مال من از همه بهتره !!!

یکی از خصوصیات‌های اخلاقی‌ خاص ، منحصر بفرد و در عین حال شگفت انگیز که در وجود غالب ایرانی‌‌ها وجود داره و من در هیچ ملیت دیگری تا به این لحظه ندیده ام ، این هست که فکر میکنند که آنچه دارند و متعلق به خودشان هست ، بهترین است !!!
این موارد شامل حال خیلی‌ چیز‌ها میشود ، اعم از منقول و غیر منقول !!!
مثال:
آقای محترم همچین از همسرش تعریف و تمجید میکنه که هر کی‌ ندونه فکر میکنه آسمان سوراخ شده و همسر ایشان به زمین افتاده. همسر من فرشته است ، دومی‌ نداره ، من چقدر خوش شانس بودم که این نصیبم شد و ……… .
بابا جان والا بالله ما هم همسر داریم و اینجوری فکر نمیکنیم. البته از دید بقیه آقایان ، به قول عوام ، این افراد زن ذلیل نامیده میشوند و احتمالا یک جایی کارشان گیر داره که اینجوری تعریف میکنند ، حالا …… .
یا خانومه ، همچین از همسرش تعریف میکنه که تو یک فرشته بودی که بر زمین نازل شدی ، من تو را تو آسمان‌ها یافتم ، تو نمونه‌ای و …….. . یکجوری فضایل ایشان را ذکر میکنه که انگار بقیه آقایان پشمک تشریف دارند !!!!!
یا مامانه از بچه اش ، تو نابغه هستی‌ ، با هوش تر از تو وجود نداره ، چهره تو رو نقاشی‌ کرده اند و ….. . بابا جان ما هم بچه داریم‌ها !!!!
حالا این تعریف و تمجید‌ها به خیلی‌ از افراد و اموال وابسته ، تسری پیدا میکنه. فقط دو نفر هستند که زیاد ازشان تعریف نمیشه ، حالا چرا را باید جستجو کرد و فهمید !!! ، مادر زن و مادر شوهر !!!
طرف از دکترش ، خونه اش ، ماشینش ، شلواری که پاش کرده ، ادوکلنی که زده ، باغبون خونه اش ، قصاب محله شون ، آپارتی ماشینش ، واکسی کفشش و ……… اینقدر تعریف میکنه و میگه این از همه بهتره و بهترینه که حد و حساب نداره.
حالا این داستان و مقدمه را برای چی‌ گفتم ،
یکی از دوستان من می‌خواست برای مهاجرت به کانادا اقدام کنه. هر چی‌ من بهش گفتم که کاری نداره و من کمکت می‌کنم ، به خرجش نرفت که نرفت. اعتقادش این بود که باید «کار را به کاردان سپرد». خلاصه گشت و کاردان را پیدا کرد !!! و کار را به اون سپرد. بله ، مشاور گرفت. البته دلخور میشد من بهش می‌گفتم مشاور ، میگفت این «وکیل» هست. خلاصه این دوست من ، بنده خدا شده بود برده برای این مشاور محترم. هر چی‌ میگفت اون هم میگفت چشم. ازش پرسیدم خوب این «وکیل» محترم که اقبالش بلند بوده و تونسته مخ تو را کار بگیره ، اسمش چی‌ هست. آقا شروع کرد یک ربع تعریف کردن از این که ………. رد خور نداره ، نقص نداره ، امکان نداره ویزا نگیری و …… . در آخر هم یک اسمی برد که من تا به اون لحظه نشنیده بودم. میگفت «وکیل» من بهترین هست.
این دوست در بدر من از زمانی‌ که با این آقای محترم قرار داد بسته بود ، با توجه به اینکه در شهرستان ساکن بود ، یک پاش تهران بود و یک پاش شهرستان. تا بتونه مدارکی که آقای «وکیل` فرموده اند را جور کنه. چیزی حدود ۶-۷ بار به تهران سفر کرده بود و به سازمان‌های مختلف از جمله امور خارجه برای تائید مدارکش ، مراجعه کرده بود. هر چی‌ هم من می‌گفتم که عزیز من ، نیازی نیست به این کار‌ها ، گوش نمیداد و میگفت که «وکیل» من بهترین هست و اون خوب میدونه. نهایتا مدارک تهیه و ارسال شد.
خلاصه گذشت و گذشت تا چند روز پیش با اون تماس گرفتم تا ببنیم در چه حالی‌ هست. گفت چند روز پیش یک نامه از سفارت دریافت کردم و نقص مدارک زدند برام ، خیلی‌ هم ناراحت بود. گفتم چرا نقص مدرک ، چی‌ نفرستادی؟؟ !!!
اینجا بود که فهمیدم ، عروس تعریفی‌ ………… از آب در اومده !!!
براش نقص زدند که اصل عدم سو پیشینه را نفرستادی !!! وقتی‌ به آقای وکیل معترض شده ، اون گفته که ما ۱۰۰% فرستادیم و چون احتمالا اون‌ها گم کرده اند !!! گفتن نفرستادی !!!
خلاصه این دوست من رفت و دوباره درخواست سؤ پیشینه کرد تا ارسال کنه.
امروز به من زنگ زد که همینجور که داشتم مدارکم را بررسی‌ می‌کردم ، دیدم اصل سو پیشینه تو مدارکم هست. یادم اومد که به من گفت این را نمیخواد بفرستی‌ و نیازی نیست !!! خلاصه مونده بود که چکار کنه. آدمی‌ که فکر میکرد اینقدر دقیق هست ، یک موردی که جزو بدیهیات هست را فراموش کرده بود. من هم بهش گفتم که مواظب باش دیگه از این مسائل به وجود نیاد و …………. خدا آخر و عاقبت این پرونده را به ختم به خیر کنه.
الغرض:
دوستان عزیز ، هر چیزی که دارید ، زن ، شوهر ، بچه ، خونه ، ماشین ، همسایه و …….. و مشاور ، خیلی‌ خوب و عالی‌ هست و هیچکس ‌هم شک نداره و انشاالله که خیرش را ببینید ، ولی‌ خدا وکیلی فکر نکنید که بهترینش را دارید !!!

خوش باشید

پی‌ نوشت:
سه روز اول هفته (دوشنبه تا چهارشنبه) یک سفر کوتاه دارم ، به اینترنت و کامپیوتر هم دسترسی‌ ندارم.

99 دیدگاه

  1. ونوس said,

    ژانویه 23, 2010 در 5:23 ق.ظ.

    آره واقعا همينطوره كه ميگي منهم اول تصميم داشتم كه با كمك وكيل اقدام كنم ولي اطرافيان 😉 مخم رو زندن وآخرسر هم خودم تصميمبه اقدام كردن گرفتمو فرمها رو فرستادم حالا ديگه نتيجه اخرش مهمه كه موفق بشم يا نه
    البته مي دونم كه اونا هم كار شاقي نمي كنند و فقط اين حالت رو داره كه انگار آدم بيشتر خيالش راحته همين

    اميدوارم سفر خوبي داشته باشي وخوش بگذره

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 6:35 ب.ظ.

      درسته ونوس جان ، دلیلش هم این هست که آنها چون شغلشان این هست ، مدام در حال تحقیق هستند و اطلاعات به روز دارند (البته انشاالله که دارند). شما هم اگر خودت وقت بگذاری ، همان نتیجه را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  2. پوریا said,

    ژانویه 23, 2010 در 5:25 ق.ظ.

    امیر جان فقط اومدم بگم که مال من از تو هم بهتره……..:) پس هی نگو مال من از همه بهتره !!!!!!!!!!!!!

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 6:37 ب.ظ.

      شما خودت هم از من بهتری !!!
      فقط یادت باشه که چهارشنبه میشه ۲۰ روز ، پس یک پست بگذار. خبری ازت نیست؟؟!! اوضاع که رو به راه است؟
      خوش باشی‌

  3. jamal said,

    ژانویه 23, 2010 در 5:45 ق.ظ.

    salam,be amir khan
    man ba nazare shoma dar morede in ke moshaveran taghryban hich kari joz moshavere nemitonand anjam bedam movafegahm,chera ke na dar tasmime visa officer mitonand taghyr ijad konand na ravand ra tasry bakhshand,faghat yek pole moft migyrand va taze 80%anha on etelate mofid ro ham nadarnd va adam ro be eshtebah mindazand,alan ke asre ertebatat va internete ba search kardan mishe hameye etelatro peida kard,taze ei blog besyar khobam ke male amire azize ke hamishe behtayn etelato mizare,faghat ye moshkel dar dakhele iran ast ke onam post irane ke moshavera bekhatere rejister bodan mitonand javbhaye maileshono ye kam sarytar begyrand va adreseshon ham motmantare baraye residane name.be har hal man nazaram ine ke moshaver age faghat moshaver bashe ba ye pole haghe moshavere na milioni on bad nist valagheyr tosie nemishe

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 6:53 ب.ظ.

      ممنونم جمال جان از لطفت اما جهت اطلاعتان. در ایران اکثر مشاور‌ها رجیستر نیستند و با یک وکیل رجیستر شده که در کانادا هست ، کار میکنند. و شما طرف حسابت اون ایرانیه هست درسته؟
      من تا الان هر چی‌ ایمیل زدم برای سفارت (چون نماینده ۲ تا از دوستانم هستم) ، ۴۸ ساعته جواب گرفتم. پس به این چیز‌ها نیست جمال جان.
      خوش باشی‌

  4. صبا said,

    ژانویه 23, 2010 در 6:16 ق.ظ.

    :)) خداییش راست گفتی! البته، این برای اونهاست که اعتماد به نفس بالایی دارن، برای بعضی ها هم که هرچی بقیه دارن خوبه هرچی خودشون دارن بد! به عبارتی «مرغ همسایه غازه»، البته فکر می کنم توی خانوما بیشتر باشه این قضیه.

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 6:59 ب.ظ.

      الان خیلی‌‌ها با اعتماد به نفس شدن صبا جان.
      آقایون را هم من دیدم که دارند بعضی‌‌هاشون از خانوم‌ها پیشی‌ میگیرن.
      خوش باشی‌

  5. پژمان said,

    ژانویه 23, 2010 در 7:01 ق.ظ.

    ولی من یه چیز دارم که مطمئنا بهترینش رو دارم.

    یه دوست که وبلاگش تو لینکای وبلاگمه و اسمش : پانیذ – پرنده مهاجر هست.

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 7:03 ب.ظ.

      شما بزرگواری پژمان جان ، من که قابل نیستم.
      خوش باشی‌

  6. مریم said,

    ژانویه 23, 2010 در 9:25 ق.ظ.

    سلام
    اگر ممکمنه کمکی لازم دارم میشه email شما را داشته باشم.
    ممنون

  7. باران said,

    ژانویه 23, 2010 در 8:36 ب.ظ.

    با نظر پژمان کاملا موافقم !! وقتی که به پی نوشت رسیدم غم عالم روی دلم نشست !! سفر کوتاه داری؟؟؟؟ به اینترنت دسترسی نداری؟؟؟؟؟ چقدر بد….. (صورتک گریان)

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 11:25 ب.ظ.

      دوباره؟ ببین داری اذیتم میکنی‌ ها؟ من که رقمی‌ نیستم. بقیه را دریابید.
      آره ۳ روز اول هفته را نیستم ، دوری شما دوستان را باید به جان خرید ، چاره ای نیست.
      خوش باشی‌

  8. dlavar said,

    ژانویه 23, 2010 در 8:38 ب.ظ.

    جانا سخن از زبان ما میگوئی

    نوشته هایت را بسیار دوست دارم شاید باور نکنی که بسیار به افکار من نزدیک است مرا بسیار برانگیخته ای که وبلاگم را راه اندازی کنم شاید به زودی .
    اما از همین الان اعتراف میکنم که به خوبی تو نخواهد بود قدرت اعتراف به واقعیت را پرورش دهیم نقاط ضعف خود را بپذیریم گاهگاهی حق را نیز به دیگران بدهیم.بپذیریم که در زندگی بسیار سرمان کلاه گذاشته اند

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 11:29 ب.ظ.

      دلاور عزیز ، اگر اشتباه نکرده باشم ، به جمع ما خوش آمدی. مطمئن باش که از من بسیار بسیار بهتر خواهی‌ بود. چون من خیلی‌ گرفتارم و فرصتم کوتاه است ، در عین حال ، باز هم بسیار بهتر‌ از من خواهی‌ بود.
      خوش باشی‌

  9. نجمه said,

    ژانویه 23, 2010 در 8:57 ب.ظ.

    سلام
    چه پست جالبی ، دلخور نشید ولی دوستتون یکم بی ذوقند این همه آدم ناشناس از پرتوی اطلاعات شما از وکیل بی نیاز شدند اون اون با وجود پیشنهاد شما رفته وکیل گرفته !!
    میگم من با اجازتون باز هم سوال دارم ! به نظرتون برای اثبات تمکن مالی میشه مبلغ مورد نظر را از طریق یک دوست در یک بانک کانادایی سپرده گذاری کرد بع از طریق همون دوست و با یک وکالتنامه یک گردش حساب 6 ماهه درخواست کرد ؟البته من هنوز تکلیف مدارکم روشن نشده .شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2010 در 11:35 ب.ظ.

      نجمه جان یک مشکلی‌ که ما همه داریم ، عجیب به اسم و رسم دلخوش هستیم و فکر می‌کنیم که این اسم و رسم هست که انسان را به عرش میبرد !!!
      نجمه جان حساب بانکی‌ باید به نام شما و یا همسرتان باشد. هیچ گونه حساب بانکی‌ مشترک مورد قبول نیست. بدین معنی‌ که زمانی‌ شما گواهی بانک را می‌گیرید ، نام شما یا همسرتان و یا مشترک با همسرتان در گواهی باشد.
      این موردی که شما عنوان کردید ، قابل قبول نیست.
      خوش باشی‌

      • صبا said,

        ژانویه 25, 2010 در 5:53 ق.ظ.

        امیرخان برای مهاجرت درست نمی دونم اما دوتا از فامیلای ما که نمی دونم از چه طریقی اقدام کردن (احتمالاً دانشجویی) حسابشون رو با یه فامیل توی دوبی مشترک کردن و گواهی دادن مشکلی هم نبوده..

      • امیر said,

        ژانویه 25, 2010 در 8:47 ق.ظ.

        ممنونم صبا جان از توضیحت.
        اما تا آنجا که من میدونم حساب مشترک به شرطی قابل قبول هست که زمان گرفتن گواهی ، نام اصلی در گواهی‌ قید شده باشه و یا یکی‌ از طرفین ، ساپورت کننده دیگری باشه.
        خوش باشی‌

      • صبا said,

        ژانویه 26, 2010 در 8:01 ق.ظ.

        بله، فکر می کنم اونها هم از یکی از این موارد استفاده کردن…

      • امیر said,

        ژانویه 27, 2010 در 12:03 ب.ظ.

        بله صبا جان برای مهاجرت ، حساب مشترک قبول نمیکنند ، مگر اینکه با همسر که همراه خواهد بود ، مشترک باشد.
        خوش باشی‌

  10. sara said,

    ژانویه 24, 2010 در 9:46 ق.ظ.

    سلام . من نفرت عجیبی دارم کسی ازم تعریف کنه مخصوصا وقتی مامانم جلو مادر شوهرم از من تعریف می کنه می خوام سرمو بزنم به دیوار اما هر چی می گم گوش نمی ده .
    کجا به سلامتی ؟ مسافرت؟ خوش بگذره امیر جان وقتی آمدی تند یه پست بذار لطفا

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2010 در 7:55 ب.ظ.

      خوب سارا جان مادر‌ها همیشه دوست دارند از بچه‌هاشون تعریف کنند ، طبیعی هست.
      یک سفر کوتاه دارم به لندن.
      انشاالله وقتی‌ برگشتم ببینم چند نفر از سفارت خبر خوب گرفته باشند.
      خوش باشی‌

  11. مژده said,

    ژانویه 24, 2010 در 1:08 ب.ظ.

    امير جان باهات موافقم… و در مورد دوستتون هم براش متاسفم اگه من زودتر باهاتون آشنا شده بودم عمراً اگه از اين مشاورها به قول شما استفاده مي‌كردم … البته چقدر هم به ما استفاده رسوندن خداييش… انشالله سفر به سلامت و منتظر اومدنت از سفر هستيم… شاد باشي

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2010 در 8:02 ب.ظ.

      ممنونم مژده جان. متاسفانه اسم و رسم برای ما خیلی‌ مهم هست و کیفیت کار زیاد مطرح نیست. فکر میکنی‌ کسی‌ حاضر هست که مثلا ۳۰۰ دلار به من یا امسال من که وارد هستند بده ، قطعاً نه ، ولی‌ به یک مشاور ۵۰۰۰ دلار هم حاضر هستند بدهند.
      حالا امیدوارم که شما خیلی‌ زود به نتیجه دلخواهتان برسید.
      خوش باشی‌

  12. سحر said,

    ژانویه 24, 2010 در 1:25 ب.ظ.

    سلام، يك سوال از شما و ساير دوستان عزيز داشتم. من فايلم رو بستم و سفارت كانادا يك چك 1100 دلاري به من داده كه مال بانك سوريه است و متاسفانه بانك سامان ديگه اين چكها رو نقد نمي‌كنه. از چند صرافي هم پرسيدم و جوابي نگرفتم. شما جايي رو نمي‌شناسيد كه بتونم اين چك رو نقد كنم و يا دوستان ديگه‌اي هم كه اين مشكل رو داشته بشن؟ مرسي از كمكهاتون.

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2010 در 8:06 ب.ظ.

      سحر جان من نظر خودم را میگم ، بقیه دوستان هم بنا به درخواست شما اگر نظری داشتند ، بگویند لطفا.
      با این اوصاف ، شما‌ یا باید حضوراً به سوریه بروید و یا از کسی‌ بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. و یا یک حساب ارزی باز کنید و چک را در حسابتان بخوابانید.
      خوش باشی‌

  13. نجمه said,

    ژانویه 24, 2010 در 4:01 ب.ظ.

    سلام
    فکر کنم منظورم رو درست نرسوندم .من می خوام اون دوست حساب را به اسم همسرم باز کنه و بعدهم به اسم او گواهی بگیره .ضمنا امیدوارم سفر خوش بگذره منکه واقعا دلم برای یک سفر هر چند کوتاه لک زده ! میگم چرا اینجا صورتک نمایشی نیست .آدم راحتتر احساسش رو نسبت به یک موضوع ابراز میکنه.شاد و سبز باشید

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2010 در 8:10 ب.ظ.

      ورد پرس اینجوریه دیگه ، من هم هنوز وارد نیستم.
      نجمه جان فکر نمیکنم که این کار عملی‌ باشه. چون بانک‌های خارج از کشور یکی‌ از مدارکی که از شما میخواهند برای باز کردن حساب ، مدرک سکونت هست. یعنی‌ باید ساکن باشید در آن شهر. در هر صورت اگر بتوانند ، هیچ مشکلی‌ نیست. هر حسابی‌ که در هر نقطه در این دنیا داشته باشید ، قبول میکنند.
      خوش باشی‌

  14. nima said,

    ژانویه 25, 2010 در 6:28 ق.ظ.

    با سلام.امیر جان من قبلا مزاحمت شده بودم.سوالی داشتم متاسفانه تو وبلاگهای مختلف جوابهای متفاوت بهم دادن.ممنون می شم راهنماییم کنی.من فایل نامبرم30جولای 2009 باز شد.من به امتیاز فامیل درجه یک نیاز داشتم و بهمین خاطر بین مدارکم کپی کارت سیتیزن شیپی عموم رو که در حال حاظر در تورنتو ساکنه فرستادم.تازه 2هفته پیش فهمیدم ظاهرا» مدارک دال بر اثبات رابطه خویشاوندی رو نفرستادم.حالت پروندمم رو تو سایت می زنه Received by visa office.اولا اینکه چه مدارک دیگه ای برای استفاده از امتیاز خویشاوندی باید بفرستم؟مثلا من دسترسی به شناسنامه عموم ندارم می شه کپیش رو برام بفرسته تا ترجمه غیر رسمی کنم و بفرستم دمشق ،دوما اینکه باید منتظر بمونم تا ازم بخوان یا با استناد به شماره فایل نامبرم می تونم پست کنم.تو سایتی بهم گفتن تا نخواستن به هیچ وجه نفرست اکیدا تاکید کردن مدارک رو تو مراحل مختلف نفرستید.از طرفی می خوام وقفه تو بررسی پروندم نیافته.بازم ممنون بابت راهنماییهای مفیدتون .با سپاس

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2010 در 8:53 ق.ظ.

      انشاالله که قبول میکنند اما باید صبر کنی‌ تا نقص پرونده بزنند.
      اگر شناسنامه عموت پیش خودشان هست ، از ایشان بخواهید که در تورنتو بدهند ترجمه و بفرستند برای شما. و هر مدرک دیگری که ثابت کنه ایشان عموی شما هستند ، مثل شناسنامه پدر.
      ضمنا باید ثابت کنید که ایشان در حال حاضر ساکن کانادا هستند. مثل کپی‌ برگه مالیاتی ، قبض آب ، قبض برق و …. .
      خوش باشی‌

  15. jamal said,

    ژانویه 25, 2010 در 6:50 ق.ظ.

    amir jan fekr konam khodeto daste kam gerefty,300 dolar ke poli nist,kheili az moshaverane sakene iran 4000 dollar baraye khadamat migirand,be nazare man age shoma ham daftar mizadi rahat mitonesty 4000 dollar be balab begiri chera ke kheili az in ha ham register nistand,taze register shodan ham kare ziad doshvary nist,omidvaram behet hesabi dar london khosh begzare ,albate khanomem man mige london adamo yade oliver toist mindaze va ghamnake ,khosh bashi

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2010 در 8:55 ق.ظ.

      ممنونم جمال جان. من خودم را دست کم نگرفتم ، طرفم را خوب میشناسم !!!
      خوش باشی‌

  16. سحر said,

    ژانویه 25, 2010 در 7:38 ق.ظ.

    مرسي از پاسخت. ولي توي ايران چه طوري ميشه حساب ارزي باز كرد؟ اگه ميشه منو راهنمايي كنيد. بازم ممنون

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2010 در 8:57 ق.ظ.

      سحر جان من قوانین حال حاضر بانک‌ها را در ایران نمیدونم. به شعب مرکزی هر بانکی‌ که دوست دارید مراجعه کنید ، شما را راهنمائی میکنند.
      خوش باشی‌

  17. هدیه said,

    ژانویه 25, 2010 در 2:05 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من همیشه یه سری به وبلاگت میزنم و نظراتت رو میخونم ولی چون یه دختر کوچولو دارم زمانم خیلی محدود هست و نمیرسم که نظری بدم. نوشته هات رو خیلی دوست دارم و ازشون استفاده میکنم. یه چیزی که برام خیلی جالبه اینه که جواب نظر همه رو میدی حتی شده با «خوش باشی» که این خیلی دوست داشتنی هست و این رو میرسونه که چقدر به کسی که نوشته ات رو خونده احترام میذاری. بعضی از وبلاگها حتی اگر ازشون سوال هم بپرسی اصلا به خودشون زحمت نمیدند که جواب بدند و این یک ارتباط کاملا یه طرفه میشه. ولی توی وبلاگ شما آدم احساس میکنه که ارتباط کاملا دو طرفه است و این خیلی دوست داشتنی هست.
    بعد از این همه پر چونگی یه سوال داشتم. من فایلم مال نوامبر 2004 هست و الان هم رفته ورشو. مدارکم رو 3 ماه پیش آپدیت کردم ولی هنوز خبری از مدیکالم نشده. تمام خانواده ام کانادا زندگی میکنند و خواهرم برام دعوتنامه فرستاده که درخواست ویزای توریستی بدم. یه بار هم 2006 درخواست دادم و ردم کردند یکی از دلایلش هم your application status بود. حالا فکر میکنید اگر درخواست بدم بهمون (من، همسر و دخترم) ویزای توریستی میدند یا اینکه قانون نوشته شده ای دارند که به کسی که برای اقامت درخواست داده ویزای توریستی نمی تونند بدند؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 11:49 ق.ظ.

      ممنونم هدیه جان از لطفت. من برای مخاطبانم و نوشته‌هایشان احترام خاصی‌ قائلم و تا وقتی‌ که در کامنت دریافتی ، توهینی متوجه کسی‌ نشده باشه ، پاسخگو خواهم بود.
      هدیه جان قانون نوشته شده‌ای ندارند که درخواست ویزای توریستی کسی‌ را که پرونده مهاجرتی داره ، رد کنند. در اون مقطع هم درخواست خیلی‌‌ها را رد میکردند. اگر تعجیل نداری ، من فکر می‌کنم تا ۱-۲ ماه دیگه مدیکال خودتان را تحویل بگیرید و با ویزا اقامت انشاالله راهی‌ شوید ، شاید صبر کنی‌ بهتر باشه.
      خوش باشی‌

  18. مرتضی said,

    ژانویه 25, 2010 در 2:27 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خواستم عرض ادب کرده باشم.
    واقعا همینطوره ما ایرانی ها تازه گی ها خیلی رفتارهای بد پیدا کردیم. باور کن یکی از دلایل بسیاری از افراد مهاجر همین چیزهای به ظاهر ساده است.
    امیدوارم همه مهاجران این رفتارها را تو ایران جا بگذارند.
    موفق باشی.

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 11:57 ق.ظ.

      بزرگواری مرتضی‌ جان. من هم امیدوارم ، اما ظاهراً ، اغلب آدم هایی که من میبینم اینجا ، همانطور آکبند شده از ایران خارج شده اند.
      خوش باشی‌

  19. كيارش said,

    ژانویه 25, 2010 در 2:35 ب.ظ.

    با سلام
    من لیسانس بازرگانی و فوق لیسانس MBA (Finance مديريت اجرايي با گرايش مالي از كشور هندوستان هستم و هر دو مدركم به تاييد وزارت علوم رساندم در حال حاضر بصورت حق التدريسي در دانشگاه مشغول تدريس هستم و در يك شركت هم بعنوان مدير مالي ( با يك سال سابقه كار با بيمه ) مشغول بكار هستم.
    در ضمن مدرك IELTS آكادميك 6 را هم دارم.
    ميخواستم بپرسم براي مهاجرت به كانادا شانسي دارم ؟
    اگه وكيل بگيرم كارم زودتر درست ميشه‌؟
    از كجا و چطور بايد شروع كنم ؟
    با تشكر
    اي ميل من news4i@yahoo.com

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:02 ب.ظ.

      کیارش شما با توجه به مطالبی که نوشتی ، برای مهاجرت بر اساس قانون جدید ، صلاحیت داری. مطالب فروردین و اردیبهشت وبلاگ قبلی‌ من را اگر مطالعه کنی‌ ، خیلی‌ چیز‌ها دستگیرت خواهد شد. گرفتن مشاور هیچ نقشی‌ در تسریع کار نخواهد داشت. اگر سوالی‌ داشتی من در خدمتم.
      خوش باشی‌

  20. پژمان said,

    ژانویه 26, 2010 در 9:28 ق.ظ.

    سلام آقا امیر.
    من خبری رو به اینصورت شنیدم :

    (طبق آخرین اخبار از وزارت مهاجرت کانادا و در پی افزایش روز افزون تعداد مهاجرین بزودی شرایط مهاجرت سرمایه گذاری بصورت فدرال سخت میشود.طبق برآورد انجام شده میزان سرمایه لازم هر خانوار از 800000 هشتصد هزار دلار کانادا به یک میلیون و دویست هزار 1200000 دلار افزایش مییابد و همچنین مبلغ سرمایه گذاری از چهارصد هزار 400000 دلار به ششصد هزار600000 دلار افزایش مییابد.پیشبینی میشود قوانین دولت کبک برای سرمایه گذاری به دنبال دولت مرکزی (فدرال) شاهد تغییرات مشابه باشد).

    میخواستم بدونم شما از این خبر مطلع هستید و یا اینکه اصلا این خبر صحت داره یا نه؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:05 ب.ظ.

      پژمان جان من تا الان این مطلب را نشنیدم. یک بررسی‌ می‌کنم و اگر صحت داشت ، خبرت می‌کنم.
      خوش باشی‌

  21. ldkh said,

    ژانویه 26, 2010 در 10:42 ق.ظ.

    سلام امير خان.خوب هستين؟
    پست جالبي گذاشته بودين.خيلي خوب مي نوسين اما متاسفانه دير به دير….
    من يه سوال تخصصي از شما داشتم اگه جسارت نميشه زودتر جواب نو بدين.من فوق ليسانس دانشگاه آزادم از يكي از شهرستانها
    در حال حاضر 27 سال دارم و مي خوام به انگلستانمهاجرت كنم.البته به همراه همسرم.
    مي خواستم در اين خصوص اگه اطلاعاتي داريد كمكم كنيد.در ضمن من مشاوره خوندم و زبانم متوسطه.به نظر شما كدوم كشور شرايط بهتري براي مهاجرت داره؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:12 ب.ظ.

      ببخشید دوست عزیز ، از این زودتر امکان نداشت. فوق العاده خسته هستم و گفتم که پاسخ کامنت‌ها را زودتر بدهم !!!
      مهاجرت به بریتانیا راحت نیست. شما باید شرکتی را پیدا کنید تا شما را استخدام کند و پس از آن درخواست اقامت کنید که در حال حاضر خیلی‌ سخت هست. فعلا شرایط کانادا از همه کشور‌ها بهتر هست که باید ببینید شرایطش را دارید یا خیر؟ میتونید اگر تعجیل دارید با ویزای‌ تحصیلی‌ به بریتانیا بیایید و پس از آن تلاش کنید برای اقامت ، که تضمینی نمی‌باشد !!!
      خوش باشی‌

  22. sara said,

    ژانویه 26, 2010 در 7:59 ب.ظ.

    سلام امیر .
    می گم سایت cic واسه ما نوشته decision has been made on your aplication .the office will contact you concernin this decision این یعنی چه؟آره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دیوونه شدم کجایی؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:15 ب.ظ.

      ای بابا؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      چرا؟ نامه اش رسیده به دستت؟
      خوش باشی‌

  23. sara said,

    ژانویه 26, 2010 در 8:03 ب.ظ.

    تو رو خدا اگه کسی راجع به این جمله decision made چیزی می دونه بگه رد شدم یا قبول؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:18 ب.ظ.

      سارا جان متاسفانه ، Decision Made قبل از مدیکال علامت خوبی‌ نیست !!!
      واقعا متاسفم. آخه چرا؟ کجا رو اشتباه کرده بودی؟ امتیازت کامل بود؟
      خوش باشی‌

  24. sara said,

    ژانویه 26, 2010 در 9:22 ب.ظ.

    سلام .با توجه به مطالبی که من در فروم ها دیدم decision made قبل از مدیکال علامت رد شدنه این هم از آخر و عاقبت ما ……………………………………………
    مردیم در این مدت چرا باید منو رد کنن امیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    همه چیز تموم شد…………..

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:21 ب.ظ.

      واقعا متاسفم. هیچی‌ نمی تونم بگم و با توجه به اینکه اینقدر هم پیگیر بودی ، نباید این اتفاق می افتاد. یعنی‌ اصلا حقت نبود. صبر کن نامه اش به دستت برسه ، ببین چی‌ نوشته.
      خوش باشی‌

  25. میترا said,

    ژانویه 27, 2010 در 2:14 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    خوش به حالت. گواهینامه ی شما را اینجا قبول دارند و فقط باید به کانادایی تبدیلش کنید. دیگه امتحان نمی دین!!!! (حسادت، حسادت، حسادت)

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:23 ب.ظ.

      خوب میترا جان دستت درد نکنه ، خیالم راحت شد. پس اول برم گواهینامه اینجا را بگیرم ، بعد هم درخواست بدم واسه مهاجرت به کانادا. نظرت چیه؟!!!!
      خوش باشی‌

  26. شعر said,

    ژانویه 27, 2010 در 6:19 ق.ظ.

    پانيذ جان اين سؤالو از پوريا جان پرسيدم منو به شما ارجاع داد
    فایل نامبر من نوامبر 2006 هستش یعنی سه سال و سه ماه پیش
    دو تا پرسش دارم
    من چه طوری می تونم بفهمم که پرونده من در دمشقه یا به ورشو فرستاده شده؟
    و این که احتمالاَ کی؟ آپدیت من میاد.

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:29 ب.ظ.

      دوست عزیز پرونده شما در دمشق هست و فقط پرونده‌های سال ۲۰۰۴ با بخشی از سال ۲۰۰۵ را به ورشو ارسال کرده اند. اگر پرونده‌ها به سفارت دیگری ارسال شود با شما تماس خواهند گرفت. تا زمانی‌ هم که تکلیف پرونده‌های سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ مشخص نشود ، شما میبایستی صبر کنید.
      خوش باشی‌

  27. ldkh said,

    ژانویه 27, 2010 در 6:27 ق.ظ.

    سلام امير جان چرا جواب منو ندادي؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 12:30 ب.ظ.

      دوست عزیز من در پستم نوشته بودم که ۳ روز اول هفته را نیستم. جواب کامنت شما را دادم.
      خوش باشی‌

  28. sara said,

    ژانویه 27, 2010 در 1:54 ب.ظ.

    سلام .نه نامه ای هنوز به دستمون نرسیده اما تو سایت cic زده . چرا باید الان ما رو رد کنن؟ اون پسره 1 ماه بعد از ما اقدام کرده بود 3 ماه پیش رد شد چرا این قدر دیر ما رو رد کنن؟مدارک ما از کامل هم کامل تر بود هر سندی فرستاده بودیم مدرکی هم بر صحت آن فرستادیم.یعنی هیچ امیدی نیست؟یعنی حتما رد شدیم؟
    نمی دونم شاید خیر و صلاح ما در این نبوده من هیچ وقت چیزی رو به زور از خدا نخواستم چون یک بار چوبشو خوردم .
    توکل به خدا .
    یا علی

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 2:10 ب.ظ.

      سارا جان تا نامه به دستت نرسه ، هیچ گونه اظهار نظری نمیشه کرد. مطمئن هستی‌ که امتیاز کامل را میاوردی؟
      خوب بعضی‌ از افیسر‌ها سرشان کمتر شلوغ هست و زودتر به نتیجه میرسند.
      مطمئن باش که شاید صلاحت این بوده و قطعاً خدا راه‌های بهتری را پیش راهت خواهد گذشت.
      خوش باشی‌

  29. مرتضی said,

    ژانویه 27, 2010 در 2:00 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    امیدوارم مسافرت خوش گذشته باشه

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 2:11 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان
      بد نبود فقط خستگیش تو تنم مونده.
      خوش باشی‌

  30. sara said,

    ژانویه 27, 2010 در 3:29 ب.ظ.

    سلام آره امتیازو که مطمئنم حالا دلیلشو خدا کنه که بگن چرا رد کردن …..
    8 ماه از زندگیم هدر شد فقط از این می رنجم اما دیگه چاره ای نیست باید تحمل کرد .
    از تو هم ممنون در ضمن پیش بینی ات باز هم درست بود گفته بودی تا آخر این ماه وضعیت معلوم می شه ….
    چرا می گی تا نامه نیامده قضاوت نکنم یعنی ممکنه جوابی غیر از رد هم باشه؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 4:51 ب.ظ.

      اره اما اصلا دوست نداشتم و فکر هم نمیکردم که اینجوری وضعیتت مشخص بشه. تقدیره و کاریش نمیشه کرد.
      تو نامه‌ای که به دستت خواهد رسید ، دقیقا امتیاز مکتسبه را نوشته اند و علت اینکه رد شدی را هم مینویسند.
      به این دلیل میگم صبر کن که اگر اشتباه کردی ، و قابل جبران هست ، دوباره اپلای‌ کنی‌.
      خوش باشی‌

  31. sara said,

    ژانویه 27, 2010 در 4:26 ب.ظ.

    امیر جان تو بعضی فروم ها نوشته بر اساس قانون جدید decision madeقطعا rejection نیست چون بعضی ها بعد از این حالت medical ازشون خواسته شده تو چی می گی؟

    • امیر said,

      ژانویه 27, 2010 در 4:53 ب.ظ.

      امیدوارم و دعا می‌کنم همینجوری باشه که تو میگی‌.
      خوش باشی‌

  32. باران said,

    ژانویه 27, 2010 در 5:10 ب.ظ.

    قابل توجه هدیه!!
    برای ویزای توریستی درخواست نده چون بهت نمیدهند ! همونی که امیر گفت صبر کن تا ویزات بیاد!
    سلام امیرجان ! ببخشید که کامنتدونی ات را اشغال کردم ! امیدوارم که همه چیز به وفق مرادت باشه!
    خوش باشی…

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 3:01 ب.ظ.

      ممنونم باران جان بابت توضیحت. بله مرسی‌ ، بد نیست.
      خوش باشی‌

    • jamal said,

      ژانویه 31, 2010 در 6:37 ق.ظ.

      salam,man akhiran shenidam canada be kasani ke eghdam be mohajerat kardand ham visa tourist mide ye search bokonid

      • امیر said,

        ژانویه 31, 2010 در 11:51 ب.ظ.

        جمال جان هیچ قانونی‌ ندارند که بخاطر پرونده بعضی ها‌ که‌ در اداره مهاجرت دارند ، ویزا ندهند . ممکن هست افیسر به سلیقه خودش ، رد کنه.
        ضمنا اگر بزرگواری کنی‌ و فارسی بنویسی‌ مشکل خیلی‌‌ها حل میشه.
        خوش باشی‌

  33. مرتضی said,

    ژانویه 27, 2010 در 11:13 ب.ظ.

    خسته نباشی.
    امیر جان یه سوال در مورد حساب بانکی داشتم و اون اینکه میشه چند تا حسابو گردش گرفت و ترجمه کرد فرستاد؟ چون من تو چن تا بانک حساب دارم و باهاشون کار می کنم؟

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 3:02 ب.ظ.

      بله مرتضی‌ جان اصلا ایرادی نداره.
      خوش باشی‌

  34. باران said,

    ژانویه 28, 2010 در 4:40 ق.ظ.

    قابل توجه هدیه!!
    برای ویزای توریستی درخواست نده چون بهت نمیدهند ! همونی که امیر گفت صبر کن تا ویزات بیاد!
    سلام امیرجان ! ببخشید که کامنتدونی ات را اشغال کردم ! امیدوارم که همه چیز به وفق مرادت باشه!
    خوش باشی…

  35. پژمان said,

    ژانویه 28, 2010 در 6:09 ق.ظ.

    سلام آقا امیر.
    خسته نباشید و امیدوارم سفر خوش گذشته باشه.

    یه سوال پیش از اینها پرسیده بودم(بالاتر) اگه جواب بدید ممنون میشم. 

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 3:03 ب.ظ.

      پژمان جان جواب دادم. من تا الان همچین چیزی را ندیده و نشنیدم.
      خوش باشی‌

  36. sara said,

    ژانویه 28, 2010 در 10:18 ق.ظ.

    سلام این طوری که تو گفتی معلومه که دیگه تمومه …..من هم هیچ امیدی ندارم فقط خدا کنه که بگن چرا رد کردن…….نمی تونیم دوباره اقدام کنیم؟واسه یک شغل دیگه؟ یا دوباره بخواهیم بررسی کنن؟

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 3:08 ب.ظ.

      امیدوارم و دعا می‌کنم سارا جان که اشتباه کنم.
      بله میتونی‌ دوباره اقدام کنی‌. اما باید نامه به دستت برسه تا ببینی‌ که ایراد از کجا بوده تا دیگه اشتباه گذشته را نکنی‌. مواظب خودت باش. همه چیز درست میشه.
      خوش باشی‌

  37. میثم said,

    ژانویه 28, 2010 در 3:24 ب.ظ.

    سلام

    میشه لطف بفرمائید بگید من یه فایل نامبر دارم(سیدنی) وکیلم بهم داده صحتشو از کدوم سایت پیگیری کنم؟ ممنون

  38. sara said,

    ژانویه 28, 2010 در 3:31 ب.ظ.

    سلام . حتی اگه دوباره بشه دیگه نمی تونم ……….همه چیز از دست رفت همه فرصت هامو به خاطر این کانادا از دست دادم دوباره واقعا سخته . نمی دونم شاید سالها بعد به طریق دیگه ای رفتم.دوستی می گفت بعد از رد شدن دیگه حتی نمی تونی از طریق تحصیلی هم اقدام کنی .هیچی ما موندگار شدیم اینجا با همه خوبی ها و بدی هااااااااااااااااااااااا . خوش به حالتون که ایتجا نیستید

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 3:37 ب.ظ.

      سارا جان اصلا اینجور نیست که شنیدی. در نامه‌ای که به دستت خواهد رسید ، پاراگراف آخر نوشته که اگر تمایل دارید ، میتونید دوباره تشکیل پرونده بدید. همه چیز درست میشه. اگر مصمم هستی‌ ، از پا ننشین و مطمئن باش که موفق خواهی‌ شد.
      خوش باشی‌

  39. sara said,

    ژانویه 28, 2010 در 4:28 ب.ظ.

    سلام خوب من اگه دوباره تشکیل پرونده بدم باید شغلمو عوض کنم بعد سابقه کار ها هم همین طور بعدا اونا نمی گن که اینا دروغ می گن؟ببین من لیسانس زبان بودم اما شغلم IT بود با 5 سال سابقه کار حالا چرا رد کردن نمی دونم …. اما دوباره واسه چه شغلی؟آیا می تونم پذیرش از دانشگاه بگیرم؟آیا می دن؟ یا میگن چون واسه مهاجرت اقدام کردی نمی شه؟

    • امیر said,

      ژانویه 28, 2010 در 5:07 ب.ظ.

      سارا جان شغلت را که اصلا لزومی نداره عوض کنی‌ ، یعنی‌ نباید عوض کنی‌. باید ببینی‌ که دلیلی‌ که این نامه را برایت میفرستند چی‌ هست. ایراد از کجاست؟ همانطور که قبلا گفتم ، تا نامه نیاد ، نمیشه اظهار نظر کرد.
      اگر تحصیلی‌ بخواهی میتونی‌ درخواست کنی‌ و ربطی‌ نداره به چیز دیگری. فعلا باید صبر کنی‌ تا نامه به دستت برسه.
      خوش باشی‌

  40. باران said,

    ژانویه 28, 2010 در 5:42 ب.ظ.

    سارا جون اینها بالا و پائین های زندگی هستند خواستن توانستن است !! دوباره درخواست بده ! من یکی از دوستان مثل تو شد ولی دوباره درخواست داد پارسال ویزاش را گرفت!! نگران نباش خواستن توانستن است اگه از ته دل چیزی را بخواهی مطمئن باش که بهش میرسی!

  41. حمیدم said,

    ژانویه 29, 2010 در 5:10 ق.ظ.

    امیر جان من یکی هیچوقت همچین فکری نمیکنم. البته در مورد زن و بچه که با بقیه چیزها فرق میکنه نمیشه صحبت کرد و احساسات همه تقریبا خاصه اما در مورد بقیه چیزها چرا کاملا حق با شماست.

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 9:20 ق.ظ.

      بله حمید جان کاملا قبول دارم. همسر و فرزند برای هر کسی‌ ایده ال‌ترین هستند در دنیا. اما آیا بهترین هم هستند؟ من که اصلا اینجوری فکر نمیکنم.
      خوش باشی‌

  42. ستاره said,

    ژانویه 29, 2010 در 5:33 ق.ظ.

    وبلاگ پانیذ و مدیرش از همه بهتره! 🙂

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 9:21 ق.ظ.

      سر بسرم میگذاری؟
      خوش باشی‌

  43. sara said,

    ژانویه 29, 2010 در 8:03 ق.ظ.

    باران جان مرسی عزیزم . نمی دونم در جریان کار من بودی یا نه اما من فوق العاده تحت فشارم امیدوارم خدا بهم کمک کنه از همه شما ها دوستان خوبم ممنونم که به من دلگرمی می دین.

  44. sara said,

    ژانویه 29, 2010 در 8:11 ق.ظ.

    ایر جان سلام.
    می گم اقدام دوباره چه فرقی می کنه؟خوب من که باید همون مدارکو بفرستم.مثلا اگه دلیل رد کردنشون عدم کفایت مدارک علمی باشه می تونم در اقدام دوباره مدارک جدیدو اضافه کنم؟و این دفعه هم باید مدارکو بفرستیم دمشق؟
    ببخش هی سوال می پرسم قاطی کردم

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 9:23 ق.ظ.

      سارا جان خیلی‌ کارها میشه انجام داد. فقط برای همین هست که تاکید دارم که تا نامه نرسه ، هیچ تصمیمی نمیشه گرفت. دلیل رد شدن در آن نامه دقیقا ذکر شده.
      خوش باشی‌

  45. ناصر said,

    ژانویه 29, 2010 در 1:40 ب.ظ.

    سارا جان، نگران نباش. زندگی یه خوبی یا بدی که داره اینه که میگذره. آدم هم تو همین زمین خوردن ها و بلند شدن هاست که ساخته میشه. وگرنه اونی که نشسته یه کنجی و هیچ حرکتی نمیکته که هنری نمی کنه.منم یکی از دوستام به خاطر این که وکیلش یادش رفته بود زمان مصاحبه شو بهش بگه رد شد!! به همین راحتی. ولی دوباره اقدام کرد و بعد 5 سال ویزاشو گرفت. موفق باشی. ممنون از وبلاگ خوبت امیر خان.

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 3:11 ب.ظ.

      ممنونم ناصر جان
      خوش باشی‌

  46. Saideh said,

    ژانویه 29, 2010 در 2:43 ب.ظ.

    saalam vaghean mamnun misham age betunid be soale man javab bedid, ma sakene uk hastym vali az taryghe skilled worker mikhaym be canda mohajerat konim, form haye avalie ro por kardim vali bad az 1 maho nim hanuz hich kahbary nist, yani chetor mishe fahmid aslan form ha be dasteshun reside, cheghadr prose tul mikeshe ta be ma file number bedan aya shomareii hast ke beshe bahash tamas gereft va peygyry kard ke aya reside dasteshun tu canda ya na?

    vaghean az lotfetun mamanun

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 3:24 ب.ظ.

      سعیده جان اگر از طریق پست بریتانیا و کتگوری Signed For ارسال کرده باشید با وارد کردن Track میتونید متوجه بشید که مدارک کی‌ بدستشان رسیده. ۶۰ تا ۷۰ روز پس از رسیدن مدارک به دست اداره مهاجرت کانادا از طریق ایمیل ، فایل نامبر شما ارسال میشود.
      خوش باشی‌

  47. sara said,

    ژانویه 29, 2010 در 5:44 ب.ظ.

    از همه دوستان ممنون . اگر کانادا نشد اما من خوشحالم که دوستان مجازی زیادی پیدا کردم که خیلی بیشتر از دوستان واقعی به فکر من هستند.ببینیم خدا چی می خواد .
    از همه ممنونم همین طور از امیر که تو این مدت خیلی به من کمک کرد

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2010 در 9:15 ب.ظ.

      سارا جان مطمئن باش میشه و اگر مصمم هستی‌ ، مطمئن باش که میتونی‌ تمام موانع را از سر راهت برداری. حتما خاطرات من را خوندی. میدونی‌ تو چند کشور پرونده مهاجرتی باز و بسته دارم؟ پس میشه. فقط نباید ناامید بشی‌.
      خوش باشی‌

    • Azadeh said,

      جون 12, 2010 در 7:12 ق.ظ.

      سلام سارا جان. بعد از مدت ها ما هم تازه فايلمان به decision made تغيير کرد البته مثل مال شما قبل از مديکال. موضوع چيه؟؟؟؟؟؟ آخر شما پرونده تان به کجا رسيد؟؟ لطفا به ايميل من نامه بده و من رو از نگراني شديد خلاص کن. مرسي

  48. Azadeh said,

    جون 12, 2010 در 7:15 ق.ظ.

    سارا جان
    ايميل من : Targol_111_55@yahoo.com لطفا به من ايميل بده . باتشکر


برای شعر پاسخی بگذارید لغو پاسخ