شعور کانادائی

این پست یک پست «خداحافظ کانادا» پسنده. بیاد بخونه ، که قطعاً هم میاد و میخونه چون ظاهراً بنده خدا کار دیگه‌ای نداره غیر از وبلاگ خونی‌ ، کلی حال میکنه !!! ولی‌ بالاغیرتا نیایی ۲ خطش را برداری بری تو وبلاگت بگذاری و شروع کنی‌ مسخره کردن و بد و بیراه به نخست وزیر گفتن و ۴ تا آدم معلوم الحال هم بیان و بل بگیرن ، باشه؟ قول دادی.

برای یک کاری ، مجبور شدم با یک سازمان کانادائی ارتباط برقرار کنم. تو سایتشان نوشته بودند که اگر مشکل و یا سوالی داشتید ، ایمیل بزنید. ۴ ماه پیش یک ایمیل زدم ، اگر شما جواب گرفتید من هم گرفتم. یک ماه بعدش یک ایمیل دیگه زدم و گفتم چرا جواب نمیدید و …… . باز انگار نه انگار. یک ماه دیگه ایمیل بعدی را زدم و کمی‌ عصبانی‌ نشان دادم. بالاخره ظاهراً کسی‌ رد میشده و جواب داد اونم خیلی‌ باحال. یک شماره تلفن داد و گفت با این شماره تماس بگیر. خلاصه تماس گرفتم و نزدیک به نیم ساعت پشت خط بودم تا بالاخره ارتباط برقرار شد و سرکار خانوم کلی‌ جفنگیات تحویل من داد ، یعنی‌ هیچی‌. خلاصه یک ایمیل به ریسشان زدم و شکایت کردم که بعد از ۳ ماه تازه‌ به من دری وری جواب دادند و ……….. .
فکر کنم آقای رئیس رفته گل بچینه ، چون یک ماهی‌ میشه و باز هم منتظر جواب موندم. نمیدونم این شانس من بود که سازمانی که دارای کارمندان بی‌ شعور هست به پست من خورد یا خدائی نکرده از این جماعت زیاد هستند !!!!
حالا از طرف دیگه ، برای یک دوستی‌ تشکیل پرونده داده بودم در اداره مهاجرت کانادا و کارش خوب پیش رفته بود. سفارت لندینگ فی‌ را خواسته بود که من هم درفت گرفته بودم و فرستاده بودم. چند وقتی‌ گذشت و خبری نشد ، یک ایمیل به بانکم زدم و ازشون خواستم که تاریخ وصول درفت را به من بگن ، فرداش ایمیل زد که لطفا از همان کسی‌ که وصول کرده سوال کنید. بلافاصله جوابش را دادم که عقلم میرسید که از اون بپرسم ولی شما باید جوابگو باشید چون آنها خودشان گفته اند که جواب سوالات اینچنینی را نخواهند داد. خلاصه فرداش بهم تلفن زدند و تاریخ وصول درفت را بهم گفتند. اینه سیستم پاسخگوئی بریتانیایی !!!!
هر چند من با خیلی از‌ کارها و رفتارشان اصلا حال نمیکنم ولی در این مورد ظاهراً از کانادائی‌ها بهترند.
قرار شد کسی‌ بل نگیره !!!!!!! ……………
فکر کنم باید طرح «تکریم ارباب رجوع» را در کانادا هم اجرا کنند !!!!

خوش باشید

18 دیدگاه

  1. پوریا said,

    فوریه 25, 2010 در 7:04 ق.ظ.

    ها ها ها خیلی باحالی امیر… قرار نشد به بر و بچ ههای ما گیر بدیا…. خدا قهرش می گیره و زمین و زمان به هم می دوزه و چشم باز می کنی می بینی افتادی اینجا تو ونکوور با پوریا سر سفره نون سنگک و پنیر و سبزی و این رفقای بی شعور………..

    • امیر said,

      فوریه 25, 2010 در 9:01 ق.ظ.

      آقا من مخلص خود شما و برو بچه‌هاتون هم هستم. فعلا که خدا قهرش گرفته اما از اونوری !!!! اتفاقا اون سازمان هم ونکوور هست. یک کم نصیحتشان کن !!!
      فکرشو بکن با پوریا بشینی‌ سر سفره و نون سنگک بزنی‌ به بدن اونم کجا ، ونکوور.
      خوش باشی‌

  2. سبوس said,

    فوریه 25, 2010 در 8:00 ق.ظ.

    سلام
    از اونجائیکه تا حالا تو پروسه مهاجرت خیلی از دوستان دیدم اداره مهاجرت کانادا زیاد با کارای آنلاین و ارتباطات سریع کامپیوتری حال نمیکنه !
    وقتی این موضوع رو به عنوان مثال با روش اداره مهاجرت استرالیا مقایسه کنیم اختلاف در نوع عملکرد آنلاین خیلی بیشتر به چشم میاد.که تو دنیای امروز جای سوال داره.
    و این یعنی مشت نمونه خروار (متاسفانه ) که بیشتر ضررش متوجه مهاجرین تازه وارد میشه

    • امیر said,

      فوریه 25, 2010 در 9:05 ق.ظ.

