خبر جدید

همانطور که اطلاع دارید در تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۰۹ اداره مهاجرت کانادا در خبری که منتشرکرد ، اعلام کرده بود در ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۰ مدت زمان دقیق طول پروسه بررسی‌ مدارک متقاضیان مهاجرت به کانادا بر اساس قانون جدید اعلام خواهد شد.
از امروز ، با کمی‌ تاخیر این کار صورت پذیرفت و اولین سفارت ، دفتر دهلی‌ هست که زمان پروسه را اعلام کرده است. به احتمال خیلی‌ زیاد دیگر دفاتر هم در چند روز آینده سایت خود را در این ارتباط آپدیت خواهند کرد.
پس دوستان به گوش و هوش باشید که با اعلام این زمان فکر می‌کنم تا حدی از این بلاتکلیفی به در خواهید آمد.

خوش باشید

76 دیدگاه

  1. دوستدار ونکوور said,

    مارس 8, 2010 در 7:36 ب.ظ.

    امیر جان حالا ما دیگه بهت نمیرسیم اینقدر تخته گاز میری!!!!!

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 8:11 ب.ظ.

      سراغ پست جدید را دیروز گرفتی‌ ، گفتم ۳ تا پست پشت سر هم بگذارم بعد هم یک ۲۰ روزی به همه استراحت بدم !!! موافقید؟
      خوش باشی‌

  2. ونوس said,

    مارس 8, 2010 در 8:02 ب.ظ.

    مشغول جمع کردن مدارکمم و بیشتر از همیشه مزاحمت میشم امیر جان,شرمنده
    – یه نامه سازمان درخصوص اشتغال بکار البته بدون ذکر حقوق و مزایا و البته سمتم داده (که البته برای این دو قسمت نامه حکم کارگزینی رو دارم)در این نامه تاریخ شروع بکارم رو 31 دسامبر 2005 زده ولی در فرمها 1 ژانویه 2006 نوشتم مشکلی که ایجاد نمیکنه این یه روز؟
    – چون این روزا روزهای آخر ساله و خیلی بیشتر از همیشه سرمون شلوغه در شرکت ممکنه نتونم قبل از عید مدارکم رو بفرستم ولی از طرفی نامه های سابقه کارم رو 2 ماهه که گرفتم و نامه اشتغال بکارم رو هم امروز این فاصله 2 یا سه هفته ای از تاریخ نامه اشتغال بکارم تا ارسال مدارک و دریافت توسط دمشق مشکلی که نیست؟اگه هست زودتر برم دنبالش.نامه کذایی که به انگلیسی است آیا تائید دادگستری هم می خواد؟(یه چیزی جالب توی نامم یه جا به جای اینکه بنویسن her نوشتن his!

    -ا در دوران دانشجویی کار دانشجویی داشتم اما پارت تایم و بدون بیمه حالا دارلترجمه ها میگن که وزارت خارجه تائید نمی کنه و ظاهرا فقط دادگستری تائید می کنه ولی من تصمیم داشتم که تائید وزارت امور خارجه هم بگیرم و در اونصورت فقط این قلم بدون امور خارجه میشه و ممکنه این قضیه تابلو بشه و نظر آفیسر رو جلب کنه یا بهتره که برای هیچ کدوم تائید خارجه نگیرم؟

    ممنون

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 8:19 ب.ظ.

      -نه ونوس جان این یک روز اختلاف مشکلی‌ را بوجود نمیاره.
      – نه مشکلی‌ نداره. نامه به زبان انگلیسی تائید هیچ کجا را نیاز نداره. اما یادت باشه روی سر برگ باشه و آدرس و شماره تلفن هم داشته باشه.
      – برای چندمین بار ، تائید امور خارجه اصلا نیازی نیست، با این کارتان (شما و دیگر دوستان) ممکن هست کار بقیه را خراب کنید و باب بشه برای سفارت. وقتی‌ که نمیخواهند چه اصراری دارید که تأییدیه امور خارجه را هم بگیرید ؟؟!!!
      خوش باشی‌

  3. ali said,

    مارس 9, 2010 در 5:07 ق.ظ.

    فراخوان
    دوستانی که درگیر پروسه مهاجرت هستن خوبه که یه جایی با هم ملاقات داشته باشیم و بتونیم از تجربیات همدیگه استفاده کنیم

    پیشنهاد من :

    مکان : توی یکی از پارک های تهران که مشکل طرح ترافیک و زوج و فرد نداشته باشه و دسترسی بهش راحت باشه ( البته کرج که عالیه واسه من )

    زمان : روز تعطیل که همه بتونن بیان مثل جمعه در ماه فروردین ۸۸

    ایمیلاتون رو توی قسمت نظرات کانادا بلاگ بذارید که بعد از تعیین روز و محل قرار واستون مشخصات دقیق رو ایمیل کنم .

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 8:56 ق.ظ.

      خوب این هم ایده جالبی‌ هست. جای من را هم خالی‌ کنید.
      خوش باشی‌

  4. reza1100 said,

    مارس 9, 2010 در 5:09 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    در تکمیل فرمایشاتت به ونوس عزیز ، در مورد تائیدیه لازم ، من 5 شنبه شب از خانم مهرانه طباطبایی هم پرسیدم . ایشون هم مثل شما گفت در هیچ جایی ننوشته تائیدیه بگیرید از این ارگانها . منتها عرف شده که ایرانیها این کار رو میکنن و ممکنه بعدا بگن که همه باید این کارو بکنن. اما تا الان تجربه ما نشون میده که نمیخواد . ما هر پرونده ای که فرستادیم به دمشق ، حتی اگه فقط مهر دارالترجمه را داشته اند (مهر دادگستری را هم نداشته چه برسه به امور خارجه) ، رد نکرده و ایرادی نگرفته اند و قبولش کردن. حتی تکمیل کرد حرفهاشو که ما تو دفترمون وقتی میخوایم مدارک رو بفرستیم بره دمشق از موکلینمون میخواهیم که کل مدارک رو بفرستن تا ما یه چک کلی بکنیم . یکدفعه میبینیم که ترجمه یکی از مدارک اشتباهه. دیگه اونو برنمیگردونیم ایران. همینجا تو کانادا میفرستیم دارالترجمه و دوباره ترجمه میکننش. اینجا که دادگستری نداره یا امورخارجه نداره که بشه ازشون تائیدیه گرفت. در نهایت گفت ممکنه بعدا بخاطر اینکه دیدن عرف شده کم و بیش شروع به ایراد گیری بشن اما تا این لحظه مدارکی که تائیدیه نداشتن رو ایرادی نگرفتن.

    امیرجان – در مورد بانک استیتمنت که یکبار ازت پرسیدم دیشب از خانم سلیمانی تو برنامش پرسیدم گفت وقتی میگن بانک استیتمنت یعنی بانک استیت منت. پس پرینت موسسات مالی رو قبول نمیکنن. در رابطه با سابقه شغلی به زبان انگلیسی هم گفت چون ایران زبانش فارسیه وقتی سابقه کارتو انگلیسی بگیری یکمی شک برانگیزه. بهتره فارسی بگیرید و بدید ترجمه و تائید بشه.
    اما خانم طباطبایی گفت موسسات مالی و اعتباری اگه مثل بانک بهتون پرینت بدن و امور بین اللمللشون تائید کنن مشکلی نیست. در مورد سابقه به انگلیسی هم میگفت اگه به انگلیسی بگیرید نیازی به تائید ندارید و میتونید به راحتی این کارو بکنید.
    البته کلا به نظر میاد خانم سلیمانی یکمی میلی جواب میده. مثلا دیشب میگفت اگه سفارت شک کنه ، نه تنها با مدیرعاملتون صحبت خواهد کرد بلکه با مسئول امور پرسنلی و استخدام هم صحبت خواهد کرد . بهتره برید با یکی یکیشون صحبت کنید و خودتون رو معرفی کنید که بشناسنتون. چون اگه اونا بگن ایشون رو نمیشناسیم ، شما ریجکت خواهید شد.
    کلا آدم میمونه حرف کی درسته و …
    دیشب خانم بخاطر حرف خانم سلیمانی اصرار میکرد که بریم پولمونو از قوامین برداریم بگذاریم تو یه حسابی در مثلا بانک سامان که عنوان بانک داشته باشه. آخرش من گفتم اونا یه حسابیو میخوان که 6 ماه ازش گردش بدی بهشون. اگه الان باز کنی که شاید کلش 3 ماه هم نمیشه.
    حالا کسی بوده که از موسسات مالی اقدام کرده باشه یانه؟
    خوش باشید.

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 9:00 ق.ظ.

      رضا جان میدونی‌ که من زیاد به مشاور جماعت و مزخرفات بعضی‌ از آنها اعتقادی ندارم.
      این خانوم سلیمانی که رسما «باد» میده.
      بگذار راحتت کنم ، همان طور که میدونی‌ برای چند نفر از دوستانم کارهای مهاجرتیشان را انجام دادم. کسی‌ که مدیکالش را گرفت و ارسال کرد حساب بانکیش را از قوامین آورده بود و سابقه کار همسرش به زبان انگلیسی نوشته شده بود.
      توصیه: شب‌ها زود تر بگیر بخواب.
      خوش باشی‌

  5. مژده said,

    مارس 9, 2010 در 5:55 ق.ظ.

    چقدر خوشحالم كه اين روزها اينقدر تند تند مي نويسي و از اطلاع رسانيت ممنون … شاد باشي

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      موتورم داغ شده بود مژده جان.
      مژده جان اون را هم گشت ولی‌ نتونست پیدا کنه !!!
      خوش باشی‌

  6. ونوس said,

    مارس 9, 2010 در 6:37 ق.ظ.

    1- ممنون باببت پاسخ ديشب خيالم راحت شد
    2-در بوكلت دمشق گفته شده كه قسمت مربوط به نقد شدن ماني اردر در ايميل رو بفرستيم يا كپي كل ايميل رو بفرستيم؟
    3-من پاسپورت قبليم رو ندارم حتمابايد كپي اونو هم بفرستيم؟آيا كپي پاسپورت و ترجمه شناسنامه و كارت ملي هم تائيد دادگستري مي خوان؟
    4- امير متوجه سوال 6 در صفحه 2 بوكلت دمشق نمي شم دقيق؟مثلا من با سمت حسابدار در يه شركت دولتي بايد اينجا رو بنويسم يا شاملم نمي شه؟
    شرمنده ازاينكه بازم زياد سوال پرسيدم

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 9:19 ق.ظ.

