آخرین خبر در ارتباط با طول زمان پروسه مهاجرت به کانادا بر اساس قانون جدید

ضمن عرض تبریک سال نو خدمت تمام دوستان عزیز و آرزوی سالی‌ سرشار از شادی همراه با سلامتی‌ و موفقیت‌های روز افزون که انشاالّله شاهد آن باشیم ، اولین پست سال جدید را با خبری که امروز جمعه ۲۶ مارچ سال ۲۰۱۰ منتشر شد و خیلی‌ وقت بود منتظرش بودیم پابلیش می‌کنم.
سرانجام طول زمان پروسه بررسی‌ پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا بر اساس قانون جدید تا صدور ویزا ، توسط اداره مهاجرت به تفکیک دفاتر بررسی‌ کننده پرونده‌های مهاجرت ، در سراسر دنیا اعلام شد.
این هم اصل خبر.
یک نگاهی‌ هم به این لینک بندازید که یک جدول دیگری هست که کل پرونده های قانون جدید و قدیم را شامل میشود. فقط جالب اینجاست که در لینک اولی‌ ملاک را پرونده هایی قرار داده اند که بعد از ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸ دریافت شده است و آن بندگان خدائی که بین ۲۷ فوریه و ۲۶ نوامبر بوده اند در کجای این جدول قرار دارند ، خدا داند !!!
البته به اعتقاد من این اعداد و ارقام کمی‌ عجیب به نظر میاد. درسته که خیلی‌‌ها در طول این زمان موفق به اخذ ویزا شده اند ، اما به همین تعداد هم زمانی‌ بیشتر از ۲ برابر آن را صرف کرده اند و هنوز پشت درهای مدیکال !!!! یا پاسپورت ریکویست !!!! مانده اند.
در هر صورت قضاوت با ما نیست و قطعاً عزیزانی که این ارقام را استخراج کرده اند آمار را بهتر از من میدانند !!!
خوب امیدوارم که دوستانی که در انتظار هستند با دیدن این آمار قوت قلب گرفته و هر چه زودتر شاهد خبر‌های خوب از تک تک شما باشیم.
اولین پست سال با خبر خوب ، انشاالّله که تا آخرش دیگه همش خبر‌ها خوب باشه.

خوش باشید

83 دیدگاه

  1. reza said,

    مارس 27, 2010 در 12:27 ق.ظ.

    سلام
    نمیدونم که چی بگم؟.خودت گفتی که خیلیا مثل ما هستن که 8 ماه فقط pending هستن حالا بقیه پیشکش!!! من بلا فاصله application status و Damascus.gc.ca رو چک کردم که همچنان اولی pending و دومی هنوز اپ دیت نشده و مشغول پرونده های قبل از 2008 هستن.
    به هر حال خبر خوبی بود.به امید خبرهای خوب آینده.
    موفق باشی.

    • امیر said,

      مارس 27, 2010 در 12:45 ق.ظ.

      میدونم رضا جان. حقیقتش من عجیب گیج شدم. چون خودم دستم به قول معروف تو کار هست اصلا نمیتونم واسه خودم تحلیل کنم. به قول یک بنده خدائی این «بزرگترین دروغ قرن ۲۱» هست !!!!
      اما من چشمم روشن هست ، مطمئن هستم که خبر‌های خوبی‌ خواهیم داشت.
      خوش باشی‌

  2. باران said,

    مارس 27, 2010 در 5:12 ق.ظ.

    میگم امیرجان ! دست از مدیکال و ویزا بردار و بگو ببینم که سال نو را در انگلستان چه جوری گذراندی ؟؟ راستی سوغاتی ات محفوظه !!

    • امیر said,

      مارس 27, 2010 در 2:36 ب.ظ.

      والا باران جان یک مهمانی کوچولو و خصوصی گرفتیم و با دوستان از قبل از سال تحویل تا نیمه شب با هم بودیم و خیلی‌ خوش گذشت. جای شما خالی‌. تو هم که در آمریکا حتما کلی‌ کیف کردی.
      خوش باشی‌

  3. مارس 27, 2010 در 8:21 ق.ظ.

    سلام و سال نو مجددا» مبارک
    آقا اینا این آمار رو از کجا درآوردند؟؟ داستان امثال ما که ده ماهه منتظر مدیکالیم چی میشه؟؟
    این زمان کل پروسه هست یا زمان بین فایل نامبر فدرال و دریافت ویزا؟ چون ما از طریق کبک اقدام کردیم این قانون باید شامل حال ما هم بشه دیگه….
    ممنون میشم اگه نظر خودتونو بگید

    • امیر said,

      مارس 27, 2010 در 2:38 ب.ظ.

      دوست عزیز این آمار و اعداد فقط مربوط به فدرال هست و شامل کبک نمیشه. ملاک از زمان دریافت مدارک توسط سفارت هست.
      خوش باشی‌

  4. دوستدار ونکوور said,

    مارس 27, 2010 در 9:36 ق.ظ.

    با سلام خدمت امیر عزیز

    خبر مهم و جالبی بود. باید دید به ما که برسه چطور پیش میره!
    برای ما تا حالا این روش خوب بوده ولی چون مارگزیده ایم اصلا امید و انگیزه ای دیگه برامون نمونده.
    به هر حال ممنون از خبرت
    سلامت و شاد و موفق باشی با خانواده گلت

    • امیر said,

      مارس 27, 2010 در 2:39 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز. انشاالّله که تا آخرش هم خیلی‌ خوب پیش بره.
      خوش باشی‌

  5. شهرام said,

    مارس 27, 2010 در 5:00 ب.ظ.

    سلام امیر جان . سال نو رو به شما وخانوادت تبریک میگم . امیدوارم که سالی توام با شادی و موفقیت در انتظارت باشد.هر جاکه هستی خوش و خرم باشی .مرسی

    • امیر said,

      مارس 27, 2010 در 5:33 ب.ظ.

      شهرام جان من هم سال نو را به تو و خانواده محترمتان تبریک میگم و آرزوی ایام شادی را برایت دارم.
      خوش باشی‌

  6. ونوس said,

    مارس 28, 2010 در 5:50 ق.ظ.

    سلام امير جان
    هميشه خوش خبر باشي.من يه سابقه كار پارت تايم دارم آيا حتما لازمه كه قرارداد رو هم بفرستم چون قراردادي باهام منعقد نشده بود ؟!

    مرسي دوست عزيز

    • امیر said,

      مارس 28, 2010 در 6:30 ب.ظ.

      ونوس جان قرارداد نیازی نیست ، فقط سابقه کار باید طبق فرمتی باشد که اعلام کرده اند.
      خوش باشی‌

  7. ونوس said,

    مارس 28, 2010 در 8:59 ق.ظ.

    +خصوصي
    امير جان چند تا سوال در يه اميل فرستادم برات امروز خوشحال ميشماگه امروز بتوني جوابم رو بدي چون فردا صبح دوباره بايد برم دارالترجمه.
    بازم ممنون

    • امیر said,

      مارس 28, 2010 در 6:31 ب.ظ.

      ونوس جان پاسخت را دادم.
      خوش باشی‌

  8. يك دوست said,

    مارس 28, 2010 در 9:17 ق.ظ.

    سلام امير جان
    با تبريك سال نو و آرزوي لحظه لحظه هايي شاد براي شما دوست عزيز .
    من يه سوال داشتم كه پيشاپيش از اينكه راهنماييم كنيد ممنوم .
    1 -ميخوام اين رو بدونم اگر من 1100دلار رو براي يكي از آشناهام در تورنتو بفرستم اون بايد پول رو به چه حسابي واريز كنه ؟
    2 – و اينكه بايد فرمي رو امضا كنه و براي من بفرسته به عنوان كسيكه پول رو واريز كرده ؟
    يا اينكه من بايد فرمهاي درخواست رو براي ايشان پست كنم و ايشون جايي رو بايد امضا كنه و براي من دوباره برگردونه ؟

    • امیر said,

      مارس 28, 2010 در 6:40 ب.ظ.

      دوست عزیز مبلغ مربوطه نباید برای شماره حسابی‌ واریز شود ، شیوه پرداخت یا از طریق درفت ، مانی اردر و یا از طریق کردیت کارت می‌باشد. اگر بوکلت منتشره توسط اداره مهاجرت را مطالعه بفرمایید دقیقا نوشته که چکار باید بکنید. اگر ایشان میخواهند با کردیت کارت پرداخت کنند ، فرم مربوطه را باید پر کرده و امضا کنند و برای شما ارسال کنند و شما هم قسمت مربوط به خودتان را پر کنید و بهمراه دیگر مدارک ارسال کنید.
      خوش باشی‌

  9. مهیار said,

    مارس 28, 2010 در 6:21 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    اینا چی میگن ؟ یکی ترجمه بکنه ؟ بابا ما 139 روزه مدارکمون تو سفارت دمشق هنوز فایل نامبرمون نیومده چه برسه به …. ، حتماً اونا درست میگن ما بی خبریم
    به قول معروف آب در کوزه ، ما تشنه لبان می گردیم
    یار در خانه ، ما گرد جهان می گردیم
    به به این مسئول آمار سفارت دمشق اگه کسی میشناسه به من معرفی کنه ، یک کار کوچیک باهاش دارم !

    ممنون امیر جان

    • امیر said,

      مارس 28, 2010 در 7:29 ب.ظ.

      مهیار جان آمار درسته !!! البته من کمی‌ در مورد دفتر دمشق شک دارم ، چون آمار ایرانی‌‌ها در آنجا زیاد هست و وقتی‌ حتی یک پرونده هم به بیش از یک سال کشیده باشه ، کلّ بالانس را به هم میزند. اما در دیگر دفاتر واقعیت همین هست و تنها تعدادی هنوز درگیر هستند که باید دید مشکل کجاست.
      خوش باشی‌

  10. ونوس said,

    مارس 28, 2010 در 7:34 ب.ظ.

    دوباره برات فرستادم امیر جان
    منتظر جوابت هستم
    ممنون

    • امیر said,

      مارس 28, 2010 در 10:35 ب.ظ.

      برات فرستادم ونوس جان.
      خوش باشی‌

  11. باران said,

    مارس 29, 2010 در 12:55 ق.ظ.

    سلام امیرجان فکر کنم که باید خداحافظی کنم چون وبلاگم مثل اینکه هک شده و شناسه کاربری و رمزورود کار نمیکنه !! براشون ایمیل زدم که وبسایتم اینه http://www.baranincanada.persainblog.ir ولی دو تا شناسه کاربری را به من میدهند که مال سالها پیشه و من فراموش کردم !! دو سه بار ایمیل زدم خدا کنه که مشکلات فنی باشه !
    وگرنه فکر نمیکنم دیگه وبلاگ جدبد بزنم و در هر صورت از شما ها خداحافظی میکنم ! البته مهلت 72 ساعته دادند و خدا داند…

  12. باران said,

    مارس 29, 2010 در 1:08 ق.ظ.

    راستی اگه چیزی به عقلت میرسه در مورد وبلاگم به من ایمیل بزن چون نمیتونم وارد وبسایتم بشم !

  13. باران said,

    مارس 29, 2010 در 1:12 ق.ظ.

    همین چند دقیقه پیش برات ایمیل دادم !! مثل اینکه وبلاگم هک شده چون نه شناسه کاربری را میشناسه و نه رمز عبور و اینکه بهشون ایمیل که ردم اتو ریپلای شناسه کاربری را به من داد که مال سال ها پیش هستند و هیچگونه پستی ندارم !!!! خلاصه که منتظر جواب هستم و اگه درست نشه دیگه حوصله ندارم و از همه حداحافظی میکنم !

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 8:06 ق.ظ.

      من ایمیلی‌ ازت نگرفتم.
      خوش باشی‌

  14. يك دوست said,

    مارس 29, 2010 در 4:24 ق.ظ.

    امير جان من واقعاً نميدونستم بايد چيكار كنم كه از شما پرسيدم اين بوكلتي كه گفتي دقيقاً نوشته رو كجا پيدا كنم ؟
    من سايت cic رو خيلي گشتم چيزي در اين مورد نديدم .اگه يه بار ديگه راهنماييم كني ممنون ميشم .
    ايشالا وقتي منم وارد اين پروسه بشم كم كم اطلاعاتم زياد ميشه ببخشيد .

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 8:19 ق.ظ.

      دوست عزیز ، این ، فرمی هست که باید توسط شما تکمیل بشه و به همراه دیگر مدارک ارسال شود. در آن اشاره شده که به چه شیوه هایی میشه پول را پرداخت.
      http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/forms/IMM5620E.pdf
      خوش باشی‌

  15. باران said,

    مارس 29, 2010 در 4:32 ق.ظ.

    راستی الان هم دیدم که کامنت برای اعضای پرشین بلاگ مثل ماه در آب هم نمیتونم بگذارم !! فکر کنم که این مشکل عمومی باشه !

  16. asal said,

    مارس 29, 2010 در 6:48 ق.ظ.

    سلام امیر جان.
    سال نو مبارک.
    آرزو می کنم که سالی بسیار خوب برای شما و ما منتظرین مدیکال باشه.
    امیر جان ما که از طریق کبک اقدام کردیم آیا چیزی واسمون عوض نشده؟
    الان 11ماهه که منتظریم.
    خیلی ممنونم از این همه پیگیری و توجهت.

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 8:22 ق.ظ.

      ممنونم عسل جان من هم سال نو را به شما و خانواده محترمتان تبریک گفته و آرزوی سالی‌ بسیار خوب را برایتان دارم.
      تا آنجا که من اطلاع دارم برای متقاضیان کبک چیزی تغییر نکرده و انشاالله که بزودی خبر هایی دریافت خواهید کرد.
      خوش باشی‌

  17. باران said,

    مارس 29, 2010 در 6:57 ق.ظ.

    درست شد حالا بدو برین برام یک کامنت بگذارین!!!!

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 8:13 ق.ظ.

