شوخی‌ با متقاضیان مهاجرت به کانادا !!!

میگم این دولت کانادا هم خوب همه را گذاشته سر کار !!! بابا برید به زندگیتون برسید ، همش سر کاریه !!!
داستان از کجا شروع شد ؟؟!!!
دولت کانادا دید که‌ ، ای بابا این دولت استرالیا داره همه مهاجران را جذب میکنه ، چه جوری؟ هم شرایطش مناسب هست و از همه مهمتر زمانش خیلی‌ خیلی‌ کوتاه تر هست. کانادا در ظرف ۵-۶ سال ویزا مهاجرت میداد و استرالیا ۱ – ۱.۵ سال !!! خوب آدم عاقل هم میرفت سراغ استرالیا.
نشستند کلی‌ فکر کردند و گفتند که باید پوز این استرالیا را بزنیم !!!
نتیجه چی‌ شد؟؟ یک قانون ابلاغ کردن که «اگر شغل شما جزو این لیست ۳۸ تائی‌ باشه» بین ۶ تا ۱۲ ماه بهتون ویزا اقامت دائم خواهیم داد !!!!
متقاضیان هم که سوار خر مهاجرت بودند !!! سر خر را به سمت کانادا کج کردند و کلی‌ درخواست به سوی سیدنی کانادا روانه شد !!!
دولت استرالیا هم که دید داره رو دست میخوره و از طرفی‌ میدونست که دولت کانادا این کاره نیست !!! قوانینش را عوض کرد و کمی‌ سخت تر کرد و چون میدونست که دوباره همه می‌رن سراغ استرالیا ، گفت «یک حالی‌ ازتون بگیرم که دیگه گول این وعده و وعید‌ها را نخورید».
قانون مهاجرت به استرالیا عوض شد و به نسبه سخت تر شد.
دولت کانادا دید که‌ ای بابا عجب گیری کردیم ، ما که قبلا ۵-۶ سال طول می‌کشید کارامون ، حالا چجوری ظرف حداکثر یکسال ویزا را صادر کنیم !!! دید بهترین راه این هست که یک چند تائی‌ مدیکال و پاسپورت ریکوئست صادر کنه که هم سر و صدا بلند نشه و هم نشون بده که بله ما اینیم ………… !!!
هر چند وقتی‌ هم که احساس میکنه که باز دوباره همه دارند شاکی‌ میشن ، چند تا مدیکال صادر میکنه ، همه چیز حل میشه.
هر کی‌ هم ایمیل میزنه میگن «در مرحله بک گراند چک هستید». آخه بابا جان در این عصر تکنولوژی !!! چه جوری بک گراند چک ۷-۸ ماه طول میکشه !!! شما که خدای ادعا هستید !!!
چند ماه پیش بنا به قولی‌ که داده بودند ، یک آماری رد کردند که بله ما کارمون خیلی درسته و درسته که وزیر مهاجرت گفته که بین ۶ ماه تا یک سال ما کلّ کار را انجام میدیم ، اما من سفیر کانادا در دمشق ، قول میدم که ظرف «۸ ماه» کلّ قضیه را ببندم !!!
یکی‌ نبود سوال کنه که این آمار ۶ ماه و ۱۲ ماه و ۸ ماه را از کجا در آوردید !!!
حالا جالبش چی‌ هست ، یک آماری دست من رسیده که به اعتقاد خیلی‌‌ها محرمانه بوده ، اما من فکر نمیکنم ، چون دولت کانادا زرنگ تر از این حرف‌ها هست که آمار محرمانه اش به بیرون درز کنه !!!
البته اختلافی که در این آمار من میبینم با ادعایی که دولت کانادا کرده در مورد دمشق خیلی زیاد نیست ، اما در مورد دیگر دفاتر «فاجعه هست» !!!!!!!!!!!!!
دارم روش کار می‌کنم ، خیلی‌ شلوغ و پلوغ هست !!!! به محض اینکه به نتایجی‌ رسیدم ، مال دمشق را مینویسم !!!

نتیجه: برید بابا جان به زندگیتون برسید که همه سر کاریم !!!

خوش باشید

143 دیدگاه

  1. جلیله said,

    ژوئن 5, 2010 در 5:58 ب.ظ.

    وای این یعنی چی؟ واقعا اینطوره؟ واقعا تاسف باره. آخه چرا ملت رو سر کار میذارن؟ چرا با اعصاب و روح و روان و زندگی ماها بازی می کنن؟ واقعا جایی نیست بشه دردمونو بگیم …

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 7:05 ب.ظ.

      والا جلیله جان این تحلیل من بود ، البته با زبان طنز ، امیدوارم که فقط طنز باشه !!!
      خوش باشی‌

  2. shida said,

    ژوئن 5, 2010 در 6:37 ب.ظ.

    امیر خان دلمون رو خالی نکنید قلب ما ضعیفه .

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 7:06 ب.ظ.

      شیدا جان فقط کمی‌ شوخی‌ بود ، زیاد جدی نگیرید!
      خوش باشی‌

  3. بهراد said,

    ژوئن 5, 2010 در 6:49 ب.ظ.

    تحلیلت به نظر من خیلی درست می آید. این آمار را از کجا آورده ای.

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 7:09 ب.ظ.

      بهراد جان یک فایل اکسل هست روی سر برگ اداره مهاجرت کانادا. اگر زمان بررسی‌ لندن را بهت بگم ، رسما کفّ میکنی‌ !!!!!
      خوش باشی‌

      • بهراد said,

        ژوئن 5, 2010 در 7:38 ب.ظ.

        لطفاً این لینک را یک جا بگذار یا اینکه همینجا بهم بگو که زمان بررسی لندن چقدره. من ترجیح میدهم الان کف کنم تا اینکه یک عمر مچل باشم. همین یک سال هم به اندازه کافی مچل شدیم

      • امیر said,

        ژوئن 5, 2010 در 9:16 ب.ظ.

        بهراد جان شرایطت کاملا قابل درک هست. من هنوز نتونستم به نتیجه درست و حسابی‌ برسم ، اگر ایمیلت همین هست که برای من میگذاری ، برات ایمیل می‌کنم یک نگاهی‌ بهش بنداز.
        خوش باشی‌

  4. مينا said,

    ژوئن 5, 2010 در 6:55 ب.ظ.

    سلام
    جالبه من هم چند روز پيش با اين خبر برخورد كردم و مونده بودم كه يعني چي؟؟؟؟؟؟؟
    http://www2.parl.gc.ca/HousePublications/Publication.aspx?DocId=4520781&Language=E&Mode=1&Parl=40&Ses=3&File=18
    حالا هم كه دومين سري پرونده هاي قبل از 2008 را فرستادن ورشو در حاليكه هنوز بعضي از 2004ي ها و بسياري از 2005ي ها يك ساليه كه پرونده هاشون توي ورشو بلا تكليفه.
    واقعا سر كاريم.

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 7:13 ب.ظ.

      مینا جان من هم این لینک را چند هفته پیش دیدم ، اما چون رسمی‌ نبود خیلی‌ بهش توجه نکردم. بازم خوبه که کار شما که مربوط به سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ بود ، داره کم کم نهائی میشه ، بندگان خدائی که گول قانون جدید را خوردند چی‌ بگن !!!! (اینم شوخی‌ بود البته)
      خوش باشی‌

  5. محبوبه said,

    ژوئن 5, 2010 در 7:54 ب.ظ.

    ما که اینجا دل خوشی نداریم امیر خان…..بذارین به این آمار و ارقام دلخوش باشیم ،بلکه فرجی بشه…

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 9:17 ب.ظ.

      اینها همش انشاالله که شوخی‌ هست. دلتان خوش باشد و امیدتان را از دست ندهید.
      خوش باشی‌

  6. بهراد said,

    ژوئن 5, 2010 در 7:55 ب.ظ.

    ببین من روی سایت تراک ایت رفتم بررسی کردم. از 125 موردی که اونجا از آوریل تا سپتامبر 2009 مدیکالشون را داده اند حدود 100 نفر تا حالا درخواست پاسپورتشون را گرفته اند.

    20 درصدی که نگرفته اند از کشورهای خاورمیانه هستند عمدتاً. یعنی زمان بررسی همانطوری که سایت اصلی میگه برای 80 درصد زیر 12 ماه است.

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 9:30 ب.ظ.

      میدونم چی‌ میگی‌ بهراد جان. من الان مدت‌هاست که کارم شده بررسی‌ اینجور آمارها. مشکل سر خاور میانه نیست. تو این مدت تنها یک ایرانی‌ پاسپورت ریکوئست گرفته، اما از پاکستان و هندوستان کلی‌ گرفته اند. حتی کسانی‌ که در امارات ساکن بودند اما عرب نبودند هم پاسپورت ریکوئست را گرفته اند. بهراد جان گیر سر جای دیگه است که هنوز نتونستم بفهمم کجاست !!!
      میدونی‌ یک فیلیپینی هم یک ماه میشه که مدیکالش باطل شده !!!
      خوش باشی‌

  7. hamid said,

    ژوئن 5, 2010 در 8:21 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    بسیار خوشحالم که با بلاگ شما آشنا شدم

    بسیار مفید و خوب بود

    باعث خوشحالی و افتخار است،که هموطنانی چون شما اینگونه بی‌ مزد و منّت تجربیات و یافته‌هایشان را در اختیار دیگران قرار میدهند

    امیر جان،من پزشکم،و باید تا چند روز دیگر همهٔ مدارکم را به سوریه بفرستم،اما متأسفانه با بد شانسی که در امتحان آیلتس آوردم،از زبان۹ امتیاز بیشتر نیاوردم،البته اگر ۴ سال سابقهٔ کارم،و مدرکم،که ۲۵ امتیاز دارد حساب شود،(آخه بعضی‌ها میگن به پزشک ایرانی‌ ۲۰ میدهند،،البته دانشگاه قبول کرده به من گواهی مدرک بدهد که حداقل مدرک من معادل فوق لیسانس است که ۲۵ بگیرم) مجموع امتیازتم به ۷۰ می‌رسد،اما شنیدم میگن چون پزشکم،آفیسر انتظار نمرهٔ بالاتری از من دارد،آیا ممکن است،اگر ۷۰ بشم،با توجه به نمرهٔ پائین زبانم من را رّد کند،یا اینکه آنها به نمرهٔ زبان کاری ندارند،و به حد نصاب کار دارند

    با پوزش فراوان ،یک سوال دیگر هم داشتم، میشود از ۲ حساب بانکی‌ پرینت گرفت،چون من یک سپرده بلند مدت دارم،که ۱۲ میلیون در آن است،که تازه باز کردم،و سندی برای اثبات آن پول فراهم،کردم،و یک حساب دیگر هم دارم،که چند میلیون در آن است که گردش داشته است

    من خودم ترجیح میدهام فایلم را ببندم دوباره باز کنم،اما در ماه‌های آینده امتحانات پزشکیم نیز هست و زمانی‌ برای خواندن زبان چندان ندارم،و همچنین میترسم،قوانین تغییر کند،و پزشکی‌ حذف شود،دوست عزیزم،اگر شما جای من بودید،چه میکردید،،،ممنون میشم،اگر راهنمایی بفرمایید

    بسیار ممنون

    بدرود

    • امیر said,

      ژوئن 5, 2010 در 9:41 ب.ظ.

      ممنونم حمید جان.
      اینجوری که شما میگید نیست. امتیاز مدرک شما اگر در آن قید شده باشه که دکترا دارید ، ۲۵ هست. نمره زبان در دید افیسر تاثیر زیادی داره اما بدین معنی‌ نیست که اگر شما امتیاز لازم را بیاورید ، پرونده را رد کنه. پس نگران این قضیه نباش.
      شما هر چند تا حساب داشته باشید و بنام خودتان باشد را میتونید گواهی اش را ارسال کنید و هیچ مشکلی‌ نیست.
      کاملا به افیسر بستگی دارد اما قطعاً ۲۰ امتیاز را به شما نخواهند داد. نه تنها من بلکه هیچ کس نمیدونه که در آینده چه اتفاقی‌ خواهد افتاد. امیدتان به خدا و مدارکتان را ارسال کنید.
      خوش باشی‌

      • صبا said,

        ژوئن 7, 2010 در 8:20 ق.ظ.

        امیرخان اما متاسفانه در خیلی از موارد به پزشک ها 20 امتیاز دادن…

      • امیر said,

        ژوئن 7, 2010 در 5:55 ب.ظ.

        بله اما من مواردی را میشناسم که ۲۵ امتیاز را گرفته اند. درستش هم ۲۵ هست.
        خوش باشی‌

  8. تیتی said,

    ژوئن 6, 2010 در 3:49 ق.ظ.

    بخدا دیگه خسته شدیم. همه برنامه هامون متوقف شده. کاش از اول استرالیا اقدام میکردیم

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 3:07 ب.ظ.

      انشاالله که خیره تیتی جان ، زیاد نگران نباش. همه چیز درست میشه.
      خوش باشی‌

  9. مژده said,

    ژوئن 6, 2010 در 5:18 ق.ظ.

    امير جان اتفاقاً من فكر نمي كنم اين موضوعي كه گفتي شبهه اي توش باشه و اصلاً شوخي نمي دونمش چون مرحله pending پرونده ي ما تا 2 ماه و نيمه ديگه يك ساله مي شه و بنا به ادعاي كانادا اين واقعاً مسخره ست و دقيقاً برداشتهايي كه داشتي درست بود كاش آقاي همسر به حرفم گوش مي كرد و تا حالا استراليا بوديم … به نظرم خيلي اشتباه كرديم كه خودمونو مچل اين قانون كرديم… به نظر مي ياد استراليا خيلي قانونمندتر از كاناداست … شاد باشي

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 3:12 ب.ظ.

      مژده جان زیاد نمیشه روی این مسائل حساب کرد. انشاالله که هر چیز صلاح هست همان شود.
      خوش باشی‌

  10. reza1100 said,

    ژوئن 6, 2010 در 5:21 ق.ظ.

    اميرجان سلام
    بسيار خوشحالم كه مشكلت برطرف شده و به دنياي سايبري برگشتي. ماه مي كه شما ميگفتي تموم شد و الحمدلله مشكلت برطرف شد. خرداد ماه هم براي من ماه شلوغي هست. 3 تا كار خيلي مهم و وقت گير دارم كه تا اينجاش 2تاش ختم به خير شد.
    يكي دزدها بودن كه پولمو ازشون گرفتم تازه اسكونت پولمم ازشون گرفتم.
    يك پروسه مشكل براي تهيه مسكن هم داشتم كه درست شد.
    سومي كه خيلي مهمه ارسال مدارك به دمشقه.
    تو هم هي بيا اينجا دروغ سيزده بگو و متلك به ما قانون جديدها بنداز تا آخر من بيخيال ارسال مدارك بشم. بابا اين شوخيها رو بگذار كنار من بيچاره رو دعا كن كه اين مداركو بفرستم بره كه شرش كنده بشه و مثل ارسال فرمها به وسواس نيوفتم.
    راستي اين خانم طباطبايي قبل از عيد ميگفت الان ماه جولاي رو دارن بررسي ميكنن الان هم بعد از 4 ماه ميگه فعلا مدارك كسايي كه جولاي 2009 فرستادنو دارن بررسي ميكنن. بابا اينا چرا ول كن جولاي نيستن؟ تصميم دارم همراه با مداركم يك كيسه سنجد براي آفيسر ها بفرستم بلكه يكمي به كارها سرعت بدن.
    خوش باشيد

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 3:21 ب.ظ.

      خوشحالم رضا جان که مشکلات تو هم بر طرف داره میشه. بابا جان هنوز نفرستادی مدارکت را ؟!!! بابا من کی‌ متلک گفتم ؟!!!
      تو هم گیر دادی به این خانومه‌ها !!! اینا همشون مثل همند !!! چرت گفته !!!
      سنجد هم یک کیسه کمه ، یک گونی بفرست !!!
      خوش باشی‌

  11. ژوئن 6, 2010 در 6:22 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    خوشحالم که مشکلاتتون حل شده و برگشتید
    راستی از تغییر قوانین چه خبر ؟

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 3:21 ب.ظ.

      ممنونم سارا جان ، هیچ خبری نیست.
      خوش باشی‌

  12. مهدی said,

    ژوئن 6, 2010 در 6:22 ق.ظ.

    امیر عزیز، متوجه هستم که انتقاد خودت رو به طنز بیان کردی اما در شرایط سخت منتظران، این حرفها بازخورد مثبتی ندارد. همونطور که میدونی دلیل وقفه های طولانی برای خود دولت کانادا معلوم است که این دلیل ممکن است شرایط بد اقتصادی یا صف غیر قابل انتظار مهاجران باشد. به عنوان کسی که هنوز در ایران زندگی میکنه عرض میکنم که متقاضیان مهاجرت به کانادا با استرالیا قابل مقایسه نیست و نیمی از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، باری به هر جهت اقدام کرده اند.

