یک تجربه جالب

همچنان با لپتاپم مشکل دارم و علیرغم اینکه طی دو مرحله شخصی در محل سکونتم حاضر شد و مادربورد و فن آن را تعویض کرد ، صدای بیپ را همچنان میشنوم و پس از صدا هم بین ۵ تا ۱۰ ثانیه کل سیستم هنگ میکند.
دیروز یک ایمیل به مدیر عامل و مدیر بخش اروپا و آسیای شرکت دل زدم و کل مشکل را شرح دادم و اعلام کردم که از این نوع سرویس راضی نیستم و چون ۲ ماه بیشتر نیست که این لپتاپ خریداری شده و هنوز دوران وارانتی آن تمام نشده ، میبایستی کل سیستم تعویض میشد و این یک تجربه بدی بود برای من از خرید از شرکت دل!!!
امروز بعد از ظهر شخصی از دفتر مدیر عامل تماس گرفت و در ارتباط با ایمیل ارسالی با هم مکالمه کردیم و در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که یک سیستم دیگه برای من ارسال کنند و پس از تحویل آن سیستم قبلی را دریافت کنند و مقرر شد که یک ایمیل ارسال کند و پس از تائید من سیستم ظرف ۱۲-۱۵ روز تحویل شود.
یک ساعت بعد ایمیل مربوطه را دریافت کردم و جالب این بود که کل سیستم نسبت به سیستمی که در حال حاضر در دست دارم آپ گرید شده و بنظر خیلی بهتر میاد.
خب ، مسلما تائید کردم و انشاءالله تا ۱۵ روز دیگه سیستم جدید را تحویل خواهم گرفت که امیدوارم این یکی دیگه مشکل نداشته باشه و بعد از این همه بد شانسی که پشت سر هم داشتم ، ظاهرا شانس به من رو کرده و امیدوارم که بقیه مشکلاتی هم که دارم ، به همین ترتیب حل بشود.
منظور از این همه داستان سرائی چی بود؟؟ دوستان هراسی نداشته باشید ، اگر احساس میکنید که در حق شما در زمینه مهاجرت داره اجحاف میشه و پروسه شما غیر عادی طولانی شده ، به شخص وزیر مهاجرت ایمیل بزنید. مطمئن باشید که پس از مدتی جواب خواهید گرفت ، و جوابی هم که دریافت میکنید بر عکس آن چیزی که من به کرات در ایران میشنیدم «همینی که هست» نخواهد بود. اگر ایمیل های زیادی از طرف شهروندان ایرانی روانه صندوق پست الکترونیکی وزیر محترم مهاجرت کانادا شود ، یقین بدارید که مشکلات همه به یکباره حل خواهد شد.

خوش باشید

پی نوشت:
۱- دوستانی که علاقه مند هستند به مکاتبه ، ابتدا با ویزا آفیس خود مکاتبه داشته باشید و اگر جواب های بیربط گرفتید ، با وزیر مهاجرت مکاتبه کنید و نه اینکه یک راست برید سراغ وزیر. کسانی که ۸ ماه یا بیشتر از ارسال مدارکشان به ویزا آفیس گذشته و هیچ تغییری در وضعیت شان حاصل نشده ، قانونا مجاز به پیگیری میباشند.
۲- از طرفی لطفا درخواست فرمت نامه را هم از من نکنید که چون خیلی گرفتارم و نمیتونم تک تک فرمت تهیه کنم و از طرفی کاملا مخالف ارسال نامه با فرمت یکسان هستم. از همه مهمتر در ارتباط با سطح آگاهی زبان ، مطمئنا همگی از من بهتر هستید.
۳- بعضی اوقات دوستان درخواست مواردی را میکنند که بنا به دلایلی در وبلاگم عمومی نکرده ام و از آنها میخواهم که به من ایمیل بزنند تا بهشان بگویم. این ایمیل ها کاملا خصوصی هست و لطفا رسم امانتداری را فراموش نفرمایید. ممنون.

52 دیدگاه

  1. آرمیتا said,

    ژوئیه 15, 2010 در 5:05 ب.ظ.

