واقعیت چیست؟ واقع بین کیست؟ – قسمت دوم

………………………………………………………… .
هیچ چیزی بدتر از این نیست که یک مطلب در دنباله پست قبلی‌ در مورد کار ، کاریابی و قوانین کار بنویسی‌ و کلی‌ براش وقت بگذاری و یکدفعه ، کلّ مطلب پاک بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کلی‌ حالم گرفته شد و اصلا نمیتونم دوباره خودم را متمرکز کنم.
این پست با این عنوان تکرار خواهد شد ، فعلا که خیلی‌ حالم گرفته شد.
فقط عناوینی که نوشته بودم را تیتر وار مینویسم تا بعدا شرح بدهم همه را ، انشاالله.
۱- حتما در دوره‌های آموزش رزومه نویسی شرکت کنید.
۲- راه‌های اپلای‌ برای شغل
۳ – نحوه حضور در مصاحبه
۴- کار شخصی‌ در محیط کار ممنوع (قابل توجه دوستانی که در محیط کار وبلاگ خود را آپدیت میکنند !!!)
۵- قوانین مرخصی ، بیمه ، بازنشستگی و کار کردن در هر سازمان
۶- چطوری سابقه‌ کار کسب کنید
۷- ………………….
خلاصه حیف شد …………………………. .

خوش باشید

96 دیدگاه

  1. علی said,

    مه 3, 2010 در 3:48 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    مطالب ارزنده شما را دنبال میکنم و برایتان آرزوی موفقیت و بهروزی مینمایم .
    از زمان ارسال دروغ آوریل با سه علامت ( !!! ) که در ادامه نیز این سه علامت تقریبا»
    کلیشه شد همیشه نگران بودم که مبادا تعداد آنها بیشتر شود … که شد .
    ( کلّ مطلب پاک بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! )
    بی صبرانه منتظر و مشتاق ادامه مطالبتان هستم .

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:37 ب.ظ.

      ممنونم علی‌ جان. امیدوارم که بتونم فردا پابلیش کنمش.
      خوش باشی‌

    • پریناز said,

      مه 10, 2010 در 5:14 ق.ظ.

      سلام. با تشکر از شما. برای من عجیبه که تمام وبلاگهای که من گشتم در مورد پرداخت پول اولیه یعنی 550 دلار یا اطلاعات غلط می دن یا ناقص. و من کلا گیج شدم که چیکار کنم. تو سایت سفارت کانادا در سوریه نوشته اگر پول از توی کانادا پرداخت شده باشه قبول نمی کنن و تازه گفته هر پولی هم از جایی پرداخت شده باشه باید رسیدش تحویل سفارت در سوریه بشه و اون رسید با مدارک به سیدنی پست بشه. البته من باز شک دارم که اشتباه فهمیده باشم. لطفا یک بررسی بکنید و منو راهنمایی کنید چون وقتم داره از دست می ره. ممنون
      اینم مطلبی که تو سایت سوریه نوشته:
      Residents of Syria, Iran, Jordan, Cyprus and Off-shore Clients
      All fees for the processing of Permanent Resident Applications must be submitted directly to the Embassy of Canada, Damascus.

      The Embassies of Canada in Amman and Tehran no longer accept payment of fees for applications being processed in Damascus.

      Applicants may submit an international certified cheque, international bank draft or international postal money order via mail directly to the Embassy of Canada in Damascus. Please see PAYING IN CANADIAN DOLLARS for additional information.

      Fees may also be paid by direct deposit at any Audi Bank branch in Syria. If you pay at the bank you will need to submit the bank receipt to the Embassy of Canada in Damascus in order to receive an official Embassy receipt and to ensure that the payment is processed. CASH IS NO LONGER ACCEPTED.

      • امیر said,

        مه 10, 2010 در 10:01 ق.ظ.

        ببین پریناز جان اشتباه شما این هست که برای پرداخت پول اولیه دارید سایت سفارت کانادا در دمشق را مطالعه می‌کنید. پول اولیه که هزینه بررسی‌ پرونده شما است را اداره مهاجرت کانادا مستقر در سیدنی دریافت می‌کند و شیوه پرداخت آن از طریق درفت ، مانی اردر یا کارت اعتباری هست. راه دیگری هم وجود ندارد.
        خوش باشی‌

  2. فرزانه said,

    مه 3, 2010 در 3:50 ق.ظ.

    سلام امير خان روزت بخير . ممنون كه انقدر وقت گذاشتين و اين همه اطلاعات مفيد به ما ميدين. اميدوارم هيچ وقت حالتون گرفته نباشه و دوباره تو يه فرصت ديگه اين مطالب مفيد رو برامون بنويسيد. يه سوال دارم به نظرتون اون ليست جديد مشاغل اصلا» مياد يا نه؟. موفق باشين

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:39 ب.ظ.

      ممنونم فرزانه جان. هیچ کس به درستی‌ نمی‌تونه بگه که این لیست بالاخره خواهد آمد یا نه و آیا تغییر خواهد کرد و یا نه!!!
      خوش باشی‌

  3. مينا said,

    مه 3, 2010 در 4:15 ق.ظ.

    سلام
    خيلي ضدحال بود. به همون بدي كه صبح پاشي و خوشحال از اينكه هنوز بچه بيدار نشده يه قهوه براي خودت جور كني و بشيني پاي اينترنت، بياي اينجا كه ببيني بحث جديد شده يا نه، اين پست رو بخوني، همون موقع هم بچه بيدار بشه و اين بخار قهوه هنوز ننشسته كه كوفتش كني:(
    بنويس آقا امير، بنويس…

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:40 ب.ظ.

      شرمنده مینا جان. سعی‌ می‌کنم که فردا این کار را بکنم.
      خوش باشی‌

  4. سپيده said,

    مه 3, 2010 در 4:22 ق.ظ.

