اطلاعات تکمیلی در ارتباط با لیست جدید مشاغل

دوستان توجه کنند که از امروز هر پرونده‌ای که به سیدنی کانادا برسد ، میبایستی مدرک آیلتس هم به همراه دیگر مدارک ارسال شده باشد.
در ضمن سایت اداره مهاجرت هم ، در ارتباط با لیست جدید و تغییرات ایجاد شده در قانون بروزرسانی شده است.
هر چند منبعد قصد ارائه لینک اصل خبر را نداشتم ولی‌ چون خیلی‌ مهم هست ، استثنا لینکش را میگذارم و شما میتونید اصل خبر را در سایت اداره مهاجرت که مرجع اصلی‌ و رسمی‌ هست را از اینجا مطالعه کنید.

خوش باشید

پی نوشت ۱:
چک لیست سیدنی کانادا هم تغییر کرده و باید اصل ایلتس یا تف را هم با مدارک ارسال کنید. دقت کنید که مدارک زبان دیگر را قبول ندارند.
پی نوشت ۲:
چک لیست ویزا آفیس ها هم تغییر کرده و دوستانی که میخواهند مدارک را ارسال کنند دقت لازم را داشته باشند.
پی نوشت ۳:
تغییرات خیلی زیاد هست و متاسفانه بخاطر سفرم نمیتونم خوب ته و تو آن را در بیارم ، ولی ظاهرا عدم سوء پیشینه هم سیدنی میخواهد و باید مدارک خور را آمده داشته باشید و یک کپی از چک لیست ویزا آفیس هم با مدارک خود ارسال کنید.

91 دیدگاه

  1. shida said,

    ژوئن 26, 2010 در 4:20 ب.ظ.

    امیر اقا من نمره قبلی ایلسم نمره کمی هست میتونم اون کارنامه رو بفرستم چون توی سیدنی که امتیازات رو حساب نمیکنند بعد توی مرحله بعد کارنامه جذید بفرستم؟

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2010 در 6:57 ب.ظ.

      شیدا جان تو سیدنی هیچ زمانی امتیاز را حساب نمیکردند اما در شرایط جدید ، نمیدونم چه اتفاقی ممکن هست بیفته؟ کمی ریسک هست. اگر چاره ای نداری ، به امید خدا بفرست.
      خوش باشی

  2. amir said,

    ژوئن 26, 2010 در 7:30 ب.ظ.

    سلام امیر جان مرسی از میلی که زذی من دوباره یه سری سئوال دیگه میل زدم,شرمنده
    در ضمن توی لینک بالا خبری دیدم که توی یه کادر بود و در مورد سهمیه ماهیانه و تعداد مهاجر اسکیل ورکر نوشته بود , می تونی دقیقا منظورش بگی؟
    و فکر میکنی قوانین اسکیل ورکر بازم تغیری میکنه؟
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2010 در 7:46 ب.ظ.

      امیر جان جواب ایمیل اخیر را هم دادم.
      همیشه سهمیه بندی بوده اما الان دیگه رسمن اعلام کرده اند که به چه صورت میباشد. برای هر کد ماکزیمم ۱۰۰۰ نفر را پذیرش خواهند کرد. احتمال تغییرات جدید قوانین تا پایان سال جاری میلادی هست.

  3. amir said,

    ژوئن 26, 2010 در 8:49 ب.ظ.

    سلام
    امشب خیلی وقتت گرفتم
    آقا با این وصف ما تا برج 8 شمسی باید وایسیم تا خانم محترممون آیلتسش بگیره,تا اون زمان هم خدا می دونه چقدر قوانین عوض بشه و با این شرایطی که ما داریم بتونیم بریم یا نه, به نظرت میشه؟
    حالا با این وضعیت فکر میکنی روال بهتر بشه یا نه ؟
    در مورد پی نوشت 2 هم یه توضیهی می دی؟
    خیلی حساب کرده بودیم ریختیم به هم

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2010 در 9:03 ب.ظ.

      چاره ای نیست امیر جان. زیاد نباید دست دست میکردید. انشاءالله که درست خواهد شد. من در حال حاضر هیچ نظری در این مورد نمیتونم بدم.
      پی نوشت ۲ که وازه هست ، چک لیست دمشق که باید مدارک را ارسال کنید هم تغییر کرده.
      خوش باشی

  4. shida said,

    ژوئن 26, 2010 در 8:50 ب.ظ.

    1000 نفر سالانه؟

    • امیر said,

      ژوئن 26, 2010 در 8:58 ب.ظ.

      بله تا سال دیگه این موقع.
      خوش باشی

  5. sadaf said,

    ژوئن 27, 2010 در 4:02 ق.ظ.

    سلام امیر آقا

    من فایل نامبر دومم در 19 اسفند 1388 آمده ولی الان شغل من ( مدرس زبان انگلیسی) حذف شده .

    تکلیف پرونده من چی میشه؟ آیا ادامه پیدا میکنه و پیگیری میشه یا اینکه لغو میشه.

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:04 ق.ظ.

      صدف جان اصلان نگران نباش. پرونده شما همچنان بر اساس قوانین قبل ادامه بررسی میشود.
      خوش باشی

  6. فريد said,

    ژوئن 27, 2010 در 4:30 ق.ظ.

    امير جان سلام
    راستش اين ليست جديد يك كم روحيه ما رو پائين آورد ، چون رشته كامپيوتر توش نبود .
    حالا اين تقيير در ليست ميتونه در شرايط افراد قبلي هم تاثير بگذاره بالاخره اين ليست باتوجه به نياز فعلي سيستم مديريت منابع انساني در كانادا و اعلام نياز استانها در ارتباط با مشاغل مورد نياز در حال حاضر تهيه شده ، فكر نمي كنيد ممكن است در رابطه با مشاغلي كه در اين ليست نيست ولي جز ء 38 شغل قبلي بوده سخت گيري بيشتري بكنند يا اينكه اونها رو بپيچونند؟

    خوش باشي

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      فرید جان بدون شک بی تاثیر نخواهد بود. اما تاثیر مثبت یا منفی را هیچ کس نمیتونه نظر بده. امکان تسریع در اینگونه پرونده ها هست و شاید هم کند شدن. به اعتقاد من باید نشست و انتظار آینده را کشید.
      خوش باشی

  7. ونوس said,

    ژوئن 27, 2010 در 4:47 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    ممنون از اطلاع رساني دقيق و به موقعت براي خيلي ها خوب شده و واساي خيلي ها هم بد. ولي فكركنم براي امثال منكه فايل نامبر دمشق رو گرفتيم تاثيري نداشته باشه درسته؟
    راستي در يكي از كامنتها خوندم كه در سيدني(زماني كه ما اقدام كرديم) امتياز محاسبه نميشه آيا الان كه فايل نامبر دمشق رو هم گرفتيم هنوز امتيازمون محاسبه نشده؟
    (البته خودم قبلا امتيازمو محاسبه كردم)

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:08 ق.ظ.

      بله ونوس جان برای شما هیچ تاثیری ندارد. معلوم نیست ، گرفتن فایل نامبر دوم دلیل بر محاسبه امتیاز نیست.
      خوش باشی

  8. تیتی said,

    ژوئن 27, 2010 در 5:04 ق.ظ.

    حالا خدا کنه یه تکونی بخورن و اون پرونده های قبلی رو رسیدگی بکنند.

    اگه پرونده من رد بشه دیگه نمیتونم اقدام کنم چون شغل من حذف شده!

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:08 ق.ظ.

      انشااله که رد نمیشه. نگران نباش.
      خوش باشی

  9. تیتی said,

    ژوئن 27, 2010 در 5:06 ق.ظ.

    یعنی چی 1000 تا ؟ بقیه ای که اقدام کردند چی میشه. اصلا این 1000 تا بر چه اساسی انتخاب میشن

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:10 ق.ظ.

      بر اساس آماری که چند وقت پیش از استانها خواسته بودند این اعداد اعلام شده.
      خوش باشی

  10. ژوئن 27, 2010 در 5:35 ق.ظ.

    امیر جان با این خبر حسابی شوکه شدم چون حسابداری رو حذف کردن منم 2 ماهه مدارک رو به سیدنی فرستادم هنوز رفرنس نامبرم نیومده . نمی دونم حالا که اینقدر طول کشیده باید منتظر برگشت مدارک باشم یا همچنان ایمیلمو چک کنم ؟
    راستی اگه پرونده فدرال بسته بشه برای من اگه بخوام برای کیک اقدام کنم آیا کبک احتیاج به سابقه بیمه داره ؟

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:14 ق.ظ.

      انشاءالله که فایل نامبر همین روزها میاد و نگران نباش. همچنان ایمیل را چک کن.
      من چون خیلی به کبک مسلط نیستم ، نمیتونم در این مورد اظهار نظر کنم.
      راستی چرا میگی «رفرنس نامبر»؟؟!!!
      خوش باشی

  11. نیما said,

    ژوئن 27, 2010 در 6:50 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنون بابت اطلاع رسانی سریع و دقیقتون.امیر جان پرونده من وارد ماه12 در حالت پندینگ شد.می خواستم نظرت رو در خصوص تاثیر تغییر قوانین در زمان و نحوه بررسی پرونده اشخاصی شبیه من که از لیست خارج شدن رو بدونم.با سپاس

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:16 ق.ظ.