    دوباره سلام تو مطلب آخرتون سوالی گذشتم اگه لف کنید جوابم رو بدید ممنون میشم

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2010 در 5:11 ب.ظ.

      جواب دادم.
      خوش باشی

  2. آرمیتا said,

    ژوئیه 15, 2010 در 5:12 ب.ظ.

    سوالم رو یکبار دیگه با اجازتون اینجا می پرسم چون به هر دلیلی که هست تو اون صفحه دیدگاهها رو نمی بینم.
    با عذر خواهی دوباره سوالم اینه که رشته من که زمین شناسیهم بو از لیست حذف شده آیا دیگه هیچ امیدی برای من وجود نداره؟ من بدبخت بیچاره داشتم خودم رو برای آیلتس آماده میکردم حالا یعنی همه زندگیم به فنا رفت؟

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2010 در 5:14 ب.ظ.

      آرمیتا جان اصلا اینجوری نیست و مسلما راه های دیگری هم هست. حدود ۲۰ روزی میشه که لیست تغییر کرده و متاسفانه زمین شناسی حذف شده. فکر نمیکنم تا سال آینده این لیست تغییری کنه ولی میتونی از طریق کبک اقدام کنی که من در این زمینه اطلاعات زیادی ندارم و کمک زیادی نمیتونم بکنم. اما میدونم که برای کبک میتونی اقدام کنی.
      خوش باشی

  3. آرمیتا said,

    ژوئیه 15, 2010 در 5:20 ب.ظ.

    مرسی امیر جان.ولی مثل اینکه واقعا بدبخت شدم

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2010 در 5:24 ب.ظ.

      نه اصلا اینجوری نیست. تلاش کن تا راه دیگری پیدا کنی.
      خوش باشی

  4. reza11000 said,

    ژوئیه 15, 2010 در 5:30 ب.ظ.

    سلام مجدد
    اولا خوشحالم كه ميبينم سايتت اينقدر پر بازديده كه بلافاصله پس از انتشار پست ، نظرات براي ارسال ميشه.
    ثانيا در تائيد اين پستت:
    اتفاقا اين دوستان (سه نفر هستند) كه در پست قبلي بهت گفتم اين هفته مديكالشون اومده ، مثل افشين پس از نامه پيگيريشون براشون مديكال ارسال شده . تازه امروز با يكشون صحبت ميكردم ميگفت دختر خاله اش كه اون هم در ماه 11 هست الان ايميل پيگيري زده و پس از يكهفته از ايميلش وضعيتش شده اينپروسس.
    حالا اينها به وزير ايميل نزدند ولي معلومه نامه پيگيري بي اثر نيست.

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2010 در 7:10 ب.ظ.

      رضا جان تو و دیگر دوستان به من و وبلاگم لطف دارید.
      رضا جان ایمیل پیگیری به دمشق که به اعتقاد من باید زد و مهلت نداد که یکسال بشه. آنها تعهد کرده اند که پس از یکسال شما ویزا میگیرید !!!
      من بیشتر نظرم نامه به مقام بالاتر هست تا در جریان قرار بگیره که خیلی ها از این سیستم و خلف وعده ها ناراضی هستند.
      خوش باشی

  5. جلیله said,

    ژوئیه 15, 2010 در 6:10 ب.ظ.

    دقیقا همینطوره. مخصوصا در کانادا نامه نگاری حرف اولو میزنه.

    اکثر هم گروهی های ما در روش پرنس ادوارد بدنبال اون مشکلی که برای کیس ما پیش اومده بود، با وزیرمهاجرت و وزیر مهاجرت خود استان و اعضای پارلمان و سفیران کانادا در تهران و دمشق نامه نوشتیم و احتمال میدم یکی از بزرگترین دلایل راه افتادن دوباره اون کیس همین کار بوده.

    جالبه یکی از بچه ها یه شخصی رو که عضو مخالف پارلمانه و از اونهاییه که دولت و به چالش میکشه، پیدا کرد و یه نامه به اون نوشت و ماجرا و خلف وعده رو شرح داد. این دوستمون تو اون نامه، فایل نامبرشو ننوشته بود ولی چون نوشته بود از ایرانه نامه اشو پیگیری کردند و ارجاع دادند به دمشق و دمشق هم با ذکر فایل نامبر و عذرخواهی و احترام زیاد توضیح داد که اون مشکل برطرف شده و داریم کار شماها رو راه می اندازیم!!!

    خلاصه که واقعا بهترین راه حل همین نامه نگاری هاست و واقعا مثمر ثمره. جالبه تو اون جریان ما خبردارشدیم چینی ها و هنگ کنگی ها هم که مثل ماها هولد شده بودند اونقدر پافشاری و پیگیری کردند و حتی دادگاه تشکیل دادند و … که کلا عاجزشون کردند!!

    ممنون و موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 15, 2010 در 7:16 ب.ظ.

      جلیله جان در تمام دنیا مقامات بالاتر خود را ملزم به پاسخگویی و پایبند به تعهدات خود میدانند و نباید بابت اینکه خود را معرفی میکنیم نگران باشیم. ولی خب خیلی ها بیمورد نگران هستند و فکر میکنند که طرف ممکن هست لج کنه و کار بدتر باشه!!!! فقط این را بدانید که چیزی به اسم لج و لجبازی در سیستم های خارجی وجود نداره.
      خوش باشی

  6. سارا (كانادا) said,

    ژوئیه 16, 2010 در 1:50 ق.ظ.

    با حرفاتون كاملا موافقم! تجربه زندگى من در كانادا همينو نشون داده!!

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 9:55 ق.ظ.

      بله سارا جان مقامات مسوول در خارج پاسخگوی عملکرد خود و زیر دستانشان هستند.
      خوش باشی

  7. کارنو said,

    ژوئیه 16, 2010 در 2:37 ق.ظ.

    سلام ، منم موافقم باید پیگیر بود. یه چیز جالب ! هنوز نامه پاسپورت ریکوئست ما به صندوق پستیمون نرسیده ، و الان ما دو ماهه که اینجاییم. خود سفارت به ما گفت که تو اپریل پست کردیم . خیلی وقتها نامه ها گم میشن. تصور کنید اگه تو خونه منتظر میموندیم تا جواب بیاد، چی میشد. من که دق کرده بودم.

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 9:56 ق.ظ.

      بله کارنو جان اما خیلی ها بی جهت نگران هستند و فکر میکنند که باید سلسله مراتب رعایت شود !!!
      خوش باشی

  8. جلیله said,

    ژوئیه 16, 2010 در 6:14 ق.ظ.

    دقیقا همینطوره. منظور من هم این بود که فقط با موجود بودن اسم طرف و اینکه از ایرانه خودشون بقیه پیگیری ها رو کردن و به فایل نامبر طرف هم رسیدن و این یعنی اینکه چقدر براشون مهمه که حتما پاسخگو اونهم به طور دقیق باشند.

    کاملا موافقم. نامه نگاری و پیگیری برعکس نشان از اعتماد به نفس و علاقه مندی طرف داره و من خودم فکر می کنم وجهه مثبتش خیلی بیشتره.
    موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 9:58 ق.ظ.

      جلیله جان خیلی ها اینجوری فکر نمیکنند !!! جالب اینجاست که من ایرانی های زیادی دیده ام که تا پاشون رسیده اینجا ، یاد حق و حقوقشان افتاده اند !!! و دنبال این هستند که حقشان را که در جای دیگه خورده شده را در اینجا زنده کنند !!!

  9. ساحل كانادا said,

    ژوئیه 16, 2010 در 6:31 ق.ظ.

    سلام تبريك ميگم. اميدوارم لپ تاپ جديد عالي در بياد. من توي يكي از كامنتها ديده بودم كه شما گفته بوديد اگر نمره آيلتس بالا نباشه احتمال اينكه به مصاحبه دعوت بشيم زياده از طرفي گفته ميشه كه هر ايميلي كه براي پيگيري پرونده به سفارت بزنيم در پرونده ثبت ميشه و ممكنه كه لجبازي كنند و كار را عقب بندازند. براي همين دلايل من ميترسم كه بيشتر از اين ايميل بزنم با اينكه انتظارم براي مديكال وارد 14 ماه شده ولي اصلا دوست ندارم كه به مصاحبه دعوت بشم. به نظرت نامه به وزير براي من لزومي داره؟ آيا ترسم به جاست؟

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 10:01 ق.ظ.

      ببین ساحل جان من یک دوست هندی دارم که الان کانادا هست و ایشان ویزا افیسش لندن بود و پرونده اش هم مال سال ۲۰۰۷ بود. از سال ۲۰۰۷ تا ابتدای سال ۲۰۱۰ که ویزا گرفت ، حدود ۴۰-۴۵ تا ایمیل به سفارت زده بود. پس نگرانی شما کاملا بی مورد هست. حق با شماست و باید از حق خود دفاع کنید. پس نگران هیچ چیز نباید باشی.
      خوش باشی

  10. احسان said,

    ژوئیه 16, 2010 در 7:20 ق.ظ.

    سلام آقا امیر گل🙂
    ان شاالله لب تاپ های بهتر هدیه بگیرید🙂
    شاد باشید

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 10:01 ق.ظ.

      ممنونم احسان جان از لطفت.
      خوش باشی

  11. سیمین said,

    ژوئیه 16, 2010 در 7:28 ق.ظ.

    سلام امیر خان آیا این ظرفیتهایی که برای جذب مهاجرین اعلام کردند شامل کسانیکه قبلا اقدام کردند و فایل نامبرشون نیومده هم میشه
    و تعهد یکساله اداره مهاجرت برای اتمام پروسه از فایل نامبر اول شروع میشه یا فایل نامبر دوم
    از پاسختون ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 10:03 ق.ظ.

      نه سیمین جان این ظرفیت ها شامل حال آنها نمیشه. البته میدونی که کلا یک ظرفیتی برای همه وجود دارد.
      یکسال از زمان ارسال مدارک به سفارت محاسبه میشود.
      خوش باشی

  12. شقایق said,

    ژوئیه 16, 2010 در 7:28 ق.ظ.

    فقط می خوام بگم :
    سلام امیر عزیز
    انشا… به هر چی آرزو داری برسی که اینقدر به همه کمک می کنی …

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      ممنونم شقایق جان. خوشحالم که مشکلت حل شد.
      خوش باشی

  13. مونا said,

    ژوئیه 16, 2010 در 7:44 ق.ظ.

    سلام ، من هم مشکل مشابهی دارم ، حتی در همین مدت وارانتی دو بار مانیتور لپ تاپ رو عوض کردم ولی دوباره هارد و باز هم مانیتور دچار مشکل شده ، میشه لطف کنید و ایمل مدیر عامل و مدیر بخش اروپا و آسیای شرکت دل رو برای من هم بفرستید بلکه امیدی باشه! ممنون.

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 10:06 ق.ظ.

      مونا جان من ای پی شما را چک کردم و دیدم که ظاهرا در مالزی ساکن هستید. اگر ایران بودید این امکان به دلیل تحریم وجود ندارد.
      پس اگر من اشتباه نمیکنم و ساکن مالزی هستی یک ایمیل به من بزن تا آدرس ها را بهت بدم.
      amir2322@yahoo.co.uk
      خوش باشی

  14. شقایق said,

    ژوئیه 16, 2010 در 8:43 ق.ظ.

    راستی یک سوال دیگه با عرض شرمندگی
    مگه سیدنی تو استرالیا نیست ؟ پس چرا ما به کانادا می فرستیم ؟ آخه تو سایت dhl به من نشون میده Halifax
    بعد هم چرا این شماره ، اصلا تو سایت cic نیست ؟
    مرسی که وقت می گذاری و جواب می دی .

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 10:08 ق.ظ.

      شقایق جان کانادا هم یک شهر به اسم سیدنی داره. کدوم شماره در سایت اداره مهاجرت نیست؟
      خوش باشی

  15. رامین said,

    ژوئیه 16, 2010 در 11:30 ق.ظ.

    سلام امیر خان عزیز
    آقا خیلی مخلصیم . یعنی اگه ما شما رو نداشتیم چاره ای نداشتیم جز اینکه بریم استرالیا رو آباد کنیم🙂 بهر حال خیلی دوستت داریم مرد.
    یه درخواست : بد نیست اگه متن نامه ای جهت جویا شدن وضعیت پرونده در اختیار دوستان قرار بدی و البته هر کس استفاده کرد با مهارت کامل تغییراتی در اون بده که خدائی نکرده الگوریتم Copy & Paste فاش نشه.
    موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 1:09 ب.ظ.

      ما بیشتر. رامین جان من با عرض معذرت با این قضیه موافق نیستم چون شک ندارم که کپی خواهد شد. به اعتقاد من باید هر کس خودش و با زبان خودش بنویسه.
      خوش باشی

  16. آرمیتا said,

    ژوئیه 16, 2010 در 12:48 ب.ظ.

    امیر جان من همون آرمیتای بالایی هستم. میشه خواهش کنم اگر کسی رو در رابطه با مهاجرت از طریق کبک میشناسی بهم معرفی کنی. در این مورد مثل یه آدم گنگ میمونم و اصلا نمی دونم باید از کجا شروع کنم. واقعا همه برنامه هام بهم ریخت

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 1:12 ب.ظ.

      آرمیتا جان ، نیلوفر عزیز (نویسنده وبلاگ خاطرات نلی و بسی) برای کبک اقدام کرده اند و در حال حاضر در حال جمع کردن وسایل میباشند و احتمالا اگر وقت داشته باشه راهنمایی ات خواهد کرد.
      خوش باشی

  17. مجید said,

    ژوئیه 16, 2010 در 3:15 ب.ظ.

    سلام
    به نظر شما از طریق ایمیل خود دمشق باهاشون مکاتبه داشته باشیم یا از طریق صفحه case specifig enquiry؟ چون در آن صفحه هم ذکر کرده که اگر زمانتون از زمان متوسط بیشتر شده از این لینک استفاده کنید.

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 7:43 ب.ظ.

      نه مجید جان اگر از طریق ایمیل خود دمشق ارسال کنید ، احتمالا دیر جواب خواهید گرفت. حتما از صفحه سایت اداره مهاجرت ، قسمت تماس با ما ، وارد صفحه دمشق شوید و ایمیل را ارسال کنید.
      خوش باشی

  18. شقایق said,

    ژوئیه 16, 2010 در 4:03 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من پرسیدم چرا شماره ای که شما در اختیارم گذاشتی که تماس گرفتم در سایت CIC نیست ؟

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 7:46 ب.ظ.

      شقایق جان اگر ایمیل من را درست خوانده باشی در آن ذکر کردم که این شماره را من به طریقی گیر آوردم و جایی از آن یاد نشده.
      ضمنا این ایمیل خصوصی بوده و لطفا پی نوشت همین پست را حتما بخوان. ممنون.
      خوش باشی

  19. شقایق said,

    ژوئیه 16, 2010 در 8:28 ب.ظ.

    ممنون امیر جان .متاسفم اگر سوتی دادم . شرمنده ….
    خوش باشی مرد بزرگ .

    • امیر said,

      ژوئیه 16, 2010 در 8:40 ب.ظ.

      نه شقایق جان اصلا اینجوری نیست. خیلی ها میدونند که من یک چیز هایی اطلاع دارم که بنا بدلایلی آنها را عمومی نمیکنم. پس اصلا ناراحت نباش و بدان که آن ایمیل خصوصی بود ، همین.
      خوش باشی

  20. احسان said,

    ژوئیه 17, 2010 در 8:35 ق.ظ.

    سلام امیر جان.ببخشید من دوباره مزاحمت میشم.شما گفتی سابقه حین تحصیل در مقطع لیسانس بصورت پارت تایم محاسبه میشه.من از منبعی شنیدم این سابقه فقط اگر تو 5سال اخیر بوده باشه مورد قبول هست.شما این موضوع رو تایید می کنید؟چون تو بوکلت اداره مهاجرت به سابقه های 10 سال اخیر اشاره کرده نه 5سال.سپاس

    • امیر said,

      ژوئیه 17, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      کی گفته در ۵ سال اخیر باید باشه؟؟!!!
      نه احسان جان سابقه کار ۲۰ سال قبل را هم قبول دارند. باید آن یکسال سابقه کار اجباری در ۱۰ سال اخیر باشه ، همین و بس.
      خوش باشی

  21. مامان دریا said,

    ژوئیه 17, 2010 در 10:27 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    لپ تاپ جدید مبارک خدا بده از این شانس ها : )) امیدوارم به همراه خانواده همواره شاد وسالم باشید در مورد نامه ای که میخام به وزیر بزنم همفکری میخاستم :
    1- به این موضوع که ما در حال حاضر کاناداییم و دخترام مشغول به تحصیل شدن واینکه بخام برگردونمشون ایران و بعد از مدتی دوباره برگردونمشون کانادا براشون سخته اشاره بکنم ؟
    2- به …………………………………………………………..
    3- عملا تو نامه بگم ما با توجه به وعده ای که دولت کانادا داده بود برنامه ریزی کردیم و به اینجا اومدیم ولی با این وضع برنامه هامون بهم خورده ؟و بیشترین آسیبرو بچه هام میبینن؟
    البته دختر کوچوله از سپتامبر مشغول میشه ! از خداشه که برگردیم ایران پیش پدربزرگ و مادر بزرگش : ))
    دوست عزیز هر جا صلاح میدونین ……………………………………..

    با تشکر – مامان دریا

    • امیر said,

      ژوئیه 17, 2010 در 11:13 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز اما هنوز که نرسیده ولی فکر نمیکنم که خلف وعده کنند. امریکایی ها از تمام ملل متعهد تر هستند.
      ۱- بله به این مورد اشاره کنید و خوب هم هست.
      ۲- نه به این مورد هیچ اشاره ای نکنید.
      ۳- بله دقیقا این موردی هست که باید بهش اشاره بشه.
      خوش باشی

  22. نیما said,

    ژوئیه 17, 2010 در 11:29 ق.ظ.

    سلام امیر جان.من طی پیشنهادت چون 12ماه تو حالت پندینگ بودم یه نامه از طریق Case Specific Enquiry توی سایت سفارت دمشق فرستادم.10 روزی میشه گذشته ولی جوابی ندادن،وضعیتمم تو سایت تغییری نکرده.خوندم که شما گفتی قسمت دیگه ای هم برای فرستادن نامه هست که سریعتر پاسخ می دن.ممکنه لینکشو بذاری یا میل کنی و اینکه بنظرت تا کی منتظر جواب دادنشون باشم تا دوباره پیگیری کنم.بابت مزاحمت های مکرر شرمنده.با سپاس

  23. فاطمه said,

    ژوئیه 17, 2010 در 2:21 ب.ظ.

    امير جان سلام
    به نظرت ما كه با وكيل اقدام كرديم هم ميتوانيم ايميل به دمشق بزنيم يا نه؟(مدارك ما اواخر مهر ماه رسيده دمشق تقريبا ميشه 9 ماه)
    موفق باشيد

    • امیر said,

      ژوئیه 17, 2010 در 3:01 ب.ظ.

      فاطمه جان به شما پاسخ نخواهند داد و باید مشاورتان ایمیل بزند.
      خوش باشی

  24. maryam said,

    ژوئیه 18, 2010 در 1:46 ق.ظ.

    اقا امیر سلام
    همون طور که بهتون گفتم فایل نامبر سیدنی اومده و الان من در حال جمع کردن مدارک هستم.وقتی مدارک رو به سفارت پست کردم فایل نامبر دومم رو می گیرم . اون وقت با اون فایل نامبر می تونم وضعیتم رو چک کنم.درسته؟این چیزی که دوستان می گن مثلا in process
    با فایل نامبر دوم هست.درست می گم؟؟؟؟؟؟؟
    یه دنیا ممنون از همکاریتون 

    • امیر said,

      ژوئیه 18, 2010 در 10:00 ق.ظ.

      با فایل نامبر اول هم میتونی این کار را بکنی. اما ممکن هست این پراسس شدن شما چندین ماه بطول بیانجامد. فایل نامبر دوم فقط رسید دریافت مدارک هست و هیچ معنی دیگری ندارد.
      خوش باشی

  25. مینا said,

    ژوئیه 18, 2010 در 9:02 ق.ظ.

    سلام امیر خان!
    نمی دونم دیدگاه من رو دریافت کردین یا نه؟(چون اینجا که درج نشده)
    می خواستم بدونم در مورد مدت زمان منطقی انتظار بعد از آپدیت (فایل 2005) نظری داری یا نه؟ چون اینطور که من می بینم بیشتر راهنماییهاو نوشته ها مال سیستم جدیده
    در ضمن فکر می کنی ماها باید از ورشو شاکی بشیم یا دمشق؟ الان یک سالی هست که فایلهای 2004و 2005رفته ورشو و 2006ی ها هم حدود دو سه ماه پیش رفتن ورشو

    من شخصا 9 ماهه که آپدیت کردم و خبری نیست

    • امیر said,

      ژوئیه 18, 2010 در 10:12 ق.ظ.

      این اولین کامنت شماست مینا جان که من دریافت کردم.
      اغلب ماکزیمم بعد از ۸ ماه باید مدیکال صادر شود مگر آنکه مدارک آپ دیت شده شما با مدارک اولیه خیلی خیلی تفاوت داشته باشه که بک گراند چک شما را طولانی کنه. دمشق هیچ سندی از شما ندارد و به اعتقاد من یک ایمیل به ورشو بزنید و جویا شوید. من فکر میکردم که پرونده های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ کاملا بسته شده !!! چون ۳ ماهه اول ۲۰۰۶ هم به ورشو رفته.
      خوش باشی

      • مينا said,

        ژوئیه 19, 2010 در 11:36 ق.ظ.

        سلام ، تقريبا 80 درصد كساني كه من مي شناسم( 2005) دوستان نزديك و يك فروم ايراني، هنوز مديكال نگرفته اند
        يك ايميل مفصل براشون زدم ، جدول ونمودار ارايه دادم(سندش هم توي وزارت كشور موجوده)
        همون جواب هميشگي رو داد و جالبه يه جوري جواب مي دن انگار نرم افزاري نصبه توي كامپيوترشون ، صبح دوشنبه كه مي شه به محض «لاگ اين» شدن كليه ايميل هاي رسيده تاكنون را براي يافتن نام امضا كننده تاخت مي زنه و مي ياره اول ايميل دوخطي معروف خودشون و اتوماتيك ريپلاي مي كنه.
        (به الگوريتمش فكر كن. نبايد كار سختي باشه)
        Please note that your file is pending ongoing background enquiries. Further requirements will be communicated in due course.
        Yours sincerely,
        من بچه دار شدم، كارم رو عوض كردم، درخواست ويزاي دانشجويي م از كانادا رد شده، دوتا سفر توريستي داشتم، (تازه جهانبينيم هم عوض شده كه اين رو به اونها نگفتم) حالا چي مي شه؟/ جهنمي هستم؟ برم سراغ وزير؟
        ببخشيد خيلي زياد شد

      • امیر said,

        ژوئیه 19, 2010 در 4:28 ب.ظ.

        مینا جان متاسفانه دولت کانادا و بخصوص اداره مهاجرت آن از یک حربه بنام بک گراند چک جهت سر کار گذاشتن ملت داره استفاده میکنه که جای تعجب دارد که در این دنیای مدرن و پیشرفته که من شاهدش هستم ، چطور ممکن هست این مساله ماه ها بطول بیانجامد. چاره ای نیست جز صبر.
        من در حال تهیه یک نامه اعتراض آمیز هستم (هر چند ذینفع نیستم) که به نخست وزیر ارسال کنم تا شاید آیندگان از آن منفعت ببرند.
        خوش باشی


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: