حقوق بشر

فکر می‌کنم که همه با این عبارت آشنا باشند و به کرات در این مورد مطلب شنیده و یا خوانده باشند.
حقوق بشر ابزاری هست که دول بزرگ برای کوبیدن و متهم کردن دول کوچک از آن استفاده میکنند.
آیا می‌دانید ، دول بزرگ ، خود ، نقض کنندگان بزرگ حقوق بشر هستند !!!
فکر می‌کنید کتک زدن مردم تو خیابان نقض حقوق بشره؟ ، خوب اینجا هم هست. فکر می‌کنید بیخود و بی‌ جهت مردم را به زندان انداختن ، نقض حقوق بشره؟ ، خوب اینجا هم هست. فقط تفاوت آن اینست که در صورتی‌ که در دادگاه اثبات شود که دولت در مورد شما به نحوی عمل کرده که مصداق نقض حقوق بشر باشد ، دولت محکوم و ملزم به پرداخت خسارت به شما می‌باشد. بدین معنی‌ که عدالت در دادگاه‌ها کاملا رعایت میشود.
قصد اینکه وارد این مقوله شوم را ندارم ، اما بدانید‌ که مواردی را شاهد بودم که حقوق شهروند توسط دولت نقض شد ، و با شکایت در دادگاه ، دولت محکوم و ملزم به پرداخت خسارت شد.
اما قصد دارم که در زمینه نقض حقوق بشر در زمینه مهاجرت که توسط دول بزرگ در حال انجام هست و تاکنون موردی برای شکایت هم مشاهده نشده است ، چند جمله بنویسم.
۱- دولت بریتانیا که مدعی اجرا حقوق بشر می‌باشد و در موارد بسیاری هم طلبکار کشور‌های دیگر در این زمینه شده است ، در مورد امور مربوط به مهاجرت ، از نقض کنندگان بزرگ حقوق بشر می‌باشد. از دید دولت بریتانیا ، مهاجران دو دسته هستند ، یک دسته شهروندان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا میباشند که در واقع مهاجر نمیباشند بدلیل اینکه از کلیه حقوقی که یک بریتانیایی برخوردار هست ، آنها هم برخوردارند. بدون نیاز به ویزا ، وارد کشور میشوند ، زندگی‌ ، کار ، تحصیل ، ازدواج و …….. میکنند و حتی از حقوق بیکاری نیز استفاده میکنند !!!!
دسته دوم شهروندان سایر کشور‌ها هستند که برای ورود به ویزا نیاز دارند و در تمام زمینه‌ها محدودیت دارند.
هر چند وقت یکبار دولت ، خصوصا دولت جدید که در مبارزات انتخاباتی خود ، قول جلوگیری از ازدیاد بی‌ رویه مهاجران را داده بود ، قوانین سخت گیرانه تری را وضع میکند که در همان ابتدا اعلام میکنند که این قانون شامل حال شهروندان عضو اتحادیه اروپا نمی‌شود !!!
در ماده ۷ اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر ، صراحتاً قید شده است که » همه افراد در پيشگاه قانون يكسانند و حق دارند كه بي هيچ تفاوت از پشتيباني قانون بطور برابر استفاده كنند. هر كس حق دارد در مقابل هرگونه تبعيض كه ناقض اين اعلاميه باشد و در مقابل هرگونه عملي كه چنين تبعيضي را تشويق كند ، از حمايت يكسان قانون برخوردار گردد.»
پس ، جناب آقای دیوید کامرون ، تا زمانی‌ که نمیتوانید قوانین را برای تمام مهاجران یکسان کنید ، لطفا در مورد حقوق بشر اظهار نظر نفرمائید.