      ۱- خواهش می‌کنم.
      ۲- یک نسخه از کلّ ایمیلی‌ که دریافت کردید را باید به همراه مدارک به سفارت ارسال کنید.
      ۳- پاسپورت قبلی‌ نیازی نیست.کارت ملی‌ اصلا نیازی نیست. ترجمه شناسنامه و کپی‌ سرتیفای شده ۱۰ صفحه اول پاسپورت. دارالترجمه خودش میدونه چکار کنه.
      ۴- من اصلا متوجه نشدم منظورت کجا هست. دمشق که بوکلت جداگانه نداره. یک چک لیست داره. ولی‌ اگر منظورت سوالی‌ هست که در فرم‌ها شده در مورد کار در ارگان دولتی ، بله باید بنویسی‌.
      خوش باشی‌

  7. دوستدار ونکوور said,

    مارس 9, 2010 در 8:29 ق.ظ.

    وای نه امیر جان به فکر ما هم باش.
    ولی اگه واقعا احتیاج به یه استراحت داری ما تحمل می کنیم.
    سلامت و شاد و موفق باشی با خانواده

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 9:24 ق.ظ.

      خودم که نه ، شما استراحت کنید !!!
      خوش باشی‌

  8. soolmaz said,

    مارس 9, 2010 در 8:48 ق.ظ.

    salam amir jan,in zamanha az file number hesab mishe? masalan man 30 nov 2008 hastam.gofte bud dameshgh ham 80 darsad 21 mahe finalize mishan, yani hodudan yani man 3,4mahe dige… ya invariyam ya unvari?;-)

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 9:36 ق.ظ.

      سولماز جان هنوز دمشق زمان‌ها را اعلام نکرده و اگر زمان‌ها را اعلام کنند از زمانی‌ شروع میشود که شما مدارک خود را به سفارت داده باشید.
      خوش باشی‌

  9. فاطمه said,

    مارس 9, 2010 در 10:44 ق.ظ.

    سلام امير جان
    من با ali موافقم منظور از نظرات وبلاگ براي گذاشتن ايميلامون اينجاست؟

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 11:56 ق.ظ.

      فاطمه جان فکر کنم منظور همینجاست.
      خوش باشی‌

  10. ونوس said,

    مارس 9, 2010 در 10:46 ق.ظ.

    اميرجام منظورم اي آدرسه

    http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/guides/E37099.pdf

    ميشه صفحه 11پي دي اف سوال 4 رو كه بايد گرايش و سمتمون رو بنويسيم يا گرايش دانشگاهيمونو ؟

    سوال 6 همين جا براي كاركنان دولته ؟ يا اگر كسي سمت خاصي در مشاغل دولتي( مثل اون چيزي كه خودش مثال زده) داشته باشه بايد بنويسه؟مثلا سمت من يه سمت عاديه و چيزخيلي خاصي نيست؟( در فرمهاي سيدني قسمت مربوط به كارمنداندولت رو پر كرده بودم)

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 12:01 ب.ظ.

      ونوس جان منظور کارمند ارشد دولت هست. اگر سمت عادی داری نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  11. پژمان said,

    مارس 9, 2010 در 2:21 ب.ظ.

    آقا امیر ویزای مصاحبه ما برای کانادا بدون هیچ مشکلی صادر شد.و خوشهال شدیم چون چند نفر قبل از ما سفارت تهران به بهانه های الکی به بیچاره ها ویزا نداده بود اما خدا این مرحله رو با ما یاری کرد.

    دقیقا 23 روز دیگه روز مصاحبه ماست . ممنون میشم از اطلاعات کیلیدی شما بهره مند بشم.

    مثل همیشه … خوش باشید.

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 2:34 ب.ظ.

      خب مبارک باشه پژمان جان. انشاالّله با خوشی بروید و با شادی مضاعف باز گردید. من متاسفانه در این مورد تجربه ندارم. فقط مصاحبه خودم هست که مربوط میشه به ۸-۹ سال پیش. ولی‌ لبخند فراموش نشود (مصنوعی هم نباشه). اصلا هم نگران نباش فقط قصد دیدن هست و برای گیر دادن کسی‌ را به مصاحبه نخواهند خواست.
      خوش باشی‌

  12. reza1100 said,

    مارس 9, 2010 در 6:28 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    یک سئوال
    برای پلیس سرتیفیکیت بانک درافت میخواد. مبلغ و اینکه برای کجا باید قابل پرداخت باشه رو میدونیم. اما اینکه این بانک درافت بنام کی باشه رو ننوشته. شما تا بحال اونجا نگرفتی یا کسیو ندیدی که مثل ما بخواد بگه یکی از دوستاش در انگلستان براش بگیره؟چجوری باید باشه؟

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 10:31 ب.ظ.

      رضا جان حتما نباید بانک درفت باشه. تو خود اپلیکیشن دقیقا نوشته که بنام کی‌ باشه. عکس‌ها هم باید پشتش امضا بشه ، اینها را که میدونی‌؟
      چک شخصی‌ را هم قبول میکنند.
      خوش باشی‌

  13. reza said,

    مارس 10, 2010 در 12:51 ق.ظ.

    salam
    albate tamame in mavaredy ke doostan dar morede taide dadgostary migan shaiad dorost bashe.valy moshavere ma takide ziady dar mohr shodane madarek tavasote dadgostary dasht.va dalilesh be nazare man ghane konande bood.
    ke unha in mohro mishnasan va motevajeh mishan ke in madrak 100% asl va motabare va behesh shak nemikonan.va emkane davat be mosahebe be dalile shak dar dorost ya nadorost boodane madarek az bein mire.
    be nazare man in khodesh kheily khoobe va etebare madareke ersaly ba in mohr bishtar mishe.be har hal sar barge darotarjome be etebare mohre dadgostary nemirese va ba oon kamele kamel mishe.
    be nazare man agar doostan in mohro paye madarekeshoon bezanan.ba vojoode zaman bary va davandegy be nazare man madrake motabary vase unha ferestadan va beheshoon neshoon idan ke tu kareshoon jeddy hastan
    movafagh bashin

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 1:08 ق.ظ.

      رضا جان من با بخشی از گفته‌های مشاور شما موافق هستم.
      سفارت و افیسر مهر را نمیشناسند. بدلیل اینکه مهر‌ها در شهرستانهای مختلف متفاوت هست. اما اگر مدرکی‌ به تائید دادگستری رسیده باشه ، الزاماً روی سربرگی تایپ شده که آرم دادگستری داره و این هست که به مدرک اعتبار میده و احتمال دست کاری را به حداقل می‌رساند. اما اگر مدرکی‌ به زبان انگلیسی صادر شده باشه که به هیچ کدام نیازی نداره و کاملا معتبر هم هست.
      خوش باشی‌

  14. reza1100 said,

    مارس 10, 2010 در 5:09 ق.ظ.

    امیر جان ما هرجاشو خوندیم ندیدیم که بنویسه مثلا بانک درافت به نام مثلا گیرنده باشه و نام و تولد شخص متقاضی پشتش باشه یا چیز دیگه ای. اگه شما فایلشو داشتی و وقت داشتی یه نگاه بنداز ببین واقعا نوشته؟
    کسی که میخواد برامون بگیره چک نداره. اون امضا رو که باید یکی که 5 سال فاطیما رو میشناسه پشت عکسها بزنه رو دیدیم. ممنون که یادآوری کردی.
    در مورد مطلبی که در مورد مهر دادگستری به رضا نوشتی ، باید بگم که دارالترجمه ها چه دادگستری مهر بزنه یا نزنه رو سربرگ دادگستری ترجمه میکنن که بالا کنار آرم دادگستری اسم دفترشون نوشته شده است. منظورم اینه که حتی اگه مهر دادگستری نداشته باشه رو همون سربرگه و اعتبارش کم نمیشه. فقط یک مهر آبی رنگ نداره.
    در ضمن کلی به توصیه ای که کردی دیشب با خانم کلی خندیدم
    ممنون

  15. فريد said,

    مارس 10, 2010 در 5:40 ق.ظ.

    سلام امير جان
    دستت درد نكنه كه لااقل يه يادي از اين خيل منتظران مي كني و با اطلاع رساني دل ها را شاد.
    امير جان من هر چي سايتها رو چك كردم از كساني كه در سيستم جديد ثبت نام كردند و به مرحله مديكال رسيده باشند نمي بينم . منظورم كساني است كه با قانون جديد اقدام كرده اند. خوب اگر روال منظمي رو براي سيستم ارزيابي در نظر بگيريم وقتي اولين نفر به مديكال رسيد بايد مابه التفاوت زمان ارسال مدارك را با آن فرد حساب كنيم و زمان خودمان را بدست بياريم ، البته اين فقط يك نظريه است و ترجيحاً در مورد كساني اقدام مي كند كه از ايران و از طريق سوريه اقدام كرده اند .

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 9:49 ق.ظ.

      فرید جان اصلا روال منظمی نداره و توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان کیس خود را با کس دیگری مقایسه نکنید. یک نگاه به وبلاگ مهرداد عزیز (سلام کانادا) که لینکش را دارم بنداز ، ایشان آخرین نفری هست که مدیکال را گرفته و منتظر پاسپورت ریکوست هست.
      خوش باشی‌

  16. ونوس said,

    مارس 10, 2010 در 6:04 ق.ظ.

    امير جان من رو و پشت ماني اردر اسم خودم رو نوشته بودم ولي كسي كه برام اين كار رو انجام داده بود فرد ديگه اي بود در فرم جديد تغيير كرده سيدني باسد اسم خودم رو بنويسم به عنوان پرداخت كننده ؟

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 9:53 ق.ظ.

      ونوس جان خیلی‌ داری حساسیت به خرج میدی ، از طرفی‌ من استنباطم این هست که داری فرم‌ها را تغییر میدی. تغییر زیادی فرم‌ها که به دمشق میخواهی‌ ارسال کنی‌ گرفتارت میکنه‌ها !!!!
      شما باید رسید پول پرداختی را به دمشق ارسال کنید که اگر کپی‌ ایمیل ات را بفرستی‌ همان کفایت میکنه. فرم پرداخت هزینه‌ها اصلا نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  17. ونوس said,

    مارس 10, 2010 در 11:10 ق.ظ.

    آره اميرجان راستش مي ترسم يه چيزي رو اشتباه بنويسم يا پركنم و گرفتار بشم. اون فرم رو هم فكر مي كردم كه بايد بفرستيم اما الان كه ميگي اصلا نيازي به ارسالش نيست منم اصلا نمي فرستمش.
    مرسي

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 12:01 ب.ظ.

      در هر صورت ونوس جان ، حواست باشه اگر بین فرم‌های ارسالی‌ به دمشق و آنهایی که به سیدنی ارسال کردی خیلی‌ تفاوت باشه ، ازت توضیح خواهند خواست و گرفتار خواهی‌ شد.
      خوش باشی‌

  18. سها said,

    مارس 10, 2010 در 1:26 ب.ظ.

    سلام امیر خان. خسته نباشید. من با یه سوال باز مزاحم شدم. اگر در قسمتی که باید مبلغ فاند همراهمان را بنویسیم این مبلغ را بیشتر از آنچه خودشان خواسته اند بنویسیم (البته امکان تهیه پرینت بانکی از این مبلغ اضافه را دارم) بهتر است یا اینکه ممکن است بعدها گرفتار مسائل مالیاتی شویم. تا چه حد فکر می کنید کفایت کند.
    ممنون.

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 2:14 ب.ظ.

      سها جان هیچ گونه گرفتاری برای شما بوجود نخواهد آمد ، فقط هر آنچه که ادعا می‌کنید را باید با مدرک ارائه کنید.
      خوش باشی‌

  19. reza1100 said,

    مارس 10, 2010 در 2:37 ب.ظ.

    امیرجان
    میدونم که باید قابل پرداخت به HPA باشه.
    مثلا اسم دوستمون در انگلستان نگار است. منتها اینو نمیدونیم که پستال اردر یا بانک رافتو خانم نگار باید به نام خودش بگیره و ما ازش استفاده کنیم (مثل مانی اردر کانادا ) یا باید حتما نام فاطیما رو بنویسه روش.
    در ضمن پستال اردر را هرکی در انگلستان زندگی میکنه میدونه چیه ؟ ما میخوایم اون رسید رو بفرسته ایران ما کل مدارک رو از اینجا همراه با رسید پرداخت حالا چه بانک درافت و چه پستال اردر فرقی نداره. یعنی بگیم نگار بره پستال اردر در وجه HPA بگیره به نام فاطیما و فیششو بفرسته بیاد ایران؟یا به نام خودش بگیره که فاطیما پشتشو مثلا امضا کنه یا اصلا اسمی ننویسه؟
    حالا منظورمو متوجه شدی؟
    خوش باشی

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 3:46 ب.ظ.

      رضا جان من رو هم گیج کردی عزیزم. مانی اردر با بانک درفت کاملا متفاوت هست. روی بانک درفت هیچ مشخصاتی از پرداخت کننده وجه دیده نمیشه. پستال اردر هم کاملا شبیه به درفت هست. یک مبلغ روش هست و یک گیرنده وجه. والسلام.
      همانقدر که کسی‌ که در ایران زندگی‌ میکنه میدونه پاکت نامه چی‌ هست !!!! کسی‌ هم که در انگلستان زندگی‌ میکنه میدونه پستال اردر چی‌ هست !!! پس نگران نباش.
      باز تاکید می‌کنم ایشان باید بره اداره پست و بگه که من یک پستال اردر می‌خوام برای ……… و بعد می‌فرسته ایران. شما هم پشت آن اسم خودتان را می‌نویسید. همین.
      خوش باشی‌

  20. حميدم said,

    مارس 10, 2010 در 3:08 ب.ظ.

    سلام اميرجان ببخشید که غیبت هام طولانی شده. سال نو رو از حالا تبریک عرض میکنم.

    • امیر said,

      مارس 10, 2010 در 3:48 ب.ظ.

      به به آقا حمید. کجایی مرد مؤمن. فکر کردم رفتی‌ کانادا. من هم سال نو را به شما تبریک میگم اما فکر کنم یک ۱۰-۱۲ روز دیگه مونده. مگه دوباره قراره بری جایی؟
      خوش باشی‌

  21. reza1100 said,

    مارس 11, 2010 در 6:01 ق.ظ.

    ممنون امیرجان
    دقیقا دنبال همین جواب بودم .

    • امیر said,

      مارس 11, 2010 در 12:30 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم. پس دنبالش باش که ممکن هست تا به دستت برسه زمان ببره.
      خوش باشی‌

  22. reza1100 said,

    مارس 11, 2010 در 6:07 ق.ظ.

    امیرجان
    یک خبر جدید تو فروم اعلام کردن. دارم دنبال منبعش میگردم که از کجا آورده. میگه»» از 10 آپریل هرکی فرم میفرسته باید اصل مدرک آیلتسشم بفرسته بره سیدنی.»»

    • امیر said,

      مارس 11, 2010 در 12:38 ب.ظ.

      ممنونم رضا جان. من هم این خبر را دیشب دیدم. اما اشاره‌ای به اینکه باید اصل آیلتس را بفرستند نکرده. احتمال میدم که همانند پاسپورت که کپی‌ میخواهند ، کپی‌ آیلتس را هم بفرستند. باید دید که در چک لیستی که منتشر خواهند کرد ، چی‌ نوشته.
      البته کاملا طبیعی هم هست چون خیلی‌‌ها آن چیزی که ادعا میکنند را نمیتوانند بفرستند و از طرفی‌ علیرغم اینکه ۶ ماه وقت هست برای ارائه آیلتس ، باز هم خیلی‌‌ها نمیتونند به موقع بفرستند و کلی‌ باعث دردسر میشه.
      خوش باشی‌

  23. asal said,

    مارس 11, 2010 در 2:08 ب.ظ.

    سلام
    من مدتی هست که مطالب وبلاگ شما را دنبال می کنم.
    ممنون از مطالب ارزشمند شما.
    تازگیها من خیلی عصبی هستم.چون 1ساله که از تاریخ صدور CSQو9ماه از BFILE ما
    می گذره اما خبری از مدیکال نیست.واسه خیلی ها اومده و خیلی هم شایعه هست که سختگیری بیشتر شده.سفارت هم جواب درستی نمیده.
    خلاصه زندگیمون از روال عادی خارج شده و همش شده انتظار.
    ببخشید از پرحرفی من.
    اینا رو برای درددل گفتم.

    • امیر said,

      مارس 11, 2010 در 2:18 ب.ظ.

      عسل جان شرایط شما کاملا قابل درک هست. ولی‌ هیچ چاره‌ای نیست و باید بیشتر صبور بود. هستند دوستانی که ۱۴ ماه از مصاحبه آنها گذشته و همچنان منتظر مدیکال هستند. به شایعات هم توجه نکنید. سعی‌ کن زندگی‌ خود را بکنی‌ و مطمئن باش که در موعد مقرر مدیکال خود را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  24. نجمه said,

    مارس 11, 2010 در 11:11 ب.ظ.

    امیر آقا سلام
    آیا تدریس در دانشگاه هم شغل دولتی محسوب میشه؟ میگم اعتبار زمانی مانی اردر بیشتر است یا بانک درفت ؟مال من فکر کنم مانی اردر است چون اسم همسرم توش ذکر شده .راستی من به اون آدرسی که شما دادید ایمیلی در خصوص اعتبار مانی اردرم زدم ولی هنوز بهم جواب ندادند. موندم بلاتکلیف . تهیه یک مانی اردر جدید هم برام سخته ! میشه لطفا از دوستانتون که دفعه پیش اشاره کردید برام بپرسید؟ میدونم خیلی پرروییه ولی واقعا هیچکس باهام همکاری نمی کنه که این مساله رو حل کنم .راستی این جریان مدرک آیلتس چقدر صحت داره ؟ چون اگه اینجوره که من تا 2-3 ماه دیگه نمی تونم فرمها رو برا سیدنی بفرستم .با تشکر شاد باشید و سبز

    • امیر said,

      مارس 12, 2010 در 7:13 ب.ظ.

      تجمه جان شاغل بودن در هر ارگان دولتی ، جزو مشاغل دولتی محسوب میشود. اگر دانشگاه دولتی هست آن هم جزو همان مورد هست.
      اون را هم سوال می‌کنم و خبرش را بهت میدم. فقط شاید دیر جواب بدهند چون آخر هفته هست.
      مساله آیلتس هم کاملا صحت داره و اگر مدارک شما تا قبل از ۱۰ آوریل برسه مشکلی‌ نیست. البته هنوز چند و چون آن دقیقا معلوم نیست.
      خوش باشی‌

  25. نجمه said,

    مارس 11, 2010 در 11:27 ب.ظ.

    ببخشید یه سوال دیگه هم دارم .همسر من سربازیشو به صورت طرح سربازی و تدریس در دانشگاه برای 4 سال طی کرده حالا بند مربوط به سربازی رو چی باید بزنم؟شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 12, 2010 در 7:18 ب.ظ.

      بخاطر جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی‌ در آینده ، توصیه می‌کنم که اول کارت پایان خدمت را ترجمه کنید و دقیقا بر اساس مندرجات آن پر کنید.
      خوش باشی‌

  26. نجمه said,

    مارس 12, 2010 در 8:32 ب.ظ.

    سلام
    ممنون که جواب دادید.کارت پایان خدمت همسرم رو که دیدم مهر سپاه خورده که داخل مهر نوشته نیروی انسانی .جلوی کلمه وظیفه هم ستاره خورده .رسته خدمتی اداری نوشته شده . مدت خدمت هم 21 ماه ذکر شده .با این اوصاف بند 14 رو چی باید بنویسم ؟ بعد هم چرا اینهمه جای خالی برای سربازی گذاشتند مگه قراره چند جا سربازی رفته باشند؟خوش باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 12, 2010 در 8:39 ب.ظ.

      نجمه جان ممکن هست افرادی در چند محل مختلف (شهر) خدمت کرده باشند.
      قرار شد اول بدید ترجمه و بعد بنویسید تا نوشته‌هایتان با ترجمه اختلاف نداشته باشه.
      خوش باشی‌

  27. نجمه said,

    مارس 12, 2010 در 9:11 ب.ظ.

    آقا امیر من از یکی از دوستام هم پرسیدم اون هم حرف شما رو راجع به اعتبار 3 ماهه تایید میکرد .ولی اون دوست ساکن کانادا که باید از طریق او مانی اردر را باطل کنیم میگه چنین چیزی معنی نداره چون مانی اردر حکم پول نقد را داره و از طرفی هیچ مهلت انقضایی روش نوشته نشده . در ضمن روی این چک نوشته شده اینترنشنال مانی اردر و از CIBC صادر شده. نظر شما چیه؟خوش باشید و سبز

    • امیر said,

      مارس 12, 2010 در 9:28 ب.ظ.

      نجمه جان من پرسیدم و انشاالّله فردا بهم جواب میده. ولی‌ به اعتقاد من نمی‌تونه مدت اعتبار داشته باشه. ولی‌ باز هم باید صبر کرد و دید که جواب چی‌ هست.
      خوش باشی‌

  28. نجمه said,

    مارس 12, 2010 در 9:34 ب.ظ.

    ببخشید من متوجه منظورتون از این جمله نشدم «نمی‌تونه مدت اعتبار داشته باشه» یعنی فکر می کنید اعتبار داره؟

    • امیر said,

      مارس 12, 2010 در 10:00 ب.ظ.

      نجمه جان من با مانی اردر هیچ آشنائی ندارم. تا به الان فقط از بانک درفت گرفتم. ولی‌ چون مشابه درفت هست و از بانک تهیه میشود ، پرداخت آن را بانک تضمین می‌کند و تاریخ اعتبار نداره. ولی‌ چون بعضی‌ موقع‌ها چیز هایی می‌خوانم که یکنفر شایعه میکنه و بقیه هم دنباله آن را میگیرند ، من هم به شک افتادم.
      خوش باشی‌

  29. نجمه said,

    مارس 13, 2010 در 9:56 ق.ظ.

    سلام
    به نظرتون من چکار کنم؟اگه بخوام با این مانی اردر اقدام کنم ،می تونم پس فردا فرمها رو بفرستم چون فردا ترجمه کارت پایان خدمت رو میدن و من فرمهامو اصلاح میکنم .ولی اگه این مانی اردر بی اعتبار است مجبورم یک وکالت برای همون دوستمون به همراه همه فرمهای قبلی و جدید بفرستم تا اون آقا بعد از گرفتن مانی اردر جدید همه مدارکمو برای سیدنی بفرسته که قبل از 10 آوریل برسه سیدنی. راستی در این صورت و با توجه به اینکه اون آقا نماینده ما نیست اشکالی نداره که فرمها از ادرس او پست بشه؟ ضمنا اون آقا یک وکالتنامه بدون نام موکل برامون فرستاده (اسکن کرده) که به جز امضای وکیل و موکل دو جای امضای دیگه هم داره احتمال برای شهود. حال به نظر اگه ما اینو امضا کنیم و بفرستیم دیگه نیازی به تایید محضر و … نیست؟عنوان وکالتنامه اینه:power of attorney for property بازهم ممنون

    شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 13, 2010 در 9:10 ب.ظ.

      نجمه جان من متاسفانه جواب نگرفتم. نمیدونم دقیقا باید چکار کنی‌. من اگر جای تو بودم با توجه به اینکه یکبار مدارکم برگشت خورده بود ، عوضش می‌کردم تا خیالم راحت تر باشه. حالا چرا میخواهی‌ دوباره مانی اردر بگیری؟ چرا درفت نمیگیری؟
      چرا همه چیز را میخواهی‌ سخت کنی‌؟ به اون دوستتان بگو بره بانک و یک درفت بگیره و برایت دی اچ ال کنه و تو هم از همینجا پست کن به سیدنی. من نمیدونم این وکالت که میگی‌ برای چی‌ هست ؟!!!!!
      من الان می‌تونم به بانکم مراجعه کنم و هر تعداد درفت که می‌خوام بگیرم ، وکالت برای چیه؟ ضمنا درفت بی‌ نام هست و خیلی‌ خیلی‌ بهتر هست.
      خوش باشی‌

  30. نجمه said,

    مارس 14, 2010 در 4:08 ق.ظ.

    سلام
    وکالت برای نقد کردن مانی اردره که به نام همسرم هست و چون من سه روز دیگه برنامه سفر دارم نمی تونم مانی اردر جدید را دریافت کنم و باید قبل از رفتن همه مدارک رو برای دوستمون بفرستم تا او همراه مانی اردر جدید بفرسته برای سیدنی . حالا اشکالی نداره که فرمها از ادرس او پست بشه؟ شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 14, 2010 در 10:10 ق.ظ.

      نه نجمه جان هیچ ایرادی نداره و ایشان هم میتونند پست کنند.
      خوش باشی‌

  31. رضا said,

    مارس 14, 2010 در 5:03 ق.ظ.

    salam
    amir jan manzoore man dar morede mohre dadgostary daghighan dar morede tarjome engelisy boode.va gar na madrake farsy ba mohre dadgostary vase sefarat ke many nadare.mohre dadgostary az tarafe vahede asnade kharejy roye asle tarjome mikhore va be oon etebare 100% mide.in mohr ba formate yeksan to tamame dadgostary haye marakeze ostanha vojood dare va officer ha oonro daghighan mishnasan.

    • امیر said,

      مارس 14, 2010 در 10:14 ق.ظ.

      رضا جان من عکس شما فکر می‌کنم. مهر مرکز استانها یکی‌ نیست و از طرفی‌ مهر‌ها مدام در حال تغییر می‌باشد ، پس امکان آشنائی افیسر با مهر‌ها وجود ندارد. من الان مدرک دارم که ۴ نوع مهر مختلف خورده که ۲ تا را تهران و ۲ تا را شهرستان زده ام. پس باز هم من فکر نمیکنم که افیسر مهر را بشناسد.
      خوش باشی‌

  32. نجمه said,

    مارس 14, 2010 در 11:01 ق.ظ.

    سلام
    آقا امیر من ترجمه کارت پایان خدمت رو گرفتم حق با شماست سربرگ دادگستری داره ولی پاسپورت اصولا ترجمه خاصی نشده و فقط مهر دادگستری و دارالترجمه روی برگه کپی خورده.اشکالی نداره؟شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 14, 2010 در 6:22 ب.ظ.

      نجمه جان پاسپورت که نیاز به ترجمه نداره ! دارالترجمه فکر می‌کنم ۱۰ صفحه اول را کپی‌ میگیره ، پرچ میکنه ، مهر میکنه و تأییدیه و مهر دادگستری را میگیره و همین میشه برابر با اصل کردن پاسپورت.
      خوش باشی‌

  33. نجمه said,

    مارس 14, 2010 در 6:47 ب.ظ.

    وای خدایا اینا فقط 2-3 صفحه اول رو پرچ کردن ،یعنی ایراد داره؟ راستی دوستمون ایمیل زده که بانک صادر کننده مانی اردر اونو مطمئن کرده که این مانی اردر کاملا برایcic معتبر است.به نظرتون میشه به حرف بانک اطمینان کرد؟شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 14, 2010 در 8:54 ب.ظ.

      نجمه جان پاسپورت‌های قدیمی‌ ۱۰ صفحه اول بود اما جدیدی‌ها را دقیقا نمیدونم. تا اونجایی که نوشته داره باید داشته باشی‌.
      مانی اردر را هم من هم نظرم این هست که مشکل تاریخ اعتبار نداره ، اما از اینکه اینها قبول کنند یا نه !! …………….. والا نمیدونم !!! چی‌ بگم؟؟!!! روزه شک دار نگیر.
      خوش باشی‌

  34. نجمه said,

    مارس 14, 2010 در 9:04 ب.ظ.

    آخه در چک لیست نوشته bio data page .ببخشید که دائم سوال میکنم.

    • امیر said,

      مارس 14, 2010 در 9:14 ب.ظ.

      نه اشتباه نکن. صفحه اول پاسپورت را باید کپی‌ بگیری و بفرستی‌ سیدنی. اما برابر با اصل شده‌ها را باید نگاه داری برای دمشق. برای سیدنی برابر با اصل شده نمیخواد.
      خوش باشی‌

  35. نجمه said,

    مارس 14, 2010 در 9:57 ب.ظ.

    ممنون از پاسختون .خیالم راحت شد.آخرین سوالم (یعنی امیدوارم آخریش باشه) راجع به بند goverment position است شما مطمئن هستید که استاد دانشگاه هم شامل این بند هست؟آخه تو ایران هروقت حرف مشاغل دولتی میشه اعضای هیئت علمی رو جدا بررسی میکنن .دوستان همسرم هم برای پرکردن این بند از فرمهاشون ابهام دارند.شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مارس 15, 2010 در 12:33 ق.ظ.

      نجمه جان اگر در یک ارگان دولتی ، پست سازمانی بالا داشته باشید ، باید این قسمت پر شود. عنوان معمولی‌ نیازی نیست. یک موقع استاد دانشگاه دولتی ، مدیر دانشگاه هم هست !!! من که خبر ندارم.
      استاد معمولی‌ نه ، نمیخواد.
      خوش باشی‌

  36. maryam said,

    مارس 25, 2010 در 8:42 ق.ظ.

    با سلام
    من پزشک هستم ودر حال حاضر در مالزی اقامت دارم.میخواستم برا کانادا اقدام کنم فرمها رو از اینترنت گرفتم و پر کردم اینها رو باید به کجا ارسال کنم؟از طریق اینتر نت میتونم میل کنم؟ایا لازمه که نتیجه ایلتس هم همراهش میل کنم؟
    ممنون می شم منو راهنمایی کنید

    • امیر said,

      مارس 25, 2010 در 6:53 ب.ظ.

      مریم جان مدارک حتما میبایستی به سیدنی کانادا پست شود. خیلی‌ دقت کنید که درست پر کرده باشید. اگر مدارک شما تا قبل از ۱۰ آوریل به دستشان می‌رسد ، نیازی به ارسال کپی‌ آیلتس نیست. آدرس را اینجا می‌گذارم.
      Citizenship and Immigration Canada
      Federal Skilled Worker
      Centralized Intake Office
      PO BOX 7500
      Sydney, NS
      B1P 0A9
      Canada
      خوش باشی‌

  37. jamal said,

    آوریل 2, 2010 در 7:59 ب.ظ.

    salam
    amir jan to kojaie site barabar ba asl shodane pas harodar morede dameshgh neveshte,man faghat copy rangi gereftam va dar zemn yeki az dostane man niz faghat copy angy gereft va alan visash omade,mikhastam bebinam aya lazeme ke inkaro bekonam,yani dobare befrestam
    mer30

    • امیر said,

      آوریل 2, 2010 در 10:35 ب.ظ.

      نه جمال جان نیازی نداره که دوباره بفرستی‌. ولی‌ در بالای چک لیست دمشق نوشته که تمام کپی‌‌ها باید «سرتیفاید کپی‌» باشه. من به کسانی‌ که مدارک را میفرستند توصیه می‌کنم که حتما این کار را بکنند ، حالا ممکن هست تعدادی هم کپی‌ معمولی‌ بفرستند و اتفاقی‌ نیفته. در هر صورت نگران نباش.
      خوش باشی‌

  38. حسین said,

    نوامبر 28, 2010 در 10:12 ق.ظ.

    سلام به دوست عزیزم امیر
    ممنونم از زحماتت برای همه مردم
    13 اکتبر 2009 فایل نامبردومم اومده تا امروز منتظر مدیکالم .
    چه کنم بی خیال شم برم دنبال زندگیم یا اینکه هنوز امیدی هست ؟

    • امیر said,

      نوامبر 28, 2010 در 7:23 ب.ظ.

      حسین جان ، امیدوار باش و هیچ زمانی نه امید نشو.
      ضمنا ، لطفا سوالات این چنینی را در قسمت مربوطه بنویس ، در پست های آخر توضیح داده ام.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: