داخل پرانتز …….

قصد داشتم و دارم که این سلسله مطالب را ادامه دهم ، اما یک مورد پیش آمد که دیدم شما هم اطلاع داشته باشید بد نیست.
قبل از آن ، ماه می ماه بسیار بد !!! و پر مشغله‌ای برای من هست و شدیدا مشغولم. اصلا تمرکز ندارم !!! و امیدوارم که به خیر بگذره. مسائلی‌ هست که شدیدا من را مشغول کرده و نگران !!!
امیدوارم که این ماه یا زودتر به پایان برسه ، البته با خیر و خوشی‌ و یا اصلا به پایان نرسه !!!!
در هر صورت اگر کم کاری از من می‌بینید ، دلیل داره. برایم دعا کنید !!!!!
و اما آن مساله که می‌خواهم در داخل پرانتز برای شما بگم و نتیجه گیری.
در اوائل سال گذشته میلادی ، یک هندی برای اقامت دائم کانادا اقدام می‌کند و پس از چندی یک نامه از ویزا آفیس دهلی دریافت می‌کند که ، شما برای مهاجرت به کانادا فاقد صلاحیت هستید و دلیل آن هم عدم تطبیق مین دیوتی با سابقه‌ کار و نداشتن مدرک معتبر از حضور خویشاوند در کانادا بود. (خواهر ایشان در کانادا اقامت داشت).
ایشان پس از دریافت این نامه که عملا پرونده ایشان را ریجکت کرده بودند ، یک نامه به سفیر کانادا در دهلی ، وزیر مهاجرت کانادا و نخست وزیر کانادا ارسال میکنند و کلّ مدارک را هم ضمیمه نامه میکنند و از آنها سوال میکنند که چرا پرونده من ریجکت شده است؟؟!!!!
بنا به گفته ایشان ، ۲۰ روز بعد یک نامه از دفتر نخست وزیری کانادا دریافت میکنند که کلّ مدارک شما به دفتر وزیر مهاجرت ارسال شده است و آنها با شما تماس خواهند گرفت.
۲۰ روز پس از آن از دفتر وزیر مهاجرت کانادا نامه‌ای دریافت میکنند که پرونده شما در حال بررسی‌ هست و ویزا آفیس با شما تماس خواهد گرفت !!!!
ایشان این هفته مدیکال خود را دریافت کردند !!!
نتیجه:
به اعتقاد من با توجه به اینکه صراحتاً در سایت اداره مهاجرت مدت زمان بررسی‌ پرونده‌ها در ویزا آفیس دمشق تا مرحله نهایی را اعلام کرده اند و بسیاری از دوستان هستند که زمان بررسی پرونده شان از این زمان فراتر رفته است ، مشابه این دوست هندی ، نامه‌ای برای وزیر مهاجرت کانادا تهیه و ارسال نمائید و از ایشان سوال کنید که چرا اینقدر بررسی‌ پرونده‌های مهاجرت در دفتر دمشق خصوصا برای ایرانی‌‌ها طولانی‌ شده است. مطمئن باشید که ایشان پاسخ خواهند داد و تاثیر مثبت خواهد داشت.

خوش باشید

35 دیدگاه

  1. بهراد said,

    مِی 13, 2010 در 8:15 ب.ظ.

    فکر خوبیه. بهتر است یک نامه مشترک تهیه کنیم و همه آن را بفرستیم و به طولانی شدن بیش از حد روند مهاجرت برای ایرانیان شکایت کنیم. کسی را میشناسید که بتواند نامه با متن رسمی خوب به انگلیسی بنویسد؟

    • امیر said,

      مِی 13, 2010 در 10:49 ب.ظ.

      من هم نظرم همینه ، اما با نامه مشترک زیاد موافق نیستم. به اعتقاد من هر کس برای خودش نامه بفرسته.
      خوش باشی‌

  2. حسین said,

    مِی 14, 2010 در 6:22 ق.ظ.

    با سلام وتشکر از خبر مهمتون
    در مورد آقا سعید که ویزا آفیس ایشان کوآلالامپور شده خودشان این انتخاب را داشتن؟

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 4:02 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم حسین جان. ایشان مقیم مالزی هستند.
      خوش باشی‌

  3. احمد said,

    مِی 14, 2010 در 6:44 ق.ظ.

    سلام
    If somebody prepare the primary draft the others can work on it ,I suggest everybody who knows english start for one, then we can choose the best one and after that everybody can send it personaly according to his or her own data.

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 4:07 ب.ظ.

      من با این قضیه موافقم احمد جان اما به اعتقاد من فرمت نامه اگر برای همه یکسان نباشه خیلی‌ بهتر هست. من دوست عزیز «علی‌ از بانکوک» را پیشنهاد می‌کنم. ایشان به اعتقاد من خیلی‌ مسلط هستند ، البته زحمت داره ولی‌ میشه از خودشان سوال کرد.
      خوش باشی‌

  4. Ali from Bangkok said,

    مِی 14, 2010 در 6:52 ق.ظ.

    Salaam Amir,
    I agree with you in that everyone should write a letter himself or herself. I believe such issues are taken into consideration on a case by case basis. I sort of experienced the same when I applied for teacher registration with Ontario College of Teachers. When they rejected the translation of my degrees and transcripts that were endorsed and verified by Iran MOF and Canada Embassy in Tehran, I wrote a comprehensive and open letter to the head of the section. The outcome was positive and they immediately accepted my application.

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 4:01 ب.ظ.

      ممنونم علی‌ جان ، من هم نظرم این هست که اینجور نامه نگاری‌ها مفید خواهد بود.
      خوش باشی‌

  5. reza said,

    مِی 14, 2010 در 7:00 ق.ظ.

    salam.
    fekr nakonam ziad monaseb bashe.chon masalan dar morede khodm.vakilemoon ye name zad (estelahan update) va unha goftan baiadsaboor bashin parvandatoon to safe barresy hast.va motmaenan vaghty yek sal tamoom nashe hatta vazir hm nemitoone beheshoon gir bede chon oonha goftan 80% parvandeha ta 6 mah final mishe na 100% parvandeha!! va hamishe mishe yek sery ro tu un 20% tabaghe bandy kard.
    be nazare man doostany ke khodaye nakarde zamane parvandashoon ghabl az medical balaye 1 SAL reside baid name bedan.ma ha felan baiad t holo bala bashim ta in n chand maham tamoom beshe beresi be yek sal badesh bebinim chy mishe.
    rasty man mikhastam begam amir jan in nazare man doroste:
    ke age parvande ya madareke ma moshkely dsht hatman tu in 8 mah ba vakilemoon tamas migereftan.va ma mitoonim omidvar bashim faghat zamnane barrsy toolany shode va parvandamoon moshkely nadashte?

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 4:16 ب.ظ.

      رضا جان اشتباه نکن. اولا من منظورم این بود که کسانی‌ این کار را انجام دهند که به زمان قول داده شده نزدیک و یا فراتر رفته اند. به عنوان مثل کسی‌ که الان ۸ ماه هست که هنوز منتظره تا وارد مرحله «این پراسس» بشه ، آیا تا ۴ ماه دیگه ویزا خواهد گرفت؟؟؟!!!! قطعاً نه. از طرف دیگر ، در سایت اداره مهاجرت نهایت زمانی‌ که پروسه طول خواهد کشید را برای دمشق ۶ ماه اعلام کرده اند. من با اینجور آمار دادن‌ها آشنائی دارم. ۸۰% شش ماهه ویزا خواهند گرفت یعنی‌ شما نباید دنبال این باشید که آن ۲۰% بقیه کجا هستند؟
      خوش باشی‌

  6. باربد said,

    مِی 14, 2010 در 3:25 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    من هم با نظر اقا بهراد موافقم چون اگه یک نامه بفرستیم که تعداد نفرات زیادی ان را امضا کرده باشند هم بررسی ان برای دریافت کننده نامه راحتتر است وهم اینکه نشان از هماهنگیه بیشتر جامعه ما(ایرانیها)است ونتیجه بهتری هم خواهیم گرفت .در مورد شخصی هم که با نوشتن اینطور نامه ها اشنایی داشته باشه من کسی را میشناسم که قبلا هم این کار راانجام داده (نوشتن نامه برای اداره مهاجرت وجمع اوری امضا از طریق اینترنت) و با شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم که این کار را برای ما انجام میدهد اگر بقیه دوستان هم موافق باشند من با ایشان تماس میگیرم. باتشکر از دوست خوبم امیر و خوانندگان خوب وبلاگش.

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 4:23 ب.ظ.

      ممنونم باربد جان. بهراد عزیز مقیم بریتانیا هستند و هر کدام از دوستان مقیم یک کشوری و از طرفی‌ دارای یک پرونده خاص خود. از سوی دیگر ، با عرض معذرت ، من به هیچ عنوان با جمع آوری امضا از طریق اینترنت برای این کار خاص موافق نیستم. باز هم اعتقاد دارم که هر شخصی‌ بطور مجزا این کار را انجام دهد. باز هم معذرت می‌خوام.
      خوش باشی‌

  7. مِی 14, 2010 در 3:30 ب.ظ.

    برای وطنی خواندم که سالهاست درفش کاویانش بر زمین مانده است[ناراحت]

  8. احمد said,

    مِی 14, 2010 در 5:35 ب.ظ.

    سلام
    دیشب تصادفی تلویزیون دیدم خانمی به نام مهرانه طباطبایی که وکیل مهاجرت است میگفت الان دارند به پرونده هایی رسیدگی میکنند که مداراکشون را جولای به سوریه فرستاده اند اینو از روی پرونده های کیسهای خودش میگفت اون میگفت با این حساب احتمالا پروسه 18 ماه تا 2 سال میشه

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 5:45 ب.ظ.

      احمد جان نمیشه اینجوری حساب کرد ، دوستی‌ که (مهرداد عزیز – وبلاگ سلام کانادا) می مدارکش را ارسال کرده بود ، الان ویزایش تو دستش هست. زیاد به این حرف‌ها اعتماد نکنید !!!
      خوش باشی‌

  9. مِی 14, 2010 در 7:40 ب.ظ.

    با سلام
    خواستم در تایید فرمایشات شما عنوان کنم که من هم از دوستی که تجربه زیادی در کانادا و آمریکا دارند شنیدم که نامه نگاری در کانادا مثل اسلحه در آمریکاست و در کانادا با نامه نگاری به راحتی می توان حق و حقوق خود را بگیریم. البته تو این مدت و در جریان روش قبلی مهاجرتمون هم خودم عینا پیگیری و ارزش گذاشتن به نامه نگاری رو دیدم.
    یه مورد دیگه هم اینه که کاملا با نظر شما در این مورد هم که هر فردی به طور مجزا نامه بده موافقم چون بهترین حالته!!!!
    باز هم ممنون از مطلب خوبتون
    سلامت و شاد و موفق باشید

    • امیر said,

      مِی 14, 2010 در 9:34 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز. بله من هم اعتقاد دارم که نتیجه بخش خواهد بود و هر شخصی‌ جداگانه نامه را ارسال کند ، بهتر خواهد بود.
      خوش باشی‌

  10. نیما said,

    مِی 15, 2010 در 6:17 ق.ظ.

    سلام امیر جان.ممکنه آدرس ایمیل یا سایت مربوط به وزیر مهاجرت رو جهت ارسال این اعتراض اعلام کنی.با سپاس

    • امیر said,

      مِی 15, 2010 در 9:21 ق.ظ.

      نیما جان آدرس و ایمیل وزیر مهاجرت بدین شرح است:
      The Honourable Jason Kenney, P.C., M.P.
      Citizenship and Immigration Canada
      Ottawa, Ontario
      K1A 1L1
      CANADA
      Minister@cic.gc.ca
      خوش باشی‌

  11. reza1100 said,

    مِی 15, 2010 در 10:30 ق.ظ.

    اميرجان
    من هم بايد همين نامه رو بنويسم .
    البته به نظر من ، ارسال نامه فايده اي نداره . بريزيم تو خيابون لاستيك آتيش بزنيم.
    من فعلا نامه رو مينويسم همراه با مدارك يه رونوشت از نامه ميفرستم به آفيسر كه حساب كار خودشو بكنه.
    ((كلش شوخي بود))
    كلا اينو بگم كه مطلبت خيلي خيلي اميدوارمون كرد.
    خوش باشيد

    • امیر said,

      مِی 15, 2010 در 1:46 ب.ظ.

      رضا جان تحت هر شرایطی باید امیدوار بود. نا‌ امیدی اصلا معنی‌ نداره !!!
      خوش باشی‌

  12. afshinnnn said,

    مِی 15, 2010 در 12:03 ب.ظ.

    سلام امیر جان،

    بنده 13 ماه از تاریخ فایل نامبر دمشقم می گذرد و 11 ماه است که این پراسس شدم،
    دو هفته پیش ایمیل پیگیری پرونده ام را ارسال کردم و بتازگی پاسخ آنرا دریافت کردم حاکی از اینکه پرونده شما در مرحله بک گراند چک است و لطفاً صبوری بخرج دهید و ارسال نامه های پیگیری خود را محدود کنید!!!!!!

    نظر شما چیست و آیا منهم با آقا وزیره درد دل کنم و یا به قول آفیسر خانم صبوری بخرج دهم!؟؟؟

    • امیر said,

      مِی 15, 2010 در 1:50 ب.ظ.

      افشین جان اتفاقا من نظرم بیشتر شما بود که پیر این خرابات هستید !!!!
      الان که این همه برای بک گراند چک طول دادند ، برای سکیوریتی چک که بعد از مدیکال هست چه می‌‌خواهند بکنند؟؟!!!!
      به اعتقاد من شما حتما این نامه را بزن. به امید شنیدن خبر‌های خوب از تو.
      راستی‌ از کجا میدونی‌ افیسرت خانوم هست؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      خوش باشی‌

  13. رضا said,

    مِی 15, 2010 در 7:23 ب.ظ.

    سلام. من یه نامه برای وزیر فرستادم ولی خودمو معرفی نکردم. عیبی نداره؟

    • امیر said,

      مِی 16, 2010 در 10:41 ب.ظ.

      عیب که نداره ، اما چرا مشخصات کاملت را نگفتی؟ فایل نامبر ، تاریخ تولد و ….. تا پیگیری دقیق تر بشه.
      خوش باشی‌

  14. رضا said,

    مِی 18, 2010 در 4:20 ب.ظ.

    امیر جان چون وکیل دارم و احتمال دادم در صورت معرفی حودم با او مکاتبه کنند! وکیل گفته تا پایان 12 ماه باید صبر کنی چون توی نامه فایل نامبر گفته! البثه در جواب نامه من یک پاسخ اتوماتیک آمده و گفته در صورتی جواب میدیم که یا مشخصات کامل بدی و یا آتورایز باشی برای دریافت پاسخ!

    • امیر said,

      مِی 18, 2010 در 4:35 ب.ظ.

      رضا جان اگر مشخصات خودت را هم میدادی با خود شما مکاتبه میکردند و از این لحاظ مشکلی‌ نبود. در هر صورت انشاالله که جواب خواهی‌ گرفت.
      خوش باشی‌

  15. nima said,

    مِی 29, 2010 در 3:14 ب.ظ.

    سلام دوستان، اواخر مرداد فایل نامبر دوومم از دمشق اومد ،و از یون زمان تا الان که حدود ۹ ماهو نیم می‌شه هنوز توی سایت اداره مهاجرت که چک می‌کنم می‌زنه received.by.visa.office بنظرتون یک کم دیر نشده؟ مال یکی‌ دیگه از دوستان هم که ۱۱ ماه که فایل نامبر دوّمش اومده اونم همینو می‌زنه و in.process هنوز نشدیم،بر عکس،یکیو میشناسم که تازه فایل نامبر دوومشو گرفته شاید ۱ ماه و in.process شده.اینا چی‌ کار می‌کنن جداً؟ دوستان اگه راهنمایی کنن ممنون میشم،..به امید موفقیت هممون

    • امیر said,

      مِی 29, 2010 در 9:11 ب.ظ.

      نیما جان خیلی‌‌ها هستند که شرایط مشابه شما را دارند. هیچ زمانی‌ پرونده خود را با کس دیگری مقایسه نکنید که نتایج درستی‌ نخواهید گرفت. اون شخصی‌ که یک ماهه این پراسس شده قطعاً جاب آفر داشته یا خیلی‌ خاص بوده.
      خوش باشی‌

  16. nima said,

    مِی 30, 2010 در 7:01 ق.ظ.

    نه امير جان…اونم مثل من skilled worker و عينا شرايطشون مثل من بودن..واسه اينم تعجب كردم!!!

    • امیر said,

      مِی 30, 2010 در 10:49 ق.ظ.

      نیما جان من باز هم اعتقاد دارم که پرونده ایشان خاص بوده. جاب آفر ، درخواست استانی برای مهاجرت و …… . بالاخره یک چیزی بوده.
      خوش باشی‌

  17. alireza said,

    مِی 30, 2010 در 12:00 ب.ظ.

    سلام من تیرماه پارسال مدارکم رو فرستادم و وکیلم میگه باید برا مکاتبه یکسال صبر کنی خودم ایمیل فرستادم جواب دادند بشما جواب نمیدیم یا وکیلتون درخواست کنه یا ایشان را حذف کنید تا بشما جواب دهیم حالا موندم چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      مِی 30, 2010 در 12:46 ب.ظ.

      دوست عزیز شما هر زمانی‌ که صلاح دونستید میتونید با آنها مکتبه کنید ، اما وقتی‌ یک نماینده را معرفی‌ می‌کنید ، ایشان صاحب اختیار هستند و عملا شما هیچ نقشی‌ ندارید. بهتر هست که ایشان را متقاعد کنید تا با سفارت تماس بگیرند.
      خوش باشی‌

  18. فریبا said,

    جون 8, 2010 در 9:23 ق.ظ.

    سلام امیر جان .

    آدرس ایمیل وزیر مهاجرت را برا من میفرستی .به نظر تو من هم نامه بدم .تو پست فبلی مشکل را گفتم؟
    به من مهلتی برا دادن امتحان دوباره زبان داده نشد.نامه اثری داره؟

    • امیر said,

      جون 8, 2010 در 5:49 ب.ظ.

      فریبا جان برای تو اثری نداره ، برای زبان مهلت نمیدهند. باید در مدارک اشاره میکردید که به محض دریافت نمره جدید ارسال خواهید کرد ، که این کار را نکردید. آنها هم بخاطر کسر امتیاز شما را ردّ کردند.
      خوش باشی‌


برای afshinnnn پاسخی بگذارید لغو پاسخ