کریسمس گیفت

یک عادتی که در خارج از کشور و خصوصا در کشور های مسیحی نشین مرسوم هست ، دادن هدیه به هم در ایام کریسمس هست.
البته ما هم این رسم را در ایام عید نوروز داریم که همان شروع سال نو ما میباشد.
الان هم ایام ، ایام کریسمس هست. همه جا آذین بندی شده ، همه شاد هستند ، همه جا موسیقی های دل انگیز پخش میکنند و همه در حال خرید هستند.
خرید کردن این خارجی ها هم برای خودش داستانی داره !!!
فروشگاه های زیادی ، اجناس خود را حراج کرده اند و جالب اینجاست که بر عکس ایران که در ایام نوروز و روزهای قبل از آن که قیمت اجناس چندین برابر میشود ، در اینجا اکثر فروشگاه ها حراج کرده اند و یا قیمت های خود را به سمت پائین !!! تعدیل کرده اند.
افراد زیادی هم در حال خرید هدیه برای یکدیگر هستند.
و اکثر فروشگاه ها قسمت هایی را برای خرید جهت «کریسمس گیفت» اختصاص داده اند.
بچه ها هم منتظرند تا بابا نوئل از لوله بخاری پائین بیاد و برایشان هدیه بیاره.
خلاصه ، ایام کریسمس برای خودش داستانی داره و من بعضی مواقع به زیاده از حد خوش بودن اینها حسرت میخورم و آرزو میکنم که ای کاش ما هم زمانی به معنی واقعی خوش باشیم.
منظور از این داستان سرائی چی بود؟
دوست عزیز من و خیلی های دیگه ، ساحل عزیز ، کریسمس گیفت خود را دریافت کرد.
ضمن تبریک صمیمانه به این دوست عزیز و آرزوی ایام بسیار بسیار شاد برای ایشان ، از بابا نوئل عزیز خواهش میکنم که کریسمس گیفت دوستانی که منتظر هستند را هم بیاره.

بابا نوئل عزیز ، ما ایرانی ها هم تو را دوست داریم ، پس ما را هم دریاب.

خوش باشید

45 دیدگاه

  1. سیاوش said,

    نوامبر 23, 2010 در 7:31 ب.ظ.

    سلام
    کریسمس گیفت هم نشد اشکالی نداره
    لا اقل عمونوروز از اون هدیه ها بیاره که بعد از عید اونجا باشیم

    • امیر said,

      نوامبر 23, 2010 در 8:35 ب.ظ.

      بابا سیاوش جان ، حالا بگو کریسمس گیفت ، تا قطعا تا عید بیاد.
      خوش باشی

  2. کویین said,

    نوامبر 23, 2010 در 7:58 ب.ظ.

    من هر وقت کریسمس میشه یاد دخترک کبریت فروش می افتم که تو بچگی کتابش رو داشتم و آخر قصه اش کلی دلم می گرفت و یا کارتون اسکروچ که عاقبت بخیر شد و خاطره پنجره خونه همسایه امون که این ایام چراغونیش می کرد و من رو به هوس می انداخت که کاج تزئین شده داشته باشیم برام زنده میشه. به امید اینکه سالی پر از شادی و سلامتی و آرامش پیش رو داشته باشیم.

    • امیر said,

      نوامبر 23, 2010 در 8:36 ب.ظ.

      انشاءالله سالی پر از شادی ، خوشی و دوستی و مودت داشته باشیم.
      خوش باشی

  3. سعید said,

    نوامبر 23, 2010 در 8:27 ب.ظ.

    من فکر کنم واسه کریسمس بعدی منتظر کریسمس گیفت باشم. حالا ما که خونمون شومینه نداره و شوفاژ هست جناب بابانوئل از کدوم راه میان ؟

    • امیر said,

      نوامبر 23, 2010 در 8:37 ب.ظ.

      سعید جان ما که روز کریسمس گوشه پنجره را باز میزاریم تا آن اونجا بابا نوئل برای دخترم هدیه بیاره !!!
      خوش باشی

  4. نوامبر 23, 2010 در 10:37 ب.ظ.

    آقای امیر دوست عزیز
    اگه خاطرتون باشه من چند ماهی برای یک خانواده ی هندی کار میکردم . این خانواده هندو بودند و بسیار به آیینشون پایبند هرروز مراسم دعا وآتش و خال با رنگ زعفران به پا بود و من هم بی نصیب نبودم : ) خلاصه یکروز که خانوم خواب بود چشماش رو باز کرد و در حالت بین خواب و بیداری به من گفت قبل از 14 روز دیگه همسرت کا ر پیدا میکنه ! ! روز 13 ام از اون تاریخ از آکادمی با همسرم تماس گرفتن که از فردا بیا آکادمی : )
    روزای آخری که اونجا بودم دوباره این حالت بهش دست داد و گفت جشن ژانویه رو با خبر خوبی از مهاجرتت جشن میگیری : )
    حالا منتظرم ببینم حس ششمش اینبار هم درست گفته ؟
    می بینی امیر جان کارمون به دعا و پیشگویی رسیده : )

    • امیر said,

      نوامبر 23, 2010 در 11:36 ب.ظ.

      انشاءالله که خیره ، دوست عزیز.
      خوش باشی

  5. king o queen said,

    نوامبر 23, 2010 در 11:29 ب.ظ.

    امیر خان دوستم دنبال فرد آگاهی در مورد مسائل مهاجرتی می گشت می تونه آدرس ایمیلتون رو داشته باشه؟ با تشکر

  6. maryam said,

    نوامبر 24, 2010 در 12:40 ق.ظ.

    امین…………..امین……..امین

  7. لیندا said,

    نوامبر 24, 2010 در 6:27 ق.ظ.

    امیدوارم سال 2011 سالی نیکو همراه با سلامتی، مهربانی، صفا، محبت و دوستی همراه باشد. برای امیر عزیز و خانواده محترمشان، تمامی دوستاران این وب بلاگ و تمامی دوستان منتظر که قصد مهاجرت دارند.

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2010 در 4:52 ب.ظ.

      ممنونم لیندا جان
      من هم امیدوارم که سالی سرشار از سلامتی ، شادی و موفقیت برای همه باشه.
      خوش باشی

  8. بهناز said,

    نوامبر 24, 2010 در 10:22 ق.ظ.

    سلام شما اونجایی به بابا نوئل مدیکال منم یاد اوری کنید سال پر از نشاط و شادی برای شما و خانوادتون ارزو دارم

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2010 در 4:54 ب.ظ.

      گفتم بهش. گفت تو فکرش هستم.
      خوش باشی

  9. شقایق said,

    نوامبر 24, 2010 در 9:24 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    انشا… شما هم زود زود ویزاتون می داد …پس جورابهای مربوطه را بگذارین کنار درخت کریسمس تا بابانوئل مدیکالا را بیاره …
    سبز باشین …

    • امیر said,

      نوامبر 24, 2010 در 10:49 ب.ظ.

      ممنونم شقایق جان اما من متوجه قسمت اول نشدم.
      خوش باشی

  10. تیتی said,

    نوامبر 25, 2010 در 7:15 ب.ظ.

    یکی از دوستان رفته بودن اداره مهاجرت در کانادا و بهشون گفتند که به زودی تکلیف ما معلوم میشه. قابل توجه مامان دریا

  11. نوامبر 25, 2010 در 8:05 ب.ظ.

    با اجازه آقای امیر
    سلام تیتی جان
    خبر خوبیه و لی چرا قابل توجه من (شاید از بس که منفی بافم : )) – امیدوارم هر چه زودتر هممون تعیین تکلیف بشیم .

  12. علی said,

    نوامبر 25, 2010 در 10:13 ب.ظ.

    با سلام و احترام
    همیشه شاد و تندرست و پیروز باشید .
    با بازگشت شما من پیشاپیش هدیه ام را گرفته ام.
    درود بر شما

    • امیر said,

      نوامبر 25, 2010 در 10:26 ب.ظ.

      بزرگواری علی جان
      خوش باشی

  13. گلناز said,

    نوامبر 26, 2010 در 1:57 ق.ظ.

    سلام آقای امیر. خوبین؟

    می‌تونم یه سوال ازتون بپرسم؟

    پاسپورت من چند روز مونده تا منقضی بشه، من چون تا همین اواخر قصد نداشتم کریسمس برم ایران متاسفانه احمال کردم و پاسپورتمو تمدید نکردم. چند روز پیش با همسرم تصمیممون عوض شد و گفتیم که کریسمس رو بریم ایران. اما خوب خودتونم میدونین که روند صدور پاسپورت تو خارج از ایران خیلی‌ طولانی‌ هستش و احتمال زیاد نمی‌رسیم که پاسپورتمو تا کریسمس عوض کنیم. اینه که من می‌خوام بدونم آیا با پاسپورتی که تاریخش اکسپایر شده می‌شه وارد ایران شد؟ اگه بشه خیلی‌ خوب چون تو اون ۳ هفته‌ای که ایران هستم پاسپرتمو هم تعویض می‌کنم.

    از چند نفر پرسیدم ضدو نقیض میگفتن تا اینکه یاد شما افتادم که همیشه حرفاتون مستند و موثق هست … گفتم از شما بپرسم.

    خیلی‌ ممنون

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 3:56 ب.ظ.

      گلناز جان ظاهرا در استرالیا ساکن هستید ، با سفارت ایران در کانبرا تماس بگیرید و مشکل را به آنها اعلام کنید.
      قاعدتا باید یک هفته ای پاسپورت جدید را صادر کنند ، یعنی بدون درنظر گرفتن مشکل شما. چون در خارج از ایران اگر حضوری به سفارت مراجعه کنید و مدارک را تحویل دهید ، بعد از یکهفته پاسپورت ها آمده میباشد.
      از طرفی فاصله شما را تا کانبرا نمیدانم. باید سفارت ایران مشکل شما را حل کند.البته اگر با پست ارسال کنید ، شاید یکماه طول بکشه.
      من توصیه نمیکنم که با پاسپورت بدون اعتبار وارد ایران شوید. من قوانین اینچنینی را نمیدانم ولی ممکن هست گیر بدهند.
      خوش باشی

  14. تیتی said,

    نوامبر 26, 2010 در 6:18 ق.ظ.

    اخه اینجا دیدم شما از اون خانوم هندی نوشتین. گفتم منم تایید کنم که بیشت خوشحال بشین. ببخشید امیراقا

  15. کویین said,

    نوامبر 26, 2010 در 2:25 ب.ظ.

    سلام امیر خان ممنون از لطفتون باید به عرضتون برسونم که نه کار بابانوئل بود و نه اصلا چکشی در کار بود مدت زیادی از اومدن ویزای ما می گذره فقط به تاکید مشاورم مجاز به اعلام آن در وبلاگم نبودم (البته به صلاح دید خودم بعضی از دوستانم رو در جریان گذاشتم) و البته بعدا با راه افتادن پروسه سایر کلاینتاشون مشاور محترم لطف فرمودن همه چیز رو به مشتریهاشون لو دادن بدون در نظر گرفتن این موضوع که با اینکارشون، چه برخوردهایی از سوی دوستان با من خواهد شد بگذریم من که فراموش کردم.
    امیدوارم همانطور که برای سیاوش خان دعا کردم شما هم به زودی مثل ما دچار کلافگی بستن بارهاتون بشید.همیشه شاد سلامت و پیروز ببینمتون
    (اون مدت تنها کاری که از دستم بر می یومد این بود که تجربیاتم رو به اسم گلی جون در وبلاگم بذارم تا رسم شایسته اطلاعات رسانی به دیگران ادامه پیدا کند)

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 4:10 ب.ظ.

      به به خیلی مبارکه. من حقیقتش خیلی تعجب کردم ، چون دمشق هیچ زمانی مدیکال و پاسپورت ریکوست را با هم نمیفرستاد واسه همین گفتم که آفیسر چکشی عمل کرده!!!
      من نمیفهمم که این مساله که ایشان خواستند موضوع شخصی شما سکرت بمانه و بعد خودشان لو دهند ، چه ربطی به ایشان داشت؟؟!!!
      در هر صورت من که هر کدام از دوستانم به نتیجه دلخواه خود میرسند کلی خوشحال میشوم و آرزو میکنم که ایام خب و خوشی را در کانادا داشته باشید.
      خوش باشی

  16. sama said,

    نوامبر 26, 2010 در 2:42 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    امیدوارم این سال جدید با براورده شدن ارزوهاتون باشه و در راس همه سلامتی ….

    تو ایران بابا نوئل فکر نکنم بیاد ……..سلام ما رو هم برسونید…راستی امیر جان ما اول janمیریم تو 1 سال ……شاید تولد بگیرم……..
    برامون دعا کنید……..

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 4:11 ب.ظ.

      ممنونم سما جان ، برای شما هم همینطور.
      خوش باشی

  17. کویین said,

    نوامبر 26, 2010 در 2:43 ب.ظ.

    سلام امیر خان ممنون از همه دعاهای خوبی که برامون کردید.باید به عرضتون برسونم که نه موضوع به بابا نوئل مربوط می شود و نه چکشی در کار بوده،جریان از این قرار هستش که ویزای ما خیلی وقته اومده و به تاکید خیلی جدی مشاورمون مجاز به اعلام اون در وبلاگمون نبودیم(من به صلاحدید خودم بعضی از دوستام رو در جریان گذاشتم) البته بعد از به جریان افتادن پروسه و آمدن مدیکال کلاینتاشون، ایشون برای خود شیرینی بدون در نظر گرفتن عواقبی که شامل حال ما می شد به راحتی موضوع رو لو دادن و بچه ها هم با برخوردهای بسیار بسیار دوستانشون ما رو مورد عنایت قرار دادن که البته سعی می کنم فراموش کنم تنها کاری که این مدت از دستم برمی یومد تا سنت قشنگ اطلاع رسانی ادامه پیدا کنه این بود که تجربیاتم رو در مسیر ویزا گرفتن به نام گلی جون در وبلاگم بنویسم.همانطور که برای سیاوش خان دعا کردم امیدوارم که شما هم به زودی دچار کلافگی ناشی از بستن بارهاتون به مقصد کانادا بشین.همیشه شاد و سلامت و پرانرژی ببینیمتون

  18. کویین said,

    نوامبر 26, 2010 در 2:46 ب.ظ.

    ای بابا مردم از بس کامنت رو از اول نوشتم و اینجا نبود

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 4:12 ب.ظ.

      کوئین جان ، تا من تائید نکنم هیچ کس غیر از خودتان نمیبینه.
      همش را گرفتم.
      خوش باشی

  19. king o queen said,

    نوامبر 26, 2010 در 2:50 ب.ظ.

    دیگه نمی تونم از اول جمله هام رو بنویسم و بعدش از اینجا بپره :((

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 4:12 ب.ظ.

      نپرید ، همش هست.
      خوش باشی

  20. king o queen said,

    نوامبر 26, 2010 در 3:05 ب.ظ.

    باشه باز می نویسم، امیر خان ممنون از همه دعاهای خوبی که برای ما کردین.باید عرض کنم که موضوع نه ربطی به بابانوئل داشته و نه چکشی در کار بوده، ویزای ما خیلی وقته که اومده و به تاکید جدی مشاورمون مجاز به مطرح کردن اون در وبلاگ نبودیم البته من به صلاحدید خودم بعضی از دوستام رو در جریان گذاشتم و برای ادامه داشتن سنت خوب اطلاعات رسانی، تجربیاتم رو در مسیر اخذ ویزا به نام گلی جون در وبلاگم نوشتم، مشاور محترم بعد از اومدن مدیکال کلاینتاشون بدون در نظر گرفتن عواقبی که شامل حال ما می شد فقط برای خود شیرینی موضوع رو لو دادن و دوستان هم خیلی خوب از خجالتمون دراومدن که سعی می کنم فراموشش کنم.مثل آرزویی که برای سیاوش خان کردم امیدوارم که شما هم به زودی دچار کلافگی ناشی از بستن بارهاتون به قصد کانادا بشین.همیشه شاد سلامت و پرانرژی ببینیمتون

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 4:13 ب.ظ.

      دستت درد نکنه ، اما نیازی نبود !!!
      خوش باشی

  21. گلناز said,

    نوامبر 26, 2010 در 10:12 ب.ظ.

    سلام

    بله ما استرالیا هستیم اما خوب 1500 کیلومتر با کانبرا فاصله داریم.

    این که میفرماین ۱ هفته‌ای پاسپورت صادر می‌کنن نکته یی بود که من نمیدونستم. همیشه تصورمون این بود که سفارت ایران خیلی‌ کند عمل می‌کنه واسه همین اصلا سراغشون نرفته بودیم!!!

    خوب این خبر خیلی‌ خوبیه… باید زنگ بزنیم ببینیم چی‌ میگن!

    ممنونم از وقتتون آقا امیر… تندرست باشید

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 10:21 ب.ظ.

      گلناز جان من از روی ای پی شما متوجه شدم که در استرالیا ساکن هستید.
      خود من با مراجعه حضوری به سفارت ایران در لندن ، بعد از یک هفته پاسپورت را تحویل گرفتم و این قانون هست.
      البته اگر با پست ارسال کنید ، این زمان به یکماه هم افزایش پیدا میکند. البته میدانید که دوست ایرانی ، در همه حالی ، اهل مذاکره هستند !!!
      خوش باشی

  22. کویین said,

    نوامبر 26, 2010 در 11:19 ب.ظ.

    خیلی جوک شد که من سه بار نوشتم :)))) آخه کپی پیست در کامپیوتر من ویروسی شده و هی «هلو» برام تایپ می کنه و من که می دیدم کامنتم در اینجا دیده نمیشه مجبور بودم هرچی تو یادم مونده مجددا تایپ کنم و هربار یه مدلی می شد.اما هدف وکیلم این بود که حال و حوصله جواب پس دادن به سایر کلاینتاش متعاقب اعلام من در وبلاگ رو نداشت و ما هم که کارمون هنوز دست اون بود ترجیح دادیم حرف شنوی داشته باشیم اما وقتی که مال سایرین هم اومد دیگه خرش از پل گذشته بود و مهم نبود که وجه ما چی میشه به همین جالبناکی

    • امیر said,

      نوامبر 26, 2010 در 11:42 ب.ظ.

      کوئین عزیز ، من اصلا نمیتونم درک کنم که مشاور شما چه منظور و هدفی داشته و اصلا ربطی به ایشان نداشته که شما ویزا گرفتید یا خیر. در ثانی شما با اسم مستعار وبلاگ دارید و قطعا غیر از دوستان صمیمی شما ، کسی شما را نمیشناسد.
      از مشکلاتی هم که برای شما بوجود آمده و یا خواهد آمد هم ، اطلاعی ندارم و امیدوارم که مشکل خاصی نباشد.
      ولی هر آنچه هست ، مهم به نتیجه رسیدن پرونده شما هست و انشاءالله که پرونده همه دوستان به نتیجه دلخواه برسد و همه همانند شما عاقبت به خیر شوند و کریسمس گیفت خود را از بابا نوئل دریافت کنند.
      و در انتها ، برای سلامتی روان تمام مشاوران محترم مهاجرتی ، دعا میکنیم.
      خوش باشی

  23. ليلا(ساحل كانادا) said,

    نوامبر 27, 2010 در 6:23 ق.ظ.

    سلام امير عزيز.ممنونم از تبريكت. خيلي اذيت شدم ولي دلگرمي ها و راهنمايي هاي شما هميشه براي ما راهگشا بوده و هست. من هم براي شما آرزوي بهترينها را دارم. راستش من خيلي مذهبي نيستم ولي روز تولد حضرت علي خيلي دعا كردم كه زودتر از پرونده ام خبري بشه. ولي اميدوار نبودم چون ميگفتم كه من كه مومن نيستم كه جوابم را بده. اما همزمان با شهادتش آپديتمون اومد كه خودت يادته چه داستاني داشت. همزمان با عيد غدير هم نامه پاسپورت ركوئست اومد. باز هم ازت ممنونم.

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2010 در 9:53 ق.ظ.

      خب خدا را شکر. آدم همیشه زمانی خبرهای خوب بهش میرسه که اصلا منتظرش نیست.
      خوش باشی

  24. king o queen said,

    نوامبر 27, 2010 در 8:08 ق.ظ.

    اصل موضوع همینه که به خاطر یک اشتباه که از طرف ما هم نبود متاسفانه تمام کلاینتهای پی ای آی مشاورمون می دونستند که وبلاگ من کدومه و هزارتا گره کور دیگه که در حوصله کامنت دونی شما نیست به قول شما برای شفای عاجل همه مشاوران وکلا جمیعا صلوات

    • امیر said,

      نوامبر 27, 2010 در 10:04 ق.ظ.

      موافقم ، میدونی که من کلا میانه خوبی با دلال جماعت ندارم. پس انشاءالله که خدا شفای عاجل دهد.
      خوش باشی

  25. king o queen said,

    نوامبر 27, 2010 در 8:12 ق.ظ.

    البته منظورم از نوع مهاجرتیشون بود


پاسخی بگذارید

