 در 9:16 ق.ظ.

    سلام،ما سپتامبر ۲۰۰۴ اقدام کردیم و هنوز هیچ خبری از پروندمون نیست و حتی ازمون آپ دیت مدارک نخواستند و اینکه به دمشق هم میل زدیم و گفتن منتظر باشید ولی‌ الان ۶۵ ماه شده از تشکیل پرونده….باید چیکار کنیم…؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژانویه 20, 2010 در 5:00 ب.ظ.

      دوست عزیز ، یکسری از دوستانی که پرونده‌هایشان مال سال ۲۰۰۴ بوده ، مدیکال را هم داده اند. البته آنها پرونده شان به ورشو رفته بود. چاره‌ای نداری جز صبر یا دوباره ایمیل بزنی‌.
      خوش باشی‌

  19. صبا said,

    ژانویه 21, 2010 در 7:47 ق.ظ.

    امیرخان شیرینی شو هرجوری بگی تقدیم می کنیم فقط قربون دستت بگو یه کم زودتر!

    • امیر said,

      ژانویه 21, 2010 در 8:58 ق.ظ.

      چشم صبا جان. فقط شیرینی شما چون پزشک هستید کمی‌ گرون در میاد پاتون ، اشکال نداره؟
      خوش باشی‌

      • صبا said,

        ژانویه 23, 2010 در 6:08 ق.ظ.

        😀 هیچ اشکالی نداره فقط کانادای گرامی ما رو به حضور بپذیره شیرینی شو میدیم خدمتتون… راستی یکی از بچه ها می گفت الان دیگه زیر 8 ماه نباید منتظر مدیکال باشیم، نظرت چیه؟ به نظرت راست میگن؟

      • امیر said,

        ژانویه 23, 2010 در 6:57 ب.ظ.

        میدونی‌ از دکتر شیرینی‌ گرفتن چقدر می‌چسبه؟
        نه صبا جان این‌ها همه اش شایعه هست. هیچ کس نمیدونه که دقیقا تو سفارت چی‌ داره می‌گذره.
        خوش باشی‌

  20. sara said,

    ژانویه 21, 2010 در 10:56 ق.ظ.

    سلام امیر جون یه چیزی بگم که پدر من شیرینی فروشی داره اگه مدیکال بیاد تا 5 سال استفاده رایگان از قتادی بابام فکر کنم پیشنهاد خوبی یاشه نظرت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟می گم مدیکالو که پست می کنن با ایمیل خبر نمی دن؟؟؟

    • امیر said,

      ژانویه 21, 2010 در 12:02 ب.ظ.

      عالیه. ببین نون خامه‌ای ، رولت ، ناپلئونی و شیرینی‌ دانمارکی. اصلا میدونی‌ چیه ، همه چیز. باشه؟
      ظاهراً دمشق با ایمیل اطلاع میده که مدیکال آماده هست ، اونم چون میدونند پست ایران لاک پشتی هست. اما بقیه افیس‌ها نمیدونند و ارسال میکنند.
      خوش باشی‌

  21. باران said,

    ژانویه 21, 2010 در 6:19 ب.ظ.

    سلام امیرجان! لطفا شیرینی هایی را که نامش را بردی را هم با باران شریک شو…
    خوش باشی …

    • امیر said,

      ژانویه 21, 2010 در 8:13 ب.ظ.

      سلام باران جان
      من که عاشق شیرینی‌ تر هستم اونم از نوع بی‌بی ش !!!
      شریک شریک.
      خوش باشی‌

  22. تیتی said,

    فوریه 3, 2010 در 8:55 ق.ظ.

    ایشاالله که همینطوری باشه. ما که مردیم از بی خبری. البته من این اواخر دیگه بی خیال شدم مال ما هم 8 روز دیگه میشه 6 ماه

    • امیر said,

      فوریه 3, 2010 در 9:13 ق.ظ.

      انشاالله که خبر خوبی‌ همه دریافت کنند.
      خوش باشی‌

  23. علی said,

    فوریه 11, 2010 در 1:05 ق.ظ.

    سلام
    بالاخره از مرز یک سال عبور کردیم. من 9 فوریه یک سال انتظارم تمام شد ولی هیچ خبری از تغییر حالت بررسی حتی از «recieved by visa office» به «in process» نشد. مدیکال که پیش کش. ایمیل زدم ولی هنوز از جواب خبری نیست. به نظر شما عجیب نیست؟ فکر نمی کنم کسی الان مثل من باشه. من از ایران اقدام کردم و بقیه دوستام همه کارشون درست شد ولی من موندم.
    کاش هیچ کس وضعیتش مثل من اسف بار نشه.
    اگه نظری دارید یا راهنمایی یا دلگرمی ، من الان واقعاً بهش احتیاج دارم.
    مرسی

    • امیر said,

      فوریه 11, 2010 در 10:41 ب.ظ.

      چرا علی‌ جان عجیب که هست ، اما باید مدنظر داشته باشی‌ که شروع یکسال از زمانی‌ هست که مدارک را به سفارت میفرستی و فایل نامبر میگیری. ولی‌ باید پاسخگو باشند و پیگیر ایمیل باش تا جواب بگیری.
      خوش باشی‌

  24. الناز said,

    فوریه 13, 2010 در 3:24 ب.ظ.

    سلام دوستان
    من الان نزدیک به 13 ماه هست که منتظر مدیکال هستم (برای کبک اقدام کردم)البته 2 ماه پیش برام میل دادن و گفتن باید سوء پیشینه جدید براشون بفرستم اما هنوز خبری ازشون نشده
    یه سوالی دارم آیا فایلهای کبک رو هم به ورشو فرستادن یا تو همون دمشق بررسی میشه؟
    مرسی

    • امیر said,

      فوریه 13, 2010 در 5:05 ب.ظ.

      انشاالله بزودی مدیکال را دریافت خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

      • الناز said,

        فوریه 14, 2010 در 10:14 ق.ظ.

        ممنونم
        پس يعني اينكه فايلم احتمالا در دمشق هست ديگه ؟

      • امیر said,

        فوریه 14, 2010 در 11:23 ب.ظ.

        الناز جان اگر نامه‌ای که برای عدم سوً پیشینه برات آماده ، از دمشق هست ، پس پرونده ات هم دمشق هست.
        خوش باشی‌

      • الناز said,

        فوریه 15, 2010 در 8:59 ق.ظ.

        ممنونم امیر جان

      • امیر said,

        فوریه 15, 2010 در 11:35 ق.ظ.

        خواهش می‌کنم.
        خوش باشی‌

  25. حسين said,

    اوت 31, 2010 در 4:42 ق.ظ.

    سلام – ممنونم ازت كه اينقدر به اين همه آدم منتظر درمانده روحيه مي دي . راستش هر كدام از اين بچه ها هزاران اميد و آرزو دارند و الان شبانه روز دعا مي كنند تا مگر فرجي بشه
    من 10 ماه از صدور فايل نامبر دومم مي گذره . راستش 2 امتياز هم كم داشتم وكيلم گفت يكسري مدارك كلاس فرانسه و مدرك امتحان آزمايشي tef (ساختگي )‌جور كردم . وكيلم مي گخ اگر مي خواستند من رو به علت كمي امتياز رد كنند تا حالا گفته بودند و ثطعا بايد منتظر قبولي باشم و مديكال (‌البته وكيل ها زياد از اين حرفها مي زنند )‌نظر شما چيه ؟
    من كه ديگه هيچ اميدي ندارم

    • امیر said,

      اوت 31, 2010 در 2:02 ب.ظ.

      حسین جان آیا مطمئن هستی که ۲ امتیاز کم داری؟ اگر اینجوریه پس چرا مشاور محترم پرونده شما را قبول کرد؟؟!!!!
      الان وضیعت پرونده ات در سایت چی هست؟
      در هر صورت من امیدوارم که امتیاز کم نداشته باشی و باید بیشتر صبر کنی تا معلوم شود.
      خوش باشی

  26. حسين said,

    سپتامبر 2, 2010 در 7:26 ق.ظ.

    سلام امير جان ممنونم ازت
    We received your application for permanent residence on August 17, 2009. 26مرداد

    We reviewed your application and sent you a letter on October 7, 2009. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application and supporting documents were received by the Damascus office. They are pending review.

    We transferred your application to the Damascus office on October 13, 2009 . The Damascus office may contact you.

    آره به حساب خودم 2 امتياز كم داشتم ولي وكيلم مي گفت با مدرك فرانسه جور مي شه . ممكنه با وجود كم بودن 2 امتياز به اين مرحله رسيده باشم ؟ ممكنه رد بشم ؟
    تو رو خدا كمكم كن

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 10:21 ق.ظ.

      حسین جان انشاءالله که همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت. اما این جملات نشان دهنده هیچ چیزی نیست. هر زمانی که این پراسس شدی ، میتونه خیالت راحت باشه.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

