واقعیت چیست؟ واقع بین کیست؟ – قسمت دوم – تکرار

خوب یک فرصتی پیدا کردم تا پست قبلی‌ را دوباره بازنویسی کنم اما مطمئن نیستم که خوب از آب در بیاد !!!
ماه می برای من ماه سختی هست و خیلی‌ خیلی‌ گرفتارم ، از دوستانی که به دلیل مختلف فرصت سرزدن بهشان را ندارم عذر می‌خوام. امیدوارم که این ماه یا خیلی‌ سریع تمام بشه یا خیلی‌ کند پیش بره !!! چون خیلی‌ بده ، بماند …….. .
باز هم از دوستان مقیم کانادا تقاضا می‌کنم که اگر مواردی که مینویسم با آن چیزی که در کانادا هست اختلاف دارد اعلام کنند و کلا به کمک بیایند تا نتیجه گیری صحیحی گرفته شود.
اولین کاری که هر شخص نیاز هست که انجام بدهد برای یافتن شغل ، تهیه رزومه هست. به دلیل اینکه شما برای هر شغلی‌ ، از کار در رستوران گرفته تا استادی دانشگاه و …… بخواهید اپلای‌ کنید ، باید رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید. کارفرما با دیدن و خواندن رزومه شما در مرحله اول تصمیم میگیره که شما را برای مصاحبه دعوت بکند یا خیر. پس نحوه نگارش رزومه خیلی‌ خیلی‌ مهم هست و تاثیر اول را در همان زمان می‌گذرد.
هیچ کس نمی‌تونه ادعا کنه که من با سیستم رزومه نویسی آشنا هستم !!! دلیل آن هم این هست که هر کشوری فرمت خاصی‌ را به عنوان رزومه برای خود تعریف کرده و مورد قبول واقع میشود. به عنوان مثال ، اگر من رزومه‌ای که برای شرکت‌های بریتانیایی ارسال می‌کنم را برای یک شرکت کانادائی یا امریکایی یا استرالیایی و یا هر کشور دیگری ارسال کنم ، کارفرمای محترم اصلا نگاهش هم نمیکنه !!! چون فرمت رزومه نویسی در بریتانیا با کشور‌های دیگر متفاوت هست و همینطور برعکس.
من توصیه می‌کنم که در بدو ورود در دوره‌های ویژه رزومه نویسی که بصورت رایگان برگزار میگردد شرکت کنید تا با سیستم کشور مقصد خود در زمینه رزومه نویسی ، آشنا شوید.
مساله بعدی اپلای‌ کردن برای شغل هست. راه‌های متفاوتی برای اپلای‌ کردن هست. از طریق آگهی‌ روزنامه ، از طریق وبسایت شرکت مربوطه ، از طریق وبسایت‌های کاریابی ، از طریق آژانس‌های کاریابی و یا از طریق ادارات کار مستقر در شهر‌های مختلف. حسنی که مشاغل اعلام شده دارند این هست که شما دقیقا به حقوق آتی خود ، شرح وظایف خود ، موقعیت مکانی و تعداد ساعت کار خود در طول هفته ، قبل از اپلای‌ کردن واقف خواهید شد و با دید بهتری میتونید‌ اقدام کنید. از هر کدام از این راه‌ها که اقدام کنید ، به رزومه شما نیاز می‌باشد.
پس از اقدام ، تعدادی را برای مصاحبه دعوت میکنند که از بین آنها فرد یا افراد مورد پسند خود را انتخاب کنند. توصیه میشود که در روز مصاحبه با ظاهری آراسته حضور به هم رسانید ، حتی اگر قرار هست که در آشپزخانه مشغول شوید !!! لبخند فراموش نشود و هنگام صحبت یا گوش دادن به چشم فرد مصاحبه کنند نگاه کنید ، نه‌ به در و دیوار !!!
کار شخصی‌ اصولاً در محیط کار ممنوع هست ، مکالمات تلفنی شخصی‌ ، خواندن روزنامه ، آپدیت کردن وبلاگ !!! پاسخ به کامنت‌ها !!! و کلا هر کاری که جنبه شخصی‌ داشته باشد ، مگر آنکه شخصی‌ خیلی‌ اقبالش بلند باشه و رییسش دوستش داشته باشه !!!! ولی‌ کلا این کار‌ها اخلاقی‌ نیست. دوستانی که روزانه یک پست را پابلیش میکنند این را بدانند که اگر به هنگام ورود به کانادا خواستید این کار را بکنید ، از منزل باید زحمت بکشید !!!
در طول سال ، ۴ هفته مرخصی به هر شخص تعلق می‌گیرد که میبایستی از آن استفاده کند و در صورت عدم استفاده ، سوخت میشود و قابل ذخیره نیست. اصولاً چون همه شهروندان از بیمه رایگان (ممکن هست در کانادا مبلغی را ماهانه باید پرداخت کنید ، اما در بریتانیا رایگان هست) برخوردار هستند ، کارفرما کاری به بیمه ندارد و هر شخصی‌ که به سنّ ۶۰ سالگی می‌رسد بازنشسته میشود ، چه ۴۰ سال سابقه‌ کار داشته باشد و چه ۴ سال !!!
یکی از مواردی که در رزومه گنجانده میشود و از دید کارفرما خیلی‌ مهم هست ، سابقه‌ کار هست. اصولاً کارفرما ترجیح میدهد که شخصی‌ را استخدام کند که سابقه‌ کار در آن زمینه داشته باشد ، علیرغم اینکه برای تمام پرسنل خود در بدو ورود آموزش در نظر میگیرند. من توصیه می‌کنم که اگر از دید کارفرمایی شما فاقد سابقه‌ کار لازم هستید ، سعی‌ کنید که محلی را پیدا کنید و به صورت داوطلبانه در آنجا مشغول شوید ، درست‌ است که ممکن هست ۶ ماه بدون حقوق کار کنید ، اما در عوض ۶ ماه سابقه‌ کار پیدا خواهید نمود و از طرفی‌ ممکن هست همانجا مشغول شوید.
ضمنا ، برای هر شغلی‌ که اپلای‌ می‌کنید ، اگر مورد قبول واقع نشوید نامه‌ای برای شما ارسال میکنند و ضمن تشکر بدون ذکر هیچ دلیلی‌ اعلام میکنند که شما قبول نشدید. اصلا نگران نباشید ، هر کسی‌ حداقل ۱۰-۲۰ تا از اینجور نامه‌ها داره ، تلاش کنید و به راه خود ادامه دهید ، موفقیت با شما خواهد بود.
وقتی‌ هدف دارید ، مطمئن باشید با تلاش به هدف خود خواهید رسید. برای رسیدن به هدف نه نیاز به پول دارید !!! و نه پارتی !!! فقط تلاش و همّت شماست که تعیین کننده آینده شماست.

خب نمیدونم چیز از آب در اومد !!! پس تا بعد ……

خوش باشید

120 دیدگاه

  1. sara said,

    مه 7, 2010 در 10:31 ق.ظ.

    salam va baz ham mamnun az in webloge khubetun
    man mikhastam beporsam aya madareki ke dameshgh mikhad ba uni ke london mikhad baraye ghesmate dovome mohajerat be canada baham motafavete? man uk hastam va nemidunam che manabeii lazeme mamnun misham rahnamiim konid

    va ye soal moheme dige dashtam inke man shenidam agar ghabl az resident shodan adam canda hozur dashte bashe nesfe modatesh hesab mishe baraye ehtesabe un 3 sal ta gereftane passport, aya in harf doroste ?

    baz ham yek donya mamnun az vaghty ke mizaryd

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:14 ب.ظ.

      سارا جان چک لیست دمشق و لندن با هم متفاوت هستند. چک‌لیست لندن را از لینک زیر دانلود کن.
      http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/guides/E37023.pdf
      من در مورد قوانین سیتیزن شیپی کانادا اطلأعی ندارم.
      خوش باشی‌

    • سارا (كانادا) said,

      مه 7, 2010 در 10:26 ب.ظ.

      بله، در دورانى كه هنوز اقامت دائم ندارين، هر يه روز كامل براتون يه نصف روز حساب ميشه ولى:
      1- براى اقدام برا سيتيزن شدن بايد طى چهار سال قبل از انجام اين كار، حداقل دو سالش رو PR بوده باشين
      2- طى همون چهار سال، اگه دوره اى رو هم PR نبوده باشين، اونو نصف حساب مى كنن.
      3- در مجموع هم تعداد روزهايى كه توو كانادا زندگى كردين بايد 3 سال از اون چهار سال بوده باشه.
      اينم لينك:
      http://www.cic.gc.ca/english/citizenship/index.asp
      http://www.cic.gc.ca/english/citizenship/become-eligibility.asp

      • امیر said,

        مه 8, 2010 در 9:22 ق.ظ.

        ممنونم سارا جان از توضیحت.
        خوش باشی‌

  2. نرگس said,

    مه 7, 2010 در 11:05 ق.ظ.

    سلام دوست عزیز ممنون راهنمایی عالی بود
    ا سئوال در مورد فرمها دارم ؟
    توی فرم schedule 3 اونجا که گفته years of experience مدت تجربه برای ما که دارای 2 کد noc مختلف هستیم . شغل فعلی جز 38 کد فدرال هست و لی قبلی نیست ولی جز گروه b کدهای noc هست . به نظر شما باید جمع دو تا مدت رو نوشت . ویا فقط سابقه ای فعلی رو در نظر گرفت ؟
    سابقه فعلی 2.5 سال و سابقه کار قبلی 2.8 سال است ؟

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:30 ب.ظ.

      هیچکدام نرگس جان.
      هر ردیف مربوط به کد مخصوص هست و سابقه‌ کار آن هم برای همان کد هست. باید جدا جدا بنویسی‌ و با سابقه‌ کارت هم همخوانی داشته باشه.
      خوش باشی‌

  3. سما said,

    مه 7, 2010 در 11:07 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    نوشتتون مثل همیشه عالی بود,بر خلاف بعضی ها که دیدن تلاش رو در نتیجه کارشون نادیده گرفته و بعضا در بعضی از سایت ها می بینیم که فقط نکات منفی و سختیها رو می گن,البته من نمیگم راحت بدست می آید,به هر حال تلاش زیاد قاعدتا باید نتیجه بده, نوشتتون همراه با امیدواری بود.بازم ممنون منتظر نوشته های بعدی تون هستم .ان شا الله گرفتاری هاتون رو به خوبی بره.
    راستی رزومه کاری ایران ,یعنی سابقمون اینجا ,اونجا بدردمون می خوره؟
    ممنون

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:36 ب.ظ.

      ممنونم سما جان. بله سابقه‌ کاری شما کاملا بدرد می‌‌خورد. اصلا برای سابقه‌ کار دارند شما را به عنوان مهاجر می‌پذیرند.
      خوش باشی‌

  4. احسان said,

    مه 7, 2010 در 11:42 ق.ظ.

    🙂
    سلام
    بعداز ظهر جمعه ما بخیر شد. امیدوارم مال شما بخیرتر باشه🙂

    خوب از آب در اومد🙂 خیلی خوب، این هم نتیجش:

    جالب بود و بسیار مفید بود مثل اون نکته کار داوطلبانه ، هر چند بار منفیش یه کم، کم بود.مثلاً نگفتی: فکر نکنید همون ماه اول، دوم، سوم کار گیرتون میاد اون هم تو رستوران.فعلا کارگاههای رزومه نویسیتون رو برید تا بعدش ببینید کار گیرتون میاد یا نه{علامت بد اخلاق مایوس ماتم زده از اینجا مونده از اونجا رونده}

    یه سوال؟: دوره های کارآموزی و دوره های مربوط تازه فارغ التحصیلان که شرکت ها برگزار می کنند واسه مهاجرین هم هست؟ یعنی می تونیم به عنوان یه تازه فارغ التحصیل فاقد تجربه وارد شرکتشون بشیم و بعد هم که خودمون رو نشون دادیم تموم بشه، خیالمون هم راحت بشه؟
    اگه در این مورد ما رو مستفیض کنی چه قدر من خوشحال میشم.{بووووووس}

    یه سوال دیگه؟ {شکلک بچه خجالت زده کنجکاو}: تفاوت محیطهای کاری و صنعتی اونجا و اینجا از لحاظ نوع کار چقدر هست؟ یعنی یه دفعه نریم اونجا چیزهای عجیب و غریبی ببینیم که اسمشون هم نشنیده باشیم؟{هر چند یه سری تجهیزات(در رابطه با برق) تو اینجا همونهایی هست که قاچاقی از همون ور میارن}

    یه سوال دیگه: تجربه نشون داده توی ماه چندم یه مهاجر کار غیر مرتبط و تو ماه چندم کار مرتبط پیدا می کنه؟ شما می دونید؟

    یه چیزی فکر منو خیلی مشغول کرده: چند روز پیش یه چند نفری (میگن 40 هزارتا) تو تورنتو در راستای تقاضاهای مشروعشون راهپیمایی کردن و از دولت خواستند استعمال ماری جوانا رو آزاد کنه.حالا من که ماری جوانا دوست ندارم چه کار باید بکنم😦 (منبع: سایت ایرانتو)
    جدا از شوخی، آماری در مورد مصرف مواد و نوعش تو کانادا وجود داره؟؟

    {گل}
    شاد باشید
    ایام به کام

    • احسان said,

      مه 7, 2010 در 5:18 ب.ظ.

      پس جواب من چی شد؟؟؟😦
      کلی دپرس شدم، همه جواب گرفتن غیر من!😦 و :»(

      • امیر said,

        مه 7, 2010 در 7:06 ب.ظ.

        احسان جان ماشااله کامنت طولانی‌ داری ، گذاشتم سر فرصت.
        خوش باشی‌

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 7:41 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت احسان جان. به اعتقاد من کار داوطلبانه بار منفی‌ که نداره هیچی‌ ، بار مثبت هم داره. وقتی‌ شما با مثلا ۶ ماه کار داوطلبانه بتونی‌ آینده شغلی‌ خودت را تضمین کنی‌ ، مثبت هست.
      هیچ تفاوتی‌ بین تازه فارغ التحصیل یا مهاجر نیست. حتی بعضی‌ از شرکت‌ها اول دوره را برگزار میکنند و پس از امتحان در مورد دوره ، مبادرت به استخدام مینمایند. سیستم کاری اینجا خیلی‌ خیلی‌ با ایران متفاوت هست.
      چیز‌های عجیب و غریب زیاد خواهید دید !!! تکنولوژی به معنی‌ خاص کلمه را شاهد خواهید بود. در مورد برق اطلاعات چندانی ندارم. اما در مورد کارهای شبکه ، تمامی‌ قطعات با مارک سیسکو هست و امریکایی اصل !!! البته در ایران هم شاید باشه اما قانونی‌ نیست !!! یک مثال دیگه بزنم ، اینجا کسی‌ را جارو بدست در خیابان نمی بینید ، کلّ معابر با ماشین نظافت میشه. تکنولوژی به کمک بشر آمده است.
      کار غیر مرتبط را میشه در هفته اول هم پیدا کرد ، و کار مرتبط را در ماه اول ، بستگی به اطلاعات و زرنگی شخص داره.
      در مورد مواد مخدر من اطلاعاتی‌ ندارم.
      خوش باشی‌

      • احسان said,

        مه 8, 2010 در 3:46 ق.ظ.

        ممنون🙂
        ببخشید کامنت طولانی شد وقنی شروع کنم نوشتن نمی تونم جلوش رو بگیرم.😀
        پیروز باشی

      • امیر said,

        مه 8, 2010 در 9:26 ق.ظ.

        نه بابا احسان جان من کلی‌ حال کردم.
        خوش باشی‌

  5. حميدم said,

    مه 7, 2010 در 12:24 ب.ظ.

    اميرجان دستت دردنكنه با اين مطالب ارزندت. باهات موافقم. خودم بشخصه اينو تجربه كردم كه هرچي رو كه با جان و دل دنبالش رفتم بدست آوردم. ضمنا باعث مسرت بنده س كه فكر ميكني بنده از نظر فكري با شما سنخيت دارم. خوشحال خواهم شد روزي همديگر رو از نزديك ببينيم.

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:37 ب.ظ.

      ممنونم حمید جان ، لطف داری. به امید آن روز.
      خوش باشی‌

  6. Reza said,

    مه 7, 2010 در 1:54 ب.ظ.

    Hi Amir

    You are right, but with a good network your chance is high

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 4:39 ب.ظ.

      کاملا درسته رضا جان. اما ارتباطات با پارتی فرق میکنه و ایرانی‌‌ها در خارج از کشور با هم ارتباط خوبی‌ ندارند !!! البته متأسفانه !!!
      خوش باشی‌

  7. raman said,

    مه 7, 2010 در 2:59 ب.ظ.

    دوست عزیز دیدگاههای تو در بخش اول بسیار به محیط کانادا نزدیکتر و چاش انگیز تر است بسیاری ایرانیان از جمله خود من فکر میکنیم که با رزومه نویسی و پراکندن آن احتمال فراوانی برای کار وچود دارد اما به نظر من آشنائی با فرهنگ کاری کانادا از طرق تحقیق و مطالعه جدی حتی قبل از لندیگ که ساده ترین آن شیوه محاوره و پاسخگوئی به زبان انگلیسی است که من نمونه ای از آن را در وبلاگ خود گذاشته ام میباشد ما بایستی پس زمینه ذهنی و فرهنگ کاری خود را دور بریزیم.
    ضمنا من وبلاگ تو را با توجه به علاقه و نزدیکی فکری لینک دادم در صورت امکان لینک وبلاگ مرا نیز اضافه کن

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 7:44 ب.ظ.

      ممنونم رامان جان. کاملا موافقم آگاه بودن از شرایط نقش بسیار جدی را بازی می‌کند. من هم شما را لینک کردم.
      خوش باشی‌

  8. علی said,

    مه 7, 2010 در 6:25 ب.ظ.

    با سلام و احترام و سپاس
    آیا در خصوص ارایه رزومه در کانادا منابعی برای مطالعه می شناسید .
    ایام به کامتان باد

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 7:53 ب.ظ.

      علی‌ جان من متأسفانه در این زمینه اطلاعاتی‌ ندارم. دوستان مقیم کانادا کمک خواهند کرد.
      خوش باشی‌

  9. باران said,

    مه 7, 2010 در 8:27 ب.ظ.

    سلام امیرجان ! در مورد مرخصی بگم که سه هفته است و نه چهار هفته و اگر تازه استخدام شده باشی که فقط دو هفته است !! البته کمپانی با کمپانی فرق میکنه ولی هیچکدام چهار هفته مرخصی ندارند ! بعضی کمپانی ها بهت یادآور میشوند که باید مرخصی بگیری وگرنه برای سال بعد میسوزه ! و بعضی کمپانی ها هم که میتونی انتقال بدی برای سال بعد !!! البته میتونی چهار هفته مرخصی بگیری ولی حقوق یک هفته ات حساب نمیشه و باز هم به کارفرما ربط داره …
    خوش باشی…

    • امیر said,

      مه 7, 2010 در 8:29 ب.ظ.

      ممنونم باران جان از توضیحت.
      خوش باشی‌

  10. باران said,

    مه 7, 2010 در 8:28 ب.ظ.

    قابل توجه علی
    از گوگل اگه بپرسی resume sample in canada بهت یک عالمه سایت مفید نشون میده !

  11. نرگس said,

    مه 8, 2010 در 3:28 ق.ظ.

    سلام امیر آقا ببخشید من سئوالم یه چیزه دیگه بود. فکر کنم درست نپرسیدم خلاصه می گم . یعنی برای امتیاز از بخش تجربه چند امتیاز می گیریم 17 ؟ یا 19؟
    باز از وقتی که می گذارید صمیمانه متشکرم

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 9:25 ق.ظ.

      خوب بله شما اصلا در مورد امتیاز نپرسیده بودی و من اشتباه متوجه شدم. امتیاز کامل سابقه‌ کار را میاری – ۲۱ امتیاز – چون در کلّ بالای ۴ سال سابقه‌ کار داری ولی‌ باید حداقل ۱ سالش در شغل اصلی‌ که در لیست ۳۸ تائی‌ هست باشه ، که آن هم هست.
      خوش باشی‌

  12. سپيده said,

    مه 8, 2010 در 4:31 ق.ظ.

    سلام

    لطفا ادرس سايت باران برام بنويسيد فكر كنم فيلتر شده هر كاري مي كنم باز نمي شه و مي نويسه دسترسي به اين سايت امكان پذير نمي باشد
    مرسي

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 9:27 ق.ظ.

      ظاهراً خودت پیدا کردی.
      خوش باشی‌

  13. ali said,

    مه 8, 2010 در 4:40 ق.ظ.

    امیر جان سلام یکی‌ از دوسنم سالی‌ داشت که با اجازه اون سوال رو مطرح می‌کنم شاید سوال بعضی‌‌های دیگه هم باشه ممنون اگه بتونی‌ راهنمایی کنی‌…
    من تو فایل کبک اطلاعاتی راجع به اینکه من قبلا مربی فنی و حرفه بودم , ندادم. . ولی الان میخوهم با استناد به نامه سازمان فنی و حرفه ای که گرفتم برای فدرال اقدام کنم. ولی یکی از این دفاتر به من گفت چون تو پرونده قبلی این موضوع رو به عنوان تجارب کاری معرفی نکردم. اگر الان در پرونده جدید اعلام کنم. تناقض در نظر گرفته میشه.
    آیا به نظرت این ایراد داره یا اینکه فایل من که برای کبک اقدام کردم در نظر گرفته نمی‌شه و اینکه آیا راهی‌ میتونید به من راهنمایی کنید؟ سپاسگزارم ….رضا

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 9:32 ق.ظ.

      علی‌ جان من نمیدونم که این دو پرونده شما مربوط به کی‌ هست اما شما قانوناً باید هرگونه تغییری که در وضعیت شما میشود را اعلام کنید. از اون دفتر سوال میفرمودید که اگر کسی‌ در سال ۲۰۰۷ فایل بازکرده باشه با مدرک لیسانس و الان بخواهد فایل باز کند با مدرک فوق لیسانس ، تناقض میشود ؟؟؟!!!!!!!! نه علی‌ جان اصلا تناقض نیست و نوعی آپدیت کردم مدارک محسوب میشود.
      خوش باشی‌

  14. سپيده said,

    مه 8, 2010 در 4:52 ق.ظ.

    سلام

    خودم پيدا كردم اشتباه كرده بودم

  15. مه 8, 2010 در 8:28 ق.ظ.

    سلام
    خواستم از مطالب مفیدتون تشکر کنم. من همچنان منتظر یه توضیح در مورد تفاوت بین نامه آپدیت مدارک و نامه همراه مدیکال هستم.
    هر وقت فرصت کردید ممنون میشم. خبرهای متفاوتی در مورد این نامه ای که اخیرا به دستمون رسیده میشنوم که باعث شده این سوال برام پیش بیاد.
    سلامت و شاد و موفق باشید.

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 9:37 ق.ظ.

      ببخشید من فکر می‌کردم که درمورد آن توضیح دادم!!!
      نامه آپدیت مدارک در مورد پرونده‌های قدیمی‌ صادر میشود و در آن از شما می‌‌خواهند که کلّ مدارک خود را و همچنین فرم‌ها را آپدیت کنید و اگر به اعضای خانواده کسی‌ اضافه شده باشه هم همینطور. در آن نامه ، نامه سؤ پیشینه و گواهی بانک را هم مجددا می‌‌خواهند. افیسر زمانی‌ که کلّ مدارک را دریافت کرد مجددا پرونده را بررسی‌ می‌کند ، که این بررسی‌ کوتاه هست و پس از آن نامه درخواست مدیکال را صادر می‌کند که در آن نامه هزینه لندینگ فی‌ را هم خواهند خواست.
      خوش باشی‌

  16. باران said,

    مه 8, 2010 در 9:18 ق.ظ.

    راستی اینو هم بگم که معمولا رئیس و روسا چهار هفته مرخصی دارند… ولی کارمندان بستگی به سنوات خدمت داره که ماکزیموم سه هفته است.
    خوش باشی …

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 9:38 ق.ظ.

      باز هم ممنون.
      خوش باشی‌

  17. ستايش said,

    مه 8, 2010 در 10:48 ق.ظ.

    سلام
    ممكن است ازتون بپرسم چطور ميتونيم براي بدست آوردن سابقه و آموزش ديدن كارداوطلبانه پيدا كنيم ؟ يعني در همين سايت هاي كاريابي كاري كه زده بريم بگيم ما كارآموزي ميخوايم بياييم مجاني كار كنيم قبول ميكنن؟ چون همچين چيزي در ايران اصلا وجود نداره.
    خيلي ممنونم

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 10:59 ق.ظ.

      نه ستایش جان. اصولاً برای این کار باید در محل حضور داشته باشید و مستقیماً با شرکت مربوطه مکاتبه کنید و یا حضور به همرسانید. امکان این کار از راه دور خیلی‌ خیلی‌ مشکل هست. البته این را هم بگم که ممکن هست خیلی‌ از شرکت‌ها موافق این قضیه نباشند ، خصوصا برای کارهایئ که ایمنی‌ زیادی می‌طلبد. چون استخدام نیستید و در عین حال برای آن شرکت مسئولیت ایجاد می‌کنید.
      خوش باشی‌

  18. مه 8, 2010 در 2:36 ب.ظ.

    ممنون از جوابتون
    اگه فرصت کردید یه سر به وبلاگم بزنید چون من قسمت اصلی نامه درخواست آپدیتمونو اونجا گذاشتم. آخه خیلی جالبه که تو این نامه از ما لندینگ فی رو خواستن. برای همینه که اینقدر برام تعجب آوره!
    از بقیه دوستان هم نامه آپدیت دریافت کردن پرسیدم انگاری برای اونا این مورد رو نخواسته بودن و باز ما و پروسه کذایی سرمایه گذاریمون داره جزو عجایب میشه!!!!!

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 3:59 ب.ظ.

      چشم میام و نگاه می‌کنم. اما این را در نظر داشته باش که پرونده قبلی‌ شما با کتگوری سرمایه گذاری اقدام کرده اید و قوانین آن با فدرال و کبک متفاوت هست.
      خوش باشی‌

  19. Miel said,

    مه 8, 2010 در 4:03 ب.ظ.

    میشه بپرسم این دوره‌های ویژه رزومه نویسی که بصورت رایگان برگزار میگردد٬ رو از کجا باید پیدا کرد؟ به صورت دولتی برگزار میشه؟ لینکی سایتی چیزی هست که بشه مطالعه کرد؟

    • امیر said,

      مه 8, 2010 در 9:30 ب.ظ.

      دوست عزیز این دوره‌ها توسط اداره مهاجرت برگزار میشود و در همان محل هایی که دوره‌های زبان رایگان برگزار میشود ، این دوره‌ها هم برگزار میشود. من آدرس آن را نمیدانم ولی‌ به هنگام ورود ، در فرودگاه اطلاعات آن به شما داده خواهد شد.
      خوش باشی‌

  20. خسرو said,

    مه 9, 2010 در 5:03 ق.ظ.

    سلام

    بازم تشکر وقدردانی از شما پرونده ما که خیلی جالبه موقعی که فایل نامبر دوممون اومد از دمشق ازمون لندینگ خواستن البته وکیل گفت فکر کنم دور زده .

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      جالبه خسرو جان. این را دیگه من تا حالا نشنیده بودم !!!
      خوش باشی‌

  21. reza said,

    مه 9, 2010 در 5:23 ق.ظ.

    salam
    mahe march april ham tamoom shod va hanooz ke hanooze khabary nashode.kam kam daram negaran misham,be moshaveemoonam ke migam mige bayad sabr konid .chon yek bar vasatoon update gereftim va manam vasatoon ferestadam.goftan ke too saf hastim.
    rasty ma hanooz recieve by visa office hastim bad az 240 rooz!!!!yany nabayad vasiate ma to inhame modat avaz beshe. yany hanooz hich kary roo parvande ye ma anjam nadadan?!!! daram negaran misham

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 9:08 ق.ظ.

      میدونم رضا جان ۸ ماه خیلی‌ زیاده ، انشاالله فردا که سایت را چک میکنی‌ ، این پراسس شده باشی‌.
      خوش باشی‌

  22. امیر said,

    مه 9, 2010 در 10:19 ق.ظ.

    امیر جان
    من دارم یک نامه ای از شرکت بابت سابقه کار می گیرم که 4 سال است در آن کار می کنم. از این چهار سال فقط دو سال آن جزو لیست 38 تایی مشاغل هست. حالا من امتیاز کامل را می گیرم (به خاطر 4 سال سابقه کار) و یا فقط برای اون 2 سال امتیاز برام محاسبه میشه؟
    یه سئوال دیگه. این نامه سابقه کار در کانادا هم قابل استفاده هست؟ یعنی چقدر میتونه ارزش داشته باشه.
    ممنون میشم اگر بتونی من را راهنمایی کنی

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 8:49 ب.ظ.

      امیر جان امتیاز کامل سابقه‌ کار را میگیری ، طبق قانون ، فقط باید یک سال سابقه‌ کار شما جزو لیست ۳۸ شغله باشه. هر نوع مدرکی‌ میتونه ارزشمند باشه ، خصوصا سابقه‌ کار.
      خوش باشی‌

  23. reza said,

    مه 9, 2010 در 11:10 ق.ظ.

    MAMNOONAM AMIR JAN
    VALY MIKHASTAM BEDOONAM IN VAZIATE «RECIEVED BY VISA OFFICE» VASE 240 ROOZ ADDY HAST?AKHE MAGE MISHE PARVANDE 240 ROOZ SAKEN MOONDE BASHE?!!!! YANY TU IN MODAT HICH KARY ROOSH NAKARDAN?!!! BE FARZE INKE AZ FARDA IN PROCESS BESHIM 5 MAH TOOL MIKESHE TA JAVAB BIAD(TAZE AGE AZ FARDA IN PROCESS BESHIM).MIKHASTAM BEDOONAM EMKANESH HAST PARVANDAMOON TU JARIAN BASHE VALY TU SIT HANOOZ (RECIEVE BY VISA OFFICE BASHIM)?VASE DOOSTAN HAMCHIN MOREDY PISH OOMADE?MANO RAH NAMAEE KONIN.

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 8:56 ب.ظ.

      رضا جان اشتباه نکن ، پرونده شما در حال بررسی‌ هست ، یکی‌ از دوستان برایش زمانی‌ نقص پرونده زدند که در همین وضعیت بود. مدارک شما در حال بررسی‌ هست و انشاالله که همین روز‌ها مدیکال خود را خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  24. حسین said,

    مه 9, 2010 در 1:48 ب.ظ.

    با سلام وخسته نباشید
    مرسی از راهنماییهای خوب ومفید شما من یک سئوال داشتم متاسفانه من وقتی فرمها را فرستادم سیدنی فراموش کردم یکسری برای دمشق کپی کنم الان که مدارک را برای دمشق میفرستم به نظر شما مشکلی پیش میاید که یکسری جدید فرم پر کنم؟
    باتشکر

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 8:57 ب.ظ.

      نه حسین جان اشکالی‌ نداره ولی‌ سعی‌ کن که اختلافی بین نوشته‌ها پیش نیاید.
      خوش باشی‌

  25. jamal said,

    مه 9, 2010 در 3:41 ب.ظ.

    سلام من تمامه مطالبه دوستان رو مو به مو میخونم و از پاسخهای امیر کلی مطلب یاد گرفتم و مشاوره ۲ نفر از دوستانم هم شدم که برای کانادا اقدام کردن .در مرده شما رضا جان باید بگم که شرایطت مسله منه تازه بهتر چرا که از ۱۸ جولیبنده در وزیاته شما هستم تازه هیچ وقت
    نامه فایل نامبر به دسته من نرسید و کیپس رو درخواست دادم و بعداز کلی نامه و فاکس که زدم هم زمان با کیپس فایل چک به دسته من رسید که فعال نومبر اینه ،اوائل مسله شما بودم و کلی استرس داشتم والی باد از مدتی فهمیدم همه جا آسمانش این رنگه و فرقی نمیکنه که کجا باشی والی برای بهتر بدان باید تلاش کرد .شیاد باور نکنی که من برای این کار چند میلیون از دست دادم چرا که پیشنهادهای کاریو چونفاکر میکردم دارم ۶ ماهه میرم قبول نمیکردم تا این که خودمو تغیر دادم و به خودم گفتم بذر از کنار عزیزان بدان لذت ببرم البته مشکلاته زیادی رو هم از لحاظه بیماری عزیزانم و فوت داشتم که خودش ی قسی طولانی و نمیخام جامو دپرس کنم والی یادت باشه که آدم ها باید تو حال زندگی کنندو افسوس آینده و گذشته چیزیو عوض نمیکنه البته روی سخنم با خودمه و منظوری برای شما نداشتم
    به هر حال امیدوارم که هر چه زودتر خبره خوش به همه بدی ببخشید که پور چونه گی کردم و البته از امیر عزیز هم به خاطر وبلاگه خوبش تشکر میکنم
    موفق باشی

  26. jamal said,

    مه 9, 2010 در 3:46 ب.ظ.

    please forgive me for some mistaken which you may interfere due utilizing google translator for typing persian
    good luck

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 9:22 ب.ظ.

      جمال جان من هم با نرم افزار بهنویس ، فارسی مینویسم و بعد باید دوباره ویرایشش کنم. زحمت داره اما خوب چاره‌ای نیست.
      خوش باشی‌

  27. ناصر said,

    مه 9, 2010 در 9:40 ب.ظ.

    سلام امیر جان.

    بابا آقا رضا سخت نگیر! ما ۹ ماه که در این وضعیت هستیم هیچ خبری هم نیست. مثل من و شما هم کم نیستن. به قول آقا جمال زندگیتو بکن! تجربه نشون داده که برای همه نوع مهاجرت اگه شانس نداشته باشی‌ باید صبر رو داشته باشی‌ تا موفق بشی‌! با عرض ارادت خدمت امیر خان.

    • امیر said,

      مه 9, 2010 در 9:53 ب.ظ.

      ممنونم ناصر جان. از این جور انتظارت آنقدر در زندگی‌ پیش خواهد آمد که نگو و نپرس.
      خوش باشی‌

  28. reza said,

    مه 10, 2010 در 5:08 ق.ظ.

    mamnoon az tamame doostan
    be ghole shaer:
    MARGE DASTE JAMY AROOSIE!!
    ishalla ke vase hame khabaraye khooby biad

  29. reza1100 said,

    مه 10, 2010 در 5:29 ق.ظ.

    امیرجان سلام
    ممنون از مطالب مفیدت . عالیه عزیز . همینطوری برو . این مطالب برای برنامه ریزی آیندمون خیلی خوبه.
    یه سئوال هم داشتم. چک لیست و فرمهای دمشقو میخوندم . اما جایی ندیدم که اگه من یه سفر یکهفته ای چین رفته ام باید یه کپی از قسمتی که ویزا روش خورده رو براشون بفرستم. البته تاریخچه سفرها رو دیدم اونجا هم اشاره ای نکرده بود که کپی از صفحاتی که توش ویزا خورده بفرستیم. ویزای چین که روی پاس من خورده و ویزای بریتانیا که رو پاس فاطیما خورده مربوط به پاس قبلی جفتمونه. آیا لازمه اصلا کپی اون صفحاتم بفرستیم یا نه؟ و آیا باید کپی پاسپورتها برابر اصل بشه؟
    در ضمن ، باید کپی مدارک انگلیسی زبانمون مانند مدارک تحصیلی را برابر اصل کنیم یا بهتره برابر اصل کنیم؟
    خوش باشید

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      رضا جان کی‌ گفته که کپی‌ ویزا را باید بفرستید؟ اصلا نیازی نیست ، این هم جزو همان حرف هاست که تو اون فروم کسی‌ باب کرده و بقیه را دچار اشتباه کرده ؟؟!!!
      سوال دوم را متوجه نشدم !!!! مدرک زبان را باید اصل بفرستی‌ ، نه کپی‌.
      خوش باشی‌

  30. سپيده said,

    مه 10, 2010 در 9:52 ق.ظ.

    سلام

    من در رابطه با مدرك ايلس سوال دارم بايد اصل مدرك را بفرستيم سوريه خوب اصلا يك نسخه كه بيشتر به ما نمي دهند اگه همين رو بفرستيم ديگه خودمون هيچي نداريم

    مرسي

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 10:07 ق.ظ.

      بله باید اصل را بفرستید. خوب مگر برای مهاجرت آیلتس ندادید؟ می‌خواهید چکار؟ بفرستید و اگر بعدا خواستید باید دوباره امتحان دهید تا تاریخش جدید تر باشه.
      خوش باشی

  31. سان said,

    مه 10, 2010 در 10:12 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    ممنون از پست هاي خيلي مفيدي كه مينويسي. يكي از دوستان من از طريق كبك اقدام كرده بود و بعد از مدت ها يه نامه اومد كه يه سري مدارك شامل سابقه كار و تحصيل رو دوباره با يه سري توضيحات ازش خواستن. يه سوال هم داشت كه من از شما پرسيدم و شما هم لطف كردين و راهنمايي كردين. مدارك رو دوباره فرستاد و در كمتر از 10 روز بعد از ارسال مداركش به دمشق، يكشنبه يعني ديروز يه ايميل براش اومد كه فرم هاي مديكالش آماده است و بايد تحويل بگيره!. اينو جهت اطلاع رساني و اميد دادن به دوستان در انتظار گفتم.

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 10:15 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز از اطلاع رسانیت. به امید خبر‌های خوب برای همه دوستان.
      خوش باشی

  32. ستايش said,

    مه 10, 2010 در 10:34 ق.ظ.

    امير جان سلام

    ميخواستم از اين دوست خوبمون ( سان عزيز)كه اطلاعاتي در مورد دوستش رو به ما دادند كه كبك اقدام كرده بودن و غير منتظره و زود مديكال و بهشون اعلام كردن. ميشه اطلاعات بيشتري از دوستشون بزارن. ايشون رشته تحصيليشون چي بوده و اينكه از فايل نامبر كبك تا آماده شدن مديكالشون چقدر طول كشيده .
    مرسي

  33. پریناز said,

    مه 10, 2010 در 11:44 ق.ظ.

    سلام. با تشکر از شما. برای من عجیبه که تمام وبلاگهای که من گشتم در مورد پرداخت پول اولیه یعنی 550 دلار یا اطلاعات غلط می دن یا ناقص.

    و من کلا گیج شدم که چیکار کنم. تو سایت سفارت کانادا در سوریه نوشته اگر پول از توی کانادا پرداخت شده باشه قبول نمی کنن و تازه گفته هر

    پولی هم از جایی پرداخت شده باشه باید رسیدش تحویل سفارت در سوریه بشه و اون رسید با مدارک به سیدنی پست بشه. البته من باز شک دارم که

    اشتباه فهمیده باشم. لطفا یک بررسی بکنید و منو راهنمایی کنید چون وقتم داره از دست می ره. ممنون

    سلام. با تشکر از شما. برای من عجیبه که تمام وبلاگهای که من گشتم در مورد پرداخت پول اولیه یعنی 550 دلار یا اطلاعات غلط می دن یا ناقص.

    و من کلا گیج شدم که چیکار کنم. تو سایت سفارت کانادا در سوریه نوشته اگر پول از توی کانادا پرداخت شده باشه قبول نمی کنن و تازه گفته هر

    پولی هم از جایی پرداخت شده باشه باید رسیدش تحویل سفارت در سوریه بشه و اون رسید با مدارک به سیدنی پست بشه. البته من باز شک دارم که

    اشتباه فهمیده باشم. لطفا یک بررسی بکنید و منو راهنمایی کنید چون وقتم داره از دست می ره. ممنون
    اینم مطلبی که تو سایت سوریه نوشته:
    Residents of Syria, Iran, Jordan, Cyprus and Off-shore Clients
    All fees for the processing of Permanent Resident Applications must be submitted directly to the Embassy of Canada, Damascus.
    The Embassies of Canada in Amman and Tehran no longer accept payment of fees for applications being processed in Damascus.
    Applicants may submit an international certified cheque, international bank draft or international postal money order via mail directly to the Embassy of Canada in Damascus. Please see PAYING IN CANADIAN DOLLARS for additional information.
    Fees may also be paid by direct deposit at any Audi Bank branch in Syria. If you pay at the bank you will need to submit the bank receipt to the Embassy of Canada in Damascus in order to receive an official Embassy receipt and to ensure that the payment is processed. CASH IS NO LONGER ACCEPTED

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 11:54 ق.ظ.

      پریناز جان من پاسخ شما را کامل دادم ، این نوشته مربوط به کسانی‌ هست که می‌‌خواهند هزینه لندینگ فی‌ را پرداخت کنند.
      خوش باشی‌

      • پریناز said,

        مه 10, 2010 در 8:19 ب.ظ.

        امیر جان از لطفت ممنونم که کامنتم رو خوندی و انقدر زود جواب دادی. شاد و موفق باشی.

      • امیر said,

        مه 10, 2010 در 9:49 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم.
        خوش باشی‌

  34. سان said,

    مه 10, 2010 در 2:49 ب.ظ.

    با سلام دوباره به شما امیر عزیز و عذرخواهی بابت اینکه دوباره مزاحم میشم. فقط میخواستم در جواب این دوست عزیز (ستایش) بگم که : من تاریخ دقیق فایل نامبر کبک دوستم رو نمیدونم. فقط میدونم که ایشون اواخر فروردین ماه 88رفتن دمشق واسه مصاحبه و افسر مهاجرت (مصاحبه) بهشون گفته بود که تکلیف پرونده شما ظرف یک سال آینده روشن میشه و درواقع تکمیل میشه. تقریبا داره همین طور هم میشه البته با یک کمی تاخیر!!! ایشون لیسانس مترجمی فرانسه دارن. توی فروردین 89 یه نامه براشون اومد که خواسته بودن دقیقا» شرح وظایفش و سابقه کارش رو توضیح بده. ضمنا» کپی مدارک تحصیلیش رو هم بده. برای این کار هم 60 روز بهش وقت دادن. خلاصه از روزی که مدارک جدیدش به دمشق رسید چیزی حدود 10 روز گذشته بود که دیروز در عین ناباوری ایمیل آماده بودن فرم های مدیکالش اومد. (روز شنبه عصر با ناامیدی داشت با من حرف میزد و روز یکشنبه عصر ایمیل مدیکال رسید). این بود انشای من!!
    راستی اسم من احسان هست و چون یه دوست دیگه هم به همین اسم کامنت میزارن واسه اینکه قاطی پاتی نشه! من اسممو «سان» می نویسم.

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 2:54 ب.ظ.

      ممنونم احسان جان از توضیحت. از روی ‌ای دی ایمیلت متوجه شدم که اسمت احسان هست ، اما گفتم شاید دوست داشته باشی‌ خودت را سان معرفی‌ کنی‌. در هر صورت با آرزوی شنیدن خبر‌های خوب از همه دوستان.
      خوش باشی‌

  35. reza1100 said,

    مه 10, 2010 در 4:51 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    والا من هم از اون فروم خوندم اینو . تعجب هم کرده بودم. آخه یه مدت بود که همه میگفتن باید کپی از صفحات حاوی دیتا و ویزای کل پاسپورتهامون از اول تا اون موقع بگیریم .
    منظورم از مدرک انگلیسی ، مدارک کالج فاطیماست که در انگلستان گذرونده و طبیعتا به زبان انگلیسی هستش . میخوام ببینم حتما حتما باید اونها رو کپی برابر اصل بفرستیم یا اینکه بهتره که کپی برابر اصل بفرستیم و اونها کپی معمولی رو هم قبول میکنن. جایی گفته که باید کپی برابر اصل بشه؟
    یه رفع ابهام هم ازت بپرسم. من از چک لیست دمشق اینطور برداشت میکنم که مدارک دیپلم نیازی به ارسال و ترجمه نیست. درسته? ما فقط مدارک دانشگاهی و فنی و حرفه ایمون و همینطور کپی مدرک کالج فاطیما که در ایران معادل پیش دانشگاهی قبول کردن رو میخواهیم بفرستیم.
    خیلی ممنون از راهنماییهات

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 7:46 ب.ظ.

      رضا جان یک چیزهایی تو اون فروم مطرح میشه و با قاطعیت عنوان میشه که من بعضا چهار شاخ می‌مونم !!!
      رضا جان در چند خط اول چک لیست ، اون بالای بالا ، صراحتاً نوشته شده که کپی‌‌ها باید سرتیفاید کپی‌ باشه ، حالا اگر افیسر کسی‌ خواست بهش حال بده و کپی‌ معمولی‌ را قبول کرده ، من دیگه نمیدونم !!!
      من به دوستان توصیه می‌کنم که دیپلم را هم ارسال کنند ، میل خودت هست.
      خوش باشی‌

  36. حيرون said,

    مه 10, 2010 در 7:01 ب.ظ.

    سلام امیرجان.
    طبق معمول مزاحمت شدم. الان که دیگه لینکت رو هم گذاشتم کناو بلاگم تا راحت روش کلیلک کنم و از تنبلیم دیگه حتی تایپ هم نکنم.
    امیرجان در مورد سابقه کار می خوام بدونم برای دوران سربازی که پزشک ارتش بودم هم باید از پادگان مربوطه نامه بگیرم؟ در مورد حقوق توش چه حوری بنویسن؟ چون همون طور که میدونی حقوق سربازی خیلی کمه. همون رو باید بنویسن؟ و مورد دیگه در مورد مسئول مستقیم در اونجاست. چون الان دیگه اون آدمی که زمان من فرمانده بوده از اونجا رفته. در این مورد باید اسم مسئول فعلی رو بنویسن؟
    بازم ببخشید که مزاحمت شدم.

    • امیر said,

      مه 10, 2010 در 7:39 ب.ظ.

      دوست عزیز ، به سابقه‌ کار دوران خدمت اصلا نیازی نیست و امتیازی نداره. البته شاید ، شاید افیسر پرونده شما به عنوان کار پارت تایم قبول کنه ، که من بعید میدونم. اگر خواستی‌ با همان حقوق و با مسئول جدید نامه را دریافت کن.
      خوش باشی‌

  37. حمید رضا said,

    مه 11, 2010 در 8:37 ق.ظ.

    سلام،

    یک اتفاق نگران کننده برام افتاده.الان 2 روزه وقتی که می خوام وضعیتم رو توی سایت چک کنم بعد از وارد کردن اطلاعات با هر دو فایل نامبر میزنه:
    We were not able to identify you using the information you provided
    در حالیکه اطلاعات کاملا درسته.
    می خوام بدونم دیگران هم وضعیت مشابه دارند؟ یا فقط یرای من اینطوری.

    ممنون

    • امیر said,

      مه 11, 2010 در 3:35 ب.ظ.

      دوست عزیز من نشنیدم که کس دیگری این مشکل را داشته باشه. باز هم با دقت بیشتر امتحان کنید.
      خوش باشی‌

  38. سما said,

    مه 11, 2010 در 10:10 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    یه سئوال داشتم اینکه آیا 38 شغل فقط مربوط به تمام وقت میشه یا پارت تایم هم قبوله؟

    ممنون از پاسخگوییت .

    • امیر said,

      مه 11, 2010 در 3:37 ب.ظ.

      بله باید حداقل یکسال تمام وقت و یا معادل آن پاره وقت سابقه‌ کار داشته باشید.
      خوش باشی‌

  39. حسین said,

    مه 11, 2010 در 12:51 ب.ظ.

    با سلام وتشکر از راهنماییهای مفیدتون
    میشه پاسخ بدید که برای مدارک ارسالی به دمشق کپی گذرنامه باید برابر اصل بشه؟

    • امیر said,

      مه 11, 2010 در 3:39 ب.ظ.

      حسین جان بر اساس چک لیست سفارت ، تمام کپی‌‌ها باید سرتیفاید شده باشد یا همان برابر با اصل.
      خوش باشی‌

  40. مرتضی said,

    مه 11, 2010 در 2:39 ب.ظ.

    سلام امیر مهربون
    اول امیدوارم گرفتاریهات از اون گرفتاریهای شیرین و مثبت باشه و دوم اینکه طبق معمول سوال و مزاحمت.
    تو کامنتهای قبلیت گفتی کپی پاسپورت باید سرتیفاید باشه. اگه منظور شما کپی ارسالی به دمشق هست چطور میشه اونها رو سرتیفاید کرد ؟ و اینکه آیا کپی پاسپورت قیلی هم باید ارسال بشه یا نه ؟
    ممنون و موفق باشی

    • امیر said,

      مه 11, 2010 در 3:45 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان ، متأسفانه شیرین نیست !!!
      بله ، هر نوع کپی‌ که ارسال می‌کنید باید سرتیفاید شده باشه. پاسپورت قبلی‌ نیازی نیست. اصل پاسپورت را به دارالترجمه بدهید خودش دقیق می‌دونه که چکار باید بکنه ، چند صفحه اول را کپی‌ میگیره ، پرچ میکنه ، مهر میزنه و مهر دادگستری را هم میگیره.
      خوش باشی‌

  41. علی said,

    مه 11, 2010 در 3:14 ب.ظ.

    سلام امیر جان،
    من علی هستم و فابل نامبر دوم من 2009 August باز شد (برای کبک اقدام کرده بودم) قصد من از مهاجرت این هستش که در کبک در مقطع PHD تحصیل کنم. ازتون یک سوال دارم. آیا وفتی به عنوان مهاجر وارد کبک می شم می تونم بدون مدرک تافل وارد دانشگاه بشم؟ یا حتما باید تافل بگیرم. راستی قکر می کنید این روزها منتظر مدیکال باشیم؟ در انتها از توضیحاتتون کمال تشکر رو دارم.

    • امیر said,

      مه 11, 2010 در 3:53 ب.ظ.

      علی‌ جان متأسفانه به درستی‌ نمیتونم پاسخ بدم ، چون اطلاعات من در مورد کبک زیاد نیست. اما فکر می‌کنم که برای ورود به دانشگاه باید مدرک زبان داشته باشی‌. از دوستانی که برای کبک اقدام کرده اند سوال کنی‌ ، بهتر هست.
      خوش باشی‌

  42. سپیده said,

    مه 11, 2010 در 7:50 ب.ظ.

    سلام

    من یک سوال دارم اگه حقوق ومزایا هر ماه متغیر باشه باید چی بنویسیم

    من برای گرفتن نامه تایید شرح وظایف ومبلغ حقوق مشکل دارم

    نمی دانم باید فقط پایه را بنویسم یا دریافتی . تازه دریافتی من هر ماه با ماه قبل متفاوت

    ولی پایه حقوقم ثابت حالا باید چیکار کنم ایا فیش حقوقی هم می خواد ارسال بشه یا امکان داره بعد از ما بخوان
    خیلی ممنون از اینکه جواب می دهی

    • امیر said,

      مه 11, 2010 در 9:56 ب.ظ.

      سپیده جان فیش حقوقی که اصلا نیازی نیست. حقوق و مزایا در ماه فقط درصورتی میتونه متغیر باشه که اضافه کار ماهانه متفاوت باشه. فکر نمیکنم که امکان دیگری هم داشته باشه. سفارت کانادا جمع حقوق و مزایای سالانه شما را می‌خواهد و اضافه کار ماهانه شامل آن نمی‌شود. پس بدون احتساب اضافه کار مبلغ را محاسبه کنید.
      خوش باشی‌

  43. مرتضی said,

    مه 12, 2010 در 1:52 ق.ظ.

    ممنون امیر جان
    نبینم امیر خان ناراحت و غمگین باشه !!!
    به خدا خیلی ناراحت شدم که گفتی مشکل داری اما امیری که من میشناسم با این گرفتاریها از پا در نمی یاد. انشاالله که خیره، برات دعا می کنم که هر چه سریع تر مشکلات برطرف بشه و مطمئنم که همینطور میشه.

    • امیر said,

      مه 12, 2010 در 6:52 ب.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان از لطفت. قرار نیست از پا در بیام !!! من مرد رزم هستم ، نه بزم !!! اما این چند وقت فشار زیادی روم هست ، بنا به دلایلی ، که تا آخر می هم ادامه داره. تا بعد چه پیش آید ، معلوم نیست.
      خوش باشی‌

  44. سها said,

    مه 12, 2010 در 10:57 ق.ظ.

    سلام امیر خان. خوبید؟ من باز سوال دارم و مرجعی بهتر از شما پیدا نمی کنم. امیر خان پاس پسر 4 سالم تا حالا با من مشترک بوده و من در فرمهای اولیه که برای سیدنی نوشتم همان شماره خودم را برای او هم نوشتم. حالا به گمانم باید بروم و براش پاس جدید بگیرم و البته همراه با یک نامه تغییر پیش آمده در شماره را توضیح بدهم( تا اینجاش اگه اشتباه می گم بفرمایید) اما سوال من اینه که آیا باید پاس خودم را هم عوض کنم تا پسرم دیگر جزوش نباشد؟ (با توجه به اینکه مدت اعتبارش OK هست)
    مثل همیشه سپاسگزار شماییم.

    • امیر said,

      مه 12, 2010 در 7:01 ب.ظ.

      ممنونم سها جان. بستگی به خودتان داره ، اما در این مقطع زمانی‌ نیازی به جدا کردن پاسپورت فرزندتان ندارید. در زمان صدور ویزا ، دمشق از شما خواهد خواست که پاسپورت جداگانه بفرستید و یا مبلغی بابت صدور ویزا در پاسپورت خودتان برای فرزندتان پرداخت کنید. به تعویض پاسپورت خودتان هم نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  45. سپیده said,

    مه 12, 2010 در 2:47 ب.ظ.

    سلام

    خیلی ممنون که با حوصله جواب می دی

    من مدرک لیسانس دارم شوهرم فوق لیسانس داره ما باید همه مدارکمون منظورم دیپلم ولیسانس وفوق ارسال کنیم یا فقط اخریش رو می خوان

    بیشتر منظورم مدرک دیپلم چون الان اونو ندارم

    مرسی

    • امیر said,

      مه 12, 2010 در 7:05 ب.ظ.

      سپیده جان به اعتقاد من مدارک تحصیلیتان را از دیپلم به بعد ارسال کنید. من اینجوری مطمئن تر میدونم قضیه را.
      خوش باشی‌

  46. saeid said,

    مه 12, 2010 در 4:53 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    با زحمتهای ما
    بالاخره فایل نامبر اول بعد از 58 روز از زمانی که مدارک رو دریافت کردند اومد، این بار هر روز استرس از دوباره ریجکت شدن مدارک داشت دیوونمون میکرد، خدا رو شکر این طور نشد و اولین مرحله با موفقیت انجام شد.
    ویزا آفیسمون هم کوالالامپور اعلام شده.
    باز هم خیلی خیلی ممنون از راهنماییهای مفیدتون.
    موفق باشی

    • امیر said,

      مه 12, 2010 در 7:27 ب.ظ.

      مبارک باشه سعید جان. انشاالله که مراحل بعدی هم به خوبی‌ پیش بره و شاهد موفقیت‌های شما باشم.
      خوش باشی‌

  47. الناز said,

    مه 12, 2010 در 6:45 ب.ظ.

    سلام دوستان
    صحبت من شاید به موضوع این صفحه ارتباطی نداشته باشه اما لطفا راهنماییم کنید
    الان نزدیک به 16-17 ماه از فایل نامبر دوم میگذره (بعد از مصاحبه ) و 6 ماه پیش هم آپدیت مدارکم رو فرستادم و همچنان منتظر مدیکال بودم تا اینکه 2-3 ساعت پیش یک نامه دریافت کردم مبنی بر مصاحبه دوباره !!!!!!!!!!!!!!!!!
    آخه ماهایی که مصاحبه شدیم و CSQ گرفتیم و حتی آپدیت مدارکمون روهم فرستادیم این کارا دیگه چیه؟ کسی با این مورد برخورد کرده ؟؟
    در ضمن من برای کبک اقدام کرده بودم
    ممنون

    • امیر said,

      مه 12, 2010 در 7:31 ب.ظ.

      الناز جان اصلا جای نگرانی نیست. بله مورد مشابه وجود داشته و کاملا تشریفاتی هست. من از وضعیت شما اطلأعی ندارم اما احتمال میدم که در هنگام آپدیت کردن مدارک ، تغییر وضعیتی از لحاظ اجتماعی و یا خانوادگی داده باشید. نگران نباش فقط برای روشن شدن هست.
      خوش باشی‌

  48. باران said,

    مه 12, 2010 در 10:27 ب.ظ.

    ………………………………………………………………………………………………..
    …………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………
    **** نظر خصوصی لطفا ****

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 3:58 ب.ظ.

      باران جان من متأسفانه اصلا اهل خاطره نویسی نیستم ، یعنی‌ اصلا خوشم نمیاد. البته بماند که این مطالبم هم به نوعی خاطره محسوب میشه اما اهل داستان‌های روزمره من نیستم باران جان.
      خوش باشی‌

  49. بهراد said,

    مه 12, 2010 در 10:29 ب.ظ.

    امیر جان، چرا با بهنویس؟ قارچ سینا!

    اینو ببین:

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:03 ب.ظ.

      بهراد جان دستت درد نکنه ، با این آشنائی نداشتم. من باید با تو بیشتر بپرم ، خصوصا که هم ولایتی هم هستیم !!!!!
      خوش باشی‌

  50. سپيده said,

    مه 13, 2010 در 4:56 ق.ظ.

    سلام

    امير جان من متوجه نشدم منظور شما اينه كه ديپلم بفرستيم .

    مرسي

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:05 ب.ظ.

      سپیده جان جان توصیه من این هست که دیپلم و مدارک بعد از آن را به همراه ریز نمرات (غیر از ریز نمرات دیپلم) ارسال شود. اگر برایت امکانش هست انجام بده.
      خوش باشی‌

  51. الناز said,

    مه 13, 2010 در 4:56 ق.ظ.

    ممنونم

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:06 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم
      خوش باشی‌

  52. مهرداد said,

    مه 13, 2010 در 6:53 ق.ظ.

    مثل هميشه عالي

    سوالي كه نبود فقط عرض ادب بود! و اينكه اميدوارم روزگار هميشه بر ميل و خواسته شما باشد! راستي نوت بوك جديد هم مبارك ! آدم هم خوشحال است هم ناراحت! خوشحال از نو شدن ناراحت از پول دادن!
    ما هم داريم آماده مي‌شوم و تا يك ماه ديگر در كشور كانادا خواهيم بود!

    به اميد ديدار

    پاينده باشي

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:12 ب.ظ.

      محبّت داری مهرداد جان. سفر بسیار خوشی‌ را برایت آرزو می‌کنم و اقامت دلنشین و زیبائی. انشاالله روزی برسد که در یک نقطه از دنیا با هم باشیم ، چه بهتر که در ایران !!!
      به نسبت ایران پول آنچنانی‌ نیست ، فکر نمیکنم که هنوز به ایران رسیده باشه ، چون تو فروشگاه‌های اینجا هم هنوز نیست ، مدل ۲۰۱۰ هست. در هر صورت خرید لپ‌تاپ در خارج به مراتب از ایران ارزانتر هست.
      خوش باشی‌

  53. yalda said,

    مه 13, 2010 در 9:31 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ببخشید یک سوال برای دوستم داشتم.اگر به جای فرستادن حساب بانکی و گردش ۶ ماهه ،نامه ای از تعاونی نظام پزشکی ببره که امتیاز یک آپارتمان را خریده و ۳۰،۰۰۰ $ پول داده و هر وقت بخواهد میتونه پولش را پس بگیره و ببره کانادا ،این کافی هست و قبول میکنند؟یا اگر بگیم خانه ای یا زمینی به فلان ارزش داریم و میتونیم بفروشیم و پولش را بیاوریم ،میشه؟
    ممنون میشم اگر جواب بدید…

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:14 ب.ظ.

      یلدا جان متأسفانه سند خونه را هم قبول ندارند ، این که دیگه رو هواست !!!!
      باید تلاش کنند که پول نقد و قابل برداشت در حساب خود داشته باشند.
      خوش باشی‌

  54. سها said,

    مه 13, 2010 در 9:44 ق.ظ.

    مرسسسسسسسسسسسسییییییییییییی

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:15 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم ,
      خوش باشی‌

  55. حمید رضا said,

    مه 13, 2010 در 12:47 ب.ظ.

    سلام

    من نمی دونستم کپی پاسپورت که باید به دمشق ارسال بشه باید به تایید دادگستری هم برسه و همونجوری بعد از کپی گذاشتم توی پاکت و ارسال کردم. به نظرتون نقص مدارک می خورم و چند ماه کارم عقب می افته؟

    ممنون

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:17 ب.ظ.

      انشاالله که این اتفاق نخواهد افتاد ، کاملا به افیسر بستگی دارد. اما صراحتاً در چک لیست قید شده است که هر گونه کپی‌ باید سرتیفاید شده باشد. نگران نباش.
      خوش باشی‌

  56. مامان دریا said,

    مه 13, 2010 در 2:49 ب.ظ.

    آقای امیر دوست عزیز
    امیدوارم که حالتون خوب باشه قبلا در یکی از پستهاتون در مورد CAIPSخونده بودم با توجه به شرایطی که ما توش هستیم فکرکنم به تصمیم گیری ما علی الخصوص در رابطه با تمدید ویزای من و دخترام (اگه خاطرتون باشه ما سه نفر از مارچ 6 ماهه ویزیتور ویزا داشتیم و همسرم تا مارچ 2011 ورکر)کمک کنه و سیستم مفیدی باشه می خواستم بدونم آیا شما کسی رو میشناسید که از این سیستم استفاده کرده باشه ؟ آیا قرار دادن اطلاعاتمون در اختیار این سیستم امن هست؟ممنون میشم اگر اطلاعات جدیدی دارید ما را هم در جریان بگذارید
    با تشکر-مامان دریا

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 4:25 ب.ظ.

      دوست عزیز ، کیپس اطلاعاتی‌ هست که در مورد پرونده مهاجرتی شما در اختیارتان قرار میدهد و کاملا امن هست و اصلا جای نگرانی نیست ، اما ،…….. :
      اصلا در حال حاضر شما به آن نیاز ندارید و بقول معروف دردی را دعوا نخواهد کرد. اگر اشتباه نکنم شما تا سپتامبر سال ۲۰۱۰ ویزا توریستی دارید ، یعنی‌ حدود ۴ ماه دیگه. انشاالله تا آن موقع پرونده مهاجرتی شما پیشرفت چشمگیری داشته باشه ، در غیر این صورت باید به فکر تمدید ویزا خود باشید که من در این زمینه متأسفانه اطلاعاتی‌ ندارم.
      خوش باشی‌

  57. ali said,

    مه 13, 2010 در 4:58 ب.ظ.

    امیر جان سلام.
    باز هم من با یه سوال دیگه مزاحمت شدم . ببخشید کس دیگری نمیتونه کمک کنه که ما هی‌ مزاحمت میشیم.
    یکی‌ از دوستانم می‌خواست بدونه که امتیاز پزشک عمومی دقیقا چنده ؟ ۲۲ یا ۲۵ چون واضح نگفته و از طرفی‌ در بوکلت آفیسر‌ها یه جا گفته ۲۰ و یه جا ۲۵ … ممنون اگه کمک کنی‌. شاد باشی‌ امیر جان

    • امیر said,

      مه 13, 2010 در 6:06 ب.ظ.

      خوشحال میشم علی‌ جان اگر بتونم کمکی‌ کنم.
      یکی‌ از دوستان که پزشک عمومی‌ هستند و امتیاز تحصیلی را برای خودشان ۲۵ تعیین کرده بودند ، به تازگی مدیکال را گرفته اند. من هیچ دلیلی‌ نمی‌بینم که زیر ۲۵ بخواهند اختصاص دهند !!!
      خوش باشی‌

  58. reza1100 said,

    مه 15, 2010 در 10:25 ق.ظ.

    ((خصوصي))
    اميرجان
    ………………………………………………………..
    محض استحضار خودت . البته عزيز ما به استادمون درس پس ميديما.
    خوش باشي

    • امیر said,

      مه 15, 2010 در 1:44 ب.ظ.

      اختیار داری !!! اما من از دوستی‌ که پزشک عمومی‌ بود و مدیکال خود را هم دریافت کرده سوال کردم که امتیاز مدرک را برای خودت چند محاسبه کردی ، گفت ۲۵ !!!
      خوش باشی‌


پاسخی بگذارید

