مصاحبه بعد از مدیکال

یکی‌ از افرادی که مدیکال خود را ارائه کرده بود و بعد از آن از آنها برای حضور در مصاحبه دعوت شده بود ، امروز در مصاحبه حضور یافته بودند و من عیناّ آنچه در سفارت بر آنها گذشته بود را از زبان خودش برای شما میگذارم.
شایان ذکر است که ایشان اصالتا هندی هستند ، ویزا آفیس آنها لندن بود و چون مقیم امارت هستند برای مصاحبه در ابوظبی‌ حضور بهم رساندند:

Hi guys,
We just came back from the interview at the Canadian embassy in Abu Dhabi. The interview itself took 10 minutes. My husband and I were called to enter an interview room and just as we sat down, the immigration officer told us that this interview was just a part of their quality assurance checks. She said that they had picked several applicants randomly and there was nothing wrong with our application.
She first asked to see our passports then proceeded to question us about our job descriptions then asked to look at our degree certificates. She wanted to know if I had done some research about the job market in our field (my husband and I are both physiotherapists) and if we knew about the credentialing process. Her final question was about our decision to immigrate in the first place and why we chose Canada.
After satisfying all her questions, she asked us if we had any questions for her. I asked her how much longer it would take before we finally receive the visas. She said two months after we have sent the RPRF fees. She even checked our status in her computer and said that all background checks have been done and that the only thing missing from our file is the RPRF fee.
So that’s it
پس دوستان عزیز مشکلی‌ نیست و بروید خوش باشید !!!

خوش باشید

16 دیدگاه

  1. مارس 8, 2010 در 11:30 ق.ظ.

    ممنون آقا امیر:)

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 11:47 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  2. مارس 8, 2010 در 12:09 ب.ظ.

    راستی دوتا پست آخر رو لینک کردم🙂 با اجازه:)

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 12:12 ب.ظ.

      اجازه من هم دست شماست.
      خوش باشی‌

  3. مژده said,

    مارس 8, 2010 در 12:20 ب.ظ.

    خب خدارو شكر كه فعلاً به خير گذشت … انشالله كه ما جز اين نمونه برداري تصادفي واقع نشيم … بازم ممنون كه به روز خبرهارو بهمون مي رسوني و از نگراني درمون مي ياري… شاد باشي

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 12:33 ب.ظ.

      انشاالله همه چیز به خیر خواهد گذشت و اصلا نباید نگران بود. خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  4. دوستدار ونکوور said,

    مارس 8, 2010 در 12:23 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خیلی خوشحال شدم یه دفعه 2 تا پست جدید دیدم. خبر خوبی بود. فقط من همچنان یه سوال برام باقی مونده. یکبار ازت پرسیدم و جواب دادی بستگی به آفیسر داره ولی بازم خواستم ببینم آیا میشه با نامه ای درخواستشو کرد.

    من پرسیدم میشه از بک گراند چک یه پرونده برای یه پرونده دیگه استفاده کرد؟

    آخه چون ما دو پرونده ای هستیم و اولی حسابی حالمونو گرفته و البته غیر از اون کلی خسارت مالی و روحی هم بهمون وارد کرده به خاطر تاخیر زیاد از حدش!! حالا اگه زودتر از دومی به مدیکال برسه می تونیم درست تو همون زمان کنسلش کنیم و مدیکالو برای دومی در نظر بگیریم؟
    من قصدم اینه که به محض دریافت فایل نامبر دوم از دمشق، یه نامه بزنم و بپرسم که اگه بعد از ارسال مدیکالم به دمشق اولی رو کنسل کردم شما مدیکالمو دور میریزین و دوباره باید برا مدیکال و چک و … صبر کنیم؟؟؟

    به نظرت بپرسم؟؟؟

    سلامت و شاد و موفق باشی

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 12:51 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز. خواهش می‌کنم.
      ببین تا آنجا که من اطلاع دارم ، اگر شما ۲ پرونده در سفارت داشته باشید و مدیکال یک پرونده را انجام داده باشید ، میبایستی برای پرونده بعدی هم مجددا انجام دهید و هیچ چیزی را جایگزین دیگری نمیکنند مگر آنکه افیسر یکی‌ باشه که احتمالش خیلی‌ کم هست و از طرفی‌ بستگی به افیسر داره. ضمنا مدیکال یکسال بیشتر اعتبار نداره. به اعتقاد من شما قطعاً باید مدیکال را دوباره انجام دهید.
      خوش باشی‌

  5. reza1100 said,

    مارس 8, 2010 در 1:46 ب.ظ.

    امیرجان
    لااقل بگو چی میگه که ما هم بفهمیم. حالا برای من کار درست کردی . باید پرینت بگیرم ببرم بدم خانم بخونه بگه چیه. البته تقریبا مطلبو گرفتم اما دقیق متوجه نمیشم چی شده. برداشت من این بود که آفیسر چت زده بوده. حالا بریم خونه ببینیم خانم چی ترجمه میکنه.
    خوش باشی عزیز

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 2:38 ب.ظ.

      گرفتی‌ ما رو ؟؟!!!!!
      هیچی‌ بابا قرار شده بصورت رندوم بعضی‌‌ها را برای مصاحبه بخواهند و چیز خاصی‌ نپرسیده و قبولشان کرده. همین.
      خوش باشی‌

  6. دوستدار ونکوور said,

    مارس 8, 2010 در 2:49 ب.ظ.

    من منظورمو یه مقدار بد گفتم. آخه دیدم پست بک گراند چکت مرتبط با سوال تو ذهنمه هیجان زده شدم.
    می دونی موضوع چیه؟ سوال اصلیم در واقع خود مدیکال نیست بلکه در واقع همین بک گراند چک های قبل و بعدشه.
    چون بنا بر نامه خود دمشق ما تا درخواست پاسپورت برای صدور ویزا می تونیم پرونده اول رو نگه داریم بنابراین دو مرحله چک تموم میشه.
    حالا اگه بعدش و تا قبل از مهر ویزا کنسلش کنیم آیا روند بررسی بک گراند چک در روش دوم تحت تاثیر یکبار دیگه چک شدن قبلی قرار میگیره یا نه؟
    یا دوباره شروع می کنن کل پروسه چک قبل و بعد از مدیکال رو تکرار کردن؟؟؟
    متوجه هستم مدیکال برای هر روش باید دوباره صادر شه. سوال من این کنترل ها و چک های حوصله بره!
    ممنون از محبت

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 3:13 ب.ظ.

      ببین دوست عزیز جواب من به این سوال متاسفانه منفی‌ هست. به دلیل اینکه آیا فرم‌های این پرونده با آن پرونده یکیست؟ مدارکی که به سفارت داده اید یکیست؟ آیا شرایط شما در این پرونده با آن یکیست ، مثلا تعداد سفر‌های خارجی‌ شما؟!! مسلما خیر.
      از طرفی‌ در امر بک گراند چک سفارت هیچ نقشی‌ نداره. نتایج مدیکال پس از تائید به اتاوا ارسال میشه و آنها به سفارت مجوز ارسال پاسپورت ریکوست را میدهند. پس مرحله بک گراند چک میبایستی دوباره انجام شود.
      احتمالا من هم درست متوجه نشده بودم.
      خوش باشی‌

  7. دوستدار ونکوور said,

    مارس 8, 2010 در 4:49 ب.ظ.

    بسیار ممنون امیر جان

    • امیر said,

      مارس 8, 2010 در 4:52 ب.ظ.

      اختیار داری.
      خوش باشی‌

  8. پرطلا said,

    مارس 9, 2010 در 5:17 ق.ظ.

    خیلی خیلی ممنون. امیدوارم موفق باشید و باشیم.

    • امیر said,

      مارس 9, 2010 در 9:03 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم. انشاالّله.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