      نیما جان نگران نباش، در مورد نحوه بررسی بی تاثیر است. در مورد زمان باید دید!!!
      خوش باشی

  12. ژوئن 27, 2010 در 6:56 ق.ظ.

    اینا هم روزی یه بامبول در میارن
    این فرجه شش ماهه برای زبان که من روش حساب کرده بودم پرید که
    قرار بود با من هماهنگ باشن ناکسا

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:16 ق.ظ.

      زودتر باید میگفتی دوست عزیز!!!
      خوش باشی

  13. ستاره said,

    ژوئن 27, 2010 در 8:58 ق.ظ.

    سلام و خسته نباشید .یک سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدید من تا چند روز دیگه ویزام رو میگیرم(از طریق کبک اقدام کردم )میخواستم بدونم تا فاصلهء رفتن به کانادا می تونم ازدواج کنم و برای آوردن ایشون به کانادا اقدام کنم البته میدونم که برای اینکار از ایران باید عروسی مفصل بگیریم وعکسهاشو برای سفارت بفرستیم و بعد به مدت 6 ماه در کانادا به تنها زندگی کنم . منتها میخواستم ببینم راه دیگری وجود داره تا بدون گرفتن عکس عروسی و فقط فرستادن مدرک ازدواج بشه اقدام کرد .از اینکه راهنمایم میکنید ممنونم

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 9:18 ق.ظ.

      نه متاسفانه راه دیگری نداره. در شرایط شما ازدواج کردن تابع شرایط خاصی هست که باید رعایت کرد و راهی هم نداره.
      خوش باشی

  14. shida said,

    ژوئن 27, 2010 در 10:06 ق.ظ.

    امیر اقا ممنون که با وجود اینکه در سفری جواب میدی من فرم جدیدEG7رو خوندم به جز ایلتس سوپیشینه مدارکی دیگه هم میخان؟

    • امیر said,

      ژوئن 27, 2010 در 11:23 ق.ظ.

      شیدا جان من یک ساعت دیگه حرکت میکنم و متاسفانه فرصت خواندن آن را با دقت ندارم. ولی فکر نمیکنم. خودتان با دقت مطالعه کنید.
      خوش باشی

  15. مریم said,

    ژوئن 27, 2010 در 12:09 ب.ظ.

    سلام
    من رشته ام طراحی شهری است که این رشته زیر مجموعه رشته معماری می شه اما به انگلیسی می شه urban design که در سایت زیر مجموعه معماری با این عنوان چیزی ننوشته ولی مواردی که اشاره کرده تو زمینه کاریه منه…رشته لیسانسم شهرسازی بوده اما فوقمو تو زیر مجموعه معماری گرفتم آیا میتونم اقدام کنم؟

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:47 ب.ظ.

      مریم جان اصلا رشته‌ تحصیلی‌ مهم نیست. باید عنوان شغلی‌ شما جزو لیست باشه.
      خوش باشی‌

  16. نرگس said,

    ژوئن 27, 2010 در 2:20 ب.ظ.

    سلام امیر آقا این ایلتس آکادمیک ما رو دیونه کرد .
    ما مدارکمون 17ژون رسیده به افیس دمشق با ایلتس 6.5 آکادمیک ولی هنوز فایل نامبر 2 رو نگرفتیم . از طرفی الان در سایت دوباره زده شده که ایلتس باید حتما جنرال باشه آیا این به ما هم مربوط می شه .اینم نوشته
    Note: IELTS has two options for the reading and writing tests: “General Training” and “Academic.” You must take the “General Training” option.

    اینک لینکش
    http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/cec/language-testing.asp

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:49 ب.ظ.

      نرگس جان این تغییرات اصلا شامل حال شما نمیشه.نگران نباش.
      خوش باشی‌

  17. رضا said,

    ژوئن 27, 2010 در 3:06 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خسته نباشی ما قبلا از طریق مدیریت بهداشت ودرمان اقدام کردیم ولی الان از لیست حذف شده و به جاش دندانپزشکی که مدرک تحصیلی من هست به لیست اضافه شده. با توجه به سهمیه ای!!! که اعلام شده وریسک رد شدن پرونده ها ایا ما میتوانیم یک فایل دیگر را هم باز کنیم؟(با روش جدید) یعنی هر نفر میتواند 2 بار اقدام کند؟ در ضمن من الان حدود 2 ماه هست که فایل نامبر دومم گرفم.
    مرسی و خوش باشی ….

