بازگشت دوباره ، اما با اعصاب داغان !!!

به یاری خدا و لطف شما دوستان که جا داره در همینجا از تک تک شما تشکر کنم که به یاد من بودید ، مشکلم حل شد. اما اعصابی از من خراب کرد که نگو و نپرس !!!!
هفته گذشته از یکشنبه تا چهارشنبه در سفر بودم ، لپ تاپم را گذاشتم زیر بغلم و اینترنتم را هم در جیبم و با یک ساک راه افتادم. این سفر باعث شد که مشکلم را بتونم حل کنم و از طرفی‌ به خاطر به همراه داشتن لپ تاپ و اینترنت ، شما هم متوجه غیبت من نشدید.
برای آدمی‌ که یک عمر کارش برنامه ریزی بوده و عادت داشته که زندگیش رو نظم خاصی‌ همیشه پیش بره ، یک دفعه یک عامل ناشناخته بیاد و کلّ محاسباتش را به هم بریزه و زندگیش را از نظم و روال همیشگی‌ خارج کنه ، یک فاجعه هست. نمیدونم که چقدر قبول دارید.
امروز اولین روزیه که تونستم یک نفس راحت بکشم بعد از چند هفته !!!
به یک موردی هم در این سفر بهش برخورد کردم که اون هم به نوعی جالب بود ، من همیشه نسبت به مشاور جماعت که خود را -وکیل- مینامند ، دید خوبی‌ نداشتم ، این سفر باعث شد که الان اگر اسم مشاور بشنوم ، خیلی‌ ببخشید ، حالت تهوع بهم دست میده !!!

در هر صورت بازگشت موفقیت آمیز خودم را ، به خودم تبریک میگم !!!!

خوش باشید

106 دیدگاه

  1. کینگ و کویین said,

    مه 29, 2010 در 11:03 ب.ظ.

    خدا رو شکر

  2. raman said,

    مه 30, 2010 در 3:19 ق.ظ.

    پانيذ جان خوش آمدي نوشته هاي تو سبب شد ما شروع كنيم وقتي موتور ما گرم شد تو رفتي كه خوشايند نبود منتظر نوشته هايت هستم
    رامان

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:34 ق.ظ.

      ممنونم. چشم ادامه میدم.
      خوش باشی‌

  3. مجيد وسطي said,

    مه 30, 2010 در 3:32 ق.ظ.

    مبارک باشه، هم واسه ما که همچين مشاور! گلي داريم که دوباره (البته فکر کنم بار سوم باشه) برگشته، هم به شما که مشکلت حل شد. ايشالا که ديگه همچين مشکلايي واسط پيش نياد. راستي شما تو ايران که بودي چه جوري واسه کارات برنامه ريزي ميکردي؟! آخه يه استاد داشتيم مي گفت حتي از نظر محاسبات تئوري هم تو ايران برنامه ريزي غير ممکنه!

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:36 ق.ظ.

      ممنونم مجید جان. من تو ایران اکثرا در حال داد و بیداد و دعوا بودم. اما سیستم خودم نظم خودش را داشت و کسانی‌ که با من کار میکردند ملزم به رعایت آن بودند.
      خوش باشی‌

  4. ونوس said,

    مه 30, 2010 در 3:44 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    خوشحالم كه برگشتي
    هميشه پيروز و موفق باشي

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:37 ق.ظ.

      ممنونم ونوس جان از لطفت.
      خوش باشی‌

  5. احسان said,

    مه 30, 2010 در 4:11 ق.ظ.

    سلام آقا امیر🙂
    خیلی خوشحالم که مشکلتون حل شد…
    ان شاالله مشکل همه حل بشه به خصوص مشاورهای عزیز😦 (منظورم دروغ و کلک بازیشون هست)

    موفق باشید🙂

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:38 ق.ظ.

      ممنونم احسان جان. خدا هم تو کار دلّال جماعت مونده !!!
      خوش باشی‌

  6. شكوفه said,

    مه 30, 2010 در 5:32 ق.ظ.

    خدا رو شكر كه مشكلتون حل شد🙂 اما هنوز برام سواله كه اين چه مشكل غير مترقبه اي بوده كه اين همه برنامه هاي شما رو مختل كرده! اميدوارم زندگيت شاد و آروم پيش بره🙂

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:42 ق.ظ.

      ممنونم شکوفه جان. زندگی‌ تا روز آخر همش درس هست. این هم برای من درسی‌ شد که روی حرف هیچ کس حساب نکنم !!! حتی اگر اون ، یک خارجی‌ باشه !!!
      خوش باشی‌

  7. saeid said,

    مه 30, 2010 در 5:36 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    خوش اومدی برادر، از صمیم قلب خوشحالم که مشکلت حل شد.
    شاد باشی و پیروز

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:42 ق.ظ.

      ممنونم سعید جان از لطفت.
      خوش باشی‌

  8. مرتضي said,

    مه 30, 2010 در 6:20 ق.ظ.

    خدارا شكر كه مشكلات برطرف شد
    حالا از فرصت استفاده كنيم و سوال بارونت كنيم باور كن من يكي روم نميشد تو زمان مشكلاتت سوال بپرسم.
    تا چه زماني وقت داريم ايلتسو بعد از بقيه مدارك به سوريه بفرستيم؟ زمان دقيقي داره يا به اين بستگي داره كه كي پرونده باز بشه؟
    آيا ما كه فرمهاي قديمي رو پر كرديم آيا فرمهاي ارسالي به سوريه بايد همون قديميها باشه يا جديدا رو پر كنيم؟ و اينكه واسه تغييرات كوچك تو فرمها بايد نامه بزنيم يا اون تغييرات رو هايلايت كنيم كافيه؟
    ممنون امير جان
    هميشه خندان باشي.

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:45 ق.ظ.

      ممنونم مرتضی‌ جان.
      هیچی‌. باید به همراه دیگر مدارک بفرستید. شما از فرم‌هایتان باید ۲ نسخه تهیه میکردید ، پس همان فرم‌های قدیم درسته. نه نامه بزنید و تغییرات را توضیح دهید.
      خوش باشی‌

  9. فرهنگ said,

    مه 30, 2010 در 6:32 ق.ظ.

    خوش آمدی.
    خوب باش دیگه امیر جان.

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:46 ق.ظ.

      ممنونم فرهنگ جان. چشم.
      خوش باشی‌

  10. پژمان said,

    مه 30, 2010 در 6:54 ق.ظ.

    آقا امیر خبر میدادید با گل و شیرنی و شیپور و بوق و سرنا و فرش قرمز به پیشوازتون میومدیم و یه گاوی شتری چیزی قربونی میکردیم.

    به هر حال : گذشت هر چه بود گذشت !!!

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:47 ق.ظ.

      ممنونم پژمان جان. شما خودتان گًل و شیرینی‌ هستید برای من. بله گذشت اما …… . ولش کن.
      خوش باشی‌

  11. reza1100 said,

    مه 30, 2010 در 7:03 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    الحمدلله . ايشالا هيچوقت مشكلي نداشته باشي.
    بابا مگه قراره 30 ميليون بهشون نشون بديم كه سريع 10 ميليونو جايگزين كنيم؟! 17 ميليون كافيه ديگه . به احتمالي به زودي ميرسه به همون حدود 17 ميليون تومان.
    مگه مشكليه؟آخه كدوم آدم عاقلي تو اين شرايطي كه ميخوان تحريم كنن و ارز و طلا داره ميره بالا 30 ميليونو ميخوابونه تو حساب؟
    خوش باشي عزيز

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:51 ق.ظ.

      چه اشکالی‌ داره؟؟!!! تو که ۳۰ میلیون پول توجیبی بچه ات هست !!! نه مشکلی‌ نیست نگران نباش.
      خوش باشی‌

  12. reza1100 said,

    مه 30, 2010 در 7:48 ق.ظ.

    اميرجان
    يه سئوال ديگه هم داشتم:
    قرارداد كاري فاطيما فارسيه . نامه اش بصورت انگليسيه با سربرگ انگليسي و مهر انگليسي-فارسي شركت.
    اما قرارداد كاري من به عنوان همسر اقدام كننده ، گرفتنش از محل كار يه مشكله و ترجمه كردنش يه مشكل. بنظرت اگه قرارداد كاري منو نفرستيم مشكلي پيش مياد يا زياد مهم نيست؟ البته نامه سابقه كارو خيلي كامل بهم دادن.
    خوش باشي

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 10:59 ق.ظ.

      کی‌ گفته که قرارداد کاری را میخوان ؟؟؟؟!!!!! باز رفتی‌ تو اون فروم یک چرخ زدی از راه بدر شدی؟؟؟ اونا که تنها کاری که بلدند بکنند ، هی‌ مدیر عوض میکنند !!! این جدیدیه که دیگه آخرشه !!! (ضمنا افشین از دوستان عزیز من هست ، لطفا خصوصی براش پیغام بگذار که تراول داکیومنت و پاسپورت یک چیز هستند و هیچ زمانی‌ تراول داکیومنت معنی‌ ویزا نمیداده.)
      نه رضا جان اصلا قرارداد نمیخواد.
      خوش باشی‌

  13. عسل said,

    مه 30, 2010 در 9:17 ق.ظ.

    سلام
    من هم تبریک میگم.امیدوارم دیگه چنین مشکلاتی واست پیش نیاد.

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 11:00 ق.ظ.

      ممنونم عسل جان.
      خوش باشی‌

  14. یک منتظر said,

    مه 30, 2010 در 9:51 ق.ظ.

    باسلام. من تازه به جمع خوانندگان وبلاگ شما پیوستم (یکی از دوستام معرفی کرد) .تبریک می گم که مشکلتون بالاخره حل شد و خیالتون راحت.از وبلاگ خوب و اطلاع رسانی عالی شما ممنونم.من هم یک فایل نامبر کانادا دارم و منتظر دومیشم🙂
    خیلی پروسه خسته کننده و طولانی به نظر می آید. من مشاور یا وکیل مهاجرتی تو ایران گرفتم و فکر می کنم مشکل این آقا اینه که اصلا روراست نیست و مدارک را 1 ماه بعد از اینکه تحویل گرفت ارسال می کنه.
    یک سئوال: اگر واسه phd وقتی رفتیم اونجا بخواهم اقدام کنم شدنی است؟ یعنی می توانیم از اونجا بورس بگیریم یا اول باید شروع کنیم به انجام کارای دیگه؟؟
    با تشکر از شما دوست عزیز

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 11:04 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز ، انشاالله که بزودی دومیش را هم میگیری.
      اصولاً این افراد متأسفانه آدم‌های مشکل داری هستند. شما زمانی‌ که ویزا اقامت گرفتید ، هیچ مانعی برای ادامه تحصیل نخواهید داشت. من متوجه نشدم که منظورتان از کار‌های دیگه چی‌ هست. یکسری کار‌ها هست که باید در بدو ورود انجام دهید.
      خوش باشی‌

  15. amir said,

    مه 30, 2010 در 10:32 ق.ظ.

    سلام خوشالم که موفق برگشتی
    امیر جان لیست مشاغل و قوانین جدید اعلام نشد.؟

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 11:06 ق.ظ.

      ممنونم امیر جان. نه هنوز که هیچ خبری نیست. زیاد هم دنبالش نباشید چون هیچ حسابی‌ نداره.
      خوش باشی‌

  16. جلیله said,

    مه 30, 2010 در 1:04 ب.ظ.

    سلام
    بازگشت دوباره شما رو تبریک میگم و خوشحالم بهتر شدید.
    حتی اگه سوالی نداشته باشم دیدن پرسش و پاسخ این وبلاگ آرامش بخشه و ارزششو داره…
    ممنون و موفق باشید

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 1:11 ب.ظ.

      ممنونم جلیله جان
      شما همیشه به من لطف داشتید.
      خوش باشی‌

  17. soolmaz said,

    مه 30, 2010 در 1:28 ب.ظ.

    salam amir jan,manam chand vaghti net nadashtam.paye faramushiyo bi marefati nazar.kheili khoshhalam ke hame chi ruberah shod. Amir man dige kamelan naomid va montazere refuse shodanam. Doa kon to ke hamishe zabunet kheire. Mer30.shad bashi va salamat

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 2:00 ب.ظ.

      نه سولماز جان اصلا اینجوری فکر نمیکنم. هیچ زمانی‌ و تحت هیچ شرایطی نباید ناامید بشی‌. مطمئن باش زمانی‌ جواب مثبت میگیری که اصلا فکرش را هم نمیکنی‌.
      خوش باشی‌

  18. امید said,

    مه 30, 2010 در 4:42 ب.ظ.

    سلام امیر خان

    یک سوال داشتم , راستش من می خواستم قرار دادم رو با به اصطلاح (وکیلم )فسخ کنم و با توجه به اینکه من الان حدود یک سال این پراسس هستم این تغییر آدرس میل به ضررم تموم میشه یا نه و دوم اینکه این کار به نظرت چند روز طول می کشه.
    امیدوارم همواره شاد و مو فق باشی

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 5:00 ب.ظ.

      امید جان این کار خیلی‌ سریع انجام میشه. یک نامه رسمی‌ باید به سفارت ارسال کنی‌ و این مساله را به آنها اعلام کنی‌ و آدرس خود را هم تغییر دهی‌. هیچ ضرری هم نداره و در روند کارت تأثیری نداره.
      خوش باشی‌

  19. علی said,

    مه 30, 2010 در 8:06 ب.ظ.

    سلام امیر آقا
    مرسی از این همه محبتت به دوستانت
    من منتظر مدیکال هستم (کبک اقدام کرده ام) الان هم توی ماه دهم انتظارم که برام email بدن
    امروز که رفتم پبش وکیلم گفت بیا تا یک نامه بگذارم روی پروندت تا نامه medical برای وکیلم بیاد. به نظر شما این کار لازم هستش؟

    • امیر said,

      مه 30, 2010 در 8:58 ب.ظ.

      من اصلا متوجه نمیشم که این درخواست از شما دلیلش چی‌ هست؟ در هر صورت نامه مدیکال برای ایشان ارسال میشود. من لزومی نمی‌بینم که مجددا این کار را انجام دهید.
      خوش باشی‌

  20. مامان دریا said,

    مه 31, 2010 در 3:41 ق.ظ.

    سلام آقای امیر دوست عزیز و خوب

    از برطرف شدن مشکلتون و بازگشتتون خیلی خیلی خوشحالم اعصاب هم ترمیم میشه : ))

    من چند روزه به عنوان والنتیر مشغول به کار شدم تو یه شعبه از پیتزا فروشی ! ! ! سر پیری – میخام جلو جلو پوست کلفت کنم توافق کردم 1 ماه – هفته ای 4 روز شیفت صبح برم ولی گواهی 2 ماه هفته ای 2 روز بگیرم (به عنوان اکسپرینس کانادایی در کاستومر سرویس حساب میشه)برای اول جون هم به مدت یک ماه در مهد کودک والنتیر رزرو کردم

    برای کیپس هم اقدام کردیم ناچاریم وضع مهاجرتمون رو دقیقتر بدونیم که اگه قراره حالا حالا درست نشه سپتامبر برگردیم به ناچار ایران سر کارهامون – ما 120 دلار دادیم ولی بعد یکی از دوستانمون گفت توانسته مجانی گزارش مورد نظرش رو بگیره(پرونده مربوط به اقوام دوستمون رد شده چون اونها اعلام کردن ما ایمیل تکمیل پرونده فرستاده بودیم جواب ندادید ما هم کنسل کردیم در صورتیکه اصلا چنین ایمیلی دریافت نشده بوده و الان کار به شکایت و دادگاه و یاهو میل و قتل و … رسیده)

    با آرزوی روزهای شاد برای شما و خانواده ی محترمتون

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 6:31 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز.
      بسیار بسیار کار خوبی‌ کردید.
      ۱۲۰ دلار؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! چرا اینقدر زیاد؟ از کانادا که مجانی‌ میشه انجام داد از خود سایت هم اگر میرفتید ۳۵ دلار هزینه اش بود !!! انشاالله که به زودی نتیجه می‌گیرید.
      خوش باشی‌

  21. reza1100 said,

    مه 31, 2010 در 4:10 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    استثنا اين مورد رو تو فروم نخوندم. حالا من موندم كه چجوريه كه دو يا سه نفر فكر كنم مديرن. نميدونم اين چه مدليه. بگذريم.
    اين مورد رو من تو چك ليست دمشق خوندم كه در بخش 7 كه قسمت تجربه كاري هست دو مورد رو خواسته يكي قرارداد كاري تائيد شده است و يكي نامه تجربه كاريه.
    •notarized employment contracts from your present and past employers, accompanied by an English or French translation
    •original and up-to-date letters of reference from your past and current employers…
    حالا نظرت چيه؟

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 6:39 ب.ظ.

      امروز شمردم ، ۵ نفرند !!! پست مدیریت آفتابه‌ای من رو خوندی؟ حیف که با خودم عهد کردم چیزی اونجا ننویسم وگرنه حال اونایی که اطلاعات غلط میدن را جا میاوردم !!!
      کاملا درست میگی‌. ببین این هم مشابه ریز نمرات هست که نوشته اند تو پاکت مهر شده دانشگاه باشه ، اما نیازی به این کار نیست. اگر سابقه‌ کارت دقیقا مشابه آن چیزی باشه که خواسته اند ، نیازی به قرارداد نیست. اما اگر قرارداد داری و ترجمه کردی فرستادنش ضرر نداره.
      خوش باشی‌

  22. مينا said,

    مه 31, 2010 در 4:13 ق.ظ.

    سلام
    خوشحالم كه مشكلت حل شد، ايشالا به زودي خستگي ش هم ناپديد بشه، پايدار باشي

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 6:40 ب.ظ.

      ممنونم مینا جان از لطفت.
      خوش باشی‌

  23. سحر said,

    مه 31, 2010 در 5:29 ق.ظ.

    سلام امیر خان و مرسی از کمکهاتون، به قول شما منم که توی ایران زندگی میکنم معنی تراول داکیومنت رو می دونم. پس دیگه شک نکنم که کپی سفرهای قبلی رو لازم نیست؟
    سوال دوم اینکه تعداد پاس رو باید همه پاسهای ایرانی که تا الان داشتیم بنویسیم درسته؟ مثلا من 3 تا دارم.
    و دیگه اینکه فرمهای دمشق رو باید با دست پر کنیم؟ چون مثل اینکه نمیشه روی کامپیوتر پر کرد و پرینت گرفت.
    خیلی خیلی ممنون از کمکتون و اینکه آدم رو گمراه نمی کنید.

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 6:45 ب.ظ.

      سحر جان اصلا به ویزا‌های قبلی‌ نیازی نیست. بله تعداد پاسپورت هایی که تا به حال داشته اید ، چه ایرانی‌ و چه غیر ایرانی‌. منظورت را از فرم دمشق متوجه نشدم. اگر منظورت فرم‌های اولیه هست که باید ۲ نسخه تهیه میکردید. اگر هم منظور اون چند صفحه آخر چک لیست هست که بله باید با دست پر کرد و هیچ ایرادی نداره.
      خوش باشی‌

  24. مرتضي said,

    مه 31, 2010 در 6:43 ق.ظ.

    ممنون امير جان
    مگه نميشه ايلتسو تا حدودا يك ماه بعد از ساير مدارك فرستاد !!
    من اوايل ژانويه ٢٠١٠ اقدام كردم ( يعني قانون قديم ايلتس ) و فوريه فايل نامبر گرفتم اما ايلتسم الان آماده نيست فكر كنم از خود شما شنيدم كه يه فرجه اي داره.
    ممنون

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 6:48 ب.ظ.

      نه مرتضی‌ جان از ۱۰ آوریل باید مدرک آیلتس را به همراه مدارک ارسال کرد و هیچ عذری را پذیرا نیستند. نه من همچین حرفی‌ نزدم !!!
      خوش باشی‌

  25. مژده said,

    مه 31, 2010 در 6:55 ق.ظ.

    خب خدارو شكر كه بالاخره مشكل حل شد… ما همچنان منتظر پستاي جالب و مفيدت هستيم… شاد باشي

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 6:49 ب.ظ.

      ممنونم مژده جان. چشم حتما.
      خوش باشی‌

  26. مامان صبا said,

    مه 31, 2010 در 6:57 ق.ظ.

    سلام اميرخان
    من هم خوشحالم كه مشكلتون به لطف خدا حل شد و اميدوارم ديگه همچين شرايطي براتون پيش نياد.
    يك سوال داشتم. ما حدود 8-9 ماهه كه فايل نامبر دوم رو دريافت كرديم و منتظر مديكال هستيم. يك سفر دوماهه در پيش داريم. با توجه به اينكه خيلي احتمال داره زماني كه سفر هستيم نامه مديكال ما بياد به نظر شما بايد چكار كنيم؟ در ضمن ما مشاور هم داريم ولي ترجيح ميدم نظر شما رو بدونم.

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 7:00 ب.ظ.

      ممنونم. امیدوارم.
      ببین دوست عزیز ظاهراً سفر خارج از کشور دارید و از طرفی‌ چون مشاور دارید ، مدیکال را به آدرس ایشان ارسال خواهند کرد. شما در هر نقطه از دنیا میتونید مدیکال خود را انجام دهید و مشکلی‌ نخواهید داشت. به اعتقاد من کاری نیاز نیست انجام دهید.
      خوش باشی‌

  27. مهتا said,

    مه 31, 2010 در 7:23 ق.ظ.

    سلام آقا امیر
    ممنون از وبلاگ خوب و مطالب ارزنده ای که در اختیار ما میذارید
    من مهلت 120 روزه ارسال مدارکم رو به اتمام هست و از محل امتیاز های آیلتس یک نمره کم آوردم یعنی الان شدم 66 امتیاز ( اسکیل ورکر روش جدید فدرال هستم ) . به نظر شما اگه همین مدارک رو بفرستم و روی ایلتسم یک یادداشت بذارم که تا موقع آپدیت مدارک آیلتس مورد نیاز رو ارائه میکنم احتمال کلوز کردن کیس من هست؟ یعنی میخوام بدونم اینکار رو انجام بدم یا ندم؟
    با تشکر : مهتا

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 7:06 ب.ظ.

      مهتا جان شرایط سختی داری برای نظر قاطع. احتمال اینکه رد کنند پرونده را زیاد هست ، که امیدوارم این اتفاق نیفته. از طرفی‌ میتونی‌ درخواست بستن پرونده را بدهی‌ و پول خود را پس بگیری و بلافاصله دوباره از اول درخواست بدی. به اعتقاد من ریسک هست !!! خودت باید تصمیم بگیری.
      خوش باشی‌

  28. سما said,

    مه 31, 2010 در 7:46 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    خوشحالم که مشکلتون حل شد.امیدوارم همیشه سربلند از موقعیتهای دشوار بیرون بیایید.راستی تو این سفارت دمشق چی میگذره….
    پس کی می خوان تکلیف روشن کنن؟کسی هست این روزا جواب گرفته باشه؟
    امیدوارم وضعیت تمام دوستای خوب ایرانی به خوشی حل بشهalso me…
    سلامت باشید

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 7:15 ب.ظ.

      ممنونم سما جان.
      والا در حال حاضر تمام ایرانی‌‌ها در تمام دفاتر گیر کرده اند !!! من هم سر در نمیارم !!! امیدوارم که یک نظر لطفی‌ هم به ایرانی‌‌ها داشته باشند.
      خوش باشی‌

  29. سیمین said,

    مه 31, 2010 در 8:38 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    آخیش .. بسلامتی با موفقیت مشکل حل شد … خوشحالم که برگشتید… امیدوارم همیشه شاد و سلامت و موفق باشید.

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 7:31 ب.ظ.

      ممنونم سیمین جان.
      خوش باشی‌

  30. مه 31, 2010 در 11:47 ق.ظ.

    امير جان سلام
    من امروز با وبت آشنا شدم و از وبلاگ قديمي ات تا سپتامبر 2009 رو تا الان خوندم . من و همسرم تازه مي‌خوايم براي كانادا اقدام كنيم من رشته‌ام مديريت بازرگانيه و از تير 83 تا همين الان يعني حدود 6 سال تو رشته حسابداري كار كردم و جايي كه الان هستم رئيس حسابداري‌ام يعني تقريباً تمام كارهاي يك حسابدار رو خودم انجام مي‌دم تو مجتمع فني هم 120 ساعت دوره گذروندم كه قصد دارم باز هم دوره‌هاي جديد رو بگذرونم. ميون كامنتها و پستها به يه چيزي برخورد كردم كه نگرانم كرده و اونم اينه كه : آيا من مي‌تونم با توجه به سابقه كارم تو رشته حسابداري براي اين رشته كد 1111 كه تو ليست 38 هست اقدام كنم يا نه چون رشته‌ام با سابقه‌ام مرتبط نيست؟

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 7:40 ب.ظ.

      سارا جان شما برای اقدام از طریق رشته‌ حسابداری ، هیچ مشکلی‌ ندارید و کاملا صلاحیت دارید. نگران رشته‌ ات هم نباش که هیچ ارتباطی‌ نداره و تازه خیلی‌ نامربوط هم نیست.
      خوش باشی‌

  31. مامان دریا said,

    مه 31, 2010 در 8:01 ب.ظ.

    امیر جان
    در سایت کیپس 3 سرویس پیشنهاد میده 30 دلاری 60 دلاری و 120 دلاری که آخرین سرویس به همراه تفسیره اونطور که من نمونه ها ی سه سرویس رو دیدم چون نظرات افیسر ها به صورت کده و حتما میبایست تفسیر بشه ما هم با توجه به وضعیتمون ریسک نکردیم در ضمن به ما گفتن گزارش به همراه تفسیر بین 5 تا 6 هفته از زمان پرداخت به دستمون میرسه احتمالا میشه آخر جون
    ضمنا فکر کنم طی سه ماه گذشته متقاضیه ایرانی اینپراسس شده ندیدم شما چطور ؟

    • امیر said,

      مه 31, 2010 در 8:48 ب.ظ.

      آهان حالا متوجه شدم. از سرویس گران آن استفاده کردید. خوب دارندگی و برازندگی هست دیگه !!!
      من می‌تونستم براتون تفسیرش کنم ، ولی‌ خوب حالا که گذشت.
      نه من هم جدیداً تغییرات محسوسی ندیدم.
      خوش باشی‌

  32. مامان دریا said,

    مه 31, 2010 در 10:36 ب.ظ.

    فوق العاده دلم سوخت از اینکه شما میتونستید تفسیر کنید و ما در این وانفسا حداقل 90 دلار اضافه دادیم .چه دارندگی و برازندگی یی ؟ برادر جان
    وقتی نتیجه اش اومد براتون مینویسم شاید به درد بقیه هم خورد.
    از وقتی که برای پاسخ به کامنتها میگذارین ممنونم

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 3:58 ب.ظ.

      دوست عزیز خواندنش خیلی‌ سخت نیست. چند تا کد هست و عدد. در هر صورت انشاالله که خیر هست.
      خوش باشی‌

  33. سارا م said,

    ژوئن 1, 2010 در 2:04 ق.ظ.

    امیر جان مرسی از جوابت واقعاً از دیروز تا حالا داشتم دیوونه می|شدم فقط یه سوال دیگه من از این 6 سال 2.5 سالش رو دانشجو بودم البته فکر کنم تا موقعی بخوام آیلتس رو آماده کنم که 7 بیارم 4 سالم هم پر می شه اون 2.5 اصلاً به حساب نمیاد؟ با توجه به اینکه سابقه بیمه هم برام رد شده و نامه هم از شرکتی که درش کار می کردم دارم
    باز هم ممنون و امیدوارم تو زندگیت روز به روز موفقتر و شادتر باشی که اینقدر مهربون و دلسوزی

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:03 ب.ظ.

      ممنونم سارا جان. اون ۲.۵ سال را احتمالا به عنوان پارت تایم محاسبه میکنند ولی‌ چون در آن زمان نه مدرک تحصیلی‌ داشتی و نه سابقه‌ شرکت در دوره‌های حسابداری ، شاید حساب نکنند. شما مدارک را آماده کن و بفرست ولی‌ زیاد روش حساب نکن. ضمنا به بیمه هم نیازی نیست.
      خوش باشی‌

  34. reza1100 said,

    ژوئن 1, 2010 در 5:55 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    دوباره نزديك ارسال مدارك شد من پشت سر هم دارم ازت سئوال ميپرسم.
    اول اينكه من فرمهاي دمشقو دارم تايپ شده ميفرستم و فقط قسمت امضا و تاريخ امضا رو دستي دارم پر ميكنم (انگار امضا تايپي هم داريم!!!!!) . شما نوشتي بايد دستي پر بشه؟ جايي به اين مسئله تاكيد كرده يا منظورت اين بوده كه دستي پر كردن مشكلي نداره؟
    دوماً با توجه به راهنمايي كه كردي ، من قرارداد كاري خودمو دارم و ترجمه نميكنم بخاطر صرفه جويي در هزينه . اما قرارداد فاطيما رو كه نفر اصلي هست رو ترجمه ميكنم. اما يه مسئله اي:
    به سرم زده آخرين روزنامه رسمي شركت + پروانه تاسيس + پروانه بهره برداري شركت رو هم ترجمه كنم و به عنوان اسناد موجوديت شركت به همراه سابقه كار و قرارداد فاطيما و كارت بيزنس مديرعامل شركت بفرستم كه مطمئن بشن كه اين شركت موجوده و در حال فعاليته. نظرت چيه؟
    با تشكر -رضا

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:08 ب.ظ.

      رضا جان اشتباه نکن ، دمشق فقط فرم‌های Summary and Supplimentary را اختصاصی داره که اگر امکانش را داری تایپ کن در غیر این صورت با دست بنویس و اصلا تفاوتی‌ نمیکنه.
      ببین رضا جان اگر شخص مدیر عامل شرکت را هم ضمیمه مدارک کنی‌ و بفرستی‌ !!! باز هم اگر بخواهند ، تحقیق میکنند. پس زیاد وسواس به خرج نده.
      خوش باشی‌

  35. shida said,

    ژوئن 1, 2010 در 7:16 ق.ظ.

    سلام امیر خان مطالبتون رو همیشه میخونم و خوشحالم که دوباره بر گشتید من و همسرم هر دو جز 38شغل هستیم من پزشکم همسرم سابقه تدریس کالج داره و مهندس ITست در هر حال ما تازه میخوایم پروسه رو شروع کنیم و من قراره مین بشم یک سوال اینکه هر دوی ما جز 38 شغل هستیم به نظرتون میتونه روی تسریع کارمون اثر داشته باشه؟

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:15 ب.ظ.

      بله بی‌ تاثیر نیست.
      خوش باشی‌

    • jamal said,

      ژوئن 1, 2010 در 7:45 ب.ظ.

      salam,man ham mesle shoma pezeshkam va hamsaram hesabdar va alan 11 mahe recieved by visa officer hastim pas ziad nemishe be in chiz ha fekr kard va hesab
      albate omidvaram kare shoma zod anjam she

  36. یک منتظر said,

    ژوئن 1, 2010 در 10:02 ق.ظ.

    باسلام مجدد و متشکر از اینکه پاسخ دادی.
    بازهم با سئوالاتم مزاحمت خواهم شد.
    پیروز و سلامت باشی

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:19 ب.ظ.

      خوشحال میشم.
      خوش باشی‌

  37. محبوبه said,

    ژوئن 1, 2010 در 10:59 ق.ظ.

    خدارو شکر که الان شاد هستین امیر خان…..

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:20 ب.ظ.

      ممنونم محبوبه جان. تا شاد شدنم هنوز خیلی‌ مونده و باز هم خدا را شکر که سر حال شدم.
      خوش باشی‌

  38. سها said,

    ژوئن 1, 2010 در 11:10 ق.ظ.

    خدا رو شکر که مشکلتون حل شد.

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:21 ب.ظ.

      ممنونم سها جان.
      خوش باشی‌

  39. amir said,

    ژوئن 1, 2010 در 11:15 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    الان برای اقدام اولیه و فرستادن مدارک به سیدنی حتما باید مدرک ایلتس باشه یا نه ؟
    چون من در سایت شرکت مهاجرتی کمپارس خوندم که نوشته لازم نیست و فقط نامه
    اثبات توانایی زبان حذف شده,اگه ممکنه یه چک بکنید ببنید درسته یا نه
    parscanada.com

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:23 ب.ظ.

      احتیاجی به چک کردن نیست امیر جان. آیلتس را دمشق نیاز داره و حتما هم باید ارسال شود. سیدنی از شما آیلتس نمیخواد.
      خوش باشی‌

      • مجيد وسطي said,

        ژوئن 2, 2010 در 11:35 ق.ظ.

        سلام،
        ببخشيد که ميپرم وسط حرفتون ولي توي فرم اسکجول 3 بايد اعلام کرد که توانايي زبان چه ميزان است و بعد هم در سوال 6 خواسته شده که کارنامه آيلتس ضميمه شود. حالا چه جوري بعضي از دوستان آيلتس نداده اقدام ميکنن و اميرجان چرا شما ميگي که سيدني آيلتس نمي خواد؟

        Provide a copy of approved test results.

      • امیر said,

        ژوئن 2, 2010 در 11:44 ق.ظ.

        مجید جان فرم را کامل باید پر کنی‌. سیدنی هیچ نیازی به آیلتس نداره. ولی‌ باید با مدارک دیگر حتما به سفارت ارسال شود. اگر آیلتس داری دقیقا مثل کارنامه بنویس در غیر این صورت آن چه را فکر میکنی‌ بنویس. نگران این قضیه اصلا نباش.
        خوش باشی‌

  40. بارانی said,

    ژوئن 1, 2010 در 3:31 ب.ظ.

    سلام پرنده ی مهاجر
    من با سیستم قدیم اقدام کردم و الان فایل نامبرم نزدیک 4 سالشه و تا چند ماه دیگه آپدیتمون باید بیاد. سوال من اینه که آیا میشه در این مرحله نفر اصلی رو که من هستم با همسرم چنج کنیم؟ شرایطمون درست مثل همه و امتیازامون مشابهه، همسرم آیلتس رو داره ولی من باید امتحان بدم و خیلی هم پرمشغله هستم.

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 4:26 ب.ظ.

      نه دوست عزیز متأسفانه اصلا امکانش نیست. چطوری شرایط تان مشابه هم هست؟؟!!! بحث فقط امتیاز نیست ، تمام پارامتر‌ها بررسی‌ میشود.
      خوش باشی‌

  41. jamal said,

    ژوئن 1, 2010 در 7:47 ب.ظ.

    salam amire aziz.khoshhalam ke por ghodrat bargashti,hameye ma ro khoshhal kardi
    movafagh bashi

    • امیر said,

      ژوئن 1, 2010 در 10:47 ب.ظ.

      ممنونم جمال جان. شما همیشه لطف داشتی.
      خوش باشید

  42. مرتضي said,

    ژوئن 2, 2010 در 5:53 ق.ظ.

    ممنون امير جان
    ببخشيد گفتم از شما شنيدم به خدا ديگه اينقدر گيج شدم يادم نيست چيو از كي شنيدم.
    خدارو شكر مشكل ايلتس هم حل شد چون فكر مي كردم خراب كردنم اما همين الان نتيجه رو گرفتم نمره مورد نيازو كسب كردم و بسيار خوشحالم.
    فقط اگه زحمتي نيست و اگه فرمت نامه در مورد موضوعي كه گفته بودي واسه تغييرات در فرمها نامه بزنيم داري ممنون ميشم برام ايميل كني.
    انشاالله زودتر شما هم خوش و خرم خواهي شد.

    • امیر said,

      ژوئن 2, 2010 در 7:35 ق.ظ.

      خوب خدا را شکر مرتضی‌ جان که حل شد. من متأسفانه برای آن نامه فرمت خاصی‌ ندارم. چیز خاصی‌ هم نیست ، خودت میتونی‌ تهیه کنی‌.
      خوش باشی‌

  43. صبا said,

    ژوئن 2, 2010 در 6:22 ق.ظ.

    خدا رو شکر که خوب شدی، امیدوارم موفق باشی…

    • امیر said,

      ژوئن 2, 2010 در 7:36 ق.ظ.

      ممنونم صبا جان از لطفت.
      خوش باشی‌

  44. موسی said,

    ژوئن 2, 2010 در 6:39 ق.ظ.

    بابا تو مردی رفیق
    دمت گرم و سرت خوش باد
    سلامم را تو پاسخ ده

    • امیر said,

      ژوئن 2, 2010 در 7:36 ق.ظ.

      خیلی‌ باحالی‌.
      خوش باشی‌

  45. امید said,

    ژوئن 2, 2010 در 7:40 ق.ظ.

    سلام امیر خان

    امیدوارم همه چیز خوب پیش بره برات و ایام به کام.یه سوال داشتم.
    من به سفارت ایمیل زدم ولی تائیدیه ایمیل برام نیومد می خواستم بدونم به نظرت رسیده یا نه.
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئن 2, 2010 در 7:44 ق.ظ.

      ممنونم امید جان. اصلا نگران نباش ، بعضی‌ موقع‌ها میاد و بعضی‌ مواقع هم نه.
      خوش باشی‌

  46. مرتضي said,

    ژوئن 2, 2010 در 10:06 ق.ظ.

    ممنون امير جان
    آره تهيه مي كنم.
    تو نامه تمام تغييرات رو ليست كنم و توضيح بدم كه چرا تغيير كرده؟
    من پول رو 12000 دلار نوشتم الان اگه 500/11 باشه ايراد داره اگه نه بايد تو فرم جديد درست كنم؟
    ممنون

    • امیر said,

      ژوئن 2, 2010 در 11:41 ق.ظ.

      آره مرتضی‌ جان تمام تغییرات را بنویس. در مورد پول هم ایرادی نداره.
      خوش باشی‌

  47. shida said,

    ژوئن 3, 2010 در 6:54 ق.ظ.

    سلام امیر خان ممنون که اینقدر زود پاسخ میدید بدون اغراق ادلین هستید امروز نمره ایلس رو گرفتم نمره بسیار لب مرزی هست و میخوام یک بار دیگه امتحان بدم اما میترسم شرایط عوض بشه اخه پروسه بنظرم طولانیتر شده بنظرتون ریسک کنم فرمها رو بفرستم یا بعد از امتحانم فرمهام رو به سیدنی بفرستم

    • امیر said,

      ژوئن 3, 2010 در 4:39 ب.ظ.

      شیدا جان نمیدونم که منظورت از لب مرز چی‌ هست. از طرفی‌ سیدنی اصلا به آیلتس شما نیازی نداره ، بین ۵ تا ۶ ماه وقت داری که آیلتس بدی. به اعتقاد من فرم‌ها را اگر آماده کردی ، بفرست.
      خوش باشی‌

  48. shida said,

    ژوئن 3, 2010 در 7:22 ق.ظ.

    منظورم اولین بود پوزش

  49. سها said,

    ژوئن 3, 2010 در 10:32 ق.ظ.

    سلام. خوبید؟ من نامه های سابقه کارم را آماده کردم روس سربرگ انگلیسی البته مهرها بعضی قسمتهاش انگلیسیه بعضی نوشته ها فارسی. حالا باید اینها را دادگستری ببرم یا همین طور که هستند کفایت می کنند؟

    • امیر said,

      ژوئن 3, 2010 در 4:44 ب.ظ.

      نه سها جان اگر متن هم انگلیسی هست که دادگستری اصلا کاری روی این متون انجام نمیده. همینجوری خوبه.
      خوش باشی‌

  50. shida said,

    ژوئن 3, 2010 در 5:00 ب.ظ.

    ممنون که بی شائبه پاسخ میدید منم فکر میکنم فرستادن فرمها رو انجام بدم چند سوال داشتم1- در فرمSCH1سوال 10 که details خواسته راهنمایی هم منظورشون هست یا نه؟2-من 3 سال اخر پزشکی رو در 2 دانشگاه متفاوت مهمان بودم ایا در قسمتname of institutionباید اونا رو هم بگم یا دانشگاه مبدا کافی هست و اگر کافیست تاریخ 7 سال دانشجوییم رو در همون ردیف دانشگاه مبدا پر کنم و سالهای میهمانی رو جدا نکنک؟3-در قسمتtype of certificate در مورد دبیرستان دیپلم میشه ولی برای پزشک عمومی چی بنویسم دکترا یا چیز دیگه؟4-در فرمGENERIChارتباط با پسرم رو son بنویسم کافی هست یا child؟به خاطر طولانی شدن سوالم پوزش میخوام

    • امیر said,

      ژوئن 3, 2010 در 5:14 ب.ظ.

      ۱- نه دیگه ، دبیرستان به بعد.
      ۲- باید نام دانشگاه صادر کننده مدرک را بنویسید. اون ۳ سال در اینجا نیازی نیست نوشته شود.
      ۳- من توصیه می‌کنم که مدارک را بدید دارالترجمه تا ترجمه کنند و عیناً عبارت‌های ترجمه را بنویسید تا بعد مشکلی‌ ایجاد نشود.
      ۴- اگر چایلد بنویسید مدارک را برگشت میزنند !!! حتما باید جنسیت بچه نوشته شود.
      خوش باشی‌

  51. shida said,

    ژوئن 3, 2010 در 5:46 ب.ظ.

    امیر خان منظور من از سوال سومم تو همون فرمSCH1هست در سوال 10 این فرم چی بنویسم در حال حاضر مدارکم ترجمه نیست انشالله بعد از فرستادن فرمها دنبال ترجمه اونها هم میرم.در همین فرم سوال 14 دوره اموزشی سربازی باید جداگانه نوشته بشه اخه دوتا جدول گذاشته.سوال چهارمم پس میشه سان درسته؟

    • امیر said,

      ژوئن 3, 2010 در 9:28 ب.ظ.

      شیدا جان من توصیه‌ام این هست که اول مدارکت را ترجمه کن ، اصلاح کردن بعدی فرم‌ها خیلی‌ شاید جالب نباشه. من نمیدونم که مترجم شما مدرک تحصیلیتان را چی‌ ترجمه میکنه !!!
      نه کلّ مدت سربازی یکجا نوشته شود.
      بله ، سان میشه.
      خوش باشی

  52. shida said,

    ژوئن 3, 2010 در 5:58 ب.ظ.

    امیر خان به خاطر اینهمه سوال منو ببخشید دارم از خوبی شما سو استفاده میکنم .در فرم SCH1سوال activity11 مدتی که برای کنکور میخوندم استادی بنویسم کافی هست و در مورد مدتی که بعد از فارغ تحصیلی بیکار بودم چی بنویسم؟نمیدونید چه کمک بزرگی به من میکنید من فقط میتونم براتون ارزوی موفقیت در همه کارهاتون رو داشته بهشم

    • امیر said,

      ژوئن 3, 2010 در 9:34 ب.ظ.

      Studying
      Unemployed
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