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 3:50 ب.ظ.

      مهدی جان من اصلا قصد اینکه بخوام توی دل کسی‌ را خالی‌ کنم نداشتم. از طرفی‌ اعتقاد ندارم که چشم را از واقعیت باید بست. در مورد مهاجران استرالیا هم فکر نمیکنم اینطور که شما میگید باشه. در هر صورت امیدوارم که تمام اینها فقط شوخی‌ باشه و خیلی‌ زود نتیجه دلخواه را بگیرید.
      خوش باشی‌

  13. maryam said,

    ژوئن 6, 2010 در 10:53 ق.ظ.

    salam Amir aziz,
    mishe lotf konid begid age faghat baray 1-2 hafte bade landing canada bashim va badesh canada ro tark konim , age dar proceye sodoore PR card moshkeli ijad beshe bayad che kar kard? visaye immigration single entry hast va man nemidoonam dar oon soorat bayad che kar kard? aya mishe visaye visitor geretf ya ba vakil masale ro donbal kard??? khili mamnoon misham age ba tavajoh be tajrobe toon javabam ro bedid. pishapish mamnoonam

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 4:02 ب.ظ.

      مریم جان من نمیدونم که ممکن هست چه اتفاقی‌ بیفته ، اما ظرف ۴ هفته از تاریخ ورود ، کارت اقامت را دریافت خواهید کرد. به اعتقاد من تا قبل از دریافت کارت ، کشور را ترک نکنید.
      خوش باشی‌

  14. فریدون said,

    ژوئن 6, 2010 در 11:04 ق.ظ.

    سلام
    از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار ميدهید بسیار متشکرم.
    یک سوال دارم . من آخرای سال مدارکم رو ارسال کردم ، به این دلیل که تا انتهای فروردین مهلت داشتم. فقط چون چند سالی خارج از ایران بودم ، سوء پیشینه اون کشور رو نفرستادم. الان آمادست و میخوام بفرستم. اولا اینکه ما چند نفر هستیم که تقریبا با هم مدارک رو فرستادیم ولی بعد از 2-3 ماه هنوز فایل نامبر دوم برامون نیومده و حدود 1.5 ماهه که تو سایت نوشته received by visa office ، نمیدونم چرا خبری نیست.
    دوم اینکه به نظر شما سوء پیشینه رو الان با همون فایل نامبر اول بفرستم یا صبر کنم فایل نامبر دوم بیاد با اون بفرستم ؟ منظورم مشخصات خودم و شماره فایل نامبر جهت اضافه کردن مدارک به پرونده

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 4:55 ب.ظ.

      فریدون جان به اعتقاد من یک ایمیل بزن و اطلاع بده که فایل نامبر را نگرفتی‌ ، آنها با فایل نامبر جدید جواب خواهند داد. اگر الان بفرستی‌ احتمال اینکه گم بشه هست ، صبر کن فایل نامبر جدید را بگیری و بعد بفرستی‌.
      خوش باشی‌

  15. hamid said,

    ژوئن 6, 2010 در 11:32 ق.ظ.

    سلام امیر جان،بسیار ممنون از راهنمایی هایتان ،

    عیبی ندارد بعدا اگر چند ماه دیگه آیلتس دادم،باز مدرک جدیدم را برایشان بفرستم،(البته غیر از این آیلتس که برایشان دارم میفرستم)،،

    آیا مناسب است که با توجه به اینکه منskill worker هستم،سند خانه یا ماشین هم ضمیمه پرونده کنم،یا اینکه ممکنه احساس کنند چون تمکن مالیم بالاست،پرونده را رجکت کنند،تا به روش سرمایه گذاری مجبور شم اقدام کنم،اساساً به نظر شما دوست عزیزم،اصلا ضرورت دارد که سند خانه یا ماشین را نیز فرستاد

    ببخشید،که مزاحم شدم،و سوال کردم،

    باز هم سپاسگذارم،از لطف و جوابتان

    بدرود

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 5:00 ب.ظ.

      اگر دوست داری بفرست اما تأثیری نداره. سند خونه و ماشین اصلا نیازی نداره که ارسال شود و اگر هم ارسال کنید ، به خاطر تمکن مالی بالا پرونده را ریجکت نخواهند کرد !!! نگران این قضایا نباشید.
      خوش باشی‌

  16. یاسمن said,

    ژوئن 6, 2010 در 2:03 ب.ظ.

    سلام امیر جان.امیدوارم خوب و سرحال باشی
    امیدوارم سر کار نباشیم چون خداقل ما هزینه و دردسر زیادی توی این مدت انتظار می کشیم.فایل نامبر دوم ما سپتامبر 2009 اومده و شاید باور نکنی، از عید 89 زندگی ما تو waiting هستش
    روزگار خوبی رو نمی گذرونیم با توجه به شرایط اینجا که خودت بهتر می دونی..نمی دونم تو این فروم کسی هست که شرایطش مثل ما از سپتامبر 2009 باشه و اگر هست به نظر شما کی نامه مدیکال رو می تونیم بگیریم ؟ چند درصد این احتمال قوی هستش؟
    با تشکر امیرجان

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 5:04 ب.ظ.

      ممنونم یاسمن جان. انشاالله که نیستید. شرایطتان کاملا قابل درک هست. والا یاسمن جان افراد دیگری را میشناسم که الان حدود یک سال هست که همچنان منتظر مدیکال هستند. من به شخصه امیدوارم که سرعت زیادی را به کار‌هایشان ببخشند.
      خوش باشی

    • sheida said,

      ژوئن 7, 2010 در 8:30 ق.ظ.

      سلام یاسمن جان
      از سایت مهاجرت چک کن ببین برا پروندتون چی نوشتن.
      ما هم همدردیم.واسه فدرال اقدام کردیم.خسته شدم از انتظار ولی باید صبور باشیم چاره ای نیست.
      برا من که اینهارو نوشتن:
      We received your application for permanent residence on July 3, 2009.

      We reviewed your application and sent you a letter on August 28, 2009. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

      Your application and supporting documents were received by the Damascus office. They are pending review.

      We transferred your application to the Damascus office on September 1, 2009. The Damascus office may contact you

  17. Hamid said,

    ژوئن 6, 2010 در 4:55 ب.ظ.

    سلام امیر جان،
    اگه اجازه بدی من پاسخ مریم خانم را بدم:
    شما مطمئن باش هیچ مشکلی‌ در پروسه‌ صدور پی‌ عآر کارت شما ایجاد نمیشه، شک نکن! شما هم اگه در کانادا نباشی‌ ۲ راه داری، یا آدرس کسی‌ رو بعدی که کارت به آدرس او ارسال بشه و او برای شما پست کنه و یا اینکه کارت پیش دوست شما بمونه و شما مجددا ویزا بگیری که هیچ مشکلی‌ نداره و شما با برگه لندینگتون به راحتی‌ ویزاتون صادر میشه ،این امر در پروسه‌ صدور کارت پیشبینی‌ شده و شما میتونی‌ با جستجوی اینترنتی سایت اون ر پیدا کنی‌ اونها کاملا توضیح دادن ، اگه پیدا کنم دوباره کامنت میزارم.خیالتون راحت باشه شما اولین نفر نیستی‌.

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 5:11 ب.ظ.

      ممنونم حمید جان از توضیحت. اما ایشان سوال‌شان این بود که اگر مشکلی‌ پیش بیاد و ما حضور نداشته باشیم چه اتفاقی‌ می‌افته. البته من احتمال بروز اشکال را خیلی‌ بعید میدونم.
      خوش باشی‌

  18. Hamid said,

    ژوئن 6, 2010 در 5:01 ب.ظ.

    This is the site you need to have a look to get your answers,

    http://www.permanent-resident-card.com/freqaskedquestions.aspx

    Good Luck!

  19. ناصر said,

    ژوئن 6, 2010 در 6:28 ب.ظ.

    سلام امیر خان. والا آدم نمی دونه با این پستی که گذاشتی چیکار کنه؟! بخنده یا گریه کنه! ولی نظر منو بخوای این یه طنز تلخه…..شایدم خیلی تلخ!

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 8:08 ب.ظ.

      من فقط قصدم لبخند بود که بر روی لبان شما بنشانم. پس صبور باشید و لبخند بزنید.
      خوش باشی‌

  20. محبوبه said,

    ژوئن 6, 2010 در 7:09 ب.ظ.

    کمک…!.لطفا بگین سریعترین پست به کانادا چیه؟ چند روز طول میکشه؟[تشویش]

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 8:10 ب.ظ.

      خیره انشاالله. چرا کانادا ، منظورت سوریه هست؟ من ارمکس یا تی ان تی را پیشنهاد می‌کنم. ۳ تا ۵ روز میرسه.
      خوش باشی‌

  21. ژوئن 6, 2010 در 7:43 ب.ظ.

    آقا امیر در مورد پر کردن فرمها قسمت سربازی رو باید اسم افسر مربوطه رو هم بنویسم یا نه آخه من فرمهای تکمیل شده شما رو که نگاه می کردم اسم افسر رو ننوشتید !
    در مورد مانی اوردر من جایی خوندم که نوشتیداعتبار نداره پس چرا وکلا می گن بعد از ریجکت شدن پرونده از سیدنی اگه از 3 ماه بیشتر نگذشته باشه می تونیم دوباره استفاده کنیم/؟

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 8:14 ب.ظ.

      نه نیازی نیست. ترجمه کارت را که بفرستید همه چیز را مشخص می‌کند.
      نه ، ببین ، اگر از تاریخ صدور آن ۶ ماه بیشتر گذشته باشد ، نقد کردن آن راحت نیست و امکان دارد برگشت دهند اما در حالت عادی اعتباری نیست.
      خوش باشی‌

  22. shida said,

    ژوئن 6, 2010 در 8:26 ب.ظ.

    با سلام یک سوال که میدونم نشان از وسواس زیاد هست ولی با پاسخ شما مطمئن میشم :در نامه سابقه کار شرح وظایف باید نوشته بشه دیگه؟و این شرح وظایف باید منطبق با همون مین دیوتی ایی که برای اون شغل عنوان کردیم باشه دیگه؟راستش با این نوشتتون من که اول راهم در درستی این کار به شک افتادم ولی خوب در حال حاضر بهترین انتخاب هست و ادم با امید زنده هست مگه نه امیر خان؟

    • امیر said,

      ژوئن 6, 2010 در 10:38 ب.ظ.

      بله شیدا جان ، در نامه سابقه‌ کار باید شرح وظایف گنجانده شود اما نه عیناً مطابق مین دیوتی سایت مهاجرت. باید شرح وظایف ، آن موارد را در بر گیرد.
      اگر راهتان را انتخاب کردید ، مطمئن باشید که درست هست ، حالا با کمی‌ تاخیر. مهم اصل قضیه هست که آن هم درسته.
      خوش باشی

  23. reza said,

    ژوئن 7, 2010 در 3:42 ق.ظ.

    سلام
    نمیدونم چی بگم , خوشحالم یا ناراحت از اینکه میبینم افرادی مثل من هستن.ولی واقعا» شرایط ما خیلی داره سخت میشه و تحملش سخت تر.ما زندگیمونو بر پایه همین مهاجرت کوتاه مدت شروع کردیم و با طولانی تر شدنش تو چالش بدی داریم گیر میکنیم.
    تا 2 ماه دیگه 1 سال تموم میشه و خبرهیچی.از بس با مشاورمون در این مورد حرف زدم که دیگه کار داره به در گیری میکشه. این موضوع خیلی عجیبه که روند پرونده های ایرانیا اینقدر طولانیه!!
    امیر جان از ظواهر امر این طور بر میاد که شما دستی بر اتش داری.میخواستم بدونم غیر از اون جریان نامه به وزیر , راه قانونی و محکمی وجود نداره تا با اون بتونیم حق خودمونو بگیریم.
    میگم حق , چون به نظر من واقعا» حق ماست که طی مدتی که خودشون گفتن کار مهاجرت این کلاس از پرونده ها درست بشه و هیچ لطفی در کار نیست اگر این کار و انجام بدن.و حالا که ایکارو نکردن و با زندگی و برنامه مهاجران بازی کردن باید که مواخذه و طلب حق بشه.
    و در ضمن من واقعا» متاسفم از وجهی که بابت مهاجرت به این به اصطلاح وکیل اسم در کرده مهاجرت هزینه کردم .
    خوش باشی.

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:12 ب.ظ.

      رضا جان من هنوز هم تاکید دارم که نامه را هر کس تهیه کنه و ارسال کنه. متأسفانه تمام ایرانی‌‌ها در تمام دفاتر با مشکل مواجه هستند. شرایط شما کاملا قابل درک هست.
      خوش باشی‌

  24. shida said,

    ژوئن 7, 2010 در 4:12 ق.ظ.

    به قول مامورین راهنمایی و رانندگی دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هست

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:13 ب.ظ.

      بله دقیقا.
      خوش باشی‌

  25. فرید said,

    ژوئن 7, 2010 در 4:17 ق.ظ.

    با سلام
    بقول مورفی لبخند بزن فردا روز بدتریه.
    امیر جان ما که ناامید نیستیم البته. ولی خوب به این وعده وعیدهای داده شده هم از اولش چندان امیدوار نبودیم . با یک حساب دو دوتا چهار تا هم می شد فهمید سیستم بررسی سفارت سوریه مرد انجام دادن این پروسه در این مدت نیست اما خوب بنظر من ارسال مجدد پرونده های قدیمی به ورشو خودش نشونه خوبیه یعنی اونا می خوان سرشون رو خلوت کنن تا سریعتر به پرونده های ما برسن .مگه نه؟!!!!!!!!!.
    موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:17 ب.ظ.

      امیدوارم که همینطور باشه که میگی‌. در یک مقطعی در سال ۲۰۰۱ تعدادی از پرونده‌ها از دمشق به لندن ارسال شد تا کار‌ها زودتر انجام شود. اما برای آنها ‌ای که در دمشق ماندند ، آش همان بود و کاسه هم همان.
      خوش باشی‌

  26. فرهاد said,

    ژوئن 7, 2010 در 4:30 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    چرا خودتون رو آزار میدید؟ برای مدیکال حداقل یکسال زمان در نظر بگیرید و بعد با خیال راحت به زندگی ادامه بدبد.من از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کردم و یک ماه دیگه مصاحبه دارم. برای فدرال یک تا دو سال وقت کنار گذاشتم و با آرامش به کارم ادامه میدم.موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:18 ب.ظ.

      والا من هم همین را میگم ، وقتی‌ میگم به زندگیتان برسید ، یعنی‌ همین.
      خوش باشی‌

  27. مرتضي said,

    ژوئن 7, 2010 در 6:28 ق.ظ.

    سلام امير جان
    ممنون از پاسخ هاي كامل شما
    آيا كپي فرمهاي ارسالي به سيدني بايد با فرمهاي آپديت شده به دمشق ارسال بشه يا نيازي نيست؟
    من يه سري دوره هاي تخصصي تو محل كارم ديدم و سرتيفيكيت هم دارم اما تو فرمهاي اوليه به سيدني قيد نكردم الان مي تونم تو فرمها تو قسمت Education ‌قيد كنم يا نيازي نيست فقط اونها رو بفرستم؟
    و سوال آخر اينكه گواهي بانكي با ترجمه بانك مورد قبول هست يا حتما بايد دارالترجمه ترجمه كنه؟
    بسيار ممنون
    خندان باشي

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:28 ب.ظ.

      مرتضی‌ جان دمشق به یک نسخه از فرم‌ها بیشتر نیاز ندارد. یا کپی‌ فرم‌های قبلی‌ یا جدید با ذکر دلیل تغییرات. تأثیری در امتیازات نداره ، میتونی‌ یک نسخه کپی‌ برابر اصل شده ارسال کنی‌. اگر امور بین‌الملل بانک گواهی به زبان انگلیسی داده باشد ، خیلی‌ هم خوب است در غیر این صورت ترجمه کنید.
      خوش باشی‌

  28. ژوئن 7, 2010 در 8:13 ق.ظ.

    امیرجان سلام
    می خوام بدونم برای ترجمه مدارک همه اونها باید مهر دادگستری بخوره ؟ یعنی مثلا کارت پایان خدمت همسرم و غیره ؟

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      سارا جان من توصیه می‌کنم که ترجمه تمام مدارک را به تائید دادگستری برسانید.
      خوش باشی‌

  29. صبا said,

    ژوئن 7, 2010 در 8:25 ق.ظ.

    شوخی که نه، من فکر می کنم درست بود! خدا به خیر کنه…

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:56 ب.ظ.

      انشاالله که خیره.
      خوش باشی‌

  30. منصور said,

    ژوئن 7, 2010 در 9:07 ق.ظ.

    امیر جان با سلام
    هی میگن پرونده های july را دارند بررسی میکنند والا ما از تاریخ may سال 2009 در وضعیت recieved by visa office هستیم mail هم زدیم میکن صبور باشید در مرحله بک گراند چک هستید

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 5:58 ب.ظ.

      منصور جان این که میگن پرونده‌های جولای را دارند بررسی‌ میکنند ، از خودشان در میارند !!! این دلّال جماعت را شما هنوز نشناختید !!!
      خوش باشی‌

  31. علی said,

    ژوئن 7, 2010 در 9:14 ق.ظ.

    با سلام و احترام به همه دوستان بویژه امیر عزیز
    اگر تصور می کردیم چند هزار پرونده می باید توسط چند کارمند بررسی شود
    به سیستم اداری آنها آفرین میگفتیم .
    از طرف دیگر به زمان در این پرروسه ( فرایند ) به عنوان یک فرصت نگاه کنید نه یک تهدید .
    بهترین فرصت برای امادگی در همه ابعاد .
    با آرزوی سعادت برای همه

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 6:00 ب.ظ.

      ممنونم علی‌ جان از کامنتت. با این دید ، هیچ مشکلی‌ نخواهید داشت.
      خوش باشی‌

  32. maryam said,

    ژوئن 7, 2010 در 10:57 ق.ظ.

    Hamid jan:
    Many thanks for the link. As I found in a few links in Google and the link which you’ve send, I should ask for the «travel document» at the visa office of the country which I am living on, to come back to Canada without PR card. This travel document will be granted only to the permanent residence who left Canada without getting the PR card . Of course it’s in the worth case scenario and I hope my friend receive my PR card without any problem while I am not there in Canada.

    Amir jan, indeed my question was what Hamid answered.
    Thank you both

  33. shida said,

    ژوئن 7, 2010 در 2:52 ب.ظ.

    امیر خان از کامنتی تو همین صفحه متوجه شدم شما فرمهاتون رو تو وبتون گذاشتید درسته؟اگه اینطوره میشه لینکشو بذارید ممنون.

  34. ژوئن 7, 2010 در 8:14 ب.ظ.

    امیر جان مهر وزارت امور خارجه چی کدوم یک از مدارک نیاز داره که این مهر رو داشته باشه ؟

    • امیر said,

      ژوئن 7, 2010 در 9:21 ب.ظ.

      هیچ کدام ، باور کنید !!!
      خوش باشی‌

    • سارا (كانادا) said,

      ژوئن 8, 2010 در 2:46 ق.ظ.

      بسته به استان مورد نظرتون برا مهاجرت شايد احتياج باشه ترجمه گواهينامه رانندگى از طرف وزارت امور خارجه تاييد بشه (اگه مهر رو نداشته باشه و كانادا باشين، ازتون مى خوان كه مدارك رو برا تاييد به سفارت ايران در كانادا بفرستين). اين موضوع رو بررسى كنين.

      • امیر said,

        ژوئن 8, 2010 در 5:27 ب.ظ.

        ممنونم سارا جان ، اما تا آنجا که من اطلاع دارم ، برای گواهی نامه اصلا ترجمه ایران را قبول ندارند.
        خوش باشی‌

      • سارا (كانادا) said,

        ژوئن 9, 2010 در 12:03 ق.ظ.

        تا يه هفته ديگه مى تونم در اين مورد نظر قطعى بدم، البته برا استان آلبرتا و نه جاى ديگه. به محض گرفتن اطلاعات براتون مى نويسم.

      • امیر said,

        ژوئن 9, 2010 در 5:38 ب.ظ.

        ممنونم.
        خوش باشی‌

  35. shida said,

    ژوئن 8, 2010 در 3:32 ق.ظ.

    با سلام منظورم کامنت کانادا 1 نفر هست من این طور برداشت کردم به هر حال دستتون درد نکنه همون فرمها که گذاشتید مفید بود.

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 5:28 ب.ظ.

      خواهش می‌کنم.
      خوش باشی‌

  36. احسان said,

    ژوئن 8, 2010 در 4:00 ق.ظ.

    سلام🙂
    البته من فکر کنم نوبتی باشه🙂
    یهنی الان نوبت استرالیا هست که سخت بگیره و بعد از دو سه سال دیگه که دید همه رفتن کانادا دوباره قوانینش رو تعییر میده😀
    خدا بخیر بگذرونه…
    سلامت باشید و سرفراز

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 5:29 ب.ظ.

      البته احسان جان استرالیا از همان اول هم قوانینش سخت تر از کانادا بود.
      خوش باشی‌

  37. sara said,

    ژوئن 8, 2010 در 8:59 ق.ظ.

    amir jan aval begam nemiduni cheghadr khoshala ke dobare minvisi

    bebin ye soal dashtam ma uk hastym va baraye sue pishine iran az inja egdham kardim ye mokafaty shode koli pul dadim vali goftan shayad 5 mah tul bekeshe ba iran ham telefon kary mikonim vali hanuz dargyre kaghaz bazihaye ahmaghaneye unjast

    hala ye soal dashtam aya az in modate 120 ruz bishtar tul bekeshe mishe tamdidesh kard tahvile madarek ro? age javab manfie che bayad kard yani puli ke dadimbe canada az beyn mire ya ye mohlate jadid midan?

    kasi ro mishnasi az inja (uk) eghdam akrde abshe ke azesh beporsam

    mamnunam baraye inke inghadr budanet be hamvatan hat komake ruhie

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 5:38 ب.ظ.

      سارا جان من با افراد زیادی چه ایرانی‌ و چه غیر ایرانی‌ که ویزا آفیس آنها لندن هست ، در ارتباطم.
      عدم سؤ پیشینه را سفارت ایران در لندن برای شما از نیروی انتظامی‌ ایران اخذ خواهد کرد و بین ۳ تا ۵ ماه طول خواهد کشید که به دست شما برسد ، شما روی ۵ ماه حساب کنید. مهلت ۱۲۰ روزه قابل تمدید نیست ، اما میتونید مدارک خود را ارسال کنید و کپی‌ رسید سفارت را هم ضمیمه مدارک کنید و اعلام کنید که به محض دریافت ، ارسال خواهید کرد. البته برای یکی‌ از دوستان اتفاقی‌ افتاد : نقص مدرک زدند و ازش سؤ پیشینه خواسته اند. در صورتی‌ که ارسال کرده بود ، البته با تاخیر ، چون دیر به دستش رسیده بود. توکل کنید به خدا و انشاالله که این اتفاق برای شما نخواهد افتاد.
      خوش باشی‌

  38. حميدم said,

    ژوئن 8, 2010 در 1:32 ب.ظ.

    اميرجان سلام، يه چندوقتيه تا ميام قسمت نظرات رو باز كنم ميره سمت چپ صفحه و نصف سطرهاش زير ترام سبز رنگ گم ميشه و نميتونم اونا رو بخونم!؟ بهرحال محتويات متني كه نوشتي آيا به استناد عنوانش يه شوخيه يا نه جديه؟

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      حمید جان کم پیدا بودی ، فکر کردم یادت رفته من هم هستم !!!! والا این ورد پرس زیاد با فونت فارسی میانه خوبی‌ نداره و این تنها قالبی بود که مشکل نداشت. اما فکر کنم فقط تو باشی‌ که این مشکل را داری.
      تو چی‌ فکر میکنی‌. من که قصدم شوخی‌ بود ، امیدوارم که جدی نشه !!!
      خوش باشی‌

  39. ژوئن 8, 2010 در 1:42 ب.ظ.

    امیر جان در جایی از مطالبت خوندم نوشته بودی فرمهایی که
    از سیدنی برمی گرده رو باید بهمراه فرمهای تکمیل شده جدید بفرستیم
    اگه این کار رو نکنم و قبلی ها رو نفرستم ایرادی داره ؟مگه اونها اطلاعات منو ثبت کردن از کجا می دونن اولین باره که براشون فرمها رو می فرستم یا دومین بار ؟

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 5:56 ب.ظ.

      بله.
      بر روی صفحه اول فرم درخواست مهاجرت مهر اداره مهاجرت خورده با تاریخ دریافت مدارک ، از طرفی‌ در پاراگراف آخر نامه دریافتی ، قید شده که در صورت تمایل به اقدام مجدد ، باید این فرم‌ها را هم به همراه فرم‌های جدید ارسال کنید.
      خوش باشی‌

  40. yasaman said,

    ژوئن 8, 2010 در 6:53 ب.ظ.

    شیدا جان سلام.خوبی خانوم…..ما تاریخ پرونده ما حدود 2 ماه قبل از شماست .9 june تاریخ آخریه که واسه پرونده شما 1sep هست.یکی از دوستام 3 ماه قبل از ما بوده و هنوز نامه مدیکالشو نگرفته.امیر راست می گه و انگاری باید یکم ظرفیت صبر و تحمل خودمونو بالا ببریم تا بتونیم شرایطو بهتر تحمل کنیم و به قول دوستمون از این مدت انتظار به شکل فرصت استفاده کنیم نه تهدید……چاره ای جز صبر نیست و فشار آوردن به وکیل ها هم نتیجه ای نداره…پس بیا همه ،همدیگه رو به صبر و آرامش دعوت کنیم و برای خودمونو خانواده ها محیط بدون اضطراب و انتظاری کشیدن رو ایجاد کنیم دوست من

  41. احمد said,

    ژوئن 8, 2010 در 7:39 ب.ظ.

    سلام
    پسر چرا اون قضییه نامه به وزیر را پیگیری نکنیم.؟هم یه کاری کردیم هم شاید فرجی شد و به قولی
    به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل مراد گر نیابم به قدر وسع بکوشم

    • امیر said,

      ژوئن 8, 2010 در 7:48 ب.ظ.

      احمد جان من یک پست انتقادی می‌خواستم بنویسم و مطمئن هم بودم که خیلی‌‌ها دلخور می‌شدند !!!!
      من ، اگر به عنوان یک مشاور یا همان وکیل !!! در تلویزیون برنامه داشتم و این را می‌گفتم ، فردای آنروز ، همه این کار را میکردند !!! اما چون امیر کاره‌ای نیست و همینجوری یک چیزی گفته ، از کنارش به راحتی‌ میگذرند.
      ای کاش اینجا بودی و میدیدی که ایرانی‌‌ها ، خارج که میان ، یاد حق و حقوقشان میافتند و ……….. ولش کن !!!!
      خوش باشی‌

  42. مامان دریا said,

    ژوئن 9, 2010 در 1:42 ق.ظ.

    امیر جان من هم تصمیم دارم بعد از دریافت نتایج کیپس به وزیر نامه بدم البته مدارک ما در ماه سپتامبر 2009 به دمشق رسیده ولی من نامه ام رو در آگوست میفرستم
    (نزدیک به 1 سال از دریافت مدارک در دمشق و حدود 16 ماه از ارسال مدارک به سیدنی)
    اگر نظری دارید لطفا راهنمایی کنید
    در مورد گواهینامه یکی از دوستان پرسیده بود باتوجه به اینکه همسر خواهرم -که البته نوه ی عموم هم هست – پلیس تورنتو ه گواهینامه ما رو که بین المللی کرده بودیم دید و گفت تا سه ما ه از ورودتون به کانادا معتبر و قابل استفاده است که ما هم با اون هفته ی دوم از ورود تونستیم ماشین کرایه کنیم ولی ترجمه گواهینامه از ایران فایده نداشت برای G2 همینجا 20 دلار دادیم و ترجمه کردن

    با سپاس – مامان دریا

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:41 ب.ظ.

      من کاملا موافقم. وقتی‌ سیل نامه ایرانی‌‌ها روانه دفتر وزیر شود ، انشاالله که از خواب خرگوشی بیدار شوند.
      بنده هم در مورد گواهی نامه عرض کردم که ترجمه اش قبول نیست.
      خوش باشی

  43. متین said,

    ژوئن 9, 2010 در 3:51 ق.ظ.

    http://www.google.com/transliterate/persian/

    سلام
    نمی دونم اینو دیدی یا نه؟ یادمه یه جایی نوشته بودی مشکل تایپ داشتی در هر صورت خواستم کمکی کرده باشم

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:42 ب.ظ.

      ممنونم متین جان. آره قبلا دیده بودم.
      خوش باشی‌

  44. سمیرا said,

    ژوئن 9, 2010 در 4:29 ق.ظ.

    سلام امیر خان! نه خواهش میکنم! آرزو میکنم که اینطور که میگی نباشه! ما الان 9 ماهه که منتظریم! هنوز در مرحله Received by visa office هستیم! نمیدونم! نمیدونم! 3 ماه دیگه طبق تاریخ نامه مونده! منتظرم ببینم تواین مدت اتفاقی میافته؟! یا نه!!!!

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:43 ب.ظ.

      سمیرا جان این فقط یک شوخی‌ بود ، زیاد جدی نگیرید.
      خوش باشی‌

  45. فرید said,

    ژوئن 9, 2010 در 4:31 ق.ظ.

    با سلام
    خدمت حمید م و سایر دوستان که این مشکل رو دارند.
    از منوی view گزینه encoding رو انتخاب کن و سپس right to left رو انتخاب کن صفحه کامل میشه .
    امیر جان ما منتظر لیست شما هستیم
    موفق باشید

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:44 ب.ظ.

      ممنونم. کدوم لیست؟؟!!!
      خوش باشی‌

  46. تیتی said,

    ژوئن 9, 2010 در 4:35 ق.ظ.

    دیروز یکی میگفت که ممکنه این پروسه تا دو سال هم حتی طول بکشه!!!! ممکنه اون ادرس وزیر رو که یکبار نوشته بودین بار دیگه هم بذارین
    ممنون

  47. مرتضي said,

    ژوئن 9, 2010 در 6:45 ق.ظ.

    ممنون امير جان
    من گواهي ترجمه شده و مهر خورده از بانك گرفتم نيازي به دادگستري هم داره يا نه؟ آخه شنيده بودم كه حتما بايد دارالترجمه ترجمه كنه وگرنه قبول نيست !
    ضمنا من و Education را از نظر ترتيب نوشتن اول ديپلم نوشتم تا فوق ليسانس يعني برعكس و تو personal history هم اول ١٠ سال پيشو نوشتم تا اومدم به الان. الان نيازي هست درستش كنم يا نه؟
    همچنين متاسفانه شروع خدمت سربازي رو يك ماه ديرتر زدم. مشكلي پيش نمياد كه انشاالله؟!
    بسيار بسيار از راهنمايي شما ممنون و سپاسگذارم.

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:51 ب.ظ.

      مرتضی‌ جان یکسری از بانک‌ها امور بین الملل‌شان گواهی را به زبان انگلیسی‌ صادر میکنه و کاملا معتبر هست. دادگستری هم فقط مهر روی مدارک ترجمه شده میزنه و بس. کی‌ همچین حرفی‌ زده؟
      به اعتقاد من درستش کن و یک نامه هم روی آن بگذار و توضیح بده تا نشان دهی‌ کاملا فرم‌ها را خواندی و پر کردی.
      خوش باشی‌

  48. سما said,

    ژوئن 9, 2010 در 7:19 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    یه سئوال داشتم…..
    اگر الان پروندمون تو آفیس دمشق باشه,اونوقت برای پذیرش دانشگاه هم اقدام کنیم,آیا برای پرونده مهاجرتمون اشکال ایجاد میکنه یا ربطی نداره؟
    موفق و سلامت باشید

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      نه هیچ ارتباطی‌ نداره.
      خوش باشی‌

  49. فریدون said,

    ژوئن 9, 2010 در 7:38 ق.ظ.

    سلام ، من در مورد مطالب سارا موضوعی رو میخواستم بگم.
    همونطور که قبلا گفتم ، چند سالی خارج از ایران بودم و باید عدم سوء پیشینه از اون کشور رو ارائه میدادم. ولی چون دیر میشد ، وکیلم بهم گفت اشکالی نداره که سوء پیشینه اونجا رو بعد از اینکه فایل نامبر دوم اومد بفرستی. البته امیر میگه که ممکنه مشکلی پیش بیاد. نمیدونم منظور امیر از نقص مدارک ، رد شدن پرونده است یا اینکه نامه برای تکمیل مدارک.
    در ضمن من با چندین نفر صحبت کردم ، اصلا انگار سوریه کارهای به جز دریافت مدارک و ارائه فایل نامبر اول رو متوقف کرده ، عجیبه ، هیچ کاری نمیکنن !!! من اعتقاد دارم که باید این موضوع به صورت نامه ، درج در نشریات خارجی یا هر روش دیگری مطرح بشه. وقتی قول میدن باید پاش واستن از کانادا بیشتر از این انتظار میره. اونم تو دنیای تکنولژی اطلاعات.

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:56 ب.ظ.

      فریدون جان منظور از ناقص مدرک ، تکمیل مدارک هست. من یک نمونه سراغ دارم که با فاصله ۱۰ روز سؤ پیشینه را به آفیس لندن ارسال کرد ، اما الان ازش دوباره خواسته اند و گفتن که نفرستادی ، فکر کنم که گم شده. متوجه منظورم شدید؟
      من با این صحبت شما کاملا موافق هستم.
      خوش باشی‌

  50. علی said,

    ژوئن 9, 2010 در 7:54 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    در پاسخ به مشکل حمیدم
    صفحه را refresh کنید و cursor را فقط در سمت چپ صفحه حرکت دهید .

  51. باران said,

    ژوئن 9, 2010 در 10:19 ق.ظ.

    به حمید م و امیر عزیز
    راستش حمید درست میگه ! برای من هم پیش میاد ولی نه هر دفعه ! برای همین دو یا سه بار وبلاگ را باز میکنم و بعدش درست میشه ! البته سر کار این مشکل را دارم و نه با کامپیوتر خودم !
    خوش باشی …

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:57 ب.ظ.

      والا چه عرض کنم !!!!!!!!!
      خوش باشی‌

  52. هرمز said,

    ژوئن 9, 2010 در 3:56 ب.ظ.

    امیر جان سلام
    خوشحالم که مشکلت رفع شد و برگشتی. طولانی شدن پروسه مهاجرت برای دوستان، خصوصا آنهایی که مثل من با وعده های قانون جدید اقدام کردن عملا امکان برنامه ریزی را غیر ممکن ساخته. امیدوارم این حالت بلاتکلیفی و انتظار زودتر بگذره.
    دو تا سوال داشتم از خدمتت:
    1- داشتن پیشنهاد کاری از کانادا چقدر می تونه در تسریع پرونده اثر داشته باشه؟
    2- اگه کسی که برای اقامت دائم اقدام کرده قبل از گرفتن این ویزا، با ویزای کاری بره کانادا آیا پرونده اش کماکان جریان خواهد داشت طوری که بتونه درحالی که تو کاناداست ویزای دائمش رو از این طریق دریافت کنه ؟

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 5:59 ب.ظ.

      ممنونم هرمز جان.
      ۱- خیلی‌ زیاد. شاید به نصف تقلیل پیدا کنه.
      ۲- بله هیچ مشکلی‌ نیست و ادامه خواهد یافت.
      خوش باشی‌

  53. مريم said,

    ژوئن 9, 2010 در 4:14 ب.ظ.

    سلام امير عزيز،من ماه مي پارسال فايل نامبرمو گرفتم و اواخر مرداد ماه 88 كليه مداركمو براشون فرستادم و تا الان هيچ جوابي نگرفتم،با مداركم نامه بانكم بود كه اون زمان مبلغ بالاي 100 ميليون سپرده داشتم اواخر پارسال براي انجام كاري اين پولو از سپرده خارج كردم و سپرده كوتاه مدت كردم،ميخوام بدونم كه اگه احيانن پذيرفته شدم و نامه بانك خواستن اين مساله برام ايجاد مشكل نميكنه يا من پولو به حالت اولش برگردونم؟در ضمن من آرشيتكتم و به عنوان construction manager اقدام كردم اون موقع وكيلم ميگفت 95% احتمال قبوليت هست ولي الان ميگه حتا براي اينام اين مساله جا افتاده نيست!واقعا نميدونم چيكار كنم،لطفا راهنماييم كنيد.ممنونم

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 6:04 ب.ظ.

      مریم جان هیچ مشکلی‌ نیست که شما نوع حسابتان را عوض کرده اید. اصلا جای نگرانی نیست.
      من درست متوجه نشدم که مشاور محترم چرا نظرش در مورد پرونده شما عوض شده !!!! چون آرشیتکت هستید و به عنوان مدیر اقدام کردید؟؟ اگر اینجور هست که به استناد سابقه‌ کار شما و مدرک تحصیلیتان ، من مشکلی‌ نمی‌بینم. شاید هم منظور ایشان چیز دیگری هست.
      خوش باشی‌

  54. Ali said,

    ژوئن 9, 2010 در 6:51 ب.ظ.

    Dear Amir
    I am in UK and I have already sent my documents to Candian Immigration Office. Do you hve any information to guide me for how long I have to eait to recieve my Medical? I have sent my documents Aug.2009.
    Thanks
    Ali

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 7:30 ب.ظ.

      والا علی‌ جان کسانی‌ که بعد از شما مدارک را ارسال کرده اند ، مدیکال را گرفته اند. اصولاً لندن ۴ تا ۵ ماه بعد از دریافت مدارک ، مدیکال را ارسال می‌کند. یک تماسی حتما با سفارت بگیر.
      خوش باشی‌

  55. hamid said,

    ژوئن 9, 2010 در 9:32 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    امیدوارم که خوب باشید

    به نظر شما باید فرم‌های اولیه که به سیدنی فرستادیم را با نامهٔ تغیرات برای سوریا بفرستیم،یا باید یک فرم‌های آپدیت شده را برایشان فرستاد،

    یک سوال دیگر هم داشتم،کدام پست برای سوریا بهتر است و سریعتر حمل می‌کند،چون من وقتی‌ که مدارکم را می‌خواهم بفرستم،۶ روز بیشتر وقت نخواهم داشت تا به دست سفارت برسد

    بسیار ممنون ،خدانگهدار

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 10:11 ب.ظ.

      حمید جان اگر نیاز هست باید فرم‌ها را اصلاح کنید و در یک نامه ذکر کنید که دلیل اصلاحات چی‌ هست. با هر پستی که بفرستی‌ در این مدت خواهد رسید. فکر کنم ارامکس بد نباشه.
      خوش باشی‌

  56. shida said,

    ژوئن 9, 2010 در 10:40 ب.ظ.

    امیر جان در فرم application سوال 6 قسمتaانگلیسی بزنم دیگه؟سوال 16 هم alternative رو موبایل بزنم اشکالی نداره؟دچار وسواس شدم ببخشید مزاحمت میشم

    • امیر said,

      ژوئن 9, 2010 در 10:55 ب.ظ.

      خوب اگر تسلطت به انگلیسی از فرانسه بیشتره ، بله انگلیسی. ولی‌ اغلب انگلیسی میزنند مگر برای کبک.
      بله اون میشه شماره موبایل.
      خوش باشی‌

  57. مرتضی said,

    ژوئن 10, 2010 در 4:56 ق.ظ.

    ممنون امیر جان
    ببخشید من اینقدر سوال می پرسم زمان محدودی دارم می خوام زود بفرستم.
    به نظر شما اگه یک cover letter روی پرونده بزاریم و دلایل رفتن و اهداف خودمون رو برای آینده ذکر کنیم چطوره؟

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 4:38 ب.ظ.

      مرتضی جان اگر دوست داری بگذار اما لزومی نداره.
      خوش باشی

  58. hamid said,

    ژوئن 10, 2010 در 6:02 ق.ظ.

    salam mojaddad amir jan,
    منظور من امیر جان،این بود،که باید ۱.همهٔ فرمها را آپدیت کرد،هم تاریخ‌ها و هم تغیرات را در آن وارد کرد،با یک نامه توضیح که چه تغیراتی نسبت به قبل رخ داده ،یا اینکه۲. باید همان کپی‌ فایل‌های اولیه باشد،به اضافه نامهٔ تغیرات بدون اصلاح خود فرمهای اولیه،یا اینکه ۳. کپی‌ فرمهای اولیه باشد،و فقط قسمتهایی که از آن تغییر کرده،یک فرم اصلاح شده به جای کپی‌ فرمهای اولیه قرار داد و یک نامه هم ضمیمه کرد،که چرا تغییر کرده است

    به نظر شما کدام یک از این ۳ مورد صحیح است

    ممنون می‌‌شم راهنمایی فرمائید

    خدانگهدار

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 4:47 ب.ظ.

      گزینه ۳. فقط فرم هایی که تغییر کرده را اصلاح کنید و دلیل این اصلاحات را با یک نامه توضیح دهید.
      خوش باشی

  59. الهام said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:30 ق.ظ.

    سلام ،
    مطلبتونو خوندم و به نظرم کاملا» درسته اما من الان 2-3 هفته ای میشه که یکسال از تاریخ مصاحبه کبک و فایل نامبر فدرالم گذشته اما هیچ خبری از مدیکالم نیست و دارم دیوونه میشم … دوستم که فایل نامبر فدرالش 2 هفته بعد از ما باز شد و مصاحبه کبکش 2 هفته قبل از ما بود ، الان 1 هفته است که مدیکالش اومده و کاراشو هم کرده . به من بگین چیکار کنم ؟ آخرین میلی که به سفارت زدم 29 اپریل بود که گفتند صبر کن تانوبتت بشه !!!!!!!!!

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 4:57 ب.ظ.

      الهام جان به اعتقاد من انشاالله در همین روزها مدیکال شما هم خواهد آمد. کمی بیشتر صبور باش.
      خوش باشی

  60. احمد said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:40 ق.ظ.

    سلام وقتتون بخير از سايتتون بازديد کردم بسيار عالي وآموزنده مي باشد اميدوارم موفق باشيد به سايت ماهم يه نظري بنداز

  61. الهام said,

    ژوئن 10, 2010 در 8:02 ق.ظ.

    دوباره سلام !

    امیرخان آیا متن آماده ای داری برای این جناب وزیر ؟ اگه داری لطف میکنی برام اینجا بذاری تا ازش استفاده کنم .شرنمیشه برامون ؟

    بازم مرسی

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:05 ب.ظ.

      الهام جان متن آماده ندارم و اصلا هم نگران نباشید با مشخصات کامل بنویسید.
      خوش باشی

  62. مريم said,

    ژوئن 10, 2010 در 8:21 ق.ظ.

    مرسي از جواب، آروم شدم.امير جان وقتي كه خواستم اقدام كنم وكيلم گفتن كه نياز به آرشيتكت ندارن چون معماريشون متفاوت از ماست و بيشتر ناظر ساختمان ميخوان،براي منم به عنوان construction manager اقدام شد وبسيار هم ايشون مطم‍عن بودن،و جالبه كه ميگن نگران نباش چون مجدداً سريع اقدام ميكنم!شما در جريان رشته من هستيد كه بقيه به چه صورت اقدام كردن؟و آيا از طريق كيس من كه طبق گفته وكيل اونجا هم براي خانما جا نيفتاده مشكل بوجود مياد؟كارم به مصاحبه ميكشه؟واقعاً شرمنده ام كه اينقدر مزاحمتون ميشم.

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:11 ب.ظ.

      مریم جان من درست متوجه نشدم !!! دوباره اقدام میکنید؟؟؟!!!
      شما اگر به عنوان یک مدیر سابقه کار داشته باشید و سنتان هم به مدیر بخوره ، به مصاحبه دعوت نمیشوید.
      برای خانوم ها چی جا نیفتاده؟؟؟؟!!!!
      نمیدونم که کامل تونستم حق مطلب را ادا کنم یا نه!!
      خوش باشی

      • مريم said,

        ژوئن 10, 2010 در 6:44 ب.ظ.

        ايشون ميگه اين كه يه خانم اين سمت رو توي كار ساختماني داشته باشه خيلي قابل قبول نيست براشون!من 34 سالمه و از سال 81 سابقه كار شركتي دارم و سهامدار شركتم.نظرشون اينه كه احتمال قبوليت بالا نيست و در صورت مردودي مجدداً اقدام ميكنه…:(

      • امیر said,

        ژوئن 10, 2010 در 7:46 ب.ظ.

        مریم جان خانوم ها در خارج به عنوان کارگر ساختمان هم کار میکنند ، مدیر که جای خود دارد !!! این مشاور محترم تا حالا فیلم خارجی هم ندیده؟؟!!!!
        شما سنت و سابقه کارت میخوره که به عنوان مدیر مشغول باشی و از این بابت مشکلی نیست.
        اگر احتمال قبولیت بالا نیست ، پس چرا اصلا برایت اقدام کرد؟
        مگه سابقه کارت فرق میکنه که میخواهد دوباره اقدام کنه؟
        مریم جان کمی بیشتر مراقب باش.
        خوش باشی

      • مريم said,

        ژوئن 10, 2010 در 6:44 ب.ظ.

        ايشون ميگه اين كه يه خانم اين سمت رو توي كار ساختماني داشته باشه خيلي قابل قبول نيست براشون!من 34 سالمه و از سال 81 سابقه كار شركتي دارم و سهامدار شركتم.نظرشون اينه كه احتمال قبوليت بالا نيست و در صورت مردودي مجدداً اقدام ميكنه…:( ممنون.

  63. الهام said,

    ژوئن 10, 2010 در 8:57 ب.ظ.

    امیر خان ، مرسی که سریع جوابمو دادی ، از عصر تا الان (1:30 شب ) چند بار اینجا رو چک کردم ببینم چیزی برام نوشتی یا نه !! بازم ممنون و برام دعا کن که زودتر از این بلاتکلیفی در بیام

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 9:22 ب.ظ.

      معذرت. حقیقتش به جز بعضی اوقات من فقط میتونم عصرها (به وقت خودمان) پاسخ کامنت های عزیزان را بدهم. انشااله که همه چیز درست میشه.
      خوش باشی

  64. hamid said,

    ژوئن 11, 2010 در 12:41 ب.ظ.

    سلام مجدد امیر جان
    در فرم دمشق کدام قسمتها باید پر شود،فرم پی‌دی‌اف آن پرینتبل نیست،باید با دست خط خودمان پر شود ؟

    آیا باید چک لیست و قسمت

    ،،،،،،،،،،،

    پر شود

    در ضمن من سربازی را خریده‌ام در قسمتی‌ که از سربازی پرسیده چه باید بنویسم،آخه اگر بدانید‌،کسانی‌ که سربازی را میخریدند،۴ هفته تقریبا آموزشی داشتند،ولی‌ بسیار سبکتر،و فقط صبح تا اول عصر بود

    آیا نیازی هست چیزی در مورد آن ۴ هفته بنویسم،یا فقط بنویسم،که معاف به دلیل خرید خدمت،چون من کارت معافیت دارم

    بسیار ممنون دوست عزیزم

    بدرود

    • امیر said,

      ژوئن 11, 2010 در 5:51 ب.ظ.

      حمید جان هیچ اشکالی نداره ، با دست پر کنید. بله تمام فرم ها که در چک لیست هست را با دست پر کنید. نیازی نیست که به آن ۴ هفته اشاره کنی. معافیت کفایت میکنه.
      خوش باشی

  65. hamid said,

    ژوئن 11, 2010 در 12:43 ب.ظ.

    manzoram in ghesmat dar form pdf damascus bood

    ghesmat check list va ghesmate zir

    SUPPLEMENTARY INFORMATION FORM – DAMASCUS
    To be completed by ALL applicants aged 16 years or older
    besyar mamnoon khodanegahdar

    • امیر said,

      ژوئن 11, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      بله با دست پر کنید.
      خوش باشی

  66. سیامک نوری said,

    ژوئن 11, 2010 در 10:10 ب.ظ.

    من س نوری، عضو رسمی جامعه متخصصین مهاجرت به کانادا و مشاور ارشد سازمان مهاجرت خورشید کانادا با کمال میل برای همکاری، پاسخ به سئوالات دوستان و تقبل وکالت متقاضیان در همه امور مهاجرت و شهروندی به کشور کانادا آمادگی دارم:

    با من میتوانید مستقیماً از تهران با شماره 82807880 و یا 0014162210632 تماس بگیرید.

    http://www.khorshid.ca نیز برای ارائه اطلاعات به شما عزیزان در دسترس میباشد.

  67. hamid said,

    ژوئن 11, 2010 در 10:24 ب.ظ.

    salam amir jan,binahayat mamnoon ,az rahnamaee khoob va bejaayat
    movafagh bashi
    bedrood

    • امیر said,

      ژوئن 11, 2010 در 10:47 ب.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  68. شاهین said,

    اوت 13, 2010 در 9:08 ق.ظ.

    سلام من 29 سالمه و ازطریق سرمایه گذاری کبک اقدام کردم اصلا نمیدونم کا درستی کردم یا نه خیلی از کشور ها سفر کردم با همسرم بهترین کشوری که دیدم آلمان وشتدترین مردم یونان بدترین ایتالیا و تیغ زنترین هلند تا حالا کانادا نبودم ولی نمی دونم چرا اینقدر از کانادا خوشم میاد که حاظر شدم قید اقامت 1 ساله آلمان رد بزنم یعنی دیگه تمدیدش نکنم بیام کانادا به نظر شما کار درستی کردم یا پشیمون میشم؟

    • امیر said,

      اوت 13, 2010 در 9:57 ق.ظ.

      شاهین جان من کانادا نیستم اما مطمئنا از اروپا به مراتب بهتر است.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: