شما چه پیش بینی میکنید؟

حقیقتش اینه که من تا الان چند بار در زمینه های مختلف پیش بینی هایی کردم که متاسفانه !!! درست از آب در آمد و موجب نگرانی بعضی از دوستان شد.
بماند که بعضی از دوستان هم با من دعوا کردند !!! که چرا جو را متشنج میکنی!!!
در هر صورت ، من فکر میکنم که انسان منطقی نباید از حقایق گریزان باشه و باید واقعیت را باور و قبول کنه.
من از بیرون گود دارم میبینم:
دوستان زیادی هستند که ویزا آفیس آنها دمشق هست و پس از گذشت بیش از ۱۳-۱۴ ماه ، هنوز بلاتکلیف هستند و همچنان در انتظار مدیکال میباشند.
دوستان زیادی هستند که ویزا آفیس آنها غیر از دمشق هست و مدیکال خود را سال گذشته انجام داده اند و در حال حاضر ، باطل شده است و همچنان بلاتکلیف هستند.
دوستان زیادی هستند که ویزا آفیس آنها غیر از دمشق هست و پرونده آنها به دمشق منتقل شده است و همچنان بلاتکلیف هستند.

شما چی فکر میکنید؟
این پست را گذاشتم برای تبادل نظر.
کلیه کامنت های مرتبط با این پست بدون پاسخ گوئی تائید میشود ، مگر آنکه از من سوالی پرسیده شود.
قصدم این هست که دوستان ، دید خود ، فکر خود و پیش بینی خود را با بقیه به اشتراک بگذارند و شاید به نتایجی هم برسیم.

خوش باشید

پی نوشت:
یک مطلبی که ارتباطی با این پست نداره اما در چند روز گذشته به کرات دوستان سوال داشتند و متاسفانه بعضی از دوستان دیگر بدون داشتن هیچ گونه پیشینه ای ، داستان بافتند !!! و موجب سردرگمی خیلی ها شده اند ، مساله قبول کردن ایلتس آکادمیک توسط اداره مهاجرت کانادا هست.
بدلیل اینکه از روز اول قانون شدن پذیرش مهاجر بر اساس شیوه جدید ، تمام بوکلت ها و دستورالعمل های منتشره توسط اداره مهاجرت را تا به این لحظه مطالعه کرده ام ، در این زمینه اشراف کامل دارم و بوکلت های مختلف با تواریخ مختلف را دارم و در این زمینه کاملا مطمئن و مستند صحبت میکنم و عقیده خودم نیست ، پس عزیزان ، لطفا داستان !!! برای بقیه تعریف نکنید. اصل موضوع چیست؟
در حدفاصل ۱۰ آپریل ۲۰۱۰ که بخشنامه کردند که ارائه مدرک زبان برای همه متقاضیانی که زبان مادری آنها انگلیسی یا فرانسه نیست ، الزامی میباشد تا ، ۲۶ جون ۲۰۱۰ که قانون پذیرش مهاجر دچار تغییراتی شد ، در بوکلت منتشره توسط اداره مهاجرت کانادا ، اعلام شده بود که ایلتس آکادمیک و جنرال مورد قبول میباشد.
قبل از تاریخ ۱۰ آپریل و بعد از تاریخ ۲۶ جون ، بر اساس بوکلت منتشره توسط اداره مهاجرت ، تنها به ایلتس جنرال ، به عنوان مدرک مورد پذیرش اداره مهاجرت اشاره شده بود و هست !!!
اما:
۱- در هیچ کجای بوکلت فعلی و قبلی عنوان نشده که ایلتس آکادمیک مورد قبول نیست !!!
۲- دوستان زیادی هستند که با ایلتس آکادمیک اقدام کرده اند ، مدیکال و ویزا خود را هم دریافت نموده اند.
پس وحی منزل نیست !!!

139 دیدگاه

  1. علي said,

    سپتامبر 5, 2010 در 11:18 ب.ظ.

    سلام
    وب لاگ شما رو مطالعه مي كنم. از راهنمايي ها جداً ممنون
    سوال:
    بنده در حال حاضر در ماه آخر ارسال مدارك به سوريه هستم.
    حدود دو ماه قبل نامزد كردم و انشاء ا… تا چهار ماه آينده عقد خواهم كرد.
    در ارسال فرم ها چگونه مي توانم اين را درج كنم. جايي براي نامزد نديدم.
    ضمناً اگر پس از ارسال مدارك ، مدرك همسرم را با فاصله حدود 4 تا 6 ماه براي سفارت بفرستم چه تاثيري در امتياز مهاجرت خواهد داشت؟

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 11:12 ق.ظ.

      علی جان جایی برای اعلام نامزدی وجود نداره و باید حداقل عقد کرده باشید.
      اگر امتیاز شما تا آن زمان مشخص نشده باشه ، امتیاز همسر را هم محاسبه میکنند ولی طول پروسه احتمالا طولانی تر خواهد شد.
      خوش باشی

      • علي said,

        سپتامبر 7, 2010 در 1:18 ب.ظ.

        ممنونم امير جان

      • امیر said,

        سپتامبر 7, 2010 در 1:24 ب.ظ.

        خواهش میکنم.
        خوش باشی

  2. مامان دریا said,

    سپتامبر 6, 2010 در 1:24 ق.ظ.

    سلام آقای امیر
    امیدوارم که به همراه خانواده شاد وسالم باشید.
    طبق خبر 100 % موثق در هفته ی گذشته برای 5 دانشجوی دکترا در کانادا که جهت مهاجرت اقدام کرده بودند بدون خبر مدیکال ارسال شده .
    به نظر من وزارت مهاجرت تصمیم گرفته که به بررسی پرونده ها سرعت بیشتری بده ومن شخصا فکر میکنم فشار های متقاضیان هم بی تاثیر نبوده در نتیجه پیش بینی میکنم افرادی که مثل ما در دوازدهمین ماه پندینگ هستیم به جای 12 ماه بین 18 تا 24 ماه تعیین تکلیف بشیم البته بهتر ه همچنان متقاضیانی که به یکسال میرسند و بلاتکلیف هستند اعتراضات مدنی خود را پیگیری کنند.
    خبر 100%موثق دیگر در یک سازمان دولتی در ایران 4 نفر از متقاضیان با قانون ما اقدام کرده بودند البته همین اواخر مدارکشون رو ارسال کرده بودند (قبل از 26 جون 2010)ریجکت شدند و نتوانستند فایل نامبر بگیرند.
    وآخرین خبر اینکه ما دومین گزارش کیپس رو گرفتیم و همچنان پرونده دست نخورده ولی خود شرکت کیپس قبلا جمله زیر رو برامون فرستاده

    However, most cases seem to be taking a little over a year to start processing, ..

    با احترام – مامان دریا

  3. بهمن said,

    سپتامبر 6, 2010 در 1:50 ق.ظ.

    می دونی نظر من چیه امیر جان؟
    هیچ توطئه یا ماجرای خاصی در کار نیست. حجم تقاضاهای وصول شده در این فاصله زمانی به خاطر موضوعاتی که می دونیم خیلی زیاد بوده. از طرف دیگه به خاطر مسائلی که باز هم می دونیم، بک گراند چک ایرانی ها بیش از بقیه طولانی می شه.
    اینه که مثلا وعده 12 ماهشون ممکنه به دو برابر مثلا 24 ماه افزایش پیدا کرده باشه.
    اما من فکر نمی کنم که با ما رودربایستی داشته باشن و مثلا اگه نخوان به ما ویزا بدن، بیخود ما رو سر بدوونن.
    ارادتمندم امیرخان

  4. آزاده said,

    سپتامبر 6, 2010 در 5:04 ق.ظ.

    سلام آقا امير.
    سوالي دارم كه ربطي به موضوع نداره . شما ميدونيد چه جاهايي تو كانادا مدارك را ترجمه مي كنند . براي شناسنامه خاله ام مي خواهم كه كانادا است .
    ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 11:13 ق.ظ.

      آزاده جان از دوستان ساکن کانادا باید سوال کنی ولی یکی از آن مراکز سفارت ایران در اتاوا میباشد.
      خوش باشی

  5. رامین said,

    سپتامبر 6, 2010 در 5:36 ق.ظ.

    سلام
    فکر میکنم به خاطر مسائل اقتصادی، فعلاً قصد وقت کشی دارند .
    هر چند که پذیرش مهاجر آن هم با این شرایط فعلی کاملاً به نفع کاناداست ولی مشکل شغل رو هنوز نتونستند کامل حل کنند.از یک طرف نمیخوان وجهه خوشونو خراب کنن و عقب نشینی کنن ، از طرفی هم نمیخوان همچین سرمایه هائی رو از دست بدن.
    پذیرش این همه تحصیلکرده به همراه پول یعنی جذب سرمایه خالص، ولی بیکاری بسیار خطرناک تره برای یک جامعه.
    موفق باشید

  6. peyman said,

    سپتامبر 6, 2010 در 6:03 ق.ظ.

    سلام
    ديدگاه:
    فكر نمي كردن كه اين قدر متقاضي داشته باشند. اشتباه اداره مهاجرت كانادا اين بود كه تعداد متقاضي رو بر اساس پروسه قبل در نظر گرفت كه شش سال طول مي كشيد. خوب همه مي رفتند سراغ استراليا. يه مرتبه كانادا شد 6 ماه تا يكسال و تازه موضوع سختگيري سوابق كار و تطابق آن هم مثل استراليا نبود. كلي متقاضي اومد. حالا دارن يه جوري سر كار مي ذارن. موضوع بك گراند چك هم شده بهانه. آخه در عصر رايانه و ارتباطات مگه مي شه جواب يه استعلام اينقدر طول بكشه؟ فرض كنيد اين استعلام ها رو با اسب بفرستند. با زهم اينقدر طول نمي كشه. سر كاريم حسابي. حالا اينا قبول. اين موضوع قايل نامبر دوم چيه كه دارن 3 ماه طولش ميدن. زمان ما كه 5 روزه بود . دارن زمان مي خرن.
    پيش بيني:
    سختگيري خواهند كرد و به هر بهانه اي رد پرونده. ولي اگر بهانه جدي نداشته باشند اونوقت مي شه مثل معروف. دير يا زود داره ولي سوخت و سوز نداره. باز هم خوب نيست چون براي بنده كه هيچ چيزي بدتر از بلا تكليفي نيست. من فكر مي كنم از زمان فايل دمشق حدود 2 سال طول بكشه تا ويزا بياد.
    پيشنهاد:
    امير جان پيشنهاد مي كنم يه پست بذار تا دوستان همه در خصوص راه كار هم فكري كنند.

  7. ونوس said,

    سپتامبر 6, 2010 در 6:10 ق.ظ.

    سلام امير جان
    ديروز بي بي سي مصاحبه اي رو با وزير مهاجرت نشون ميداد (البته حتما ديدي خودت)كه مي گفت ايرانيا مبه خاطر مسائل امنيتي بك گراند چك زمان مي بره بخصوص اگر كه كسي عضوس پ ا ه و امثالهم باشه

  8. مژده said,

    سپتامبر 6, 2010 در 6:19 ق.ظ.

    امیر عزیز پیش بینی من و ما چه راهی برامون باز می کنه… می دونی عزیز من می گم البته خودمو می گم بیچاره ایم که اینجا به دنیا اومدیم که تاوانشو تا آخر عمر باید بدیم… من که خیلی خسته شدم ما هنوز بعد از گذشت یک سال و ده روز حتی inprocess هم نشدیم چه برسه به مدیکال به ایمیل ها هم تا حالا جوابی ندادن… مثل روز روشنه که باز هم به دلایلی که همیشه باعث شده حقمون از بین بره باز هم داره لگدمال می شه… خداییش عجب شانسی داریم…. لب دریا می ریم خشک می شه… دو سال پیش به آقای همسر گفتم از کانادا بگذر فکر می کنم استرالیا بهتره اما گوش نکرد اگه برای استرالیا اقدام کرده بودیم به نتیجه رسیده بودیم…. شاد باشی

  9. maryam said,

    سپتامبر 6, 2010 در 7:12 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    والا چی بگم.من تازه متوجه شدم که پرونده های مالزی رو هم دوباره می فرستن دمشق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.اینم یه جور خوش شانسیه دیگه!!!!
    البته من که تقریبا بی خیال شدم ولی امیدوارم هر چی خیره برا من و هموطنام پیش بیاد
    خوش باشی

  10. سروناز said,

    سپتامبر 6, 2010 در 8:46 ق.ظ.

    سلام امير جان
    مرسي از موضوعي كه انتخاب كردي . منهم فكر نميكنم توطئه اي باشه. فقط حجم تقاضا بالا بوده .امكان هم داره كه سهميه امسال تمام شده و اينها مي خواهند با وقت كشي عملا پذيرش مهاجران را به سال آينده موكول كنند. فقط ميتونم بگم كه اين تنظار كشنده شده. عملا دست و دلمان به هيچ كاري نمي ره. گاهي مضطرب، گاهي نگران ، گاهي اميدوار، گاهي………
    الان 13 ماهه كه از فايل نامبر دوم ما ميگذره و هنوز در مرحله ريسيود باي ويزا آفيس هستيم. امير جان ممكنه يه دفعه قبال از اينكه هينپراسس بشيم مديكال بياد؟ يا بايد حتما اول اينپراسس بشيم؟
    سايت اداره مهاجرت تو دمشق آپدينت ميشه يا سيدني؟ پيشاپيش از پاسخت ممنون.

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 11:15 ق.ظ.

      سروناز جان حتما باید این پراسس شوید و بعد مدیکال را ارسال کنند.
      سایت اداره مهاجرت در ویزا آفیس آپدیت میشود.
      خوش باشی

  11. Aziking said,

    سپتامبر 6, 2010 در 10:22 ق.ظ.

    سلام به همه

    به نظر شخص من هر علتی که دوستان بابت طولانی شدن پروسه گفتن به جا ولی مهمتر از اون اینکه خوب حالا چه کار میشه کرد؟؟؟دست رو دست بگذاریم که ببینیم با پرونده ما چه کار می کنن یا بلند شیم و یه کاری براش یکنیم.!!!!
    اینو مطمئن هستم که اداره مهاجرت موظفه به ایمیل ها و نامه هایی که بهش زده میشه پاسخگو باشه..پس اگه میل بزنیم ما رو نمی خودن که هیچ جواب هم میدن…پس شاید ،اگه همه دوستانی که بلاتکلیف هستند و بیشتر از 6-8 ماه پندینگ هستند با توجه به زمانشون از اداره مهاجرت پیگیری کنن تا آقای وزیر محترم ببینه که ما ایرانیها ول کن حقمون نیستیم .(البته 6-8 ماه رو واسه این میگم که بهشون اشاره کنیم که 12 ماه نزدیکه و شما دارین از چیزی که رو سایت نوشته اید فراتر میرید).از طرفی این مصاحبه بی بی سی با وزیر هم میتونه ایرانیها رو تو فکر وزیر پیگیر نشون بده
    اگه خوش یین باشیم و همه دورستان پیگیری کنن و اگه رسانه ها پیگیری کنن (اگه دوستان کسی رو تو یک رسانه خوب و بین المللی داره لطفا کمک بگیره ) که چرا این وضعیت طولانی فقط مال ایرانیها است ،باعث سریع تر شدن پروسه حداقل برای خودمون بشیم.یعنی وزیر یه کاری بابت این قضیه بکنه..مثلا افزایش آفیس هایی که کیس ایرانی ها رو بررسی کنه..

    امید وارم تونسته باشم حسم رو بگم ..

    مرسب امیر عزیز بابت این پست عالی

    • پوریا said,

      سپتامبر 8, 2010 در 5:23 ق.ظ.

      من 28 جولای هستم

  12. بهناز said,

    سپتامبر 6, 2010 در 10:33 ق.ظ.

    سلام از فایل نامبر دوم ما 14 ماه3 روز میگذرد و کماکان منتظریم کسی هست اینجا که فایل نامبر دوم ان زودتر از 3 جولای 2009 باشه

    • علی said,

      سپتامبر 8, 2010 در 6:08 ب.ظ.

      سلام
      من رکورد دارم و فایل نامبر دومم رو 5 جون 2009 گرفتم و هنوز در مرحله دریافت مدارک هستم و این پروسس نشدم. به وزیر هم نامه زدم و گفت صبر کن، تا کی نمی دونم.
      به همه اون ایمیل هایی هم که تو پستای قبلی بود ایمیل زدم ولی هیچ کدوم جواب ندادن.
      پس هر کس ناراحت بود می تونه به کیس من فکر کنه و استرسش کم بشه

      • امیر said,

        سپتامبر 8, 2010 در 7:52 ب.ظ.

        خدا صبرت بده !!!
        علی جان باید بیشتر صبور بود و زندگی عادی را ادامه داد.
        خوش باشی

  13. احد said,

    سپتامبر 6, 2010 در 10:53 ق.ظ.

    سلام
    من بار اول هست که به وبلاگ شما اومدم . بسیار جالب بود مرسی
    منم شدم مشتری این وبلاگ .نظر منم در مورد این موضوع مثل دیگران هست کانادا انتظار این همه درخواست رو نداشت و حالا رسیدگی به اونا سخت هست و بهرحال فکر می کنم
    فقط زمان پروسه طولانی شده ولی اینم بدونین با اومدن روش جدید جذب مهاجر قانون قدیم نسبتا فراموش میشه و حالا وزیر می خواد این قول جدیدشو انجام بده یعنی تو زمان کوتاه تر . خدا به داد دل همه برسه
    ارادتمند
    احد

  14. فرید said,

    سپتامبر 6, 2010 در 11:46 ق.ظ.

    آقا امیر من از دارلترجمه استعلام کردم گفتن نامه سابقه کار رو در صورتی که روزنامه ثبت و انحلال شرکت رو داشته باشم ترجمه رسمی میکنن اما برای مهر امورخارجه حتما باید سابقه بیمه هم ارائه بدم که ظاهرا برای مهاجرت به کانادا نیازی نیست.

    ضمنا افیسر براش سئوال پیش نمیاد که این مهندس متالوژ چرا به عنوان کارگر فنی (جوشکار) استخدام شده؟ به نظرتون از اوضاع کار در ایران اطلاعات دارن و میدونن هیچ کس سر جای خودش نیست و از بیکاری باید به هر پیشنهاد کاری جواب مثبت داد؟

    خیلی ها میگن برای جوشکاری حتما باید مدرک فنی حرفه ایی داشت شما بر چه اساسی میگید نمیخواد؟ میشه لطفا اگه منبعی در این مورد سراغ دارید لینکش رو بهم بدید تا خیالم راحت بشه؟

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 12:26 ب.ظ.

      بله فرید جان برای ترجمه رسمی سابقه کار به آگهی تاسیس نیاز هست وبه تائید امور خارجه هم نیاز نیست.
      خب چرا سوال پیش میاد ، درسته که هیچ کاس سر جای خود نیست اما به ندرت یک مهندس جای کارگر مشغول هست. خب سابقه کارت را تحت عنوان کارگر نگیر. فقط ذکر کنند جوشکار.
      اون خیلی ها که شما ازشون یاد میکنید ، بر اساس چه منبعی این را میگویند؟
      خوش باشی

  15. فرید said,

    سپتامبر 6, 2010 در 11:53 ق.ظ.

    من نمی تونم از طریق ایمیل یا … از سفارت کانادا بپرسم ببینم با شرایط فعلیم میتونم اقدام کنم یا نه؟ کد رشته، سابقه کار و مدرک فنی حرفه ایی منو خیلی گیج کرده!!

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 12:27 ب.ظ.

      میتونی اما من بعید میدونم که جواب بدهند.
      خوش باشی

  16. مانا said,

    سپتامبر 6, 2010 در 11:53 ق.ظ.

    من هم فکر می کنم حجم پرونده ها بالاست و احتمالا به زودی اعلام می کنند مدت انتظار به ….ماه افزایش یافت!
    و برای تسریع رسیدگی به پرونده ها موارد زیادی رو به خاطر کوچکترین اشتباه یا کسر مدرک ریجکت خواهند کرد.
    البته امیدوارم پیش بینی من درست نباشه!

  17. بهناز said,

    سپتامبر 6, 2010 در 11:56 ق.ظ.

    ;lll

  18. فرید said,

    سپتامبر 6, 2010 در 1:10 ب.ظ.

    خیلی ازت ممنونم. صحبت های مطمئن شما به من آرامش میده:)
    این رو هم که خوندم دیگه خیالم 100% راحت شد!

    Employment requirements

    Welders

    •Completion of secondary school is usually required.
    •Completion of a three-year apprenticeship program

    or

    A combination of over three years of work experience in the trade and some college or industry courses in welding is usually required to be eligible for trade certification.
    …..

    http://www5.hrsdc.gc.ca/NOC/English/…spx?val65=7265

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 1:53 ب.ظ.

      فرید جان به قسمت کاملا درست و مستندی اشاره کردی.
      سازمان فنی و حرفه ای فقط مخصوص ایران هست و متقاضیان شغل جوشکاری که فقط ایرانی نیستند.
      اگر الزامات یک جوشکار بر اساس همین لینکی که اشاره کردی را دارا هستی . نگران نباش و میتونی اقدام کنی.
      خوش باشی

  19. سروناز said,

    سپتامبر 6, 2010 در 2:16 ب.ظ.

    امیر جان معتاد وبلاگت شدم . روزی چند بار بش سر میزنم .

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 3:09 ب.ظ.

      لطف داری و موجب افتخار هست سروناز جان.
      خوش باشی

  20. سروناز said,

    سپتامبر 6, 2010 در 2:21 ب.ظ.

    امیر جان یه سوال از بهناز عزیز داشتم .
    بهناز جان میشه بگی توی این 14 ماه این پراسس شدی یا نه؟ یا هنوز پندینگی؟ اگه این پراسس شدی چند ماهه؟

  21. شیوا said,

    سپتامبر 6, 2010 در 2:55 ب.ظ.

    سلام امیر آقا.
    من فکر می کنم بهناز خانم از همه اینجا پیش کسوت تر باشند. از اونجایی که ایشون وبلاگ ندارند میخواستم از طریق وبلاگ شما ازشون خواهش کنم هرگونه تغییر و یا خبری در ارتباط با پروندشون را از طریق وبلاگ شما به ما ها هم به سرعت اطلاع دهند.
    با تشکر.

  22. sama said,

    سپتامبر 6, 2010 در 3:50 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    امکان داره خانم مامان دریا بگن اونایی که رد شدن علتش چی بوده؟
    شاید بفهمیم از همین الان وضعیتمون چه طوریه………….
    با تشکر

  23. یک منتظر said,

    سپتامبر 6, 2010 در 5:20 ب.ظ.

    با سلام مجدد

    معذرت می خواهم که این همه سوال می کنم اما لطفا به من بگویید من که اوایل نوامبر سال ۲۰۰۹ مدارکم رو به سیدنی ارسال کرده بودم مدیکالم حدودا چند ماه بعد از فایل دومم می آید؟

    راستی توی کانال بی بی سی فارسی دیدم که با وزیر مهاجرت کانادا جیسن کنی مصاحبه کردند راجع به طولانی شدن روند مهاجرت ایرانی ها و اون هم جواب داد چون می خواهیم که اعضای گروه بسیج و گروه قدس و … وارد کانادا نشوند.خوب این
    وسط تر و خشک همه باید با هم بسوزیم .چاره ای نیست.

    • امیر said,

      سپتامبر 6, 2010 در 5:38 ب.ظ.

      دوست عزیز تاریخ ارسال مدارک اولیه به سیدنی را کاملا فراموش کنید ، اصل ، تاریخ ارسال مدارک به ویزا آفیس هست.
      صراحتا نمیشه گفت که چقدر طول خواهد کشید اما شما روی حداقل ۱۲ ماه حساب کنید. و احتمالا این زمان بیشتر هم خواهد شد.
      در ارتباط با مصاحبه با وزیر محترم مهاجرت کانادا ، من یک پست چند وقت پیش اختصاص دادم که در صورت تمایل میتونی مطالعه کنی.
      خوش باشی

  24. علی said,

    سپتامبر 6, 2010 در 5:24 ب.ظ.

    با سلام و احترام به همه دوستان بویژه امیر عزیز
    به عقیده من آنها بسیار هوشمندانه و بر اساس نیاز و ظرفیت های خود پروسه مهاجرت را هدایت و کنترل می نمایند .هدف آنها از برقراری امکان مهاجرت حل مشکلات ما نیست بلکه فرایندی است برای حفظ موقعیت اقتصادی و اجتماعی کانادا در جامعه جهانی .
    به هر حال اتفاقات اقتصادی جهانی و وقایع ایران باعث شتاب مضاعف برای ارسال تقاضای مهاجرت گردید بطوریکه تعداد پرونده های منتظر تصمیم گیری از 400 هزار به بیش از 700 هزار فزونی یافته است و اعمال ظرفیت پذیرش سالیانه 1000 تایی در مشاغل مورد نیاز آنها در جهت ایجاد توان پاسخگویی و تعیین تکلیف سریعتر متقاضیان پیشین می باشد .
    خوشبختانه فلسفه کاری آنها TQM و بر سه محور اساسی فرآیند محوری، مشتری مداری و بهبود مستمر استوار است . آنها بر اساس احساسات و تعصبات و پیشداوری تصمیم نمی گیرند . هدف آنها ایجاد جامعه ای توانمند از طریق جذب بهترین های علمی ، اقتصادی و با تجربه کافی است . بر اساس منحنی T Student ضریب خطای آنها حداکث 15 درصد می باشد و اگر بردار زمان را از معادلاتمان حذف کنیم همه ما در یک چشم بر هم زدن در کانادا خواهیم بود . به امید دیدار همه شما

  25. پیمان said,

    سپتامبر 6, 2010 در 7:12 ب.ظ.

    سلام
    ما ازروش سرمایه گذاری اقدام کرده ایم و از فایل نامبر دوم که این پروسس شدیم حدود 23 ماه میگذره و هیچ خبری نیست… ایمیل هم جواب نمی دند….البته چند ماه پیش یه جواب کلی دادند که تا آخر 2010 و اوایل 2011 پروندتون کامل میشه!! من فکر کنم مشکل یکی تعداد زیاد متقاضی باشه و یکی هم چک امنیتی.. خصوصا اونهایی که تو سابقه کارشون کارهای دولتی داشته اند حالا مهم یا غیر مهم…. یک کم پروسشون رو طولانی میکنه… و اونهایی که تو سپاه سربازی رفتند هم همینطور….ولی به نظر من نامه نگاری مرتب هر 3 ماه یکبار بسیار موثر خواهد بود…. ضمنا من فیلم مصاحبه وزیر مهاجرت کانادا رو تو بی بی سی ندیدم ولی اینو دیدم که گفته در کانادا تمام ملیتها برابرند و این حرفش با گفته اش توی بی بی سی متضاده و اگر صحت داشته باشه می تونیم بهش گیر بدیم!! موفق باشید… اگه لینک فیلم مصاحبش رو با بی بی سی دارید لطفا بذارید در کامنتها ….

  26. سولی said,

    سپتامبر 7, 2010 در 3:30 ق.ظ.

    سلام. من با نظریه تعداد پیس بینی نشده متقاضی موافقم. خیلی ها رو میشناسم که چون زمان مهاجرت کانادا بسیار کوتاه تر شد اقدام کردن و تا قبل از اون حاضر نبودند شش تا هفت سال صبر کنند. اوضاع سیاسی بعد از انتخابات هم که مزید بر علت شد.
    ایران و کانادا تز بعد از قضیه زهرا کاظمی روابط سیاسی بسیار خصمانه ای دارند. حتی کانادا در ایران سفیر نداره. این بالاخره یک جایی خودشو نشون میده. این قدر ساده نباشید که فکر کنید اون وری ها خیلی دلشون برا ما سوخته. اونها اصولا فکر میکنن ما همه سر و ته یک کرباسیم.

    • سولی said,

      سپتامبر 8, 2010 در 1:25 ب.ظ.

      سلام مجددد.
      در نظرات دوستان راجع به ترکیب فرهنگی وorigin مهاجرین مطالبی نوشته شده، من موافقم که یک دولت مهاجر پذیر حتما تمهیداتی میاندیشه که مثلا همه مهاجرین از ایران یا عراق یا هر کشور جهان سوم دیگه ای نباشن.
      ولی به نظر من این موضوع به اندازه تعداد پیش بینی نشده مهاجرین و عوامل سیاسی بر سرنوشت ما ایرانی ها دخیل نیست.
      دلیل اون هم از نظر من تفاوت فاحش تعداد چینی ها با ملیت های دیگه است. اگه دولت کانادا میخواست همه ملیت ها رو از نظر تعداد در یک سطح نگه داره، تعداد چینی ها چند برابر بقیه ملیت ها نبود.

  27. soolmaz said,

    سپتامبر 7, 2010 در 3:48 ق.ظ.

    salam amir jan.khubi!? Alan cic o chek kardam.made decision shodam. :'(yani radam kardan?man montazere medical budam.amir jan kojae? bade 2sal!

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 11:28 ق.ظ.

      سولماز جان انشاءالله که خیره.
      امیدوارم که اشتباهی رخ داده باشه ولی در هر صورت باید منتظر نامه ارسالی آنها باشی.
      پس این مشاور محترم !!! چه …… میکنه؟!!
      خوش باشی

  28. مامان دریا said,

    سپتامبر 7, 2010 در 4:08 ق.ظ.

    با اجازه ی آقای امیر
    سما جان 1 مورد رو مطمئن هستم که عدم تطابق شرح وظایف بوده مورد دوم ریجکت نشده ولی هنوز نتونسته فایل نامبر 1 رو بگیره 2 مورد دیگه رو نمیدونم.
    از اینجا به بعدخصوصیه
    ………………………………………………………………..
    ……………………………………………………………….
    راستی چرا خودتون تو این پست نظرتون رو نگذاشتین ؟

    با احترام – مامان دریا

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 11:34 ق.ظ.

      دوست عزیز
      چند روز پیش با سفارت کانادا در لندن تماس گرفتم و در مورد ایمیل ها سوال کردم. آنها پاسخ دادند که قبلا در بعضی از مواقع که ایمیل ارسال میشد ، بنا به دلایلی ، تائیدیه دریافت نمیشود اما ایمیل ها توسط سفارت دریافت شده بود. اما جدیدا سیستم خود را اصلاح کردیم و اگر تائیدیه دریافت نکنید ، بمنزله عدم دریافت ایمیل توسط سفارت هست.
      در مورد مساله ای که عنوان کردید ، من بعید میدونم که تا ژانویه خبری شود !!! امیدوارم که اشتباه کنم.
      در مورد این پست ، ترجیح میدم در پست بعدی نظر خودم را بگم.
      خوش باشی

  29. مجید وسطی said,

    سپتامبر 7, 2010 در 4:41 ق.ظ.

    با سلام به همه دوستان مخصوصا امیر عزیز،

    من فکر میکنم خود آقایان بهتر از هر کس دیگه ای می دونن که وضعیت چطوریه. این رو از مصاحبه و اعتراف وزیر مهاجرت میشه فهمید. من فکر میکنم بک گراند چک و … بهانه هست. این کار احتمالا دو علت داشته:

    یکی پیش بینی در مورد تعداد مشاغل مورد نیاز و همچنین رشد اقتصادی که قرار بوده اتفاق بیفته اشتباه از آب در اومده. چون نتونستند کار ایجاد کنند ترجیح دادن ملت فعلا منتظر باشند تا اینکه بیان و بعد از چند ماه بیکاری برگردن و چند نفر دیگر رو از رفتن به کانادا منصرف کنند. ( این روش رو ازدخترای دم بخت ایران خودمون یاد گرفتن که خواستگاراشون رو تو آب نمک می خوابونن!)
    از طرف دیگه نمیتونن شرایط رو سخت بکنن یا پرونده ها رو بی جهت ریجکت کنن. چون باز خبرش گوش به گوش میرسه و ملت خودشون رو الاف کانادا نمی کنن که این هم اصلا خوشایند کشور کانادا نیست.
    به هر حال گفته میشه هر مشتری ناراضی هشت مشتری بالقوه دیگر رو میپرونه!

    یه احتمال دیگه هم هست اینکه یه قانون داخلی نانوشته داشته باشند که نسبت ترکیب مهاجر ها رو از ملت های مختلف حفظ کنن. یعنی چی؟
    آخه خود کانادا که فرهنگ غنی 2500 ساله نداره، فرهنگش و آداب و رسومش برایند و چکیده فرهنگ همه مهاجرایی که بهش وارد میشن( و همینه که غنی و زیباش کرده)
    حالا شما فرض کن همه مهاجرای کانادا از یک کشور باشن ( مثلا ایرانی) خوب خود به خود فرهنگ های دیگه فرصت عرض اندام پیدا نمی کنن و عملا این فرهنگ غالب میشه ( که اصلا جالب نیست)
    حالا اتفاقی که افتاده اینه که درصد تقاضاهای ایرانی ها برای مهاجرت به شدت ( آمارش رو امیر جون حتما بهتر میدونه) نسبت به قبل افزایش پیدا کرده ( دلایلش رو هم همه میدونن).
    خوب با ثابت بودن سهمیه هر فرهنگ این یعنی سخت شدن کار برای ایرانی ها

    شرمنده این خودش یه پست شد! البته چون وبلاگ ندارم از فرصت سوء استفاده کردم.

  30. sheida said,

    سپتامبر 7, 2010 در 4:53 ق.ظ.

    سلام

    امیر آقا یعنی واقعا هیچ کس تو 12 ماه ویزا نگرفته تا حالا؟؟؟
    هیچ امیدی نیست؟؟

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 11:36 ق.ظ.

      چرا شیدا جان سال گذشته خیلی ها گرفتند.
      خوش باشی

  31. reza said,

    سپتامبر 7, 2010 در 4:55 ق.ظ.

    rasty site sefarate dameshgh az 11/9/2009 ta hala upodate nashode?!!!
    albate ghesmate marboot be current activity!!!

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 11:36 ق.ظ.

      من در این زمینه اطلاعی ندارم.
      خوش باشی

  32. ایمان said,

    سپتامبر 7, 2010 در 6:29 ق.ظ.

    امیر جان ممنون از مطالب خوبی که میگذاری هر چی مطالبت رو خوندم از قانون قبل 2008 چیزی پیدا نکردم من جز اون کسانی هستم که گفتن پرونده ارسال شده به ورشو شما از روند پروندهشان اطلاعی داری؟ما سا 2007 ارسال کردیم البته الان زوده برای پی گیری ولی برای مصاحبه مگر ورشو جز کشورهایی نیست که ویزای شینگن هست اونوقت این چه جوری میشه ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید جواب دهید

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 11:38 ق.ظ.

      ایمان جان مگر پرونده شما را به ورشو انتقال دادند؟ فکر نکنم ، چون هنوز سال ۲۰۰۶ ها موندند.
      اگر برای شما مصاحبه بخواهند بگذارند ، احتمالا در ابوظبی یا دمشق برگزار خواهد شد.
      خوش باشی

  33. مينا said,

    سپتامبر 7, 2010 در 8:49 ق.ظ.

    سلام و بازهم مرسي از دغدغه هاي مفيدت
    من هم فكر مي كنم اين بحث سهميه فرهنگي-شغلي رو خيلي نامحسوس دخيل مي كنن در ارزيابي هاشون، من كه سيستم قديم هستم و در سال ششم انتظار هم مي بينم اونهايي كه خيلي شسته رفته اقدام كردن و خيلي مطلوب بودن براي محيط اونجا و حتي بعد از من هم اقدام كردن(2005ي ها رو مي گم) الان اونجان يا منتظر ويزا هستن، نه اينكه حتما قانون جديد رو اعمال كنن به قديميها، مطلوبيت رو به ور كلي مي سنجن و كارها رو انجام ميدن، اينجوري حدود 60 درصد متقاضيان رو standbyگذاشتن و كار 40 درصد رو كه كارشون هيييييييييچ ردخوري نداشته تموم كردن، جايي هم كه مي تونن آب ببندن بك گراند چك هست، پس
    1-هيچ كس نمي تونه بگه كه روند اداره مهاجرت شكست خورده، چون كمابيش مي بينه كه كار 40-30درصد پرونده ها انجام شده
    2-بهانه هم كه دستشون هست خدارو شكر، خود ماها هم by default فكر مي كنيم چون ايراني هستيم يا خدمت مقدس در …داشتيم، پس گناهكاريم
    3-مطمئن هستن كه بي نقص ترين پرونده ها رو وارد كشورشون كردن و در يك وضعيت بحراني اين درست ترين تصميمي ست كه مديريت يك شركت براي استخدام نيروي كار مي گيره
    4-مجبور نيستن كه قوانين رو عوض كنن چون همه مي دونن كه بك گراند چك از دست اداره مهاجرت خارجه، اينجوري ما ها همچنان در صف مي ايستيم چون مطمئنيم كه به ما دروغ نمي گن. دير و زود داره ولي سوخت و سوز نداره

    نتيجه اخلاقي: به زندگي تون برسيد

  34. ali said,

    سپتامبر 7, 2010 در 10:02 ق.ظ.

    من یه سوال از خدمتتون داشتم

    من سپتامبر ۲۰۰۴ اپلای کردم و متاسفانه آپدیت لتر من تازه اومده، در حالی‌ که فکر می‌‌کردم حداکثر تا سپتامبر ۲۰۰۹ آپدیت لترم بیاد. من سال ۲۰۰۸ امتحان آیلتس دادم، ۱۲، ۲۰۰۸ . لیستنینگ ۶ رایتینگ ۶،۵ اسپیکینگ ۶،۵ و ریدینگ ۶ شد.
    من سال ۲۰۰۳ نیز امتحان آیلتس داده بودم و اون موقع نمراتم خوب نشده بود.
    به نظر تن افیسر آیلتس ۱۲،۲۰۰۸ رو قبول می‌‌کنه ( الان از تاریخ امتحان ۲۰ ماه گذشته) یا نمرهٔ آیلتس ۲۰۰۳ رو؟

    سال دومم: آیا آفیسر برای نمرات ۶،۵ من امتیاز ۴ رو حساب می‌‌کنه؟ (اسپیکینگ و رایتینگ ۶،۵)

    ممنون از راهنمایی تون

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 11:43 ق.ظ.

      علی جان پرونده شما بر اساس قانون همان زمان بررسی میشود و بر اساس جدول ایلتس همان زمان ، محاسبه امتیاز میکنند.
      من فکر نمیکنم که ایلتس سال ۲۰۰۸ را از شما قبول کنند.
      خوش باشی

  35. ali said,

    سپتامبر 7, 2010 در 10:06 ق.ظ.

    سلام دوباره

    البته اینو هم بگم که پرونده من از دمشق تازه به ورشو رفته(۴-۵ ماه پیش)

    منتظر نظر پانیذ و دوستان هستم

    Ali

  36. soolmaz said,

    سپتامبر 7, 2010 در 11:52 ق.ظ.

    amir jan to chi fekr mikoni! Man taghate hamechiyo daram lotfan kamelan vazeh begu.yani chi!? Neveshte a decision has been made offcie contact to you/ yang zadam daftare moshaver goft adiye ye nafar dige ham haminjur bud 2haftast medicalesh umade.ama man ehsase khubi nadaram aslan

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 12:24 ب.ظ.

      امیدوارم که صحبت مشاور درست باشه. اما تا آنجا که من اطلاع دارم تا الان نه تنها از دمشق بلکه از هیچ آفیس دیگری کسی قبل از مدیکال Decision Made نشده است و پس از آن مدیکال را گرفته باشد.
      متاسفانه Decision Made قبل از مدیکال به معنای ریجکت شدن پرونده است.
      انشاءالله که مشکلی نیست و اشتباهی رخ داده و باید منتظر نامه آنها باشی.

  37. دوست said,

    سپتامبر 7, 2010 در 12:47 ب.ظ.

    سلام امیر جان.

    لطف می کنید از خانم سولماز بپرسید که از چه روشی (فدرال یا کبک) و در چه تاریخی اقدام کردند و تا قبل از این تو سایت وضعیتشون چی بوده؟
    آیاایشون از ویزا آفیس دمشق اقدام کردند؟

    با تشکر.

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 12:54 ب.ظ.

      با اجازه ایشان:
      ایشان مدارک خود را در نوامبر ۲۰۰۸ تحویل سفارت کانادا در دمشق دادند و از روز اول هم این پراسس بودند تا دیروز و با روش فدرال.
      خوش باشی

  38. بهناز said,

    سپتامبر 7, 2010 در 12:57 ب.ظ.

    سلام در جواب یکی از دوستان ما تمام 14 ماه و3 روز در پندینگ به سر می بریم وکیل محترم ما موردی داشتن که پرونده منتظر پاسپورت ریکوست هست ولی سایت پندینگ نشان میدهد سایت به روز نمیشود . مسی اگر زودتر از 3 جولای 2009 فایل نامبر دوم کسی هست لطفا اعلام کنید

  39. مامان دریا said,

    سپتامبر 7, 2010 در 1:37 ب.ظ.

    با اجازه ی امیر خان
    من هم موردی که بهناز جان بهش اشاره کرد رو قبول دارم کما اینکه در مورد دانشجویانی که در کامنت شماره 2 همین پست اشاره کردم این اتفاق افتاده ولی فکر میکنم نه اینکه سایت کاملا بروز نیست احتمالابعضی از آفیسر ها به روز عمل می کنند بعضی ها هم نه
    لطفا اگه نظری هست راهنمایی کنید.

    با تجدید احترام – مامان دریا

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 1:42 ب.ظ.

      دوست عزیز فرمایش شما و ایشان کاملا متین و من هم دیدم مواردی را که سایت دیر آپدیت شده است.
      اما پاسپورت ریکوست شدن و همچنان Received by ….. بودن منطقی نیست و میشه گفت غیر ممکن. متاسفانه به این مشاور های محترم دید خوبی ندارم و نمیتونم بیشتر از ۱۰ درصد حرفهایشان را باور کنم.
      خوش باشی

  40. دوست said,

    سپتامبر 7, 2010 در 1:40 ب.ظ.

    امیر جان ممنون بابت اطلاعات تکمیلی.

    میتونم بپرسم ایشون مدارک تکمیلی ( پس از دریافت نامه مهلک 120 روزه) را در چه تاریخی به دمشق ارسال کردند؟ به عبارت دیگر تاریخ دریافت مدارک کاملشون به چه ماهی بر میگردد؟

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 1:46 ب.ظ.

      ببین دوست عزیز ایشان در حدفاصل ۲۷ فوریه تا ۲۸ نوامبر اقدام کرده بودند و با شما شیوه ارسال مدارکشان کاملا متفاوت هست.
      ایشان از ابتدا فرم ها و مدارک را به ویزا آفیس ارسال کردند و فرصتی به عنوان ۱۲۰ روز را نداشتند. پس اشتباه نکنید. ایشان جزو قدیمی های قانون جدید هستند.
      خوش باشی

  41. دوست said,

    سپتامبر 7, 2010 در 2:25 ب.ظ.

    امیر عزیز.

    با عرض معذرت باید عرض کنم ایشون هرجند در اون فاصله زمانی هستند ولیکن از سپتامبر 2006 تا 28 نوامبر 2008 هیچ پرونده با مدارک تکمیلی ارسال نشد و تنها فرم های اولیه (روش سمپلیفاید) ارسال شد و ایشون هم چنانچه در اون فاصله زمانی باشند مدارک تکمیلی را ارسال نکردند و بعد از اعلام لیست مشاغل چنانچه شغلشون جزو 38 شغل بود همانند ما مهلت 120 روزه برای ارسال مدارک تکمیلی گرفتند. در غیر اینصورت ریجکت می شدند. بنده چندین مورد را میشناسم که در اون فاصله زمانی اقدام کردند و چون شغلشون جزو لیست بود در اوائل سال 2009 نامه مهلک 120 روزه گرفتند و مدارک تکمیلیشون را در حدود جون تا سپتامبر 2009 ارسال کردند. اگر بنده اشتباه می کنم میشه از خود خانم سولماز خواهش کرد که دقیقش را بفرمایند.

    با تشکرفراوان.

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 2:31 ب.ظ.

      فکر میکنم که حق با شما باشه و من قاطی کردم. پس اجازه بدید خود ایشان بفرمایند.
      خوش باشی

  42. تیتی said,

    سپتامبر 7, 2010 در 2:27 ب.ظ.

    من فکر نمیکنم که برنامه خاصی باشه فقط حجم پرونده ها بالاست.همین

  43. جواد said,

    سپتامبر 7, 2010 در 3:20 ب.ظ.

    سلام دوستان
    من هم مثل دیگر دوستان هر روز اینجا سر می زنم. با توجه به صحبتهای اخیر دیدم بد نیست شرائط من هم در آمار دوستان باشه.
    حدود نوامبر 2008 تشکیل پرونده در مالزی
    انتقال به دمشق در ژانویه 2009
    in process شدن در فوریه 2009
    دریافت نامه و مهلت 120 روزه در آپریل 2009
    ارسال مدارک در جولای 2009
    تا حالا 3 نامه زدم ولی فعلا هیچ
    منتظریم به همراه دیگر دوستان

  44. معصوم said,

    سپتامبر 7, 2010 در 3:52 ب.ظ.

    با سلام و احترام .امیر خان من دوشنبه تمام مدارکمو فرستادم.برام دعا کنید که مشکلی پیش نیاد چون فکر کنم توی جمع دوستان متقاضی دورو برم جزو اولین نفرها باشم که با شرایط جدید مدارکمو فرستادم.نمی دونم چی میشه فقط خدا کنه همه مدارک لازم رو فرستاده باشم. زمانی که شرایط جدید رو اعلام کردن یعنی اوایل تیرماه مدرک آیلتس من و همسرم آماده بود اما بعد از اون دو ماه و نیم طول کشید تا بقیه مدارک رو جور کنیم و ترجمه کنیم.حدود 800 هزار تومن هم پول ترجمه هامون شد.البته فکر میکنم که حدود یک ماه زمان رو به خاطر اشتباهات دارالترجمه از دست دادیم.همین جا با اجازه شما از دوستان میخوام که در انتخاب دارالترجمه دقت کنن.با سپاس فراوان

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 5:18 ب.ظ.

      انشاءالله که خیر هست و موفق خواهید شد.
      خوش باشی

  45. دوست said,

    سپتامبر 7, 2010 در 8:16 ب.ظ.

    امیر عزیز.

    خواهش می کنم از خانم soolmaz زمانبندی پروندشون را بفرمایند تا بتوان در ارتباط با این پیغامی که در سایت cic براشون ظاهر شده با دقت بیشتری نظر داد.

    موفق باشی.

    • امیر said,

      سپتامبر 7, 2010 در 9:13 ب.ظ.

      بله ، چشم ، از ایشان خواهش میکنم که موارد را اعلام فرمایند.
      خوش باشی

  46. تیتی said,

    سپتامبر 8, 2010 در 6:25 ق.ظ.

    سلام . در ایمیلی که وزیر برای ما داده( دیروز) نوشتن که پروسه از 12 ماه با 17 ماه تغییر کرده. متن کامل نامه رو میتونید تو وبلاگم ببینید.

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 10:16 ق.ظ.

      ممنونم تیتی جان از اطلاع رسانیت اما من هنوز به ۲۴ ماه اعتقاد دارم !!!
      خوش باشی

  47. گلی said,

    سپتامبر 8, 2010 در 8:36 ق.ظ.

    سلام امیر جان در مورد اینکه نوشته بودی «همه simplified ها(سپتامبر2006 تا 28 نوامبر 2008 ) یا نامه ارسال مدارک در 120 روز راگرفتند یا ریجکت شدند»، اینطور نیست . مثلا خود من اکتبر 2006 هستم و همچنان منتظر دریافت نامه درخواست ارسال مدارک.

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 10:18 ق.ظ.

      گلی جان من کی همچین حرفی زدم ؟؟!!!!
      خوش باشی

      • گلی said,

        سپتامبر 8, 2010 در 3:26 ب.ظ.

        ببخشید حق با شماست id دوست اینو تو پست های بالاتر گفته نه شما.

      • امیر said,

        سپتامبر 8, 2010 در 5:04 ب.ظ.

        تعجب کردم گلی جان.
        خوش باشی

      • گلی said,

        سپتامبر 8, 2010 در 3:27 ب.ظ.

        پست 41.

  48. پژمان said,

    سپتامبر 8, 2010 در 8:54 ق.ظ.

    سلام آقا امیر.

    آیا میشه این برداشت رو داشت که پرونده هایی که به دمشق میره برای طولانی شدن پروسه هست؟ و دمشق بهونه و یا سرپوشی برای کاناداست ؟

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 10:19 ق.ظ.

      نه پژمان جان ، مگر فقط ایرانی ها متقاضی مهاجرت هستند؟
      خوش باشی

  49. معصوم said,

    سپتامبر 8, 2010 در 9:26 ق.ظ.

    با سلام و احترام خدمت امیر خان.من یه سوال برام پیش اومده و اون اینه که ما که الان تمام مدارک رو فرستادیم سیدنی کانادا حالا باید منتظر چی باشیم؟؟یه فایل نامبر؟دوتا فایل نامبر؟اصلا به نظر شما حدودا باید تا کی منتظر اولین خبر باشیم؟؟؟؟؟کاملا سردرگم هستم.شما اطلاعی در این زمینه دارید؟؟؟یا فقط باید صبر پیشه کنیم.با سپاس فراوان

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 10:20 ق.ظ.

      انشاءالله که فایل نامبر شما در ظرف ۳ ماه آینده خواهد آمد.
      خوش باشی

  50. معصوم said,

    سپتامبر 8, 2010 در 10:41 ق.ظ.

    امیر خان همین یک فایل نامبره؟یعنی حداقل تا سه ماه دیگه ما نباید منتظر خبری باشیم؟

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 10:53 ق.ظ.

      بله ، یک فایل نامبر و انشاءالله که زودتر از ۳ ماه میاد.
      خوش باشی

  51. sama said,

    سپتامبر 8, 2010 در 10:47 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    رفتم تو سایت دیدم قسمت decision made نگفته که قطعی منظورش پرونده رد شدن هستش….ایشالله که کار سولماز درست بشه………

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 10:54 ق.ظ.

      سما جان من هم امیدوارم که اشتباه رخ داده باشه ، اما Decision Made قبل از مدیکال ، ریجکت پرونده است.
      خوش باشی

  52. امید said,

    سپتامبر 8, 2010 در 11:35 ق.ظ.

    سلام امیر خان

    با اجازه شما می خواستم به بهناز خانم بگم که B فایل من واسه جون 2009 هستش و بعد از 11 ماه مدیکالم اومد .و 2 هفته پیش از طریق پست برای گرفتن ویزا اقدام کردم که دیروز Decision Made شدم.با تمام وجودم برای تک تک شماها دعا میکنم که هر چه سریعتر از این انتظارها در بیایید،و بهترین خبر رو بشنوید.

    موفق باشید

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 12:11 ب.ظ.

      خیلی مبارکه امید جان ، آرزوی بهترین ها را برایت دارم.
      خوش باشی

  53. سپتامبر 8, 2010 در 1:33 ب.ظ.

    سلام آقا امیرخسته نباشید
    خواستم بدونم کارت ویزیت مدیر عامل که با مدارک ارسال می کنیم باید انگلیسی باشه ؟
    اگه فارسی بود باید دارالترجمه ترجمه کنه ؟

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 1:37 ب.ظ.

      سارا جان کارت ویزیت نیازی نیست اما اگر میخواهی ارسال کنی باید انگلیسی باشه.
      خوش باشی

  54. مامان دریا said,

    سپتامبر 8, 2010 در 1:50 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    آیا برداشت من از نامه ی وزیر به تیتی خانوم درسته ؟
    17 ماه از ارسال فایل از سیدنی به سوریه نه از ارسال مدارک به سوریه .
    ضمن اینکه این پاسخ برای اداره مهاجرت بار حقوقی داره در نتیجه فکر نمیکنم بهش پایبند نباشند .
    در مورد بحث 12 ماه اینا با زیرکی کلمه ی میانگین 12 ماه رو گذاشتن که عملا 24 ماهی که شما گفتین رو کاور میکنه .

    با احترام – مامان دریا

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 1:55 ب.ظ.

      نه دوست عزیز . ملاک رسیدن مدارک به سفارت هست. چون خیلی ها مدارک را در آخرین روزهای مهلت ۱۲۰ روزه تحویل سفارت میدهند. پس کسی که مدارک را زودتر ارسال میکند ، زودتر به ویزا خواهد رسید.
      من فکر میکنم اگر ۶ ماه دیگه سوال بشه ، این عدد تغییر کنه !!!
      خوش باشی

  55. یاسمن said,

    سپتامبر 8, 2010 در 6:16 ب.ظ.

    سلام امیر جان..به امید عزیز و سایر دوستانی که مدیکالشون اومده واقعا تبریک می گم و براشون آرزوی موفقیت می کنم امیر جان ازت سوال خصوصی داشتم : ……………….
    ……………………………….
    ممنون از راهنایی های ارزنده ات

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 8:03 ب.ظ.

      یاسمن جان اینها همه حدس و گمان من هست و امیدوارم که اشتباه کرده باشم.
      ولی شواهد اینجور نشان میدهد که باید فعلا منتظر باشید. ایشان مگه پاسپورت ندارند؟ پس فکر نمیکنم در این زمینه مشکلی باشه. البته چون خصوصی گفتید هست ، زیاد نمیشه مساله را باز کرد.
      خوش باشی

  56. کمال said,

    سپتامبر 8, 2010 در 6:45 ب.ظ.

    باید خدمت دوستان عرض کنم که طبق بوکلتی که خود امیر جان برای دانلود گذاشته، سفارت کانادا در دمشق موظف هستش که به صورت آن لاین وضعیت خود رو در مورد تعداد پرونده های در دست بررسی خود به اداره مهاجرت اعلام کنه تا پرونده ها تلنبار نشه. پس فکر کنم بحث شلوغی سر آفیسرها در سفارت دمشق منتفی باشه. به نظرم بیشتر بخاطر ایرانی بودنمون کارهامون داره طول میکشه که اون هم حقمونه. وقتی توی کشوری داری زندگی میکنی که در قرن 21 ، هشتاد درصد مردمش دچار گیجی مزمن هستند و فراموشی دارند و هر لحظه در حال بت ساختن هستند(یه روز احمدی نژاد، یه روز موسوی، یه روز ندا آقاسلطان، یه روز مشاعی) و یادشون نیست که بت سازی همیشه بهشون صدمه زده و علاوه بر اون، با بی فرهنگی خودشون توی تمام دنیا زبانزد خاص و عام شدند(البته دور از جون 20 درصد بقیه)، باید هم باهامون اینطور برخورد بشه.
    به امید روزی که از این کشور قحطی زده خلاص بشیم.
    کشور به این بزرگی، برهوت معرفت…
    http://dadras21.blogspot.com

  57. تیتی said,

    سپتامبر 8, 2010 در 6:47 ب.ظ.

    البته امیر آقا اگه از زمانی که فایل باز میکنیم( منظرم دمشق نیست همون سیدنی) تا ویزا حتما دوسال طول میکشه. حالا نمیدونم منظور شما همینه یا ار فایل نامبر دوم تا مدیکال رو میگین

    • امیر said,

      سپتامبر 8, 2010 در 8:08 ب.ظ.

      نه تیتی جان.
      ملاک صحبت های من دریافت مدارک توسط سفارت هست ، البته از ۲۶ جون به بعد ، توسط سیدنی.
      اینها همش پیش بینی من هست که امیدوارم درست نباشه اما برای شما و دیگر دوستانی که قبل از ۲۶ جون سال ۲۰۱۰ اقدام کردید ، ملاک سفارت کانادا هست نه سیدنی.
      خوش باشی

  58. ali said,

    سپتامبر 9, 2010 در 12:25 ق.ظ.

    سلام خدمات امیر عزیز و دوستان خواستم من هم شرح وضیت خودمون رو برای دیگر دوستان گفته باشم :
    تحویل مدارک در مالزی و گرفتن فایل نامبر دوم Apr2009
    انتقال به دمشق در May 2009
    in process شدن در June 2009
    تا حالا 2 نامه زدم و فعلا منتظر medical

  59. فريد said,

    سپتامبر 9, 2010 در 6:20 ق.ظ.

    با سلام
    آقا اميد مباركه .انشالله دست راستت زير سر تمام منتظران جواب باشد.
    بهتره دوستان ديگه اي هم كه گشايشي در كارشان مي شود اطلاع رساني كنند تا كورسوي اميد در دل اين رهروان براه مانده بتابد.
    امير خان بنظر من هم 17 ماه و همچنين دسته بندي پرونده ها از نظر مشكل دار و بي مشكل منطقي تر هست. يعني اگر هيچ موردي نداشته باشي 17 ماه و اگر مورد داشته باشي الي ما شا الله…
    ممنون ميشم در پايان اين كامنتها و در يك پست جداگانه يك جمع بندي داشته باشي و نظرات دوستان و اطلاعات ايشان و خودتان را بطور چكيده قرار دهيد .
    مطمئنم تا قبل از بهمن بسياري از دوستان خواننده اين وبلاگ خبرهاي خوشي را دريافت خواهند كرد براي خودم هم اميدوارم كه چنين باشه .

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 7:45 ب.ظ.

      چشم فرید جان انشاءالله در یک پست جداگانه سعی میکنم که جمع بندی کنم.
      خوش باشی

  60. لیدی said,

    سپتامبر 9, 2010 در 11:08 ق.ظ.

    امیر جان میخواستم یه اطلاع رسانی کنم. (که البته شاید شما و دوستان خودتون در جریان باشید) دوستانی که به هر دلیل نیاز به روزنامه رسمی برای ترجمه نامه سابقه کار دارن میتونن به قسمت آرشیو سایت «روزنامه رسمی جمهوری اسلامی» به این لینک:
    http://www.rooznamehrasmi.ir/Archive/SResult.asp
    مراجعه کنن و بعد از سرچ نام شرکت و پرینت اون آگهی، با مراجعه به دفتر روزنامه اون آگهی رو کپی برابر اصل کنن. دارالترجمه برای ترجمه رسمی نامه ی سابقه کار شرکت هایی که منحل شدن به روزنامه رسمی یا سابقه بیمه احتیاج داره.

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 7:45 ب.ظ.

      ممنونم لیدی جان
      خوش باشی

  61. Mostafa said,

    سپتامبر 9, 2010 در 11:40 ق.ظ.

    یک سوال اساسی که تا حالا کسی مطرح نکرده اینه که آیا VISA OFFICE دمشق تمام پرونده هارو با این همه تاخییر مورد بررسی قرار داده یا فقط پرونده ایرانیها به این شکل است. مثلا یک شهروند سوریه یا عراق (که اونها هم باید به visa office دمشق مدارکشونو ارسال کنند) مانند ما بررسی پرونده هاشون به طول انجامیده. جواب این سوال می تونه جواب دو سوال باشه: 1.بک گراند چک ما از بقیه کشورها بیشتر زمان می بردو 2. بین ایرانیها وبقیه ملل در بررسی پرونده ها هیچ تفاوتی وجود ندارد.
    حالا کسی جواب سوال منو داره؟

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 7:48 ب.ظ.

      مصطفی جان من ایرانی های مقیم خارج از ایران را که در دفاتر مختلف پرونده دارند را با بقیه مقایسه میکنم ، نتیجه این هست کار ایرانی ها نسبت به بقیه ملیت ها خیلی بیشتر طول میکشد.
      فکر میکنم در دمشق هم این داستان باشه اما نه با این شدت.
      خوش باشی

  62. شقایق said,

    سپتامبر 9, 2010 در 11:48 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    خوب هستی آقا؟
    یک سوال ازت داشتم راستش الان بیش از سه ماه از ارسال به سیدنی می گذره و خبری نیست این بود که خواستم پیگیر شم ببینم مانی اردر اصلا نقد شده یا نه ؟؟ واسه همین از یکی از دوستام وبلاگی خواستم این کار را برایم از بانکهای کانادا پیگیر شه و اطلاعات و بهش دادم اما گفت بهتره من یک کپی از تصویر مانی اردر و براش ایمیل کنم که بتونه به بانک مراجعه کنه و لطف کنه بپرسه و پیگیر شه …
    قرض از مزاحمت می خواستم بدونم فرستادن کپی خطر سوئی که نداره ، یعنی نمی شه کسی سو استفاده کنه یا نه ؟؟چون در وجه «Receiver General Of Canada » بودهاست .
    ممنون که وقت می گذاری و جواب می دی…

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 7:49 ب.ظ.

      نه شقایق جان مشکلی ایجاد نخواهد شد.
      خوش باشی

  63. سپتامبر 9, 2010 در 7:29 ب.ظ.

    آقا امیر سلام
    می گم اگه یکی از شرح وظایفی رو که در فرمهای اولیه نوشته بودم اینبار برای فرستادن مدارکم و نامه سابقه کارم اون 1 مورد و اگه حذف کنم اشکالی داره؟

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 7:50 ب.ظ.

      بله و باید دلیل آن را کتبا اعلام کنی و شاید خیلی هم خوشایند نباشه.
      خوش باشی

  64. کوروش said,

    سپتامبر 9, 2010 در 7:48 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    اگه یادت باشه چند وقت پیش گفتم که دو تا از نامه های سوابق کاری که ترجمه کردم وبرای دمشق فرستادم ، حاوی شرح وظایفم نبود و فقط سمت ومدت و… داشت. همون وقت یک ایمیل زدم به دمشق و مسئله و علت رو توضیح دادم و پرسیدم که آیا می تونم اون دو تا سابقه کاری رو به روز کنم ، که هنوز (ده روز گذشته) پاسخی ندادند.
    سوالم اینه : به نظر شما اگه این مدارکو الان بفرستم (در حالیکه پاسخ ایمیل ندادند) قبول می کنند یا نه صبر کنم تا پاسخ ایمیل ارسال دریافت بشه(!!!) و بعد بفرستم؟

    سپاس

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 8:00 ب.ظ.

      کوروش جان به اعتقاد من اگر آماده کردی ، ارسال کن. چون فکر نمیکنم که جواب بدهند !!!
      انشاءالله که تاثیر مثبت داشته باشه.
      خوش باشی

  65. سپتامبر 9, 2010 در 7:51 ب.ظ.

    آخه می دونین این شرح وظیفه رو در قسمت مین دیوتی خودم برای کد 1111 نوشتم Examine financial accounts and records and prepare income tax returns from accounting records
    اما الان تازه متوجه شدم در ایران برگشت از مالیات ظاهرا وجود نداره !

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 8:02 ب.ظ.

      خب میتونی اصلاح کنی و توضیح بدی که با عنوان دیگری اشتباه کرده بودی.
      خوش باشی

  66. مریم said,

    سپتامبر 9, 2010 در 8:11 ب.ظ.

    سلام،الان با خوندن کامنتها کلی قوت قلب پیدا کردم!منم 12 ماه و یک هفته هست که received…هستم!پس انگار خیلی ها هم مثل منن،برای همه دوستان آرزوی صبر جمیل دارم….آمین

    • امیر said,

      سپتامبر 9, 2010 در 8:51 ب.ظ.

      بله مریم جان خیلی ها هستند که مشابه شما هستند و انشاءالله که بزودی به انتهای راه خواهید رسید.
      خوش باشی

  67. هستی said,

    سپتامبر 10, 2010 در 9:57 ق.ظ.

    سلام امیر آقا
    واقعا خسته نباشید و بازم ممنون به خاطر راهنمایی های خوبتون. ما هنوز اقدام نکردیم منتظر آیلتس همسرم هستیم که خوردیم به تغییرات جدید و اینکه مشاور محترم شرکت مهاجرتی ….. گفت حتما یاید آیلتس جنرال داشته باشید طبق قانون جدید و اینکه 3 ماه مونده به آزمون آزمون رو تغییر دادیم و الان اندر خم آزمون آیلتس جنرال هست . سوالی که دارم اینه من هم باید آزمون آیلتس بدم .آیلتس همسر امتیاز داره مثل استرالیا یا نه ؟

    • امیر said,

      سپتامبر 10, 2010 در 5:40 ب.ظ.

      نه هستی جان همسر به ارائه مدرک زبان نیازی ندارد و هیچ مزیتی هم ندارد.
      خوش باشی

  68. هومن said,

    سپتامبر 10, 2010 در 10:00 ق.ظ.

    سلام امير جام ممنون از اطلااع رسانيتان و پشتكار فراوان شما
    امير جان خيلي دوست دارم و داشتم در وب شما لينك بابت تبادل نظر باهاتون دشته باشم كه به خاطر فيل ترينگ نتونستم باهاتون مكاتبه داشته باشم كه به اميد خدا اين فيل رفع شده اگر افتخار دادي ما را با عنوان
    راهنماي تخصصي مهاجرت و زندگي در كانادا در كنار ساير دوستاي گلت ينككن و اگر مايل بوديد افتخار داده كامتي براي ما بگذاريد تا شما را در كنار ساير دوستامون لينك كنيم
    موفق و پيروز باشي

    • امیر said,

      سپتامبر 10, 2010 در 5:41 ب.ظ.

      چشم هومن جان شما را لینک کردم.
      خوش باشی

  69. هومن said,

    سپتامبر 10, 2010 در 10:02 ق.ظ.

    راستس فراموش كردن ادرس سايت ما
    http://www.canadairanimmigrate.blogfa.com
    راهنماي تخصصي مهاجرت و زندگي در كانادا

  70. معصوم said,

    سپتامبر 11, 2010 در 3:15 ق.ظ.

    سلام امیر خان.من مدارک روچند روز پیش فرستادم.اما امروز یعنی جمعه توی سایت dhlنوشته که رسیده به HALIFAX, NS – CANADA و کسی هم به نام آقای mikeاونو تحویل گرفته.نمیفهمم مگه نباید بره سیدنی.این دوتا شهر 350 کیلومتر فاصله دارن.حتی مقصد نهایی رو هم همین جا رو نوشته!!!!!منآدرس رو روی بسته درست نوشتم پس چرا رفته یه جای دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا کمک

    • امیر said,

      سپتامبر 11, 2010 در 8:53 ق.ظ.

      معصوم جان نگران نباش. خیلی های دیگه هم بسته شان در این آدرس تحویل شده.
      خوش باشی

  71. هومن said,

    سپتامبر 11, 2010 در 7:11 ق.ظ.

    امير جان ممنون و خيلي خوشحال ميشم از كم كاست وبم از تون بهره ببرم و از نقطه نظراتون استفاده كنم حتمي به ما سر بزنيد
    با اجازتون لينكتون كردم

    • امیر said,

      سپتامبر 11, 2010 در 8:54 ق.ظ.

      چشم ، حتما.
      خوش باشی

  72. گلی said,

    سپتامبر 11, 2010 در 10:36 ق.ظ.

    امیر جان لطفا جمع بندی و پیش بینی خودتون رو را از زمان پروسه فایلهای مهاجرت بگید.
    با تشکر

    • امیر said,

      سپتامبر 11, 2010 در 3:57 ب.ظ.

      چشم ، سعی میکنم ظرف امروز و فردا این کار را بکنم.
      خوش باشی

  73. معصوم said,

    سپتامبر 11, 2010 در 11:33 ق.ظ.

    ممنونم امیر خان خیالم رو راحت کردید.راستی آیادر کل لینکی هست که بشه از اون طریق از رسیدن بسته به CIOمطمئن بشیم؟

    • امیر said,

      سپتامبر 11, 2010 در 3:57 ب.ظ.

      نه ، دیگه باید صبر کنی تا فایل نامبر بیاد.
      خوش باشی

  74. Mostafa said,

    سپتامبر 11, 2010 در 2:38 ب.ظ.

    با سلام امیرآقا.
    من و همسرم از روش FSW اقدام کردیم و اینطور که پیداست حالا حالا ها باید توی صف منتظر بمونیم. حالا ما میخوام با دریافت Admission از دانشگاهی در کانادا (برای خانومم) از طریق Student Visa یک سال زودتر وارد کانادا بشیم.
    .1. با توجه به اینکه ما قبلا اعلام کردیم که قصد مهاجرت داریم به نظر شما شانسی برای دریافت این ویزا خواهیم داشت؟
    2. فرضا اگر دوره فوق لیسانس باشد و هر سال 11000$ هزینه داشته باشه ما باید چقدر پول وچه مدت در بانک داشته باشیم تا حداقل لازم جهت ارائه به سفارت و ارائه کرده باشیم. (ما دو نفر هستیم.)

    • امیر said,

      سپتامبر 11, 2010 در 3:59 ب.ظ.

      ۱- بله هیچ منعی برای گرفتن ویزا دانشجوئی ندارید.
      ۲- مصطفی جان من در ارتباط با ویزا دانشجوئی اطلاعات زیادی ندارم.
      خوش باشی

  75. sama said,

    سپتامبر 11, 2010 در 7:55 ب.ظ.

    salam lmir jan,az khanom solmaz khabar darid?…..chy shod……be omid khabarhaye khob az hame…..best wishes,…

    • امیر said,

      سپتامبر 11, 2010 در 8:40 ب.ظ.

      نه سما جان خبری ندارم.
      خوش باشی

  76. سيمين said,

    سپتامبر 15, 2010 در 8:27 ق.ظ.

    سلام
    ممنون از اطلاع رساني خوبتون . من يكم گيجم قبا از تغيير ليست مشاغل حدود 15 جون تازه براي مهاجرت اقدام كردم الان 90 روز مي گذره نه ريجكت شدم و نه پروفايل اول گرفتم فكر مي كنيد بتونم پروفايل اولو بگيرم

    مرسي

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 9:04 ق.ظ.

      پروفایل نه سیمین جان ، فایل نامبر.
      بله ، تا ۴ ماه هم طبیعی هست. انشاءالله که همین روز ها میاد. پیگیری کن و ببین که پولت نقد شده یا نه؟
      خوش باشی

      • سيمين said,

        سپتامبر 15, 2010 در 10:07 ق.ظ.

        مرسي و اميدوارم

      • امیر said,

        سپتامبر 15, 2010 در 10:08 ق.ظ.

        خواهش میکنم سیمین جان.
        خوش باشی

  77. ملیحه said,

    ژانویه 30, 2011 در 10:23 ب.ظ.

    با سلام
    پرونده من که در تاریخ 23 آگوست 2010 به دست CIO رسیده بود، ریجکت شده است، چون یک امتیاز کم داشتم. آیا باید تمام مدارکم را دوباره تهیه کنم و بفرستم و یا فقط همان مدرک مربوط به یک امتیاز بیشتر را بفرستم کافی است؟
    پیشاپیش از راهنماییتان ممنونم

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 10:58 ب.ظ.

      ملیحه جان باید کل مدارک را از اول تهیه و ارسال کنید.
      خوش باشی


برای پوریا پاسخی بگذارید لغو پاسخ