      ببین تو که اینقدر زرنگ و زبل هستی‌ ، چرا دوباره خودت را انداختی تو هچل و وبلاگ جدیدت را با وطنی‌ها درست کردی؟ خدا را شکر که درست شد اما منتظر باش که دوباره اینجوری بشه.
      خوش باشی‌

  18. nima said,

    مارس 29, 2010 در 8:59 ق.ظ.

    سلام امیر جان.سال نو مبارک،امیدوارم سال خوبی داشته باشی.سوالی داشتم.من بعد از گذشت 8ماه از تاریخ فایل دمشقم هنوز تو حالت Received by visa office هستم.متاسفانه حدود 14 ماه به انقضای پاسم مونده.به نظر شما نیازی به تمدیدش هست یا نه ، ثانیا در صورت تمدید نیازی به اعلام تغییر شماره پاسپورتم به دمشق هست؟ممنون میشم راهنماییم کنی.با سپاس

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      سال نو شما هم مبارک نیما جان. فعلا نیازی نیست اما اگر زمانی‌ که پاسپورت شما را خواستند برای ویزا ، و کمتر از یکسال اعتبار داشت آنموقع تعویض کنید و نیازی به اطلاع دادن به سفارت نیست.
      خوش باشی‌

  19. ونوس said,

    مارس 29, 2010 در 9:20 ق.ظ.

    ممنون از ايميلت اميرجان. اون مسئله رو به دارالترجمه گفتم و قبول كردند كه برام درستش كنند.و اما طبق معمول هميشه من سوال دارم. در مورد فاصله زماني بين خرداد تا مهر كه تعطيلات ماست لازمه توي نامه كذايي توضيحي بديم؟ شنيدم نبايد فاصله اين وسط خالي بمونه؟!

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 9:42 ق.ظ.

      بهترین راهش همین بود ونوس جان.
      ببینم مگر آموزش و پرورشی هستی‌؟ حقوق که میگیری!! پس در واقع شاغل هستی‌. پس گپ نداری. نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  20. صبا said,

    مارس 29, 2010 در 9:29 ق.ظ.

    ****خصوصی****
    …………………………………………………………………………
    خدا از دهنت بشنوه به شدت منتظر مدیکالم، امیدوارم در سال جدید موفق باشی و سرشار از شادی و خوشبختی…

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 9:44 ق.ظ.

      مطمئن باش صبا جان که همه چیز بر وفق مراد خواهد شد ، فقط باید بیشتر صبور بود.
      خوش باشی‌

  21. مارس 29, 2010 در 2:19 ب.ظ.

    ممنون امیرخان بابت جوابت…من تا به حال فکر میکردم که بعد از دریافت فایل نامبر فدرال دیگه فرقی بین ما که از طریق کبک اقدام کردیم با افرادی که مستقیما» از طرف فدرال اقدام کردند نیست و همگی طبق یک سیستم یکسان و با برنامه زمانبندی مشابه باید منتظر مدیکال بمانیم …پس این آمار شامل حال ما نمیشه…

    • امیر said,

      مارس 29, 2010 در 4:38 ب.ظ.

      نه دوست عزیز ، قانون جدید فقط مربوط به فدرال هست و کلیه تغییراتی که در حال انجام هست ، مربوط به فدرال می‌باشد و حساب کبک کاملا جداست.
      خوش باشی‌

  22. soolmaz said,

    مارس 30, 2010 در 3:45 ق.ظ.

    salam amir jan.sale no ro be shoma va khanevade azizet va hame dustan tabrik migam. amir jan march ham tamum shodo khabari az medical nashod, man dige nime 10 maho gozarundam.nakone vaghean pezeshkaro 20 dadano man reject shodam:-( khosho salamat bashi

    • امیر said,

      مارس 30, 2010 در 7:55 ق.ظ.

      من هم سال نو را به شما تبریک میگم و آرزوی سالی‌ سرشار از شادی برایتان دارم.
      قرار نشد نفوس بد بزنی‌‌ها !!!!!!!!!!! بیشتر صبور باشید.
      خوش باشی‌

  23. ونوس said,

    مارس 30, 2010 در 4:07 ق.ظ.

    نه نيستم. منظور مربوط به قسمت تحصيلات هست نه كار؟

    • امیر said,

      مارس 30, 2010 در 7:57 ق.ظ.

      نه ونوس جان تعطیلات بخشی از تحصیلات می‌باشد و نباید جدا شود.
      خوش باشی‌

  24. مارس 30, 2010 در 9:47 ق.ظ.

    سال نو شما مبارک و امیدوارم امسال پر از تجربیات و اتفاقات خوب براتون باشه!

    • امیر said,

      مارس 30, 2010 در 9:59 ق.ظ.

      ممنونم. انشاالله که برای شما هم به همین ترتیب باشه.
      خوش باشی‌

  25. مرجان said,

    مارس 30, 2010 در 10:19 ق.ظ.

    سلام امیر جان در مورد تمکن مالی چند سوال دارم چه مقدار باید پول تو حسابم باشه
    این مقدار باید در جه مدت تو حساب بماند اگه از بانک نامه ببگیرم و گردش حسابم
    بالا باشه کافیه یا نه ضرورت داره که این پول دست نخورد یا نه و چه زمان به این مرحله می رسم
    به خاطر همه چیز ممنون

    • امیر said,

      مارس 30, 2010 در 10:36 ق.ظ.

      ببین مرجان جان من یک توضیحی میدم برایت دیگه برنامه ریزی اش با خودت. زمانی‌ که بخواهند برای شما ویزا صادر کنند باید حداقل پولی‌ که برای خانواده شما مورد نیاز هست در حسابتان داشته باشید و من توصیه می‌کنم که در صورت امکان از همان ابتدا این پول در حسابتان باشد. برای دید افیسر خیلی‌ خوب هست و از طرفی‌ ممکن هست دیگه از شما گواهی بانک نخواهند. مبلغ زیادی اگر به یکباره وارد حسابتان شده باشد باید دلیل آن را توضیح دهید. به هنگام ارسال گواهی بانک باید پرینت گردش ۶ ماهه را ارسال کنید و در آن موجودی آخر شما هم معلوم باشد. میتوانید در چند مرحله پول را به حسابتان واریز کنید. در هر صورت مدیریت آن با توجه به شرایطتان ، با خودتان هست.
      خوش باشی‌

  26. ليلا(ساحل كانادا) said,

    مارس 30, 2010 در 12:49 ب.ظ.

    سلام آقا امير
    سال نو مبارك. اميدوارم بهترينها در سال جديد در انتظارتان باشد و هميشه سالم و شاد باشيد. من هم فكر مي كنم جدول زمان بندي در مورد دمشق واقعي نيست. من ژانويه 2009 فايل باز كردم و سپتامبر اين پروسس شدم ولي هنوز از مديكال خبري نيست. به نظرت ممكنه كه پرونده ام مشكل خاص پيدا كرده باشه؟
    موفق باشي.

    • امیر said,

      مارس 30, 2010 در 2:05 ب.ظ.

      سال نو شما هم مبارک لیلا جان. نه مشکلی‌ نداره. اگر نقص پرونده داشتید ، تا الان به شما خبر میدادند. به احتمال زیاد در حال بک گراند چک هستند و ممکن هست زمان ببره. انشاالله که بزودی مدیکال خود را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  27. علی said,

    مارس 31, 2010 در 1:20 ق.ظ.

    سلام
    من الان 14 ماهه که برای مهاجرت اقدام کردم و 10 ماهه که مدارکم در سفارت سوریه بدون هیچگونه تغییر وضعیتی باقی مانده و این عبارت «recieved by visa office» واقعاً برام تبدیل شده به یک کابوس. اونوقت اینا تو سایتشون می زنن 6 ماهه فایلتون پروسس می شه. دروغ از این خنده دارتر تا حالا نشنیده بودم.
    نمی دونم چند وقت دیگه باید منتظر بمونم.

    • امیر said,

      مارس 31, 2010 در 7:41 ق.ظ.

      درسته علی‌ جان انشاالله که این آمار برای خودشان شرمندگی ایجاد کنه !!! و کار دوستان خیلی‌ زود پیش بره.
      خوش باشی‌

  28. ونوس said,

    مارس 31, 2010 در 4:48 ق.ظ.

    +خصوصي
    امير جان من در فرمهاي اوليه ام ………………………………………………………………………………………..
    كاش زودتر با اينجا آشنا مي شدم…

    • امیر said,

      مارس 31, 2010 در 7:44 ق.ظ.

      ونوس جان از این جور موارد زیاد پیش میاد. مهم نیست البته اگر زمانش در همین حد باشه. به عنوان مثل کسی‌ که از فردای فارغ التحصیلیش نرفته سر کار ، رفته؟ پس نگران این مدت‌های کوتاه – در همین حد – نباش.
      خوش باشی‌

  29. مهیار said,

    مارس 31, 2010 در 8:58 ق.ظ.

    سلام امیر جان :
    می بینم که همه یکجواریی اعتراض به این آمار دارند و حق دارند چون از هر گروه 10 نفره که آمار بگیری جوابها متفاوت هستش چه برسه به جامعه آماری بزرگ که اعلام کردند و حقیقت نداره.
    امیر جان دو تا سوال
    1.زمانی که فایل نامبر دوم میاد ، فایل نامبر اول Disable میشه یعنی دیگه با اون وارد cic نمیشه شد ؟
    2.توی سایت سفارت دمشق پروسه ای که در دست بررسی هستش مربوط به قانون قدیم میشه یعنی پرونده های قانون جدید روی میز یا زیر میز در حال خاک خوردن دیگه ؟برای همینه همه پروسه ها متوقف شده ؟

    • امیر said,

      مارس 31, 2010 در 9:21 ق.ظ.

      مهیار جان وقتی‌ فایل نامبر دوم صادر میشه در یک مقطع یک هفته‌ای فایل نامبر اول کار نمیکنه اما بعد از آن با هر دو میتونید کار کنید.
      اینجوری نیست که پرونده‌های جدید را کناری گذاشته باشند. در حال بررسی‌ هست و خیلی‌‌ها هم جواب گرفته اند. انشاالله که شما هم زود جواب بگیرید.
      خوش باشی‌

  30. سما said,

    مارس 31, 2010 در 11:34 ق.ظ.

    با سلام وآرزوی سالی خوش
    ببخشید من نمیدونم که دوستان از کجا وضعیت پروندشونو می فهمن .چون من هرچی فایل نامبر دومم رو میزنم جوابی بهم نمیده
    پس از کجا باید بفهمم in prosses هستم یا pending jop
    ممنون میشم کمکم کنید
    با تشکر

  31. سما said,

    مارس 31, 2010 در 3:07 ب.ظ.

    با سلام
    از توضیحتون بسیار ممنونم

    • امیر said,

      مارس 31, 2010 در 5:11 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  32. فريد said,

    آوریل 3, 2010 در 12:51 ب.ظ.

    سلام
    امير خان اين سال نو را به شما و همه دوستان تبريك مي گويم و آرزوي موفقيت و سلامت براي تك تك دوستان دارم.
    من جدولي را كه شما لينك داده بوديد بررسي اجمالي كردم ، بنظر مي رسه كه زمان نهائي پروسه بررسي پرونده ها براي مركز دمشق 15(سوريه) ماه باشه و اين تاريخ از دريافت فايل نامبر دوم هست نظر شما چيست؟

    موفق باشي

    • امیر said,

      آوریل 3, 2010 در 4:00 ب.ظ.

      فرید جان خودشان که میگن ۸ ماه !!!
      ملاک محاسبه زمان ، از زمانی‌ هست که مدارک شما را سفارت تحویل گرفته ، یا همان فایل نامبر دوم.
      خوش باشی‌

  33. نجمه said,

    آوریل 4, 2010 در 8:40 ق.ظ.

    سلام آقا امیر
    باز هم سال نو رو تبریک میگم و امیدوارم سیزده رو به خوبی و خوشی بدر کرده باشید.
    راستش منهم سوالی مشابه ونوس جان داشتم و اون اینکه بین فارغ التحصیلی همسرم از مقطع فوق در بهمن ماه تا شروع دکتری در مهر ماه سال بعد که حدود 7 ماه میشود را خالی گذاشته ام چون منتظر شروع مقطع بعد بوده. آیا این اشتباه است؟ و شروع به کار او حدود 5 ماه بعد از اتمام درسش است که بازهم این فاصله خالی است.شاد باشید وسیز

    • امیر said,

      آوریل 4, 2010 در 8:53 ق.ظ.

      نه نجمه جان ایرادی نداره. اما اغلب گپ بیشتر از ۳ ماه را باید توضیح داد که علتش چی‌ بوده. انشاالله زمان ارسال مدارک به دمشق این را برایشان توضیح بده.
      خوش باشی‌

  34. سحر said,

    آوریل 10, 2010 در 4:04 ب.ظ.

    با سلام
    سرعت پروسه فایل نامبر به نظر خیلی زیاد شده.فایل نامبر سیدنی ما یک ماه و نیم اومد و بعد از فرستادن مدارک 5 روز قبل وکیل به ما گفت که فایل نامبر دمشقتون هم اومده 14 روزه! به نظر می رسه که واقعا پروسه دوباره شتاب پیدا کرده!!

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 4:20 ب.ظ.

      خوب خدا را شکر. سحر جان قرار بود که از مارچ سرعت رسیدگی به پرونده‌ها زیاد بشه ، امیدوارم که این سرعت بررسی‌ به تمامی‌ پرونده ها سرایت کنه.
      خوش باشی‌

  35. خسرو said,

    مه 4, 2010 در 10:47 ق.ظ.

    سلام

    ببخشید من یه سوال داشتم ازتون با توجه به اینکه من فایل نامبر دومم درتاریخ 4 ژانویه بارم اومده ولی هنوز وضعیتم تو وبسایت RECIEVED BY VISA OFFICE هستش آیا طبیعیه ؟

    ممنوم

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 1:26 ب.ظ.