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:52 ب.ظ.

      رضا جان نگران این تغییرات ایجاد شده اصلا نباش. اما منطقی‌ نیست که یکبار سابقه‌ کار مدیریت بهداشت و درمان دادی و الان به عنوان دندان پزشک میخواهی‌ اقدام کنی‌. در ضمن رشته‌ تحصیلی‌ اصلا مهم نیست ، عنوان شغلی‌ مطرح هست.
      خوش باشی‌

  18. مژگان said,

    ژوئن 27, 2010 در 5:14 ب.ظ.

    با سلام امیرخان
    ما الان 48 روز از رسیدن مدارکمون به دمشق میگذره و هنوز از فایل نامبر دوم خبری نیست در ضمن رشته همسرم(اقدام کننده) هم از لیست حذف شده به نظر شما ممکنه تاخیر اخذ فایل نامبر حذف شدن رشته همسرم باشه یا خیر؟
    سپاس از راهنماییهای ارزنده و اطلاع رسانیهای به موقعتون.

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:53 ب.ظ.

      نه مژگان جان هیچ ربطی‌ نداره اما پیگیر باش تا فایل نامبر را بگیری.
      خوش باشی‌

  19. امیر said,

    ژوئن 27, 2010 در 5:28 ب.ظ.

    سلام مهندسی عمران حذف شده من چه خاکی تو سرم بریزم
    کلی زبان خوندم

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:54 ب.ظ.

      خوب چرا زودتر اقدام نکردی؟ شاید مصلحت این بوده. مهندسی‌ عمران که نبود !!! عنوان شغلی‌ الانت چی‌ هست؟
      خوش باشی‌

  20. ونوس said,

    ژوئن 28, 2010 در 3:50 ق.ظ.

    راستي امير جان اين 1000 تا مربوط به پرونده هاي امثال من هم ميشه يا فقط مربوط به پرونده هايي است كه بعد از 26ژوئن ميرسن به سيدني؟

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 3:56 ب.ظ.

      نه دیگه این آمار شامل حال همه میشه.
      خوش باشی‌

  21. مجید وسطی said,

    ژوئن 28, 2010 در 6:35 ق.ظ.

    سلام،
    آقا واقعا خسته نباشید. کف کردم از سرعت اطلاع رسانی ولی اعتراف کنم اون لحظه ای که دیدم یه سری مشاغل حذف شده گفتم همون بهتر که آقا فیله تر زده بود و ما بی خبر بودیم، البته خوشبختانه شغل ما پا برجاست اما حالا کارمون یه 2-3 ماهی به خاطر ایلتس عقب می افته که اونم بی خیال، گیریم این پروسسمون یه چند ماه میخواسته بیشتر طول بکشه!!!

    فقط بی زحمت شما که زبون اینها رو بیشتر می فهمی به ما هم بگو منظور از فرستادن چک لیست دمشق چیه ؟ یعنی همه اون مدارک باید الان آماده باشن ( مثلا تاریخ ترجمه ها مال بعد باشه شر میشه؟!) گواهی بانکم؟!

    ایشالا که همیشه موفق باشید، یه نوشتتون می ارزه به کل اطلاعات وکلای بی خاصیت.

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 4:04 ب.ظ.

      ممنونم مجید جان. من بارها گفتم که اول مدارکتان را آماده کنید و بعد اقدام کنید. اینها هم همین را میخواهند. گواهی بانک نه ، اما تاریخ‌ها چه ایرادی داره مال قبل باشه؟!!!!
      خوش باشی‌

  22. سها said,

    ژوئن 28, 2010 در 6:57 ق.ظ.

    چقدر جهان سومی بودن سخت و فلاکت باره! چقدر باید اینها تن ما را بلرزانند که بتوانیم بنا بر اعلامیه حقوق بشر محل زندگیمون رو خودمون انتخاب کنیم. دو تا شغل داشتم هر دو حذف شده، یعنی دیگه نمی خوان دیگه! خدا می دونه با چه بهانه ای ما را رد خواهند کرد.

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 4:05 ب.ظ.

      سها جان انشاالله که خیره. نگران نباش.
      خوش باشی‌

  23. سها said,

    ژوئن 28, 2010 در 9:11 ق.ظ.

    امیر آقا سلام. اصلاحاتی را که می خوام انجام بدهم روی فرمهای سیدنی که دوباره باید دمشق بفرستم در یک نامه توضیح بدهم یا هر کدام را در یک نامه آخه حدودا 3 تا اصلاح و توضیح باید بزنم

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 4:06 ب.ظ.

      سها جان همه را در یک نامه توضیح بده.
      خوش باشی‌

  24. باران said,

    ژوئن 29, 2010 در 6:30 ق.ظ.

    سلام امیر عزیز ……………………………………………
    خوش خوش خوش باشی!

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 4:07 ب.ظ.

      ممنونم باران جان ، ولی‌ فکر نمیکنم‌ها !!!! مشکلی‌ نیست.
      خوش باشی‌

  25. سارا said,

    ژوئن 29, 2010 در 11:27 ق.ظ.

    سلام امير آقا اميدوارم كه سفر خوبي داشته باشيد.
    من يه سوال دارم در صورتي كه سفارت به مدارك كاري كسي شك كنه براي مصاحبه دعوت ميشه من مي خواستم بدونم توي مصاحبه ي سفارت تا چه اندازه تخصصي در رابطه با شغل هر كس سوال ميشه؟
    سوالات كلي هست يا اينكه خيلي تخصصي هست؟

    شاد و سلامت باشيد

    • امیر said,

      ژوئن 30, 2010 در 4:11 ب.ظ.

      ممنونم سارا جان. بله امکان مصاحبه هست. سوالات میتونه که خیلی‌ تخصصی هم باشه. بستگی داره که دلیل دعوت به مصاحبه چی‌ باشه.
      خوش باشی‌

  26. علی said,

    ژوئن 30, 2010 در 5:28 ب.ظ.

    با سلام و احترام به همه دوستان بویژه امیر عزیز
    آنچه که در پاسخ به سوال ونوس فرموده اید (ظرفیت 1000 نفر در سال
    چگونه شامل آنهایی میشود که از لیست حذف شده اند ؟

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2010 در 10:03 ق.ظ.

      علی‌ جان منظور من از ۲۶ ژوئن به بعد هست. بر اساس لیست جدید. حالا با قبلی‌‌ها چه معامله‌ای میخواهند بکنند ، …..؟؟!!!
      خوش باشی‌

  27. soha said,

    ژوئن 30, 2010 در 7:54 ب.ظ.

    salam, ye soale dige, mavaredio ke bayad eslah konam faghat name tozih barash benevisam ya inke too formha ham taghir bedam o dobare az formha print begiram? merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2010 در 10:05 ق.ظ.

      سها جان فرم‌ها را تغییر میدی و اصلاح میکنی‌ و در یک نامه علت تغییرات را مینویسی.
      خوش باشی‌‌

  28. آبتین said,

    ژوئیه 1, 2010 در 1:52 ق.ظ.

    سلام امیر آقا من فایل نامبر دوم را گرفتم و 12 ماه گذشته IELTS 5 دارم و رشته کاریم هم در لیست جدید هست .در شرایط جدید من مشکل خواهم داشت ؟ متشکرم

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2010 در 10:07 ق.ظ.

      نه چه مشکلی‌. باید بیشتر صبور بود.
      خوش باشی‌

  29. فريد said,

    ژوئیه 1, 2010 در 5:18 ق.ظ.

    با سلام
    امير جان من اين شرايط جديد رو اينطوري تفسير كردم مي خواستم ببينم نظر شما چيست:

    1- آيلتس بايد در ابندا داده شود يعني ارسال درخواست براي چند ماه تقريباً متوقف مي شود
    2- بعضي مشاغل حذف شده لند و تعداد نياز محدود شده يعني آنهائي كه در ليست قديم هستد ديگر رقيب ندارند و تعدادشان از اين اضافه تر نمي شود.
    3- با توجه به زمان 4-5 ماهه از مديكال تا ويزا ، و سرماي كانادا برنامه را طوري ترتيب مي دهند كه متقاضيان مورد تائيد ويزايشان با شروع بهار بگيرند تا در جابجائي در كانادا و بدو ورود كمتر متحمل هزينه بشوند ( البته بنظر من در يك برنامه ريزي جامع توسط اداره مهاجرت بايد اين مورد در نظر گرفته شده باشد )پس مديكالها از مرداد و شهريور شروع مي شوند.
    4-با توجه به قطع پذيرش درخواست مهاجرت از روش سرمايه گذاري سر آفيسرها خلوت تر مي شه و لذا مي توانند پرونده هاي بيشتري را مورد بررسي قرار دهند.
    البته اين فقط يك برداشت آزاد از صحبتهاي جناب كني و قوانين جديد است وگرنه ما كجا و تمام شدن اين قصه كجا.
    موفق باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2010 در 10:11 ق.ظ.

      فرید جان من با تفسیر قانون و صحبت‌های مسئولین موافق نیستم. متأسفانه دیدم که بعضی‌ جاها افراد از دید خودشان تفسیری ارائه میدهند که حتی جو را هم متشنج میکنند. من هیچ زمانی‌ بطور جدی قوانین را تفسیر نمیکنم مگر به شوخی‌ باشه !!! هیچ کس به درستی‌ نمیدونه که در کله آقایان چه می‌گذرد !!! فقط باید نشست و آینده را دید.
      خوش باشی‌

  30. soolmaz said,

    ژوئیه 1, 2010 در 5:26 ق.ظ.

    salam amir jan,khubin?lotfan mano rahname kon.taghriban zendegim falaj shode.1sal az ferestadane madarekam migzare.va hamchenan in process. Na reject mikonan na medical miyad.file numberam nov 2008 hast.to begu chekar konam! Az hamechi mundam.na zaban mikhunam.na vase takhasos.ye rahi begu man zudtar az in mamlekat beram.mer30,khosh bashi

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2010 در 10:14 ق.ظ.

      سلماز جان شرایطت قابل درک هست. من چند وقت پیش توصیه کردم که کسانی‌ که در شرایط مشابه شما هستند به وزیر مهاجرت نامه بزنند و شرایط را توصیف کنند و یا اینکه صبر بیشتری داشته باشند.
      خوش باشی‌

  31. حميدم said,

    ژوئیه 1, 2010 در 7:52 ق.ظ.

    سلام امير جان يه چندوقتي بود ف ي ل ت ر شده بود وبلاگت و من چون از ف ي ل ت رشكن استفاده نمي كنم نمي تونستم بهت سر بزنم. اميدوارم خوش باشي. من براي اوايل آگست بليط گرفتم و خدابخواد دارم ميرم تورنتو. پاس هام هم رفته ورشو واسه ويزا. اگه عمري بود برام ، منتظر كامنتام از اونجا باش.

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2010 در 10:16 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت حمید جان. سفر خوش و اقامت بسیار زیبا و دلنشینی را برایت آرزو می‌کنم.
      خوش باشی

  32. شقایق said,

    ژوئیه 1, 2010 در 6:05 ب.ظ.

    سلام امیر جان :
    من مدارکم در تاریخ 10 ژوئن به سیدنی رسید . الانم کد شغلی من از لیست حذف شده ، به نظرت اين مشکلی برای من ایجاد می کنه؟ من هنوز منتظر فایل نامبر باشم ؟ راستی برای ارسال مدارک به دمشق چه فرمی را باید بفرستم ؟ می گی که فرق کردند! من خیلی ناراحتم ، یعنی این محدودیت افراد روی ما هم تاثیر داره یا شمامل ما نمی شه؟
    مرسی که وقتت و در اختیارم قرار دادی!

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2010 در 11:00 ق.ظ.

      این تغییرات شامل حال شما نمیشه. باید بر اساس چک لیست جدید اقدام کنید.
      خوش باشی‌

  33. شقایق said,

    ژوئیه 2, 2010 در 2:17 ب.ظ.

    ممنون که جواب دادی ، می شه لطفا لینک چک لیست جدید و بگذاری تا امثال من بتونن مطلع شن . ممنونم !

  34. سیمین said,

    ژوئیه 3, 2010 در 8:20 ق.ظ.

    سلام ، پس حالا تکلیف کسایی مثل من که شغلشون حذف شده و هنوز اقدام نکرده بودن چیه؟ یعنی باید منتظر سال دیگه بشم که شاید دوباره آی تی رو میارن تو لیست مشاغلشون یا نه؟ ):

    • امیر said,

      ژوئیه 3, 2010 در 11:48 ق.ظ.

      والا سیمین جان باید زودتر بفکر می‌افتادید. انشاالله که شرایط باب میل شما تغییر خواهد کرد.
      خوش باشی‌

  35. سیمین said,

    ژوئیه 3, 2010 در 8:23 ق.ظ.

    سلام ، پس حالا تکلیف کسایی مثل من که شغلشون حذف شده و هنوز اقدام نکرده بودن چیه؟ یعنی باید منتظر سال دیگه بشم که شاید دوباره آی تی رو میارن تو لیست مشاغلشون یا نه؟ ): ایمیل درستم تو این کامنت هست

  36. ژوئیه 3, 2010 در 3:17 ب.ظ.

    سلام
    مهندس عمران با داشتن سوابقی مثل سرپرست نظارت، محاسبات و مشاور عمرانی یک مدیر و مدیر عاملی شرکت ساختمانی می تونه جزو طرح جدید باشه یا خیر؟

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2010 در 12:28 ق.ظ.

      دوست عزیز کد ۰۸۱۱ را یک نگاهی بکن شاید شامل حل شما شود.
      خوش باشی

  37. مهتا فرجام said,

    ژوئیه 4, 2010 در 5:51 ق.ظ.

    باسلام
    شما که قلب من رو از جا کندید .خواهش می کنم به طور واضح جواب بدید . من تقریبا دو ماه ونیم پیش فایل نامبر دومم رو گرفتم . به نظر شما این ظرفیت های اعلام شده شامل حال من هم می شود یعنی اگه در کد در خواستی من ظرفیت به 1000 تا برسد من را رد می کنند؟

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2010 در 10:13 ق.ظ.

      رد نمیکنند. موکول میشه به سال بعدش.
      این ظرفیت ها شامل حال همه میشه و کسی را بخاطر تکمیل ظرفیت رد نمیکنند. پس جای نگرانی نیست.
      خوش باشی

  38. ژوئیه 4, 2010 در 3:40 ب.ظ.

    من خونده بودم شما زود جواب می دین اما واقعا همت شما رو تحسین می کنم تا حالا ندیده بودم وبلاگ فارسی…. متشکرم
    من کد 0811 رو دیدم اما ظاهرا بیشتر رشته های حفاری و معدن مدنظرشونه …نظری راجع به کدهای دیگه ندارین واقعا ما با این لیست به مشکل بر می خوریم

    ممنون می شم راهنماییم کنید

    • امیر said,

      ژوئیه 4, 2010 در 3:50 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز.
      شغل در ارتباط با مهندسی عمران در لیست قبلی بود اما متاسفانه اون لیست تغییر کرده و من هنوز فرصت نکردم که دقیقا لیست جدید و مشاغل مرتبط با اون را بررسی کنم. من توصیه میکنم که کل لیست را و مشاغل مرتبط با آن را دقیق بررسی کنید ، انشاءالله که موردی مرتبط با خود خواهید یافت.
      خوش باشی

  39. hamidreza said,

    ژوئیه 5, 2010 در 11:21 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    امیدوارم خوب باشید،دوست عزیزم

    با زحمت‌های همیشگی‌ ما

    خدا را هزاران بار شاکرم،امیر جان که فایل‌ام را نبستم،وگرنه میخوردم به این تغییرات جدید

    علیرضا جان راستی‌ اولویت رسیدگی به مدارک در سوریا بر اساس رسیدن مدارک به آنجا است یا بر اساس تاریخ صدور شمارهٔ فایل است که سیدنی کانادا به ما داده،،

    همچنین امیر جان ۲۰ روز است که مدارکم تحویل سوریا شده اما فایل نامبر دوم را هنوز ندادند ،،چند روز باید صبر کرد،همچنین اگر نیاید چه میشود،و چه باید کرد ،در ضمن من وقتی‌ اونلاین وضعیتم را چک می‌کنم،فقط نوشته که از نظر سیدنی شایستگی اولیه را کسب کردم،اما هیچی‌ از اینکه مدارکم به سوریا تحویل داده شده ننوشته،در صورتی‌ که ارامکس در سایت ‌اش نوشته که ۲۰ روز پیش دلیور (تحویل) سوریا داده شده است

    بسیار ممنون ،

    خدانگهدار

    • امیر said,

      ژوئیه 5, 2010 در 4:18 ب.ظ.

      اولویت بررسی‌ مدارک بر اساس رسیدن مدارک به دمشق هست و البته تراکم کاری افیسر. به اعتقاد من تا یک ماه دیگه هم صبر کن و اگر باز هم نیامد ، به دمشق ایمیل بزن و اطلاع بده. احتمالا این هفته یا هفته دیگه سایت و وضعیت شما آپدیت میشه.
      خوش باشی‌

  40. سپيده said,

    ژوئیه 11, 2010 در 4:23 ق.ظ.

    سلام

    يك سوال دارم محدوديت 1000 عدد براي كسي كه رشته اون حذف شده چي مي شه مثلا اگه 1000 تا امسال پر بشه مي ذارن براي سال بعد پس با اين حساب ديگه معلوم نيست گرفتن ويزا چقدر طول بكشه چون معلوم نيست چند هزار نفر جلو شما هستن

    • امیر said,

      ژوئیه 11, 2010 در 4:59 ب.ظ.

      سپیده جان این آمار مربوط به لیست جدید هست و شامل حال شما نمیشه و جای نگرانی نیست.
      خوش باشی

  41. aylin said,

    ژوئیه 16, 2010 در 8:33 ب.ظ.

    سلام، ببخشید من یک سوال داشتم در مورد امتحان آیلتس بعد از تغییراتی که تو قوانین جدید اتفاق افتاده
    توی بوکلت 0p06 در تاریخ 2010-04-01 نوشته :
    Updated note on IELTS that both Academic and General Training tests are
    acceptable

    توی guid7000 فقط به آیلتس اشاره کرده (بدون توجه به نوع آکادمیک و جنرال)
    و تویSelection factors هم نوشته
    IELTS has two options for the reading and writing tests: “General Training” and “Academic.” You must take the “General Training” option.

    مشکل اصلی اینجاست که من ماه قبل نمره آیتلس آکادمیک دادم و 6.5 شدم و امتیاز زبانم 14 می شه با امتیاز کلی 72، و همه مدارکم آماده است که می تونم تو این هفته ارسالشون کنم…. اما اگر نخواهم ریسک کنم باید تو امتحان جنرال 20 شهریور ثبت نام کنم که به نظر می رسه با این محدودیت 1000 نفر شاید دیگه شانسی در میان دوستان هندی و چنینی برام نمونده باشه !!!حالا به نظر شما من چی کار کنم؟ به روم نیارم و با همین آکادمیک مدارکم رو بفرستم ؟یا 20 شهریور ثبت نام کنم؟و این که به نظر شما اگر از طریق اکادمیک اقدام کنم امیدی هست اگر رد شدم پول ام رو پس بدن؟

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 8:50 ب.ظ.

      آیلین جان اولا بوکلت خود را آپ دیت کن چون آخرین تاریخ انتشار آن ۲۶ جون هست و تغییراتی داشته است.
      دوما من سال گذشته که مشابه الان در بوکلت نوشته بود فقط ایلتس جنرال مورد قبول هست ، برای چند تا از دوستانم مدارک ، با ایلتس آکادمیک ، ارسال کردم که همگی مدیکال خود را هم دریافت کردند. پس به اعتقاد من موردی نداره و مدارکت را ارسال کن.
      خوش باشی

      • aylin said,

        ژوئیه 16, 2010 در 8:53 ب.ظ.

        مرسی از این که اینقدر سریع جواب دادید…واقعا سردرگم بودم:(

      • امیر said,

        ژوئیه 16, 2010 در 8:57 ب.ظ.

        خواهش میکنم.
        خوش باشی

  42. iman said,

    اوت 6, 2010 در 10:10 ق.ظ.

    سلام
    می خواستم بدونم مدت زمان پروسه مهاجرت به کبک و استرالیا چند ماه هست و به نطر شما کدوم یکی برای مهاجرت بهتر است.
    با نشکر

    • امیر said,

      اوت 6, 2010 در 10:48 ق.ظ.

      ایمان جان من در این زمینه اطلاعات زیادی ندارم.
      خوش باشی

  43. iman said,

    اوت 6, 2010 در 10:12 ق.ظ.

    با سلام دوباره
    میشه لطف کنید و نمره IELTS مورد نیاز استرالیا رو ذکر کنید.
    با تشکر

    • امیر said,

      اوت 6, 2010 در 10:48 ق.ظ.

      متاسفانه کمک زیادی نمیتونم بکنم اما میدانم که ۴ تا ۷ میخواهد. باز هم خودتان کنترل کنید.
      خوش باشی

  44. مهدي said,

    اوت 12, 2010 در 3:03 ب.ظ.

    باسلام،
    از كجا مي شود فهميد كه وضعيت ظرفيت هر رشته چگونه است؟ تا اول چك كنيم ببينيم كه ظرفيت 1000 نفري پر نشده باشد.

    • امیر said,

      اوت 12, 2010 در 3:57 ب.ظ.

      راهی نداره متاسفانه مهدی جان. فقط باید سریع عمل کرد.
      خوش باشی

  45. رز said,

    نوامبر 1, 2010 در 9:50 ق.ظ.

    سلام
    ميخواستم بدانم اگر گسي فايل نامبر اولش را گرفته باشه مي توانه ازدواج كنه ؟و در اين شرايط امتياز همسر روي پرونده اش تاثير ميذاره ؟از اين مرحله تا صدور ويزا چقدر طول مي كشه؟مرسي

    • امیر said,

      نوامبر 1, 2010 در 4:52 ب.ظ.

      دوست عزیز ، خواهش کردم که فقط در قسمت مربوطه موارد خود را مطرح بفرمایید.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

