وکیل , مشاور و نماینده مهاجرت

قابل توجه دوستانی که وقتی میخواهند اسم «مشاورشان » را بیاورند ، اول وضو میگیرند ، بعد کلی سلام و صلوات میفرستند و در آخر مطلب خود را ادا میکنند !!!!!!!!!
ژست میگیرند ، دماغ خود را بالا نگه میدارند ، سینه خود را ستبر میکنند و …………… .

واقعیت اینجاست.

خوش باشید

22 دیدگاه

  1. rez1100 said,

    دسامبر 4, 2010 در 7:47 ق.ظ.

    سلام اميرجان

    كلا كارشون خيلي درسته !!!!
    ببين قراربود در مورد اين مشاورين در وبلاگت ننويسيما . باز تو بهونه دست من ميدي ، دهن منو باز بشه. امروز هم از اوضاع اينور شاكيم ، سر اين مشاورا خالي ميكنم.
    يكيشون كه من رفته بودم باهاش يه جلسه رايگان داشته باشم نمره زبانمون رو 24 حساب كرد . من بهش گفتم عزيز جان ما انگليسيمون خوبه ولي فرانسه صفريم. گفت اگه فرانستون قوي بود كه 16امتياز هم از اون ميگرفتين.!!!
    يعني 24 امتياز از انگليسي !!! و 16 امتياز از فرانسه .
    دمشون گرم . خيلي باحالن و از اونها باحالتر موكلين سادشونن.
    يكي ديگه كه ميگفت ماني اردر نميخواد . بايد پول نقد بگذاريد داخل پاكت بفرستيد بره.
    يا مثلا وكيل يكي از بچه ها ، سوء پيشينه اش رو نفرستاده بود.
    حالا اينها سوتيهاشونه.
    دري وريهاشون هم كه فراوونه :
    خانم سليماني تو برنامه اش ميگه اگه سابقه جعلي بفرستيد بعدها كه فهميدن تو خاك كانادا ميندازنتون زندان .
    يا مثلا ما با توجه با اشناياني كه در سفارت داريم ميتونيم از طريق نامه هامون پيگير موارد و تاخيرهاشون باشيم. به شماها جواب نميدن و به ما جواب ميدن.
    خداروشكر همشون تو برنامه هاشون يك جمله مشترك دارن و اون اينكه » من از همون روز اولي كه قانون جديد اومده بود تو برنامه ام اعلام كرده بودم كه ظرف يكسال انجام نميشه و به 2 سال ميرسه» احتمالا عمه من بوده و ميومده ميگفته بفرستيد يكساله رسيدگي ميشه.
    يه بنده خدايي برام نوشته بود هركيو ميبيني داره از انقلاب و نظام بد ميگه . انگار يك گروهي يه روز از فضا اومدن انقلاب كردن و برگشتن. احتمالا اونها هم كه در مورد قانون جديد اون حرفها رو ميزدن فضايي بودن.
    كلا خداروشكر كه ما با راهنمايي هاي شما گير اين قشر نيفتاديم . حداقلش اينه كه فايل نامبرمون دست خودمونه و بهمون يه شماره فايل دري وري ندادن كه بخواهيم هر روز در فرومها بپرسيم چرا ما نميتونيم وارد بشيم و وضعيتمونو چك كنيم. فكر كنم منظورمو متوجه شدي.
    من از يه چيز قانون جديد خيلي راضيم. اونم اينكه كارو كاسبي اين مشاورها رو كساد كردن.الان برنامه هاشون بيشتر زوم شده رو بخش سرمايه گذاري.
    مثلا كنپارس شرط گذاشته كه يكساله مياريمتون كانادا به شرطي كه تا آخر سال ميلادي اقدام كنيد. حالا خودت حساب كن ببين به چه بدبختي افتادن كه دارن تضمين هم ميكنن.
    خوش باشي

    • امیر said,

      دسامبر 4, 2010 در 9:53 ق.ظ.

      رضا جان دقیقا متوجه منظورت شدم و من تعجب میکنم که هنوز هم هستند افرادی که دنبال این تیپ آدمها هستند و فکر میکنند که شق القمر میکنند !!!
      خوش باشی

  2. مژده said,

    دسامبر 4, 2010 در 10:13 ق.ظ.

    ای خدا … نگو که دلم از دست این آدما خونه… خر شدیم و پول بی زبون زیادیمون کرده بود… ای دریغ و ای دریغ… دقیقاً مثل یه پستچی محترم برامون هستن … بدون اینکه از حق و حقوقمون دفاع کنن… به عبارتی ما در این مقوله هیچ حقی نداریم و فقط باید مورد عنایت آفیسرهای محترم قرار بگیریم … انگار از وجود مبارکشون کم می شه که در اداره مهاجرت یه حرفی ، چیزی در مورد قضایای اتفاق افتاده و اینهمه تاخیر یه سوال مشخص و یه جواب مشخص بگیرن… بعضی مواقع اطلاعات خودمون خیلی بیشتر از اینهاست… با افتخار اخبار در سایت مهاجرت رو سریع در سایتشون درج می کنن بدون اینکه بتوونن در مورد موضوعاتی که گذاشتن به پرسشهای پیش اومده برای مهاجرهای بدبخت جواب درست و حسابی بدن.

    • امیر said,

      دسامبر 4, 2010 در 2:56 ب.ظ.

      دور از جون.
      پستچی که خوبه ، کمی تحرک داره ، اینها فقط نقش صندوق پستی را بازی میکنند.
      در هر صورت انشاءالله که همه چیز به خیر و خوشی بگذره.
      خوش باشی

  3. تیتی said,

    دسامبر 4, 2010 در 12:44 ب.ظ.

    حالا من یه جریان تعریف کنم. چند وقت پیش از یه سایتی ایمیل برام اومده بود که شما رو ظرف 6 ماه تا یک سال میبریم اونور. منم براشون زدم که اخه چرا دروغ میگین.کجا یکساله درست میشه. من یکسال و نیم هست که منتظرم. اونها هم بهشون برخورد و گفتند چرا توهین میکنی ما منظورمون اونایی هست که از نمیدونم ژانویه2010 اقدام میکنند و این قانون جدیده و …

    • امیر said,

      دسامبر 4, 2010 در 2:59 ب.ظ.

      تیتی جان مطمئن باش جایی نمیخوابند که زیرشان آب برود.
      خوش باشی

  4. دسامبر 4, 2010 در 1:11 ب.ظ.

    امیرجان ، منم خاطره بدی از وکیل دارم البته وکیل که نه یک مشاور بی اطلاع از امور مهاجرت که هروقت باهاش قرار داشتم اینقدر منو می ترسوند و موارد زیادی از رد شدن های اخیر ویزای بریتانیا برای من مثال می زد که وقتی اونجا رو ترک می کردم کلاً خودم رو باخته بودم ، می دونم چرا اونا رو می گفت می خواست منو آماده کنه که اگه ویزام رد شد ازشون طلب پولم رو نکنم و وانمود می کرد بدون دلیل هم اونا درخواست های ویزا رو رد می کنن و تقصیر ما نیست !
    از طرفی هر دفعه اینقدر از من مدرک می خواست اونم چیزهای عجیب و غریب که سرگیجه می گرفتم مثلاً من متقاضی ویزای همراه بودم ( همسرم ویزای دانشجویی داشت ) که ساده ترین نوع ویزاست بعد از من می خواست ضامنم کم کمش 80-70 میلیون پول توی حساب خودش داشته باشه که از تاریخ افتتاحش 6 ماه گذشته باشه و با اون پول کار هم کرده باشه یعنی درگردش باشه !! اینقدر اعصابم رو خورد می کرد که حد نداشت آخرش چون چنین ضامنی رو نداشتم فقط حساب بانکی خودم رو به سفارت دادم و اونا هم بدون چک و چونه قبول کردن و ویزای 4 ساله بهم دادن ! در حالیکه وکیلم ! می گفت خیییییلی اگه شانس بیاری بهت ویزای دو ساله می دن !
    یا مثلاً گفته بود برای اینکه به سفارت ثابت کنی همسرت در حال حاضر در انگلستانه باید قرارداد اجاره اش رو برات بفرسته !!! که اصلاً این چیزا لازم نبود و من بدون همه اینا تونستم ویزا بگیرم.
    اینم بگم که من نمی خواستم مشاور بگیرم اما پدر همسرم اصرار داشتن و خودشون برام گرفتن.

    • امیر said,

      دسامبر 4, 2010 در 3:02 ب.ظ.

      امی جان قبل از همه ، وبلاگت مشکل داره و باز نمیشه.
      کلا این آدم ها جوری برنامه ریزی میکنند و قرارداد میبندند که اگر بنا به هر دلیلی پرونده رد بشه ، یک ریال هم بر نمیگردانند.
      من هم از اینکه در زمان عقد قرارداد ، وجدانشان را به گوشه ای میاندازند ، ازشان بدم میاد.
      خوش باشی

  5. دسامبر 4, 2010 در 6:43 ب.ظ.

    ممنونم از تذکری که در مورد وبلاگم دادید ، این مشکل از دیروز به وجود اومد و من نمی دونم چکار باید بکنم و اصلاً چی هست ؟ خیلی حالم گرفته شده …. شما نمی دونید چرا این پیغام رو می ده و براش باید چکار کنم ؟

    • امیر said,

      دسامبر 4, 2010 در 8:52 ب.ظ.

      امی جان من نمیدونم که مشکل چی هست. فکر میکنم که یکجورایی هک شدی ولی فکر کنم درست بشه. یک چند روزی باید صبر کنی و اگر نشد ، فکر یک وبلاگ دیگه باش !!!
      پیغام خطرناکی میده و کسی ریسک نمیکنه که تائید کنه !!!
      خوش باشی

  6. مژگان said,

    دسامبر 5, 2010 در 4:34 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    اولا ممنون از اطلاع رسانیهای سریع و بی کم و کاستتون.اینکه بی ریا مینویسین و لاجرم به دل میشینه.
    من یه خواهشی داشتم میخواستم بدونم چطور میشه لینک کتابهای دوم و سوم دبستان کانادا رو پیدا کرد و اصولا آیا میشه به کتابهای این مقطع دسترسی داشت یا نه آخه دختر من دوم دبستانه و اگه خدا بخواد سوم شاید تو کانادا باشیم میخوام فرمت کتابهاشونو ببینم.
    خیلی ممنونتون میشم.

    • امیر said,

      دسامبر 5, 2010 در 9:24 ق.ظ.

      مژگان جان من ساکن کانادا نیستم اما کلا در خارج از ایران ، بر عکس ایران ، چیزی به عنوان کتاب و یا تکلیف مدرسه وجود ندارد و معلم ها برای خودشان سرفصلی دارند که بر اساس آن تدریس میکنند.
      با این حال ، لینکی که در همین پست گذاشتم ، دوستی هست که فرزند مدرسه ای دارند و ساکن کانادا هستند و میتونند بیشتر کمک کنند.
      خوش باشی

  7. دسامبر 5, 2010 در 2:56 ب.ظ.

    فکر نمی کنم هک شده باشم چون خودم همه خواننده هام به جز شما اومدن گفتن برای اونا به راحتی باز می شه و مشکلی ندارن.
    به هرحال از شما ممنونم.

    • امیر said,

      دسامبر 5, 2010 در 7:08 ب.ظ.

      امی جان پیغامی که به من میده اینه:
      Reported Attack Page!
      This web page at weingreenisland.blogsky.com has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences.
      Attack pages try to install programs that steal private information, use your computer to attack others, or damage your system.
      Some attack pages intentionally distribute harmful software, but many are compromised without the knowledge or permission of their owners.
      و من نمیتونم اصلا وارد بشم.
      خوش باشی

  8. دسامبر 5, 2010 در 8:35 ب.ظ.

    امیر جان ممنونم از اینکه پیغامش رو برام کپی کردید اما برام عجیب بود چون برای خودم یک پیغام دیگه می ده البته محتوای هردو یکیه ، اینم بساطی شده برای ما.

    • امیر said,

      دسامبر 5, 2010 در 10:04 ب.ظ.

      والا نمیدونم مشکل چیه امی جان.
      من که اصلا نمیتونم وارد بشم. امیدوارم که بزودی مشکل حل بشه.
      خوش باشی

  9. sama said,

    دسامبر 7, 2010 در 8:04 ب.ظ.

    سلام امیر جان

    تو رو خدا داغ دل من یکی رو تازه نکنید…………یه بار پروندم بسته شد ………..دوباره اقدام کردم…یادتونه که یه بار تعریف کردم..حالا خوبه بعضی مشاورا یه حر فهای امیدوارانه میزنن….مثلا ما خبر داریم شما ندارین …مال من یکی که میگه ببین زیاد خودتو اذیت نکن…چون اونا وزیر مهاجرت رو هم راه نمیدن چه به ما…پس برو دنبال زندگیت..یا میگه الان 90 درصد پرونده ها احتمال داره رد بشن….ما هم نمی تونیم کاری داشته باشیم..خلاصه من یکی رو خوب چزوندن….

    • امیر said,

      دسامبر 7, 2010 در 8:15 ب.ظ.

      خیلی ببخشید سما جان ، حرف مفت که مالیات نداره !!!
      خوش باشی

  10. رضا said,

    ژانویه 13, 2011 در 2:55 ب.ظ.

    سلام امیر جان،
    شاید من یکی از بهترین نمونه های اعتماد بی مورد به این مشاوران(بقول خودشان «وکلا») باشم.من لیسانس مهندسی شیمی و فوق لیسانس مهندسی نفت هستم.دارای 3 سال سابقه سوپروایزری حفاری مخازن نفت و 3 سال سابقه مهندسی شیمی.مشاور عزیز درخواست مرا به عنوان petroleum engineer(noc2145 در تاریخ 13 می 2010 فرستاد(اگرچه سابقه ام سوپروایزری حفاری نفت بود،اما ایشان اصرار داشت که از شرکت سابقه کار مهندسی نفت بگیرم زیرا احتمال موفقیت آت بیشتر است).موقع پرکردن فرمها ودر قسمت main duties کلا»از روی شرح وظایف سایت مهاجرتcopy&paste کرد(علیرغم اعتراض من وپاسخ ایشان که ما کار همه clientها را اینطور انجام میدهیم)در هر حال پس از طی 5/4 ماه نامه ریجکت شدن من آمد.(3نوامبر) و لیست هم عوض شد.الان 2 ماه است که سردرگم هستم که آیا دوباره با سابقه سوپروایزر حفاری مخازن نفت مدارکم را بفرستم یا خیر،نمیدانم با اینکه فایل نامبر اول برایم نیامده است آیا رکوردی از درخواست قبلیم باقیست یا خیر.ممنون میشوم اگر راهنماییم کنی.

    • امیر said,

      ژانویه 13, 2011 در 3:20 ب.ظ.

      نگران نباش ، میتونی دوباره اقدام کنی. به هیچ مشاوری هم نیاز نداری و خودت از پس کارها بر میایی.
      خوش باشی

  11. رضا said,

    ژانویه 16, 2011 در 1:25 ب.ظ.

    سلام دوست خوبم،
    این دومین پست منه،تا بحال فکر میکردم اغلب کسایی که میشینن و تو وبلاگهای مهاجرتی مینویسن حتما» دنبال بازاریابین،اما امشب بعد از خوندن کل پستهای دو ماه گذشته وبلاگت،احساس کمک کردن به دوستاتو دیدم.خوندم احساساتی که بهت ابراز شد و دیدم که چطور دیگران دوستت دارن.من حقیر هم مثل دیگران تحسینت میکنم و آرزوی شادکامی و سلامتیتو دارم.
    واما با تشکر دوباره بابت پاسخت..
    پس از خوندن دوباره متن نامه مردودیم این نکات توجهمو جلب کرد:
    1-علت ریجکت چنین بیان شده بود:
    As your application does not meet the requirements of section 10 of the IRPR it is not complete.The main duties listed in Schedule 3, page 2 of your application are insufficient It is being returned to you for this reason. Your application fee was not processed and is also being returned to you . Your application has not been received and no record of it has been retained.

    2-بعد هم ادامه دادند که:
    IF you want to submit an application as a federal skilled worker, Please see the enclosed information sheet. It describes changes to the eligibility criteria for processing in the federal skilled worker class effective June 26 ,2010

    فکر میکنم این تاییدی باشه بر پاسختون و اینکه هیچ رکوردی گریبانگیر من در تعویض noc قدیم به جدید و main duties مربط به اون نمیشه.گرچه چند تن از دوستان فروم applyabroad نظرشون این بود که در صورت اقدام با noc جدید، نه تنها دوباره ریجکت میشم بلکه بدلیل misrepresentation یا تقلب تا 2 سال از اقدام برای کانادا محرومم میکنن.

    باران باش و ببار و هرگز میندیش که پیاله های نیاز از آن کیست…..

    • امیر said,

      ژانویه 16, 2011 در 9:24 ب.ظ.

      رضا جان لطفا منبعد موارد اینچنینی را در محل مخصوص ، در قسمت برگه ها ، پست های «مهاجرت به کانادا» عنوان فرمایید.
      از لطف شما هم سپاسگزارم.
      دلیل ریجکت شدن شما این هست که نتوانستید شرح وظایف خودتان را با کد شغلی انتخابی مچ کنید. شما میتوانید با کد دیگری بر اساس لیست مشاغل موجود دوباره اقدام کنید فقط به شرطی که کد جدیدی که انتخاب میکنید با قبلی خیلی بیربط نباشد.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