    سلام

    راستش نمي دانم در رابطه با هر كدامش چي نوشته بودي ولي تمامش همون چيزهاي كه من مي خوام تا جايي كه مي شه بدونم خيلي ازت ممنونم كه اين مطالب وتصميم گرفتي بنويسي

    مرسي

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:42 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم سپیده جان. ولی‌ فکر نکنم که تکرارش خوب از آب در بیاد ، حدود ۲ ساعت داشتم مطلب تایپ می‌کردم !!!
      خوش باشی‌

  5. ليلا(ساحل كانادا) said,

    مه 3, 2010 در 5:17 ق.ظ.

    سلام آقا امير
    واقعا كه خيلي حيف شد. هر وقت فرصت كرديد و متمركز شديد لطفا دوباره بنويسيد براي همه مفيده. ممنون.

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:43 ب.ظ.

      چشم. اگر مشکلی‌ پیش نیاد فردا این کار را خواهم کرد.
      خوش باشی‌

  6. afshinnnn said,

    مه 3, 2010 در 6:13 ق.ظ.

    با سلام،

    مدتی است که مطالب پر بار شما را پیگیری می کنم ،اما اولین بار است که براتون کامنت می گذارم و بشما خسته نباشید می گویم.

    مطالب بسیار جالبی را در پیش گرفته اید که برای هر مهاجری ارزشمند است.
    بهترین ها را براتون آرزو می کنم.

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:44 ب.ظ.

      ممنونم افشین جان. بزرگواری شما ستودنیست.
      خوش باشی‌

  7. jamal said,

    مه 3, 2010 در 7:45 ق.ظ.

    سلام فدای سرت امیدوارم خوب و خوش باشی ،هر چه از تو رسد نیکوست .ما منتظر هر چی که تو بنویسی هستیم
    با تشکره فراوان
    به امیده روزهای خوش

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:51 ب.ظ.

      قربانت جمال جان. لطف داری.
      خوش باشی‌

  8. احسان said,

    مه 3, 2010 در 7:50 ق.ظ.

    سلام امیر جان🙂

    حالا که مطالبت پاک شد و مجبوری از اول بنویسی میشه درباره مناطق و ایالات کانادا از نظر شغلی توضیح بدی، مثلا چه شغلی کجا بهتره: مثلا واسه منی که برق کنترل خوندم و کارهای مرتبط بیشتر توی پالایشکاهها و پتروشیمی و جاهای صنعتی بزرگ هست، آلبرتا مقصد خوبیه؟

    راستی ماه می اومد و تغییری هنوز انجام ندادن، نظرت چیه؟

    ممنون🙂

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      شرمنده‌ام احسان جان ، من ساکن کانادا نیستم و نمیتونم اطلاعات دقیق بدم. از لیست جدید هم خبری نیست.
      خوش باشی‌

  9. مژده said,

    مه 3, 2010 در 8:54 ق.ظ.

    حيف شد هم براي زحمت نوشتن و پريدنش و هم اينكه نيست تا ما بخوونيم… من هميشه پستهايي كه مي نويسمو به خاطر همين پريدنا توي يه فايل word دخير دارم البته … من هيچ وقت جسارت نمي كنما نوشته هاي زيباي شما كجا و روزمرگيهاي ما كجا … اما اينطوري زحمتت هدر نمي ره و ما هم در انتظار نمي مونيم …. شاد باشي

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:55 ب.ظ.

      اختیار داری مژده جان. مشکل اینجاست که من از طریق نرم افزار فارسی مینویسم و یکدفعه پاک شد. نه لیبل فارسی دارم و نه می‌تونم تند بنویسم. امیدوارم که فردا بتونم بنویسم.
      خوش باشی‌

  10. مریم said,

    مه 3, 2010 در 9:43 ق.ظ.

    سلام و خسته نباشید
    من می خواستم یک نامه به دمشق بنویسم و پیگیر وضعیتم بشوم چون با اینکه 2 ماه از ارسال مدارکم به دمشق گذشته ولی هنوز فایل نامبر دوم رو دریافت نکردم و وضعیتمreceived by visa office مونده ولی هرچه email می فرستم نمیره و fail می شه . دقیقا باید به چه آدرسی داد. من به این آدرس فرستادم ولی fail شد :
    damascus-im-imquiry@international.gc.ca

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 5:58 ب.ظ.

      مریم جان وضعیت شما ممکن هست تا ۶ ماه دیگه هم همینجور بمونه اما اگر میخواهی‌ ایمیل بزنی‌ از طریق سایت cic بزن. لینک «تماس با ما» را انتخاب کن و چندین صفحه باید به جلو بروی تا وارد سایت دمشق شوی.
      خوش باشی‌

  11. صحرا said,

    مه 3, 2010 در 11:28 ق.ظ.

    واقعاً حیف شد
    از عناوین مشخصه که چه مطلب خوبی بوده
    این بلا سر من هم آمد و دو بار دو پست طولانیم در طی هفته گذشته پاک شد!
    البته ایراد از پرشین بلاگ بود!

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:06 ب.ظ.

      ممنونم. امیدوارم که تکرارش خوب از آب در بیاد.
      خوش باشی‌

  12. رامین said,

    مه 3, 2010 در 11:33 ق.ظ.

    امیر جان دستت درد نکنه
    همین 7 تا و نصفی بند رو هم که نوشتی خودش کلی اطلاعات بود.
    یعنی هر کدوم خودش یه پسته🙂
    خوش باشی

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:08 ب.ظ.

      ممنونم رامین جان. ولی‌ خیلی‌ خلاصه نوشته بودم ، البته تایپش حدود ۲ ساعت شد !!!
      خوش باشی‌

  13. حميدم said,

    مه 3, 2010 در 2:16 ب.ظ.

