تغییر ساعت در بریتانیا

هر ساله در بریتانیا ۲ نوبت در سال ساعت ها تغییر میکند:
۱- آخرین یکشنبه ماه مارچ ساعت ها یکساعت به جلو کشیده میشود.
۲- آخرین یکشنبه ماه اکتبر ساعت ها یکساعت به عقب کشیده میشود.

در ماه مارچ این عمل در ساعت ۱ بامداد انجام میشود.
در ماه اکتبر این عمل در ساعت ۲ بامداد انجام میشود.

حالا نکته جالب و قابل تامل آن این هست که اولا در روز یکشنبه که روز تعطیل هست این کار انجام میشود که لطمه ای به زندگی ، کار و مدرسه بچه ها وارد نشود. از طرفی این کار در ساعت ۱۲ نیمه شب انجام نمیشود تا در یک لحظه وارد روز بعد نشویم و دوباره به روز قبل بازگردیم !!! (البته منظور تغییر ساعت در ماه اکتبر هست که ساعت ها یکساعت به عقب کشیده میشوند).
البته شاید در بعضی کشور ها به یکباره به روز قبل بازگشتن موردی نداشته باشه !!!! اما در بریتانیا این مورد ، خصوصا برای سیستم های کامپیوتری شاید فاجعه باشه !!!
از طرفی تاریخ مشخصی هم نداره ، آخرین یکشنبه ماه این عمل انجام میشود.

علیرغم کارهای احمقانه ای که در اینجا ، همانند خیلی از کشورها ، در حال انجام هست و دوستان ساکن در بریتانیا و کلا اروپا قطعا تائید میفرمایند ، این کارشان روی حساب و کتاب هست.

کار احمقانه گفتم ، یاد نخست وزیر جدید بریتانیا افتادم !!!
این بابا داره زور میزنه که مثل یک بنده خدا دیگه !!! ثابت کنه قبلیه هر کاری کرده اشتباه بوده !!! و من عکسش را انجام میدم !!!

فعلا که شمشیر را برای مهاجرها از رو بسته ، یک سکی هم به خود بریتانیایی ها زده که همه فعلا شاکی هستند و نتونسته قانون را اجرا کنه و ما هم داریم از دور نظاره میکنیم و میخندیم !!!

ضمنا فردا هالووین هست ، به همه دوستان شادباش میگم و ایام شادی را برایتان آرزو میکنم.

خوش باشید

26 دیدگاه

  1. سما said,

    اکتبر 30, 2010 در 7:54 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    خیلی شاد شدم و دلگرم که دوباره اومدید…………
    خیلی نا امیدانه سر زدم …..امیدوارم همیشه دیگه اتفاقات خوب بیافته………..

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 8:16 ب.ظ.

      ممنونم سما جان از لطفت.
      خوش باشی

  2. آرزو said,

    اکتبر 30, 2010 در 9:47 ب.ظ.

    سلام . خیلی خوشحال شدم که برگشتید . البته دیر فهمیدم ولی خبر خوبی بود . هالووین مبارک . شاد و پیروز باشید .

    • امیر said,

      اکتبر 30, 2010 در 10:42 ب.ظ.

      ممنونم آرزو جان
      خوش باشی

  3. ليلا(ساحل كانادا) said,

    اکتبر 31, 2010 در 4:58 ق.ظ.

    با سلام. واقعا خوشحالم كه دوباره برگشتيد. جاتون خيلي خالي بود.

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 9:13 ق.ظ.

      ممنونم لیلا جان
      خوش باشی

  4. reza1100 said,

    اکتبر 31, 2010 در 7:26 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    هالوين چيه؟ اونروز چه روزيه و چيكار ميكنن؟ تعطيله؟ چون ظاهرا تو كانادا هم هست.
    خوش باشيد

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 9:20 ق.ظ.

      رضا جان امروز که یکشنبه هست و همه جا تعطیله.
      دوست عزیزم در این آدرس دقیق توضیح داده:
      http://koolebaar.wordpress.com
      خوش باشی

  5. فرهنگ said,

    اکتبر 31, 2010 در 8:05 ق.ظ.

    اون یکی بنده خدا که اشاره کردی، کارش از زور زدن هم گذشته! ولی نمی دونم تاوانش رو چرا ما ملت باید پس بدیم!؟

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 9:24 ق.ظ.

      اینجا هم همینجوره فرهنگ جان. من آینده خوبی را برای بریتانیا پیشبینی نمیکنم و یقین دارم که دوره بعد این حزب انتخاب نخواهد شد.
      خوش باشی

  6. اکتبر 31, 2010 در 12:39 ب.ظ.

    سلام
    من امروز با وبلاگ شما آشنا شدم و با اجازه شما رو به لینکهای بلاگ خودم اضافه کردم. اگر شما هم من رو اد کنید خیلی خوشحال میشم.

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 8:29 ب.ظ.

      من هم شما را اد میکنم
      خوش باشی

  7. تیتی said,

    اکتبر 31, 2010 در 1:19 ب.ظ.

    اون یکی که مثل شما نبود ولی الان برگشت دوست عزیزی هست که برای تحصیل به بچه ها کمک میکنه اینم وبلاگش

    http://usdoctoral.blogfa.com/

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 8:35 ب.ظ.

      ممنونم تیتی جان
      خوش باشی

  8. پیمان said,

    اکتبر 31, 2010 در 7:08 ب.ظ.

    هالوین مبارک…
    خوشحالم که برگشتی… وبلاگ مفیدی داری…

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 8:49 ب.ظ.

      منونم پیمان عزیز
      خوش باشی

  9. پیمان said,

    اکتبر 31, 2010 در 7:17 ب.ظ.

    مجددا سلام
    میتونی یک قسمتی رو هم به متقاضیان مهاجرت از روش سرمایه گذاری اختصاص بدی و یک مقدار دوستان رو روشن کنیم که مراقب باشن و کلاه سرشون نره…
    جدیدا که چه عرض کنم ..مدتی هست که این دولت کانادا با همدستی این مشاوران مهاجرت بازار گرمی میکنن و میگن پروسه حدود 9-12 ماهه و وقتی که پول120000 دلار و جدیدا 200000 دلاررو گرفتن یک فایل نامبر میدن و دو تا چهار سال مردم رو میذارن سر کار و این فقط و فقط هم مخصوص ایرانی هاست… و پاسخشون هم اینه که داریم چک امنیتی می کنیم و از ین حرفهایی که وزیر مهاجرت تو بی بی سی گفت…حالا یکی نیست بگه پول ایرانیها خوبه ولی خودشون باید چک امنیتی بشن…خوب اول چک امنیتی کنید بعد پول بگیرید.. یه موقع پول هم تروریست باشه ها!! بعد هم تو این چهار سال طرف اگر تروریست هم نبوده به جرم پیگیری مکرر از سفارت سوریه و این ور و اون ور میشه تروریست بیچاره!!!
    ما الان حدود 30 ماهه که پول دادیم و سر کاریم… خیلی ها رو هم میشناسم که دولت کانادا سر کارشون گذاشته از این روش… حالا بماند 81 ماه اسکیل ورکری…
    ممنون

    • امیر said,

      اکتبر 31, 2010 در 8:52 ب.ظ.

      ممنونم پیمان جان از اطلاعت.
      دوست عزیز ، جلیله عزیز ، از وبلاگ دوستار ونکوور ، هم در همین شرایط هستند.
      فکر میکنم اگر با ایشان هماهنگ باشید ، شاید بتوانید به نتایجی هم برسید.
      خوش باشی

  10. jamal said,

    نوامبر 1, 2010 در 10:19 ق.ظ.

    salam
    amir jAN aghan behtaryn khabar donya emroz bargashtet be blog bod man modaty NL va belgium bodam va az site khabary nadashtam emroz ke didam bargashty vaghan khoshhal shodam
    albate motmaen bodam ke bar migardy chera ke vaghan peyghame bacheh ha tasirgozar bod
    kheili khoshhalam
    khossssssssshhhhhhhhhhhhh bassssshhhhhhhhhhhiiiiiiiii

    • امیر said,

      نوامبر 1, 2010 در 4:53 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت جمال جان
      خوش باشی

  11. شقایق said,

    نوامبر 1, 2010 در 11:15 ق.ظ.

    سلام امیر جان ، خوبی ؟؟
    خواستم هالوین را به شما و خانواده محترم تبریک عرض کنم …
    شاد و سربلند باشی …
    به قول خودت :
    خوش باشی

    • امیر said,

      نوامبر 1, 2010 در 4:57 ب.ظ.

      ممنونم شقایق جان
      خوش باشی

  12. باران said,

    نوامبر 1, 2010 در 6:50 ب.ظ.

    میگم وبلاگت یک طرف و این «خوش باشی» تو هم از یک طرف… (آیکون خنده)
    خوش باشی…

    • امیر said,

      نوامبر 1, 2010 در 7:50 ب.ظ.

      تو هم سربسر من میزاری؟!!!
      خوش باشی

  13. نجمه said,

    نوامبر 4, 2010 در 2:30 ق.ظ.

    سلام
    چقدر از اومدنتون ذوق کردم .عین بچه ها.
    هالووین شما هم البته با تاخیر مبارک.من امسال برای اولین بار در کانادا شاهد مراسم هالوین بودم.البته اینا واقعا خوشی زده زیر دلشون که دنبال دلهره میگردن!!
    شاد باشید وسبز(دلم برای خوش باشی شما خیلی تنگ شده بود)

    • امیر said,

      نوامبر 4, 2010 در 3:38 ب.ظ.

      ممنونم نجمه جان.
      چیزی به اسم عزاداری اصلا در اینجا وجود نداره. از تمام مناسبت های خود جهت شادی استفاده میکنند.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