      خسرو جان امیدوارم که وضعیت شما هر چه زودتر تغییر کنه اما تا ۸ ماه هم طبیعی هست. نگران نباش.
      خوش باشی‌

  36. خسرو said,

    مه 4, 2010 در 10:47 ق.ظ.

    4 ژانویه 2010

  37. مسافر جدید said,

    مه 13, 2010 در 6:31 ق.ظ.

    سلام
    من 2 امتیاز برای زبان فرانسه گذاشتم آیا گواهی موسسه قطب راوندی کفایت می کند یا باید مدرک tef ارائه بدهم ؟
    با تشکر

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:08 ب.ظ.

      دوست عزیز کاملا به افیسر شما بستگی دارد ، من شخصاً به کسی‌ غیر از تف توصیه نمیکنم.
      خوش باشی‌

  38. مه 31, 2010 در 12:30 ب.ظ.

    سلام
    اگه برای کبک اقدام کنم چندماه بعدش فایل نامبرمیاد و چندماه بعد مصاحبه و چند ماه بعدش مدیکال و چند ماه بعد ویزا؟؟؟؟
    ممنونم

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 7:41 ب.ظ.

      دوست عزیز من متأسفانه در مورد کبک اطلاعات زیادی ندارم.
      خوش باشی‌

  39. مریم said,

    ژوئن 7, 2010 در 5:15 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    لطفا من را راهنمایی کنید.من در 23 دسامبر 2009 مدارکم را به سیدنی فرستادم ودر تاریخ 18 فوریه 2010 از روی کردیت کاردم پول برداشت کردند ولی از آن زمان هیچ نامه و یا ایمیل و یا فایل نامبری دریافت نکردم خیلی نگران هستم چکار کنم؟ آیا این زمان که الان حدود 4 ماه است طبیعی است؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با سپاس

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:23 ب.ظ.

      نه مریم جان اصلا طبیعی نیست. اغلب ۳-۴ روز پس از برداشت پول ، فایل نامبر صادر میشود. سریعاً به دمشق با مشخصات کامل خود ایمیل بزن و داستان را تعریف کن. انشاالله که جواب خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  40. ali said,

    اوت 4, 2010 در 11:05 ب.ظ.

    ما حدود شش ماه است که فایل نامبر اولمان نیامده شما را به خدا اگر کسی میداند چرا به ما بگوید

    • امیر said,

      اوت 5, 2010 در 9:42 ق.ظ.

      دوست عزیز من در چند پست اخیرم نوشتم که چکار باید بکنید.
      خوش باشی

  41. hamed said,

    ژانویه 6, 2011 در 11:22 ق.ظ.

    سلام امير جان
    من حدود 10 ماه پيش فرم هاي تقاضا بهمراه چک براي سيدني کانادا فرستادم از طريق نيروي متخصص فدرال و متاسفانه چون با پست اکسپرس خارجه فرستادم نمي تونم بفهمم که بدستشون رسيده يا نه و هنوز فايل نامبري دريافت نکردم چکار ميتونم بکنم؟ حتي يک نامه با پست تي ان تي زدم و بهشون رسيد ولي باز هم جوابي ندادند آيا ايميلي هست که بتونم باهاشون تماس بگيرم يا کسي هست که فايل نامبرش اينقدر طول کشيده باشه؟ مرسي

  42. venus said,

    مارس 7, 2011 در 5:27 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    با تشکر فراوان از اینکه اطلاعاتتون رو در اختیار ما میذارید، سوالی ازتون داشتم، فایل نامبر دوم ما اکتبر 2009 هست و تا حالا هیچ خبری نشده. لطف کنین به من بگین این روند طبیعیه؟
    موفق و موید باشید

    • امیر said,

      مارس 7, 2011 در 10:10 ب.ظ.

      بله متاسفانه کاملا طبیعی هست و دوستانی که فایل نامبر مارچ ۲۰۰۹ را دارند هم همچنان منتظرند.
      خوش باشی

  43. Venus said,

    آوریل 4, 2011 در 4:02 ق.ظ.

    خیلی ممنون از جوابتون، آیا هیچ جدولی از پرونده های بررسی شده با تاریخ هاشون موجود هست که بشه ازش نتیجه گیری یا پیش بینی کرد که بالاخره چقدر دیگه باید منتظر جواب موند؟
    با تشکر فراوان

    • امیر said,

      آوریل 4, 2011 در 7:09 ق.ظ.

      ونوس جان این پست من خیلی قدیمی هست و لطفا پست های جدید را برای اطلاعات جدید چک کن.
      خوش باشی

  44. سحر said,

    سپتامبر 5, 2011 در 5:33 ق.ظ.

    سلام امیر جان ..من چند وقت پیش یک نامه به سفارت زدم برای گرفتن خبری از وضعیت پرونده ام… البته هنوز فایل نامبر دوم رو نگرفته بودم…
    در تاریخ 20 مارچ 2011 یک جوابیه به علاوه فایل نامبر دومم برام اومد که در زیر اومده…من که چیز مهمی ازش نگرفتم ولی گفتم شاید شما چیزی توش پیدا کنین!!!

    Damascus file no. B059…

    Dear Madam/Sir,

    This refers to your application for permanent residence in Canada which was received at this office.

    We have created a file with the file number pasted above. You must quote this file number in any future correspondence.

    You may be aware that the Parliament of Canada has enacted amendments to the Immigration and Refugee Protection Act (IRPA). These amendments permit the Minister of Citizenship, Immigration, and Multiculturalism to give instructions to officers regarding the processing of certain types of applications filed on or after February 27, 2008.

    The Minister issued Instructions pursuant to these amendments on November 28, 2008. These Instructions affect Federal Skilled Worker applications received on or after February 27, 2008. Your Federal Skilled Worker application was received on or after this date. As a result, your application will be reviewed to determine whether it meets the requirements for processing as outlined in the Minister’s Instructions.

    Once this review is complete, CIC will inform you in writing whether your application is eligible for further processing. Until this time, please be patient and do not make any inquiries to our office about the possible impact of these Instructions on your application.

    You can find information on the legislative amendments and Instructions at the following website: http://www.cic.gc.ca/english/department/laws-policy/irpa.asp.

    Processing time

    We are currently processing post-Ministerial Instructions Federal Skilled Worker files received prior to March 2009.

    Interview

    You will be notified of the appointment for your interview, if required, approximately 2 months prior to the date of the interview, and you will be provided with further instructions at that time.

    Section 15 of the Immigration and Refugee Protection Act authorizes an officer to proceed with an examination where a person makes an application for permanent residence in Canada for the purpose of determining whether the person and all his or her accompanying family members, appear to be persons who may be granted entry into Canada. To proceed with an examination, a personal interview is frequently required. Section 16 of the Immigration and Refugee Protection Act states that a person who makes an application must answer truthfully all questions put to them for the purpose of the examination. If an applicant appears for the interview without all the family members as required by the officer, then the required examination cannot be completed. This means that the applicant would be found to be inadmissible to Canada as a foreign national by virtue of the fact that he or she is unable to comply with all the requirements of the Immigration and Refugee Protection Act and the Regulations, following sections 11 and 41 of the Act.

    Non-resident applications

    If you or any of your accompanying family members are not normally resident in the area of responsibility of this office, then you should be aware that there may be additional delay in the processing of your application for permanent residence in Canada. This delay will result from the need to refer your case to the Canadian Immigration office which is responsible for the country in which you or your family members normally reside. This referral is necessary to verify any information that you have provided with your application, or for advice concerning qualifications or other matters of a local concern that should be taken into account when assessing your application.

    Let us know

    If there is a change in your personal circumstances, such as the birth of a child, a marriage or divorce, you have to let us know (see address, fax number and email address below).

    You must also inform us of a:

    • Change of address, including change of e-mail address;

    • Change of immigration representative;

    • Request for withdrawal of your application.

    Prepare yourself for immigration to Canada

    Your application has just been received at visa office and some months will probably pass before you know the final decision on your application. We nonetheless encourage you to use these months to gather information on Canada.

    One of your first steps should be to begin researching potential employment in Canada. Most occupations in Canada are not regulated. For those occupations, the employer is responsible for assessing and recognizing your qualifications.

    However, some occupations are regulated and do not permit persons to practice without a license. To obtain a license to practice a regulated occupation, you must go through an assessment and an acceptance of your education and professional qualifications by a regulatory body. This assessment will compare your training, education and experience to Canadian requirements. The assessment will also help determine whether further training and evaluation may be needed before you acquire a license to practice your occupation in Canada.

    In partnership with Service Canada, the Foreign Credentials Referral Office (FCRO) provides information and referrals. You can find more information on the FCRO Web site at: http://www.credentials.gc.ca. Clients in Canada can call 1-888-854-1805 or the Service Canada general enquiries number at 1-800-O-Canada (1-800-622-6232) for more information. Clients in Canada can also obtain in-person service at Service Canada Centers.

    The Going to Canada Internet site (at http://www.directioncanada.gc.ca ) contains important information about living and working in Canada as well as the “Working in Canada Tool” which will tell you what the current prospects are for your occupation across Canada. It offers information on essential skills, job descriptions, work conditions and opportunities. It will also tell you whether your occupation is a regulated profession in Canada.

    We trust that this information is helpful.

    Thank you for your interest in Canada.

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2011 در 10:34 ق.ظ.

      نه چیز خاصی نیست. همان داستانهای همیشگی هست.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

