آنهائی که مدیکال میخوان ، دست ها بالا !!!

قصدم این بود و هست که در ارتباط با پست قبل یک جمع بندی داشته باشم و پیش بینی خودم را با توجه به شرایط موجود ، از روند کار عنوان کنم.
هر چند که من حقیقتش زیاد خوش بین نیستم ، و برای آن هم دلایلی دارم که بخشی از آن متوجه متقاضیان محترم هست و بخشی دیگر متوجه اداره مهاجرت کانادا ، اما حتما در اولین فرصت این کار را خواهم کرد.

در حال حاضر که اکثر دوستان منتظر مدیکال هستند و فکر کنم هیچ چیزی لذت بخش تر از دیدن پاکت قهوه ای سفارت کانادا که در آن فرم های با فونت سبز رنگ مدیکال که عکس شما بر روی آن چسبانده شده است ، نیست ، شاید و شاید خواندن این لینک ، به شما حس و حال مدیکال را بدهد.

ببینم اولین مدیکال مال کیه که میاد !!!

خوش باشید

138 دیدگاه

  1. maryam said,

    سپتامبر 12, 2010 در 2:54 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    امیدوامر خوب و سر حال باشی وامیدوارم همه به زودی تکلیفشون مشخص شه
    شاد باشی

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 8:40 ق.ظ.

      ممنونم مریم جان. انشاءالله.
      خوش باشی

  2. مصطفی said,

    سپتامبر 12, 2010 در 3:22 ق.ظ.

    سلام امیر جان،
    خدا از دهنت بشنوه. من هم منتظرم اما به گمونم حالا حالاها مهمون سفارتیم. P:

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 8:41 ق.ظ.

      انشاءالله که زود خبر های خوبی همه خواهند شنید.
      خوش باشی

  3. بهناز said,

    سپتامبر 12, 2010 در 4:59 ق.ظ.

    سلام من اولین نظر مینویسم که انشاالاه مدیکال ما اولی بیاد اینقدر از مدیکال ننویسید دلمون اب شدمن دو ماه روز شماری میکنم در ظمن فکر کنم منتظرترین پرونده پرونده ماست 14 ماه و 10 روز منتظریم

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 8:42 ق.ظ.

      خب بله شما پیش کسوت هستین اما چرا ۲ ماه بهناز جان؟
      انشاءالله که بزودی مدیکالت میاد.
      خوش باشی

  4. خسرو said,

    سپتامبر 12, 2010 در 7:24 ق.ظ.

    سلام آقا امیر

    تا میاییم یه خورده یادمون بره دلمونو هری میریزین پایین واقعا انتظار سختیه امیدوارم برای همه ی منتظران مدیکال عاقبت خوبی پیش رو باشه .

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 8:46 ق.ظ.

      جدی بیخیالی الان؟؟؟!!!
      من که فکر نمیکنم. انشاءالله که برای همه این انتظار بزودی سر بیاد.
      خوش باشی

  5. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 8:46 ق.ظ.

    salam amir jan dige dele mane reject shodaro nasoozoon

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 8:48 ق.ظ.

      آخی ، واقعا حالم بد شد.
      راستی سولماز جان خیلی ها سراغت را میگرفتند که بالاخره چی شد؟ نامه ای دریافت کردی؟ نتیجه چی بوده و دلیلش چی هست؟
      خوش باشی

  6. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 8:55 ق.ظ.

    bavaret mishe amir bade in hame entezar bikhodo bijahat radam konan? akhe kamboode emtiyaz nadashtam magar inke pezeshki 20 bashe
    mano shoharam ke hajo vaj moondim vakil ham ke vancouvere dastrasi nadarim
    /
    ye chize dige inke az 2 hafte pish behem gofte boodand sabeghe karimo update konamo befrestam ke yeho status avaz shod

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 9:04 ق.ظ.

      سولماز جان هر طور شده این شازده را پیدا کن که باید جوابگو باشه. امتیاز پزشکی یکی از دوستان را ۲۵ محاسبه کردند و مدیکال را هم گرفت.
      باز هم امیدوارم که اشتباه کرده باشند ، اما در هر صورت باید صبر کنی تا نامه ات بیاد. من پیشنهادی برات دارم اما باید متن نامه را بدونی چی هست و باید منتظر بود. انشاءالله که خیره.
      خوش باشی

  7. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 8:59 ق.ظ.

    rasti amir jan khasti taeed nakon chon kheili tike tike neveshtam/ ama bazi az site haye khareji neveshte boodan in halate yekho decision made shodan vase parvandehaye beyne 27 feb 2008 ta ghanoone jadid rokh dade va hatman be mani rad nist?to hAMCHIN HALATIYO DIDI? BAAD INKE VASE hame name update madarek umade ela MA

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 9:06 ق.ظ.

      سولماز جان من حقیقتش تا به الان نشنیدم. البته فایل یکی از دوستان که در هند بود و به دمشق انتقال یافته بود ، به یکباره به این حالت در آمد اما دوباره این پراسس شد.
      خوش باشی

    • cupid15 said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:45 ق.ظ.

      سلماز خانوم، اشتباه کردی، باید می‌رفتی وزارت بهداشت، شهرک غرب، اونا تأیید می‌کنن که مدرک پزشکی حداقل معادل فوق لیسانس

  8. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:04 ق.ظ.

    bavaret mishe amir bade in hame entezar bikhodo bijahat radam konan? akhe kamboode emtiyaz nadashtam magar inke pezeshki 20 bashe
    mano shoharam ke hajo vaj moondim vakil ham ke vancouvere dastrasi nadarim
    /
    ye chize dige inke az 2 hafte pish behem gofte boodand sabeghe karimo update konamo befrestam ke yeho status avaz shod/rasti amir jan khasti taeed nakon chon kheili tike tike neveshtam/ ama bazi az site haye khareji neveshte boodan in halate yekho decision made shodan vase parvandehaye beyne 27 feb 2008 ta ghanoone jadid rokh dade va hatman be mani rad nist?to hAMCHIN HALATIYO DIDI? BAAD INKE VASE hame name update madarek umade ela MA

  9. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:09 ق.ظ.

    amir jan az koja befahmim rast mige ya na? shayad bege hich name e nayoomade ta hala un moghe chi? khodemoon mitoonim caips befrestim? age 25 bashe ke man emtizam mirese akhe? momkene status eshtebah avaz shode bashe? shazde khodesh ghaanaeye in moshavere ma ham ke mige bahashoon tamas gereftam gofte ke update sabeghe kari befrestin? aslan harfashoon manteghi nist? rasti mojadadan mitoonim eghdam konim?
    sharmande man khodam too stress hastam shomaram aziyat mikonm
    mamnoon amir jan

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 9:15 ق.ظ.

      نه سولماز جان من خیلی دوست دارم و تلاش میکنم که یکجوری بشه بهت کمک کرد.
      احتمال داره که استتوس اشتباه آواز شده باشه اما خیلی ضعیف. درخواست کیپس هم میتونی بدی اما ۶-۸ هفته طول میکشه و اطلاعات آن دقیقا مثل اطلاعات نامه ای هست که خواهی گرفت.
      یک هفته دیگه صبر کن ، تا آن زمان باید نامه ات برسه اون موقع میشه تصمیم گیری کرد.
      خوش باشی

  10. منصور said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:10 ق.ظ.

    امیر خان ما که 14 ماه و 22 روز که منتظریم من که فکر میکنم خیلی ها هستند که بیشتر از 14 ماهه که منتظرند.

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 9:16 ق.ظ.

      بله منصور جان متاسفانه مشابه شما باز هم هستند.
      خوش باشی

  11. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:18 ق.ظ.

    amir midooni man migam name ke vase man nemiyad mirese be vakile khob age un khodesh eshtebah karde basheo ye khabari az sefarato be ma naresoonde bashe shayad zire bar nare chetori mitoonim azash motmaen shim
    ?

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 6:44 ب.ظ.

      سولماز جان مگر تو از قبل با این مشاور آشنایی نداشتی؟
      بله احتمال هر چیزی هست اما تا نامه نرسه هیچ تصمیمی نمیشه گرفتم. به محض دریافت نامه ازش بخواه که کپی نامه را برایت ارسال کند. آن زمان میشه فکر کرد و کار درست را انجام داد. انشاءالله که همه چیز درست میشه.
      خوش باشی

  12. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:19 ق.ظ.

    ?amir midooni man migam name ke vase man nemiyad mirese be vakile khob age un khodesh eshtebah karde basheo ye khabari az sefarato be ma naresoonde bashe shayad zire bar nare chetori mitoonim azash motmaen shim

  13. soolmaz said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:22 ق.ظ.

    khosoosi; ………………………………………………………………………….

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 6:47 ب.ظ.

      سولماز جان اصلا نا امید نشو ، خدا بزرگه ، با تلاش خودت و کمک دیگران و اگر هم از من کاری بر بیاد ، درستش خواهیم کرد.
      با ایمیلت در تماس خواهم بود.
      خوش باشی

  14. بهناز said,

    سپتامبر 12, 2010 در 9:34 ق.ظ.

    اقای منصور تاریخ شما از ما 12 روز زودتر شما نا مه زدید ؟رشتتون چیه؟وکیل دارید؟در مورد 2 ماه روز شماری من چون تا 12 ماه گفته بودن صبر کردیم و بر نامه ریزی کردیم و الان حتی جواب درست نمیدن و اعتماد به حرفاشون از دست رفته

  15. reza said,

    سپتامبر 12, 2010 در 10:10 ق.ظ.

    سلام
    اولا» واسه سرکار خانوم سولماز و همسرشون برای این وقفه احتمالی تو کاراشون متاسفم.و میدونم ایشون بعد از اقدام دوباره با نمره زبان بالا تر حتما» جواب خواهند گرفت.البته اگه واقعا»(روم به مینیستر کینی) پروندشون ریجکت بشه.
    فقط میخواستم بپرسم ایشون بعد از چند ماه انتظار این پیامو دریافت کردند؟
    ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 6:51 ب.ظ.

      رضا جان تا آنجا که من اطلاع دارم ، ایشان در نوامبر سال ۲۰۰۸ مدارک را به سفارت کانادا در دمشق تحویل دادند. اگر اجازه بدی ، توضیحات اضافی با خود ایشان باشه.
      خوش باشی

  16. mani_rah25 said,

    سپتامبر 12, 2010 در 12:16 ب.ظ.

    امیر جان مشکل ایتجانست راهی که ما انتخاب کردیم تماما» انتظاره!!!! من بعد از 5 سال ماه پیش مدیکال گرفتم حالا هر روز ایمیل و اسپم باید چک کنم برای پاسپورت ریکوست که خدا میدونه چند ماه هم سر این در انتظار باشیم …… باز بعدش هم پاسپورت فرستادن به ورشو ….. یا حضرت ایوب برس به فریادمان….. ولی خدایش دیدن پاکت قهواه ای تجربه بینظیری بود امیدوارم هرچه زودتر همه دوستان تجربه کنند……

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 6:55 ب.ظ.

      مانی جان دقیقا همینه که شما میگید اما این انتظار برای شما قابل تحملتر هست. وقتی اقدام کردید ، میدانستید که ۶۰ ماه باید در انتظار باشید. اما با قانون جدید صحبت از ماکزیمم ۱۲ ماه بود که تا الان ۱۸ ماه هم هستند دوستانی که منتظرند و خدا بقیه اش را بخیر کنه !!!
      ولی کلا این مدل انتظار اصلا جالب نیست.
      خوش باشی

      • mani_rah25 said,

        سپتامبر 13, 2010 در 5:07 ق.ظ.

        راستش زمانی که من اقدام کردم فکر میکردم 5 سال شوخی میکنند!!!! باور کن چون برادرم قبل از من 2 ساله رفت ولی شوخی شوخی جدی شد این 5 سال الانم که داره میشه 6 سال و خوردیم به بحران اقتصادی ..بگذریم چیزی که اذیتم میکنه اینه که چرا تحقیق بیشتر نکردم که از کبک اقدام کنم من فکر میکردم اگر از طریق کبک برم باید همونجا باشم و وقتی فهمیدم الکیه و همه میرند نورنتو . ونکور فهمیدم که 5 سال وقتم روحروم کردم

      • امیر said,

        سپتامبر 13, 2010 در 2:45 ب.ظ.

        دوست عزیز اتفاقا در زمینه زمان اصلا اداره مهاجرت شوخی نداره !!!
        بله خیلی ها از کبک رفتن جاهای دیگه ، آنهم همان روز اول رسیدن به کبک !!!
        در هر صورت انشاءالله که بزودی زود این سفره برای شما جمع شود.
        خوش باشی

  17. شیوا said,

    سپتامبر 12, 2010 در 12:50 ب.ظ.

    آقای امیر .

    با سلام میخواستم از دوستان که کامنت می گذارند خواهش کنیم لطفا زمانبندی و اینکه از فدرال یا کبک اقدام کردند را بفرمایند. به عنوان مثال آقای منصور نفرمودند که از فدرال اقدام کردند و یا کبک و چه تاریخی فایل نامبر دمشق گرفتند. فکر می کنم از فدرال خانم بهناز با زمانبندی 14 ماه و 10 روز تا حالا پیش کسوت باشند.
    خانم SOOLMAZ خواهش می کنم بفرمایند که مدارک تکمیلی را در چه تاریخی به دمشق تحویل دادند این موضوع در ارتباط با توجیه پیغامی که در سایت برایشون ظاهر شده موثر است.

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 6:56 ب.ظ.

      شیوا جان اکثر دوستان از طریق فدرال اقدام کرده اند. ولی دوستانی که از طریق کبک اقدام کرده اند را خواهش میکنم که اعلام کنند.
      خوش باشی

  18. عسل said,

    سپتامبر 12, 2010 در 2:15 ب.ظ.

    سلام آقا امیر
    ( ما متقاضی اسکیل ورکر کبک هستیم.و 14 ماه از بی فایلمون میگذره که 3 ماه پیش ازمون آپدیت و سوپیشینه خواستن )
    بعد از گذشت تقریبا 3 ماه از فرستادن آپدیت و سوپیشینه.چند روز پیش در جواب ایمیل پیگیری ما چنین متنی رو واسه ما ایمیل زدند:

    Please note that background checks are in process. As soon as we receive satisfactory background checks results, we will continue processing the application. This is a legal requirement prior to visa issuance and cannot be avoided.

    If we require additional information, a request will be sent to you by mail. Please be patient and keep your case status requests to a minimum.

    For updated information on our standard processing times, we welcome you to visit our web site.

    Regards,

    میخواستم ببینم کدوم قسمت سایتشون میشه تایم بررسی آپدیتو چک کرد….(یعنی کی به ما جواب میدن ؟؟؟ )

    ممنون از راهنماییتون.

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 6:59 ب.ظ.

      عسل جان به هیچ عنوان امکان پیگیری مرحله بک گراند چک نیست و حتی خود سفارت هم نمیداند که چه زمانی پایان میپذیرد. چون مسوولیت انجام بک گراند چک با آژانس خاصی هست و فقط جواب را به اطلاع سفارت میرساند.
      خوش باشی

  19. مامان دریا said,

    سپتامبر 12, 2010 در 2:34 ب.ظ.

    سلام آقای امیر عزیز
    منظورتون از جمله ی » در حال حاضر که اکثر دوستان منتظر مدیکال هستند» افرادی هستند که اینپراسس شدن ؟ یا ما 12 ماه پندینگی ها رو هم جزء آنها آوردین ؟

    خصوصی : …………………
    ………………………………
    ……………………………….

    با احترام و سپاس – مامان دریا

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 7:05 ب.ظ.

      ببینم دوست عزیز ، آیا شما به غیر از مدیکال ، انتظار چیز دیگری دارید؟ تمام کسانی که اقدام کرده اند ، در انتظار مدیکال هستند.
      اون مورد را سفت بچسبید که خیلی عالیه. در کل پروسه تاثیر مثبت داره ، هم برای شرایط فعلیتان و هم آینده.
      بهتان ایمیل میزنم و لینک را میدم.
      خوش باشی

  20. shida said,

    سپتامبر 12, 2010 در 5:44 ب.ظ.

    سلام امیر جان من همیشه به وبت سر میزنم ولی چون متاسفانه نمره ایلتس که لازم دارم نگرفتم فعلا بیخیال پروسه مهاجرت شدم ولی توی کامنتها دیدم سولماز عزیز به اینکه شاید به خاطر 20 امتیاز دادن به پزشکی رد شده اشاره کرده و شما هم گفتی که باید 25 میدادند.حالا سوال من اینه من اگه پزشکی رو 25 حساب کنند امتیاز میارم از وزارت خونه هم نامه ای مبنی بر اینکه پزشک عمومی در ایران حداقل معادل فوق لیسانس هست گرفتم به نظرت اقدام کنم؟

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 7:29 ب.ظ.

      شیدا جان ایشان احتمال میدهند که اینجوری باشه و خیلی مطمئن نیستند و تا زمانی که نامه نیاد ، هیچ تصمیمی نمیشه گرفت.
      امتیاز مدرک تحصیلی پزشکی باید ۲۵ باشد.
      خوش باشی

  21. یاسمن said,

    سپتامبر 12, 2010 در 5:50 ب.ظ.

    سلام به همه…پرونده ما امروز 1 ساله شد دوستان.جشن تولد فقط کم داریم تو این اوضاع

    • امیر said,

      سپتامبر 12, 2010 در 7:30 ب.ظ.

      خب به سلامتی !!!!
      خوش باشی

  22. reza said,

    سپتامبر 12, 2010 در 10:32 ب.ظ.

    من یک سوال دارم.
    سر کار خانوم سولماز از کجا فهمیدن امتیاز پزشکی 20 شده وقتی تنها توی سایت شدن decision made?؟ و دیگه اینکه اونها برای ریجکت کردن پرونده مگه یک اصطلاح خاص به نام Whitdraw ندارن؟اگه اینطور باشه که باید این کلمه را بگن؟

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:30 ب.ظ.

      رضا جان ایشان فقط احتمال میدهند که دلیل ریجکت شدنشان این هست ، فقط احتمال !!!
      عبارت Withdraw برای زمانی بکار میرود که یک پرونده به آفیس دیگری منتقل شده باشد و عبارت Decision Made معنی ریجکت شدن را دارد.(البته قبل از مدیکال)
      خوش باشی

  23. Ashkan said,

    سپتامبر 13, 2010 در 1:42 ق.ظ.

    Amir Jan Salam

    Dar Rabeteh ba emteyazeh pezeshki va IELTS academic man az dameshgh estelam karadm va pasokh ra mizaram keh khial hameh rahat besheh.

    Rasti man alan 14 mah keh madarekam ro be dameshgh ferestadam va yek maheh keh beh vazir mohajerat nameh zadam.

    az ien keh barayeh avalin bar iraniha daran toyeh yek masaleh beh ham komak mikonan khili khoshhalam va az shoma keh baesh ien kar shodi tashakor mikonam.

    inam pasokh damesh keh khiyal doctorha va onhai keh IELTS academic dadan rahat besheh.

    Dear *************,

    Please note that you may submit Academic IELTS test results instead of the General IELTS.

    For more information on official language testing, we welcome you to visit the following website: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/index.asp

    As for your enquiry regarding the education degree, please note that a doctorate in medicine degree is considered as Ph.D degree.

    Hope this information was of assistance to you.

    Regards,

    Immigration Section (RAA)
    Canadian Embassy, Damascus
    P.O. Box 3394
    Fax: (963-11) 611-8034

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:34 ب.ظ.

      اشکان جان بسیار سپاسگزارم. البته من هم به کرات عرض کرده بودم که ایلتس آکادمیک مورد قبول هست و امتیاز پزشکی هم ۲۵ ، دیگه با این نوشته شما حجت بر همه تمام شد.
      پاسخ وزیر اغلب بین ۶ تا ۸ هفته کاری ارسال میشود.
      خوش باشی

  24. معصوم said,

    سپتامبر 13, 2010 در 2:58 ق.ظ.

    سلام امیر خان.من که حالا خیلی مونده تا دستم رو به عنوان یک منتظر مدیکال بالا بگیرم.اما یه سوال دارم.برای کسانی که پاسپورتشون رو تمدید کردن و در پاسپورت قبلیشون که الان سوراخ شده و تارخیش تمام شده سفر خارجی داشتن باید از پاسپورت قبلیشون هم کپی بفرستن؟(ایا این پاسپورتهای قدیمی رو کپی برابر اصل میکنن؟)یا اینکه فقط در فرم دمشق تاریخ سفر رو اعلام کنن کافیه؟با سپاس فراوان

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:35 ب.ظ.

      معصوم جان به هیچ کدام از اطلاعات پاسپورت قبلی شما به عنوان مدرک ارسالی ، نیاز نیست.
      فقط و فقط در فرم دمشق اطلاعاتی که نیاز هست را ارائه نماید.
      خوش باشی

  25. نرگس said,

    سپتامبر 13, 2010 در 3:13 ق.ظ.

    سلام ما منتظر فایل نامبر 2 هستیم حالا مدیکال پیشکششون . واقعا خیلی مسخره که برای یه شماره باید 3 ماه منتظر باشی و 2بار هم ایمیل زدیم ولی بازم هیچ جوابی ندادن . نمی دونم چیکار باید بکنیم ولی خیلی نگرانم . چیکار کنم دیگه ؟

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:37 ب.ظ.

      نرگس جان نگران نباش ، این هم یک مدل زمان خریدن هست که سفارت داره انجام میده ، باید باز هم صبر کنی.
      خوش باشی

  26. صبا said,

    سپتامبر 13, 2010 در 3:45 ق.ظ.

    منم می خوامممم دستمم خیلی وقته بالاست، هر دوتاش!!!

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:38 ب.ظ.

      میدونم صبا جان نوبت تو که خیلی وقته گذشته ، راستی از رعنا خبری نیست !!!
      خوش باشی

  27. منصور said,

    سپتامبر 13, 2010 در 4:17 ق.ظ.

    قابل توجه دوستان من از طریق فدرال اقدام کردم و فایل نامبر دومم 20 جوون سال 2009 می باشد و همچنان در وضعیت recieved by visa office هستم.
    البته من وکیل دارم ما مدارک را اوایل می به ایشان تحویل دادیم و اون زمان معمولا 10 روزه فایل نامبر دوم را میدانند ولی نمیدونم این وکیل از خدا بی خبر چرا انقدر مدارک ما را دیر به سفارت فرستاده و گرنه ما الان باید کانادا بودبم این هم از مزایای وکیل داشتنه

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:39 ب.ظ.

      منصور جان این هم یک تجربه هست. انشاءالله که به زودی خبرهای خوب دریافت خواهی کرد.
      خوش باشی

  28. peyman said,

    سپتامبر 13, 2010 در 4:43 ق.ظ.

    سلام امير جان
    5 هفته پيش به جناب وزير نامه زدم براي پيگيري پرونده ولي تا امروز پاسخي نيومده. به نظرتون پيگيري مجدد لازمه يا نه؟مداركم 10 نوامبر 2009 رسيده دمشق. با تشكر

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:43 ب.ظ.

      پیمان جان جواب وزیر اغلب بین ۶ تا ۸ هفته کاری ارسال میشود. بیشتر صبر کن.
      خوش باشی

  29. shida said,

    سپتامبر 13, 2010 در 5:30 ق.ظ.

    امیر جان من با احتساب 25 امتیاز 67 رو میارم نظرت چیه ریسک کنم اقدام کنم .دوستان دیگه اگه نظری دارن ممنون میشم بدونم

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:47 ب.ظ.

      شیدا جان من باز هم اعتقاد دارم که امتیاز پزشکی ۲۵ هست و غیر از این نباید باشه. چرا از طریق کبک اقدام نمیکنی که مطمئن تر هست؟
      خوش باشی

  30. jamal said,

    سپتامبر 13, 2010 در 5:39 ق.ظ.

    salam,amir jan bebakhshid ke baz farsi naneveshtam
    man adressam avaz shode vali hich jori adressi ke motmaen basham ke sandogh posty dorost namaro negahmidare nadaram,mikhastam bebinam age sandoghe posty az post ejare konam mitonam adresse ono bedam ya kheyr?
    ba tashakor
    lghabele tavajohe dostan bande 14 mahe ke recieved by visa officer hastam
    omidvaram ke hameye dostan movafagh bashand

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:55 ب.ظ.

      جمال جان بهترین کار اجاره صندوق پستی از اداره پست هست.
      خوش باشی

  31. سارا said,

    سپتامبر 13, 2010 در 5:53 ق.ظ.

    امير خان من خواننده وبلاگ شما هستم و قبلا هم سوالي پرسيده بودم كه لطف كرده بوديد و جواب داديد. عذر خواهي مي كنم كه دوباره با سوال شما رو به زحمت مي اندازم ولي دليلش اين است كه نظر شما رو خيلي قبول دارم. همسر من اقدام كننده اصلي است و در اولين ارسال اطلاعات براي دريافت فايل نامبر اول من نام فاميل مادرم را كمي اشتباه نوشتم (به جاي a از e استفاده كردم). آيا اگر اين بار كه بايد مجددا همان فرم را بفرستيم و در عين حال ترجمه ها را هم ارسال كنيم من آن يك حرف را تصحيح كنم اشكالي بوجود مي آيد؟ پيشاپيش ازتون تشكر مي كنم.

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 2:58 ب.ظ.

      تمنا میکنم سارا جان.
      سارا جان فرم ها را اصلاح کن و یک توضیح کوچک هم بده. هیچ ایرادی هم نداره.
      خوش باشی

  32. گلی said,

    سپتامبر 13, 2010 در 5:57 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    من وهمسرم 2 تا پرونده مهاجرت به کانادا داریم. اولی اکتبر 2006 (مین همسرم)، دومی هم منتظر فایل نامبر2 (مین خودم). به تازگی داریم برای مهاجرت تجاری چک هم اقدام کنیم. می خواستم بپرسم آیا گرفتن ویزای اقامت چک خللی تو پرونده کانادا ما ایجاد نمی کنه؟ چون ما تو مدارک نوشتیم مقیم ایران؟ یک سوال دیگه هم دارم آیا بعد گرفتن ویزای اقامت چک می تونیم پرونمون را به یک ویزا آفیس دیگه منتقل کنیم و ایا این کار مزیتی داره؟

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:00 ب.ظ.

      نه گلی جان هیچ خالی ایجاد نمیکنه اما اگر زمانی از شما اطلاعات بروز شده خواستند ، آنزمان باید اعلام کنید.
      پرونده را هم تکان ندهید که بیشتر گرفتار خواهید شد ، با این شیوه بررسی کردن پرونده ایرانی ها !!!
      خوش باشی

  33. من said,

    سپتامبر 13, 2010 در 6:12 ق.ظ.

    سلام امیر آقا،

    من دو سوال داشتم و ممنون میشم جواب بدین:
    1- می دونید که بر اساس تغییرات جدید مهاجرت کانادا از ابتدا ارسال مدرک آیلتس لازمه. سوال اینه که باید آیلتس منقضی نشده باشه؟ و این که تو مرحله اول نمره آیلتس مهمه؟ کسی که سه سال پیش آیلتس داده و نمره اش 6.5 است می تونه اینو ارسال کنه سیدنی و برای دمشق به فکر آیلتس جدید باشه.(آیلتس انگار دو ساله منقضی میشه، نه؟)
    2- کل مدارک اولیه برای فایل نامبر اول چیاس؟ فرم+آیلتس+پرداخت مبلغ؟

    ممنونم از محبت شما

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:03 ب.ظ.

      ۱- دوست عزیز مدرک ایلتس در زمان ارائه آن نباید بیشتر از یکسال از تاریخ آن گذشته باشد.
      ۲- کل فرم ها ، ایلتس ، مبلغ بررسی پرونده و کل مدارک مورد نیاز بر اساس چک لیست ویزا آفیس. یعنی همه چیز باید از ابتدا به سیدنی کانادا ارسال شود.
      قانون از ۲۶ جون تغییر کرده و ظاهرا شما در جریان نیستید.
      خوش باشی

  34. پیمان said,

    سپتامبر 13, 2010 در 6:23 ق.ظ.

    سلام

    ما 22 ماه و 17روزه که منتظر مدیکالیم… یعنی 22 ماه و 17 روزه پیش فایلمون تو دمشق این پروسس شده…. فکر کنم باید بزنیم به بیخیالی تا مدیکال بیاد…از زمان تشکیل پروندمون حدود 30 ماه میگذره.. سرمایه گذاری اقدام کردیم و اون موقع تمام زمان پروسس حدود 12 ماه بود!!!! حالا پیدا کنید زمان رسیدن مدیکال رو… اگه آدم سالم و بی مشکلی هم باشیم تا رسیدن مدیکال خدایی نکرده چند تا مرض میگیریم..( البته بلا نسبت بقیه دوستان.. خودمو میگم) ….
    به امید خبر های خوش…

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:04 ب.ظ.

      بله دیگه باید بیخیال بود تا خود مدیکال از راه برسه.
      خوش باشی

  35. مهدی said,

    سپتامبر 13, 2010 در 6:24 ق.ظ.

    سلام و احترام به همه دوستان

    من در سومين ماه انتظار مديکال هستم و داشتم اطلاعات يکسری از سايتها رو مرور می کردم که چند تا مطلب رو تو اونها ديدم و می خواستم نظرتون رو در موردشون بدونم

    1) با توجه به حجم زياد فايلها در دمشق تعدادی از پرونده ها به ورشو در لهستان انتقال پيدا کرده است

    2) هرچند در سايت رسمی اداره مهاجرت ;قبل از قانون جديد, چيزی عنوان نشده ولی ظاهرا «محدوديت تعدادی» در هر سال برای مهاجرين وجود دارد که همين امر باعث تاخير در پرونده ها شده است ( البته اين جمله آخر تحليل خودم بود!)

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:08 ب.ظ.

      مهدی جان
      ۱- پرونده هایی که به ورشو رفته مربوط به سال ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ هست ، نه پرونده های قانون جدید.
      ۲- در سایت اداره مهاجرت هم عنوان شده که برای هر شغل فقط ۱۰۰۰ پرونده را پذیرش میکنند و از ۲۶ جون به بعد قابل اجرا میباشد.
      خوش باشی

  36. ali said,

    سپتامبر 13, 2010 در 6:33 ق.ظ.

    ما که ۱۵ ماه است که این پروسس شدیم … پس چرا نمیاد؟؟؟ فکر کنم پیشکسوت ترین ما هستم نه؟؟ شد باشین همگی و به امید شنیدن خبرهای خوش برای همه …

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:09 ب.ظ.

      خب بله علی جان ، با ۱۵ ماه این پراسس بودن ، شما پرچمدار هستید.
      خوش باشی

  37. ناشناس said,

    سپتامبر 13, 2010 در 10:44 ق.ظ.

    من نمیدانم که پزشکی چند امتیاز داره اما موقعی که ما میخواستیم اقدام کنیم مشاور مان (دفتر دکتر مختاری) اینطور گفت که احتمال اینکه پزشکی یا فوق لیسانس های پیوسته مثل فوق لیسانس معماری در سال های 80به قبل یا شبیه به این حالت ، 20 امتیاز دریافت کنند وجود دارد، لذا ما برای این مدارک حداقل رو در نظر میگیریم وبه کلاینتمون هم میگوئیم تا در جریان باشد. خداکنه که این دوستمون جواب مثبت دریافت کنه. (ناامید نشید و تمام تلاشتونو انجام بدید.)

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:10 ب.ظ.

      انشاءالله که جواب مثبت میگیرند و مشکل حل خواهد شد.
      خوش باشی

  38. حسام said,

    سپتامبر 13, 2010 در 11:19 ق.ظ.

    Note: Medical doctor degrees are generally first-level university credentials, in the same way that a
    Bachelor of Law or a Bachelor of Science in Pharmacology is a first level, albeit “professional” degree
    and should be awarded 20 points

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:35 ب.ظ.

      ممنونم حسام جان من هم این را دیدم اما با استعلام دوست عزیزمان و تجربه دوست دیگری که با احتساب ۲۵ امتیاز ، مدیکال را گرفت ، جور در نمیاد.
      به اعتقاد من همه چیز به آفیسر بستگی داره و بس.
      خوش باشی

  39. حسام said,

    سپتامبر 13, 2010 در 11:20 ق.ظ.

    http://www.cic.gc.ca/english//resources/manuals/op/op06-eng.pdf

    Note: Medical doctor degrees are generally first-level university credentials, in the same way that a
    Bachelor of Law or a Bachelor of Science in Pharmacology is a first level, albeit “professional” degree
    and should be awarded 20 points

  40. شادي said,

    سپتامبر 13, 2010 در 12:41 ب.ظ.

    امير جان اميدوارم به زودي اين مديكال ما هم كه 63 ماهه منتظريم بياد . در جوابت به ماني گفته بودي شما ميدونستيد ولي باور كن ما هم نمي دونستيم هي كم كم بهمون گفتن . تو نامه سال 2005 كه فايل نامبرم رو اعلام كرده نوشته مدت انتظار 24-36 ماه است :))

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 3:38 ب.ظ.

      شادی جان وقتی ۳ سال بشه مثلا ۴ سال شاید این اختلاف زیاد فشار نیاره اما وقتی ۶ ماه بشه ۲ سال ، عذاب آور هست.
      خوش باشی

      • شادي said,

        سپتامبر 14, 2010 در 5:29 ق.ظ.

        3سال شده 5 سال و خورده اي . هنوز هم هيچي معلوم نيست و شايد ريجكت بشي به همين آسوني بعد از 5-6 سال

      • امیر said,

        سپتامبر 14, 2010 در 4:07 ب.ظ.

        شادی جان انشاءالله که ریجکت نخواهید شد و فکر بد نکن.
        خوش باشی

  41. مژده said,

    سپتامبر 13, 2010 در 3:49 ب.ظ.

    امیر عزیز سلام…. منهم دستم بالا… فعلاً که جز انتظار کشیدن هیچ کاری از دستمون بر نمی یاد…. شاد باشی

    • امیر said,

      سپتامبر 13, 2010 در 4:03 ب.ظ.

      امیدوارم که این انتظار زودتر به سر بیاد.
      خوش باشی

  42. نجمه said,

    سپتامبر 14, 2010 در 12:02 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    ما حدودا 2 هفته دیگه 120 روزمون تموم میشه ولی متاسفانه تا 2 ماه دیگه پلیس سرتیفیکیشن امریکا دستمون نمیاد حالا به نظرتون چیکار کنیم .ممکنه ریجکت کنند؟آیا در مرحله ارسال مدارک به دمشق باز هم باید پول بدیم؟الان که آدرس ما ساکن کاناداهستیم اینو باید اعلام کنیم؟ممنون از راهنمائیهاتون.

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 4:07 ب.ظ.

      نه نجمه جان ریجکت نمیکنند و خود آنها میدانند که پلیس سرتیفیکت امریکا خیلی طول میکشه تا به دست متقاضی برسه ، البته شما هم دیر اقدام کردید !!!
      با یک نامه مشکل را توضیح بده و مدارکت را ارسال کن.
      هیچ پولی در این مرحله نباید پرداخت کنید.
      بله باید تغییر آدرس خود را اعلام کنید.
      خوش باشی

  43. سپتامبر 14, 2010 در 8:41 ق.ظ.

    Amir jan salam
    khastam beporsam man ghabl az in passpotr ke alan daram yeki dashtam ke hich safari bahash naraftam va baraye gereftane passporte jadid oon dige batel shode ama daste khodame aya bayad oon ro ham bedam baraye tarjome ya barabare ba asl ya niazi nist .
    mmnoon az pasokhet

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 4:09 ب.ظ.

      سارا جان پاسپورت که اصلا به ترجمه نیازی ندارد اما باید برابر با اصل کرد. اما پاسپورت فعلی خود را باید برابر با اصل کنید و هیچ عملیاتی نیاز نیست که روی پاسپورت های قبلی خود انجام دهید.
      خوش باشی

  44. peyman said,

    سپتامبر 14, 2010 در 10:23 ق.ظ.

    سلام امير جان
    من از طريق دو كد 4121 و 0213 اقدام كردم. در حال حاضر يه پيشنهاد كاري خارج از كشور دارم كه مربوط به هيچ كدوم از اين دو كد نيست.
    1- اگه كارم عوض بشه مي تونه پروسه كاري مهاجرتم رو خراب كنه؟ يا اينكه چون اون موقع امتياز كافي رو داشتم ديگه مشكلي نداره؟
    2- اگه برم خارج از كشور همون اول بايدتغيير محل كار و سكونت رو اعلام كنم يا زماني كه مديكال اومد؟ ضمنا آدرس پستي جهت مكاتبه تغيير نخواهد كرد.

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 4:12 ب.ظ.

      ۱- پیمان جان پیشنهاد کاری شما مربوط به کدام کشور هست؟ در هر صورت هیچ تاثیری بر روی پرونده مهاجرتی شما ندارد.
      ۲- بله ، باید تغییر آدرس خود را اعلام کنید.
      خوش باشی

  45. ali said,

    سپتامبر 14, 2010 در 3:07 ب.ظ.

    با سلام و عرض تبریک به مناسبت عید سعید فطر
    امیر جان من مدارکم آماده ارسال می باشد و 14 سال سابقه کار در سازمان هوافضا را دارم و هم سابقه 8 سال دارا بودن شرکت خصوصی البته با فعالیت محدود حال با توجه به اینکه فایل ما به نام همسرم که سابقه کافی در بیمارستان را دارد می باشد حال آیا لازم است که من فقط اسناد شرکتم را با چند قرارداد کاری بفرستم و دیگر اسمی از محل کاری سازمانی ام نبرم آیا این کار صرفا جهت کم کردن زمان فایل مفید می باشد و یا در فایل ما خللی وارد می کند .
    با تشکر از راهنمایی دلسوزانه شما

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 4:16 ب.ظ.

      علی جان شما به عنوان همسر باید گواهی سابقه کار ارائه نمایید و به اسناد دیگر کاری نیازی نیست.
      اگر در فرم ها قید کرده اید که در چه سازمانی کار میکنید ، باید مدرک آن را ارائه نماید. کلا باید مدارک ارسالی شما ، محتویات فرم ها را پوشش دهد.
      خوش باشی

  46. نجمه said,

    سپتامبر 14, 2010 در 6:08 ب.ظ.

    امیر آقا سلام
    ممنون که مثل همیشه جوابمو دادین.راستش ما یه جاب آفر صوری با ماهی 50 دلار بهمون از یه سازمان معتبر داریم حالا به نظرتون ارسال این همراه با مدارک فایده ای داره یا نه؟
    در بند 13 که گفته FEE PAYMENT چی باید فرستاد؟
    اینجا گفته عکسها نباید با پاسپورت یکسان باشند.ما از ایران عکس آوردیم ولی همون عکسهای پاسپورت هستند.آخه اینجا 6 عکس را 30 دلار میگیرن.اگه همونها رو بفرستیم مشکلی پیش میاد؟ممنون ومتشکرم

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 9:33 ب.ظ.

      خب بله جاب آفر تاثیر مثبت داره.
      کپی ایمیل دریافتی از سیدنی را که به پرداخت پول اشاره کرده را باید بفرستید.
      مگه تازه پاسپورت گرفتید؟ نباید با عکس های پاسپورت یکی باشه. احتمال داره ازتون عکس مجدد بخواهند.
      خوش باشی

  47. نجمه said,

    سپتامبر 14, 2010 در 6:15 ب.ظ.

    ببخشید یه نکته و اون اینکه ما این عکسها رو برای ویزای چند ماه پیش گرفته بودیم.البته مشخصات عکس کاملا با اینکه خودشون خواستن میخونه.

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 9:35 ب.ظ.

      در هر صورت اگر مشابه پاسپورت باشه ، احتمال داره که دوباره ازتون عکس بخواهند و این یعنی نقص مدرک و طولانی شدن بیخود پروسه !!!
      خوش باشی

  48. علی از اصفهان said,

    سپتامبر 14, 2010 در 8:42 ب.ظ.

    سلام و درود برهمه منتظرین !!!
    بنده هم از20جولای2009(تاریخ دریافت فایل نامبردوم) منتظر برگه مدیکال هستم و دقیقا احساس بقیه دوستان را کاملا حس میکنم . میخواستم بپرسم آیا نامه نگاری و مکاتبه با سفارت وسماجت در آن فایده ای داره یا نه ؟ ما که تمام برنامه کاریمان بخاطر سردرگمی بهم ریخته>>>>>>>>>

    • امیر said,

      سپتامبر 14, 2010 در 9:36 ب.ظ.

      علی جان سماجت که تاثیر نداره اما تماس با آنها نشاندهنده این هست که شما به حقوقتان واقف هستید و این تاثیر مثبت داره.
      خوش باشی

  49. نجمه said,

    سپتامبر 15, 2010 در 3:25 ق.ظ.

    یعنی اونا براشون حقوق و بیمه این جاب آفر فرقی نمی کنه؟میگم میشه خودمون با دوربین دیجیتالی معمولی عکس بگیریم با همون مشخصات خواسته شده.آخه عکس مجدد حدود 150 دلار برامون تموم میشه.شاد باشید و سبز

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 8:57 ق.ظ.

      نجمه جان جاب آفر باید فرمت خاص داشته باشه و مورد تائید هم باشه. این لینک را ببین؛
      http://www.hrsdc.gc.ca/eng/home.shtml
      ضمنا ما هم خودمان عکس میگیریم ، با فتوشاپ درستش میکنیم و فقط بیرون پرینت میگیریم. تا الان هم که همه آنها مورد تائید بوده.
      خوش باشی

  50. فريد said,

    سپتامبر 15, 2010 در 4:22 ق.ظ.

    با سلام
    آقا دست ما هم بالاست از قلم نندازيد ها………داريم يك ساله ميشيم..

    موفق باشي

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 8:57 ق.ظ.

      نه فرید جان شما هم هستید ، میدونم.
      خوش باشی

  51. peyman said,

    سپتامبر 15, 2010 در 5:41 ق.ظ.

    ***خصوصي***
    …………………………………………………….

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 8:58 ق.ظ.

      آره پیمان جان ، خودت میدونی که کمی مشکل داره.
      خوش باشی

  52. soolmaz said,

    سپتامبر 15, 2010 در 6:45 ق.ظ.

    salam amir kojae?
    pezeshkimo 20 dadan;((((((((((((((((

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 7:15 ق.ظ.

      سولماز جان اشتباه کردن و قابل اعتراض هست.
      ایمیل را هم گرفتم ، باید برم جایی ، تا ۲ ساعت دیگه جوابت را میدم. نگران نباش ، کاملا قابل برگشت هست فقط کمی زمانت را از دست میدی که آن هم اشکال نداره.
      خوش باشی

  53. نیلو said,

    سپتامبر 15, 2010 در 7:24 ق.ظ.

    سلام.ممنون از راهنمایی های خوب و موثرتان.موفق باشید

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 8:59 ق.ظ.

      خواهش میکنم نیلو جان.
      خوش باشی

  54. سپيده said,

    سپتامبر 15, 2010 در 7:52 ق.ظ.

    سلام

    من يك سوال دارم خاله من تو كانادا دو تا بچه داره تو شناسنامه اون اسم بچه ها هست ولي اسم شوهرش ثبت نشده دارالترجمه هم نوشت married ولي مشخصات بچه ها ر و ترجمه كرد البته بگم صفحه اول شناسنامه اون كاملا صحيح وبا مشخصات مادر من هم خواني داره

    و بقيه مدارك مربوط به داشتن فاميل كامل فرستادم فكر مي كني اين شناسنامه موردي داره

    مرسي

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 9:01 ق.ظ.

      نه چه مشکلی ، کاری با همسر ایشان ندارند. تازه اینجا که نصف خانوم ها سینگل مادر هستند و یک چیز کاملا عادی هست.
      خوش باشی

  55. خسرو said,

    سپتامبر 15, 2010 در 8:06 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    نه داداش بیخیالی کجا بود

    قاطی کردیم از ینکه نمیدونیم چکاره ایم

    موفق و پیروز باشید

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 9:02 ق.ظ.

      دور از جونت خسرو جان.
      همینه دیگه ، چه میشه کرد؟
      خوش باشی

  56. Mostafa said,

    سپتامبر 15, 2010 در 8:58 ق.ظ.

    سلام امیر آقا.
    برای سوابق کاری اگر 6 مورد از 9 مورد اعلام شده توسط سایت http://www5.hrsdc.gc.ca/noc/english/noc را در نامه سابقه کار ذکر کنیم کفایت میکند یا باید تمام موارد عینا و با ترتیب اولویت ذکر شوند. و به طور کلی باید دقیقا همان وظایف را بیان کنیم یا بهتر است تغییراتی در ترتیب و انشا و… بدهیم.
    می شه راهنمایی کنید که وظایف را یه چه ترتیب ذکر کنیم که واقعی تر بنماید.
    (البته من فرمت کلی را دارم) فقط در نحوه بیان شرح وظایف میخوام به بهترین شکل عمل کنم. ممنون

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 9:07 ق.ظ.

      مصطفی جان اگر حتی یک مورد را هم بنویسید ، کفایت میکنه.
      این جملات را میتونی عینا در فرم ها بنویسی ، اما در نامه سابقه کارت باید متفاوت باشه اما جملات نوشته شده در فرم را ، پوشش دهد.
      خوش باشی

  57. سحر said,

    سپتامبر 15, 2010 در 12:41 ب.ظ.

    سلام امیر خان، 1 سوال دارم. ،میشه بگید که اگر خانمی باردار باشه، می تونه مدیکال رو انجام بده یا باید صبر کنه تا بچه به دنیا بیاد؟ مثلا اگر 3 ماهه باشه باید 6 ماه دیگه صبر کنه؟ مرسی از راهنماییهاتون.

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 12:47 ب.ظ.

      خطرناکه سحر جان. چون اشعه میبینند. باید اعلام کنند تا پس از فارغ شدن مجددا مدیکال ارسال کنند. البته مدارک و هزینه بررسی مدارک نوزاد را هم باید ارائه داد.
      خوش باشی

  58. سروناز said,

    سپتامبر 15, 2010 در 1:34 ب.ظ.

    بابا دست ما هم بالا الان 13 ماه و 6 روزه كه از فايل نامبر دوممون ميگذره .
    اسم نوزاد را ديدم با خودم فكر كردم كه فكر نمي كنم مادر ها اينجوري به روز تاريخ تولد بچه هاشون يادشون باشه كه ما اينجوري به ساعت هم مي دونيم.

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 2:06 ب.ظ.

      سروناز جان انشاءالله که بزودی مدیکال شما هم میاد اما رکورد در فعلا ۱۴ ماه هست !!!
      متوجه خط دوم نشدم.
      خوش باشی

  59. نجمه said,

    سپتامبر 15, 2010 در 2:19 ب.ظ.

    جاب آفری که همسرم داره همونیه که باهاش ویزای ورک پرمیت بهش دادن و مال 2-3 ماه پیش است .به نظرتون اینا یک فرمت دارند؟شاد باشید و سبز

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 3:32 ب.ظ.

      نجمه جان تا آنجا که من اطلاع دارم ، فرمت یکسان هست.
      خوش باشی

  60. آريو said,

    سپتامبر 15, 2010 در 3:46 ب.ظ.

    امير جان سلام:
    از اين همه تلاش تو، و زماني كه براي تك تك افراد ميگذاري تشكر ميكنم.
    موفق باشي…

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 5:14 ب.ظ.

      ممنونم دوست عزیز.
      خوش باشی

  61. شقایق said,

    سپتامبر 15, 2010 در 6:06 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    وافعا خسته نباشد و دست مریضاد از این وقتی که واسه تک تک بچه ها می گذاری …
    خوشحالم برای سولماز عزیز که پروندش قابل اعتراضه و امیدوارم هر چه سریعتر کارش راه بیفته …
    امیر جان می خواستم بپرسم مگه امتیاز فوق لیسانس 25 نیست ؟؟ پس پزشکی ایشون چرا 20 شده ، اگر فوق لیسانس هم حساب می کردند باید 25 می شد.
    سوال دوم اینکه : سابق کار در حین تحصی فوق لیسانس و سربازی به گفته شما پاره وقت حساب می شه، ولی من همسرم در دوران فوق لیسانس واقعا دو سال سابقه کار داره و بیمه هم بوده ، و در دوران سربازی هم امریه بوده (یک سال و خورده ای) یعنی کار می کرده و بعد از ظهر ها تدریس دانشگاه داشته(دو سال) …
    می خواهم بپرسم اینا همه پاره وقت محسوب می شوند یا بسته به نظر آفیسر داره ؟؟؟
    اگر پاره وقت محسوب شوند معادل چه میزان ؟؟ یعنی نصف تمام وقت ؟؟

    ممنون که وقت می گذاری و جواب می دی … خوش و خرم باشی …

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 7:14 ب.ظ.

      شقایق جان متاسفانه مدرک ایشان را به عنوان First Level در نظر گرفته بودند و امتیاز ۲۰ را به ایشان داده بودند. مشکل از سیستم آموزشی ما هست که میتوان با مدرک دیپلم ، مستقیما دکترا گرفت که در هیچ کجا رسم نیست.
      ببین همه چیز به نظر و دید آفیسر بستگی داره. آن چیز هایی که کاملا روشن هست ، نیازی به شک نیست اما در این مورد باید آفیسر تصمیم بگیره. اما قانونا شما در هیچ کشوری در آن واحد در دو جا نه میتوانید و نه مجاز هستید کار کنید ، غیر از ایران.
      پاره وقت یعنی معادل نصف تمام وقت.
      خوش باشی

  62. sama said,

    سپتامبر 15, 2010 در 6:23 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    به امید خبر های خوب برای همه…
    ما هم وارد 9 ماهگی پرونده شدیم ظاهرا اول کاریم…هرچی می ریم جلو تازه انگار اول کاریم…………..ولی من یکی با احتساب پرونده قبلیم که بهتون گفته بودم تو 2 سالم….
    اگر برای استرالیا اقدام کرده بودم تا حالا به چیزی میرسیدم…..امیر جان به نظر شما caipsبگیرم؟چون وکیل دارم و اصلا بهش مطمئن نیستم با اشتباهاتی که کرد و حالاهم که گوشتم زیر دندونشه ,caips بدردم می خوره………
    ممنونم از پاسخ شما

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 7:15 ب.ظ.

      سما جان کیپس هنوز زوده. باید صبر کنی و اگر از یکسال گذشت و سفارت هم جواب درستی نداد ، آنموقع اقدام کن.
      خوش باشی

  63. نسرین said,

    سپتامبر 15, 2010 در 7:01 ب.ظ.

    امیر اقا ما از طریق سرمایه گذاری کبک و توسط مشاور اقدام کرده ایم و b فایل را دو ماه پیش دریافت کردیم اگر من بخوا هم از طریق ایمیل وضعیت را دنبال کنم ویا به وزیر ایمیل بزنم و…. باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • امیر said,

      سپتامبر 15, 2010 در 7:19 ب.ظ.

      نسرین جان برای نامه زدن به وزیر هنوز خیلی زوده. باید صبر کنی و اگر سفارت جواب نا مربوط داد ، آنموقع به وزیر نامه بزنی. اما میتونی وضعیت پرونده ات را از لینک زیر دنبال کنی:
      https://services3.cic.gc.ca/ecas/authenticate.do?app=ecas
      خوش باشی

  64. سما said,

    سپتامبر 16, 2010 در 9:02 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    یه سئوال؟؟
    از کارشناسی ارشد پیوسته…چون زمان ما معماری پیوسته بود….هم مثل پزشکی ایراد می گیرن؟
    بازم ممنون از لطفت……

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 2:02 ب.ظ.

      سما جان با توجه به نامه ای که برای سولماز عزیز ارسال کرده اند ، متاسفانه بله. فوق لیسانس معماری با قانون قدیم ، ۲۰ امتیاز دارد.
      خوش باشی

  65. نسرین said,

    سپتامبر 16, 2010 در 6:07 ب.ظ.

    امیر اقا سلام در قسمت idetificatin number و identificatin type چه باید بنویسم و ایا باید اسم ومشخصات متقاضی اصلی را بنویسیم لطفا با ذکر مثال بنویسید

    • امیر said,

      سپتامبر 16, 2010 در 6:21 ب.ظ.

      نسرین جان این عبارات در کدام فرم هست؟
      خوش باشی

  66. نسرین said,

    سپتامبر 17, 2010 در 8:46 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    این لینک را شما برایم فرستادی
    https://services3.cic.gc.ca/ecas/authenticate.do?app=ecas
    سوال من در رابطه با پیگیری وضعیت پرونده امان از ادازه مهاجرت بود

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:26 ب.ظ.

      نسرین جان اگر منظورت ایمیل زدن به سفارت هست که از طریق قسمت» ارتباط با ما » در سایت اداره مهاجرت ، میتونی سوالت را ارسال کنی.
      خوش باشی

  67. علی از اصفهان said,

    سپتامبر 17, 2010 در 4:29 ب.ظ.

    سلام امیرجان
    من دیروز پیش وکیلم که تازه متوجه شدم مشاور است ! بودم 2تا سئوال داشتم
    1-آیا برای سفارت وکیل یا مشاور بودن فرقی دارد؟
    2-نامبرده اعتقاد داشت از نظر سفارت در روند بررسی پرونده هیچ فرقی بین ایرانی وسایر کشورها وجود نداره (البته از حق نباید گذشت نامبرده 15سال سابقه دفتر مهاجرتی داره)

    • امیر said,

      سپتامبر 17, 2010 در 4:38 ب.ظ.

      علی جان تمام این فرد مشاور هستند که خود را وکیل مینامند !!!! مثل اوستا معمار ها که بهشون میگن مهندس !!!!
      ۱- از نظر سفارت شما شخصی را به عنوان نماینده معرفی میکنید ، آن شخص میتواند مشاور فعلی شما باشد و یا بقال سر کوچه !!! از نظر آنها هیچ تفاوتی نمیکند.
      ۲- نظر ایشان برای خودشان کاملا قابل احترام. ایشان آیا تا بحال پرونده یک هندی را در دفتر دهلی دنبال کرده؟؟!!!
      خوش باشی

  68. سپتامبر 20, 2010 در 8:47 ب.ظ.

    سلام امیر جان، نمیدونم اینو میخونی یا نه! وقتی دیدم گداشتی خداحافظی کلی غصه خوردم! راستش خود من هم یه جورایی تو مود خداحافظی هستم! رفتم یه ماهی سفر و امید داشتم وقتی برگشتم مدیکالم رسیده باشه ولی هیچ خبری نیست و نامه های پیگیری من هم همه به آفیس دمشق فوروارد شدن و یه جواب تکراری بارم فرستادن که توصفم!!!!

    در هر حال امیدوارم هرجایی هستی خوش و خرم باشی و به همه آرزوهای قشنگت برسی…
    خیلی دوست دارم در جریان احوالاتت باشم و تو رو هم در جریان احوالات خودم قرار بدم، اگه خواستی برام ایمیل بزن..

    با آرزوی شادی

  69. nastaran said,

    اکتبر 10, 2010 در 6:15 ق.ظ.

    سلام
    میخواستم بدونم که تا حالا کسی مدارک را بدون مدرک زبان ارسال کرده ؟ من برای زبان با مشکل مواجه شدم و امتحانم برای بعد از 120 روز می شه و می خوام مدارک بدون زبان ارسال کنم و بعد مدرک آیلس رو ارسال کنم . میشه لطفا راهنمایی کنید.

  70. لیندا said,

    نوامبر 8, 2010 در 8:45 ق.ظ.

    بالاخره PPR شدین؟


پاسخی بگذارید