    امير جان كاملا حق با شماست. من به شخصه دارم ميرم كه به اندازه اي كه حقمه و لياقتش رو دارم زندگي جديدي رو تجربه كنم و مهمتر اينكه به تنها فرزندم كه اتفاقا دختر هم هست اين شانس رو داده باشم كه شكل بندي اصلي شخصيتش و زندگيش در اونجا شكل بگيره و دور از قوانين مرد سالارانه ايران باشه.

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:14 ب.ظ.

      حمید جان من و تو باید یک ملاقات حضوری با هم داشته باشیم !!! خیلی‌ شبیه هم هستیم. مطمئن باش موفق خواهی‌ شد.
      خوش باشی‌

  14. سما said,

    مه 3, 2010 در 2:40 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    بعد از حدود 25 روز که به سفارت ایمیل زدم در خصوص اینکه با اون فایل نامبر نمی تونم وارد سایت بشم ,بالاخره جوابمو دادن که صبور باشم,تو نوبت هستم و اینکه تو SUBJECT
    هم همون فایل نامبر را زده و گغته که لطفا اطلاعات را درست وارد کنید(هر چند که من درست میزدم)
    حال دیگه نمی دونم چه کار کنم.به نظر شما دوباره ایمیل بزنم یا اینکه…نمیدونم
    به هر حال هنوز هم پیغامwe were not able..
    را میده
    با تشکر از شما

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:16 ب.ظ.

      نه دیگه ایمیل نزن. فامیلت ۲ قستمتی هست؟ آیا بین دو قسمت خط فاصله میگذاری؟ بازم امتحان کن و با دقت بیشتر.
      خوش باشی‌

  15. مهیار said,

    مه 3, 2010 در 3:40 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خسته نباشی ، ناراحت نباش مهم نیست کامپیوتر همیشه باگ زیاد داره
    من مطالبی که می نویسی دنبال می کنم منتظرم تمومش کنی بعد من واسط بنویسم عزیزم
    سلامت و موفق باشی

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:17 ب.ظ.

      ممنونم مهیار جان. خیلی‌ خیلی‌ خوشحال میشم که نظر شما را هم بدونم.
      خوش باشی‌

  16. عسل said,

    مه 3, 2010 در 4:56 ب.ظ.

    سلام.
    واقعا ممنون از اینکه این همه وقت می زاری.
    امیدوارم هر چه زودترپستتون رو کامل کنید D:

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:18 ب.ظ.

      ممنونم عسل جان. امیدوارم.
      خوش باشی‌

  17. مه 3, 2010 در 6:34 ب.ظ.

    سلام
    این واقعا درسته که قراره 25 می لیست جدید مشاغل کبک بیاد؟
    خواهشا یک خانواده رو از بی خبری نجات بدین.(ما مجبوریم دست نگه داریم و هیچ اقدامی نکنیم.تازه اول کار هستیم.)

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 6:38 ب.ظ.

      نه. کی‌ همچین حرفی‌ زده؟؟!!! من که تا الان نشنیدم. لیست کبک که تازه اعلام شده !!! نگران نباشید.
      خوش باشی‌

  18. دوستدار ونکوور said,

    مه 3, 2010 در 6:53 ب.ظ.

    خیلی متاسفم از این اتفاق. کامپیوتری ها باید یه فکری به حال این مشکل کنند. زحمات زیادی برای اطلاع رسانی میکشی و امیدوارم هر جا که خودت نیاز به راهنمایی داشته باشی به تور آدمهایی مثل خودت بخوری که واقعا نعمتیه!
    سلامت و شاد و موفق باشی

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 7:28 ب.ظ.

      شما لطف زیادی به من دارید.
      خوش باشی‌

  19. نجمه said,

    مه 3, 2010 در 7:50 ب.ظ.

    سلام
    چقدر زور داره ،من جای شما باشم دو هفته با این لب تاپ جدیده قهر میکنم!!حالا شما به خاطر ما ایندفعه ببخشیدش .آخه من یکی واقعا به نظرات شما احتیاج دارم.ولی واقعا خیلی عالی میشه اگه بتونین راجع به همه این سرفصلها و چند مساله دیگه که تو ذهن من است بحث کنید.چند دفعه شده که تو وبلاگی کامنت گذاشتم ولی بجای ثبت کردن پاکش کرد. واقعا تنبلیم اومد دوباره تایپش کنم !!حالا از مشکل شما بدتر اینه که من امروز اصلا نمی تونم تو لینکهای دوستانتون برم برای همه شون پیغام فیلتر میده .یعنی همه رو با هم فیلتر کردن؟شاد باشید وسبز

    • امیر said,

      مه 3, 2010 در 9:53 ب.ظ.

      والا نجمه جان من که از این داستان فیلتر بودن سایت‌ها چیزی سر در نمیارم. اینجا که همه سایت‌ها باز هستند و من اصلا مشکلی‌ ندارم.
      میدونی‌ مشکل چی‌ هست؟ من لیبل فارسی ندارم. تایپ فارسی من هم تند نیست. تو یک وبسایت فینگلیش تایپ می‌کنم و اون خودش به فارسی تبدیل میکنه. فقط باید بعدش اصلاحات و غلط‌ های املأئی را انجام بدم. کلّ مطالب نوشته شده با اصلاحات ، یکدفعه پاک شد. تقصیر لپ‌تاپ نبود. حدود ۲ ساعت وقتم هدر رفت.
      پست گذاشتن برای من راحت نیست.
      خوش باشی‌

  20. نرگس said,

    مه 4, 2010 در 3:25 ق.ظ.

    سلام امیر آقا
    ببخشید خبری از لیست جدید فدرال نشد ؟
    ما شنیدیم امکان کد 4131 حذف بشه ؟
    البته ما فرمهارو 22 مارچ فرستادیم سیدنی ولی هنوز هیچ خبری نیست .

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:15 ق.ظ.

      نه نرگس جان هنوز خبری نیست و اگر هم تغییری کنه شامل حال شما نمی‌شه. امکان حذف کد ۴۱۳۱ ضعیف هست.
      خوش باشی‌

  21. ونوس said,

    مه 4, 2010 در 3:42 ق.ظ.

    سلام امير جان
    من ديروز سايت مهاجرت رو چك كردم و ديدم كه فايل نامبر جديدم تغذيه شده،دقيقا روز دوشنبه كه گفتي، اما در اون چيزي مبني بر اينكه چه روزي مدارك رو دريافت كردند نوشته نشده البته در ايميلي كه فرستادن اين قضيه مشخصه در اما سايت نه براي همه اينجوريه؟
    منتظر پست جديدت هستم امير جان بس فراوان

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:17 ق.ظ.

      بله ونوس جان بر عکس اون چیزی که تو ایران تصور میشه ، سایت روزهای دوشنبه آپدیت میشه مگر آنکه تعطیلی‌ باشه. بله تاریخ دریافت مدارک نوشته نمی‌شود و ملاک تاریخ صدور فایل نامبر هست.
      خوش باشی‌

  22. reza1100 said,

    مه 4, 2010 در 3:58 ق.ظ.

    ُسلام امیرجان
    من هم چند بار با این مشکل روبرو شدم . خیلی خیلی حالگیریه. عین یه آب یخه که یدفعه بریزن رو سر آدم . راهش هم اینه که اول تو word تایپ کنی بعدا بیاری تو وب کپی کنی. البته من هنوز هم که هنوزه با اینکه میدونم راهش اینه چون حال و حوصله این کار رو ندارم با این مشکل روبرو میشم.
    بالاخره مدارک بریتانیا رو پست کردیم. ایشالا امروز میرسه دستشون. 2هفته صدورش طول میکشه 2هفته هم احتمالا ارسالش. حدودا یکماه روش حساب کردیم. با این سرعت لاکپشتیمون افتادیم دنبال بقیه مدارکمون که لااقل تا اون اومد زیاد معطل نشیم و زود مدارکمونو ارسال کنیم به دمشق.
    یه سئوال هم داشتم که شاید جبنه مشورتی داره. بنظرت تو همین مرحله برای پاسپورت بچه اقدام کنم یا بگذارم زمان مدیکال این کار رو بکنیم؟ دنگ و فنگ داره . اگه قراره ردمون کنن یه پاسپورت اضافی و یه روز کار الکی میمونه رو دستم. رک و راست حال رفتن دنبال عکس گرفتن و پاسپورت گرفتن رو ندارم. بنظرت ممکنه بعدا دردسر بشه زمانی که مدیکالهارو میفرستن کپی پاس بچه رو هم بفرستیم که یعنی بچمون از اون موقع یه پاس جدا داره؟
    ممنون

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:28 ق.ظ.

      خوب بسلامتی ، انشاالله که خیلی‌ زود جواب بگیری. رضا جان اگر بچه پاسپورت داره ولی‌ به عنوان همراه ، خوب قبول هست در این مرحله اما اگر اصلا پاسپورت نداره که باید براش بگیری. کپی‌ پاسپورت همراهان حتما نیاز هست.
      خوش باشی‌

  23. فرید said,

    مه 4, 2010 در 7:18 ق.ظ.

    با سلام
    امیر خان خسته نباشی نسبت به قبل از سال نو خیلی کم کار شدی البته همشم تقصیر این سفارته که همه رو تو خماری گذاشته و هیچ آلارمی نمی ده . در مورد لیبل فارسی می تونی کلمات رو روی یک برگه چاپ کنی و بعدش با چسب نواری روی صفحه کلید بچسبانی اینطوری دیگه لازم نیست فینگلیشی بنویسی البته من خودم هم کی بردم لیبل نداره ولی دیگه عادت کرده ام و جای تمام حروف تو حافظه انگشتامه.
    امیر جان تو این دوره فطرت که همه در خماری اطلاعات بسر می برند کار بسیار خوبی می کنی که به مسائل ثانوی می پردازی بهر حال این مرحله طی می شود و بقول قدیمیا سر گنده زیر لحافه . منکه مهمترین دغدغه ام بعد از اتمام پروسه مهاجرت انتخاب شهر و کاریابی است لطفا این موارد رو خصوصا شهر مورد بررسی قرار بدهید. البته هر کسی نظری دارد اما چون ما اینجا هیچ پیش زمینه فکری نداریم میخواهیم ببینیم چرا بعضی ها بعضی شهرها رو به سایر شهرها ترجیح داده اند الکی که نرفته اند رفته اند؟

    پایدار باشی

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:36 ق.ظ.

      ممنونم فرید جان ، راستش اینه که من زیاد اهل خاطره نویسی نیستم مگر آنکه نتیجه آن برای دیگران تجربه باشه. خبر خاصی‌ هم که نیست.
      مشکل اصلی‌ این هست که من تایپ فارسی را نمیتونم تند انجام بدم ، وگرنه حروف را میدونم که کجاست. یک پست هم در مورد شهر‌ها خواهم نوشت البته به کمک دوستان مقیم کانادا نیاز هست.
      خوش باشی

  24. سما said,

    مه 4, 2010 در 6:56 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    راستش نه فامیلیم دو قسمتی نه اسمم خیلی ساده هستش.

    قبلا هم لطف کرده بودین بهم گفته بودید چه کار کنم,اما نمیشه که نمیشه

    فیتیله این موج مثبتم که رو به خاموشی !!

    واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم….برای همه میاد الا من…
    ممکنه فایلم اصلا گم شده؟
    راستی در مورد اون اتفاقی که براتون افتاد متاسفم
    برای منم یه بار شد با این تفاوت که low battry شده بودم ,ولی متوجه نشدم بعدشم….
    به هر حال من منتظر ادامه مطلبتون هستم.
    موفق باشید

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:42 ب.ظ.

      ساما جان اسم را نباید وارد کنی‌‌ها ، فقط فامیل. اشتباه نکنی‌.
      دنباله اش را هم حتما مینویسم اما این روز‌ها شدیدا مشغولم.
      خوش باشی‌

  25. دوستدار ونکوور said,

    مه 4, 2010 در 7:26 ب.ظ.

    با سلام
    خواستم به اطلاع شما امیر عزیز و دیگر خوانندگان محترم این وبلاگ برسونم که از این پس می توانید با من از طریق وبلاگ در ارتباط باشید:

    http://mylovevancouver.persianblog.ir/

    موفق باشید

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:44 ب.ظ.

      به به مبارک باشه. اگر اجازه بدید ، لینکتان می‌کنم.
      خوش باشی‌

  26. باران said,

    مه 4, 2010 در 8:26 ب.ظ.

    سلام امیرجان !! چون جایی که کار میکنم با اینترنت خیلی سر وکار دارم در نتیجه مشغول خواندن کامنت ها میشم و یا میرم توی فیس بوک !! ولی کار قبلی ام هات میل و یاهو و جی میل را بسته بودند و کسی نمیتونست وارد انها بشه !!
    خوش باشی
    راستی بد نیست هر از چند گاهی به کلبه من سر بزنی (صورتک تقریبا عصبانی ولی هنوز عصبانی عصبانی نشده!!)

    • امیر said,

      مه 4, 2010 در 9:48 ب.ظ.

      کار شخصی‌ در محیط کار؟ به به چشم ما روشن !!!
      باران جان بخدا این روز‌ها خیلی‌ گرفتارم ، یعنی‌ این ماه می خیلی‌ ماه بدیه برای من. چشم حتما میام.
      خوش باشی‌

  27. reza1100 said,

    مه 5, 2010 در 4:26 ق.ظ.

    امیرجان
    سلام
    اسم بچه در پاسپورت خودم هست (بعنوان همراه) . منتها ترجیح میدم ویزای بچه بعدا در پاس جداگانه بخوره. منتها پیش خودم میگم هروقت مدیکالمون صادر شد ، میریم برای بچه هم سریع پاس میگیریم.20 روزه میرسه . اون موقع پاس بگیریم و همراه با مدارکی که اونموقع خواهند خواست طی نامه توضیح بدیم که برای بچه پاس جداگانه گرفتیم و کپی از پاس بچه رو هم اونموقع بفرستیم. به نظرت از نظر اونها مشکلیه ؟
    خوش باشی

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:19 ب.ظ.

      رضا جان ترجیح که نباید بدی ، باید ویزا بچه تو پاسپورت خودش بخوره ، اما الان نیازی به جدا کردن پاسپورت نیست. به اعتقاد من صبر کن تا مدیکال.
      خوش باشی‌

  28. سپيده said,

    مه 5, 2010 در 5:07 ق.ظ.

    سلام

    امير جان يك سوال دارم چرا از اولش فارسي تايپ نمي كني چرا پينگليش مي نويسي اگه سي دي ويندوز داشته باشي ميتوني كي بوردتو فارسي هم بكني

    موفق باشي

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:20 ب.ظ.

      سپیده جان فونت فارسی دارم ، اما تایپ فارسی من خوب نیست. مشکل دارم باهاش !!!
      خوش باشی‌

  29. ستايش said,

    مه 5, 2010 در 5:38 ق.ظ.

    سلام اول از همه سپاس فروان از مطالب مفيدي كه در اختيار دوستان قرار ميدهيد.
    اگه امكان داشته باشه من ميخواستم نظر شما رو در باره انتقال اسباب چوبي مثل تخت و مبل و…. با كانتنر به كانادا جويا شوم . گويا قيمت اين اقلام در آنجا خيلي گران است.

    خيلي خيلي ممنونم
    شاد و موفق باشين

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:24 ب.ظ.

      ستایش جان اسباب منزل کلا در خارج گران هست ، البته فکر کنم در ایران هم چندان ارزان نیست. اما در خارج با مبالغ کمی‌ میتونید خرید کنید ، البته دست دوم. در بعضی‌ اوقات هم آفر میزنند و قیمت‌ها شکسته میشود. حتی میتونید قسطی خرید کنید. باید نگاه به بودجه خودتان کنید. اما به اعتقاد من انتقال لوازم باید موکول بشه به سفر‌های بعدی و در سفر اول چیزی همراه خود نبرید تا شرایط را بسنجید.
      خوش باشی‌

  30. shima said,

    مه 5, 2010 در 9:10 ق.ظ.

    سلام
    می‌خواستم تشکر کنم از اطلات خوبی‌ که در این سایت ارائه می‌دهید.من سوالی دارم در مورد انتقال وسایل خانه از ایران به کانادا.آیا اینکار منطقی‌ هست یا نه؟آیا شما اطلاع دارید که چگونه و با چه هزینه‌ای اینکار امکان پذیر است؟
    بسیار سپاسگزارم

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:27 ب.ظ.

      شیما جان بخشی از پاسخ شما را در کامنت قبلی‌ دادم ، در مورد حمل آن میتونید از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی سوال کنید.
      خوش باشی‌

  31. مجيد وسطي said,

    مه 5, 2010 در 11:12 ق.ظ.

    با سلام و خسته نباشيد.
    الحق که خيلي زور داره وقتي يه دستگاه نيم کيلويي اين همه آدم رو اينجوري ميذاره سر کار، من اين بلا وقتي که داشتم پايان نامه مي نوشتم سرم اومد و يه فصلش پريد. البته شانس آوردم و پرينتش رو داشتم. اينو گفتن که بدوني درکت مي کنم.
    اما يه پيشنهاد واسه اينکه راحت بشي اينکه مطالب طولاني و بدون نياز به رفرنس رو به صورت mp3 بذاري. اينجوري هم خودت راحتتر و سريعتر مي توني آپديت کني(موقع تايپ هم افکارت فراموش نمي شه) و هم اينکه مطلب با صداي خودت تاثير گذارتر ميشه و ما بيشتر حظ مي بريم. (ميتوني يه جا فايل صوتي رو بذاري و لينکش رو بذاري اينجا)
    اگه خواستي هم فايل صوتي رو واسه من بفرست تايپ شده فارسي تحويل بگير ( ما همه جوره در خدمتيم) به هرحال از زحماتت تشکر

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:34 ب.ظ.

      بابا دم شما گرم ، خیلی‌ میخواهی‌ حال بدی. حالا ارزشش را دارم !!!
      مجید جان من نه صدام خوبه و نه تصویرم !!! در هر صورت از لطفت ممنون.
      خوش باشی‌

  32. Raha said,

    مه 5, 2010 در 1:53 ب.ظ.

    سلام آقا امیر

    امیدوارم شاد و‌ سبز باشید. مرسی‌ از وقتی‌ که بابت جواب دادن به این سوال می‌کنید.

    همسر من لیسانس دبیری ریاضی‌ داره ولی‌ ۵ سال سابقهٔ کار تو software engineer داره و ۵ سال سابقهٔ software development manager داره. الان همproject manager تو یه شرکت تو مالزی که outsource یه شرکت بزرگ آمریکایی . به نظر شما چقد شانسه اینو داریم که تو کد 0213 قبلمون کنن چون مدرک شوهرم ربطی‌ به computer science یا رشته های مرتبط نداره. ممنون از لطفتون

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:41 ب.ظ.

      رها جان من فکر می‌کنم که احتمال رد کردن پرونده تان زیاد هست چون جزو مدارک مورد نیاز دقیقا اشاره شده که:
      * A bachelor’s or master’s degree in computer science, business administration, commerce or engineering is usually required.
      * Several years of experience in systems analysis, data administration, software engineering, network design or computer programming, including supervisory experience, are required.
      خوش باشی‌

  33. سما said,

    مه 5, 2010 در 3:04 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    یه خبر خوب:
    بالاخره تونستم برم تو on line servic و وضعیتمو ببینم .
    ببخشید این همه وقت اذیتتون کردم,دیگه داشتم میمردم….
    الان هم recievd by هستم…
    امیدوارم وقت نوشتن بقیه مطلبتون پیدا بشه.
    راستی می خواستم بدونم کسی از دوستان هست که یه معلم آیلتس خوب و دلسوز بشناسه؟
    آخه امروز با یه معلم قرار داشتم که نرخ آیلتس رو با امارات مقایسه وبروز می کرد..
    موفق باشی

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:42 ب.ظ.

      خوب خدا را شکر ، حالا مشکل کجا بود؟
      خوش باشی‌

  34. مه 5, 2010 در 5:42 ب.ظ.

    با سلام
    ممنون از اینکه لینکم کردی.
    یه سوال : آیا ممکنه تو نامه درخواست آپدیت مدارک اولا لندینگ فی و 30 دلار هزینه چاپ ویزا روی پاسپورت بخوان و ثانیا مهلت 60 روزه برای فرستادن آپدیت ها و این مبالغ بدن؟
    آیا این نامه همون نیست که با مدیکال میاد؟
    میشه در مورد فرق و شباهت این دو نوع نامه – منظورم نامه آپدیت و نامه همراه مدیکال – بنویسید و یا توضیح بدید؟

    موفق باشید

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:48 ب.ظ.

      ببخشید ؟؟؟؟!!!!!! هزینه چاپ ویزا؟؟!!! آپدیت مدارک؟؟!!!
      شما مثل اینکه هنوز در حول و حوش پرونده قبلیت سیر میکنی‌. در قانون جدید دیگه از شما آپدیت مدارک نخواهند خواست ، مگر آنکه نقص مدرک داشته باشید. تماس بعضی‌ سفارت با شما انشاالله برای مدیکال خواهد بود و درخواست لندینگ فی‌.
      خوش باشی‌

  35. سارا said,

    مه 5, 2010 در 6:36 ب.ظ.

    خیلی بده برای منم یکبار اتفاق افتاده …انگیزه نوشتن تا چند روز از بین میره هر موقع فراموشش کردی بنویس منتظریم

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:50 ب.ظ.

      فراموشش کردم سارا جان ، اما وقتش را ندارم. امیدوارم بتونم ظرف ۲-۳ روز آینده این کار را بکنم.
      خوش باشی‌

  36. محبوبه said,

    مه 5, 2010 در 8:10 ب.ظ.

    غصه نخورید امیر خان اگه نوشته هاتون پاک شدن. حتما حکمتی در کار بوده. برای من خیلی اتفاق می افته. بعد میبینم که به نفعم شده. کار این طبیعت بی دلیل نیست. ما که تا شما رو داریم غم نداریم!
    خسته نباشید
    شاد باشین

    • امیر said,

      مه 5, 2010 در 8:51 ب.ظ.

      لطف داری محبوبه جان. بله قطعاً حکمتی توش بوده.
      خوش باشی‌

  37. مه 6, 2010 در 5:27 ق.ظ.

    امیر جان من در واقع دارم در مورد پرونده قبلیمون می پرسم. دیروز مشاورمون یه نامه که از سفارت برامون صادر شده رو برامون فرستاد که دقیقا از ما آپدیت مدارک شامل سوء پیشینه و هر نوع تغییرات احتمالی و همچنین اون دو تا هزینه را خواسته بودن!!!!
    مشاورمون هم گفته دارن مدیکال صادر می کنند و هر چه سریع تر این مدارک و بفرستید و وقتی پرسیدم تا اونجا که من می دونم این هزینه موقع مدیکال دریافت میشه گفت می تونید الان هم پرداخت کنید و پرداختش صدور مدیکال رو سریع تر میکنه!!!!!!!
    همین
    ممنون و موفق باشی

    • امیر said,

      مه 6, 2010 در 5:12 ب.ظ.

      خب به به مبارک باشه. پس شما هم دارید عازم میشید.
      من نفهمیدم ، تو نامه ارسالی‌ از شما لندینگ فی‌ را هم خواسته اند یا اینکه جناب مشاور از خودشان در میارند که اگر پول را پرداخت کنید مدیکال زودتر صادر میشه.
      دوست عزیز اگر در نامه از شما نخواسته اند ، پرداخت نکنید. لندینگ فی‌ ربطی‌ به مدیکال نداره ، برای صدور ویزا هست.
      خوش باشی‌

  38. باران said,

    مه 6, 2010 در 5:51 ق.ظ.

    سلام امیر! میدونی چرا نوشته هات پاک شدند؟؟ چون باران ناراحته که دیگه سراغی ازش نمیگیری!!!!!
    خوش باشی…

    • امیر said,

      مه 6, 2010 در 5:14 ب.ظ.

      باران اگر میدونست که من این روز‌ها چقدر گرفتارم ، هیچ موقع این حرف را نمی‌زد !!!
      خوش باشی‌

  39. fariba said,

    مه 6, 2010 در 10:12 ق.ظ.

    از تمام دوستان وبلاگی دعوت میگردد در گودبای پارتی شیرازی جمعه۱۷ اردیبهشت ماه راس ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰شب در همینجا شرکت نمایند شرکت شما دوستان مایه مسرت و دلگرمی ما مسافرین می باشد.

    • امیر said,

      مه 6, 2010 در 5:15 ب.ظ.

      من پیشاپیش سفر خوش و اقامت زیبائی را برایتان آرزو می‌کنم.
      خوش باشی‌

  40. مه 6, 2010 در 1:38 ب.ظ.

    امیر جان منتظر مطالب مفیدتون هستیم…

    • امیر said,

      مه 6, 2010 در 5:16 ب.ظ.

      چشم در اولین فرصت.
      خوش باشی‌

  41. سما said,

    مه 6, 2010 در 3:01 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    نمی دونم اما یک دفعه زدم اومد.. فقط می خواست من و دق بده…هر چند که جناب مشاور هم می زد نمی یومده…
    به هر حال فعلا کمی آروم تر شدم…حالا تا بعد که نمی دونم چی میشه
    راستی امیر جان من 2 تا سئوال ازت داشتم البته زحمت مثل همیشه…
    1-به نظر شما من که می خواهم ادامه تحصیل بدم انشاالله اگر رفتم ,آیلتس آکادمیک و اینجا بگیرم یا برم همون جا؟(مثلا 6 ماه دیگه امتحان بدم)
    2-واقعا یادگیری زبان فرانسه برای پیدا کردن شغل مهمه یا نه؟
    یعنی ارزش داره فرانسه رو شروع کنم
    بازم ازین که با دیدگاه خوبت بهم کمک میکنی ممنون
    انشاالله بتونم جبران کنم
    متشکرم

    • امیر said,

      مه 6, 2010 در 5:19 ب.ظ.

      سما جان به اعتقاد من در ایران امتحان بده. هم هزینه اش خیلی‌ کمتر هست و هم به مراتب بهتر نمره میدهند.
      اگر قصد اقامت در ایالت‌های فرانسه زبان را دارید ، بله. در غیر این صورت نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  42. soolmaz said,

    مه 7, 2010 در 6:09 ق.ظ.

    salam amir jan /babate zahmatat mamnoon /va moteasefam ke matnet pak shode. amir jan baz ham ba koli zahmat umadam.dishab dobare az daftare moshaveram zang zadano akhare haftamo kharab kardan. man ke faghat omidam be rahnemaehaye shomast.dobare esrar kardan ke bayad mojadad IELTS bedam chon hatman be pezeshke omoomi 20 emtiyaz midan nahayatan 22 emtiyaz/va man emtiyazam ba in hesab mishe 65 ya 66 va reject misham/ kholase inke ya zoodtar ye ielts bedam ya inke felan withdraw konam ta parvande moalagh bemoone ta forsate bishtari vase ielts dashte basham/vaghean kalafe shodam amir jan man koli vaghte ke zaban nakhoondam va be in rahati nemitoonam nomre ielts balae biyaram. shoma chi migi?ye joorae vakil age harfesho goosh nadam dige masuliyati nadare va mige emkane reject sdhodanam ziyade/baade 1 salo nim taze injooeiiii……………… montazere javabet hastam. shab bashiyo salamat

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:03 ب.ظ.

      سولماز جان در این مورد بحث زیاد شده و اغلب بی‌ نتیجه !!! اگر در مدرک شما دقیقا اشاره شده باشه که پی‌ اچ دی دارید ، ۲۵ امتیاز را خواهند داد اما در غیر این صورت ۲۲ امتیاز خواهید گرفت بدلیل طول سنوات تحصیلی‌. ۲۰ امتیاز که من فکر نمیکنم بدهند. اگر فکر میکنی‌ که کسر امتیاز میاری ، بخوان برای آیلتس اما تا آنجا که من یادم هست ، پرونده شما مال ۲۰۰۸ هست و تا الان امتیاز آن محاسبه شده است !!!
      خوش باشی‌

  43. تیتی said,

    مه 7, 2010 در 8:29 ق.ظ.

    سلام امیر اقا
    پرونده ما از 11 آگوست که فایل نامبر سوریه مون اومد تا حالا یعنی حدودا 9 ماه است که معلقه و جوابی نگرفتیم. هفته پیش به اونا ایمیل زدیم و جواب ما رو اینجوری دادند

    This refers to your enquiry concerning the status of a federal economic immigrant application in one of the skilled worker, entrepreneur or self-employed categories.

    Your application is in a queue for review to determine whether additional documents are required, whether an interview is required or can be waived, or whether a selection decision can be made on the basis of the documentation submitted on file.

    We appreciate your patience and will contact you as your application reaches the next stage of processing. In the meantime, if there is any change in the information submitted for the application please inform us as soon as possible.

    For updated information on our standard processing times and for other information, we welcome you to visit our web site.

    شما چی فکر میکنید

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:06 ب.ظ.

      تیتی جان من فکر می‌کنم طبق گفته خودشان بیشتر صبور باشید. پرونده جولای دارند این پراسس میشوند.
      خوش باشی‌

  44. soolmaz said,

    مه 7, 2010 در 4:42 ب.ظ.

    salame mojadad amir jan va ba arze sharmandegi babate mozahemat. manzoorertoon ine ke agar emtiyazam nemiresid ta alan behem etela midadand?
    ? vakil edea mikone ke be tazegi vasash name e umade ke elam karede emtiyaze pezeshkaye iran 20 shode va migan az in babat ma dar khatarim!!!!! bazam mamnoon

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 7:51 ب.ظ.

      ببخشید این آقا یا خانوم مشاور این نامه را از کجا دریافت کرده اند ؟؟!!!!
      اولین کاری که سفارت میکنه ، بررسی‌ مدارک هست که بر اساس چک لیست ارسال شده باشه و پس از آن محاسبه امتیاز هست. به اعتقاد من ، باز هم از کسان دیگر سوال کن ، امتیاز شما محاسبه شده تا الان. یک مساله دیگه اگر کسر امتیاز کسی‌ داشته باشه ، پرونده بلافاصله ریجکت میشود و فرصتی برای اصلاح امتیاز به متقاضی نمیدهند (نمی‌خوام بترسونمت، این تجربه هست). باز هم میگم به اعتقاد من نباید نگران باشی‌ ، مگر اینکه مشاور محترم ، از جای دیگه مشکل داشته باشه !!! باز هم از افراد دیگه سوال کن. امتیازات هیچ تغییری نکرده ، اگر ۲۰ یا ۲۵ باشه از همان اول بوده و این را مشاور میدانست !!!
      خوش باشی‌

  45. فرزين said,

    مه 13, 2010 در 8:06 ب.ظ.

    امير خان با سلام. من چند سوال در ارتباط با مهاجرت به کانادا دارم و ممنون ميشوم جواب مرا بدهيد.

    1-من داراي مدرک فوق‌ليسانس مهندسي عمران از سال 77 هستم و در اين مدت 11 سال عضو هئيت علمي تمام وقت دانشگاه آزاد بوده و براي دانشجويان ليسانس رشته مهندسي عمران تدريس مي کنم. آيا کد رشته 4131 براي اقدام اينجانب مناسب است؟

    2-آيا دريافت FILE NO. به مفهوم قبول رشته اعلام شده متقاضي از سوي اداره مهاجرت کانادا مي باشد؟

    3-آيا شخصي که FILE NO. دريافت کرده است مشمول تغييرات قانون پس از آن مي شود.

    4-مدرک IELTS بايد در ابتداي اقدام تحويل شود يا در پايان مهلت 120 روزه؟

    5-در صورتي که من اقدام کننده اصلي باشم آيا همسر من نيازي به ارايه مدرک زبان دارد و يا مي تواند امتيازي براي من داشته باشد.( همسرم فوق ليسانس مهندسي هوا فضا و عضو هئيت علمي دانشگاه آزاد مي باشد)

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 9:57 ب.ظ.

      ۱- بله ، شما میتوانید و کد ۴۱۳۱ برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.
      ۲- خیر. البته میشه گفت بله !!! سوال شما کمی‌ دو پهلو هست !!! ببینید زمانی‌ که فرم‌های شما را اداره مهاجرت کانادا در سیدنی دریافت می‌کند ، بر اساس ادعا شما و نوشته فرم‌ها و چک کردن با لیست خود ، در صورتی‌ که همه شرایط مساعد باشد ، فایل نامبر شما صادر میشود اما زمانی‌ که سفارت سابقه‌ کار شما و فرم‌ها را دریافت می‌کند ، دقیقا بررسی‌ می‌کند و صلاحیت شما را برای مهاجرت تائید می‌کند ، علیرغم اینکه فایل نامبر دوم شما هم صادر شده است.
      ۳- خیر.
      ۴- در پایان مهلت ۱۲۰ روزه به همراه دیگر مدارک مورد نیاز بر اساس چک لیست سفارت.
      ۵- خیر ایشان فقط باید مدرک تحصیلی‌ و سابقه‌ کار خود را ارائه دهند.
      خوش باشی‌

  46. فرزين said,

    مه 13, 2010 در 8:10 ب.ظ.

    با عرض معذرت 1 سوال ديگه:
    بعضي وکيلها ميگن در صورت اقدام از طريق وکيل نيازي به رفت و آمد به دمشق نيست. آيا واقعيت دارد؟

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 10:48 ب.ظ.

      چه با مشاور ، چه بی‌ مشاور ، نیازی به رفتن به دمشق نیست.
      خوش باشی‌

      • فرزين said,

        مه 14, 2010 در 6:27 ق.ظ.

        امير خان از جواب سريع شما ممنونم. اميدوارم هميشه موفق باشيد.

      • امیر said,

        مه 14, 2010 در 4:03 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم. همچنین شما.
        خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

