عشق دنیا

شاید بچه بازی‌ باشه اما وقتی‌ میبینی‌ روزی حداقل ۵۰۰ بازدید کننده از وبلاگت هست ، وقتی‌ روزانه حداقل ۳۰ تا کامنت و ایمیل در ارتباط با موضوعات مختلف وبلاگت داری ، اون وقت هست که «عشق دنیا» را میکنی‌.
زمین را سجده می‌کنم و ایزد منان را شاکرم که توانسته‌ام با نوشته‌هایم جایی هر چند کوچک در دل عزیزان هموطنم باز کنم. همینقدر که توانسته‌ام با نوشته‌هایم ، شما را جذب کنم ، شادمانم.
خدا را سپاس میکنم که به من نیرویی داد تا بتوانم کسب دانش و اطلاعات کنم و در اختیار عزیزانم قرار دهم. نمیدونید چقدر لذت بخش هست که وقتی‌ میبینی‌ میتونی‌ به همنوعت کمک کنی‌ ، وقتی‌ چیزی را میدانی که همنوعت هم به آن نیاز دارد و میتونی‌ به اون بگی‌.
حدود یک سال هست که در مورد مهاجرت به کانادا در حال مطالعه و تحقیق هستم و در این مدت کلی‌ اطلاعات کسب کردم و در عین حال ، کلی‌ اطلاعات هم داده ام. با احتساب کامنت‌های وبلاگ قبلیم و ایمیل هایی که روزانه دریافت می‌کنم ، در این مدت نزدیک به ۸۰۰۰ مسیج داشتم که پاسخگو بودم. تلاشم این بوده که پاسخ سوالات را به درستی‌ بدهم. اگر کسی‌ از من راهنمائی خواسته ، به درستی‌ او را راهنمائی کنم. هیچ چیزی برای خودم نگه نداشته ام و هر چه را می‌دانستم ، در طبق اخلاص ، در اختیار هم وطنانم قرار داده ام.
«عبادت بجز خدمت خلق نیست».
قطعاً اگر خلق خدا از من راضی‌ باشد ، خدا هم از من راضی‌ هست. آدم خیلی‌ مذهبی‌ نیستم ، اما اعتقاد دارم که خدا از حق الناس نمیگذره اما از حق الله می‌گذره. تلاشم بوده که حق الناس را تمام و کامل ، ادا کنم.
داوری با شماست. دوست دارم که بدانم چقدر موفق بودم. رضایت شما که همانا رضایت خداست برایم اصل هست.
پروردگارا ، به بزرگی‌ خودت قسمت میدهم ، امید هیچ کس را نا امید نکن ، هر آنکس که دستش را به سوی تو دراز می‌کند یاری ده ، من حقیر را هم ببخش و بیامرز و کاری کن که برای همنوعانم مثبت باشم و به آنچه می‌خواهم برسم.

آمین …………………………………………………………. .

خوش باشید

115 دیدگاه

  1. باران said,

    فوریه 21, 2010 در 2:26 ق.ظ.

    آخیش بالاخره تونستم توی این بحث شرکت کنم !!! امیر عزیز یکی از بهترین انسان هایی است که تا به حال شناخته ام ! گرچه هیچوقت موفق به دیدن ایشان نشده ام ولی امیدوارم روزی بشه که از نزدیک ایشان را ببینم !!! راستی امیرجان دروازه ونکوور بسته شده و تورنتو باز شده … (آیکون چشمک و زبان)
    امیدوارم که هر جای این کره خاکی باشی سلامت و شاداب در کنار خانواده ات باشی… ولی بدان که تو یکی از دوستان خوب وبلاگی من هستی که در قلب من جای داری…
    خوش باشی …

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:32 ق.ظ.

      این اون پستی نبود که گفتم‌ها !!!! نمیدونم دیشب چم شده بود که این را ناخود آگاه نوشتم.
      ممنونم از لطفت و تو هم همیشه خوش و خرم باشی‌. ضمنا همه دارن واسه المپیک می‌رن ونکوور ، چطور میگی‌ بسته هست؟؟؟!!!!
      خوش باشی‌

  2. بهراد said,

    فوریه 21, 2010 در 2:51 ق.ظ.

    دستت واقعاً درد نکند. من دعا میکنم که واقعاً خودت هم به آن چه که میخواهی برسی.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:34 ق.ظ.

      ممنونم بهراد جان من هم آرزویی مشابه برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  3. Ali from Bangkok said,

    فوریه 21, 2010 در 4:27 ق.ظ.

    Salaam Amir,

    Indeed, you’ve done a great job. Putting aside a big chunk of your time and energy to answer your country people’s inquiries is priceless. Allah will award you with
    health and peace in life which by far is above anything we may know of. A big round
    .of applause for the work that you have done up to now 

    Cheers

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:40 ق.ظ.

      Thank you so muck Ali jan and best wishes to you and your family

  4. فوریه 21, 2010 در 4:49 ق.ظ.

    سلام امير جان
    واقعا درسته من كه به شخصه خيلي به شما زحمت دادم و زحمتهام همچنان ادامه داره واقعا براي شما آرزوي موفقيت دارم . راستي در مورد سابقه كاريم هنوز دارم دنبال شركت مناسب مي گردم . به محض اينكه خيالم از بابت سابقه كار راحت شد مزاحمتون مي شم . اميدوارم تا اون زمان و تا آزمون آيلتسم قوانين فدرال تغيير نكنن….

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:44 ق.ظ.

      اختیار داری سارا جان. فعلا که صحبتی‌ از تغییر قوانین نیست.
      خوش باشی‌

  5. rezsa1100 said,

    فوریه 21, 2010 در 5:08 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    دستت درد نکنه. به هر حال وبلاگت رو من خودم شخصا به همه به عنوان نوعی مرجع معرفی کردم و این به خاطر اینه که هم تجربه مهاجرت رو داری و هم مطالعه ات خوب و دقیقه .
    در مورد ارسال فایل نامبر اول از CIO ، یکی از دوستام که اوایل بهمن فرمهارو ارسال کرده بود ، حدودا 20 روزه ، فایل نامبرش رسیده . البته دوستم اهل وبلاگ نویسی نیست و این با اونی که یکی از دوستان در نظر خواهی پست قبلیت نوشته بود فرق میکنه.
    من فکر کنم شانسی هم هست.
    ایشالا خودت و وبلاگت همچنان در صدر باشید.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:50 ق.ظ.

      ممنونم رضا جان. امیدوارم که همینجور باشه و طول پروسه در سیدنی تا اینقدر کم بشه.
      خوش باشی‌

  6. تیتی said,

    فوریه 21, 2010 در 5:36 ق.ظ.

    بهترینها را برایتان آرزومندم.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:51 ق.ظ.

      من هم برای شما همینطور. ضمنا اون مورد را اصلاح کردم.
      خوش باشی‌

  7. ونوس said,

    فوریه 21, 2010 در 5:45 ق.ظ.

    سلام امير جان
    بدون اغراق: براي من و مطمئنم براي تعداد بسياااااااااااااااار زيادي از ما شما يكي از بهترين رفرنس هاي فارسي براي مهاجرت به كانادا هستي كه هميشه اطلاعات مفيد و در عين حال به روزي رو به هموطناي خودت ميدي و مهمتر اينكه پاسخ همه مارو هم با صبر وشكيبايي ميدي و به نظر من يه جوري براي همه در امر مهاجرت سنگ صبور هستي كه اين خودش خيلي مهمه.
    به شخصه 90درصد اوقات اين وبلاگ جزء اوين بلاگهايي است كه باز مي كنم كه البته ازلطف من نيست كه از محبت ولطف خودته اين همه بازديدكننده رو تونستي جذب كني.

    و فقط مي تونم برات آرزو كنم كه هميشه در تمام مراحل زندگي موفق باشي و دخترگلت هم هميشه خوشحال و شاد باشه و به همه آرزوهاي قشنگش برسه:))

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:54 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت ونوس جان. داشتن دوستانی همچون شما باعث افتخار هست. و من هم آرزوی بهترین‌ها را برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  8. افسانه said,

    فوریه 21, 2010 در 6:45 ق.ظ.

    سلام امير عزيز
    واقعا يكي از بهترين منابع اطلاعاتي هستي كه هم مورد اعتمادي هم سريع هم دلسوز
    مطمئنم كه خدا خيلي دوست داره وهميشه در پناهشي يكي از نشونه هاي اين كه خدا دوست داره اينه كه خدا گرفتارت نكرده يعني فكرت بازه وراحته كه ميتوني به پاسخ مشكلات ديگران هم فكر كني . حالا كه اينقدر ازت تعريف كردم به آفيسر ما بگو پاسپورت ريكوئست مارو بفرسته …….. (:
    از شوخي گذشته ديگه دارم از غصه دق ميكنم 29 دسامبر رسيده دستشون وتا حالا هم خبري نيست …..!!!!! ):

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:57 ق.ظ.

      ممنونم افسانه جان. خیلی‌ لطف داری شما.
      ده نشد دیگه ، معامله اینجوری؟؟؟!!!
      انشاالله که همین روز‌ها میاد. غصه نداره که. میدونی‌ کسی‌ هست که از آگوست منتظر پاسپورت ریکوست هست؟؟؟!!!! پس فکر نکنید که آخر صفی ، نه.
      خوش باشی‌

  9. فوریه 21, 2010 در 6:57 ق.ظ.

    موفق باشی!

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:58 ق.ظ.

      ممنونم. تو هم دوست عزیز موفق و سلامت باشی‌.
      خوش باشی‌

  10. فوریه 21, 2010 در 7:03 ق.ظ.

    سلام آقا امير.
    من هم مطمئنم كه خدا از شما راضيست چرا كه شما واقعا در بسياري از شرايط سخت و درماندگي به همه ما كمك كرده ايد. راهنمايي هاي شما بسيار براي من راهگشا بوده و هر وقت سوالي داشتم توي دلم مي دونستم كه يكي هست كه مي تونه پاسخ درست را به من بدهد. اميدوارم در زندگي هيچوقت گرفتار نشي و هميشه خودت و خانواده محترمت موفق و سالم و شاد در كنار هم زندگي كنيد.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:00 ق.ظ.

      ممنونم لیلا جان. خیلی‌ لطف داری و خوشحالم که تونستم برای دوستان مفید باشم.
      خوش باشی‌

  11. مژده said,

    فوریه 21, 2010 در 7:11 ق.ظ.

    امير جان اين مدتي كه با خودت و وبلاگت آشنا شدم كلي اطلاعات مفيد ازت ياد گرفتم… من هم از خداي بزرگ مي‌خوام كه در مراحل مختلف زندگي هميشه شاد و موفق باشي

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:02 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت مژده جان. شما جزو دوستان روز‌های اول من هستید و چیزی حدود یکسال هست که با هم هستیم و این باعث افتخار من هست. سلامت باشید.
      خوش باشی‌

  12. rezsa1100 said,

    فوریه 21, 2010 در 7:42 ق.ظ.

    امیر جان سلام
    بعضی فرمها جای امضا کردن نگذاشته. اما بچه های فروم که اون فرمها را هم امضا کردن ولی بنا به دلایل دیگه ای برگشت خورده میگن کنار امضا تیک قرمز زده که احتمالا یعنی کار درستی کردید که امضا کردید.
    حالا ما موندیم . نیازی به امضا هست یا نیست؟
    خوش باشی

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:07 ق.ظ.

      فتوای جدیده؟؟؟!!!! تیک زدن کنار امضا نشان دهنده درست بودن کار نیست. من اگر اپلیکیشن کسی‌ را قرار بود بررسی‌ کنم و ببینم اینقدر بی‌ توجه بوده که محلی که اصلا جایی برای امضا نداره را ، امضا کرده ، خیلی‌ خوب !!! اپلیکیشن را بررسی‌ می‌کردم ، چون ممکن هست این بی‌ توجهی‌ به خیلی‌ جاها سرایت کرده باشه !!!
      رضا جان اگر جای امضا نداره اصلا نیازی نیست.
      ضمنا کلاغه خبر آورده که میخواهی‌ کپی‌ آیلتس بفرستی‌ سیدنی؟!!!! اون را چرا؟
      خوش باشی‌

  13. پژمان said,

    فوریه 21, 2010 در 7:56 ق.ظ.

    گاری چی مرده بود وُ

    تو پای پیاده ؟؟؟

    برای دیر کردت

    اینهمه سال

    بهانه ای ، ، ، تازه بیار !!!

    برای منی که خوب میداند

    … پا برهنه هم می توان رسید …

    کاش زود تر در بوده هایم بودی و حال که در داشته هایم دارمت ؛ هزار بار شکر.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:09 ق.ظ.

      دیگه این آخرش بود و کلی‌ شرمندگی موند واسم. ممنونم پژمان جان.
      خوش باشی‌

  14. پوریا said,

    فوریه 21, 2010 در 8:24 ق.ظ.

    امیر جان زکات علم ، نشر علم است و تو واقعاً بهترین زکات دهنده ای برادر.
    خوش باشی.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:10 ق.ظ.

      اختیار داری پوریا جان. من که خودم را شاگرد شما میدونم. از لطفت ممنون.
      خوش باشی‌

  15. saeid said,

    فوریه 21, 2010 در 8:54 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    من هم ازصمیم قلب از شما به خاطر کمک به هموطنان خود خیلی خیلیییییی ممنونم و خدا را شکر می کنم که با شما آشنا شدم . امیدوارم شما و خانواده تان سالیان سال در پناه خدا خوش و خرم و سلامت زتدگی کنید و هر چه زودتر به آرزوی خود برسید.

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:12 ق.ظ.

      خیلی‌ ممنون سعید جان. من هم آرزوی ایامی سرشار از سلامتی‌ و موفقیت را برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  16. دوستدار ونکوور said,

    فوریه 21, 2010 در 9:41 ق.ظ.

    امیر جان از خوندن این پست بغضم گرفت. صداقت و خلوص قلب پاکتو تحسین می کنم و از خدا می خوام اول تن خودت و خانوادتو سالم نگه داره و بعد هر چی که خیرته بهت بده.
    ارادت تو تو قلب همه ما خواننده هاته.
    موفق باشی دوست عزیز

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:15 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز. اصلا قصد نوشتن این پست را نداشتم. کاملا فی البداهه و ناخود آگاه بود. در حین نوشتنش چندین بار برای دقایقی‌ نقبی به گذشته زدم. دوست دارم که هر چند وقت یک بار عملکرد خودم را از هر لحاظ بررسی‌ کنم.
      من هم آرزوی سلامتی‌ و شادی را برای شما و خانواده محترمتان دارم.
      خوش باشی‌

  17. صبا said,

    فوریه 21, 2010 در 10:41 ق.ظ.

    منم از شما ممنونم كه بدون چشمداشت در حد توان اطلاعاتتون رو در اختيار بقيه هم قرار ميدهيد. خسته نباشيد و اميدوارم به همه هدفهاتون توي زندگي برسيد

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 11:18 ق.ظ.

      مشکرم صبا جان. من هم آرزوی بهترین‌ها را برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  18. reza1100 said,

    فوریه 21, 2010 در 12:10 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    بله . آخه تو یکی از فرمها نوشته آیا مدرک زبان دارید یا نه . جلوی بلی نوشته یک کپی از اون همراه با فرمها بفرستید بیاد . جلوی نه چیزی ننوشته. بخاطر اونه که میخوام این کارو بکنم.
    تازه تو بوکلت نوشته یک کپی از شناسنامه یا کارت ملیو بفرستید بیاد.
    من نمیخوام شماره ملیمو بنویسم بلکه میخوام شماره شناسنامه ام رو بنویسم تو فرم . درسته دیگه؟ چون تو فرمهای دمشق نوشته منظور از این آیدنتی کارد ، شناسنامه است.
    با تشکر

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 2:06 ب.ظ.

      رضا جان شما با خارجی‌‌ها کار نکردید. کاملا روحیاتشان با ما ایرانی‌‌ها تفاوت داره. چیزی که ازت نمیخوان ، نفرست که جاش تو سطل اشغال هست. من تجربه دارم و یک نفر خودش به من میگفت.
      شناسنامه کفایت میکنه. یک مثل هم هست که حتما شنیدی «موش همیشه تو پاچه آدم وسواسی هست». پس معطل نکن که هر چی‌ بیشتر دست دست کنی‌ ، وسواست بیشتر میشه.
      خوش باشی‌

  19. صبا said,

    فوریه 21, 2010 در 1:20 ب.ظ.

    امیر عزیز با عقایدت کاملاً موافقم و امیدوارم همیشه در راه کمک به دیگران موفق باشی چون معتقدم وقتی مردم رو دوست داشته باشی و کمکشون کنی خدا هم دوستت داره و کمکت می کنه…
    به امید روزهای بهتر

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 2:07 ب.ظ.

      ممنونم صبا جان. برای تو هم روزهایی با موفقیت و سلامتی‌ خواهانم.
      خوش باشی‌

  20. رامین said,

    فوریه 21, 2010 در 1:59 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    در مفید بودن سایتت و زحمات با ارزشی که برای راهنمائی دوستان میکشی شک نکن.
    خود من اولین سایتی که ( یا بهتر بگم اولین صفحه ای که ) باز میکنم سایت شماست.
    چون میدونم اطلاعات مفید زیاد داره. سایتی که بیشتر به درد دیگران میخوره خیلی با ارزشه. خوب سایت های زیاد دیگه ای هم هست که همش شده روزمرگی . درسته هر کس واسه دل خودش مینویسه ولی برای من خواننده سودی نداره. ولی باید به شما خسته نباشید گفت و امیدوارم که همیشه در زندگیت کسانی باشند که مثل خود شما و بدون هیچ چشم داشتی بهتون کمک کنند.
    همیشه موفق و پیروز باشید

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 2:09 ب.ظ.

      سپاسگزارم رامین جان از لطفت. آرزومندم که روزهای خوشی‌ در پیش رو داشته باشی‌.
      خوش باشی‌

  21. مامان دریا said,

    فوریه 21, 2010 در 2:37 ب.ظ.

    امیر خان عزیز
    اول خیلی متاسفم که در کامنتهای سری اول این پست نبودم
    دوم برای من در یک کلمه قوت قلب هستید
    سوم امیدوارم که به همراه خانواده همیشه سالم و شاد باشید
    چهارم خوش باشی

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 2:44 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز. شما همیشه به من لطف داشتید. من هم آرزوی سلامتی‌ و شادی را برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  22. فوریه 21, 2010 در 6:19 ب.ظ.

    امیر جان خوشحالم که خوشحالی:)

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 9:45 ب.ظ.

      باور کن رعنا جان که با خوشحالی‌ دوستان ، من هم خوشحالم.
      خوش باشی‌

  23. jamal said,

    فوریه 21, 2010 در 8:45 ب.ظ.

    salam,amir jan vaghan bloget dar noe khodesh binazyre
    omidvram khoda dar tamame marahele zendegy komaket kone ke be koli az dostan komak dady
    movafagh bashi

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 9:47 ب.ظ.

      ممنونم جمال جان. شما بزرگوارید. آرزوی بهترین‌ها را برای شما دارم.
      خوش باشی‌

  24. مرتضی said,

    فوریه 21, 2010 در 9:24 ب.ظ.

    سلام امیر عزیز
    باور کن خصوصیاتی نظیر کمک به همنوع، نوع دوستی، احترام ، صداقت، رفاقت، و … یواش یواش داره برامون غریب میشه اما تو اینارو برامون معنا کردی نشون دادی نه بابا هنوز هستن آدمهایی که قلیشون برای همنوعشون می تپه، با خوشحالیشون خوشحال میشن و با ناراحتیشن ناراحت. من این خصلتو تو پیامهات دیدم اغراق نمی کنم. این چیز کمی نیست خداوند کریم این لیاقتو به همه نمیده حتما به افراد برگزیدش این خصلتها رو می بخشه بهت تبریک می گم و مطمئنم همینطور که از این دست می دی از اون دست می گیری.
    دیگه داری فصل الخطاب میشی همه نظر نهایی رو از اینجا می گیرن.
    موفق باشی مرد.
    ممنون رفیق به ظاهر مجازی اما به واقع …..
    واقعی

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:18 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان. لطف داری اما باور کن که درسته این محیط مجازی هست اما من به این قضیه ایمان دارم که افرادی که در آن هستند ، حقیقی‌ هستند. من هم کاملا حقیقی‌ هستم. اسمم ، ایمیلم ، خودم کاملا واقعی‌ هستیم و دوست دارم که مخاطبانم هم مثل خودم واقعی‌ باشند.
      آرزوی سلامتی‌ برایت دارم.
      خوش باشی‌

  25. فرهنگ said,

    فوریه 21, 2010 در 10:11 ب.ظ.

    سلام امیر جان.
    من دوست ندارم کامنت بی ربط یگذارم و در عین حال نمی دونم سوالم رو کجا مطرح کنم. ممکنه یک آدرس ایمیل از شما داشته باشم.

    با سپاس و مهر
    فرهنگ

    • امیر said,

      فوریه 21, 2010 در 10:35 ب.ظ.

      فرهنگ جان هر زمانی‌ در هر زمینه به نظر من هم نیازی بود با این ایمیل در تماس باش:
      amir2322@yahoo.co.uk
      خوش باشی‌

  26. باران said,

    فوریه 22, 2010 در 2:41 ق.ظ.

    آه یادم رفت !!
    خوش باشی …

    • امیر said,

      فوریه 22, 2010 در 5:51 ب.ظ.

      باران جان دقیقا منظورت را متوجه شدم. بهتر از این نمیتونستم جواب بدم. متوجه شدی؟
      خوش باشی‌

  27. مرجان said,

    فوریه 22, 2010 در 5:06 ق.ظ.

    سلام
    اميدوارم همواره دلتون شاد باشه و به هر چي صلاحتونه و ميخواين برسين من كه هر چي از شما سوال كردم بلافاصله و به كاملترين شكل ممكن جوابمو دادين و اين توي دنياي انتظار و ترس مهاجرت يعني يه نورافكن نور اميد .پيوسته پيروز و سربلند باشي هموطن .

    • امیر said,

      فوریه 22, 2010 در 5:53 ب.ظ.

      ممنونم مرجان جان از لطفت. انشاالله که این انتظار زودتر به سر بیاید.
      خوش باشی‌

  28. rezsa1100 said,

    فوریه 22, 2010 در 5:42 ق.ظ.

    امیر جان
    سلام
    والا نوشته . در اسکجول 3 . بخش زبانش نوشته :
    have you taken an aproved test to assess your profecincy in english or french
    بعد یه جا نوشته yes و جلوش نوشته :provide a copy of aproved test result
    جلوی no نوشته : provide evidence of your profeciency in canada official languages
    این یعنی کپی رو موقع ارسال فرمها بفرستیم دیگه.
    چون موقع دمشق که باید اصلشو بفرستیم و نمیگفت کپی.

    در ضمن یه سئوال دیگه:
    من عضو سازمان نظام مهندسی هستم. اگه اسم این سازمان رو در بخش organization بنویسم ، بعدا از من مدارکشو موقع ارسال به دمشق میخوان یا نه؟ چون عضو ساده بودم و فقط کارتشو دارم. اگه قراره بخوان و من مجبور به ترجمه بشم ، الکی یه هزینه ترجمه باید بدم و ترجیح میدم اصلا اعلام نکنم.

    خوش باشید

    • امیر said,

      فوریه 22, 2010 در 6:05 ب.ظ.

      رضا جان اینا که میگی‌ همش درست. پس اگر میخواهند ، چرا از بقیه نخواستند و به همه فایل نامبر دادند؟؟!!! نگاه به ۴ نفر نکن که فرستادند. شما ملاکت باید چک لیست باشه و بس.
      بگذار برایت تعریف کنم ، ۲ سال پیش یک درخواست شغلی‌ بود که باید اپلیکیشن پر میکردیم و میفرستادیم. اپلیکیشن را پر کردم ، از سابقه کارم و تمام مدارک تحصیلی‌ و سرتیفیکت‌ها هم کپی‌ گرفتم و فرستادم. چند وقت بعد منو دعوت کردند به مصاحبه ، وقتی‌ پرونده را باز کرد اون شخص ، دیدم فقط اپلیکیشن توش هست. ازش پرسیدم که من کلی‌ مدرک دیگه فرستادم ، اونها کجاست؟ با پایش سطل اشغال را هل داد بطرف من و گفت اینجاست.
      گفت مگه ما غیر از اپلیکیشن از شما چیز دیگه خواستیم؟ گفتم نه. گفت پس چرا فرستادی؟
      بالاخره در مصاحبه دوم من رد شدم و طرف به من گفت که اگر سابقه کارت جالب نبود بخاطر اینکه اینقدر بی‌ توجه هستی‌ ، همان اول ردت می‌کردم.
      رضا جان خارجی‌‌ها با ما خیلی‌ متفاوت هستند.
      در مورد نظام مهندسی‌ ، هر چیزی که در فرم‌ها نوشته میشه ، باید مدارکش را هم ارائه دهید. پس اگر برایت امکان نداره یا گرفتار میشی‌ ، ننویس.
      خوش باشی‌

  29. rezsa1100 said,

    فوریه 23, 2010 در 4:50 ق.ظ.

    امیرجان ممنون از جوابهات
    باسلام
    حالا همین سئوال به گونه ای دیگر:
    فاطیما که main aplicant هست ، در انگلستان در دو ارگان Student union و British dental assosiation عضو ساده بوده که شاید بیشترین فعالیتش در این دو ارگان استفاده از کتابخانه بوده یعنی غیر فعال بوده است. این دو ارگان دو ارگان دانشجویی یوده است.
    حالا از این دوتا ارگان فقط شاید کارت عضویتش رو داشته باشه. ما این دو تا ارگان رو بنظرت بنویسیم یا اصلا ننویسیم . میترسم فردا ازمون نامه سابقه عضویت بخوان که اصلا قابل دسترسی هم نیست و فقط با نوشتنش برامون یک نقصی پرونده بمونه و هیچ مزیتی هم نداشته باشه.
    در ضمن دارلترجمه اینبار گفت دادگستری تائید نکرده و گفته برید از سازمان فنی حرفه ای نامه بیارید که جهت ترجمه معتبر است و … (فقط ببین این مملکت چقدر شیر تو شیره که یکبار تائید کردن و یکبار دیگه همون مدارک رو تائید نکردن)
    ما رفتیم دنبالش و فهمیدیم 3تا 4 روز کار میبره و باید امضا وزارت کار و … هم داشته باشه و چون پروسه وقتگیره تصمیم گرفتیم از خیر 400 ساعت این دوتا مدرک بگذریم و همون 1300 ساعتی که قبلا دادگستری تائید کرده بود رو بفرستیم که دیگه بیشتر از این وقت تلف نکنیم.
    با تشکر

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 8:53 ق.ظ.

      رضا جان بالاخره هر کسی‌ در زمان دانشجویی در سازمان‌های مختلفی‌ عضو بوده ، اینها اصلا مهم نیست و نوشتن نداره.
      یکی‌ از دلایلی که خلق الله به هر طریقی میخواهند بزنند بیرون همینه دیگه ، قانون اصلا نیست. همه چیز شده میلی.
      پس انشاالله که همین روز‌ها میفرستی.
      راستی‌ ، خوش تیپ ، تو که اینقدر وسواس داری ، عدم سؤ پیشینه بریتانیا را گرفتی‌؟؟!!!
      خوش باشی‌

  30. rezsa1100 said,

    فوریه 23, 2010 در 9:10 ق.ظ.

    با سلام مجدد
    نه امیرجان . اونم ایشالا وقتی پرونده رو فرستادم میگیرم. میخوام مطمئن بشم پرونده برگشت نمیخوره بعد بگیرم. چون اونم مصیبت داره گرفتنش. یکبار باید دنبالش بیوفتیم. میترسم اقدام کنم بعداز دوماه بگن فلان چیز رو ننوشتی یا کامل ننوشتی یا …
    تو خود سایتش نوشته 20 روزه از زمان تحویل به پست ، سوئ پیشینه رو میگیرید.
    ما مثلا 7 تا main duity تو یک صفحه جداگونه نوشتیم که 3 تا از اونا رو همون چیزایی بوده که تو NOC نوشته و ما یکمی عوضش کردیم و بسطش دادیم.میترسم بگن کمه بیشتر بنویس.
    یا مثلا کلی تناقض داره فرمها مثلا در بخش organizashion و چند جای دیگه تو فرمها نوشته اگه خالیه بنویسید NONE ولی در بوکلت نوشته که بنویسید N/A . من البته نوشتم NONE.
    یا همون قسمت organization تو فرمها نوشته اگه جایی عضو نبودید بنویسید NONE تو بوکلت نوشته که به انگلیسی باید بنویسی : (( من هرگز در هیچ ارگان یا موسسه ای عضویت نداشتم)) و صرفا کلمه N/َA کافی نیست. من برداشتم فونت سلول ردیف اولو اوردم پایین جمله را نوشتم و بقیه سلولهای جدول رو با NONE پر کردم.
    راستی برات شرح وظایف رو ایمیل کردم اگه وقت داشتی ببین کم نیست؟

    بازم از اینکه اینقدر خوب جوابگو هستی ممنونم.
    خوش باشی

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 9:19 ق.ظ.

      رضا جان سؤ پیشینه را تا ۶ ماه اعتبار قبول دارند. تازه شما که الان بریتانیا ساکن نیستید ، پس اعتباری نیست و اصلا باطل نمیشه.
      ۷ تا مین دیوتی ؟؟!!!! بابا خودشان هم گفتند که یکی‌ هم باشه کفایت میکنه. میبینم و برات ایمیل میزنم.
      همان N/A کفایت میکنه. خیلی‌ نگران این چیز‌ها نباش.
      خوش باشی‌

  31. رضا said,

    فوریه 23, 2010 در 9:34 ق.ظ.

    سلام
    اقا این جریان فایل نامبر دمشق هم داستانی شده ها!!!! من خودم یه ایمیل زدم به دمشق و گفتم : اقا این فایل نامبر ما چی شد پس ای مال مردم خورها؟!!!(دقیقا” با همین لحن!!!) اونها هم با کلی ترس!!!!! جوابی دادن به این مضمون:

    “Subject: RE: Dear Sir/mis Please attention B0000000
    Date: Wed, 30 Dec 2009 11:17:05 +0200
    From: re-damascus-im-enquiry@international.gc.ca

    Dear Madam / Sir,
    This is in response to your email (see below).
    Our records indicate that you have authorized a representative to contact this office on your behalf. As such, correspondence regarding your file is directed exclusively to that representative.
    If you would like to obtain information on your application for permanent residence, kindly contact your representative directly.
    If you would like this office to correspond directly with you and if you no longer wish to be represented by that person or firm, provide us with a signed copy of the form revoking the authorization of your existing representative. The form is
    Until we have confirmation in the form of a signed letter / form, we will continue to correspond with your authorized representative.
    For future reference, in all correspondence to our office, please refer to the applicant’s full name, date of birth and file number.
    Regards”!!!!
    خب تا اینجا زدن تو برجکمون نامردها!!! ما هم به این وکیل(مشاور) گفتیم که دست خودتو میبوسه و یه ایمیل بزن تا گریشون در نیومده!! اونم ایمیل زدو اون اجنبیها هم در جواب گفتن:

    From: re-damascus-im-enquiry@international.gc.ca [mailto:re-damascus-im-enquiry@international.gc.ca]
    Sent: Wednesday, January 06, 2010 8:16 AM

    Subject: FILE: B00000000 NAMES: M.A.A / SW 1

    Dear Madam:

    This refers to your enquiry concerning the status of a federal economic immigrant application in one of the skilled worker, entrepreneur or self-employed categories.
    Please quote your file number above
    Your application is in a queue for review to determine whether additional documents are required, whether an interview is required or can be waived, or whether a selection decision can be made on the basis of the documentation submitted on file.
    We appreciate your patience and will contact you as your application reaches the next stage of processing. In the meantime, if there is any change in the information submitted for the application please inform us as soon as possible.
    For updated information on our standard processing times and for other information, we welcome you to visit our web site.
    Regards”
    خب همون طور که حتما” متوجه شدید یک فایل نامبر جدید تو هر دو تا ایمیل اومده :B000000( به دلایل فوق امنیتی از ذکر ارقام ماذورم).و کاشف به عمل اومد که این همون فایل نامبر دمشق هست!!(با هر دو تا میشه application status رو چک کرد).ما به مشاور وکیلمون گفتیم: ابجی!! اگه ما ایمیل نمیزدیم و اونها در جواب فایل نامبر جدیدو ذکر نمیکردن ما نباید میفهمیدیم؟!!!! مگه نه اینکه واستون پست میکنن؟!!!
    اونم قسم و ایه که والله و بلله ما هم همین الان با این ایمیل فهمیدیم!!! و اصلا” پست نکردن!!!!
    خلاصه امیر جان اسم ما رو هم بزار تو لیست دمشقیها!! و دوستهایی که وضعیت مشابه دارن بهتره به نظر من خودشونم دست به کار بشن. آخه ظاهرا” هر دو طرف گیج میزنن!!
    در ضمن من چون نمیدونم که کدوم topic رو میخونی این commento تو اخرین topic ها میزارم.شرمنده!!.
    خوش باشی!!!!!!(صورتک خنده)

  32. دوستدار ونکوور said,

    فوریه 23, 2010 در 9:48 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    من امروز تو وبلاگ یکی از دوستان خبری خوندم که کلی ذوق زده شدم و اونم این بود که زمان دریافت فایل نامبر دوم از دمشق 8 روزه بود برا ایشون!!!!
    وای که چقدر خوبه. انگاری مدت زمان پروسه داره کوتاه تر میشه. شما خبری از این مورد دارین؟
    ممنون

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 9:54 ق.ظ.

      از لحن نوشتنتان معلومه که خیلی‌ خوشحالید و من هم دوست دارم شریک باشم اما ، فایل نامبر دمشق که اصلا چیز خاصی نیست. یک تائید دریافت مدارک هست با یک فایل نامبر جدید و نباید بیشتر از این طول بکشه. مگر اینکه در راه باشه یا گم شده باشه و یا یادشان رفته باشه بفرستند.
      در هر صورت امیدوارم که خیلی‌ سریع شده باشند.
      خوش باشی‌

  33. دوستدار ونکوور said,

    فوریه 23, 2010 در 10:00 ق.ظ.

    چه خوب که شما هم تو نت بودین و زود جواب دادین. این جواب گرفتن سریع از شما واقعا لذت بخشه. در ضمن من جائی هم خوندم که علت زودتر شدن زمان دریافت فایل نامبر سیدنی به خاطر تموم شدن تعیین تکلیف پرونده هایی بوده که مابین زمان تصویب قانون جدید تا عملیاتی شدن اون بوده و الان سرشون خلوت تر شده نسبت به چند ماه پیش. نمی دونم کجا اینو خوندم ولی خیلی خوشحال شدم.
    شاید خدا داره رو این یکی کیس لطفشو بهمون نشون میده!

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      انشاالله که همینطوره که شما میگید.
      ظاهراً شدم آیه یاس خوندن !!!!
      پرونده اون متقاضیانی که در اون مقطع زمانی‌ بودند الان سیدنی نیست و در حال حاضر داره از طریق سفارت کارهایشان انجام میشه.
      خوش باشی‌

  34. rezsa1100 said,

    فوریه 23, 2010 در 10:03 ق.ظ.

    امیر جان
    باسلام
    راستی کدام یک از مدارک ضمن اینکه دادگستری تائید میکنه ، تائیدیه امور خارجه رو میخواد؟ میدونی؟

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 10:06 ق.ظ.

      هیچکدام.
      باز دوباره مثل اینکه وسواس اومد سراغت !!!
      خوش باشی‌

  35. دوستدار ونکوور said,

    فوریه 23, 2010 در 10:13 ق.ظ.

    بازم ممنون از جواب سریعتون. انگاری غیر از من آقا رضا هم آن لاین تشریف دارن!
    امیر جان من می دونم چیز زیاد مهمی نیست این فایل نامبر دوم ولی مگه زمان شروع پروسه تا مدیکال از این تاریخ نیست؟ یا از تاریخ فایل نامبر اوله؟
    کلا اینکه تو نامه فایل نامبر دوم مینویسن که تو این ویزا آفیس زمان پروسه تون 12 ماهه میشه بفرمائین استارتش از کجاست؟

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 10:19 ق.ظ.

      دوست عزیز شروع زمان پروسه یا همان ۱۲ ماه از زمانی‌ هست که مدارک شما به دست سفارت رسیده است. فایل نامبر هم اغلب در همان حدود هست.
      خوش باشی‌

  36. rezsa1100 said,

    فوریه 23, 2010 در 10:19 ق.ظ.

    آره . بد دردیه . دستت درد نکنه که جواب ایملمو دادی. البته با خط دوم جوابت کلم سوت کشید . بهت جواب دادم . برو بخون.
    فکر کنم تا نفرستم از این وسواس خلاص نشم.
    خوش باشی

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 10:34 ق.ظ.

      خوندمش. شوخی‌ کردم به دل نگیر !!!!
      ببین اگر بهت بگم پس فردا قانون عوض میشه ، فردا میفرستی بره؟؟؟!!! بفرست عزیز ، بفرست جیگر ، بفرست دلبر ، دیگه چی‌ بگم؟؟؟
      خوش باشی‌

  37. نجمه said,

    فوریه 23, 2010 در 3:06 ب.ظ.

    سلام
    راستش من دیر متوجه این پست شدم ولی الان نظرمو میگم .من تاحالا تو زندگیم کسی رو ندیدم که بدون هیچ چشمداشت مادی این همه وقت رو که واقعا حکم طلاست واسه خلق الله بذاره .این چیزی فراتر از خوبی ومهربونیه و فکر میکنم ناشی از احساس مسولیت در قبال سرنوشت هموطنانتون است .منشا این مهربونی حس ذاتی خودتون هست یا تکلیف وجدان نمی دونم ولی کاش میشد به نوعی از این همه کمک قدردانی کرد.ظاهرا تنها کاری که میشه کرد آرزوی داشتن فردایی بهتر و درخشانتر برای شما وهمسر مهربونتون که در این راه صبورانه شما رو کمک میکنه(به نظر من بدون کمک و حمایت همسرتون شما هیچوقت فادر نخواهید بود ساعتها وقتتون رو در دنیای مجازی بگذرونید)و دختر گلتون پانیذ است .سبز باشید و بهاری

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 3:27 ب.ظ.

      ممنونم نجمه جان ، من شایسته این همه تعریف نیستم. امیدوارم که با کمک هم بتونیم فردایی زیبا و قشنگ را برای فرزندانمان بسازیم و نام ایرانی‌ را در تمام دنیا دوباره به اوج برسانیم.
      خوش باشی‌

  38. رضا said,

    فوریه 23, 2010 در 4:58 ب.ظ.

    سلام
    امیر خان,lمامن بر خلاف شما فکر نمیکنم فایل نامبر دمشق چیز کمی باشه!!!! چون اگه نیاد طبق قاعده یعنی پروندت داره خاک میخوره و هیچ پروسسی روش انجام نمیشه.و اگر زود بیاد یا به موقع بیاد که دیگه معلومه.
    خوش باشی(یا ذکر ماخذ(امیر))!!

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 1:14 ق.ظ.

      عقیده شما برای من و همه محترم. اگر به نامه فایل نامبر دوم نگاه کنی‌ ، نوشته «رسید دریافت مدارک». پس چیز خیلی‌ مهمی نمی‌تونه باشه. ممکن هست کسی‌ فایل نامبر را بنا به دلایلی دریافت نکنه ، اما پرونده اش در حال بررسی‌ باشه و یا بر عکس.
      خوش باشی‌

  39. sara said,

    فوریه 23, 2010 در 7:10 ب.ظ.

    سلام امیر جان .جواب ایمیلی که به دهلی زدم آمد.
    This is in response to your recent email enquiry to the Immigration Section of the Canadian High Commission in New Delhi.

    Please be advised that our office is in the process of transferring your file to Damascus for further processing due to program integrity reasons. Damascus office shall contact you after they receive the file in about 8 weeks.

    We trust that this information will be of assistance.

    ببین نظرت چیه

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 8:06 ب.ظ.

      کی‌ این ایمیل را زدی؟؟؟؟؟ کی‌ جواب دادند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
      بعد از Decision Made بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این که خیلی‌ عالیه. اما چرا زدن برات Decision Made؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگر این جوری باشه که فایلت ترانسفر شده به دمشق و رد نشدی !!!!!!!!!!!!!!
      خوش باشی‌

  40. سها said,

    فوریه 23, 2010 در 7:30 ب.ظ.

    سلام امیر خان. من چند وقت بود داشتم اطلاعات جمع می کردم راجع به مهاجرت امشب دیگه داشتم فایلها را پر می کردم که به وبلاگ فوق العاده شما رسیدم. دستتون درد نکنه. (هر چند من الان که دارم این ها را می نویسم در حال دانلود کردن فرم های تکمیل شده توسط شما هستم و هنوز ندیدمشان اما به نرم وبلاگ خیلی عالی دارید و سخاوتمندانه اطلاعات را در اختیار همه گذاشته اید. امیدوارم خدا قوتتان دهد. من یه سوال دارم که بعدا می آیم و می پرسم. خدانگهدارتان.

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 1:01 ق.ظ.

      ممنونم سها جان. انشاالله که همیشه موفق باشی‌.
      خوش باشی‌

  41. سها said,

    فوریه 23, 2010 در 7:43 ب.ظ.

    بگذارید همین الان بپرسم. امیر خان اگر بعد از پر کردن درخواست مهاجرت بچه پیدا کنم باید چطوری به فایلم اضافه اش کنم؟

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 1:05 ق.ظ.

      خیلی‌ راحت. تمام مدارکی که الان برای بچه‌ها نیز هست را در آن زمان تهیه می‌کنید ، و فرم‌های خودتان را هم به روز می‌کنید و با یک نامه و پول پروسه میفرستید.
      خوش باشی‌

  42. sara said,

    فوریه 23, 2010 در 8:23 ب.ظ.

    امیر جان سلام.آره این رو بعد از decision made زدم و گفتم که تا الآن هیچ نامه ای توسط پست نگرفتم لطفاً من رو از این تصمیم با ایمیل مطلع کنید و اونا این ایمیل رو امروز زدن حالا من می خوام یه ایمیل دیگه براشون بزنم نظرت رو به من بگو . ممنون.
    Dear Sir/Madam,
    I really appreciate for your kind attention to my enquiry.Since the process of my application has been prolonged around 8 months at your office and I’m not clearly informed about the status of my application so kindly requested to answer to my final questions :
    1- For which reasons my application has been transferred to Damascus office?Please,explain me more about program integrity reasons.
    2- When have you sent the application to Damascus and how long it will take to receive it by them?
    3- If it was required to transfer my application to Damascus office why you didn’t do this action earlier and caused to me to lost long time?
    4- Have I been recognized as an eligible applicant at your office for the next step?

  43. sara said,

    فوریه 23, 2010 در 9:03 ب.ظ.

    امیر جان سلام.آره این رو بعد از decision made زدم و گفتم که تا الآن هیچ نامه ای توسط پست نگرفتم لطفاً من رو از این تصمیم با ایمیل مطلع کنید و اونا این ایمیل رو امروز زدن حالا من می خوام یه ایمیل دیگه براشون بزنم نظرت رو به من بگو . ممنون.
    Dear Sir/Madam,
    I really appreciate for your kind attention to my enquiry.Since the process of my application has been prolonged around 8 months at your office and I’m not clearly informed about the status of my application so kindly requested to answer to my final questions :
    1- For which reasons my application has been transferred to Damascus office?Please,explain me more about program integrity reasons.
    2- When have you sent the application to Damascus and how long it will take to receive it by them?
    3- If it was required to transfer my application to Damascus office why you didn’t do this action earlier and caused to me to lost long time?
    4- Have I been recognized as an eligible applicant at your office for the next step

    • امیر said,

      فوریه 23, 2010 در 10:22 ب.ظ.

      خدا لعنتشان کنه که اینجوری با اعصاب آدم بازی‌ میکنند. خدا شاهده نمیدونی که چقدر بابت تو ناراحت بودم. باید وضعیت پرونده ات را می‌زدند Withdraw نه Decision Made !!!!!
      خاطرت باشه وقتی‌ میخواستی آدرست را ایران بدی گفتم که احتمال داره که پرونده ات را به دمشق بفرستند. حالا هم همین کار را کرده اند. دلیلش هم همینه و بس. به نظر من دیگه نمیخواد با اونها تماس داشته باشی‌. باید صبر کنی‌ تا پرونده ات به دمشق برسه. میتونی‌ یک ایمیل به دمشق بزنی‌ و از آنها سوال کنی‌ که دریافت کرده اند یا خیر. البته اگر دریافت کنند وضعیتت تغییر میکنه.
      خوش باشی‌

  44. ونوس said,

    فوریه 24, 2010 در 4:56 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    من ديروز همونطور كه گفته بودي به اين آدرسre-damascus-im-enquiry@international.gc.ca ايميل زدم،اما نمي دونم تا كي بايد منتظر جوابشون باشم ؟
    چون راستش ميخوام زنگ بزنم كانادا و به اون بنده خدا بگم كه اگه براش امكان داره و مي تونه برام دوباره يه ماني اردر جديد بگيره

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 8:57 ق.ظ.

      فکر می‌کنم ۲-۳ روزه جواب بدهند. مال یک دوست دیگه که فکر میکردیم برگشت بخوره ، میگفت ۳ روزه که رسیده به دستش. دقیقا نمیدونم کی‌ اقدام کرده بود و رفت و برگشت آن چقدر طول کشید. فعلا باید صبر کنی‌.
      خوش باشی‌

  45. saeid said,

    فوریه 24, 2010 در 6:57 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    راستش هنوز فایل نامبر اول رو نگرفتم ولی میخواستم بدونم آیا مدارک زیر باید برای سفارت فرستاده بشه؟
    1- کارت پایان خدمت و عقدنامه
    2-کارت ملی و مدرک فنی و حرفه ای ICDL (در فرمها هیچ اشاره ای به اونها نکردم)
    باز هم ممنون از راهنمایی های دقیقتون.

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 9:08 ق.ظ.

      سعید جان کلیه مدارکی که در چک لیست قید شده و کلیه مدارکی که در فرم‌ها به آن اشاره کردید باید ارسال بشه. کارت پایان خدمت و سند ازدواج جزو الزامات هست. کارت ملی‌ نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  46. sara said,

    فوریه 24, 2010 در 7:07 ق.ظ.

    وای امیر یعنی رد نشدم؟دیشب تا صبح بیدار بودم و فکر می کردم

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 9:10 ق.ظ.

      ظاهر امر نشان میده که رد نشدی. من هم به خدا خیلی‌ خوشحال شدم.
      خوش باشی‌

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 9:15 ق.ظ.

      ظاهر امر نشان میده که رد نشدی. من هم به خدا خیلی‌ خوشحال شدم !
      خوش باشی‌

  47. sara said,

    فوریه 24, 2010 در 7:25 ق.ظ.

    امیر یعنی اینا اصلا تا حال هیچ رو پرونده ما کار نکرده بودن؟چرا ما رو رد نکردن ؟حالا دمشق چه کار می کنه؟

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 9:17 ق.ظ.

      چرا بابا اگر کار نمی‌کردند که این پراسس نبودی.چیه ناراحتی‌ که چرا رد نکردن؟؟!!!
      دمشق یک مرور کلی‌ میکنه رو پرونده و تصمیم گیری میکنند.
      خوش باشی‌

  48. ونوس said,

    فوریه 24, 2010 در 9:19 ق.ظ.

    +خصوصي

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 11:29 ق.ظ.

      من بهش ایمیل میزنم و ازش سوال می‌کنم.
      فعلا صبر کن.
      خوش باشی‌

  49. sara said,

    فوریه 24, 2010 در 11:36 ق.ظ.

    سلام امیر جان من اون موقع هم که چک می کردم سایت رو ما اصلا این پراسس نبودیم یه هو شدیم decision made اما الان میگه که برای further processing می فرستیم دمشق.من که گیج شدم .همسرم می گه ما شانس زیادی نداریم بهتره دل نبندیم دوباره .نظر تو چیه ؟؟؟اما من میگم اگه پرونده بد بود همون دهلی رد می کرد دیگه چرا بفرستن دمشق؟؟؟

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 11:45 ق.ظ.

      سارا جان تو یکبار به من گفتی‌ که این پراسس شده بودی؟؟!!!
      ببین در هر صورت اگر میخواستند رد کنند ، خودشان رد میکردند و لزومی نداشت که بفرستند دمشق. تو ایمیل هم که نوشته اند فرستاده اند دمشق. پس تصمیم گیری نهایی و ادامه پروسه با دمشق هست. باید باز هم صبر کنی‌.
      خوش باشی‌

  50. سحر said,

    فوریه 24, 2010 در 12:14 ب.ظ.

    سلام امیر خوان، 1 سوال ازتون داشتم. مدارک من به دلیل توضیح کم شرح وظایف برگشت خورده. همسر من در دوران دانشجویی عضو سازمان مهندسان برق بوده و کارت عضویت هم داره که به زبان انگلیسی هست و من اینو تو فرمها نوشته بودم. به نظر شما الان توی فرمهای جدید اینو بنویسم یا نه؟ می دونم که بهتر بود نمی نوشتم، ولی می ترسم اگه الان عوضش کنم، از اونجاییکه باید فرمهای قبلی رو هم بفرستم مشکلی پیش بیاد. خواهش میکنم راهنمایی کنید. مرسی

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 3:19 ب.ظ.

      چرا بهتر بود که نمی نوشتی سحر جان؟ اصلا ایرادی نداره نوشتنش. به نظر من بنویس. ضمنا فرم‌ها عوض شده و باید فرم‌های جدید بفرستی‌ ، یادت باشه.
      خوش باشی‌

  51. سها said,

    فوریه 24, 2010 در 1:05 ب.ظ.

    وای از دیشب تا حالا دارم به شما فکر می کنم که چه آدم باحالی هستید. الان هم اومدم دیدم جوابم را داده اید. امیدوارم زندگی بهترین ها را برایتان فراهم کند.

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 3:38 ب.ظ.

      ممنونم باحالی‌ از خود شماست.
      خوش باشی‌

  52. فوریه 24, 2010 در 4:00 ب.ظ.

    6 روز دیگه فوریه هم تموم میشه و خبری از این مدیکال ما نشد. الان ۱۴ ماه از فایل نامبر میگذره! وکیل ما هم ۱ ماه پیش یه نامه برامون داده که بهش جوابی ندادن! شما خبر جدیدی ندارین؟

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 6:24 ب.ظ.

      دیدی اشتباه کردی ، فوریه ۲۸ روزه هست !!!!
      من هم متاسفانه خبری ندارم. امیدوارم که یک تکانی به خودشان بدهند.
      خوش باشی‌

  53. مستانه said,

    فوریه 24, 2010 در 4:09 ب.ظ.

    مرسی به قول معروف بابا تو دیگه کی هستی همه نوشتهات را میخوانم اما زیاد حوصله کامنت را ندارم

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 6:25 ب.ظ.

      ممنونم مستانه جان از لطفت.
      خوش باشی‌

  54. ونوس said,

    فوریه 24, 2010 در 6:35 ب.ظ.

    امیرجان
    می تونم از سحر جان بعد از چند وقت مدارکشون برگشت خورده و مگه چقدر توضیح نوشته بودند که این رو علت برگشت مدارک ذکر کرده اند و آیا مانی اردر شون هم اومده؟

    مرسی امیر جان

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 10:41 ب.ظ.

      ونوس جان قسمت اول سوال را خودشان انشاالله پاسخ میدهند ، اما در مورد مانی اردر یا درفت ، بله به همراه کلّ مدارک برگشت خواهد خورد.
      خوش باشی‌

  55. سها said,

    فوریه 24, 2010 در 7:33 ب.ظ.

    امیر خان من بلاخره موفق شدم فرمهایی را که پر کرده بودید ببینم. مطمئنید در فرم اسکجوال 1 در جواب سوال 6 باید نوشت employee آخه قبلش پرسیده در کدوم کشور ساکنید بعد پرسیده وضعیتتنون تو اون کشور چطوریه مثلا نباید نوشت سیتیزنیم؟؟؟!!! یه سوال دیگه من وقتی 19 ، 20 ساله بودم برای ویزای سوئد ویزیتوری اقدام کردم و رجکت شدم. به نظر شما بنویسم یا رو خودم نیارم؟

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 10:47 ب.ظ.

      سها جان چیزی که مطمئن نباشم را من هیچ موقع نمی‌نویسم. اون نمونه هست شاید وضعیت شما چیز دیگری باشد. این اشتباهی‌ هست که خیلی‌‌ها دیدم میکنند. ببینم شما وقتی‌ ایرانی‌ هستی‌ ، در ایران هم ساکن هستی‌ ، مگر غیر از شهروند چیز دیگری میتونی‌ باشی‌؟؟!!!
      هر چی‌ هست و نیست را بنویس که خیلی‌ راحت متوجه میشن و بعد اون‌ها به روت خواهند آورد که شاید دیر شده باشه !!!!
      خوش باشی‌

  56. sara said,

    فوریه 24, 2010 در 8:31 ب.ظ.

    سلام امیر جان.نه اشتباه می کنی من اون دفعه گفتم که نمی دونم چرا این پراسس نشدیم که تو هم گفتی عجیبه باید تا حالا می شدید.
    به هر حال باز هم از رد شدن بهتره صبر می کنیم

    • امیر said,

      فوریه 24, 2010 در 10:50 ب.ظ.

      راست میگی‌ ببخشید من شدید قاطی‌ کردم !!!!! میدونی‌ چند تا کیس مختلف را در ذهنم دارم ؟؟!!!
      خوش باشی‌

  57. نجمه said,

    مارس 4, 2010 در 12:00 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    در جواب دوستمون ونوس باید بگم طبق گفته شما اونها تمام مدارک رابه ما بازگشت دادند و از روز ارسال تا برگشت مدارک حدود60 روز طول کشید.حالا سوال من اینه که این تغییرات در فرمها شامل چه چیزهایی میشه ؟ آیا تعداد فرمها تغییر کرده یا مندرجاتشون؟ آخه من چند فرم دبروز دانلود کردم که ظاهرا همون قبلی ها هستند یا اینکه من دقت نکرده ام.کاش فرمهای جدید را(ولو خالی) و یا اسامیشون رو برامون در وبتون میذاشتید .البته میدونم توقع زیادی است.شاد باشید و سبز

    • امیر said,

      مارس 4, 2010 در 1:13 ق.ظ.

      ممنونم نجمه جان. اجازه بده دقیق چک کنم.
      خوش باشی‌

  58. سیمین said,

    مارس 17, 2010 در 4:39 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند .. منم بنوبه خودم همه نوشته های قشنگ دوستان در مور زحمات بیدریغ .. بی ریا و خالصانه شما رو تصدیغ میکنم و مضاف اینکه بهتون تبریک میگم که دلی به وسعت آسمانو بزلالی آب دارید و بقول دوستان از خواص هستید چرا که اینهمه ایثار و همدلی از عهده هر کسی بر نمیاد …پاسخهای سنجیده و سریع شما به سوالاتمون کلی انرزی و امید بهمراه داره.. صمیمانه سپاسگذارم و از ته قلبم برای شما و خانواده خوبت بهترین و شادترین لحظات رو در زندگی آرزومندم و آشنانی با شما دوست عزیز و گرانقدر رو جرو موحبات خدا در زندگیم میدونم .. پایدارو سلامت باشید.

    • امیر said,

      مارس 17, 2010 در 6:40 ب.ظ.

      ممنونم سیمین جان. خیلی‌ شرمنده می‌کنید. کمک به همنوع ، افتخار من هست. آرزو می‌کنم سالی‌ پر برکت و با موفقیت را در پیش رو داشته باشید.
      خوش باشی‌


برای امیر پاسخی بگذارید لغو پاسخ