۲- دولت کانادا یکی‌ دیگر از مدعیان اجرای حقوق بشر و اغلب طلبکار دیگر کشور‌ها در این زمینه می‌باشد نیز خود نقض کننده بزرگ حقوق بشر می‌باشد.
در یک جمله ، و به استناد همان ماده ۷ اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر ، جناب آقای هارپر ، چرا باید کلّ پروسه یک هندی از ابتدا تا صدور ویزا ۴ ماه طول بکشد ولی‌ برای ایرانی‌‌ها ……………. هیچی نگم بهتره !!!
آیا قبول دارید که در تمام حملات تروریستی که در کلّ دنیا صورت گرفته و در آینده هم صورت خواهد پذیرفت ، پای پاکستانی‌‌ها در میان هست؟ آیا قبول دارید که طالبان و القاعده از پاکستان ظهور یافته اند؟ آیا تا به حال حتی یک مورد شاهد عملیات تروریستی و یا خرابکارانه توسط ایرانی‌‌ها بوده اید؟
پس چرا ، مرحله بک گراند چک پاکستانی‌‌ها یک ماهه انجام میشود اما برای ایرانی‌‌ها این مرحله تا یکسال و یا بیشتر هم طول کشیده؟
پس شما هم تا زمانی‌ که نمیتوانید قانون را برای همه یکسان کنید ، لطفا در زمینه حقوق بشر اظهار نظر نفرمائید.

دوستانی که در خارج از کشور ساکن هستند ، اطلاع دارند که این تنها یک گوشه از موارد بسیار زیاد نقض حقوق بشر در کشور‌های بزرگ و مدعی می‌باشد.
به اعتقاد من ، حقوق بشر و اعلامیه جهانی‌ آن ، فقط یک ابزار هست برای بازی‌ !!!

خوش باشید

Advertisements

30 دیدگاه

  1. احسان said,

    ژوئن 10, 2010 در 5:08 ق.ظ.

    سلام 🙂
    در این مورد می تونیم فرض رو بر این بذاریم که :
    1-شعورشون نمیرسه!
    2-وزارت خارجه ما خیلی دست و پا چلفتی هست!

    به هر حال دنیا، دنیای معامله هست؛ باید بازرگانهای خوبی باشیم تا اعتبارخوبی به دست بیاریم…
    ولی به نظر نمیرسه باشن… ما شنیدیم اما شما که قطعا دیدید: تفاوت عملکرد وزارت خارجه کشورهای هند و پاکستان و … رو با ایران 😦

    سرافراز و پیروز باشید

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 4:43 ب.ظ.

      اتفاقا به نظر من خیلی هم میفهمند و خودشان را به اون راه زده اند.
      خوب بله اما ادارات دولتی ، خصوصا این جور مراکز در همه جا کش کش هست !!!
      خوش باشی

  2. مژده said,

    ژوئن 10, 2010 در 6:23 ق.ظ.

    امير عزيز چي بگم كه حرف دل همه ي مارو با صراحت گفتي… دلم گرفته كه چه در ايران و هر جاي دنيا زندگي كنم تبعيض مال من و امثال منه… شاد باشي

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 4:49 ب.ظ.

      زیاد نگران نباش مژده جان. هر جا بری آسمان همین رنگه!!!
      خوش باشی

  3. احمد said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:11 ق.ظ.

    سلام وقتتون بخير از سايتتون بازديد کردم بسيار عالي وآموزنده مي باشد اميدوارم موفق باشيد به سايت ماهم يه نظري بنداز

  4. الهام said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:20 ق.ظ.

    سلام ،
    مطلبتونو خوندم و به نظرم کاملا» درسته اما من الان 2-3 هفته ای میشه که یکسال از تاریخ مصاحبه کبک و فایل نامبر فدرالم گذشته اما هیچ خبری از مدیکالم نیست و دارم دیوونه میشم … دوستم که فایل نامبر فدرالش 2 هفته بعد از ما باز شد و مصاحبه کبکش 2 هفته قبل از ما بود ، الان 1 هفته است که مدیکالش اومده و کاراشو هم کرده . به من بگین چیکار کنم ؟ آخرین میلی که به سفارت زدم 29 اپریل بود که گفتند صبر کن تانوبتت بشه !!!!!!!!!

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 4:56 ب.ظ.

      الهام جان به اعتقاد من انشاالله در همین روزها مدیکال شما هم خواهد آمد. کمی بیشتر صبور باش.
      خوش باشی

  5. shida said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:43 ق.ظ.

    امیر جان ما چوب دولتمردانمون رو میخوریم .ما همون ایرانی هایی هستیم که بدون ویزا به کشورهایی مثل فرانسه میرفتیم و پول ما رو همه جا قبول میکردند.ما تروریست نیستیم ولی ایا در مورد … مون هم صادق هست؟

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:01 ب.ظ.

      خوب بله شیدا جان اما متاسفانه بعضی مواقع شاهد اعمال عجیبی از ایرانی ها هستیم !!!
      خوش باشی

  6. علی said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:49 ق.ظ.

    سلام امیر حان
    فابل تامل است ولی فکر نمی کنید شاید دلیلش، تعدد درخواست مهاجرن از طرف ایرانی ها باشد؟

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:02 ب.ظ.

      من اینجور فکر نمیکنم علی جان. تعداد ایرانی ها در دمشق زیاد هست اما در دیگر دفاتر چی؟؟!!!
      خوش باشی

  7. علی said,

    ژوئن 10, 2010 در 10:20 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    خود کرده را تدبیر نیست !

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:12 ب.ظ.

      خوب ، بله !!!
      خوش باشی

  8. فريبا said,

    ژوئن 10, 2010 در 11:03 ق.ظ.

    سلام
    كاملا حق با شماست . من قبول دارم كه رژيم ايران ناقض حقوق بشر است اما كشورهاي پيشرفته هم متاسفانه حقوق بشر فقط در صورت لزوم از اين اهرم استفاده مي كنند.

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:13 ب.ظ.

      بله فریبا جان این هم جزو مسائلی هست که باید در موردش دانست !!!
      خوش باشی

  9. نرگس said,

    ژوئن 10, 2010 در 11:36 ق.ظ.

    سلام
    البته این که درسته ولی هر چی باشه در مقایسه با ایران عالیه .
    و اما یه سئوال ما تمام مدارکمون آماده شد البته یه اشکال داره اونم اینه که دانشگاه قبول نمی کنه که شرح وظایف بنویسه . البته ما گواهی دانشگاه رو به تایید وزارت علوم و دادگستری رسوندیم . و خودمون هم یه نامه روش گذاشتیم که شرح وظایفمون اینه . البته آدرس اینترنی که شرح وظایف توش هست رو داریم ولی فارسی !!!
    سابقه بیمه هم داریم ولی چون شما گفتید لازم نیست دیگه دنبالش نرفتیم .
    تمام قراداد های کاری رو هم ترجمه و به تایید دادگستری رسوندیم به نظر تون کافیه ؟؟

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:17 ب.ظ.

      عالیست نرگس جان. فقط یادت باشه که عنوان شغلی ، نوع قراداد (تمام وقت یا نیمه وقت) ، جمع حقوق و مزایای سالیانه را هم باید این مدارک شامل شود. کاملان برای آفیسر مساله جا میفته.
      خوش باشی

  10. سارا said,

    ژوئن 10, 2010 در 11:40 ق.ظ.

    سلام آقاي امير
    من به تازگي خواننده وبلاگ شما شدم.
    يك سوال از شما داشتم من مدرك ليسانسم مهندسي برق هست و مدرك فوق ليسانسم MBA و حدود 27 واحد درس حسابداري و مالي گذروندم.
    من سابقه كاري كه ارسال كردم يك سالو نيم سابقه حسابداري و يك سال سابقه مديزيت مالي هست.
    مي خواستم بدونم اين كه من ليسانسم برق هست مشكلي ايجاد نمي كنه؟ و اين كه با اين شرايط چه قدر احتمال داره به مصاحبه دعوت بشم.
    در ضمن من از طريق فدرال اقدام كردم و امتياز من حدود 74 امتياز هست

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 5:20 ب.ظ.

      سارا جان عدم تطبیق مدرک تحصیلی با سابقه کار مشکلی ایجاد نمیکنه. فقط :
      ۱- آیا در مورد امتیاز مطمئن هستی؟
      ۲- آیا سن شما به یک مدیر میخوره؟
      ۳- بعد از چند سال کار مدیر شدید؟
      اینها مسائلی هست که باید دانست تا بشه در مورد ان نظر قطعی داد.
      خوش باشی

    • سارا said,

      ژوئن 12, 2010 در 4:26 ق.ظ.

      امير جان ممنون از پاسخت در مورد عدم تطابق مدرك من مدرك فوقم دقيقا مدركي هست كه تو ليست NOC هست و تمركز واحدهام هم روي مالي هست .در مورد سابقه كارم همونطور كه گفتم سابقه كاريم يك سال و نيم به عنوان حسابدار كار مي كردم و يك سال مدير مالي يك شركت تو سايز متوسط.
      مدارك كاريم و سابقه كاريم درسته و اگه تماس بگيرن موردي ندارم و در ضمن 28 سالم هست و اين كه اگه سابقه كاريم رو 2 سال بگيرن امتيازم 74 هست.
      ممنون مي شم نظرت رو بگي

      • امیر said,

        ژوئن 12, 2010 در 8:53 ق.ظ.

        سارا جان اگر در مورد امتیازات مطمئن هستی ، بحثی نیست.
        اما احتمال اینکه به مصاحبه دعوت شی هست که اصلا چیز مهمی هم نیست. چون سنت برای مدیر شدن کم هست و از طرفی با ۱.۵ سال سابقه هم اگر کسی مدیر بشه نیاز به مصاحبه و صحبت داره. البته اصلا جای نگرانی نیست و مشکلی نخواهد بود. البته این یک احتمال هست که شاید اتفاق هم نیفته.

  11. سان said,

    ژوئن 10, 2010 در 7:38 ب.ظ.

    امیرجان
    ممنون از پست خوبت. منم موافقم هرجا بریم آسمون همین رنگه، ولی مطمئنا» زمینش فرقق داره. پس ما هم که فعلا روی زمین هستیم و آسمونی نشدیم میریم اونجایی که زمینش هنوز بهتره.

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 7:47 ب.ظ.

      دوست عزیز زمینش که خیلی فرق میکنه !!!
      خوش باشی

  12. shida said,

    ژوئن 10, 2010 در 8:55 ب.ظ.

    ما برای پرداخت هزینه اولیه تنها یک گزینه داریم و اون هم یکی از دوستانمون که مستر کارت از یک بانک تو ارمنستان داره میتونیم از کارت اون استفاده کنیم؟توی فروم که اصلا جواب سلام ادم رو هم نمیدند خدا رو شکر با وبلاگ شما اشنا شدم.

    • امیر said,

      ژوئن 10, 2010 در 9:13 ب.ظ.

      شیدا جان با هر کردیت کارتی که در خارج از ایران صادر شده باشه و یک بانک آن را ساپورت کنه میتونی پرداخت کنی.
      خوش باشی

  13. shida said,

    ژوئن 10, 2010 در 9:06 ب.ظ.

    امیر جان توی یکی از کامنتهات خوندم کخ در مورد کردیت توی وبلاگ قبلیت نوشتی از کجا میتونم نوشته های قبلتو بخونم

  14. سپيده said,

    ژوئن 12, 2010 در 5:53 ق.ظ.

    سلام

    من يك سوال دارم در جواب شيدا نوشتي با هر كرديت از هر كشوري كه يك بانك اونو ساپورت كنه منظورت چيه من يك كرديت از دبي خريدم و شماره اونو گذاشتم روش نوشته ويزا كارت و از نوع pre paid card است و مي تونم موجودي اونو از طريق اينترنت از طريق بانك مربوط بهش چك كنم ولي نمي دونم اونو بانك ساپورت مي كنه يا نه اصلا يعني چي ساپورت مي كنه؟
    سايت بانك nbad است

    مرسي

    • امیر said,

      ژوئن 12, 2010 در 9:01 ق.ظ.

      ببین سپیده جان من شنیدم که یک سری کارت اعتباری در ایران داره خرید و فروش میشه که توش موجودی داره!!! اصولا کارت اعتباری هیچی پول توش نیست و بانک و یا سازمان صادر کننده آن ، آن را ساپورت میکنه و پرداخت آن را تضمین میکنند. من نظرم این بود که مطمئن شوید که آن کارت معتبر هست.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: