مقایسه بین ایران و کانادا !!!

یکی از دوستان ، چند وقت پیش ، مطلبی را تحت این عنوان در وبلاگ خود عنوان کرده بودند و پس بررسی های مختلف به نتایجی هم رسیده بودند و در عین حال از دوستان ساکن ایران و کانادا هم نظرخواهی کرده بودند. دوستان هم لطف کرده بودند و نظر خود را در ارتباط با موضوع مطرح شده عنوان و اغلب نظر شخصی و یا تجربیات خود را عنوان کرده بودند.
ایشان از من هیچ گونه اظهار نظری نخواسته بودند و قاعدتا من هم نباید در این مورد اظهار نظر کنم ولی یک جمله خیلی کوتاه عرض کنم که ، مقایسه بین کانادا و ایران ، قیاس مع الفارق هست و کلا و در هیچ زمینه ای قابل قیاس نیست. قیاس های اینچنینی هیچ گونه دست آوردی برای دوستان ندارد.
بهتر هست که کانادا را با یک کشور در رده خود قیاس کنید و همچنین ایران را !!!
حقیقتش من هر جور حساب کردم دیدم یک وجه تشابه هم بین این دو کشور نیست تا در آن زمینه بررسی بشه!!!
ولی آنچه که من را شدیدا قلقلک داد ، نظری بود که رضا عزیز در مورد قیاس اداره آگاهی ایران و اداره آگاهی کانادا در وبلاگ خود داده بودند و شاید بشه گفت جدا از این نظر سنجی بود اما بدلیل حادثه ای که متاسفانه در بدو ورود برای ایشان اتفاق افتاده بود ، نظر ایشان را هم در ارتباط با این موضوع تحت الشعاع قرار داده بود.
مسلما تجربیات زیادی از برخورد نیروی محترم انتظامی ایران دارید ، اما من دو نمونه کاملا آشکار و روشن را که با آن برخورد داشته ام را برایتان بازگو میکنم ، قضاوت با خودتان:

چند سال پیش ، ماشین من را که یک پیکان صفر کیلومتر با ۱۲۰ کیلومتر کارکرد را در ظرف ۳ دقیقه دزدیدند!!!
اتفاقات که قبل از مراجعه به آگاهی ، بماند ، وقتی به آگاهی برای شکایات رفتم افسر محترم گفت: «برو خدا را شکر کن که خودت توی ماشین نبودی» و یک بنده خدا را نشان داد که آش و لاش شده بود و گفت:»وقتی ماشین این بابا رو دزدیدند ، خودش هم توی ماشین بود». طرف را داغون کرده بودند!!!
تا اینجا را داشته باشید ،
چند وقت پیش ماشین یکی از دوستان را اینجا دزدیدند ، پس چند روز که پلیس تلاش کرد و نتونست ماشین را پیدا کنه ، یک نامه برای آنها ارسال کردند و از آنها خواستند که به اداره پلیس مراجعه کنند تا از آنها دلجوئی شود!!!
برخورد تو نیروی پلیس را میبینید؟
حالا بنده خدا ، رضا عزیز میگه «من دست مامورین آگاهی ایران را میبوسم!!!»

پس عزیزان من . هیچ زمانی سعی نکنید که دو موردی را که هیچ وجه تشابهی با هم ندارند را ، قیاس کنید که نتیجه آن هیچ گونه ثمری برای هیچ کس ندارد.

مطلب بعد:
روز جمعه ، گزارشگر شبکه بی بی سی در برنامه «جمعه بازار» با وزیر محترم مهاجرت کانادا مصاحبه ای انجام داد و از ایشان دلیل طولانی شدن پروسه بررسی پرونده های ایرانیان را جویا شد که ایشان صراحتا اعلام فرمودند که بنا به دلایل امنیتی ، بررسی پرونده ایرانیان بطول خواهد انجامید و هیچ گریزی نیست !!! و این عکس صحبت و نوشته های ایشان هست که گفته اند «هیچ تفاوتی بین ملیت های مختلف وجود ندارد»!!!
پس هیچ چاره ای نیست جز آنکه بیشتر صبور بود و از زندگی خود در شرایط موجود ، لذت برد.

خوش باشید

112 دیدگاه

  1. اوت 29, 2010 در 5:10 ق.ظ.

    عالی بود من هم نظرم با شما یکی است.قیاس بین این دو کشور چیزی خارج از منطق به نظر میرسه.ممنون از نظر خوبت.شاداب باشی

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:38 ق.ظ.

      ممنون از لطفت و نظرت دوست عزیز.
      خوش باشی

  2. maryam said,

    اوت 29, 2010 در 5:37 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    چند روز پیش فیلم دو نوجوان 14 و 17 ساله که تو پاکستان به خاطر دزدی در حضور پلیس و مردان گردن کلفت پاکستانی زنده زنده مثله شدند رو همه دنیا دیدند.باید به این وزیر مهاجرت گفت بی فرهنگی و وحشی گری چی؟؟؟؟؟برای بررسی اون نیاز به زمان بیشتر ندارید؟؟؟؟؟؟؟همین کارها رو کردید که هر مدت یه بار تو انگلیس یه مشت افغانی و پاکستانی می ریزن تو خیابونا و میگن قبل از اینکه افغانستان شاهد دموکراسی باشه انگلیس شاهد اجرای شریعت خواهد بود!!!!!!!!!اقایان مدعیان حقوق بشر! من یکی اگه اهل منت کشیدن بودم تو همون ممیکت خودم این کارو می کردم.حالا هم اگه بنا بر منت کشیدن باشه ترجیح میدم این کارو تو مملکت خودم انجام بدم وگردنم رو در برابر هموطن خودم خم کنم.برا من یکی که دیگه مهم نیست کانادا درست بشه یا نشه.زنده باد نژآد اریایی

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:44 ق.ظ.

      مریم جان دنیای سیاست دنیای عجیبیست !!!
      آنها میدانند که آدم وحشی را میشه افسارش را کشید و آرام کرد. ولی آدمی که زیر زیرکی کارش را میکند را چه کنند؟؟!!!
      من هم موافقم و در شهر های مختلف بریتانیا به کرات دیدم که این جماعت چطور نمای شهر را به گند !!! کشیده اند و آن تصوری که شما از انگلستان دارید و در فیلم ها دیدید ، با واقعیت کاملا متفاوت هست.
      اما خب کشور خودشان هست و مسلما زمانی به نتایجی میرسند که دیگر خیلی دیر شده !!!
      خوش باشی

  3. جلیله said,

    اوت 29, 2010 در 6:31 ق.ظ.

    با سلام

    واقعا همینطوره و مقایسه بین این دو کشور اصلا درست و عادلانه و منطقی نیست. در ورد نیروی انتظامی و قضایی و … هم اصلا بحثی درش نیست. فاسد و آلوده بودن درصد بالای اونها، ضعف سیستم قضایی، عدم امکانات و تجهیزات پیشرفته، داخل نمودن موضوعات سنتی و دینی و س.ی.یا.س.ی در امر قضاوت و دادگری و هزار و یک مورد دیگه خودش بیانگر مشکلاته.
    من نمیگم کانادا اصلا نیست ولی مهم همون درصده! احتمالا کسانی که در این مورد میان اون حرفها رو میزنن، زیاد با این سیستم سروکار نداشتن و زهرشو نچشیدن!

    در مورد این تبعیض برای ایرانی ها هم که دیگه شورش در اومده!

    ممنون و موفق باشی

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:49 ق.ظ.

      جلیله جان برای من در همان مدت اتفاقات زیادی افتاد که نمیخواهم آنها را باز کنم و فقط قصدم نحوه برخورد ۲ انسان با یک مسوولیت یکسان هست که این قیاس کاملا منطقی هم هست. وگرنه در همان آگاهی به من گفتند که اگر به فلانی پیشنهاد شیرینی بدی ، فردا ماشینت دستته!!!!
      بماند ………….
      بنده که عرض کردم فقط کار ایرانی ها هست که اینقدر داره طول میکشه ، خیلی ها موافق نبودند. الان دیگه خودشان اقرار کردند !!!
      خوش باشی

  4. مژده said,

    اوت 29, 2010 در 6:35 ق.ظ.

    امیر عزیز این روزها خیلی دلم گرفته …. همه جا تبعیض… اینجا… کانادا… آخه ما چه گناهی کردیم ایران به دنیا اومدیم… به خدا پیر شدیمو از زندگی هیچی نفهمیدیم… نمی گم اونجا دیگه آخر بهشته … بهترینه… اما فکر می کردم با همه ی سختیهایی که حتماً در پیش داریم دیگه دختر کوچولوم به خاطر این موضوع زجر نکشه… واقعاً خسته شدم… علیرضا می گه اخیراً سه تا تروریست بمب گذار ایرانی هم که گرفتن و تا دیروز ادعا می کردیم اصلاً نمی توونن به ایرانیها این حرفارو بچسبونن حالا چی؟؟؟ همینطوری کلی از آدمای بدبخت بیچاره ی زردپوست و افغانی و پاکستانی عقبیم…. بعد این موضوع دیگه بماند… خدایا تا وضع بدتر نشده یه تکونی این پرونده ها بخوره… مردیم از اینهمه بلاتکلیفی… ببخش زیاد حرف زدم… شاد باشی عزیز

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:53 ق.ظ.

      بله مژده جان متاسفانه یک گروه تروریستی را گرفته اند که سرکرده آنها یک ایرانی هست !!!! همیشه من به این که هیچ ایرانی تا به حال در عملیات تروریستی نقش نداشته میبالیدم ، که دیگه در این مورد هم زبانمان کوتاه هست !!!
      امیدوارم تا بدتر نشده ، یک خبری شود.
      خوش باشی

  5. شقایق said,

    اوت 29, 2010 در 6:59 ق.ظ.

    سلاام امیر جان
    می دونی خانه از پایبست ویران است …
    واقعا برای خودم و هموطنانم متاسفم که سایر کشورها ما رو به دید تروریست و انسانهای مجرم نگاه می کنه …ایرانی که مهد تمدن بوده حالا ببین با این سیاستها به کجا کشیده که ما رو هم در زمره یک عده ….قرار می ده .
    با این اوصاف حالا حالا تو انتظاریم …
    خوش باشی

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:55 ق.ظ.

      متاسفانه واقعیتی هست که غیر قابل انکار میباشد.
      خوش باشی

  6. maryam said,

    اوت 29, 2010 در 7:24 ق.ظ.

    و در ادامه لازم دیدم یک جوابی هم به اقای وزیر مهاجرت کانادا بدم تا شاید در دیگاهایشان تجدید نظر کنند.we
    will unchain because my race revert to Babak , we are unconquerable
    because Atosa`s milk flows in our vessels, yes we are Iranian,we can not
    be a yes man or underdog, we were freely born and will die freely , i
    perceive homesick, i love you, my motherland.

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:56 ق.ظ.

      ممنونم مریم جان
      خوش باشی

  7. صحرا said,

    اوت 29, 2010 در 8:13 ق.ظ.

    سلام
    کاملاً حرف شما در مورد مقایسه ایران و کانادا درست است و همان طور که اشاره کردید اکثر دوستان نیز اشاره کرده اند که بر اساس تجربیات خود صحبت می کنند.
    اما در مورد مطلب بعدی، منظور جناب وزیر از «دلایل امنیتی» دقیقاً چیست!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا یک کم واضح تر صحبت نمی کنند؟

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 9:00 ق.ظ.

      صحرا جان ایشان کاملا روشن صحبت کردند و من نخواستم خیلی بازش کنم !!! ایشان صراحتا اعلام فرمودند که ما باید مطمئن شویم که کسانی که به عنوان مهاجر به کانادا خواهند آمد عضو ب سی ج ، سپا.ه ، نیروی ق دس و از مسولین رده بالای دو.ل.تی نیستند !!!
      خوش باشی

  8. kasra said,

    اوت 29, 2010 در 8:47 ق.ظ.

    سلام امير جان
    تو خونه به ما مي گن فراري و تو غربت مي گن ……
    خدا آخر عاقبت همه ما رو به خير كنه.

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 9:02 ق.ظ.

      کسری جان این حرف ها همیشه بوده. نباید زیاد توجه کرد ، زندگیت رو بکن.
      خوش باشی

  9. سیاوش said,

    اوت 29, 2010 در 9:06 ق.ظ.

    سلام
    ممنونم

    متاسفانه نه تنها کشور ما بلکه بسیاری از دیگر ممالک خصم آمریکا قصد دارند کانادا را تبدیل به حیاط خلوت خود کنند وما هم در این وسط مرغ عزا و عروسی هستیم که از هردو طرف قصد بریدن سر ما را دارند.حداقل خوبی کانادا این است که مستند به قانون وواقعیت عمل می کند وهسته …زینش ندارد والا نمی دانم چه می شد.

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 9:10 ق.ظ.

      خب دیگه سیاوش جان چه میشه کرد؟ چاره ای نیست !!!
      خوش باشی

  10. سروناز said,

    اوت 29, 2010 در 10:08 ق.ظ.

    سلام امير جان . والا زمان انتظار طولاني شده و هرچه بيشتر ميگذره ما بيشتر نگران ميشيم بخصوص كه شايعات هم زيادتر ميشه. چندتا سوال داشتم ممنون ميشم از پاسخت.
    1- اين چك امنيتي چه ربطي به چك كردن مدارك داره؟ يعني همه مدارك ما را استعلام ميكنند؟ پس چرا ما حداقل In process نميشيم كه خيالمان از بابت مداركمون راحت بشه تا هروقت دلشون خواست ما را چك امنيتي كتتد.
    2- خدارا شكر نامه هاي كاري ما كامل فرستاده شد ولي به توصيه مشاور قراردادهاي كاري هم فرستاديم كه در آن عبارت» طبق قوانين وزارت كار» قيد شده است. ممكنه از ما بيمه بخواهند؟ من مين اپليكنت هستم و به علت اينكه از طرف همسرم بيمه شدم ديگه بيمه شركتم نشدم.
    3-1-تاريخ پاسپورت هاي ما منقضي شده و نياز به تمديد داره. اين در حاليه كه بعد از گذشت يك سال از فايل نامبر دوم هنوز در مرحله Received by visa office هستيم. آيا بايد تمديد كنيم؟
    4- اگر گردش مالي ما در 2 ماهه اول از 6 ماه حدودا كم و در 4 ماهه آخر 6 ماه موجودي كافي باشه بازهم مشكلي ايجا ميشه؟ (‌هنگام آبديت مدارك)
    ممنون از راهنمايي هاي ارزنده ات

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 1:54 ب.ظ.

      سروناز جان
      ۱- من چند تا پست در مورد بک گراند چک نوشتم ، اگر مطالعه کنی خیلی چیز ها دستگیرت میشه.
      ۲- اصلا بیمه و قراداد نیازی نبوده و نیست.
      ۳- فعلا نیازی نیست اما بالاخره باید تمدید کنید.
      ۴- نه مشکلی نیست. گردش ۶ ماهه را برای این میگیرند که مطمئن بشن پول مال خودتان هست ، موجودی نهائی مهم هست.
      خوش باشی

  11. maryam said,

    اوت 29, 2010 در 10:38 ق.ظ.

    با سلام مجدد
    والا امیر جان این افرادی که این اقایون ازشون نام می برن خیلی خیلی راحت با ویزای دانشجویی و با بورسیه وارد کانادا می شن.تعدادی هم از طریق سرمایه گذاری می رن.یادمون نرفته که سعید مرتضوی چند سال پیش ویزای دانشجویی کانادا رو گرفته بود ولی از بس دانشجوهای اونجا براش خط و نشون کشیدن خودش تصمیم گرفت نره.خیلی هم حالا هستن که معروف نیستن ولی دارن تو دانشگاه های اونجا با پول نفت درس میخونن و جاسوسی می کنن.بنابراین به نظر من بسیار حرفه چرتی زده این وزیر مهاجرت.همه اینا دستشون تو یه کاسه س.بیچاره ماها.فقط همین

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 1:55 ب.ظ.

      مریم جان آنقدر ها هم چرت نگفته ، الان برای تمام کتگوری ها دارند سخت میگیرند. از طرفی چاره ای هم نیست.
      خوش باشی

  12. مامان دریا said,

    اوت 29, 2010 در 2:53 ب.ظ.

    سلام اقای امیر عزیز
    امیدوارم در کنار خانواده شاد وسالم باشید در راستای مصاحبه ی خلاف واقع آقای وزیر :
    من حداقل ده نفر رو میشناسم که اواخر 2008 یا اول 2009 مدارکشون رو با قانون جدید ارسال کردن و الان ماههاست که کانادا هستن ایا اونها چک های امنیتی نداشتن ؟
    به نظر من این آقای وزیر به علت اینکه تحت فشار قرار گرفته برای منحرف کردن افکار عمومی
    سپاه و بسیج رو علم کرده و گرنه نه اینها جدیدالتاسیسند و نه تازه آشنا برای کانادا این آقا برای مطامع آتی سیاسی اش بحث یکسال رو علم کرده.
    همانطور که میدونین ما به همراه همسرم که برای اکادمیک ویزیت اقدام کرده بود اومدیم کانادا و چون در خواستمون برای بیش از 6 ماه بود تمام چک های امنیتی رو برامون انجام دادن و حدودکمی کمتر از سه ماه جوابمون اومد. در نتیجه ایمان دارم که این آقا در مورد مهاجرین صراحتا خلاف واقع مصاحبه کردن.اما از اونجا که متاسفانه ما جرمی ناخواسته مرتکب شدیم و در ایران به دنیا اومدیم میبایست بهای اون رو پرداخت کنیم (هر وقت من اینو میگن آقای همسر میگه خدا رو شکر کن زیمبابوه بدنیا نیومدیم : ))
    با احترام – مامان دریا

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 5:20 ب.ظ.

      بله دوست عزیز من هم افراد زیادی را میشناسم که طول پروسه کاری آنها از زمان اقدام تا دریافت ویزا ، روی هم رفته ۹ ماه بیشتر طول نکشیده و در کنار آن افرادی را هم میشناسم که مدیکال آنها با گذشت بیش از یکسال از انجام آن باطل شده و همچنان در انتظار میباشند. هر دو گروه ایرانی هستند و مسلما مسائل پشت پرده ، چیز دیگری هست.
      در هر صورت امیدوارم که خدا آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
      خوش باشی

  13. مانا said,

    اوت 29, 2010 در 7:50 ب.ظ.

    سلام آقا امیر اتفاقا من بر عکس شما فکر می کنم :باید مقایسه بین ایران و کانادا میشد تا اون تفاوت آسمان تا زمینش مشخص می شد . من خودم از وقتی اون پستو گذاشتم به لطف نظرات دوستان خیلی دید مثبت تری نسبت به مهاجرت پیدا کردم و الان دیگه کوچکترین شکی در تصمیمم ندارم .فقط نگرانم مثل بقیه به خاطر این همه تاخیر در روند بررسی پرونده ها!

    • امیر said,

      اوت 29, 2010 در 8:59 ب.ظ.

      مانا جان یقین بدار که بزودی زود به خواسته خود خواهی رسید فقط باید کمی بیشتر صبور بود. از اینکه مصمم تر شدی بسیار خوبست و یک مهاجر آماده رزم هستی که خود بسیار عالیست و آینده درخشانی را در پیش رو خواهی داشت.
      مانا جان اختلاف از زمین تا آسمان که دیگه کاملا مشخصه و نیاز به بررسی نداره از طرفی به اعتقاد من هیچ وجه تشابهی بین هیچ چیزی وجود نداره که نیاز به قیاس باشه.
      در هر صورت پست خیلی جالبی بود و من هم کلی استفاده کردم .
      خوش باشی

  14. لیدی said,

    اوت 30, 2010 در 5:07 ق.ظ.

    سلام آقای امیر. با شما موافقم که نمیشه کشور ایران و کانادا رو با هم مقایسه کرد. اما به نظر شما شهرهای کانادا رو میشه با هم مقایسه کرد؟ اگه یه مهاجر بخواد برای انتخاب شهر تصمیم بگیره چه معیارهایی رو باید مد نظر داشته باشه؟ به نظر شما تفاوت عمده ونکوور و تورنتو در چیه؟ ممنون میشم اگه نظرتون رو بگید.

    با مهر

    • امیر said,

      اوت 30, 2010 در 9:52 ق.ظ.

      بله لیدی جان مقایسه شهرهای کانادا با هم کاملا منطقی هست. معیار های زیادی میتونه دخیل باشه: داشتن آشنا ، آب و هوا ، فرصت های شغلی و ….. .
      تفاوت اومده تورنتو و ونکوور در آب و هوای آنها و همچنین فرصت های شغلی و گران بودن نسبی ونکوور هست.
      خوش باشی

  15. Peyman said,

    اوت 30, 2010 در 7:26 ق.ظ.

    سلام امير جان
    راهنمايي از شما مي خوام بگيرم. الان نه و ماه ونيم هستش كه فايل نامبر دومم اومده و تو سايت هم خورده دريافت مدارك توسط ويزا آفيس. ماه پيش جواب پيگيريم رو دمشق داد و گفت كه دارن مدارك رو بررسي مي كنن و اينكه بدونن مصاحبه نياز هست يا نه(همون فرمت آماده كه براي دوستان مي فرستند). البته جوابشون رو براي وزير فرستادم و گفتم كه اين جواب بعد از نه ماه خيلي مرتبط نيست و ……… كه هنوز جوابم رو از وزير نگرفتم. چند تا سئوال دارم:
    1- آيا بك گروند افرادي مثل من (فيل نامبر ذوم نوامبر 2009) شروع شده؟ اگر شروع شده پس چرا تو نامه اشاره اي به اين موضوع نكردن. آخه به بعضي ها جواب دادن كه تو مرحله بك گراند هستند.
    2- وضعيت دريافت مدارك توسط ويزا آفيس چه تفاوتي يا in pocess داره. در واقع از نظر فرايندي در چه مرحله اي از كار وضعيت متقاضي به in process تبديل مي شه؟
    3- اصولا شروع بك گرند چك در كدوم مرحله است؟
    4- حدود 40 سفر كاري كوتاه مدت (حداكثر 10 روزه) به كشورهاي مختلف داشته ام. متاسفانه كشورهايي مثل آلباني و ونزوئلا و بلوك شرق اروپا هم رفتم. ممكنه اين موضوع سبب شه كه چك امنيتي بنده خيلي طولاني بشه؟
    خيلي سئوال پرسيدم. ببخشيد و مثل هميشه تشكر به دليل محبت جنابعالي.

    • امیر said,

      اوت 30, 2010 در 9:58 ق.ظ.

      ۱- پیمان جان از زمان دریافت مدارک شما توسط سفارت ، مرحله بک گراند چک آغاز میشود و تا صدور ویزا ادامه پیدا میکند. اگر بررسی مدارک خاتمه یافته باشه و فقط بک گراند چک مانده باشد ، اعلام میکنند که در مرحله بک گراند چک هستید.
      ۲- زمانی که بررسی اولیه مدارک خاتمه یافته باشد و امتیاز هم محاسبه شده باشد و آفیسر در مورد پرونده به نتایجی رسیده باشد ، وضیعت پرونده به این پراسس تغییر میابد.
      ۳- از همان ابتدا دریافت مدارک توسط سفارت.
      ۴- قطعا. باید بیشتر صبور باشید.
      خوش باشی

  16. اوت 30, 2010 در 8:19 ق.ظ.

    آقا امیر جان دوباره سلام
    ببخشید دوباره مزاحم میشم راستش یکی از من این سوالو کرده ممنون می شم جواب بدی چون سوال خودمم هست :
    (توی مدارک از ما خواسته شده ریزنمرات را به صورت ORIGINAL و در پاکت دانشگاه بفرستیم عبارت انگلیسی اش هم اینه ORIGINAL TRANSCRIPTS OF ALL DEGREES MUST BE SUBMITTED IN UNIVERSITY-SEALED ENVELOPES
    حالا سوالم اینه آیا من درست متوجه شدم ؟ اگه اینطور باشه این دیگه چه جورشه و باید چه کار کنم؟ ممنون میشم اگه بتونی کمک کنی شاید این دفعه طلسم پروژه کانادا شکسته بشه .)
    ممنون میشم پاسخ بدید .

    • امیر said,

      اوت 30, 2010 در 10:13 ق.ظ.

      درست متوجه شدی سارا جان اما اصلا نیازی نیست و همان ترجمه را با دیگر مدارک ارسال کن.
      خوش باشی

  17. مامان صبا said,

    اوت 30, 2010 در 9:02 ق.ظ.

    امير جان
    خيلي اين گفته آقاي وزير برايم عجيب است. مثلا آنها چطور ميخواهند بفهمند كه فردي عضو بس.يج يا س.پاه بوده يا نه؟ مگر اين ارگانها به استعلام سفارت كانادا پاسخ درست و حسابي ميدهند؟ يا مثلا اگر كسي را بخواهند بعنوان جا.سوس بفرستند ميايند و در كمال صداقت! جواب استعلام آقاي وزير را ميدهند كه بعله آقا عضور فعال تشكيلات ماست؟!!!
    واقعا نحوه اطلاع آنها و بررسي مداركشان از اين ارگانها چگونه هست؟
    يك سوال ديگر هم اينكه تكليف كسي كه عضو بس.يج مثلا ادارات بوده بخاطر ارتقاء شغلي و غيره چيست؟

    • امیر said,

      اوت 30, 2010 در 10:29 ق.ظ.

      ببین دوست عزیز لیست تمام افرادی که در این تشکیلات به نوعی مسوولیت دارند را ، در اختیار دارند.
      در صورتی که شخصی در این تشکیلات عضو رسمی و برجسته باشد ، احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد.
      خوش باشی

  18. اوت 30, 2010 در 11:34 ق.ظ.

    آقا امیر یعنی ریز نمرات رو از پاکت مهز و موم شده دانشگاه در بیارم و بدم ترجمه کنن و دوباره بزارم داخل پاکت و ارسال کنم ؟

    • امیر said,

      اوت 30, 2010 در 12:08 ب.ظ.

      نه !!!!!!!!!!!
      مگر دانشگاه تو پاکت گذاشته و بهت داده؟؟!!!
      ببین اگر دانشگاه ریز نمرات را به زبان انگلیسی صادر کرده و تو هم یک نسخه دیگه داری و به این نسخه که داخل پاکت هست در آینده هیچ احتیاجی نداری ، همین را عینا بفرست.
      اگر هم بزبان فارسی هست ، بده ترجمه و دیگه به پاکت نیازی نیست و با دیگر مدارک ارسال کن.
      خوش باشی

  19. sama said,

    اوت 30, 2010 در 9:39 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    به نظر شما اگر مثلا پدر شوهر ارتشی باشند تاثیری دارد ؟
    دوم اینکه گفته بودید پرونده با پرونده فرق داره(روندش)تو چه چیزی که مثلا یکی 8 ماه یکی 1 سال؟
    با عذر زحمت
    متشکرم…..

    • امیر said,

      اوت 30, 2010 در 10:58 ب.ظ.

      سما جان بی تاثیر نیست و آنچنان که فکر میکنی نه.
      عوامل خیلی خیلی زیادی در روند پرونده تاثیر دارند که ذکر آنها شاید به ۲ صفحه نیاز داشته باشد.
      همانگونه که ۲ نفر مثل هم نیستند ، پرونده هایشان هم مثل هم نیست.
      مدرک تحصیلی ، امتیاز زبان ، سابقه کار ، شغل فعلی و ……….. از جمله عوامل موثر میباشند.
      خوش باشی

  20. Peyman said,

    اوت 31, 2010 در 3:58 ق.ظ.

    سلام مجدد
    چاره اي نيست جز صبوري. تازه علاوه برمسافرتها كارت پايان خدمت هم از همون سازماني هستش كه اونا باهاش مشكل دارن. فقط به خاطر همين موضوع كارت پايان خدمت يكي از دوستانم به حدي كار سكيوريتيش طول كشيد كه مديكالش منقضي شد و دوباره رفت مديكال گرفت. به نظرم اين سختگيريها جديد نيست ولي قبلا چون زمان پرونده ها خيلي طولاني بود مرحه بك گراند چك خودشو نشون نمي داد ولي در حال حاضر با كوتاه شدن پروسه تقريبا بك گراند چك شده گلوگاه كار .

    • امیر said,

      اوت 31, 2010 در 1:42 ب.ظ.

      پیمان جان قبلا هم همینجوری بوده و من افراد زیادی را هم از قانون قدیم و هم جدید میشناسند که مجبور به انجام دوباره مدیکال شدند.
      چاره ای نیست جز صبوری بیشتر.
      خوش باشی

  21. اوت 31, 2010 در 8:06 ق.ظ.

    امیر جان سلام بازم چند تا سوال دارم .
    1- مبیگم دانشگاه من گفته اصل مدرک دانشگاهیم خیلی طول می کشه که بهم بدن اگه مدرک موقتم رو بفرستم ایراد داره ؟
    2-دیگه اینکه این فرمهای IMM7099E قسمت مربوط به travel history -و 3 صفحه بعدش باید برای من و همسرم جدا پر بشه ؟
    3-دیگه اینکه هم چک لیست رو باید تیک بزنم وهم قسمت residents of iran ?
    ممنون از وقتی که می زارید امیر عزیز …..

    • امیر said,

      اوت 31, 2010 در 2:04 ب.ظ.

      ۱- مشکلی نیست.
      ۲- بله. شما و همسرت جداگانه باید داشته باشید.
      ۳- بله هر دو را باید تیک زده و ارسال کنید.
      خوش باشی

  22. حامد said,

    اوت 31, 2010 در 6:00 ب.ظ.

    هر جور فکر میکنم و مطلب آخرت رو می خونم نمی تونم ربطش بدم به ایم دو کلمه آخر!! که چه جور خوش باید بود؟؟

    من هم موافقم و این دو کشور هیچ جور قابل قیاس نیست! کانادا کشور هفتم و ایران کشور هفتاد و نهم!! چه ربطی بهم دارند؟؟

    • امیر said,

      اوت 31, 2010 در 9:00 ب.ظ.

      حامد جان باید تلاش کرد که خوش بود ، امتحان کن !!!
      خوش باشی

  23. لیدی said,

    سپتامبر 1, 2010 در 7:49 ق.ظ.

    من لیستی از مدارکی که در ابتدا باید بفرستیم تهیه کردم. اگه شما لطف کنید و این لیست رو چک کنید و ببینید همه چیز ذکر شده یا نه؟! ممنون میشم و سئوال دیگه اینکه همه این مدارک در همون ابتدا باید به سیدنی فرستاده بشه؟ یا مثل قبل در دو مرحله؟ (سیدنی و دمشق)

    ترجــمه مــدارک شنــاســایی (شنـاسنــامه، کارت پـایان خدمـت، کـارت مـلی، عـقدنـامه)، تحصیــلی ( مدرک تحصیلی دیپلم – کلیه مدارک دانشگاهی بعلاوه ریز نمرات (پاکت دانشگاه)، مدارک دوره های فنی و حرفه ای)
    مــدارک اقـامت اقوام درجه یک (کپی permanent residence Card یا Citizenship Card و T4 slip یا قبـض اخیر تلفـن،برق و … )
    پرداخت پول و تهیه money order (مبلغ ۱۱۰۰ دلـار کــانـادا برای دو نفر)
    پر کردن فرم IMM 0008-Generic توسط متقاضی اصلی
    پر کردن فرم IMM 0008-Schedule1- Background/Declaration توسط متـقاضی اصلی و همــسر
    پر کردن فرم IMM 0008-schedue 3 توسط متـقاضی اصـلی
    پر کردن فرم IMM 5406-Additional family information توسط متقاضی اصلی و هـمسر
    پر کردن فرم IMM 5620-Fee Payment
    فتوکپی (برابر اصل) ۱۰ صفحه اول پاسپورت متقاضی اصلی و همسـر (شامل صفحه ای که اعتبار آن را مشخص کند) بعلاوه صفحاتی که مهر دارند.
    اصل مدرک آیـلتـس (متقاضی اصلی)
    تهیه نـامه سـابقه کــار، روزنـامه ثبــت شرکت، قـرارداد کــاری با شرکــت
    تهیه گواهــی عــدم ســوء پیــشــینه (اصل و ترجمه برای متقاضی اصلی و همـ ـسر)
    تهیه ۶ قطعه عکس از روبرو، صورت و شانه ها بطور کامل دیده بشه، بدون رتوش، زمینه سفید، سایز ٣.۵ در ۴.۵ سانت، پشت نویسی شده (نام ، تاریخ تولد و تاریخ گرفتن عکس) (متقاضی اصلی و همــسر)
    تهیه رســید پــرداخت پــول (فتوکپی مانی اردر)
    گواهــی تمـکن مـالی (گردش حسـ ـاب ۶ماهه حدود ۱۳۸۰۰دلار کــانـادا)
    تهیه ۲ لیـبل از آدرس پـستی به انــگلیسی و فـارسی
    پر کردن چــک لیـست

    پیشاپیش سپاس …

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 10:52 ق.ظ.

      تمام مدارک باید به سیدنی کانادا ارسال شود.
      ۱- کارت ملی نیازی نیست.
      ۲- مدارک دانشگاه اگر در پاکت دانشگاه هم نبود ، مهم نیست.
      ۳- کپی مدارک اقوام باید برابر با اصل شود.
      ۴- صفحات مهر خورده پاسپورت نیازی نیست.
      ۵- روزنامه ثبت شرکت و قراداد نیازی نیست.
      ۶- رسید پرداخت پول نیازی نیست ، مگر اصل مانی اردر را نمیفرستی؟
      کاملا صحیح هست و مابقی آن ایرادی ندارد.
      خوش باشی

  24. لیدی said,

    سپتامبر 1, 2010 در 1:16 ب.ظ.

    مرسی از پاسختون. خیالم راحت شد🙂
    یه نکته دیگه اینکه ترجمه مدارک در یک نسخه کافیه؟ و آیا باید مهر امورخارجه هم بخوره؟!

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 2:41 ب.ظ.

      سفارت کانادا یک نسخه بیشتر نیاز نداره اما اگر خودتان هم نیاز دارید . میتونید بیشتر سفارش بدید.
      مهر امور خارجه نیاز نیست.
      خوش باشی

  25. سحر said,

    سپتامبر 1, 2010 در 5:08 ب.ظ.

    سلام و خسته نباشید

    یه سوال داشتم،من مدارکم رو به دمشق فرستادم و با پیگیری پست می دونم که تحویل سفارت شده…ولی الان نزدیک 1 ماهه که پیامی مبنی بر دریافت مدارک دریافت نکردم…
    می خواستم بدونم شما می دونید حدودا چه قدر طول می کشه و من باید منتظر چه پیامی باشم؟
    پیشاپیش از توجهتون سپاسگزارم…🙂

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 5:42 ب.ظ.

      سحر جان اغلب بین ۲ تا ۳ ماه طول میکشه تا فایل نامبر دوم را به شما اعلام کنند. پس فعلا زوده.
      خوش باشی

  26. معصوم said,

    سپتامبر 1, 2010 در 7:57 ب.ظ.

    با سلام و احترام.امیر خان پیرو کامنت بالا بلند خانم لیدی یه نکته برام مبهم شده.در مورد مدارک اقوام مقیم کانادا.شما فرمودید که باید کپی برابر اصل شود؟؟اما من شنیدم که فقط شناسنامه باید یا اصل ویا کپی برابر اصل باشد.بقیه مدارکشان مثل کارت prیا کارت citizenshipکپی هم باشد کفایت میکند!!!!!!!!!!!!!نظر شما چیه؟؟؟؟با سپاس فراوان

    • امیر said,

      سپتامبر 1, 2010 در 9:35 ب.ظ.

      از کجا شنیدید؟؟!!!
      معصوم جان در چند خط بالای چک لیست دمشق ، صراحتا نوشته شده که کلیه کپی ها باید برابر با اصل شده باشد. پس زیاد روی حرفهای افراد تکیه نکن !!!
      خوش باشی

  27. معصوم said,

    سپتامبر 2, 2010 در 4:27 ق.ظ.

    من دارم مدارکم رو میفرستم.یعنی باید بگم که د ایی دوباره قبض آب و برق و کارت سیتی زن شیپ رو برام کپی برابر اصل کنه و بفرسته؟؟؟؟این که خیلی طول میکشه

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 10:19 ق.ظ.

      معصوم جان بودند افرادی که کپی معمولی را ارسال کردند و اتفاقی هم نیفتاده ، اما چون در بالای چک لیست تاکید شده به برابر با اصل کردن ، من به کسی توصیه نمیکنم.
      خوش باشی

  28. FreeBlog.ir said,

    سپتامبر 2, 2010 در 5:29 ق.ظ.

    سلام دوست من
    وبلاگ خوبی داری و معلومه که براش زحمت کشیدی
    منم در فری بلاگ یه وبلاگ دارم که اینم لینکشه

    http://Fun.FreeBlog.ir

    من در همه سایت های بلاگ دهی ، وبلاگ داشتم اما فری بلاگ که با سیستم وردپرس کار می کنه نسبت به سایر سیستم های وبلاگ دهی خیلی قوی تر و با امکانات بیشتره و مهمتر از همه امکان استفاده از انواع پلاگین ها و قالب های جدید و زیبای فارسی را داره !
    اینجا هر روز دارند امکانات جدیدتر می گذارند و وبلاگت در گوگل هم خوب جا میافته
    اگه دوست داشتی می تونی امکانات کامل را اینجا بیبینی و یا که عضو بشی و تستش کنی

    http://Test.FreeBlog.ir

    من خودم قبلاً در وردپرس دات کام هم وبلاگ داشتم اما اینجا تقریباً امکانات وردپرس روی هاست شخصی را داره که شامل پلاگین ها هم میشه

    می تونی در کمتر از 5 دقیقه کل وبلاگت را به فری بلاگ منتقل کنی فقط کافیه از قسمت ابزارها بک آپ وبلاگت را بگیری و در وبلاگ جدیدت در فری بلاگ اونو درون ریزی کنی
    اگه در فری بلاگ صاحب وبلاگ شدی حتماً بهم خبر بده
    موفق باشی عزیزم

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 10:19 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز
      خوش باشی

  29. لیدی said,

    سپتامبر 2, 2010 در 8:28 ق.ظ.

    جناب امیر برای گواهی تمکن مالی حتما باید پرینت حساب «متقاضی اصلی» باشه؟ یا میتونه به ماله حساب همسرش هم باشه؟ یه نکته دیگه اینکه اگه از افتتاح حساب شخص متقاضی اصلی فقط 4 ماه گذشته باشه، قبول میکنن؟ یا حتما باید پرینت 6 ماهه باشه؟

    سپاس بیکران

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 10:23 ق.ظ.

      حتی الامکان بنام شخص متقاضی ، اما اگر بنام همسر هم باشه ، ایرادی نداره.
      در این مرحله مشکلی نیست که ۴ ماهه پرینت گردش بگیرید.
      خوش باشی

  30. jamal said,

    سپتامبر 2, 2010 در 9:44 ق.ظ.

    amir jan salam,omidavaram khob bashi
    soli dashtam
    dar form marbot be represantetive dar ghesmati ke dar morede submit soal karede bayad dar che sharayty por beshe?
    manzor kasi ke montazere file avaleshe va mikhad kasi ro moarefi baraye in kar bekone, bayad on ro por kone ya na? baraye moarefi kasi baraye in ke repesh she?
    mer30

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 10:34 ق.ظ.

      جمال جان اگر میتونستی فارسی بنویسی من کلی ممنونت میشدم.
      نمیدونم منظورت کدام قسمت هست. اما اگر منظورت سوال ۳ هست ، مربوط به کسانی هست که پرونده خود را باز کرده اند و شاید مدارک را هم ارسال کرده اند و حالا میخواهند یک نماینده معرفی کنند.
      خوش باشی

  31. سپتامبر 2, 2010 در 10:04 ق.ظ.

    امیر آقا سلام
    می گم وقتی مدارک رو به سوریه ارسال کردیم اونها قبل از اعلام فایل نامبر دوم مدارک رو بررسی می کنن و امتیازمونو حساب می کنن و بعد فایل نامبر 2 رو اعلام می کنن ؟یا فقط مدارک رو می بیننن که کم و کسر نداشته باشه و به امتیاز فعلا کار ندارن ؟
    اگه در این مرحله بررسی پرونده رو ریجکت کنن و فایل نامبر 2 روصادر نکنن میشه هزینه مانی اوردر رو پس گرفت ؟
    راستی من باید هم مدرک دیپلممو ترجمه کنم هم پیش دانشگاهی ؟
    مرسی از راهنمایی .

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 11:02 ق.ظ.

      سارا جان فایل نامبر دوم فقط و فقط رسید دریافت مدارک هست و نشاندهنده هیچ چیزی نیست.
      در این مرحله پرونده ریجکت نخواهد شد ، چون هیچ گونه عملیاتی بر روی پرونده انجام نمیشود.
      بله هر دو را ترجمه کنید.
      خوش باشی

  32. فرید said,

    سپتامبر 2, 2010 در 10:25 ق.ظ.

    باسلام.
    تازه با وبلاگ خوبتون آشنا شدم و از اونجایی که اطلاعات شما رو کامل و بروز دیدم خواستم در موردی با شما مشورت کنم.
    بلافاصله بعد از دیپلم و در حین دوران دانشجویی (مهندسی متالوژی صنعتی) بیش از یک سال به صورت پاره وقت در یک شرکت کارهای دفتری و بانکی را انجام میدادم و عنوان شغلی خاصی نداشتم. (به اصطلاح خودمانی پادوی شرکت بودم) بعد از اون بیش از چهار سال در شرکت دیگه ایی به صورت پاره وقت باز هم به همان روال کار میکردم و همزمان نزد سرکارگر فنی شرکت در پروژه ها، جوشکاری یاد گرفتم. در دوران سربازی هم دو سال کارهای دفتری و حسابداری همان شرکت را انجام دادم. تا اینکه از حدود 10 ماه پیش در یه شرکت عمرانی یکی از دوستان به عنوان جوشکار مشغول به کار هستم. البته هیچ نوع مدرک فنی حرفه ایی یا … ندارم. فقط همان سه سال کارآموزی حین تحصیل در یه شرکت خصوصی.

    سئوال من اینجاست که به نظر شما سابقه کارهای پاره وقت من که در مجموع حدود 7 سال میشود و 10 ماه سابقه تمام وقت (که احتمالا تا فرستادن مدارک یک سال میشود) را چگونه ارائه دهم و نامه ها را به چه عنوانی تهیه کنم؟
    برای مثال با این عنوان ها خوب هست یا شما عناوین دیگه ایی پیشنهاد میکنید؟

    14 ماه سابقه کار پاره وقت با عنوان منشی یا مسئول تدارکات دفتر
    50 ماه سابقه کار پاره وقت با عنوان کارآموز جوش (یا بهتر میدونید نیمی از این سابقه رو به عنوان کار آموز و نیم دیگه رو با عنوان مسئول تدارکات)
    18 ماه سابقه کار پاره وقت با عنوان مسئول دفتر و کمک حسابدار
    12 ماه سابقه کار تمام وقت با عنوان جوشکار (جوش قوس الکتریکی)

    یه نکته دیگه اینکه متاسفانه هر سه شرکت اول که به صورت پاره وقت باهاشون کار کردم منحل شدن، ولی با تماسی که با مدیر عامل شرکت ها گرفتم هر سه حاضر شدن در همان فرمت مورد قبول سفارت نامه سابقه کار ارائه دهند. این انحلال شرکت ها مشکل ساز نمیشود؟

    پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 11:29 ق.ظ.

      فرید جان اول از همه آیا میتونی گواهی از شرکت هایی که منحل شده را ترجمه رسمی کنی؟؟!!! این را باید خودت پیگیری کنی.
      ۱- دوران کار آموزی به عنوان سابقه کار محسوب نمیشود.
      ۲- زیاد نباید به سابقه کار دوران سربازی تکیه کنی چون منطقی نیست و شاید سوال برانگیز هم باشه.
      ۳- مدرک فنی و حرفه ای نیاز نیست و سابقه کار مهم هست که شما هم حداقل یکسال را دارید.
      ۴- آیا امتیاز خود را محاسبه کردی؟
      در هر صورت حداقل یکسال سابقه کار را باید در زمینه یکی از مشاغل لیست مورد نیاز کانادا داشته باشی و مازاد بر آن هر چه بود ، مهم نیست.
      خوش باشی

  33. فرید said,

    سپتامبر 2, 2010 در 11:09 ق.ظ.

    اصلاح میکنم:

    دو شرکت اولی که سابقه کار پاره وقت در اونجا دارم منحل شده و شرکتی که سابقه کار تمام وقت ازش دارم همچنان پابرجاست و من هنوز از قراردادم با این شرکت باقی مونده.

  34. فرید said,

    سپتامبر 2, 2010 در 11:55 ق.ظ.

    متشکرم. به نظر شما طی یک نامه (البته اگه ترجمه رسمی کنن!!) کارآموزی رو ارئه بدم برای محکم کاری اون یک سال سابقه کار تمام وقت؟

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 1:42 ب.ظ.

      ببین فرید جان هر مدرک ، سابقه کار و ….. داری ، ارائه بده و شاید تاثیر مثبت داشته باشه اما به عنوان سابقه کار روی آن زیاد حساب باز نکن.
      خوش باشی

  35. ساقی said,

    سپتامبر 2, 2010 در 1:21 ب.ظ.

    سلام
    من قصد ازدواج با پسری رو دارم که برای اقامت در کانادا اقدام کرده و منتظر مدیکال چکشه. ما دو راه داریم برای ارائه درخواست اقامت من از طریق خویشاوندی. یکی اینکه الان و تو این مرحله ازدواجمون رو ثبت کنیم و مدارکشو به مدارک قبلی اضافه کنیم تا مدارک هر دومون با هم بررسی شن، یا اینکه صبر کنیم کارهای اون درست بشه و بره و بعد از اونجا برای بردن من اقدام کنه؟ ما دنبال پروسه ای هستیم که کمترین زمان را ببره و ریسکش هم کم تر باشه. به نظر شما کدوم راه زودتر به جواب میرسه؟
    با تشکر

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 1:46 ب.ظ.

      دوست عزیز شما دیروز هم این سوال را پرسیدید اما در یک پست دیگه و احتمالا نتونستید پیدا کنید که در کدام پست بوده. این هم جوابی بود که من دادم:
      «دوست عزیز اگر کار ایشان کاملا تمام شود و ویزا بگیرد ، طول پروسه اقدام شما جهت اقامت به مراتب طولانی تر خواهد شد.»
      خوش باشی

  36. سیمین said,

    سپتامبر 2, 2010 در 6:33 ب.ظ.

    با عرض سلام وخسته نباشید
    امیرخان اگر جهت کمک به تکمیل امتیاز … زبان فراسنه را نیز بعنوان زبان دوم اعلام کنم آیا حتما باید امتحان تف بدم یا گواهی اشتقال به تحصیل در این رشته از یک آموزگاه معتبر کافیه؟
    من باید 16 امتیاز از زبان ارایه بدم و تصمیم گرفتم جهت اطمینان اگر خدای نکرده کسر اوردم این کار رو انجام بدم! نظرتون چبه؟
    ممنون از پاسختون

    • امیر said,

      سپتامبر 2, 2010 در 8:27 ب.ظ.

      سیمین جان قبول نمیکنند و باید حتما امتحان زبان مربوطه را که تف باشه ، انجام داده باشید و مدرک آن را هم ارائه دهید.
      خوش باشی

  37. bardia said,

    سپتامبر 3, 2010 در 8:43 ق.ظ.

    سلام
    بک گراند چک از طریق فدرال بعد از مدیکاله یا قبلش؟

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2010 در 11:07 ق.ظ.

      بردیا جان بخشی از آن قبل از مدیکال هست و بخشی دیگر بعد از آن.
      خوش باشی

  38. کمال said,

    سپتامبر 3, 2010 در 7:26 ب.ظ.

    سلام امیر جان. یه سوال؟
    وقتی یه نفر مدارکش رو به دمشق می فرسته دیگه با فایل نامبر اولش نمیتونه in process شدن خودش رو ببینه؟ فقط با فایل نامبر دوم، حالتهای بعدی نشون داده خواهد شد یا اینکه هر دو تا فایل نامبر فرقی باهم ندارند و با هر دو میشه وضعیت رو در سایت چک کرد؟
    مرسی

    • امیر said,

      سپتامبر 3, 2010 در 7:38 ب.ظ.

      کمال جان هر دو فایل نامبر کار میکنه.
      خوش باشی

  39. كسري said,

    سپتامبر 4, 2010 در 4:15 ق.ظ.

    سلام امير خان
    زماني كه مدارك رو فرستادم دمشق پاسپورتم رو امضا نكرده بودم. بنابراين كپي برابر اصل پاسپورت رو كه فرستادم امضا نداره. به نظرتون مي تونن يه اين موضوع گير بدن؟ آيا لازمه كه الان دوباره با امضا بفرستم و توضيح بدم؟
    با تشكر

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 10:36 ق.ظ.

      کسری جان به هیچ عنوان پاسپورت ها به امضا نیاز ندارند. من کلی کشور تا به الان رفتم و آمدم و ویزا گرفتم و هیچ کدام از پاسپورت هایم امضا نداشته است.
      خوش باشی

  40. مجید وسطی said,

    سپتامبر 4, 2010 در 5:48 ق.ظ.

    با سلام و تشکر،

    در جواب یکی از دوستان نوشته بودی که میشه مدرک موقت رو هم فرستاد یعنی گرفتن دانشنامه ( اصل مدرک) نیازی نیست؟!
    مگه دارالترجمه مدرک موقت رو هم ترجمه می کنه؟؟
    اگه اینجوری باشه که دیگه نیازی به خرید مدرک و آزاد کردنش نیست!

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 10:37 ق.ظ.

      مجید جان من گفتم که اگر مدرک موقت قابل ترجمه باشه و ریز نمرات را هم بشه گرفت ، به اصل آن نیازی نیست. دانشگاه آزاد اول مدرک موقت میده.
      خوش باشی

  41. نیما said,

    سپتامبر 4, 2010 در 5:53 ق.ظ.

    سلام امیر جان.مدیکال منم بعد از یک ماه از این پراسس شدن اومد.

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 10:38 ق.ظ.

      خب نیما جان خیلی مبارکه. انشاءالله مابقی کارها هم بسرعت پیش بره.
      خوش باشی

  42. شادي said,

    سپتامبر 4, 2010 در 7:19 ق.ظ.

    مير جان ميشه آخرين پسات اين وبلاگ رو بخون يو بگي در مورد خبر بدش چي فكر مي كني؟ چقدر درسته ؟
    http://azdubaitacanada.blogspot.com/

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 10:43 ق.ظ.

      شادی جان من خبری که اجان دادند را از حدود یکماه پیش میدانستم.
      اولا کسانی که این ایمیل را دریافت کرده اند از ویزا آفیس لندن بودند.
      دوما دو روز پیش شخص دیگری از همان ویزا آفیس درخواست پاسپورت خود را دریافت کرده است.
      سوما ، نتیجه گرفته میشه که تا آخر دسامبر میشه درخواست پاسپورت خود را دریافت کرد و پرونده ها مشابه هم نیستند.
      خوش باشی

  43. آزاده said,

    سپتامبر 4, 2010 در 8:40 ق.ظ.

    با سلام
    يك سوالي داشتم من خاله ام كانادا است مي خواستم بدونم كپي سيتيزن شيپ و فيش برق را بفرسته كافي است يا چيزهاي ديگه هم لازم است؟

    ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 10:39 ق.ظ.

      آزاده جان کپی برابر با اصل فرم مالیاتی (T4) را هم باید ارسال کنند.
      خوش باشی

  44. آزاده said,

    سپتامبر 4, 2010 در 8:42 ق.ظ.

    با سلام
    1- من خاله ام كانادا است مي خواستم بدونم كپي سيتيزن شيپ و فيش برق را بفرسته كافي است يا چيزهاي ديگه هم لازم است؟

    2- شناسنامه خالم در كانادا است ما هم دسترسي بهش نداريم براي ترجمه . كپي شناسنامه خاله امو شناسنامه مادرم و پدربزرگم را ترجمه كنم و توضيحي مبني در دسترس نيودن شناسنامه بنويسيم كافي است يا نه؟

    ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 10:45 ق.ظ.

      آزاده جان
      ۱- کپی برابر با اصل فرم مالیاتی نیز نیاز هست.
      ۲- ایشان در کانادا هم میتونند شناسنامه خود را ترجمه و ارسال کنند. اگر چاره ای ندارید ، کفایت میکنه.
      خوش باشی

  45. سپتامبر 4, 2010 در 11:08 ق.ظ.

    آقا امیر سلام. شرمنده به خاطر این همه سوالی که می پرسم
    خواستم بدونم برای نامه سابقه کارهمسرم نیازه که مثل مال خودم دقیقا شرح وظایفشون مشخص باشه و اینکه چقدر در سال حقوق می گیرن ؟و یا یک نامه که فقط تایید کنه اونجا مشغول هستند با قرارداد کاری کافیه ؟
    در ضمن نامه رو خطاب به وزارت علوم داریم می گیریم اشکالی که نداره ؟

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 11:31 ق.ظ.

      نه سارا جان نیازی نیست اما سمت ایشان و تاریخ مشغول به کار شدن ایشان باید مشخص باشد.
      اشکالی نداره.
      خوش باشی

  46. سپتامبر 4, 2010 در 2:10 ب.ظ.

    امیر جان یک سوال خصوصی دارم…….

    …………………………………………
    مرسی از جواب

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 3:19 ب.ظ.

      سارا جان اگر سمت بالایی نداشته اند که جای نگرانی نیست. اما مسلما بک گراند چک شما طولانی تر خواهد شد.
      خوش باشی

  47. reza said,

    سپتامبر 4, 2010 در 2:21 ب.ظ.

    khoshhalam ke medicale agha nima ham oomad.faghat mikhastam bedoonam tarikhe dariafte file numbere damascus key boode?

    • امیر said,

      سپتامبر 4, 2010 در 3:22 ب.ظ.

      رضا جان ، با اجازه ایشان ، فایل نامبر دمشق ایشان ۳۰ جولای ۲۰۰۹ بوده.
      خوش باشی

  48. reza said,

    سپتامبر 5, 2010 در 5:18 ق.ظ.

    yany dorost 1 mah ghabl az ma….
    !!!!?…..yany

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2010 در 8:55 ق.ظ.

      رضا جان ۲ پرونده و ۲ آفیسر مختلف با هم قابل قیاس نیستند اما باید پیگیری کنی.
      خوش باشی

  49. لیدی said,

    سپتامبر 5, 2010 در 6:57 ق.ظ.

    (خصوصی)
    آقا امیر سلام. همسر ………………………………………..

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2010 در 8:56 ق.ظ.

      لیدی جان هم متقاضی اصلی و هم همسر ایشان باید سابقه کار خود را ارائه نمایند. حل شما اگر سابقه کار را میتوانید ارائه دهید ، به مدرک دیگری نیاز نیست.
      خوش باشی

  50. نرگس said,

    سپتامبر 5, 2010 در 7:50 ق.ظ.

    بابا این ایلتس آکادمیک شده برامون پوتک هر روز یه جوری می خوره تو سرمون . امیر انگار تو بوکلت هم عنوان شده حتما باید ایلتس جنرال باشه البته تاریخ برای اگوست امسال آیا به ما که قبل از این تاریخ مدارک دادیم به دمشق ولی هنوز فایل 2 بهمون ندادند هم مربوط میشه ؟
    یعنی بنظرتون دوباره ایلتس جنرال بدیم ؟ و دوباره براشون بفرستیم.

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2010 در 9:05 ق.ظ.

      نرگس جان من بار ها نظرم را گفتم و متاسفانه بعضی دوستان زیاد شلوغش کردند و بقیه را هم به فکر انداختند.
      ببین ، حدفاصل ۱۰ آپریل تا ۲۶ جون امسال در بوکلت اداره مهاجرت تغییراتی ایجاد شد که هم ایلتس آکادمیک و هم جنرال را قید کرده بودند ، مورد قبول هست.
      اما قبل از ۱۰ آپریل و بعد از ۲۶ جون شرایط کاملا یکسان و مشابه میباشد ، یعنی فقط در بوکلت به ایلتس جنرال اشاره شده است. حال دو مساله:
      ۱- آیا جایی شما دیده اید که گفته باشه ایلتس آکادمیک مورد قبول نیست؟؟!!!
      ۲- افراد بسیار زیادی را من میشناسم که با ایلتس آکادمیک اقدام کردند ، مدیکال گرفتند ، ویزا گرفتند و رفتند.
      به اعتقاد من هر دو مورد قبول میباشد.
      خوش باشی

  51. نرگس said,

    سپتامبر 5, 2010 در 7:52 ق.ظ.

    ببخشید امیر آقا .

  52. لیدی said,

    سپتامبر 5, 2010 در 11:35 ق.ظ.

    میشه من خودم برای خودم نامه سابقه کار بنویسم :دی

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2010 در 2:28 ب.ظ.

      ببخشید؟؟!!!!
      خوش باشی

  53. یک منتظر said,

    سپتامبر 5, 2010 در 11:56 ق.ظ.

    باسلام و روز به خیر

    امیرجان من قبلا هم با سوالاتم مزاحمت شده ام و این بار هم یک سوال کوتاه دارم و اون اینکه از زمان دریافت فایل نامبر دمشق تا مدیکال مینیمم و ماکزیمم چند ماه طول می کشه؟

    راستش از زمان ارسال مدارک اولیه ام به شهر سیدنی یک سال می گذره و من دیگه داره اعصابم داغون می شه از این منتظر شدن. اگر می خواستیم صبور باشیم نسبت به همه مسائل ..خوب در ایران می موندیم و با صبر این روال زندگی را تحمل می کردیم و اصلا واسه مهاجرت اقدامی نمی کردیم. اما انگار ما ایرانیها اینقدر در دنیا خوشنام و خوش وجه هستیم که اداره مهاجرت اصلا به ما اهمیتی نمی ده و اصلا واسشون مهم نیست که ماها هم مثل بقیه ملیتها برنامه زندگی و کاریمون رو در راستای مهاجرت تنظیم کرده ایم… اما کی به حرف ما توجه می کنه وقتی تو کشور خودمون کسی اصلا به ما توجهی نداره از اداره مهاجرت یک کشور دیگر چه انتظاری هست…

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2010 در 2:37 ب.ظ.

      دوست عزیز در حال حاضر به اعتقاد من مینیمم ۸ ماه و ماکزیمم ۱۸ ماه هست. البته به موارد خیلی خیلی زیادی بستگی داره.
      شما باید ببینی که کی مدارکت را به دمشق ارسال کردی ، ملاک آن هست و نه سیدنی. در هر صورت چاره ای نیست و باید هم بیشتر صبور باشید و هم پیگیر.
      خوش باشی

  54. alireza said,

    سپتامبر 5, 2010 در 12:57 ب.ظ.

    سلام
    مطلب جدید گذاشتم ، خوشحال می شوم به من سر بزنی و نظر بدهی
    علیرضا

    • امیر said,

      سپتامبر 5, 2010 در 2:38 ب.ظ.

      چشم اما بزرگواری کن و آدرس وبلاگت را بگذار.
      خوش باشی

  55. KL Applicant said,

    سپتامبر 5, 2010 در 3:53 ب.ظ.

    سلام،
    با اجازه امیر خان، ممنون میشم اگر از بین دوستان کسی هست که از مالزی اقدام کرده و پرونده اش به دمشق انتقال پیدا کرده، آپدیتی در پرونده شون اگر دارند (مثل فایل نامبر دوم، مدیکال و …) به ما بگویند.
    برای ما که کماکان در وضعیت In Process هست بعد از 4 ماه.

  56. هومن said,

    سپتامبر 10, 2010 در 10:04 ق.ظ.

    سلام امير جام ممنون از اطلااع رسانيتان و پشتكار فراوان شما
    امير جان خيلي دوست دارم و داشتم در وب شما لينك بابت تبادل نظر باهاتون دشته باشم كه به خاطر فيل ترينگ نتونستم باهاتون مكاتبه داشته باشم كه به اميد خدا اين فيل رفع شده اگر افتخار دادي ما را با عنوان
    راهنماي تخصصي مهاجرت و زندگي در كانادا
    http://www.canadairanimmigrate.blogfa.com
    در كنار ساير دوستاي گلت ينككن و اگر مايل بوديد افتخار داده كامتي براي ما بگذاريد تا شما را در كنار ساير دوستامون لينك كنيم
    موفق و پيروز باشي

    • امیر said,

      سپتامبر 10, 2010 در 5:42 ب.ظ.

      چشم هومن جان شما را لینک کردم.
      خوش باشی

  57. اکتبر 6, 2010 در 6:04 ب.ظ.

    با سلام
    اقاي امير خان مي خواستم بپرسم اگر كسي به تركيه رفته باشه و در درخواست پرونده نگه اونجا بوده / چون من 10 سالي اونجا بدون اقامت زندگي كردم و مي ترسم بگم برام بد بشه / اگر پاسپورتم جديد باشه و نگم اصلا تركيه بودم احتمال فهميدن هست يا نه؟
    شايد سوالم خنده دار باشه اما لطفا راهنماييم كنيد

  58. REZA said,

    اکتبر 10, 2010 در 8:03 ب.ظ.

    SALAM AMIR JAN MIKHASTAM BEPORSAM SHOMA AZ RAVANDE KARE PANAHANDEGANE SAZMANE MELAL DAR TORKIYE ETELAATI DARID? MAMNUN AZ SHOMA

  59. سارا said,

    اکتبر 24, 2010 در 7:49 ب.ظ.

    سلام
    آقای امیر میشه لطفا بگید از کجا باید مطمئن باشیم که برای مهاجرت به کانادا وکلایی که میگن جزء مشاورین ic یا csic هستند واقعا راست میگن و صحت دارد؟
    با تشکر


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: