بازی با اعداد !!!

یک نگاهی به این لینک بندازید:
زمان پروسه بررسی مدارک در ویزا آفیس ها

۸ ماه دمشق شده ۹ ماه و ۱۱ ماه لندن شده ۱۳ ماه و ۸ ماه دهلی شده ۱۰ ماه و ……….. (نسبت به آمار قبلی ارائه شده).

یک جا میگن زمان پروسه در دمشق ۱۷ ماه هست ، یک جا میگن ۸ ماه ، یک جا میگن پرونده های فوریه ۲۰۰۹ داره بررسی میشه ، یک جا میگن پرونده های مارچ ۲۰۰۹ داره بررسی میشه و …… !!!!!

این یعنی بازی با اعداد !!!
حالا این وسط پیدا کنید پرتقال فروش را !!!

خیلی حرص نخورید ها ، زندگیتان را بکنید و قدر لحظاتتان را بدانید.

خوش باشید

43 دیدگاه

  1. علی said,

    اکتبر 29, 2010 در 4:21 ب.ظ.

    با سلام و احترام
    دروغ بر سه نوع است:
    دروغ کوچک ، دروغ بزرگ و آمار !!!

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2010 در 5:04 ب.ظ.

      خب بله اینهم صحبتی است.
      خوش باشی

  2. saeed said,

    اکتبر 29, 2010 در 4:41 ب.ظ.

    سلام جناب اقای امیر
    من ماه می سال ۲۰۰۴ اقدام کردم .نوامبر ۲۰۰۸ اپدیت مدارک رو فرستادم .اخرین گزارش caipsنشان میداد که اول دسامبر ۲۰۰۹ مرحله به قول خودشون paper screenشده و قرار شده بود ۳ سپتامبر ۲۰۱۰ مراحل بعدیش رو طی کنه اما متاسفانه همش داره این timelineداره میره بالا و الان هم همانطور که مستحضر هستید این زمان رسیده به ۸۱ ماه
    .واخرین جوابی که به من داده اند این هست :

    Please be advised that the application is in queue for review by an officer. When the application has passed the background screening, medical instructions will be issued. In the meantime, if there is any change in the information submitted for the application please inform us as soon as possible.

    با توجه به تجربیات شما ممنون میشم اگه منو راهنمایی بفرمایید که چکار کنم؟ایا فکر میکنید که در مرحله background check هستم یا خیر؟
    واقعا دیگه خیلی کلافه هستم .در ضمن یادم رفت بگم پرونده من ترانسفر نشده به ورشو وهمون دمشق هست و ۷۷ امتیاز در مرحله paper screenبه من داده اند.

    با تشکر
    سعید

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2010 در 5:07 ب.ظ.

      سعید جان پرونده شما در مرحله بک گراند چک هست و متاسفانه هیچ چاره ای ندارید ، جز صبر کردن.
      من شخصا امیدوارم که سال ۲۰۱۱ سال تحول باشه در ویزا آفیس دمشق.
      خوش باشی

  3. سیما said,

    اکتبر 29, 2010 در 5:33 ب.ظ.

    سلام،
    خدایی نمی شه حرص نخورد.اما زندگی در جریان هست خواهی نخواهی…شخصا حس می کنم سفارت دمشق به خواب خوشی فرو رفته…خبرها کم رنگ و بسیار کم است از فعالیت دوستان مهربان دمشقی!

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2010 در 7:45 ب.ظ.

      امیدوارم سیما جان خبرها پر رنگ و خوب شود.
      خوش باشی

      • سیما said,

        اکتبر 30, 2010 در 12:30 ب.ظ.

        امیداورم…!!!

      • امیر said,

        اکتبر 30, 2010 در 5:56 ب.ظ.

        من هم همینطور.
        خوش باشی

  4. باران said,

    اکتبر 29, 2010 در 7:20 ب.ظ.

    چقدر برای کلمه «خوش باشی» تنگ شده بود !!! خیلی خوشحالم که برگشتی … (آیکون خوشحالی ، گل )

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2010 در 7:46 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت باران جان.
      خوش باشی

  5. باران said,

    اکتبر 29, 2010 در 7:21 ب.ظ.

    چقدر دلم برای کلمه «خوش باشی » تنگ شده بود !!! بی نهایت خوشحالم که برگشتی … (آیکون خوشحالی بیش از حد ، گل )

  6. یک دوست said,

    اکتبر 29, 2010 در 8:02 ب.ظ.

    با سلام.

    ظاهرا یا ویزا آفیس ها براحتی می توانند سر اداره مهاجرت کانادا کلاه بذارند و یا به احتمال قریب به یقین دستشان با هم در یک کاسه است که چنین آمار غلطی در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا ثبت می شود ( در هر دو صورت باعث شرمساری دولت فدرال کانادا و البته سرخوردگی خیل زیادی از مهاجرین است که درباره این کشور به گونه دیگری تصور می کنند). هرچند در میان این آمار تنها ویزا آفیس دهلی نو در ارائه آمار واقعی صادقانه عمل کرده. بهر حال هرچند همانگونه که در چند ماه گذشته وزیر پاسخ قانع کننده ای به دوستان نداد ولی بنظر می رسد باید این تفاوت های فاحش در ارائه آمار علی الخصوص درمورد دمشق را به او مجدداٌ گوشزد کرد.

    • امیر said,

      اکتبر 29, 2010 در 9:17 ب.ظ.

      دوست عزیز من فکر میکنم اگر قرار هست کسی سر کسی کلاه بگذارد ، اداره مهاجرت سر متقاضیان هست !!!
      بله ویزا آفیس دهلی شفاف تر عمل کرده است.
      ویزا آفیس لندن که رسما تعطیل هست و گفته اند که تا ژانویه کاری انجام نمیدهند !!!
      دمشق هم که چرت میگوید.
      من هم با شما هم عقیده هستم که دوستان از وزیر برای ارائه این آمار توضیح بخواهند.
      خوش باشی

  7. مریم said,

    اکتبر 30, 2010 در 9:47 ق.ظ.

    سلام امیر جان،خوبین؟یه سوال دارم،………………………………………..؟!!ممنون.

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 5:44 ب.ظ.

      لطفا رعایت کنید. قرار شد که در پست های عادی ، در مورد مهاجرت چیزی نوشته نشود.
      خوش باشی

  8. شقایق said,

    اکتبر 30, 2010 در 9:58 ق.ظ.

    سلام امیر جان خوبی آقا ، با زحمتهای ما ..
    …………………………………………………………….
    خوش باشی

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 5:45 ب.ظ.

      لطفا رعایت کنید. قرار شد که در پست های عادی ، در مورد مهاجرت چیزی نوشته نشود
      خوش باشی

  9. ساني said,

    اکتبر 30, 2010 در 10:54 ق.ظ.

    البته من شنيدم كه اين تأخيرها و مدت زمان طولاني بررسي پرونده ها به خاطر مشكا نرم افزاري در سفارت دمشق بوده و با درست شدن اين مشكل الآن رسيگي به پرونده ها سرعت گرفته و به زودي بايد منتظر خبرهاي خوشي باشيم.

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 5:52 ب.ظ.

      امیدوارم خبر های خوشی همه داشته باشند ، اما اگر ملاک این گفته شما سایت های شرکت های مشاوری هست ، برای بازار گرمی و نشان دادن اینکه از همه چیز اطلاع دارند هست و بس.
      خوش باشی

  10. ونوس said,

    اکتبر 30, 2010 در 11:19 ق.ظ.

    سلام امير جان
    خيلي خيليييييييي خوشحالم كه برگشتي.
    در مورد نحوه نوشتم هم هرجور كه خودت صلاح بدوني ما راضي هستيم

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 5:54 ب.ظ.

      ممنونم ونوس جان
      خوش باشی

  11. اکتبر 30, 2010 در 3:02 ب.ظ.

    سلام آقای امیر
    در فرم مهاجرتی اپلای ابرود یکی از کاربران در مورد لینکی که شما در این پست اشاره کردین به این شکل توضیحاتی دادند :
    «نکتۀ ناراحت کنندش اینجاست از روزی که پروندۀ شما رو شروع کنند به پروسس 9 ماه طول می کشه تا ویزاتون صادر بشه پس کسانی که هنوز پندینگ ریویو هستن هنوز 9 ماهشون شروع نشده »
    شماره پست : #11264
    ممنون میشم نظرتون رو در این مورد بدونم – فارغ از اینکه این آمار ها درست هستند یا نه فقط می خوام بدونم این تفسیر درسته یا نه ؟
    با احترام – مامان دریا

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 6:00 ب.ظ.

      کاملا اشتباه هست.
      من نمیدانم که ایشان بر چه اساسی این مساله را عنوان فرمودند. فاصله بین این پراسس تا ویزا در ویزا آفیس دهلی ۲ ماه هست و در لندن ۴ ماه (البته بوده ، الان که همه جا تعطیل هست !!!)
      طول پروسه از زمان دریافت مدارک شما توسط ویزا آفیس محاسبه میشود.
      خوش باشی

  12. تیتی said,

    اکتبر 30, 2010 در 3:37 ب.ظ.

    در این لحظه دو تا اتفاق خوب افتاد دقیقا دو تا از دوستان وبلاگی که مدت زیادی بود چیزی ننوشته بودن برگشتند و من واقعا خوشحالم. دلمون براتون تنگ شده بود. ممنون که برگشتی

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 6:01 ب.ظ.

      خیلی ممنون تیتی جان از لطفت. نفر دوم کی هست؟
      خوش باشی

  13. سما said,

    اکتبر 30, 2010 در 7:53 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خیلی شاد شدم و دلگرم که دوباره اومدید…………
    خیلی نا امیدانه سر زدم …..امیدوارم همیشه دیگه اتفاقات خوب بیافته………..

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 8:16 ب.ظ.

      ممنونم سما جان از لطفت.
      خوش باشی

  14. reza1100 said,

    اکتبر 31, 2010 در 7:36 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    كلا به نظر ميرسه همه رو سركار گذاشتن. بعيد ميدونم در سال 2010 دويست و پنجاه هزار مهاجرشونو با اين كندي بتونن بگيرن.
    به نظر ميرسه علاوه بر دروغ گويي ، خرتوخر هم باشه. سيدني حداقل يه نظمي در پرونده هاش داره . مثلا اگه امروز دو نفر با هم فرمهارو ميفرستادند و ميرسيد سيدني به اختلاف دو يا سه روز فايل نامبرشون ميومد. دمشق اختلاف من با يكي از دوستان به 42 روز رسيد در حالي كه دقيقا در يك روز ارسال كرده بوديم.
    يكي ديگه از دوستان هم كه براش پاكت خالي مديكال ارسال شده بود.
    اينها خر تو خر بودن و شير تو شير بودن سفارتخونه دمشق رو نشون ميده.
    مثلا من نميدونم چجوريه كه از چين بنا به گفته خود وزير مهاجرت كانادا 45000 نفر تونستن مهاجرت كنن و از ايران فقط 6000 نفر.
    لااقل نميگن كه مثلا براي ايران سقف 7000 تاي در نظر گرفتيم كه ملت بدونن مثلا تا 10 سال خبري نيست. الان بچه ها زندگيشون كف دستشونه . مثلا خود ما سعي كرديم لوازم منزل نخريم. تازه بعضي چيزهارو هم يواش يواش داريم در مناسبتهاي فاميل و دوست هديه ميديم ميره.
    كلا همه بلاتكليف. ما هم كه 2 سال رو در نظر گرفتيم هم ميبينم به نوعي بلاتكليفيم.
    خوش باشيد

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 9:22 ق.ظ.

      بله شرایط کاملا قابل درک هست.
      من به شخصه امیدوارم که سال ۲۰۱۱ سال تحول باشه.
      خوش باشی

  15. آزیتا said,

    اکتبر 31, 2010 در 9:31 ق.ظ.

    سلام بر همه ،
    مدارک من هفتم ماه می به سیدنی رسیده و فایل نامبر اول رو بیست و هفتم اکتبر دریافت کردم .به عبارت دیگه 5 ماه و 20 روز!!!!!!!!!!!!!!
    رکوردهای جدید جالب توجه است.

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 9:34 ق.ظ.

      البته این اعداد فقط شامل حال ویزا آفیس ها میشود و سیدنی کاملا مستثنی میباشد.
      خوش باشی

  16. مریم said,

    اکتبر 31, 2010 در 2:48 ب.ظ.

    سلام امیر جان،واقعا ببخشید…البته پارتی بازی کردیو جواب کوله بار رو دادی🙂 باشه یه وقت دیگه،،،،مرسی.

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 8:44 ب.ظ.

      مریم جان سوال ایشان کاملا به پست مرتبط بود.
      منو ببخش ، اما دوست دارم که همه چیز نظم خودش را داشته باشد و بقیه هم استفاده کنند.
      خوش باشی

  17. نسترن said,

    نوامبر 7, 2010 در 8:10 ق.ظ.

    سلام .2.5ماه از دريافت فايل نامبر دومم از دمشق ميگذره (FSW سال 2008).اصل مدرك ielts هم ضميمه مداركم بوده .نگران هستم بعد از انتظار ي كه گويا حدودش هم معلوم نيست ،پرونده ما رد بشه.به نظر شما باتوجه به اينكه اقدام به مهاجرت به ساير كشورهاي مهاجرپذير هم ممكنه 2سال طول بكشه بهتر نيست براي اون كشورها هم اقدام كنم؟مثلا استراليا.

    • امیر said,

      نوامبر 7, 2010 در 10:15 ق.ظ.

      نسترن جان قوانین استرالیا در خلال ۲ سال گذشته تغییر کرده و سخت تر شده و پروسه آن هم در حال حاضر ۲.۵ سال بطول میانجامد.
      اگر شرایط آن را دارید ، چرا که نه.
      خوش باشی

  18. نوامبر 8, 2010 در 6:43 ق.ظ.

    امیر آقا سلام
    در برگه مهاجرت به کانادا 2 سوالاتی رو مطرح کردم . ممنون میشم جواب بدی .
    تشکر از لطفتون

    • امیر said,

      نوامبر 8, 2010 در 11:42 ق.ظ.

      پاسخ دادم سارا جان
      خوش باشی

  19. jamal said,

    نوامبر 8, 2010 در 8:58 ق.ظ.

    salam
    amir jan alan dar beine bache ha ki bishtaryn zaman ro dar halat recieve by visa offcer hast va ki bishtaryn zamn da inproces bode?bande az jun 2009 dar vazit recieved by visa ..
    officer hastam.dr vaghe mikhastam bebinm aya tedade ziaidi invaziat hastan ya kheir
    ba tashakor

    • امیر said,

      نوامبر 8, 2010 در 11:46 ق.ظ.

      جمال جان ظاهرا شما پیشکسوت هستید ، اما ۱۶ ماه هم داریم.
      خوش باشی

    • علی said,

      دسامبر 22, 2010 در 5:22 ق.ظ.

      سلام
      من هم دقیقاً جون 2009 فایل نامبر دوم رو گرفتم و در همین وضعیت شما هستم.
      فکر کنم که ما مثال نغضیم. چون من تقریباً به همه اطرافیانم توصیه کردم که اقدام کنن و همه اون هایی که حتی بعد از من اقدام کردن هم رفتن ولی من همچنان هستم.

  20. jamal said,

    نوامبر 8, 2010 در 8:59 ق.ظ.

    lam
    amir jan alan dar beine bache ha ki bishtaryn zaman ro dar halat recieve by visa offcer hast va ki bishtaryn zamn da inproces bode?bande az jun 2009 dar vazit recieved by visa ..
    officer hastam.dr vaghe mikhastam bebinm aya tedade ziaidi invaziat hastan ya kheir
    ba tashakor

    پاسخ

  21. یک دوست said,

    نوامبر 9, 2010 در 9:51 ق.ظ.

    آقا جمال آیا شما تاریخ دریافت مدارکتان در جون 2009 می باشد و یا اینکه تاریخ بالای فایل نامبر دمشقتان هم در جون 2009 است؟ راستی شما خودتان اقدام کردید و یا با وکیل؟

    • امیر said,

      نوامبر 9, 2010 در 6:03 ب.ظ.

      جمال عزیز بخاطر اینکه نظم کارمان بر هم نخورد ، لطفا پاسخ این دوست عزیز را در محل تعیین شده بفرمایید.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