      ولی‌ دوست عزیز من اصلا منظورم اداره مهاجرت نبود ، چرا که هر زمان ایمیل زدم به آنها ، کمتر از ۴۸ ساعت جواب گرفتم. ولی‌ بله با استرالیا هم کار کردم ، خیلی‌ سریع و دقیق هستند حتی از بریتانیایی‌ها هم بهترند.
      خوش باشی‌

  3. پژمان said,

    فوریه 25, 2010 در 9:33 ق.ظ.

    آقا امیر فکر میکنم برای ما ایرانی ها این گونه پاسخ دهی نوعی سریع به حساب میاد.

    و خوب هستش که جوابتون رو میدن . تو ایران که انواع جملات و قوانین ساخته شده برای جواب ندادن.

    و در کل میتونم اینو بگم که جواب دادن سریع به ارباب رجوع در اکثر کشورها مهم است و در دیگر کشورها هم سعی میکنند که مهم باشد . اما برای ایرانیان مهم نیست که مهم باشد.

    • امیر said,

      فوریه 25, 2010 در 10:08 ق.ظ.

      خوب بله پژمان جان ولی‌ چون من سیستم اینجا را دیده بودم ، انتظارم مشابه اینجا بود. ایران که اصلا حرفش را نزن !!!!
      خوش باشی‌

  4. reza1100 said,

    فوریه 25, 2010 در 10:05 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    طلسم شکسته شد.
    فرمها رو امروز صبح با آرامکس فرستادیم .
    پس چرا فایل نامبرمون نمیاد؟!!!

    تا حالا منتظر بودیم برامون گاو بکشن که بریم بفرستیم. گاو نکشتن که هیچ حاضر نشدن عکس مرغ برامون پاره کنن.
    آقا هنوز که دارم اینو مینویسم فکر میکنم یه چیزیو باید میفرستادم که نفرستادم و فرمها برگشت میخورن.
    ممنون از راهنماییهات و زحماتی که کشیدی.
    خوش باشید

    • امیر said,

      فوریه 25, 2010 در 10:15 ق.ظ.

      بزن اون دست قشنگ رو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ایول آقا رضا ، خوب انشاالله که خیلی‌ سریع فایل نامبرت میاد. فقط یک چیزی ، اون سؤ پیشینه بریتانیا را برو دنبالش ، گوش کن پسر جان !!!! طول میکشه ها. از اعتبار هم نمیوفته. ببین حالا من کی‌ دارم بهت میگم.
      خوش باشی‌

  5. reza1100 said,

    فوریه 25, 2010 در 12:25 ب.ظ.

    امیر جان
    از همین فردا میرم دنبال ارسال مدارک مربوط به اون و تهیه مدارک مربوطه بقیه. سعی دارم تا فایل نامبر بیاد همه ترجمه ها انجام بشه و طی یکماه تا بیست روز یا حتی کمتر بعد از فایل نامبر مدارک رو بفرستم که تاخیرات قبلی جبران بشه.
    خوش باشید

    • امیر said,

      فوریه 25, 2010 در 2:08 ب.ظ.

      خیلی‌ هم خوب و عالی‌. آفرین به رضا گله.
      خوش باشی‌

  6. فوریه 25, 2010 در 4:45 ب.ظ.

    سلام امیر جان ممنون از لطفت.

    با اجازه به این مطلبه لینک دادم و همونطور که درخواست کردی، هیچی‌ شو خودم نقل (یا دستکاری!) نکردم.

    متاسفم از اتفاقی که برات افتاده.

    راستش منهم ۳ مورد مشابه تو این ۶-۷ سال داشتم. ۲ بار با جاهای دولتی و یکبار هم با خدمات پس از فروش یک فرشگاه بزرگ.

    جالب این بود که در مورد یکی‌ از اون ادارات دولتی، پس از نتیجه نگرفتن از روی خط بودن برای حدود ۴۰ دقیقه، ۲ ساعتا بعد مجادد تماس گرفتم و با یک نفر دیگه صحبت کردم و با اینکه کارم همون مورد قبل بود، اینبار خیلی‌ راحت کارم انجام شد در صورتی‌ که نفر قبل فقط باهم جر و بحث کرده بود!

    بازم ممنون از لطفت و با آرزوی موفقیت،

    خداحافظ کانادا

    • امیر said,

      فوریه 25, 2010 در 11:28 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز از لطفت. بله تا به الان چندین بار از این جور مسائل در خود بریتانیا برای من هم اتفاق افتاده. عنوان این پست هم بیشتر شوخی‌ بود ، چون هم من ، هم شما و هم همه کسانی‌ که در کانادا ساکن هستند به این مساله اذعان دارند که تمام سیستم هایی که به نوعی با مشتری در ارتباط هستند ، از شعور پایینی برخوردار نیستند.
      واقعیت امر این هست که انتظارات ما در بعضی‌ از مواقع برآورده نمی‌شود و اینجور عکس‌العمل از خود نشان میدهیم. دلیل آن هم این هست که تا زمانی‌ که در ایران هستیم ، فکر می‌کنیم که کشور‌های اروپایی و امریکایی ، همه چیز تمام هستند. اما واقعیت این هست که از این تیپ مسائل در تمام دنیا وجود داره اما به مراتب از ایران کمتر است.
      زیاد شد ، با اجازه شما از نوع دعا‌های شما هم من بکنم ، به امید روزی که تمام مهاجران واقع بین باشند.
      خوش باشی‌

  7. فوریه 26, 2010 در 3:57 ب.ظ.

    سلام امیر جان، ممنون.

    دقیقأ اون نگرش مطلق قبل از مهاجرت همون چیزی هست که گفتی‌ … امیدوارم با وجود دوستانی مثل خودت و بقیه این «واقع بینی‌» بیشتر و بیشتر تو همه دوستان «قبل» از مهاجرتشون شکل بگیره، چون در اون زمان هنوز حق انتخاب هست.

    در غیر اینصورت بعد از مهاجرت که قبول خیلی‌ از مسائل (مثل زندگی‌ در ایران) بیشتر به حالت اجبار در میاد.

    بازم ممنون

    خداحافظ كانادا

    • امیر said,

      فوریه 27, 2010 در 12:22 ق.ظ.

      بله دوست عزیز ، من ، شما و دیگر دوستان وبلاگ نویس از لحاظ اخلاقی‌ وظیفه داریم تمامی‌ جوانب زندگی‌ خارج از کشور ، چه خوب و چه بد را به دوستانی که هنوز در ایران هستند نمایان کنیم. نه زندگی‌ خارج از کشور را به جهنم تشبیه کنیم و نه به بهشت. تا اگر کسی‌ دید که واقعا تحمل سختی‌های احتمالی‌ را ندارد ، منصرف شود تا خدائی نکرده سرخورده نشود. ولی‌ می‌توان زندگی‌ را زیبا کرد و زیبا سخت ، هر کجا که بود.
      به اعتقاد من ، زندگی‌ خارج از کشور زیبایی هایی دارد که اگر انسان با ظرفیتی باشیم ، تحمل سختی‌های احتمالی‌ هم ، شیرین هست.
      خوش باشی‌

  8. صبا said,

    فوریه 27, 2010 در 10:32 ق.ظ.

    خیلی خوبه که اینا رو می نویسی، ممنون. من هم چند بار با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتیشون مکاتبه کردم که در خیلی از موارد جواب خوبی نگرفتم. هرچی باشه کشوری که از همه جای دنیا بریزن توش اینجور چیزا توش پیدا میشه. لابد اونا مثل ما قانون «تکریم ارباب رجوع» ندارن!!!

    • امیر said,

      فوریه 27, 2010 در 11:29 ق.ظ.

      بله صبا جان این تیپ مشکلات همه جای دنیا هست. شاید ما انتظار زیاد از حد داریم.
      خوش باشی‌

  9. rs232 said,

    مارس 1, 2010 در 11:12 ب.ظ.

    من هیچوقت توی ایران بیشتر از پنج دقیقه پشت تلفن معطل نشده بودم ولی در امریکا نیم ساعت و 45 دقیقه معطل شدن تقریبا عادی است. فقط اگر بخواهید پول بپردازید و یک چیزی را بخرید در دو ثانیه ده نفر جواب شما را می دهند ولی اگر بخواهید از خدمات بعد از فروش استفاده کنید فقط باید از طریق گوشی تلفن آهنگ گوش کنید تا بالاخره یک نفر به شما جواب دهد. من اوایل عصبانی می شدم ولی الآن دیگه فهمیدم که این مسئله خیلی عادیه. در ضمن امریکاییها به هیچ ایمیلی که علاقه ای به آن نداشته باشند جواب نمی دهند. در ایران معمولا همه مردم ایمیلهایشان را جواب می دهند و اگر هم مثلا جواب منفی است یک کلمه می گویند نه. ولی در امریکا فقط به ایمیلهایی جواب می دهند که یا سوالی در مورد آن داشته باشند و یا اینکه به هر طریقی در جهت منافعشان باشد.

    • امیر said,

      مارس 1, 2010 در 11:41 ب.ظ.

      ممنونم آرش جان که به من هم سر زدی من هم مطالب شما را دنبال می‌کنم و از اینکه شخصی هستی‌ که هم خوبی‌ را مینویسی و هم بدی را ، یعنی‌ واقع بین هستی‌ لذت میبرم و امیدوارم که موفق باشی‌.
      با این مورد من هم در بریتانیا که ساکن هستم ، بار‌ها برخورد کرده ام. در ایران مشکلات یک تیپ دیگر بود و در خارج از ایران از نوع دیگر و آن چیزی که هست این هست که زندگی خارج بی مشکل نیست و باید این را از قبل دانست.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

