نجابت هم حدی داره !!! – قسمت دوم

۱- دوستانی که مدارک خود را به سیدنی کانادا ارسال کرده اند و تا به این لحظه فایل نامبر خود را دریافت نکرده اند و زمان لازم جهت بررسی مدارک ارسالی بر اساس پیش فرض های خود و اداره مهاجرت و تجربه دیگران ، سپری شده است ، در صورتی که تمایل به تماس با اداره مهاجرت مستقر در سیدنی کانادا را داشته باشند ، آدرس و مشخصات این اداره به شرح زیر میباشد:

Citizenship & Immigration Canada
Case Processing Centre
P.O. Box 7000
47-49 Dorchester St.
Sydney, Nova Scotia
B1P 6V6

Scot Stevens : Administration Officer
Tel: 902-564-7819
Fax: 902-564-3207
E-mail: scot.stevens@cic.gc.ca

این مشخصات مدیر آن اداره هست. یک شماره تلفن دیگه هم هست که نیاز به توضیح داره بدین شرح:
خودتان مستقیما باید تماس بگیرید چون یکسری اطلاعات شخصی از شما خواهند خواست. فقط احتمال داره که حدود ۲۰ دقیقه مجبور باشید که پشت خط منتظر بمانید تا جواب لازم را بگیرید . شماره تلفن مربوطه این هست:
۰۰۰ – ۹۴۴۴ – ۶۱۳ – ۰۰۱ پس از آن به ترتیب اعداد ۱ و ۲ و ۱ و ۲ و ۱ را انتخاب کنید تا ارتباط با شخص مربوطه برقرار شود.

۲- این هم وبسایت شخصی وزیر محترم مهاجرت کانادا هست. بروید و هر چی یادگاری که دوست دارید ، روی دیوارش بنویسید.

خوش باشید

پی نوشت:
یک موقع اشتباه نشه ، من کلا آدم راز نگهداری هستم و امکان نداره راز و مسائل محرمانه کسی را برملا کنم ، تحت هیچ شرایطی. اما به این اصل هم اعتقاد دارم که با هر کس باید مثل خودش رفتار کرد. اگر برای هموطن من ارزش و احترام لازم را قائل بودید ، هیچ زمانی مسائل محرمانه شما را برملا نمیکردم.

36 دیدگاه

  1. مجيد said,

    ژوئیه 31, 2010 در 7:03 ق.ظ.

    من به هر دو ايميل وزیر نامه فرستادم. توش شکایت کردم که دمشق خیلی کند کار می کنه و…
    البته من خودم هنوز فايل نامبر اول رو نگرفته ام.

    مجید

    ايميلهاي وزير:
    kennej@parl.gc.ca
    Minister@cic.gc.ca

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 9:55 ق.ظ.

      مجید جان احتمالا به شما پاسخی نمیدهند ، چون باید پرونده داشته باشید.
      خوش باشی

    • پیمان said,

      اوت 1, 2010 در 2:06 ب.ظ.

      سلام

      من 4 ماه پیش به همین آدرس ایمیل زدم 2 بار هم ریماندر زدم. بار دوم ایمیل من رو بلوک کردند و برگشت می خورد. دوباره از یک آدرس دیگه زدم… هیچ خبری نشد که نشد.. بعد 4 ماه از سوریه ایمیل اومد که فایل شما در حال بررسی است و دیگر به وزیر نامه نزنید…. همین…!!!
      ما سرمایه گذاری اقدام کردیم.. 150000 دلار دادیم .3 ساله ما رو نگهداشتند….
      حالا یا بهشون بر خورده و ردمون می کنن یا بیشتر طولش میدن…
      ممنون

      • امیر said,

        اوت 1, 2010 در 2:11 ب.ظ.

        جدی میگی پیمان جان؟؟؟!!!
        جالبه ، اما یکی از دوستان که همین چند وقت پیش جواب گرفته بود.
        نه مطمئن باش که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
        خوش باشی

      • پیمان said,

        اوت 1, 2010 در 8:17 ب.ظ.

        سلام
        من میخواستم در مورد این کامنتی که گذاشتم یک کم بیشتر توضیح بدم… اینکه جواب ندادن یعنی اینکه وزیر جواب نداد ولی ایمیل منو به سوریه فرستادند و اونها مجبور شدن که پاسخ بدن و محترمانه از من خواستند که دیگه به نماینده مجلس و وزیر نامه نزنم …. در ضمن این رو هم بگم که بعد از یک ماه از ایمیل سوریه ازم آپ دیت مدارک خواستند … من هم فکر میکنم نامه نگاری حتما جواب میده ولی باید محترمانه و با منطق و حق خواهی باشه و مرتب پیگیری ارسال شود… گفتم یه موقع سوء تفاهم نشه که نامه نگاری جواب نمیده…..
        حتما جواب میده .. دیر یا زود…
        ما چند نفر هستیم که بروش سرمایه گذاری برای پرینس ادوارد اقدام کردیم و 2 سالی پرونده ها مونده بود و گفته بودند باید 5 سال صبر کنیم… نامه نگاری که کردیم…. با کلی ریماندر بالاخره کارها راه اوفتاد… بنابراین اگر جوابی به ایمیل نمیدن یا بلوک می کنن.. دوباره از ایمیل دیگه ای بزنید.. این معنی اش اینه که حق با شماست و جوابی ندارن که بدن و کلافه شدن…. حتما ایمیل منطقی و محترمانه…. مجبورمیشن کاری انجام بدن…یا حداقل دیگه اسم ایرانی اومد میگن ایرانی پیگیره و بیخود بهش وعده الکی ندیم که پاشنه در رو مکنه…!!
        همین
        خوش باشید..

      • امیر said,

        اوت 1, 2010 در 9:59 ب.ظ.

        ممنونم پیمان جان از توضیحاتت.
        من دقیقا متوجه منظور شما شدم و توضیحات شما کاملا رسا و شیوا بود. مسلما پیگیری جواب خواهد داد.
        خوش باشی

  2. reza1100 said,

    ژوئیه 31, 2010 در 9:28 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    خيلي باحالي . فقط كم مونده شماره شناسنامه و تاريخ عقد كنون وزير مهاجرت رو گير بياري ( شايدم تا الان اونم گير اورده باشي)
    در مورد پست خصوصيت سعي كردم اشتباه اون بنده خدارو اصلاح كنم. گفتم بهتره من مثل خودشون باهاشون برخورد نكنم .
    بابا اين گزارش دمشق همش سوتيه . مثلا تو رديف ويزا آفيس دمشق هم در بخش 70 درصد و هم در بخش 50 درصد نوشته 7 ماهه طول ميكشه. شايدم من متوجه منظورشون نميشم.
    در ضمن اينها اينقدر گيج تشريف دارن نرخ مبلغ ارز ريال رو به دلار دارن يا نه؟ اخه من تبديل ارز رو براشون نفرستادم.
    كلا براي همه چيز ممنون – خيلي آقايي

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 10:01 ق.ظ.

      رضا جان چند تا عدد جور کردن و چپوندن تو این لیست فقط جهت پر کردن لیست. هیچیش جور نیست.
      نرخ تبدیل ریال به دلار را دارند و نیازی به ارسال نبود.
      خوش باشی

  3. maryam said,

    ژوئیه 31, 2010 در 10:08 ق.ظ.

    سلام اقا امیر
    دست شما درد نکنه
    البته من که هنوز مدارک رو به سفارت نفرستادم ولی اگه یه کم دیر کردن سریع پی گیری میکنم.ممنون از لطف شما

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 10:13 ق.ظ.

      خواهش میکنم مریم جان. یکدوستی برای شما کامنت گذشته بود ، دیدیش؟ پست قبلی بود فکر کنم.
      خوش باشی

  4. محبوبه said,

    ژوئیه 31, 2010 در 5:33 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    من یادمه که پارسال خواهرم منتظر مدیکال بود برای استرالیا. چون خواهرم و خیلی از دوستاش برای مدیکال زیاد انتظار کشیدن، یه نامه ترتیب دادن از طریق فروم my grant helpو همه اونو امضاء کردن و فرستادن دفتر مهاجرت تو استرالیا. اونا هم از ترس آبروشون به سرعت شروع به بررسی مدارک مهاجرین کردن. و خواهرم هم زود ویزاشو گرفت و رفت.
    من تازه فایل نامبر دوم رو گرفتم و فکر نمیکنم اعتراض من الان خاصیتی داشته باشه. ولی اگه یه کار دسته جمعی بود من هم دوستانم رو تنها نمی زارم.
    ممنون از پست خوبی که گذاشتی.

    • امیر said,

      ژوئیه 31, 2010 در 6:58 ب.ظ.

      ممنونم محبوبه جان.
      قطعا بی تاثیر نخواهد بود.
      خوش باشی

  5. کارنو said,

    اوت 1, 2010 در 12:34 ق.ظ.

    من تجربه خودم رو مینویسم نمیدونم برداشتها چطور باشه ، وقتی ما (من و همه دوستای ایرانی و غیر ایرانیم در کی یف که برای کبک اقدام کرده بودیم بعد از قبولی) مدارک رو به فدرال دادیم یه برگه دادن دستمون که شماره فایل نامبر فدرال بود و نوشته بود 18 تا 21 ماه طول میکشه تا پرونده شما بررسی شه ، تو سایت رسمی نگاه میکردم نوشته بود 15تا 21 ماه ، مینیمم و ماکزممه ، ولی تو سایت همون جا زمان برای سوریه رو 9تا 15 ماه نوشته بود. در حالی که ماهایی که در کی یف بودیم همگی سر 11 ماه مدیکال گرفتیم و (تازه من که دو بار تغییرات جدی تو فایلم داده بودم سر 17 ماه )بقیه دوستان 16 تا 15 ماهه ویزا گرفتن. نتیجه ایی که من میگیرم اینه که تو سایت برای سوریه نوشته 9 ولی بخوانید 15 . و 15 را بخوانید 21 .دلیلش چیه نمیدونم. البته یه درصد کمی از سوریه زود ویزا گرفتن .

    • امیر said,

      اوت 1, 2010 در 1:52 ب.ظ.

      ممنونم کارنو جان. ظواهر امر نشان میده که این آمار درست نیست و واقعیت چیز دیگری هست.
      خوش باشی

  6. سیمین said,

    اوت 1, 2010 در 8:44 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    من اول که پستتونو راجع به وقت کشی اداره مهاحرت کانادا خوندم .. احساس کردم شما یکمی منفی نگر شدید منو ببخشید
    ولی جالبه که درست روز بعدش برام میل اومد که اداره مهاجرت بدلیل دسیدن دخترم به 18 سالگی پروندمو ریجکت کرده و بعد از اعتراض به تاریخ ارسال پرونده قبل از رسیدن به این سن دوباره جواب داده پس باید مدرک زبان ایلتس ارایه بدم که بازهم بدلیل اینکه قبل از این تغییرات مدارکم به سیدنی ارسال شده منتظر جوابشون هستم و امیدوار به موفقیت … بعبارتی بعد از گذشت حدود 4 ماه هنوز از فایل نامبر اول خبری نیست و همون لحظه بیاد شما افتادم که الحق گفته هاتون چه به طنز و چه جدی کاملا حقو بجاست … خیلی از زحماتتون ممنون …شما برامون سنگ صبور و راهنما هستید… براتون صمیمانه بهترینها رو ارزو میکنم

    • امیر said,

      اوت 1, 2010 در 1:59 ب.ظ.

      ممنونم سیمین جان. یقین بدار که موفقیت پیش رییی شماست اگر از پای ننشینید.
      من کلا سعی میکنم که واقع بین باشم. سعی میکنم که هر آنچه هست را بنویسم ، چه منفی و چه مثبت.
      خوش باشی

  7. تیتی said,

    اوت 1, 2010 در 9:20 ق.ظ.

    نمیدونم چرا هی میام اینجا سر میزنم. از بس که منتظر نامه مون هستم هی وبگردی می کنم

    • امیر said,

      اوت 1, 2010 در 2:02 ب.ظ.

      باعث خورسندیست.
      خوش باشی

  8. ahmad said,

    اوت 1, 2010 در 9:24 ق.ظ.

    سلام
    من بعد از یکسال از تارخ فایل نامبر دوم برای دمشق نامه نوشتم اینم جواب اونا

    Please be advised that the status of the application has not changed since our last reply to you. Please understand that our office cannot provide you with a case status update on a regular basis, but rest assured that we will contact you when necessary. Therefore, no further questions will be answered unless the status of the
    application has changed
    متنی را اماده کردم برای وزیر و ادمای دیگه اونو میفرستم.اما ……….. ظاهرا به نظر میاید این شازده ها همشون سر وته یه کرباسن. یعنی اینا نمیدونند تو دمشق چه خبره!!!
    شاید نمایندگان مخالف اونم نه برای کمک به ما بلکه از بغض معاویه یه کاری بکنند.

    من که بعضی وقت ها شک میکنم که بشیم نمونه از چاله در اومدن و به چاه افتادن
    من تجربه زندگی تو کانادا را دارم اما انگار اونام دارند یه جورایی رندی را یاد میگیرند .
    مگه اینکه این بازیها را فقط دارند سر ایرانیها در می اورند که بازم حرف و عملشون دو تاست

    در هر صورت نمیدونم از استیصال خودمون بنالم یا بی…….. اونا

    • امیر said,

      اوت 1, 2010 در 2:03 ب.ظ.

      احمد جان متاسفانه کلیه ایرانی ها که در دفاتر مختلف در سراسر دنیا پرونده دارند ، مورد بی مهری واقع شده اند.
      خوش باشی

  9. پزشک کانادا said,

    اوت 1, 2010 در 7:56 ب.ظ.

    دوست عزیز
    با اجازتون لینک وبلاگتون را در سایت پزشک کانادا
    بانک اطلاعاتی امتحانات پزشکی کانادا گذاشتم تا مطالب مفیدتون مورد استفاده همگان قرار بگیرد

    ارادتمند
    http://www.pezeshkcanada.com

    • امیر said,

      اوت 1, 2010 در 8:11 ب.ظ.

      لطف فرمودید. من هم شما را لینک کردم.
      خوش باشی

  10. شقایق said,

    اوت 2, 2010 در 12:07 ب.ظ.

    سلام امیر جان خوبی ؟
    پسر خوب نبینم عصبانی شدی ؟
    امیر جان یک سوال : اگر بخواهیم از ایران به شماره 902567819 تماس بگیریم ، پیش کدش چنده ؟
    راستی من تو وبلاگ سارا دیدم که فایل نامبر دوستش(آزاده) از سیدنی با پست اومده … این دیگه چه جورشه ؟؟؟

    • امیر said,

      اوت 2, 2010 در 12:30 ب.ظ.

      اتفاقا شقایق جان اصلا عصبانی نیستم.
      کد کانادا را باید اول بگیری ، ۰۰۱. مگر یکبار تماس نگرفتی؟ زیاد هم نباید پیله شد!!! به اعتقاد من صبر کن ببین اگر از موعدش گذشت و نیامد ، دوباره تماس بگیر.
      به احتمال زیاد ایمیل ایشان اشتباه بوده و با پست ارسال کردند.
      خوش باشی

  11. سپيده said,

    اوت 4, 2010 در 4:05 ق.ظ.

    سلام

    من يك سوال دارم مربوط به مدارك مربوط به خويشاوندي در كانادا است

    ا.شناسنامه فاميل كه نشاندهنده نسبت فاميلي
    2. كپي كارت سيتي زني
    3.مدركي دال براينكه الان زندگي ميكنه

    حالا سوالم اينكه

    ايا بايد كارت سيتي زني كپي برابر اصي بشه يا نيازي نيست
    ايا ارسال اخرين فيش حقوقي و قبض اب يا برق كافيه يا بايد تمام مداركي كه گفته بفرستم مثل برگ مالياتي ti4و….

    • امیر said,

      اوت 4, 2010 در 8:47 ق.ظ.

      سپیده جان تمام مدارکی که ارسال میشود یا باید اصل ترجمه شده باشد و یا کپی برابر با اصل شده.
      برگ T4 از همه مهم تر هست.
      خوش باشی

  12. سپيده said,

    اوت 4, 2010 در 6:56 ق.ظ.

    سلام

    ببخشيد يك سوال ديگه هم دارم هنگام گرفتن موجودي حساب بايد نرخ معادل دلار كانادا بنويسه چون بانك موجودي حساب ما را به ريال ايران نوشت لازم نيست نرخ برابري ارز يا نميدانم كلا مبلغ به دلار كانادا بنويسه
    مرسي

    • امیر said,

      اوت 4, 2010 در 8:59 ق.ظ.

      اصلا نیازی نیست که نرخ برابری ارز نوشته شود. خودشان کاملا آگاه هستند.
      خوش باشی

  13. سپيده said,

    اوت 4, 2010 در 10:04 ق.ظ.

    سلام
    من سوالم اينكه همه مداركي كه گفته بايد ارسال بشه يا يكيش كافيه مثلا مي شه اخرين فيش حقوقي فقط ارسال كرد خوب همين هم نشان مي ده كه الان انجا حضور داره

    مرسي

    • امیر said,

      اوت 4, 2010 در 12:17 ب.ظ.

      فقط یکیش کافیه اما باید نشان دهد که در حال حاضر در کانادا حضور دارند.
      خوش باشی

  14. سپیده said,

    اوت 4, 2010 در 11:03 ق.ظ.

    سلام

    ببخشید خیلی سوال می پرسم یکیاز دوستام تازه داره اقدام میکنه یک سوال داره اینکه ایا حتما باید ایلس جنرال امتحان بده نمی تونه یا ایلس اکادمیک اقدام کنه

    من خودم تو نشان دادن حضور در کانادا مشکل پیدا کردم می خوام بپرسم کپی برابر اصل کردن مدارک در خارج هزینه ان زیاد می شه
    و من باید تمام اون مدارک که دال بر حضور در کانادا هست باید ارسال کنم
    منظورم اینه که باید فیش حقوقی وقبض اب وبرق و نامه مالیاتی واخرین تراکنش حساب بانکی و….. همه اینها لازم که ارسال بشه

    خیلی ممنون که با حوصله جواب میدی

    • امیر said,

      اوت 4, 2010 در 12:21 ب.ظ.

      سپیده جان تا به الان ایلتس آکادمیک را هم قبول کرده اند و من موردی ندیدم که رد کرده باشند.
      یکی از آن مدارک کفایت میکنه. حتی الامکان فرم T4.
      خوش باشی

  15. گلناز said,

    اوت 21, 2010 در 11:00 ب.ظ.

    سلام

    ظاهرا دیگه آکادمیک قبول نمیکنند…متاسفانه

    • امیر said,

      اوت 22, 2010 در 9:58 ق.ظ.

      چرا خوشبختانه
      خوش باشی

  16. mahed said,

    سپتامبر 7, 2010 در 2:24 ب.ظ.

    سلام اقا به ضرص قاطع گفتن فقط general
    مرحمت زیاد

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 2:30 ب.ظ.

      ببخشید؟؟؟!!!! چی شد؟؟!!!
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

