میخواستم بنویسم …….. !!!

میخواستم بنویسم «شوخی با متقاضیان مهاجرت به کانادا» ، اما پشیمون شدم.
خاطرتان باشه چند وقت پیش یک پست با همین عنوان نوشتم که در آن پست ، بعضی از دوستان با من دعوا کردند که چرا این حرف ها را میزنی ، ما به اندازه کافی در استرس هستیم ، جو را به هم میریزی و ……… .
در اینجا اعلام میکنم که این پست نه شوخی هست و نه جدی. فقط و فقط بستگی به برداشت خودتان دارد. اگر خواندید و دیدید که شوخی هست ، لبخندی بزنید و از کنارش بگذرید و اگر دیدید که جدی هست ، کمی تفکر کنید.
خاطرتان باشه ، خصوصا دوستانی که از پارسال با هم بودیم و اغلب وبلاگ نویس هم هستند ، اداره مهاجرت کانادا در ۹ ماهه اول سال گذشته میلادی ، پرونده تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا را خیلی سریع بررسی نمود و تماما ویزا گرفته و در حال حاضر در کانادا هستند که تعدادی ایرانی هم در آن جمع بودند. حالا چرا؟ چون نشان دهد که به حرفی که زده عمل کرده و پایبند هست ، و به تبع آن تعداد خیلی زیادی درخواست مهاجرت به سیدنی کانادا گسیل شد.
اعتمادها که کسب شد ، بامبول در آوردن ها شروع شد. هر چند وقتی هم که میبینند سر و صدا داره زیاد میشه ، چند تا مدیکال و پاسپورت ریکوست صادر میکنند و دوباره جو آرام میشه و آنها هم به کما میروند.
جدیدترین بامبول چیه؟ با تاخیر صادر کردن فایل نامبر دوم !!!
اولا فایل نامبر دوم نشان دهنده هیچ چیزی نیست و دریافت آن نباید خیلی خوشحال کننده باشد ، چون فقط رسید دریافت مدارک هست. سال گذشته در ظرف یکهفته و آن هم با پست دریافت میشد و الان بعد از چند ماه ، تازه با ایمیل !!!
میدونید چرا ، اینجوری دارند زمان میخرند ، چون در نامه فایل نامبر دوم نوشته که «از تاریخ این نامه» تا یکسال با ما تماس نگیرید !!!!! در صورتی که شخص جناب وزیر رسما اعلام کرده اند که تا حداکثر ۱۲ ماه ویزا خواهند داد !!!
بامبول بعدی چیه؟ سهمیه اعلام کردن برای مشاغل. میدونید یعنی چی خیلی راحت زمان میخرند و اگر کسی زیادی پیگیری کنه ، بهش میگن که «سهمیه امسال تمام شد».
جالب تر از همه ، آماری هست که تازه اعلام کرده اند که میتونید از اینجا آن را مشاهده کنید.
اگر دقت کنید ، میبینید که زمان بررسی پرونده در تمام دفاتر حداقل ۲ ماه نسبت به آماری که چند ماه پیش اعلام کردند ، افزایش داشته و اینجوری هم میخواهند زمان بخرند. شگفت انگیزتر از همه دفتر بوفالو هست که زمان بررسی تا تصمیم گیری را ۱۵ ماه اعلام کرده اند ، یعنی آقای وزیر رسما اعلام شکر خوردن کرده اند.
میدونید چرا حداقل افزایش زمان به دمشق تعلق داره؟
دلیلش را من میدونم اما به احتمال زیاد به خیلی ها بر میخوره ، پس پیش خودم میماند. (اگر شما نظر خاصی دارید ، به اشتراک بگذارید).

خلاصه کلام ، من شخصا اعتمادم به این سیستم و دولت از بین رفت و آینده خوبی را برای این قضیه در پیش رو نمیبینم و از همه مهمتر ، برای خودم که یکسال و نیم از عمرم را برای کاری که آینده آن مشخص نیست ، وقت گذاشتم ، متاسفم.
دوستان ساکن بریتانیا شاهد هستند که از این جماعت ، پدر سوخته تر در این دنیا وجود نداره. فکر میکردم که کانادایی ها بواسطه نزدیکی با امریکا و حشر و نشری که با آنها دارند ، کمی مرام و مسلک آنها را یادگرفته باشند اما مشخص شد که آنها هم از همین نطفه بریتانیا هستند !!!

دارم روش فکر میکنم ، احتمالا به نوشتن در ارتباط با این موضوع خاتمه خواهم داد.

خوش باشید

52 دیدگاه

  1. کارنو said,

    ژوئیه 28, 2010 در 9:44 ب.ظ.

    سلام، دیروز با یکی از بهترین دوستای دوران دانشگاهم در ایران حرف زدم بعد از سه سال انتظار استرالیا تصمیمشو عوض کرد ، گفت شما رو نمیخوایم به همین سادگی !حتی مدیکال هم داده بودن ، تمام روز داشتم به دوستم فکر میکردم،امیدوارم کانادا این کارو نکنه ،خیلی خیلی زیاد امیدوارم کانادا سر قولش بمونه. به نظر من کسانی که جدیدا میخوان اقدام کنند شاید بهتر باشه کبک رو انتخاب کنند. اینطور نیست ؟

    • امیر said,

      ژوئیه 28, 2010 در 10:30 ب.ظ.

      کارنو جان امیدوارم که این اتفاق برای هیچ کس نیفته. اگر دولت کانادا همان روز اول بجای گفتن ۶ تا ۱۲ ماه میگفت ۳ سال ، کسی مشکلی نداشت. اما وقتی میگن ۶ ماه و میبینی که ۶ ماهه هم تعدادی رفتند ، نتیجه این میشه که برای فرداش هم آدم نمیتونه تصمیم بگیره. حالا حساب کن هستند افرادی که ۱۳-۱۴ ماهه کاملا بلاتکلیف هستند.
      خوش باشی

  2. علی said,

    ژوئیه 29, 2010 در 3:46 ق.ظ.

    سلام
    نمیدونم چی بگم. من همیشه فکر میکردم مسئولین دولت کانادا آدمهایی منطقی و روشنی هستند چون کشورشون را دارند درست مدیریت میکنند که الان بالاترین شاخصه ها رو در دنیا داره جمعیت زیادی هم نداره سرزمینش هم که خدا کیلومتر مربع جا داره کلی پتانسیل نهفته داره واسه پیشرفت. کشورهایی مثل ایران که حکومت درست و حسابی ای ندارند عرصه رو بر مردم هر روز تنگ تر میکنند کلاً آدم اینجا دپرس میشه میخواد بره اونور آب که آرامش پیدا کنه حالا میبینه که اونا این کارها رو میکنند. فقط میشه گفت خدایا خودت بدادمون برس. از 2 طرف ما اسیریم. یک طرف قضیه مذهبی های خشک و متعصب و جاهل که قدرت دارند از اون طرف سکولارهایی که اونور آب ادعای آزادی و رعایت حال آدم رو می کنند.
    من نمیدونم چی بگم…. خودم هم میخوام یک روزی بیام کانادا

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 8:50 ق.ظ.

      علی جان اولا سیاست پدر و مادر نمیشناسه. در ثانی فکر نمیکنم به این خاطر و بدقولی در این زمینه ، عادلانه باشه که دیگر مراکز و سازمانها را در کانادا زیر سوال ببریم.
      شاید هم دارند ما را امتحان میکنند که ببینند چقدر تحمل داریم!!!
      انشاءالله که خیر هست.
      خوش باشی

  3. maryam said,

    ژوئیه 29, 2010 در 4:11 ق.ظ.

    salam agha amir
    valla chi begam.hagh ba shomast.vali to ro khoda naomid nashid..baz shoma englis hastid.maha chi begim ke bayad sharayete irano tahamol konim.??rasti shoma etelaati darbare digar keshvarha nadarid?masalan danmark?holand??????ye jaii faghat bara biron bodan az iaran.albate ma felan malezi hastim vali sale dige bayad bargardim.
    vali naomid nashid va ma ro tanha nazarid
    mamnoon

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 8:52 ق.ظ.

      مریم جان اروپا برای زندگی موقت بد نیست اما جایی برای اقامت دائم نیست!!!
      شاید سوئد بد نباشه ، چون دانشگاه هایش هم مجانی هست و میشه یک چند سالی هم اونجا سپری کرد ، اما باید فکر اساسی کرد.
      خوش باشی

  4. maryam said,

    ژوئیه 29, 2010 در 4:19 ق.ظ.

    salam mojadad
    rasti amirjan dar morede Qebeq az koja mitonam etelaat be dast biaram??????
    feker konam bayad be fekre gozineye dovom ham bashim
    mersi

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 8:54 ق.ظ.

      مریم جان میتونی از نیلوفر عزیز (خاطرات نلی و باسی) و یا صحرا عزیز(مهاجر کبک) سوال کنی.
      خوش باشی

  5. صحرا said,

    ژوئیه 29, 2010 در 5:11 ق.ظ.

    سلام امیرآقا
    اتفاقاً دیروز همین را به همسرم می گفتم که دیر آمدن فایل نامبر دوم برای این است که زمان بخرند، حرف شما کاملاً درست است. اما در عین حال یک واقعیت را هم باید در نظر داشت که دولت کانادا وقتی لیست مشاغل را اعلام کرد انتظار داشت تعداد متقاضیان شکسته شود که این اتفاق عملاً نیفتاد و لذا با محاسبات نادرست زمان بررسی را 6 تا 12 ماه اعلام کرد و بعد مثل خر در گل ماند. بهتر بود تعداد کارمندهایشان را بیشتر می کردند تا زیر قولشان نزنند. یاد شهردار تهران افتادم که به مدیرهایش می گوید سرتان برود قولتان نرود، تا اعتماد مردم را از بین نبرید. حال شما هم که بعد از یک سال و اندی اینقدر اعتماد جماعت وبلاگی را جلب کرده اید حیف است که اینجا را ترک کنید. در ضمن وقتتان تلف نشده است چون به بسیاری از هم وطنان کمک کرده اید.
    مثلاً یکی از دوستان من که روانشناس است خواسته است از شما مطلبی را بپرسم (خدائیش خیلی معروف شدی ؛-)) ایشان 4 سال در بیمارستانی کار می کرد که زیر نظر بنیاد شهید است. بنیاد مذکور حاضر شده تنها یک سال سابقه کار به وی بدهد. در ضمن در مراکز خصوصی هم به صورت پاره وقت کار می کرده است. حال سوالش این است که آیا سابقه کاری که در بنیاد شهید دارد تأثیر منفی بر روی پرونده اش دارد یا خیر؟
    موفق باشی امیر خان

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 8:58 ق.ظ.

      ممنونم صحرا جان ، تنها دلخوشیم دوستان اینجا هستند ، وگرنه از هرچی دروغ و دروغ گوئی متنفرم . حالا از جانب هر شخص و یا مقام مسوول باشه.
      اون سابقه کار تاثیر منفی نداره و احتمال اینکه جزو مشاغل دولتی و خاص هست ، بک گراند چک ایشان طولانی شود ، هست.
      خوش باشی

  6. مری said,

    ژوئیه 29, 2010 در 6:16 ق.ظ.

    سلام کارنو و امیر جان: من همون دوست کارنو هستم که شرایط ما را در بالا ذکر کرده.ما هم اول که برای استرالیا اقدام کردیم گفتند حداکثر 15 ماه ولی بعد از 3 سال ما را refund کردند. حالا بگذریم . کارنو از دوستان صمیمی من هست و به من گفت که شما اطلاعات خوبی دارید و من می تونم از کمکتون استفاده کنم.من الان می خوام واسه کانادا اقدام کنم ولی نمی دونم که برای کبک اقدام کنم یا فدرال؟ شرایط هر دو را دارم. با دو تا وکیل مشورت کردم. من 1 مدرک فوق دیپلم کامپیوتر دارم و 1 لیسانس مترجمی زبان آلمانی. برای فدرال اگه بخوام اقدام کنم: یکی از وکیلها میگه فوق دیپلم من 2 امتیاز داره و یکی میگه فوق دیپلم امتیاز نداره. اگر فوق دیپلم من امتیاز داشته باشه من 67 امتیاز را میارم و الان سریع می تونم اقدام کنم. ولی اگر امتیاز نداشته باشه باید دوباره آیلتس بدم که نمره بالاتری بیارم.
    کبک: با وکیا مشورت کردم گفت امتیازم بالا میشه چون 6 امتیاز بخاطر مترجمی می گیرم و فقط لازمه که برای فرانسه 4 امتیاز بیارم.

    منتها به من گفت که کبک طولانی تره و 2 سال طول میکشه ولی فدرال با این شرایط جدید 1 سال طول میکشه.

    حالا به نظر شما چه کنم؟

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 9:03 ق.ظ.

      مری جان در مورد کبک و شرایط امتیاز دهی آنها من اطلاعاتی ندارم.
      اما آیا شغل شما جزو لیست مشاغل هست؟
      میدانید که کل دوره فدرال هم از یک سال بیشتر خواهد شد؟ (شواهد اینجور نشان میدهد).
      چون شما ۲ مدرک دانشگاهی دارید ، به احتمال خیلی زیاد ۲۲ امتیاز تحصیلی را خواهید گرفت.
      ولی یک سوال ، با توجه به اینکه سیستم مهاجر پذیری استرالیا خیلی سخت هست و شما هم پذیرفته شدید ، پس فکر نمیکنم که مشکل کسر امتیاز داشته باشید. امتیاز استرالیا چند بود برای شما ؟ ۱۲۰ یا بیشتر؟
      در هر صورت فکر نمیکنم برای فدرال مشکلی داشته باشید.
      خوش باشی

      • مری said,

        ژوئیه 31, 2010 در 6:05 ق.ظ.

        ممنون از پاسختون. در مورد استرالیا شوهرمmain applicant بود ولی اینجا من می خواتم بشم.چون رشته اون توی لیست نیست.یعنی شما میگید فوق دیپلم من هم امتیاز داره؟ اگه این را بفهمم تکلیفم معلوم میشه

      • امیر said,

        ژوئیه 31, 2010 در 9:43 ق.ظ.

        مری جان امتیاز مدرک شما ۱۵ هست.
        خوش باشی

  7. فرهنگ said,

    ژوئیه 29, 2010 در 6:20 ق.ظ.

    من روزی که اقدام کردم، مطمئن بودم که این قضیه اگر شدنی باشه پروسه بررسی‌اش کمتر از دو سال نخواهد بود.
    ولی خب الان شرایط زندگی خودم طوری شده که نمی‌تونم اینقدر هم صبر کنم. از طرفی شغلم هم از لیست خارج شده و زیاد آزادی انتخاب ندارم…

    به هر حال امیدوارم روند کار برای همه از این بدتر نشه.

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 9:07 ق.ظ.

      امیدوارم فرهنگ جان اما من بر عکس شما فکر نمیکردم که اینقدر راحت با آمار بازی کنند ، آدم از هر کس یک انتظاری داره!!!
      خوش باشی

  8. صبا said,

    ژوئیه 29, 2010 در 6:22 ق.ظ.

    خیلی نا امیدانه گفتی، و من نمی دونم چی باید بگم، چیو باور کنم… فقط می بینم حداقل یک ساله که بلاتکلیفم…

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 9:09 ق.ظ.

      صبا جان خود تو جزو همان افرادی هستی که الان باید ویزا داشته باشی ، اما هنوز این پراسس هم نشدی.
      امیدوارم که به خود بیایند و بیشتر از این با اعصاب و زندگی شما بازی نکنند.
      خوش باشی

      • صبا said,

        ژوئیه 31, 2010 در 6:19 ق.ظ.

        درسته، من فکر می کردم عید 89 در کانادا خواهم بود! حدود دو هفته پیش به سوریه ایمیل زدم اما هنوز که خبری نیست…!

      • امیر said,

        ژوئیه 31, 2010 در 9:46 ق.ظ.

        اگر نجنبند ، خدایی نکرده عید ۹۰ هم ایرانی!!!
        خوش باشی

  9. پژمان said,

    ژوئیه 29, 2010 در 8:17 ق.ظ.

    آقا امیر کانادا نزدیک به آمریکاست اما بریتانیا به کانادا نزدیک تره اصلا بریتانیا به همه کشورا نزدیک تره نسبت به آمریکا به ایران که از خود ارانی ها هم نزدیکتره بهشون.

    به هر حال هر پولوتیکی تو بریتانیا میتونه یه عکس العمل تو بقیه کشورا باشه.

    در رابطه با جناب آقای وزیر مهاجرت کانادا هم که تا حالا کدوم حرفشون به حقیقت پیوسته که منتظر باشیم وعده 6 ماهه ایشون درست باشه .

    اون چند نفریم که رفتن حتما آفیسرشون مستقیما خود آقای وزیر بودن تا حداقل حرفش واسه چند روزی اعتبار داشته باشه.

    نظر من هم جدا» جدی و حتما شوخی بود …

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 9:12 ق.ظ.

      پژمان جان ما با امریکا ۸ ساعت پرواز فاصله داریم ، کانادا ۱ ساعت زمینی !!!
      انشاءالله که خیلی حرفش با عملش اختلاف نداشته باشه.
      خوش باشی

  10. maryam said,

    ژوئیه 29, 2010 در 10:11 ق.ظ.

    سلام امیر اقا
    ممنونم بخاطر پاسخ های سریعت.در هر صورت هر اتفاقی بیفته خوبی ها وکمکهای شما برای ما فراموش شدنی نیست.چه بریم کانادا چه نریم.
    خوش باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 10:44 ق.ظ.

      ممنونم از لطفت. انشاءالله خواهید رفت و زندگی زیبایی را آغاز خواهید کرد.
      خوش باشی

  11. علی said,

    ژوئیه 29, 2010 در 11:06 ق.ظ.

    امیر جان واقعا گلی .
    1 ساله منتظر مدیکال کبکم. باورت میشه هر روز به وب لاگت سر می زنم. شاید بقیه می گن بیکارم. ولی به خدا از بی تکلیفی و اینکه می بینم همه دارن با ریشخند به سکونم نگاه می کنن داره گریم می گیره

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 11:30 ق.ظ.

      ممنونم علی جان. حتما در مرحله بک گراند چک مسخره هستی !!! چه میشه کرد؟ راهی هست که انتخاب شده و باید کمی بیخیال شد. البته اگه بشه!!!
      خوش باشی

  12. ژوئیه 29, 2010 در 11:26 ق.ظ.

    ما که نا حالا گه زده شده به زندگیمون سر این مهاجرت و مسخره عام و خاص شدیم و هرکی برحسب اتفاق ما رو می بینه میگه: واااااااا شما تو ایران چه می کنین؟!!!! ما در ایران انتظار می کشیم ما در ایران انتظار می کشیم ما در ایران گوشهایمان دراززززززززز است ما در ایران انتظار می کشیم تا به کانادا برویم تا معلوم نیست که در آنجا چه بلایی سرمان بیاید ما انتظلر می کشیم برای یک آینده گنگ و نامعلوم فکر کنم دیگه معتاد شدیم هی هی هی انتظار بیا بکشمت داداش

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 11:32 ق.ظ.

      شرایطتان قابل درک هست. فقط خدا کنه پس از این همه مدت انتظار و بلاتکلیفی که بالاخره بسر خواهد آمد و خواهید رفت ، توی ذوقتان نخوره.
      خوش باشی

  13. ali 2 said,

    ژوئیه 29, 2010 در 11:36 ق.ظ.

    سلام امیر جان عزیز
    آقا من یه پیشنهاد داشتم : نظرت چیه که یه جائی و یا یک فایلی تشکیل بدیم که ایرانی های منتظر توش ثبت نام کنن و تاریخ فایل نامبر دومشون رو بدن و در نهایت برای وزیر مهاجرت ارسالش کنیم … چون من تنها راه حال رو تو این میبینم که همه با هم اعتراض کنیم و اینجوری تاثیرش بیشتر خواهد بود
    ما که ۱۴ ماه است که این پراسس هستیم و همون طور که میدونی حتا جواب ایمیل ما رو هم بعد از ۱.۵ ماه ندادن .
    شاد باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 11:50 ق.ظ.

      علی جان متاسفانه ما ایرانی ها با هم هماهنگ نیستیم. من چند وقت پیش گفتم که اگر از این انتظار خسته شدید با نامه پیگیر باشید. اول به شخص وزیر ، اگر جواب بیربط داد ، نخست وزیر اگر باز هم جواب درستی نگرفتید ، مجلس نمایندگان و مطبوعات. خلاصه میشه دولت را به چالش کشید. شرایط کانادا با ایران خیلی خیلی متفاوت هست. بعضی ها موافقت کردند و داشت یک کارهایی انجام میشد که یکهو یه مدیکال و چند تا فایل نامبر اومد و همه شل شدند!!! اینجوری به راحتی دارند ایرانی ها را سر میدوانند. ظاهرا فقط دوست داریم غر بزنیم و آنها هم این را میدانند!!! ظاهرا زیاد با این انتظار مشکلی نداریم!!!
      خوش باشی

  14. ژوئیه 29, 2010 در 12:46 ب.ظ.

    امیر جان من که کاملا حرفات رو قبول دارم!
    همون موقعی هم که گفتی من ایمیل زدم و گفتن که تو صفم! دوباره هم زدم و با نامه فرمت جدیدشون!!!! گفتن که هنوز تو صفممممممممممممم! این چه صفیه که ما نمیدونیم!!!! 11 ماه پندینگ فکر کنم خیلی داغون باشه ، نه؟؟

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 12:57 ب.ظ.

      رعنا جان تو هم مثل صبا عزیز جزو افرادی هستی که باید تا الان در کانادا میبودید البته اگر به قولشان پایبند بودند. چند وقت دیگه جواب میدن که در بک گراند چک هستید !!!!!
      یا باید هیچ نگید و صبر کنید ، یا باید فکر اساسی کنید.
      خوش باشی

  15. جلیله said,

    ژوئیه 29, 2010 در 1:12 ب.ظ.

    نه تو رو خدا امیر جان! شما هم درو تخته کنی که دیگه کی به ما امید بده؟ من در ادامه و تایید فرمایشات شما پستی گذاشتم. واقعا فرستادن نامه پیگیری تاثیر گذاره. من یه سری ایمیل از افراد پارلمان و افراد مخالف پارلمان ولی قدرتمند دارم که در ادامه پستم الان اضافه میکنم. فقط لطفا شما هم همونها رو دوباره بذارید تا دوستان برای اونها ایمیل بزنن. ما برای روش خودمون با این افراد کلی مکاتبه کردیم و واقعا من دیدم چه طور مخصوصا بعضی از افراد مخالف پارلمان پیگیری کردن. اونها منتظر گرفتن نقطه ضعف از پارلمان دولتن و واقعا قدرت هم دارن و ممکنه حتی کار رو به روزنامه ها بکشونن.
    چون وبلاگ شما پربازدیدکننده هست انعکاسش از طرف شما مفیدتره.
    در ضمن من هدفم اینه که بعد از رسیدن به خاک کانادا (فقط امیدوارم برسم)، موضوع کیس خودمون منظورم بلائیه که سر کلاینت های روش ما آوردنو، به روزنامه ها بکشونم و اگه تونستم و هزینه خیلی زیادی نبره دولتو به دادگاه بکشونم. کسانی که منو میشناسن میدونن واقعا اینکارو میکنم. من یکی نمیتونم نسبت به بدقولی ها و بلانسبت خر فرض کردنها و کلاه گذاشتن ها بی تفاوت باشم. خلاصه اگه با یه روزنامه کشوندن و شکایت معمولی به هدفم رسیدم که چه بهتر، اگه نه یه کیس حقوقی راه میندازم و از دولت بابت کلاه بزرگی که سر ما گذاشت شکایت میکنم!!!!
    من نمیدونم این چه منطقیه که خلافهایی رو کارمندای اداره مهاجرت استانی بکنن بعدش تقاصش و هزینه هاشو من مهاجر اینور دنیا تقبل کنم!!!!!!!!!

    موفق باشی

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 1:42 ب.ظ.

      اطاعت امر میکنم و سعی میکنم علیرغم تنفری که از دروغ دارم ، فعلا ادامه بدم و یک پست هم جداگانه در این مورد میگذارم. امیدوارم که شرایط تغییر کنه چون داره حالم بد میشه.
      خوش باشی

  16. معصوم said,

    ژوئیه 29, 2010 در 1:26 ب.ظ.

    سلام امیر خان.امیدوارم سلامت باشید .یه سوال داشتم.پاکت ریز نمرات من و همسرم چون مال سالها پیشه از بین رفته.دارالترجمه به ما گفت ایرادی نداره ما خودمون براتون مهر میکنیم و مشکلی پیش نمیاد اما من شنیدم که ریز نمرات باید در پاکت ممهور دانشگاه باشه.رفتیم امور بین الملل دانشگاه آزاد گفتن ما این کاررو میکنیم اما چیزی دست شما نمیدیم خودمون براتون میفرستیم جداگانه بره یا تمام مدارکتون رو بیارید همراه اینا باهم براتون بفرستیم.تازه گفتن که برای دانشگاههای خارج از کشور این کاررو میکنن(نمیدونم که برای اداره مهاجرت کانادا هم میفرستن یا نه؟)چه کار باید بکنم شما به مورد این چنینی برخورد کرده بودید؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 1:44 ب.ظ.

      پاکت ریز نمرات از بین رفته؟؟!!
      عزیز من اصلا به پاکت نیازی نیست. اگر به زبان انگلیسی هست و اصل هست ، به دارالترجمه بده تا یک نسخه سرتیفاید کپی برایت تهیه کند و آن را بفرست. اگر هم به فارسی هست ، ترجمه آن را بفرست.
      خوش باشی

  17. ندا said,

    ژوئیه 29, 2010 در 6:53 ب.ظ.

    سلام
    کمک!
    من میخوام اسپانسر همسرم بشم.
    همسر من الان دانشجو هست و به همین دلیل فقط پاسپورت زیارتی معتبر داره. آیا میتونه فعلاً کپی همین پاسپورت رو برای تشکیل پرونده بفرسته و بعد که میخواد ویزا بگیره پاسپورت جدید بگیره؟
    چون تا جواب پرونده ی اسپانسرشیپ بیاد سربازی همسرم هم تموم شده و اون موقع میتونه درخواست صدور پاسپورت بده.
    امکانش هست که فعلاً پرونده اش رو با کپی همین پاسپورت زیارتی معتبر راه بندازه و بعداً که پاسپورت ریکوئست میشه پاسپورت جدید براشون بفرسته؟
    خیلی ممنون

    • امیر said,

      ژوئیه 29, 2010 در 7:47 ب.ظ.

      ندا جان اینجور که من متوجه شدم شما اقامت دائم کشوری را دارید و میخواهید برای همسرتان که جدیدا ازدواج کرده اید هم اقامت بگیرید.
      اگر اینجور هست که من در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم و نمیتونم کمک زیادی باشم. بهتر است از کسانی که در این زمینه اطلاعات کامل دارند ، سوال کنید.
      خوش باشی

  18. ندا said,

    ژوئیه 30, 2010 در 4:41 ق.ظ.

    بله دقیقاً همین طوره، اقامت دائم کانادا رو دارم و میخوام برای همسرم هم اقامت بگیرم.
    خیلی ممنون، چشم، مرسی
    موفق باشین

    • امیر said,

      ژوئیه 30, 2010 در 9:33 ق.ظ.

      موفق باشید.
      خوش باشی

  19. خسرو said,

    ژوئیه 31, 2010 در 4:47 ق.ظ.

    امیر جان سلام

    به جون خودم اعصاب خراب خراب ……

    بابا این نامردا چرا با ماها اینجوری میکنن من 7 ماه از فایل نامبر دومم میگذره هنوز

    in process هم نشدم به خدا اصلا هیچ برنامه ریزی دیگه نمیتونم بکنم از دستم در رفته

    حالا هم که میبینم بچه های دیگه 12 ماه و 14 ماهه که منتظرن دیگه قاطی میکنم

    نکنه از طرف دولت سفارشمونو کردن به کانادا ؟

    به هر حال دوست داریم و منتظریم که یه اتفاق خوب برای همه منتظرای مدیکال و فایل نامبر

    ها و …….بیوفته .

    بدرود

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 9:35 ق.ظ.

      خسرو جان یقین دارم که اگر فشار ها بیشتر شود ، شرایط به نفع ایرانی ها تغییر خواهد کرد.
      خوش باشی

  20. سپیده said,

    ژوئیه 31, 2010 در 4:49 ق.ظ.

    سلام

    من با نوشته های شما کاملا موافقم …………………………………………………………
    ومن از اون کسایی که می خواستن مثل ویزا کانادا سایت درست کنند و مشخصات کسایی که کارشون دیر شده جمع اوی کنند استقبال میکنم البته خودم در اون مرحله نیستم ولی اگه مال من دیر بشه حاضرم همکاری کنم
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 9:38 ق.ظ.

      سپیده جان محور تعیین کردن برای این کار زیاد مشکل نیست ، مساله این هست که همه با هم هماهنگ نیستیم. شما هم اگر خارج بودید میدانستید که باید و باید دنبال حقتان باشید و هیچ کس بخاطر آن شما را بازخواست نخواهد کرد.
      خوش باشی

  21. مهتا said,

    ژوئیه 31, 2010 در 7:54 ب.ظ.

    با سلام
    من 3 ماه ونیمه که فایل نامبر دومم رو گرفتم .وقتی می شنوم که بعضی دوستان 14 ماهه که منتظر هستند واقعا نگران می شوم که نکنه اصلا کانادا می خواهد پرونده مهاجرت راببندد ودیگر به این سادگی ها مهاجر نپذیرد.چون قوانین راهم که جدیدا سخت تر کرده است .به نظر شما چقدر احتمال دارد که کانادا تصمیم بگیرد دیگر مهاجر نپذیرد وهمه پرونده ها را ریجکت کند؟

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 9:39 ب.ظ.

      مهتا جان این مورد اصلا امکان نداره ، احتمال طولانی شدن پروسه هست اما اینکه بخواهند دیگر مهاجر نگیرند ، اصلا نیست.
      خوش باشی

  22. مهتا said,

    ژوئیه 31, 2010 در 10:05 ب.ظ.

    والا اینقدر لفتش می دهند که من شب روز خواب ریجکت شدن واز این جور چیزها می بینم .راستی من یه سوال خاص دارم .پرونده من همه چیزش تکمیله ومن 72 امتیاز دارم و زبانم هم نمرش خوب بوده و دلیلی واسه ریجکت نمی بینم منتها یک چیز ذهن من را مشغول کرده است .ما وقتی گردش حساب را دادیم حدود 6 میلیون ریالی بود وحدود 10000دلار هم در حساب دلاریمون داشتیم .وکیلمون به ما گفت ممکن است شک کنند که چرا شما حساب دلاری دارید و بعدا از ما توضیح بخواهند وبه همین دلیل یک نامه نوشت وهمراه مدارکمان فرستاد. دراین نامه نوشت که چون من در آمریکا یک خاله ویک دایی دارم و به تازگی ازدواج کرده ام این دلارها هدیه عروسی خاله وداییم هست واسم خاله ودایی من راهم در نامه نوشت . البته تمام این ها حقیقت دارد ومن واقعا خاله ودایی در آمریکا دارم و تازه هم ازدواج کردم.حالا سوال من این است که نکند افسر بگوید چون من در آمریکا فامیل نزدیک دارم پس می خواهم از کانادا به عنوان پلی برای رفتن به آمریکا استفاده کنم وبه این دلیل من را ریجکت کند.

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 10:21 ب.ظ.

      نه مهتا جان نگران این قضیه هم نباش. همه در امریکا یک فامیلی دارند و این موضوع مشکلی ایجاد نمیکنه. البته نوشتن آن نامه هم ضرورتی نداشت.
      خوش باشی

  23. سپيده said,

    آگوست 1, 2010 در 4:39 ق.ظ.

    سلام

    مدارك مهر وزارت خارجه را نمي خواد ولي دادگستري مي خواد در ضمن مدارك تحصيلي مهر وزارت علوم ميخواد درست ميگم؟

    يك سوال ديگه مدارك ازدواج مثل قباله تمام صفحات بايد ترجمه بشه هر داالترجمه يك چيزي مي گه در ضمن من شيراز هستم اينجا دارالترجمه ها خيلي چيزي نمي دانند.

    مرسي

    • امیر said,

      آگوست 1, 2010 در 1:55 ب.ظ.

      بله کاملا درسته.
      سپیده جان مترجم رسمی تا دوره های خاص و مخصوص این قشر را در تهران نگذراند ، اجازه ترجمه بهش نمیدهند.
      کل سند ازدواج باید ترجمه بشه. خود مترجم میداند که چکار باید بکند.
      خوش باشی

  24. سپیده said,

    آگوست 2, 2010 در 9:21 ق.ظ.

    سلام

    مهر وزارت علوم هم نیاز نیست در واقعه دارالترجمه الزام کرده وگرنه برای مهاجرت نیاز نیست دارالترجمه گفت برای اینکه مدارک جعلی زیاد شده این کار نیاز است و گرنه سفارت و اداره مهاجرت نیاز نداره ومهر دارالترجمه ودادگستری کافیه

    درست می گه؟

    • امیر said,

      آگوست 2, 2010 در 11:27 ق.ظ.

      درسته سپیده جان. تا مهر وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ، پشت مدارک تحصیلی نقش نبندد ، ترجمه را دادگستری تائید نمیکند.
      خوش باشی


برای امیر پاسخی بگذارید لغو پاسخ