آخرین خبر از تغییرات در لیست مشاغل مورد نیاز مهاجرت به کانادا

بر اساس اطلاعات غیر رسمی‌ ( منظور این هست که خود سایت اداره مهاجرت که منبع رسمی‌ و موثق اطلاعات و قوانین هست تا به این لحظه به این مورد اشاره‌ای نکرده است ) ، از اول ماه می لیست ۳۸ شغل مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا تغییر خواهد کرد و پیش بینی‌ شده است که تعدادی از مشاغل حذف خواهد شد.
دوستانی که شغلشان در لیست فعلی‌ هست ، حدود ۲۰ روز فرصت دارید که مدارک خود را ارسال کنید. این تغییرات دقیقا مشخص نیست و هیچ کس نمی‌تونه به صراحت بگه که چه مشاغلی حذف خواهد شد.
ضمنا ، یک سری سایت هستند که اخبار و اطلاعاتشان برای شخص من تا به الان درست و موثق بوده و در آن سایت‌ها عضویت دارم و تبادل نظر و اطلاعات انجام میدهیم. از الان تا زمانی‌ که لیست مشاغل رسما تغییر کند و سایت اداره مهاجرت کانادا رسما اعلام کند ، اطلاعات و اخباری که از دید من و خیلی‌ از دوستان دیگر که در آن سایت‌ها حضور داریم ، موثق و اجرایی به نظر آمد را ، من به اطلاع شما دوستان خواهم رساند. فقط قبلش بگم که خبر رسمی‌ ، متعلق به اداره مهاجرت هست که به محض انتشار ، انشاالله اطلاع رسانی خواهم کرد و این نوع خبر‌ها غیر رسمی‌ هست. سو برداشت نشود لطفا و اگر می‌خواهید جایی عنوان کنید لطفا به غیر رسمی‌ بودن آن اشاره کنید تا بقول یکی‌ از دوستان «شر» نشود.

خوش باشید

57 دیدگاه

  1. مرتضی said,

    آوریل 8, 2010 در 8:23 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    منم اینجا از یه دفتر مهاجرت شنیدم فکر می کردم واسه اینه که می خوان زودتر افرادو جذب کنند می خواستم از شما بپرسم که دیدم یه پست گذاشتی.
    مثل اینکه واقعا یه خبرهایی هست.
    انشاالله که وضعیت بهتر بشه تغییرات حتما دلیل بر بدتر شدن اوضاع نیست.
    شاد باشی

    • امیر said,

      آوریل 8, 2010 در 10:09 ب.ظ.

      مرتضی‌ جان دفاتر مهاجرتی و مشاورین که الان چندین ماه هست دارند میگن !!!! اما از زمانی‌ که وزیر مهاجرت رسما اعلام کرد که این لیست بازنگری خواهد شد ، در بین متخصصین و کسانی‌ که در این زمینه مطالعه میکنند ، جنب و جوشی راه افتاده که پیگیر تغییرات بشوند. انشاالله که بهتر بشه اما اینجور که من شنیدم چند تا از مشاغل حذف میشه !!! انشاالله که خیر هست.
      خوش باشی‌

  2. ونوس said,

    آوریل 9, 2010 در 5:51 ق.ظ.

    چقدر تغییر و تحول داریم این اواخر
    برای من و امثال من که در حال جمع آوری مدارک برای ارسال به دمشق هستیم(فرصت 120روزه)لیست تغییر مشاغل که تاثیری نخواهد گذاشت؟البته من تا آخر هفته دیگه مدارکم رو ارسال خواهم کرد

    • امیر said,

      آوریل 9, 2010 در 4:16 ب.ظ.

      ونوس جان برای شما و کسانی‌ که مدارکشان در سیدنی هست ، هیچ تأثیری نداره.
      خوش باشی‌

  3. آوریل 9, 2010 در 6:51 ق.ظ.

    سلام امير جان بالاخره من نفهميدم 16 آوريل عوض مي شه يااول مي !حالا براي فرستادن مدارك كارنامه آيلتس هم لازمه ؟

    • امیر said,

      آوریل 9, 2010 در 4:37 ب.ظ.

      سارا جان تا ۱۶ آوریل قرار هست که تصمیم گیری شود و احتمالا از اول می ابلاغ میشود.
      خوش باشی‌

  4. نجمه said,

    آوریل 9, 2010 در 8:43 ق.ظ.

    امیر آقا سلام
    ملاک در نظر گرفتن این تغییرات رسیدن فرمها به سیدنی است یا دمشق؟ چون ما که هنوز فایل نامبر نگرفته ایم.شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      آوریل 9, 2010 در 4:46 ب.ظ.

      نجمه جان ملاک سیدنی هست که به صورت اجمالی فرم‌ها را بررسی‌ می‌کند.
      خوش باشی‌

  5. محمد said,

    آوریل 9, 2010 در 9:50 ق.ظ.

    سلام امير جان …ممنون از خبرت . اميد.ارم همه دوستاني كه مي خوان با هدف يك زندگي بهتر مهاجرت كنند راهشون هموار بشه.ممنون من توضيحات و لينك هاي را كه در مورد pending , in process گذاشتي كاملا چند بار مطالعه كردم.ولي چند تا سئوال دارم..:
    1.فرموده بوديد received by visa office به غلط به pending معروف شده..سئوالم اينه كه چرا به غلط؟ چون دقيقا جمله your documents are pending review در سايت موجود هست. مساله بعدي اينه كه pending در لغت به معناي در نوبت بودن براي اتخاذ تصميم است.يهني يه طوري برداشت مي شه كه مدارك فقط تو نوبتن تا يه روزي بياد يه نگاهي بهشون بشه و مرحله بعد شروع شه..اينم مي شه توضيح بدين.

    2.طبق گفته هاي شما بررسي صحت و سقم مدارك در مرحله in process هست كه مسلما طولاني تره .يعني من كه 200 روز pending بودم .يه چيزي حدود 400 روزم بايد تو in process باشم؟نظرتون در مورد زمانبندي in process چيه؟؟؟ممنان.

    • امیر said,

      آوریل 9, 2010 در 5:09 ب.ظ.

      من هم همین آرزو را برای همه دوستان دارم.
      ببین محمد جان دوستان به اشتباه میگن «من پندینگ شدم». من منظورم این هست که کسی‌ پندینگ نمی‌شود ، این پرونده هست که پندینگ میشود و تا زمان صدور ویزا هم پندینگ میماند ، یعنی‌ معلق. آن جمله هم معنایش این هست که پرونده برای بررسی‌ در نوبت هست. دوستان بطور خلاصه میگن که «من پندینگ شدم` که این اشتباه هست.
      نه محمد جان ممکن هست که مرحله «این پررسس» از یکماه تا ۴-۵ ماه باشد و فکر نکنم بیشتر شود ، البته بستگی به مرحله بک گراند چک داره که همزمان با برسی‌ مدارک شروع میشود. امیدوارم که برای همه این زمان کوتاه باشد.
      خوش باشی‌

  6. heiroon said,

    آوریل 9, 2010 در 11:47 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    فکر میکنی چه مشاغلی رو حذف کنن؟ چیزی در این مورد نشنیدی؟ ویه سوال دیگه. اگه براساس لیست فعلی اقدام کنیم و مدارک ناقص باشه و نپذیرن، بعد از تکمیل و اصلاح مدارک تاریخ اقدام اولیه مهمه یا تاریخ تکمیل مدارک؟
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 9, 2010 در 5:13 ب.ظ.

      دوست عزیز اجازه بدید که در مورد مشاغلی که احتمالا حذف خواهند شد چیزی نگم. چون هم باعث استرس نابجا خواهد شد و هم خیلی‌ به آن مطمئن نیستم.
      خوش باشی‌

  7. احسان said,

    آوریل 9, 2010 در 2:33 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    یک سوال داشتم از شما چون در اروپا زندگی میکنید بهتر از هرکسی میتونید کمکم کنید.
    در صورت مسافرت به کشورهای اروپا، آیا میتوان از گواهینامه ایرانی ( که بین المللی شده )
    استفاده کرد ؟ در مورد مهاجرت به کانادا قبلا توضیح دادید. ولی برای مسافرت یا ویزای توریستی و به یک کشور اروپائی به چه شکلی هست. ( غیر از انگلیس البته )
    ممنون از وقتی که برای دوستان صرف میکنید.

    • امیر said,

      آوریل 9, 2010 در 5:16 ب.ظ.

      احسان جان از زمان ورودتان به مدت ۳ ماه میتونید از گواهینامه بین‌المللی استفاده کنید.
      خوش باشی‌

  8. asal said,

    آوریل 10, 2010 در 3:49 ق.ظ.

    آقا امیر سلام
    آیا این درسته که میگن سوپیشینه اگر ترجمه بشه 3ماه اعتبار داره؟
    این 3ماه از زمان ترجمست؟
    ممنون

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 2:51 ب.ظ.

      عسل جان ترجیحا سعی‌ کنید زمانی که مدرکتان را ارسال می‌کنید ، از زمان صدور سو پیشینه ۳ ماه بیشتر نگذشته باشه.
      خوش باشی‌

  9. سپيده said,

    آوریل 10, 2010 در 4:11 ق.ظ.

    سلام

    اميدوارم حال شما خوب باشه .من يك سوال دارم جايي وجود نداره كه بشه ايميل زد ودقيق سوال كرد كه بايد مدرك زبان را به كجا فرستاد .

    مرسي

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 2:53 ب.ظ.

      سپیده جان دوشنبه صبح چک لیست سیدنی را چک کن ، اگر عوض نشده بود ، پس قطعاً فقط سفارت می‌خواد و نیازی به ارسال به سیدنی نیست.
      خوش باشی‌

  10. نجمه said,

    آوریل 10, 2010 در 5:17 ق.ظ.

    امیر آقا سلام
    خصوصی ممنون میشم اگه جواب رو ایمیل کنید ………………………………….
    ………………………………………………………………………………………
    شاد باشید و سبز

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 2:56 ب.ظ.

      نجمه جان فکر کنم که ایمیل شما را من اشتباه دارم !!! مطمئن نیستم. یک ایمیل به من بزن.
      amir2322@yahoo.co.uk
      خوش باشی‌

  11. آوریل 10, 2010 در 6:17 ق.ظ.

    سلام
    آقا امير ممكنه لينك اصل خبر رو هم بزاريد ؟
    ممنونم

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 2:58 ب.ظ.

      سارا جان اگر خبر متعلق به اداره مهاجرت بود ، قطعاً این کار را می‌کردم ولی‌ چون کاملا غیر رسمی‌ هست ، امکان سوئو برداشت زیاد هست.
      خوش باشی‌

  12. soolmaz said,

    آوریل 10, 2010 در 7:13 ق.ظ.

    salam amir jan, mituni ye zamanbandiye hodudi dar morede parvande man bedi? file numberam ke 30 nov 2008 bude,madarekam hodudan avayele tir 88 resid dasteshun,mamnun misham,ye soale dige inke dar in marhale cheghadr emkanesh hast be man began masalan madareket ya emtiyazet kame ya eshkal dare? yani kolan dar entezare chi basham!

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 3:04 ب.ظ.

      والا اینجور که اینها دارند کار میکنند ، در انتظار مهدی موعود !!!! شوخی‌ کردم.
      پرونده تو هیچ مشکلی‌ نداره و من تجربه اش را دارم که یکی‌ از دوستانم پرونده اش به تاریخ سپتامبر ۲۰۰۸ هست و تا الان چندین بار ازش مدارک اضافی خواسته اند ولی‌ همچنان در این پراسس بسر میبرند !!!! نمیشه دقیق چیزی را گفت و برنامه داد خصوصا در مورد شما.
      خوش باشی‌

  13. نجمه said,

    آوریل 10, 2010 در 7:28 ق.ظ.

    باز هم سلام
    به نظر شما این گواهی پلیس رو به جز از ایران دیگه از چه کشورهایی میخوان؟کشورهایی که متقاضی بعد از 18 سالگی به مدت حداقل 6 ماه اقامت داشته یا فقط کشورهایی که در 10 سال اخیر رفته است؟منظرم این جمله است که در ص 11از اپندیکس A مربوط به بوکلت 15 صفحه ای دمشق Visa Office Specific Instructions
    اومده:
    Please list all the countries that you visited and that you have lived in over the past 10 years.
    ویه سوال دیگه :آیا میبایست پشت مانی اردر اسم و آدرس متقاضی را مینوشتیم؟ آخه بازهم در این بوکلت اینو نوشته :
    Write your name and address on the back. Make sure that you have sent the correct type of bank draft; otherwise, your application will be returned to you
    شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 3:08 ب.ظ.

      در صورتی‌ که متقاضی از ۱۸ سالگی به بعد در کشوری ۶ ماه یا بیشتر اقامت داشته ، میبایستی عدم سو پیشینه را ارائه نماید.
      پشت درفت یا مانی اردر نوشتن اسم کامل کفایت می‌کند.
      خوش باشی‌

  14. sara said,

    آوریل 10, 2010 در 9:20 ق.ظ.

    سلام امیر جان.می گم این دمشق هم خوشحاله ها خودش ایمیل زده می گه مدارکو از دهلی دربافت کردن بعدا ما یه ایمیل زدیم که پرونده ما 8 ماه تو هند الاف بوده الان چه قدر طول می کشه حالا ایمیل زدن که ما هیچ اطلاعاتی راجع به پرونده شما نداریم اگه می شه یک سری اطلاعات راجع به خودتون به من بدین .من نمی فهمم یعنی چی؟
    من یه مدته حسابی مریضم و مشغول دوا دکتر …………….

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 3:10 ب.ظ.

      خدا بد نده ، الان که روبراه هستی‌ انشاالله ؟
      از چه طریق بهشان ایمیل زدی ؟؟؟ هیچ زمان از ایمیل مستقیم آنها استفاده نکن. از طریق خود سایت اداره مهاجرت استفاده کن و مشخصات کامل را هم بنویس ، اصل قضیه فایل نامبر هست.
      خوش باشی‌

  15. شهرام said,

    آوریل 10, 2010 در 2:31 ب.ظ.

    با سلام و تبریک سال نو

    نمیدانم چرا هیچ خبری در مورد پرونده های لاج شده قبل از 2008 نیست؟ ایا شما اطلاع دارید که به کجا رسیده است؟ با سپاس فراوان

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 3:22 ب.ظ.

      سال نو شما هم مبارک.
      والا تا آنجا که من در جریان هستم ، در تلاش هستند که دفتر پرونده‌های سال ۲۰۰۵ را ببندند و بروند سراغ پرونده‌های سال ۲۰۰۶. انشاالله که به تمام کارهایشان سرعت دهند.
      خوش باشی‌

  16. حسین said,

    آوریل 10, 2010 در 4:36 ب.ظ.

    با سلام
    میشه بگید» ویزا افیس» را در فرمهای سیدنی چی باید نوشت؟
    با تشکر

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 4:44 ب.ظ.

      حسین جان اگر در حال حاضر در ایران اقامت دارید: Damascus , Syria
      خوش باشی‌

  17. نجمه said,

    آوریل 10, 2010 در 6:59 ب.ظ.

    میگم انگار قرار نیست یه آب خوش از گلوم پایین بره.من هیچ اسمی از همسرم پشت مانی اردر ننوشتم.آخه روی خود مانی اردر اسمش تایپ شده بود.ولی نه اسم کامل چون اون دوستی که زحمت مانی اردر را کشیده بود نمی دونسته که اسم کوچک همسرم در شناسنامه یک پیشوند هم داره(مثلا محمدحسین)!!(بدشانسی از این بیشتر؟)منهم از ترس مغایرت و اینکه شنیده بودم مانی اردر می تونه بی نام هم باشه اونو در پشتش اصلاح نکردم. حالا بهنظرتون بازهم منتظر ریجکت شدن باشم؟شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 8:08 ب.ظ.

      نه بابا نگران نباش. این مساله اصلا جزو الزامات نیست و بهتر هست که این کار صورت پذیرد. نگران نباش. یک سوال هم من می‌خوام از دوستانی که در ایران هستند بپرسم. چرا همه به مانی اردر گیر دادند ؟؟؟؟!!!!! بابا جان بخدا درفت خیلی‌ خیلی‌ راحت تر هست. هیچ اسمی هم روش نیست.
      خوش باشی‌

  18. نجمه said,

    آوریل 10, 2010 در 8:19 ب.ظ.

    امیر اقا
    واقعا خوشحالم کردی ،اصلا طاقت دوباره کاری ندارم(شاید چون همسرم در این راه مردد است و همه کارهای مربوط به مهاجرت را خودم دارم انجام میدم ،شایدم خودم بجاش آزمون آیلتس بدم!!) .در پاسخ به سوال شما(حالا یک بار هم شد که شما سوال پرسیدید!!)باید بگم لااقل ما که خودمون انتخاب نکردیم .من دقیقا متن مربوط به پرداخت هزینه رو از بوکلت برای دوستمون در کانادا ایمیل زدیم بعدش ایشون اینو برامون فرستاد.من بی تقصیرم! شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      آوریل 10, 2010 در 8:49 ب.ظ.

      نه نجمه جان نگران نباش. انشاالله که همه چیز خیلی‌ خوب پیش خواهد رفت.
      آخه برای من خیلی‌ جالب هست. تمام کسانی‌ که از ایران اقدام کرده اند ، دنبال مانی اردر بودند. من برای هر کس که گرفتم ، درفت گرفتم و خیلی‌ راحته و مثل چک بانکی‌ هست. هیچ اسمی هم روش نیست.
      خوش باشی‌

  19. مژده said,

    آوریل 11, 2010 در 8:58 ق.ظ.

    عجب اوضاعي درست كرده اين مهاجرت كانادا… خيلي سخته كه در حال جمع آوري مدارك باشي يا تصميم به مهاجرت و اينهمه تغيير يهو رخ بده… ما كه فعلاً منتظر تشريف داريم تا بعد… امير جان ، شاد شاد شاد باشي

    • امیر said,

      آوریل 11, 2010 در 8:15 ب.ظ.

      آره مژده جان یک مقدار اوضاع قاراشمیش شده !!!!
      خوش باشی‌

  20. سپيده said,

    آوریل 12, 2010 در 5:07 ق.ظ.

    سلام
    امير جان در جواب نجمه گفتي كه درافت گرفتي چه جوري من ماني اوردر هم نتونستم بگيرم

    يك نفر به من سايتiran canada براي گرفتن ماني اوردر پيشنهاد كرد ولي نمي دانم مي شه

    اطمينان كرد يا نه من الان دارم خودم cridit card ميخرم ولي تقريبا 4 روز طول مي كشه

    از سايت shirazec.com

    نظر شما چيه

    مرسي

    • امیر said,

      آوریل 12, 2010 در 5:48 ب.ظ.

      سپیده جان من مقیم ایران نیستم. از بانک خودم درفت گرفتم ، خیلی‌ هم راحت. در مورد ایران و این شرکت‌ها من هیچ چیزی نمیدونم و نمیتونم اظهار نظر کنم.
      خوش باشی‌

  21. سارا said,

    آوریل 13, 2010 در 10:20 ق.ظ.

    دوست عزيز سوال من اين است كه ما هفته گذشته براي اولين بار مداركمون را داده ايم بنابراين هنوز فايل نامبر نداريم. اينكه شما گفتي 20 روز فرصت هست كه مدارك فرستاده بشه منظورت همين اولين سري ارسال مدارك است؟ آيا تغيير قانون ديگه شامل حال ما نميشه؟ مرسي

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 10:53 ق.ظ.

      نه سارا جان نگران نباش ، اگر قانون و یا لیست مشاغل تغییری بکند ، شامل حال شما نمی‌شود.
      خوش باشی‌

  22. hami said,

    آوریل 22, 2010 در 2:23 ب.ظ.

    salam aziz.agha man file numberam aomadeh va daram madarekamo amadeh mikonam .bayad begam man hodode 2 sal dar hend bodam va alan govahiye PCC bayad az hend befrestam baraye sefarat dar dameshgh .ama sefarate hend ba man hamkary nemikoneh va migeh 2 sal tol mikesheh hala man bayad che kar konam?lotfan rahnamyim kon.yani nafrestadane pcc hend baraye sefarat dar dameshgh baram moshkel saz misheh?

  23. اميد said,

    آوریل 28, 2010 در 12:41 ب.ظ.

    باعرض سلام وخسته نباشيد.متقاضي مهاجرت به کانادا ازطريق مهارت وتخصص کارهستيم.2دختر7و4ساله دارم.اگربحث مهاجرت مادرست شد.آيادولت کانادا حقوقي در قبال فرزندان من به ماميدهد ياخير…. باتشکرفراوان…..

    • امیر said,

      آوریل 28, 2010 در 9:36 ب.ظ.

      امید جان دولت کانادا به فرزندان شما ماهانه مبلغی را پرداخت خواهد کرد البته خیلی‌ جزئی هست. مقدارش را میتونید از دوستان ساکن کانادا سوال بفرمایید.
      خوش باشی‌

  24. آوریل 29, 2010 در 9:35 ق.ظ.

    hi what is yo fb site?

    • امیر said,

      آوریل 29, 2010 در 1:57 ب.ظ.

      ببخشید ، متوجه نشدم !!!
      خوش باشی‌

  25. nazanin said,

    ژوئن 27, 2010 در 12:22 ب.ظ.

    سلام من ليسانس زبان و ادب فارسي هستم و مدت 2سال بيمه و 3سال سابقه كار اداري دارم در صورت مهاجرت به كانادا چه مشاغلي رو مي تونم انتخاب كنم
    سپاسگذار

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:48 ب.ظ.

      نازنین جان من متأسفانه از نوع مشاغل در کانادا اطلأعی ندارم.
      خوش باشی‌

  26. pedram said,

    ژوئیه 29, 2010 در 9:43 ق.ظ.

    ببخشید من یه سوال داشتم.من مهندس عمرانم ولی‌ سابقه کار تو زمینهٔ معماری دارم.می‌تونم برا فدرال اقدام کنم تو گروه معماری؟

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 9:45 ق.ظ.

      بله پدرام جان. ملاک سابقه کار هست و نه رشته تحصیلی.
      خوش باشی

  27. pedram said,

    ژوئیه 29, 2010 در 9:47 ق.ظ.

    salam amir jon.mamnoonam
    movafagh bashid.

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 9:50 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  28. اوت 2, 2010 در 4:28 ق.ظ.

    سلام من اطلاعات بيشتري در مورد مهاجرت به كانادا احتياج دارم

    • امیر said,

      اوت 2, 2010 در 11:19 ق.ظ.

      دوست عزیز به سایت اداره مهاجرت مراجعه کنید ، کاملا مفید هست.
      خوش باشی

  29. اوت 2, 2010 در 5:34 ق.ظ.

    سلام .ميحوام سايت مربوط به مهاجرت رو به من معرفي كنيد


پاسخی بگذارید

