آقای مدیر ، دوست عزیز ، ……….

خیلی سعی کردم که جلوی خودم رو بگیرم !!! هی به خودم نهیب میزدم که به تو چه ربطی داره ، مگه مال توست؟ بگذار هر کاری دلشون میخواد بکنند.
اصلا تو چکاره حسن هستی؟؟!!!
ولی نمیشه ، یعنی نشد. یکسال میشه که خودم رو دارم کنترل میکنم اما دیگه نمیشه. خیلی هم نمیخوام بازش کنم چون باید براش یک کتاب نوشت.
تا همین جاش هم مطمئن هستم که کلی بهم حمله میشه ، اما اشکال نداره ، وجدان درد و شاهد کمبود دیگران بودن از لحاظ درک احترام متقابل داره منو میکشه. فقط در یک جمله:

آقای مدیر ، دوست عزیز ، شمایی که اگر یک پیغام تشکر میدیدی ، هراسون خودت رو میرسوندی و بدون درنظر گرفتن خیلی چیزها ، زرپی اون رو پاک میکردی !!! چرا وقتی چپ و راست اطلاعات غلط و جو متشنج کننده میدن ، فقط نگاه میکنی ؟؟!!!
نکنه این هم جزو مقررات هست ؟؟!!!
یا شاید هم نمیدونی که اشتباه میگن ؟؟!!!

خیلی دلم پره ، اما از طرفی نمیخوام موجب کدورت بشه ، پس همینقدر کافیه ، شاید به خود بیایند.

حتما داستان مدیریت ایرانی را همه میدونید. خواستم در این پست بنویسم اما دیدم که خیلی جاها نوشته اند پس با اجازه مدیر محترم سایت راز نو اگر دوست داشتید از اینجا میتونید بخوانید.

خوش باشید

43 دیدگاه

  1. سپيده said,

    ژوئیه 20, 2010 در 4:06 ق.ظ.

    سلام

    من نمي دانم كدام سايت يا چه كسي را داري ميگي كاش واضح تر مي نوشتي

    اگه بنا بود كسايي مثل من كه مرتبط داريم مطالب شما مي خونيم اصلا نفهميم بهتر نبود يك ايميل به اون نفر ميزدي وبهش ميگفتي

    ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 9:17 ق.ظ.

      سپیده جان اون نفرات خودشان به اینجا سر میزنند و میخونند. خیلی هم از مطالب شما استفاده میکنند. وگرنه نمیدونی که پارسال یک چیز هایی میگفتند که آدم چهار شاخ میموند!!!!
      خوش باشی

  2. مجید وسطی said,

    ژوئیه 20, 2010 در 4:39 ق.ظ.

    سلام،

    شما که خودت اصولا میدونی ، پس چه نیازی هست اصلا که من بگم. حالا اون جای خود ، خود شما هم که خودت رو جای من بذاری همین فکر رو نمی کنی! آخه این رسمشه!!!
    D:

    اگه شما از اینهایی که من نوشتم چیزی فهمیدی من هم از اونهایی که شما نوشتی فهمیدم. اما خداییش این جملت منو کشت : «شاهد کمبود دیگران بودن از لحاظ درک احترام متقابل داره منو میکشه»

    خواستم یه کم بخندی، بابا سخت نگیر. شما یادت رفته که چرا از ایران رفتی ها، خوب یکیش آدمهای ….(شما بخون بد) شه که حاضر میشی واسه ندیدنشون قید همه خوبیهاش رو بزنی.

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 9:21 ق.ظ.

      ممنونم مجید جان ، اما فکرش رو بکن طرف با این طرز فکر و تفسیر اختیاری از قانون و مقررات ، بیاد یک جایی که اجازه بازی با قانون را نداشته باشه. بلافاصله از جامعه طرد میشه.
      خوش باشی

  3. جلیله said,

    ژوئیه 20, 2010 در 5:50 ق.ظ.

    بعد از خوندن نظرات دوستان در پست قبل و توضیحات مجدد شما خواستم من هم یه نطقی کنم و اینکه واقعا محبوب هستی. من هم با نظر بعضی دوستان هم موافقم که کاری که شما داری میکنی ارزش خیلی زیادی داره و چون یه کار تخصصیه منطقا هم سخت تره و هم دعاهای زیادی پشت سرته.
    مثالی که به ذهنم میرسه اینه که مهم کیفیت زندگیه نه کمیت آن. خدای نکرده در مورد مرجان عزیزم سوءتفاهم نشه ولی محبوبیت شما با کار روی یه شاخه بوجود اومده و مرجان در زمینه های مختلف مینویسه. خود من مثلا تو یکی دو زمینه خیلی علاقه مندم به نوشته هاش و شاید تو بعضی زمینه ها هنوز نتونم هضم کنم منظورشو!!!!! اونهم به خاطر تفاوت زندگیمونه.
    به هر حال خود من هم یکی ازکسانیم که به محبوبیت شما در فیلد نوشتاریتون حسابی غبطه میخورم!!!!!

    سلامت و شاد و موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 9:22 ق.ظ.

      ممنونم جلیله جان از لطفت.
      شما و دیگر دوستان زیادی به من لطف دارید.
      خوش باشی

  4. شادي said,

    ژوئیه 20, 2010 در 6:47 ق.ظ.

    راستش منم با اون آقايان مدير كانتكت حسابي پيدا كردم
    دئر مورد من كه به حذف هم بسنده نكردند و دائم اخطار تخلف ميدادند . وقتي هم بهشون اعتراض ميكردم و پيام خصوصي ميفرستادم جوابي نميدادند و كلا از مديريت همون فشار دادن دكمه حذف و اخطار تخلف رو بلد بودند
    نميشه جايي رو انقدر خشك اداره كرد

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 9:25 ق.ظ.

      شادی جان جو گیر شدن.
      روزی یک مدیر دارن اضافه میکنند !!! البته تقصیری هم ندارند. یک سری جوان هستند و خام و بی تجربه. اون بالا بالایه باید سیستم رو درست کنه.
      خوش باشی

  5. پوریا said,

    ژوئیه 20, 2010 در 7:10 ق.ظ.

    امیر جان، من که نفهمیدم منظورتو. ولی کلاً خودشو زیاد ناراحت نکن. اونم که می بینی، چون جنبه نداره، میاد دعوا می کنه…….

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 9:27 ق.ظ.

      ممنونم پوریا جان. نه بابا عادت دارم. حقیقتش دیگه نشد هیچی نگم.
      خوش باشی

  6. soolmaz said,

    ژوئیه 20, 2010 در 11:08 ق.ظ.

    كي؟ چي؟ كجا؟ به منم بگين موضوع چيه؟:-S:-(

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 11:09 ق.ظ.

      هیچی. خیلی مهم نیست سولماز جان.
      خوش باشی

  7. soolmaz said,

    ژوئیه 20, 2010 در 11:17 ق.ظ.

    تقريبا فهميدم چرا ناراحتي اما از عمد كامنتو گذاشتم كه بگي مهم نيست-و حالا نوبت منه به شما بگم امير جان خودت و ناراحت نكن مگه نميگي اهميتي نداره- شاد باش و شاد زي

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 11:28 ق.ظ.

      ممنونم سولماز جان
      خوش باشی

  8. نیما said,

    ژوئیه 20, 2010 در 12:13 ب.ظ.

    سلام امیر جان.بعد از 14 روز از ایمیل پیگیریم این جوابو دادن:

    This refers to your enquiry concerning the status of your immigrant application
    Your application is in a queue for review to determine whether additional documents are required, whether an interview is required or can be waived, or whether a selection decision can be made on the basis of the documentation submitted on file.

    We appreciate your patience and will contact you as your application reaches the next stage of processing. In the meantime, if there is any change in the information submitted for the application please inform us as soon as possible.

    For updated information on our standard processing times and for other information, we welcome you to visit our web site.

    امیر جان تغییر محل کار بعد از تاریخ فایل دمشق جز تغییراتیه که باید اعلام کنیم؟

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 3:49 ب.ظ.

      نیما جان این فرمت از پیش طراحی شده ای هست که برای همه میفرستند. اما خوب هست که پیگیری کردی.
      تا زمانی که از شما آپ دیت احتمالی مدارک را نخواسته اند نیازی به ارسال نیست.
      خوش باشی

  9. مامان دریا said,

    ژوئیه 20, 2010 در 2:30 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من که از جریانات 2 پست قبلی هیچ سر در نیاوردم ولی امیدوارم که اوضاعتون روبراه باشه
    در مورد بازدید کنندگان سایت به نظر من با توجه به اینکه بیش از 90% تاپیکهای شما در مورد مهاجرته ( کانادا بخش فدرال ) طبیعتا از وبلاگی که در کلیه موارد مینوسه بازدید کننده کمتری خواهید داشت ولی در صورتیکه نسبی سنجیده شود وبلاگ پر بیننده ای دارید
    نکته بعدی اینه که کافیه یکی از مطالبتون در سایتی مثل بالاترین لینک بشه که آمار بازدید کننده بالا میره ولی ممکنه به فیلتر شدن وبلاگ برسه-

    امیر جان میخاستم نظرت رو در مورد
    http://www.applyabroad.org/forum/showthread.php?4669-متقاضیان-مهاجرت-از-طریق-Skilled-Worker-(بین-تاریخ-28-نوامبر-2008-الی-26-ژوئن-2010)&p=267530&viewfull=1#post267530

    پست شماره ی 9566 بدونم . با سپاس فراوان

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 3:53 ب.ظ.

      عجب!!!! درست در همین پست ، شما این لینک را گذاشته اید!!!!!
      قبل از شما نیما عزیز از من پرسید و جوابش را دادم.
      نظر لطف شماست. اتفاقا پارسال ، یک روز صبح دیدم که آمار به شدت رفته بالا. طوری که فکر کردم همه home page اینترنت اکسپلورر خود را وبلاگ من گذاشته اند!!!! بعد دیدم که نه ، یکی از پست های من به آن سایت لینک داده شده بود !!! ولی خب فیل تر نشدم !!!
      خوش باشی

  10. مژده said,

    ژوئیه 20, 2010 در 2:50 ب.ظ.

    امیر عزیز توی این یک سالی که با وبلاگت آشنا شدم به نکته های خیلی خیلی مهمی پی بردم و راهنماییهات همیشه برامون مفید و ارزشمند بوده و هست… در مورد سایتی که گفتی و تقریباً متوجه شدم کجاست باهات موافقم و مخصوصاً که قدیمیها دیگه نیستن داره بدتر هم می شه و خیلی وقتا از موضوعات مطرح شده مات و مبهوت می مونم… همینه دیگه متاسفانه… شاد باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 3:54 ب.ظ.

      ممنونم مژده جان. اما به اعتقاد من الان خیلی خیلی بهتر شده. سال گذشته که الفبای مهاجرت را هم نمیدانستند!!!!
      خوش باشی

  11. لاله said,

    ژوئیه 20, 2010 در 3:11 ب.ظ.

    ببخشید! ببخشید! من ذهنم خیلی درگیر این موضوع شد که آیا «زرپی اون رو پاک میکردی» درسته یا «زرتی»؟
    شوخی کردم 🙂 خواستم فضا عوض شه! حقیقتش متوجه منظورتون نشدم. شاید مخاطب خاص داشت. اما کلا، همیشه باید از افراد به اندازه درک و فهم وشعورشون توقع داشت و نه بیشتر. هرچند گاهی اوقات رفتارها بعضی ها ممکنه خیلی آدم رو ناراحت کنه….
    به هر حال امیدوارم این مسئله زیاد شما رو ناراحت نکنه و همینطور که گفتید اهمیتی نداشته باشه. شما همیشه برای دوستان خیلی خیلی زحمت میکشید، بی چشم داشت، این یعنی اینکه هدف شما کمک به دوستانی هست که نمیبینید و نمیشناسید و شاید هیچ وقت هم اونها رو نبینید، و این قابل تقدیر.

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 3:58 ب.ظ.

      ممنونم لاله جان اما باید کسی که قصد مهاجرت به یک کشور پیشرفته را داره ، از آن چهار چوبی که تعاریف زیادی داره ، بیرون بیاد و به دیگران و نوشته هایشان احترام بگذاره. مگر آنکه آن نوشته ، توهین آمیز و یا بی ربط باشه.
      خوش باشی

  12. شقایق said,

    ژوئیه 20, 2010 در 5:03 ب.ظ.

    سلام امیر جان می شه ایمیل آدرس سیدنی و بدی لطفا ؟ همون که به ونوس دادی و زنگ زده بود ؟

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 5:51 ب.ظ.

      ونوس به ایمیل سیدنی زنگ زده بود؟؟؟!!! شوخیت گرفته؟؟
      خوش باشی

      • ونوس said,

        ژوئیه 21, 2010 در 3:56 ق.ظ.

        سام شقايق جان من به ايميل دمشق ميل زدم نه سيدني/

  13. مامان دریا said,

    ژوئیه 20, 2010 در 5:12 ب.ظ.

    امیر عزیز این یعنی اینکه هیچ کاری رو پرونده ی آقای نیما بعد از حدود 1 سال انجام نشده
    و قطعا وضع ما هم همینطوره و دستمون هم به جایی بند نیست . میدونم که برای بعضی ها پاسخ دادن که شما در مرحله ی بک گراند چک هسنید .
    ناگفته نماند که همین پاسخی رو که به آقای نیما دادند حدود سه ماه پیش به ما هم دادند
    که باعث شد پیگیر کیپس بشیم.
    دچار دلشوره و دلهره شدم .

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 5:55 ب.ظ.

      دوست عزیز اینها ۲ تا فرمت آمده دارند که یکیش همینه و دیگری اینه که در مرحله بک گراند چک هستید. من شخصا به هر دو اینها انتقاد دارم و به نوعی سرکار گذاشتن ملت میدونم.
      البته نه اینکه کاری نکرده باشند اما چون هنوز به جایی نرسیده اند این پاسخ را میدن. باید پیگیر بود و قول و وعده آنها را به خودشان یادآوری کرد.
      خوش باشی

  14. ahmad said,

    ژوئیه 20, 2010 در 6:32 ب.ظ.

    سلام
    من یه فیلم دیدم به نام K-PAX .البته من خیلی وقت فیلم دیدن ندارم اما این یکی را خیلی دوست داشتم.این پست را که میخوندم یادم به یکی از زیباترین و به یاد موندنی ترین صحنه های این فیلم افتاد
    اونجایی که اونی که ظاهرا ما یه سیاره دیگس با دکترش حرف میزنه اخرای فیلم و اون مشاهداتش از زمین را برای دکتره میگه. اینکه جا برای همه هست و همه به هم تنه میزنند
    چه خبره تو این دنیای مجازی گنده چرا تنه…….
    امیر من نمیخوام ازت تعریف کنم مثل بقیه و……. این پست اندازه امیر نیست

    هر از گاهی از جیزی گله کردی……..
    ولی همیشه کلمات تو را که میدیدم چطور به ادما ارامش میدی

    نه امیر اینا حرف های یه ادم عصبانیه امیر ارومتر از این حرفاست

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 7:54 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت احمد جان. اما من اصلا عصبانی نیستم. خیلی هم آروم هستم. یعنی باید آروم بود. اما شاید خیلی چیز ها را شما ندونید.
      شاید هم من این محیط مجازی را خیلی جدی گرفتم و فکر میکنم که باید خیلی صاف ، ساده و صادق بود.
      باید حرمت هم و حرمت قلم هم را نگه داشت. باید از دروغ اجتناب کرد. اگر میتونیم ، کمک کنیم وگرنه هیچ اصراری به خلاف گوئی نیست. و …….. .
      نمیدانم ، شاید اینها در محیط مجازی بی معنی باشه !!!
      خوش باشی

  15. شقایق said,

    ژوئیه 20, 2010 در 6:41 ب.ظ.

    امیر جان برات ایمیل زدم .

    • امیر said,

      ژوئیه 20, 2010 در 7:56 ب.ظ.

      شقایق جان عذر خواهی کردم و گفتم که دیگه لطفا از من کسی یک سری مسائل خصوصی را نخواهد !!!
      خوش باشی

  16. شقایق said,

    ژوئیه 21, 2010 در 2:22 ق.ظ.

    سلام امیر جان من سوال خصوصی ندارم ، می خوام بپرسم اگر به دمشق ایمیل بزنم جواب می دهند یا نه ؟همین و بس .
    ایمیل دمشق و خودم دارم …
    می شه لطفا اینو بگی ؟ لطططططططفااااا

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 8:37 ق.ظ.

      بهت ایمیل زدم. شما که اطلاعاتی در دمشق ندارید ، چه جوابی باید بدهند.
      خوش باشی

  17. حميدم said,

    ژوئیه 21, 2010 در 2:58 ب.ظ.

    سلام امير جان. تو اين واپسين روزهايي كه ايرانم و حسابي سرم شلوغه اومدم بگم بيادتم رفيق. مواظب خودت باش.

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 4:12 ب.ظ.

      بزرگواری مرد. سفر خوش و اقامت زیبا و دلنشینی را برایت آرزو میکنم.
      خوش باشی

  18. شقایق said,

    ژوئیه 21, 2010 در 3:38 ب.ظ.

    باز هم منم امیر جون مزاحم همیشگی ….
    سلام من و با همه بدیهام پذیرا باش….
    من طبق گفته اون بنده خدا که گفت چون یک کپی از مدارکت می ره به دمشق ، به دمشق هم ایمیل زدم به آدرس damascus-im-enquiry@international.gc.c
    اما برام بلافاصله یک ایمیل عجیب اومد :با عنوان Re: Please help me – Confirmation

    Consult our website, http://www.syria.gc.ca, which answers many frequently asked
    questions. We will respond only to specific case related questions that
    are not addressed on the website it may take few weeks before you receive
    an answer ; do not send repeated E-mails . We do not acknowledge the
    receipt of documents.

    می تونی به من بگی این یعنی چی ؟؟
    امیر حان استدعا می کنم منو ببخش که این چند وقته کلافت کردم . من شرمندم .من معذرت . از من درگذر لطفا

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 4:18 ب.ظ.

      ببین شقایق جان:
      زمانی که فایل نامبر توسط سیدنی صادر میشود ، یک نسخه از مدارک ارسالی بصورت الکترونیکی به ویزا آفیس ارسال میگردد. پس زمانی این کار صورت میگیرد که فایل نامبر صادر شده باشد.
      هر زمان هم شما به هر ویزا آفیس ایمیل بزنید ، بلافاصله تاییدیه دریافت ایمیل خود را دریافت خواهید کرد که هیچ معنی خاصی ندارد.
      خوش باشی

  19. sama said,

    ژوئیه 21, 2010 در 4:14 ب.ظ.

    salam amir jan
    omidvaram khob bashi
    hamchenan peygire matalebe shoma hastim
    yeki az dostan to post ghabli dar morede full time bodan job porside bod………mage part time ro ghabol nemikonan………?
    ma ham ke 6 mahe avalo gozarondim……..
    to didgaha ham nadidam kasi jadidan jolo rafte bashee
    what should we do?
    mamnon az hosne tavajo va sabreton…

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 4:21 ب.ظ.

      چرا سما جان سابقه کار پارت تایم را قبول میکنند ولی نیمه .
      به اعتقاد من از زمانی که وارد ماه هشتم شدید و تا آن زمان خبری دریافت نکردید ، ماهانه به آنها ایمیل بزنید و نگران هیچ چیز نباشید.
      خوش باشی

  20. مامان دریا said,

    ژوئیه 21, 2010 در 5:32 ب.ظ.

    سلام آقای امیر عزیز
    دو روز پیش همسرم به ویزا آفیس دمشق ایمیل زد جهت آخرین پیگیری ولی این دفعه برخلاف گذشته تاییدیه دریافت ایمیل برامون نیومد ! ؟ فکر میکنید دوباره ارسال کنیم بهتره ؟
    البته همون لحظه ی ارسال پیغام داد (نه با ایمیل) که تا 28 روز دیگه جوابتون رو میدیم
    یعنی یکی اونجا نشسته شیر یا خط میندازه کدوم یک از جوابهای همیشگی رو بفرسته؟
    تو صفید و شکیبا باشید یا تو مرحله ی بک گراندین و شکیبا باشید؟

    • امیر said,

      ژوئیه 21, 2010 در 5:56 ب.ظ.

      نه دوست عزیز دیگه نیازی به ارسال مجدد نیست. بعضی مواقع تائیدیه را دریافت نمیکنید که مهم نیست.
      امیدوارم که این دفعه جواب قانع کننده دریافت کنید !!!
      خوش باشی

  21. reza11000 said,

    ژوئیه 22, 2010 در 1:19 ب.ظ.

    اميرجان
    سلام
    اولا ديشب يكي از مشاورين ميگفت كه بصورت اتفاقي با اداره سيدني تماس تلفني در مورد يكي از موكلينش داشته و طي صحبتهاشون گفتن پرونده هاي وروديشون به شدت كاهش داشته و ميگفت حدود 90 درصد كاهش داشته. اين خبر خوبيه اگه صحت داشته باشه براي ماها.
    البته همين ايشون ميگفت 10 درصدي هم كه در حال ارسال هستند جز 13 يا 14 رشته باقي مونده هستند.
    ثانيا:
    من خودم شخصا كه به فروم سر ميزنم و سئوالاتي كه ميبينم و ميدونم كه در موردش قبلا از خودت يا از جاهاي ديگه يا از بوكلت ها اطلاع پيدا كرده ام ، دلم نمياد جواب ندم و اونهايي كه مطمئنم رو با اطمينان مينويسم و اونهايي كه نظر خودمه رو طبق راهنمايي شما مينويسم «به نظر من». اما گاهي ممكنه مثل يكباري كه خودت بهم گفتي ناخودآگاه اشتباه كنم.
    خواهش ميكنم اگه اشتباهي در فروم مرتكب شدم و ديدي حتما حتما در وبلاگم بهم گوشزد كني تا نكنه ديگران رو به اشتباه بندازم. مثل يكباري كه بهم گفتي و من سريع در فروم اشتباهي كه كرده بودم رو اطلاع دادم و به فردي كه سئوال كرده بود بصورت خصوصي هم ارسال كردم و خوشبختانه به موقع ديده بود و تشكر كرده بود. از اون موقع خيلي بيشتر در نوشته هام دقت ميكنم
    خوش باشي

    • امیر said,

      ژوئیه 22, 2010 در 1:41 ب.ظ.

      رضا جان این مشاورین کی میخواهند از این مزخرف گفتنشان دست بردارند؟؟؟!!!!
      من هم که هیچ تماسی با سیدنی کانادا ندارم ، میتونم حدس بزنم که آمار ورودی پرونده ها به شدت کاهش یافته ، این مورد را مگر پسر خاله باشند که از زبان آفیسر بتونند بشنوند؟؟!!! انشالله که بزودی خبر های خوبی دریافت خواهی کرد.
      در مورد اونجا هم شما همه جوره کارت درسته و من اصلا در مورد عملکرد شما هیچ صحبتی ندارم. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات غلط میدهند و تازه خودشان منتظر فایل نامبر سیدنی هستند !!!! . هیچ گونه نظارتی هم انجام نمیشه.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

