یک مشکل جدی !!!

متاسفانه ظاهراً لپ‌تاپ من «مرخص» شده !!! ویندوز اون را هم عوض کردم ولی‌ باز هم کار نمیکنه و وقتی‌ که کامپیوتر نداشته باشم ، انگار که هیچی‌ ندارم !!! سعی‌ می‌کنم به هر طریقی هست روزی حداقل یکبار به اینترنت کانکت بشوم و کارهایم را انجام بدهم. کلی‌ کلافه شدم ، چون از همه چیز بدور خواهم بود. برای کسی‌ که حداقل روزی ۱۰ ساعت به اینترنت وصل بود ، این یعنی‌ فاجعه. انشاالله که پولدار شم !!! و یک نو بخرم !!! البته اگر این دولت فخیمه بگذاره پولدار بشیم !!!
در هر صورت اگر دیر به دیر آپدیت می‌کنم و یا جواب کامنت‌ها را میدم ، عذرم موجه هست و پیشاپیش عذر خواهی‌ می‌کنم.
فقط هر کس خبر خوب گرفت به من اطلاع بده که کلی‌ خوشحال میشم.

خوش باشید

92 دیدگاه

  1. پژمان said,

    آوریل 14, 2010 در 12:12 ب.ظ.

    امیدوارم زود تر مشکلت حل بشه.

    منم در روز متوسط 8 ساعت اینترنت کار میکنم. و این تجربه تلخ دوری از اینترنت رو تا حالا چند بار داشتم – واقعا زجر آوره.

    حاضرم بی غذا بمونم بی اینترنت نه.

    به هر حال دعا میکنم سریعتر آخرین مدل لپتاب اپل رو به زودی بخری.

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 3:49 ب.ظ.

      اپل؟؟؟؟!!!!! برای اون که باید از ملکه وام بگیرم !!!!
      امیدوارم زودتر مشکلم حل بشه ، چون اینجوری واقعا امکان پذیر نیست.
      خوش باشی‌

      • AMIR said,

        آوریل 16, 2010 در 5:23 ب.ظ.

        NA BABA BORO APPLE.COM BA MAHI 25 TA 30 DOLAR MITUNI YE MACBOOK E KHODA BEKHARI.AGR MITUNI 45 DOLAR BEDI DAR MAH KE MITUNI UNVAGHT YE MACBOOK PRO BEKHARI

      • امیر said,

        آوریل 19, 2010 در 10:10 ق.ظ.

        ممنونم امیر جان ، انشاالله لپ‌تاپ بعدی.
        خوش باشی‌

  2. هرمز said,

    آوریل 14, 2010 در 12:56 ب.ظ.

    سلام به همه
    من از اوناییم که وضعییتشون تو برزخه. چون چند روزی قبل از 28 نوامبر 08 اپلای کردم. یه ایمیل زدم به دمشق نوشتم که 9 ماه از In Process شدنم گذشته،می خواستم مطمئن بشم که تو این فاصله نامه یا ایمیلی برام نفرستادین که به دستم نرسیده باشه. این دومین باری بود که ایمیل میزدم. بار اول 3 ماه بعد از In Process شدن ایمیل زدم و 7 روزه جواب اومد که منتظر باشین و… این دفعه بعد از 20 روز ببینین چه جوابی فرستادن:

    Please be advised that the status of the application has not changed since our last reply to you. Please understand that our office cannot provide you with a case status update on a regular basis, but rest assured that we will contact you when necessary. Therefore, no further questions will be answered unless the status of the application has changed. …

    فارسیش یعنی اینکه دیگه ایمیل نزن ! از لحن این نامه اصلا خوشم نیومد. می خواستم به دوستان هم سفارش کنم زیادی ایمیل نزنن.
    می خواستم از امیر بپرسم به نظرش آیا تغییر رویه دادن؟ چون بارها خود امیر ایمیل زدن رو مفید یا حداقل بی ضرر می دونست.

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 3:54 ب.ظ.

      هرمز جان فکر کنم افیسرت یک مشکلی‌ داشته !!! من برای یکی‌ از دوستانم دارم ماهی‌ یک ایمیل میزنم ولی‌ همیشه خیلی‌ خیلی‌ مودبانه و روز بعد جواب گرفتم. البته ایمیل زیاد زدن خوب نیست ولی‌ شما که ۲ تا ایمیل بیشتر نزدی. من ایمیل زدن را زمانی‌ که پروسه غیر عادی طولانی‌ شده بی‌ ضرر میدونم.
      خوش باشی‌

  3. هرمز said,

    آوریل 14, 2010 در 1:52 ب.ظ.

    سلام به همه
    من از اوناییم که وضعییتشون تو برزخه. چون چند روزی قبل از 28 نوامبر 08 اپلای کردم. یه ایمیل زدم به دمشق نوشتم که 9 ماه از In Process شدنم گذشته،می خواستم مطمئن بشم که تو این فاصله نامه یا ایمیلی برام نفرستادین که به دستم نرسیده باشه. این دومین باری بود که ایمیل میزدم. بار اول 3 ماه بعد از In Process شدن ایمیل زدم و 7 روزه جواب اومد که منتظر باشین و… این دفعه بعد از 20 روز ببینین چه جوابی فرستادن:

    Please be advised that the status of the application has not changed since our last reply to you. Please understand that our office cannot provide you with a case status update on a regular basis, but rest assured that we will contact you when necessary. Therefore, no further questions will be answered unless the status of the application has changed. …

    فارسیش یعنی اینکه دیگه ایمیل نزن !! از لحن این نامه اصلا خوشم نیومد. می خواستم به دوستان هم سفارش کنم زیادی ایمیل نزنن.
    می خواستم از امیر بپرسم به نظرش آیا تغییر رویه دادن؟ چون بارها خود امیر ایمیل زدن رو مفید یا حداقل بی ضرر می دونست.

  4. reza said,

    آوریل 14, 2010 در 2:05 ب.ظ.

    salam
    etefaghan lap tope manam emrooz bad az kharab kardane 2 ta hard drive elam kard ke dige nabaiad roosh hesab konam.pas ta inja ba ham ham dardim.rasty che marky mikhay bekhary?

    • امیر said,

      آوریل 14, 2010 در 4:04 ب.ظ.

      والا پژمان چون کلاس بالاست ، اپل را پیشنهاد داد. من دهاتی !!! شاید دل بگیرم. چون کارخانه اش هم که بغل گوشمون هست. ولی‌ هنوز فرصت بررسی‌ پیدا نکردم ، باید کمی‌ برایش وقت بگذارم.
      خوش باشی‌

  5. مرتضی said,

    آوریل 14, 2010 در 5:32 ب.ظ.

    سلام
    تو خوبه بی اینترنتی جواب همه را به موقع دادی!!!!!!
    وقتی پستتو خوندم گفتم الان کامنتها بی جوابه دیدم نه بابا امیر خان کارش درسته !!
    فقط سیستم جدید شیرینی فراموش نشه !!
    از اون کوکیهای خوشمزه انگلیس مارو مهمون کن.

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:22 ب.ظ.

      بابا جان گفتم که سعی‌ می‌کنم روزی یکبار را کانکت بشم. الان هم کتابخونه هستم و نمیدونم واسه شنبه و یکشنبه که تعطیله چکار کنم. اون هم چشم ، درخواست وام دادم از ملکه !!!
      خوش باشی‌

  6. دوستدار ونکوور said,

    آوریل 14, 2010 در 5:46 ب.ظ.

    سلام دوست عزیز
    امیدوارم مشکل کامپیوترت به خوبی رفع شه. امیر جان باورت میشه تا میبینم آپ کردی تند تند با هیجان زیاد میام تا ببینم چه خبر شده که گاهی مثل الان یه دفعه وا می مونم چون انتظار یه اتفاق خاص تو پروسه مهاجرت و قوانین اونو دارم!!!!!
    آخه تازگیها کثر فقط مواقعی پست جدید میذاری که اتفاق خاصی افتاده باشه.
    به هر حال از زحمات همیشگیت ممنونم و امیدوارم همیشه سلامت و شاد و موفق و پر پول باشی

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:24 ب.ظ.

      راست میگی‌ یک مقدار این اواخر تنبل شده بودم. البته در گیر یکسری کار‌ها هستم !!!
      در هر صورت باید فکر یک لپ‌تاپ جدید باشم.
      خوش باشی‌

  7. heiroon said,

    آوریل 14, 2010 در 6:58 ب.ظ.

    یه studio XPS دل بگیر حالشو ببر امیرجان

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:29 ب.ظ.

      چشم ، فقط یک مساله میمونه ، پولش را از کجا بیارم ؟؟؟!!!!
      خوش باشی‌

  8. reza1100 said,

    آوریل 14, 2010 در 7:01 ب.ظ.

    امیر جان
    اگه نمیخوای یکی دیگه نو بخری ، شاید اگه مشکل لپ تاپتو دقیق بگی بتونیم برات یه کاری بکنیم. مگر اینکه خودت همه گزینه های رفع عیبو گذرونده باشی.
    به هر حال من در خدمتما . هر کاری در اینمورد از دستم بر بیاد انجام میدم.
    خوش باشید

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:32 ب.ظ.

      ممنونم رضا جان ، هنگ میکنه ، بعضی‌ موقع ها صفحه مونیتورش خاموشه ، با کوچکترین حرکتی‌ خاموش میشه ، چند بار باید خاموش و روشن کنم تا چراغ هاردش روشن بشه ، فکر کنم باید عوضش کنم !!!
      خوش باشی‌

  9. pasargad said,

    آوریل 14, 2010 در 8:51 ب.ظ.

    سلام اقا امير من كه از زماني كه بلاگ شما رو پيدا كردم شده بلاگ مرجع قوانين مهاجرتي🙂
    يه جورايي تو مايه هاي وب سايت سازمان مهاجرت خلاصه كه وب سايت مرجع منو تعطيل نكنيد يه وقت كه من حسابي از دنيا بي خبر ميمونم

    موفق و شاد باشد

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:35 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز اما الان تو شرایط بدی هستم ، سعی‌ می‌کنم ولی‌ همین یک بار در روز رفتن به کتابخانه هم خیلی‌ راحت نیست ، خصوصا که ساعت تعطیلی‌ اینجا خیلی‌ بد هست !!!
      خوش باشی‌

  10. باران said,

    آوریل 15, 2010 در 3:10 ق.ظ.

    dell هم خیلی خوبه امیر جان !! راستی قیمت لپ تاپ چقدره؟؟ میخوام با اینجا مقایسه کنم ولی تا اونجایی که میدونم قیمت کامپیوتر در مقایسه با اروپا خیلی ارزونه !
    خوش باشی…

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:41 ب.ظ.

      باران جان دل کارخانه اش تو ایرلند هست و مستقیم از کارخانه برامون میفرستند. ایرلند هم که همین بغل گوشمون هست. در این مورد میدونم که از کانادا ارزونتر هست.
      خوش باشی‌

  11. تیتی said,

    آوریل 15, 2010 در 7:23 ق.ظ.

    اینقدر این روزهاا متظریم که وقتی بالا صفحه تیتر » مشکل جدی » رو دیدم قلبم ریخت. فکر کردم یه چیزی مشابه دروغ اول اوریله😀 امیدوارم لپ تاپتون درست شه

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 1:54 ب.ظ.

      تیتی جان انشاالله که همه چیز به خوبی‌ پیش خواهد رفت. نگران نباش.
      خوش باشی‌

  12. sara said,

    آوریل 15, 2010 در 11:17 ق.ظ.

    سلام آقا امير اميدوارم مشكل بزودي حل بشه .
    من در مورد سوابق تحصيلي براي پر كردن فرمها سوال داشتم
    اگه همسرم به جاي 5 سال ابتدايي 6 ساله درسشونو تموم كرده باشند ( بخاطر شرايط جنگ ) بايد در سوال 10 جدول كه بايد تعدادسالها رو مشخص كنم Elementry , primary school رو 9 بزنم يا همون 8؟

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 2:15 ب.ظ.

      ممنونم سارا جان. همان که بوده را بنویسید ، ۹ سال.
      خوش باشی‌

  13. Majid said,

    آوریل 15, 2010 در 12:34 ب.ظ.

    سلام امیر خان

    دیدم حالا که بحث لپ تاپ یه سوال بپرسم.به نظر شما از تهران بگیرم بهتره یا برم از کانادا بگیرم.و به نظر شما چه مارکی بهتره.

    ممنون

  14. آوریل 15, 2010 در 2:44 ب.ظ.

    آقا امير شرمنده من خيلي اذيتت كردم براي تكميل فرمهام اما متاسفانه باز سوال دارم قسمت مربوط به خواهر ها و برادر ها اطلاعات نام و نام خانوادگيشون بايد براساس پاسپورتشون باشه ؟مثلا اسم خواهرم درپاسپورتشAzadeh باشه و من بنويسم Azade ايراد داره ؟ ديگه اينكه آدرس منزلشونو بايد دقيق بهمراه كدپستي بنويسم ؟ديگه اينكه در قسمت نامشون اول نام خانوادگي بعد نام ذكر بشه ؟

    • امیر said,

      آوریل 15, 2010 در 3:11 ب.ظ.

      سارا جان چرا طبق پاسپورت نمینویسی؟ همان که در پاسپورتشان هست بنویس. اگر هم پاسپورت ندارند ، مهم نیست که چه جوری مینویسی. اول نام و بعد نام خانوادگی. آدرس باید دقیق باشه.
      خوش باشی‌

  15. مينا said,

    آوریل 15, 2010 در 3:47 ب.ظ.

    بازم سلام
    من همونم كه سوتي داده بودم توي اسكجوال يك. مرسي از وقتي كه مي ذارين براي حل معضلات مهاجرت
    بد جوري كلافه ام. نمي دونم توي apology letterچي بنويسم كه هم مختصر باشه هم مفيد. لينكي سراغ ندارين از اينجور نامه ها؟
    و اينكه توصيه مي كنين كه بگم گمراه شدم (بخاطر شروع شدنش با پناهندگي) بهتره يا اينكه موقع اپديت حواسم نبود و مثل فرمهاي اوليه ام پر كردم. جون اصولا با يك نگاه اوليه فكر مي كني سوالها فقط به جرايم مربوط مي شه. دلايل ريجكت اون موقع سفارت رو بذارم خوبه يا نه؟
    ؟؟؟؟
    ): ديگه اين سوتي ها هم بخواد آدم رو علاف كنه معركه س

    • امیر said,

      آوریل 16, 2010 در 12:08 ب.ظ.

      مینا جان من یک فرمت پیشنهادی بهت میدم ، یک چکی‌ بکن خودت و با توجه به شرایطت تغییری اگر لازم هست انجام بده و ایمیل کن براشون. برایت ایمیل کردم.
      خوش باشی‌

  16. reza1100 said,

    آوریل 15, 2010 در 4:00 ب.ظ.

    امیر جان
    مشکل از مادربرد لپتاپته . یه لحیم کاری کوچولو میخواد.
    اگه خیلی وقته داریش ،برو نو بخر.
    من لپ تاپم Vaio هست که از آمریکا برام خریدن و مونتاژ همونجاست. خیلی راضی هستم.
    خوش باشید

    • امیر said,

      آوریل 16, 2010 در 12:12 ب.ظ.

      آره رضا جان قطعی داره ، هاردش هم مشکل داره. باید بگذارم وقتی‌ اومدم ایران ، اونجا درستش کنم. ۵ ساله داره کار میکنه. مال من هم سونی هست ، حالا رفتم تو کار دل. احتمالا امروز یکی‌ سفارش میدم. باز هم ممنون.
      خوش باشی‌

  17. باران said,

    آوریل 15, 2010 در 10:34 ب.ظ.

    دغا کن یک کار توپ پیدا کنم برات یک اپل حسابی میفرستم !!!! راستی یک کمی از مهاجرت های کشورهای دیگه بنویس!!!! باران همچنان در فکر استرالیاست ..
    خوش باشی

    • امیر said,

      آوریل 16, 2010 در 12:16 ب.ظ.

      باران جان نه فکر کنی‌ برای اپل هست‌ها !!! ولی‌ از ته دل دعا می‌کنم کار خوب پیدا کنی‌. ببینم فقط نشی‌ مثل اون بنده خدا که امام رضا میرفت و دعا میکرد که تو بانک برنده بشه ، بعد یک شب خدا اومد تو خوابش و بهش گفت که اول یک حساب برو باز کن بعد بیا دعا کن !!!! دنبال کار هستی‌ که؟
      خوش باشی‌

  18. reza1100 said,

    آوریل 16, 2010 در 12:27 ق.ظ.

    امیرجان
    5 شنبه روز خوبی بود . هم پستال اردر اومد هم فایل نامبر.
    آقا یه سئوال :
    آدرسی که فایل نامبرو میزاشتن و وضعیتو چک میکردن چی بود؟ بده بریم چک کنیم ببینیم شاید ویزامونم صادر کرده باشن !!!!
    موفق باشی

  19. آوریل 16, 2010 در 11:32 ق.ظ.

    خصوصي____________
    آقا امير شرمنده من زياد مزاحمتون شدم . با اين احوال كه سيستمتون ريخته بهم زحمت بزرگيه اما اگه جواب بديد ممنون مي شم .
    راستش من قسمت personal history رو نمي دونم چطور بايد پر كنم ؟
    …………………………………
    ……………………………
    …………………………
    ………………………………

    • امیر said,

      آوریل 16, 2010 در 1:05 ب.ظ.

      سارا جان خوبه همینجوری ، فقط یادت باشه باید محل هایی که کار میکردی و درس میخوندی را هم در قسمت مربوطه بنویسی‌. همینجوری خیلی‌ عالیه.
      هر چیزی مینویسی به عنوان سابقه‌ کار باید مدرکش را هم ارسال کنی‌. اگر میتونی‌ مدرکش را جور کنی‌ ، بنویس در غیر اینصورت توصیه نمیکنم.
      خوش باشی‌

  20. آوریل 16, 2010 در 11:33 ق.ظ.

    پيشاپيش از پاسخ و وقتي كه مي گذاريد ممنونم….

    • امیر said,

      آوریل 16, 2010 در 1:13 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  21. آوریل 16, 2010 در 1:01 ب.ظ.

    امير جان قول مي دم اين آخرين سواليه كه مي كنم . خيلي اذيت شدي مي دونم …
    سوابق كارهايي كه من كردم با كد 1431 كه زير مجموعه 1111 هست خيلي نزديكه حالا من در قسمت your work experience بايد كد NOC رو 1111 بزنم و مين ديوتي مربوط به اونو بنويسم يا كد 1431 منظورم اينه كه كد 1431 زير مجموعه هست آيا در اين قسمت اگه بعنوان كارمند حسابداري اين كد و مين ديوتيرو بنويسم غلطه ؟

    • امیر said,

      آوریل 16, 2010 در 1:16 ب.ظ.

      سارا جان کد NOC باید بر اساس لیست ۳۸ تائی‌ باشه در غیر اینصورت رد میکنند. مین دیوتی را هم بر همان اساس باید نوشت. باید شغل انتخابی جزو لیست باشه.
      خوش باشی‌

  22. سعید said,

    آوریل 16, 2010 در 1:26 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من مدارکمو 17/1 تا حالا دی اچ ال کردم هنوز نرسیده مسیرهایی که رفته رو برات مینویسم مشکلی نیست بنظر شما
    Friday, April 16, 2010 Time LocationArrived at Sort Facility Cincinnati Hub – USA04:06 Cincinnati Hub, OH – USA
    Arrived at Delivery Facility in Halifax – Canada04:22 Halifax – Canada
    Thursday, April 15, 2010 Departed Facility in Hamilton – Canada08:31 Hamilton – Canada
    Piece 1:JD012043309380000676
    Processed at Hamilton – Canada08:31 Hamilton – Canada
    Piece 1:JD012043309380000676
    Arrived at Sort Facility Hamilton – Canada07:49 Hamilton – Canada
    Departed Facility in Cincinnati Hub – USA04:56 Cincinnati Hub, OH – USA
    Processed at Cincinnati Hub – USA04:18 Cincinnati Hub, OH – USA
    Clearance processing complete at Cincinnati Hub – USA01:08 Cincinnati Hub, OH – USA
    Wednesday, April 14, 2010 Clearance delay03:17 Cincinnati Hub, OH – USA
    Clearance processing complete at Cincinnati Hub – USA01:14 Cincinnati Hub, OH – USA
    Tuesday, April 13, 2010 Clearance delay02:20 Cincinnati Hub, OH – USA
    Sunday, April 11, 2010 Departed Facility in Express Logistics Centre, Dubai – United Arab Emirates05:12 Express Logistics Centre, Dubai – United Arab Emirates
    Piece 1:JD012043309380000676
    Processed at Express Logistics Centre, Dubai – United Arab Emirates00:46 Express Logistics Centre, Dubai – United Arab Emirates
    Piece 1:JD012043309380000676
    Arrived at Sort Facility Express Logistics Centre, Dubai – United Arab Emirates00:36 Express Logistics Centre, Dubai – United Arab Emirates
    Piece 1:JD012043309380000676
    Saturday, April 10, 2010 Departed Facility in Tehran – Iran (Islamic Republic of)19:05 Tehran – Iran (Islamic Republic of)
    Piece 1:JD012043309380000676
    Processed at Tehran – Iran (Islamic Republic of)18:59 Tehran – Iran (Islamic Republic of)
    Piece 1:JD012043309380000676
    Arrived at Sort Facility Tehran – Iran (Islamic Republic of)18:55 Tehran – Iran (Islamic Republic of)
    Piece 1:JD012043309380000676
    Shipment picked up15:10 Tehran – Iran (Islamic Republic of)

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 9:59 ق.ظ.

      سعید جان اشتباه شده ، به اعتقاد من یک سری به دفتری که مدارک را ارسال کرده اند بزن. در هر صورت خواهد رسید اما شاید با کمی‌ تاخیر.
      خوش باشی‌

  23. سعید said,

    آوریل 16, 2010 در 1:37 ب.ظ.

    اون مسیر آخریه نگرانم کرده انگار دوباره از کانادا رفته امریکا

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:00 ق.ظ.

      نگران نباش ، ولی‌ پیگیر باش.
      خوش باشی‌

  24. آوریل 16, 2010 در 1:53 ب.ظ.

    يعني من با كد 1111Accountant اقدام كنم نه با زير مجموعه اين كد مثلا با كد 1431 ؟آخه خيلي سوابق كاري من با كد 1431 همخوني داره به عنوانAccounting and Related Clerks

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:02 ق.ظ.

      سارا جان کدی که در فرم اسکجوال ۳ مینویسی باید جزو لیست ۳۸ تائی‌ باشه. شرح وظایف هم باید همانند آن باشه.
      خوش باشی‌

  25. نجمه said,

    آوریل 16, 2010 در 1:55 ب.ظ.

    سلام امیر آقا
    از اونجاییکه احتمالا بیشترین کاربرد کامپیوتر شما حل مشکلات مهاجرتی دوستانتون بوده(وگرنه سر کارتون که حتما کامپیوتر داشتید)اخلاقا وظیفه ماهاست که به خاطر خودمون هم که شده یکی به رسم هدیه براتون بگیریم!امیدوارم هرچه زودتر یه اپل بخرین و ازش لذت ببرین.یه سوال دارم برای مدارک دمشق آیا باید فقط ترجمه تاییدیه دیپلم را فرستاد و کلا از دوره دبیرستان مایی که نظام قدیم بودیم چی لازم دارند؟ از دوره لیسانس چی؟ریزنمرات را هم میخوان یا فقط مدرک ترجه شده را؟شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت نجمه جان. دیپلم که داری ، همان را بده ترجمه. مدرک لیسانس و ریز نمرات را هم باید بفرستی‌.
      خوش باشی‌

  26. نادر said,

    آوریل 16, 2010 در 4:08 ب.ظ.

    سلام امير جان
    يكي از دوستان فرمهاي سيدني رو كامل پر نكرده بود كه از سيدني 4 تا ايراد ازش گرفتند و فرمها رو پس فرستادند.حالا بايد دوباره اقدام كنه يا فرمها رو كامل كنه و به همراه فرمهاي ناقص بفرسته؟
    اميدوارم كامپيوتر رت زودتر درست بشه.

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:08 ق.ظ.

      نادر جان در پاراگراف آخر نامه‌ای که به دستش رسیده دقیقا قید شده که باید مجددا فرم‌ها را پر کند و به همراه فرم‌های قبلی‌ ارسال کنند.
      خوش باشی‌

  27. الناز said,

    آوریل 16, 2010 در 8:27 ب.ظ.

    سلام
    من همچنان نگران و منتظر Medical هستم يكي از دوستام كه فايل نامبرش از من 10 روز جلوتر بود ( ولي update مدارك من جند روز زودتر به سفارت رسيده بوده) چهارشنبه سوري مديكالش اومد، اما من هنوز منتظرم و بيشتر نگران اينكه نكنه پست اشتباه گفته باشه و update مداركم به سفارت نرسيده باشه و يا اينكه نكنه مديكالم تو پست ايران گم بشه و ….
    توي سايت همچنان وضعيتم in process هست ، يعني هنوز مديكالم رو نفرستادن؟؟؟؟!!!!

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:12 ق.ظ.

      نگران نباش الناز جان. تو سایت چیزی نشان نمیده که مدیکال را ارسال کرده اند یا نه. به اعتقاد من یک ایمیل بزن و از آنها سوال کن که آیا نامه‌ای ارسال کرده اند برایت یا نه. البته هیچ زمانی‌ ۲ تا پرونده را با هم قیاس نکنید.
      خوش باشی‌

  28. ونوس said,

    آوریل 17, 2010 در 6:32 ق.ظ.

    امير جان منظورت ازكپي برابر اصل نسخه فارسي اينه كه مهر كپي برابر اصل دارالترجمه رو داشته باشه مدارك يا مهر كپي برابر اصل دادگستري رو بايد بگيرم؟

    منم تقريبا بيشتر روزها رو به نت وصل هستم (حالا چه استفاده كنم چه نكنم) يه جوري عادت شده واقعا بدون اينترنت بون واقعا سخته. اميدوارم هر چه زودتر بتوني نت بوك جديد رو بخري

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:14 ق.ظ.

      دادگستری کپی‌ برابر با اصل کنه و دارالترجمه هم مهرش کنه به زبان انگلیسی که برابر با اصل هست.
      خوش باشی‌

  29. soolmaz said,

    آوریل 17, 2010 در 6:42 ق.ظ.

    salam amir jan,gamunam man cheshmet kardam, dashtam hafte pish koli az ontime budaneto pishe amir(aghaye hamsar)tarif mikardam, ye soal tebghe mamul: email ke gofti nafrestam , yeki az dustan mige mitun az canada name job offer befreste baram.dar ghebale ye mablaghi,be nazaret alan dige be dardam mikhore? dige inke mishe az tarighe job offer ham eghdam konam? shayad rahe saritari bashe,mamnun va be omide kharide laptope jadid

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:17 ق.ظ.

      سولماز جان راهی‌ سریع تر از اینی که الان هستی‌ وجود نداره ، جاب آفر اگر به پرونده ات اضافه کنی‌ ، تاثیر مثبت داره ولی‌ شاید در زمانت تأثیری نداشته باشه.
      خوش باشی‌

  30. آوریل 17, 2010 در 10:06 ق.ظ.

    امير جان من توضيحات مربوط به كد 1111 رو خوندم من كه سوابق كاريم بعنوان حسابدار در شركتهايي هست كه كاري غير از حسابداري انجام ميدن مثلا كار بازرگاني مي كنن. اما در توضيحات مربوط به كد 1111 اينو نوشته
    Financial auditors and accountants are employed by auditing and accounting firms throughout the private and public sectors, or they may be self-employed.
    يعني حسابداران و حسابرسان مالي كه در شركتهاي مالي و حسابداري كار كردند از طريق اين كد مي تونن اقدام كنن حالا مي خوام بدونم براي من با اين شرايطي كه دارم از كدوم كد NOC بايد استفاده كنم ؟

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:21 ق.ظ.

      سارا جان مگر شرکت شما بخش حسابداری نداره؟ مگه تو زیر مجموعه مدیریت حسابداری و یا اسمی مشابه این کار نمیکنی‌؟
      نه اینجور که میگی‌ نیست. اگر حسابدار هستی‌ ، کد شغلت همین هست.
      خوش باشی‌

  31. احسان said,

    آوریل 17, 2010 در 10:19 ق.ظ.

    سلام امير عزيز
    یکی از دوستانم که واسه کبک اقدام کرده بود و بعد طبق قوانین جدید فدرال اومد تغییر پرونده داد بعد از مدت ها انتظار و موندن در وضعیت این پراسس بالاخره سه شنبه گذشته یه ایمیل دریافت کرد که ازش توضیحات بیشتر درباره جزئیات سابقه کارش و شرح وظایفش + سوپیشینه جدید+ کپی مدارک فارسی تحصیلی رو خواستن که ظرف مدت 60 روز ارسال کنه. یه جورایی انگار دوباره همه مدارک رو باید بفرسته. ایشون توی فروردین 88 یعنی یک سال پیش برای پرونده کبک مصاحبه هم داده بود. حالا ميشه بگي مفهوم دقيق اين جمله چيه؟
    Please provide us with more information regarding your employment with National Oil Company. Include your job titles, roles and responsibilities, full name of the company, main clients, etc.
    منظور از كلاينت چيه؟ كلاينت هاي شركت؟
    lمرسي از لطفت

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:25 ق.ظ.

      احسان جان اینجور که معلومه روی سابقه‌ کار شک کرده اند و سابقه‌ کار ایشان هم نتونسته به تمام سوالات افیسر پاسخ بده. باید نشان دهد که شرکت فعال هست و مشتری داره !! سعی‌ کنه مدارکی که می‌‌خواهند را جور کنه تا شک افیسر برطرف بشه.
      خوش باشی‌

  32. آوریل 17, 2010 در 1:17 ب.ظ.

    واي امير جان تورو خدا جواب بده…..

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:40 ق.ظ.

      شرمنده‌ام بخدا ، دارم سریع جواب میدم ، فونت فارسی هم ندارند و خیلی‌ مکافات دارم.
      خوش باشی‌

  33. آوریل 17, 2010 در 7:18 ب.ظ.

    يك چيز ديگه اي كه از يكي از دفاتر مهاجرتي امروز شنيدم اين بود كه در هر مورد از 38 مورد رشته ها كه بخوام اقدام كنم بايد حتما يكسال سابقه كار مديريتي داشته باشم . نمي دونم اين حرف درسته يا نه و گفتند كه من بايد با كد 0111 كه مربوط به مديران مالي هست اقدام كنم .حالا موندم با 4 سال سابقه بعنوان حسابدار بايد با كدوم كد بالاخره اپلاي كنم ممنون مي شم جواب بدي

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:41 ق.ظ.

      هر کی‌ این را گفته ، مزخرف گفته !!! نگران این قضیه نباش.
      خوش باشی‌

  34. sara said,

    آوریل 18, 2010 در 7:46 ق.ظ.

    amir jan omidvaram computeret dosorst shode bashe

    man ye soal dashtam madareki ke dar ghesmat e dovom bayad ferestad ro az koja mishe listesh ro peyda kard, ma form ha ro por kardim va alan email umade 120 ruz vaght darym madareko befrestym

    khastam bedunam jaye khasi ro mishnasi ke liste kamele madareko gofte bashe daghigh

    mamnun

  35. reza1100 said,

    آوریل 18, 2010 در 9:20 ق.ظ.

    سلام امیرجان
    سئوالی که سارا پرسیده منو به فکر انداخته که شاید شما که اونطرف هستی بتونی کمکمون کنی. اگه تونستی و وقت کردی به شرح شغل کد 1111 و 1431 یه نگاهی بنداز. ما سابقه ای که ارائه کردیم به عنوان حسابدار یک شرکت شیمیایی دادیم. البته شرح وظایف کد 1111 که جز 38 رشته است ارائه کردیم بعلاوه یکسری هم خودم نوشتم و فاطیما ترجمه کرد که الان میبینم 4 موردش جز شرح وظایف کد 1431 هستش. البته بگم اگه نگاه کنی متوجه میشی که این دوتا شرح شغل خیلی به هم نزدیکن .
    ظاهرا تو توضیحات 1111 نوشته حسابدارانی که در شرکتهای مالی کارمیکنن (نه مثل ما که در یک شرکت شیمیایی کار کرده بودیم) . البته عنوان کد 1431 ، Clerk داره .
    حالا از این نظر میگم شما میتونی کمکمون کنی که آیا در خارج از ایران ( چون ایران ظاهرا با همه جا فرق داره) حسابداران مثل مورد ما در شرکتهای غیر مالی کار نمیکنن؟ و اگه کار میکنن بین خودشون به کسایی که در شرکتهای غیر مالی کار میکنن میگن Clerks و اونهایی که در شرکتهای مالی کار میکنن میگن Accuntants ؟
    خیلی ممنون میشم اگه اینو میدونی بهم بگی.
    خیلی ممنون

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:50 ق.ظ.

      رضا جان نگران نباش. حسابداران هم در شرکت‌های مالی کار میکنند و هم در شرکت‌های غیر مالی. مهم این هست که عنوان شغل «حسابدار» باشه. از طرفی‌ ، اگر تنها یک مورد از شرح وظایف کد ۱۱۱۱ با شما هماهنگ باشه ، کفایت میکنه و جای نگرانی نیست.
      خوش باشی‌

  36. مجيد said,

    آوریل 18, 2010 در 11:39 ق.ظ.

    سلام، ديدم حالا که لپ تاپ نداري و نمي توني جواب کامنتها رو بدي يه سوال هم من بپرسم!

    براي اينکه امتياز سابقه کار رو کسب کنم بايد حتما همه چهار سال توي ليست 38 تايي کار کرده باشم يا اينکه اگه يک سال توي ليست 38 تايي کار کنم و سه سال ديگه توي کاري که توي noc جزء A يا B باشه هم قبوله.
    ممنون
    راستي شماره حساب بدي همگي حق مشاوره رو مي ريزيم به حساب که لااقل يه لپ تاپ نو بتوني بگيري.

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:53 ق.ظ.

      ممنونم مجید جان. باید حداقل یکسال جزو لیست ۳۸ تائی‌ کار کرده باشید ، و سالهای دیگر مهم نیست که جزو لیست باشه. ۴ سال به بالا هم اگر سابقه‌ کار داشتید ، امتیاز کامل را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  37. سما said,

    آوریل 18, 2010 در 1:51 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من هنوز مشکلم کماکان باقی است .وکیل بیرحمم هم از جواب دادن به من تفره میره
    وضعیتم هم که برام فرستاد(که میگفت ما چک میکنیم میاد)با اون فرمتی که شما به من گفتی کاملا»فرق داره.من هم که خودم تا حالا ندیدم.
    متاسفانه امکان اینکه به شما زحمت بدهم رو هم ندارم.
    فقط به نظر شما شخص خودم چه کاری می تونم انجام بدهم.یعنی اگر شما جای من بودید چه کار میکردید.
    از اینکه اینقدر مزاحمت میشم عذر می خواهم.به قولی این وکیله با گندایی که میزنه نه راه پس برام گذاشته نه پیش.
    به نظر شما چرا به من داره دروغ میگه؟
    راستی انرژی + هم کاری واسه من نکرد
    بازم ازت ممنونم

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 10:58 ق.ظ.

      سما جان خیلی‌ از مشاور‌ها نگران هستند که شما با یک ایمیل از آنها سلب مسئولیت کنید و برای همین هم هست که اطلاعات خود شما را هم کامل به خودتان نمیدهند !!!! من اگر جای شما بودم ، اول از همه از شخصی‌ می‌خواستم که فایل نامبر را چک کنه تا مطمئن بشی‌ مشکل از اینجا نیست. نگران نباش ، حل خواهد شد. از یکنفر که بهش اعتماد داری بخواه که بهت کمک کنه.
      خوش باشی‌

  38. نجمه said,

    آوریل 18, 2010 در 3:56 ب.ظ.

    آقا امیر سلام
    هنوز به اینترنت دسترسی ندارین؟ببخشین میشه نظرتونو رو راجع به این قسمت از وبسایت FBI در خصوص پرداخت هزینه گواهی عدم سو پیشینه بدین؟ 3. Payment

    Include $ 18 – U.S. dollars in the form of a money order, certified check made payable to the Treasury of the United States (please be sure to sign where required), or you may pay by credit card. Note: No cash, personal checks, or business checks will be accepted.
    Must be exact amount
    If for a couple, family, etc., include $18 for each person
    If paying by credit card you must include the completed credit card payment form
    Credit cards will not be used for expedited mail services
    Note: Personal or business checks are not an acceptable form of payment for Departmental Order (DO) Requests. Effective 7/2/2009, all personal and business checks submitted with a DO Request will not be returned. CJIS Division will provide the customer a letter denoting the reason the monetary instrument could not be used.

    به نظر میاد امکان پرداخت بوسیله کارتهای ویزا و … در صورت استفاده از سرویسهایی نظیر DHL وجود ندارد؟
    شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 11:00 ق.ظ.

      نه هیچ مشکلی‌ نداره. فقط باید فرم مربوطه دقیق پر بشه.
      خوش باشی‌

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 11:06 ق.ظ.

      والا من هم دقیقا متوجه این قسمتش نشدم!!! ولی‌ نباید مشکلی‌ داشته باش. روال کارشان پستی هست !!!
      خوش باشی‌

  39. سعید said,

    آوریل 19, 2010 در 10:31 ق.ظ.

    من یه اچ پی مشخصات بالا دارم میخای برات بفرستم
    راستی آخرین آپدیت مسیر نامه ام به سیدنی Friday, April 16, 2010 Time LocationForwarded for delivery17:04 Halifax – Canada بوده به گمانم مشکل حل شده باشه.
    اما اگه مزاحم نیستم چند تا سوال آیا برای سابقه کار مدرکی دال بر بیمه هم میخان؟
    آیا سابقه کار رو به انگلیسی تایپ کنیم و از سازمان مهر و امضاء بگیریم لزوم به ترجمه نیست؟
    رزومه هم جزو موارد ارسالی به دمشق هست اونم اگه به انگلیسی باشه دیگه به دارالترجمه نیازی هست؟
    آیا من که علاوه بر اینکه مسئول و مدیر بخش آموزش سازمان خودم هستم و از زیر بندهای شغل استاد موسسات آموزشی اقدام کردم ولی در دانشگاهها و موسسات آموزشی هم 10 ترم تدریس داشتم خوبه در مرحله ارسال مدارک به سیدنی سوابق اینها رو هم اضافه کنم یا با همون سابقه سازمان خودم بسه و لزومی به اینا نیست؟

    • امیر said,

      آوریل 19, 2010 در 11:50 ق.ظ.

      خوب خدا را شکر.
      بیمه اصلا نیازی نیست.
      نه دیگه. کسی‌ نامه انگلیسی را ترجمه نمیکنه. خیلی‌ هم خوب هست.
      نه رزومه هم به ترجمه نیازی نداره.
      منظورت دمشق هست دیگه!!! اگر در فرم اولیه که به سیدنی فرستادی نوشتی‌ که باید بفرستی‌. اگر ننوشتی الان دیگه تغییری نده.
      خوش باشی‌

  40. الناز said,

    آوریل 19, 2010 در 5:59 ب.ظ.

    ممنونم از راهنمایی

    • امیر said,

      آوریل 20, 2010 در 9:22 ق.ظ.

      خواهش می‌کنم
      خوش باشی‌

  41. سعید said,

    آوریل 19, 2010 در 7:39 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    با تشکر از این همه دقت و حوصله
    امیر جان 2 تا سوال 1- آیا یک نمونه از شرح شغل تهیه شده رو دارید برای من بفرستید ؟
    2- اگه به فرض مثال یه مشکلی در پر کردن فرمها یا سوالی برای آفیسر پرونده پیش بیاد و لازم بشه مدارکو دوباره فرستاد آیا باید براساس قوانین روز ارسال بشه یا مشمول قوانین قبل هست؟
    3- آیا این مدارک و سوابقی که الان ارائه میشه وقتی شهروند هم میشی در کانادا باید توی همون زمینه کار کنی و یا میشه از سوابق دیگه ای استفاده کرد؟

    • امیر said,

      آوریل 20, 2010 در 9:32 ق.ظ.

      سعید جان من در چند پست گذشته مطلبی در مورد فرم‌های مهاجرت نوشتم ، هم نمونه فرم‌ها آنجاست و هم یک نمونه شرح شغل. شما در هر صورت شامل قانون فعلی‌ هستید و هر تغییری شامل حال شما نخواهد شد. پس از مهاجرت در هر زمینه شغلی‌ میتوانید مشغول شوید.
      خوش باشی‌

  42. سعید said,

    آوریل 20, 2010 در 8:28 ق.ظ.

    با سلام مجدد
    امیر جان یه سوال عمومی به نظر شما برای اثبات تمکن مالی باید گردش 6 ماهه داد که تو اون تمام واریز و برداشتهای 6 ماهه مشخصه یا فقط معدل و آخرین موجودی رو ؟ اونچه که مسلمه کار عاقلانه ای نیست که از الان 20 میلیون پول تو حساب بخوابونی که تا 6 ماه دیگه بنظر شما بهترین کار چیه ؟ و آیا این گواهی بانکی رو باید از بانک شعبه خودت بگیری(چون توی شعبه میشه خواست که توی حسابها دستکاری کنن) یا از واحد اینتر نشنالش توی تهران؟ و آخر ایتکه این گواهی رو باید موقع ارسال مدارک به سوریه تهیه و ارسال شود یا موقع ویزا گرفتن ؟

    • امیر said,

      آوریل 20, 2010 در 9:54 ق.ظ.

      سعید جان هم گردش ۶ ماه گذشته را می‌‌خواهند و هم آخرین موجودی. گواهی باید زمان ارسال مدارک به دمشق ارسال شود و ممکن هست چندین نوبت دیگه هم از شما گواهی بخواهند. از شعبه باید بگیری و بدی درالترجمه ، میتونی‌ واحد بین الملل هم بدی. هیچ راهی‌ نداره ، قید ۲۰ میلیون را برای یک سال بزن !!! یا حداقل من به کسی‌ راه دیگری را توصیه نمیکنم.
      خوش باشی‌

  43. سعید said,

    آوریل 21, 2010 در 3:49 ق.ظ.

    باسلام
    امیر جان حالا باید به اندازه ای که توی فرم نوشتی معدل داشته باشی یا به اندازه حداقل قانونی برای مثلا 3 نفر (16000$)؟

    • امیر said,

      آوریل 21, 2010 در 8:16 ق.ظ.

      سعید جان تو فرم نباید مبلغ بی‌ ربطی‌ نوشته شده باشه. اما ملاک حداقل قانونی‌ هست که خود اداره مهاجرت اعلام کرده است.
      خوش باشی‌

  44. سعید said,

    آوریل 21, 2010 در 9:53 ق.ظ.

    سلام
    امیر جان معدل رو هم میخان و توی این شش ماه نباید مانده ات کمتر از 16000 تا باشه حالا بنظر تو الان که مدارک ما به اونجا رسیده و اگه همچی ان شاء ا… درست باشه ما فقط 4 ماه فرصت داریم مدارکو بفرستیم چه جوری گردش 6 ماهه بدیم

    • امیر said,

      آوریل 21, 2010 در 9:58 ق.ظ.

      سعید جان مگر تازه افتتاح حساب کردی؟؟!!! اگر اینطور هست که خوب اشکال نداره همان را که هست بگیر و ارسال کن ، فوقش مجددا از شما گواهی بانک می‌‌خواهند که ارسال خواهی‌ کرد.
      خوش باشی‌

  45. سعید said,

    آوریل 22, 2010 در 4:03 ق.ظ.

    سلام
    امیر جان این عبارت سوالی بود معدل رو هم میخان و توی این شش ماه نباید مانده ات کمتر از 16000 تا باشه ؟ نه من سالهاست حساب دارم و وضعیت مالیمم خوبه اما من ساخت وساز میکنم و آپارتمانهای زیادی دارم ولی همش ملک، پول نقد که نمیشه توی این مدت تو حساب نگه داشت نمیشه با ارسال سندهای خونه یا چیزی شبیه این بهمراه موجودی خوب و یک گردش نصفه نیمه این کارو کرد؟
    متشکر

    • امیر said,

      آوریل 22, 2010 در 2:06 ب.ظ.

      ببین سعید جان نگران این قضیه نباش. من توصیه نمیکنم که شما بخواهید سند خونه ترجمه و ارسال کنید. گردش ۶ ماهه را بگیر و با یک نامه توضیح بده که در حال ساخت و ساز هستی‌ و پول خود را در بازار در گردش داری ، با توجه به اینکه احتمالا با همین کد هم اقدام کردی ، مشکلی‌ نخواهی داشت. در طول پروسه چندین بار دیگر از شما گردش خواهند خواست و در نهایت زمان صدور ویزا موجودی لازم را میتونی‌ نشان دهی‌.
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

