تازه چه خبر؟!!!

هیچی ، سلامتی همه شما دوستان عزیز.
همچنان سرم شدیدا شلوغ هست. کلی کار انجام دادیم و کلی کار دیگه مونده که انجام بدیم. با توجه به اینکه فقط ۳ هفته از اقامت ما در ونکوور میگذره ، و در قیاس با بریتانیا ، بسیار خرسندم که آمدم و علیرغم اینکه حساب بانکی ضعیفی داشتم (کلی پول در بریتانیا خرج کرده بودم) و این حساب هم سریعا در حال تخلیه هست !!! ، برای یک لحظه هم ، از آمدنم به کانادا ، احساس پشیمانی و ندامت نکردم.
برای پیدا کردن شغل بر اساس رشته و سابقه کار قبلیم ، نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارم و تا آن زمان باید مشغول هر کار دیگری که شده ، بشوم. به کسی بر نخوره ، اما کسانی که از ایران مستقیما به کانادا آمده اند ، زیر بار این قضیه بزور میروند. اما من ، با توجه به تجربه زندگی در بریتانیا ، هیچ مشکلی با این قضیه ندارم.
تجربیات ۳ هفته ای:
۱- رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی در بریتانیا بمراتب از اینجا بیشتر و بهتر هست.
۲- اگر بچه مدرسه ای دارید و قصد اقامت در نورث ونکوور را دارید ، باید به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنید تا آنها مدرسه ای که مجاز به ثبت نام در آن هستید را ، به شما معرفی کنند. اما اگر قصد اقامت در وست ونکوور را دارید ، میتوانید ، مستقیما به مدرسه مورد نظر خود مراجعه و فرزند خود را ثبت نام کنید. کسانی که در نورث ونکوور زندگی میکنند ، مجاز به ثبت نام فرزندانشان در مدارس وست ونکوور نمیباشند.
۳- هزینه اجاره منزل در وست ونکوور ، بیشتر از نورث ونکوور هست.
۴- در صورتی که عضو کتابخانه شوید ، از تمام امکانات آن شامل کتاب ، مجله ، سی دی ، دی وی دی و …… میتوانید به رایگان استفاده کنید.
۵- کارها در ادارات و بانکها خیلی سریع انجام میشود اما در بدو ورود آنقدر کار هست که یکماه اول باید فقط دنبال کارهای اداری و تجهیز منزل بود.
۶- در بریتانیا میشد برای سوار شدن به وسیله نقلیه عمومی از بلیت های روزانه استفاده کرد و خیلی هم قیمت آنها مناسب بود. اما در اینجا با یک بلیت فقط میتوانید در مدت ۱.۵ ساعت ، به هر تعداد اتوبوس که خواستید سوار شوید و پس از آن باید دوباره بلیت تهیه کنید!!! و هر بلیت ۲.۵ دلار برای بزرگسال هست. البته آپشن های دیگری هم هست اما من در مورد آپشن روزانه آن صحبت میکنم که در بریتانیا ، مثلا لندن ، با پرداخت ۱۰ پوند ، شما ۱۵ ساعت ، یعنی از ۶ صبح تا ۱۲ شب ، میتونستید از همان بلیت استفاده کنید اما در اینجا باید ۱۰ تا بلیت بگیرید ، یعنی ۲۵ دلار !!!
۷- آب و هوا شبیه بریتانیا ، البته سرما در اینجا بسیار بسیار ملایم تر هست اما زمان های آفتابی بودن آسمان ، کمتر. برای من بسیار لذت بخش هست.
۸- در بعضی از ساختمان ها در ونکوور ، هزینه ای که شما بابت اجاره خانه پرداخت میکنید ، شامل آب و گرمایش هم میشود.
۹- و از همه مهمتر ، در ونکوور ، همه مشغول کار هستند ، به ندرت کسی را بیکار میبینید ، اما احتمالا در مشاغل دیگری غیر از سابقه کاری قبلی خود. اگر با این قضیه مشکلی دارید و حساب بانکی خیلی قوی و پری هم ندارید ، صادقانه میگم ، نیایید. یعنی الان نیایید تا شرایط تغییر کرده و بهتر شود.

اینها تجربیات ۳ هفته ای من بود ، قطعا خیلی چیز های دیگر هم هست که به مرور خواهم گفت ، و احتمال اشتباه هم بود که دوستان قدیمی تر اگر به مورد اشتباهی برخورد کردند ، ممنون میشم که اصلاح فرمایند.

در ارتباط با اسکان موقت در ونکوور ، به نتایجی رسیده ام ، ولی باور کنید که کار راحتی نبود ، البته قیمتی که اعلام شده ، بالاست و اگر تونستم که طرف را راضی و قیمت را منطقی کنم ، اعلام میکنم ، در غیر اینصورت …….. .

تا بعد …………….

خوش باشید

51 دیدگاه

  1. maryam said,

    ژانویه 22, 2011 در 7:40 ب.ظ.

    موفق باشی امیر جان

    • امیر said,

      ژانویه 22, 2011 در 7:44 ب.ظ.

      ممنونم مریم جان
      خوش باشی

  2. شیما said,

    ژانویه 22, 2011 در 9:16 ب.ظ.

    این که با وجود این همه مشغله وقت می گذاری و از شرایط زندگی اونجا برامون می گی برای من یکی که خیلی خیلی ارزش داره و واقعاً ممنون. با اینکه هنوز اول راهیم اما استرس انتخاب شهر خیلی داره اذیتمون می کنه. تقریباً همه از شهری که توش هستند یه جورایی راضیند و این آدمو گیج می کنه!!

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:20 ق.ظ.

      ممنونم شیما جان.
      شما باید صحبت های همه را بشنوید و بعد یک جمع بندی برای خودتان بکنید و پس از آن تصمیم بگیرید. هیچ جای بدی وجود نداره و باید ببینید که کدام شهر با روحیات شما بیشتر سازگار هست.
      خوش باشی

  3. لیندا said,

    ژانویه 22, 2011 در 9:32 ب.ظ.

    سلام،

    ممنون از اینکه تجربیاتتون با در میان میذارین.

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:22 ق.ظ.

      خواهش میکنم لیندا جان
      خوش باشی

  4. Reza-BC said,

    ژانویه 22, 2011 در 9:39 ب.ظ.

    Dear Amir

    I never use public service in Vancouver, but in Ottawa you have one day ticket and it was just 7$ for a day pass.
    Please do a research they may have this option in Vancouver too. You can get the ticket when you get on a bus, just ask the driver.

    Good luck

    Reza-BC

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:24 ق.ظ.

      ممنونم رضا جان از توضیحت. باز هم سوال میکنم ، اما تا آنجا که من اطلاع دارم ، در ونکوور بلیت روزانه وجود ندارد.
      خوش باشی

  5. afshinnn said,

    ژانویه 22, 2011 در 10:16 ب.ظ.

    به به به ،امیر جان هم ولایتی ما شدی که ! عجب دنیای کوچولویی داریمها! منو که به یاد داری؟؟؟؟
    من الان دقیقاً 1.5 ماه است اومدم،البته دوران عجیب و قریبی در پیش دارم.ایمیلم را که داری ،دوست داشتی با من در تماس باش.

    راستی اگر حوالی نورث و وست هستی،بد نیست به Training Innovation یه سری بزنی و ازامکانات رایگان اونجا برای مهاجرین استفاده کنی:
    1- کلاسهای Workshop مربوط به YWCA درخصوص کاریابی و رزومه نویسی واینترویوو
    2-skill connect to immigrant که تا 2100 دلار توی هزینه های آپگرید نمودن تحصیلات و زیان تخصصی ساپورت می کند.

    موفق باشی دوست عزیز

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:27 ق.ظ.

      به به افشین گل. بابا تو هم اینجایی و من خبر نداشتم؟؟!!!
      ممنونم از اطلاعت. من در گیر این برنامه هایی که گفتی هستم و کلی من را مشغول کردند ، فقط خدا کنه سر کاری نباشه !!!
      باهات تماس میگیرم.
      خوش باشی

  6. Patrice said,

    ژانویه 22, 2011 در 11:19 ب.ظ.

    مطالب مفیدی بود. براتون آرزوی موفقیت میکنم.

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:28 ق.ظ.

      لطف داری دوست عزیز.
      خوش باشی

  7. ژانویه 23, 2011 در 1:23 ق.ظ.

    امیر عزیز
    خواستم بگم شما در ونکور میتوانید از bus pass های یک روزه استفاده کنید که قیمت ان 9 دلار است و لازم نیست 25 دلار بدهید این باس پس ها را میتوانید از اغلب فروشگاه ها تهیه کنید. باس پس های ماهانه هم هست که بسته به مسیر های انتخابی یا زن ها قیمتهای متفاوت دارد و به صرفه تر است.
    موفق باشید

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:45 ق.ظ.

      خیلی متشکرم رز عزیز. شما نفر دومی هستید که این را میفرمایید. فردا حتما پیگیری میکنم. ماهانه را میدانم که هست و من یکعدد را برای یک زون گرفتم به مبلغ ۸۱ دلار.
      خوش باشی

  8. گلاریو said,

    ژانویه 23, 2011 در 1:26 ق.ظ.

    امیر عزیز سلام،

    امیدوارم موفق باشی،
    همونطور که همه می دونیم ونکوور شهر گرانقیمتیه، ممنون میشم اگر توضیح بدی به غیر از خوش آب و هوا بودن، مزایایی که شما برای ونکوور یافتی چه چیزهایی بوده که این شهر رو انتخاب کردی. آیا شهری هست که بتوان با سرمایه ای اندک آینده ای رو اونجا بنیان گذاشت و یک زندگی رو در همه ابعاد پیشرفت داد.

    منتظر مطالب خوبت هستم.

    متشکرم

    گلاریو

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 1:50 ق.ظ.

      گلاریو جان ، همانطور که قطعا اطلاع داری ، من یک تازه مهاجر نیستم و بعد از چند سال ، الان دیگه میخواهم آرامش بگیرم. غیر از آب و هوا ، میخواهم در یک شهر نسبتا بزرگ ساکن باشم، چون مسلما پیشرفت در آن سریع تر هست.
      من فکر میکنم که بهترین شهر برای روحیه من ، در حال حاضر ، ونکوور هست.
      خوش باشی

  9. shahroo said,

    ژانویه 23, 2011 در 3:06 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    واقعا از اطلاعات دقیقی که میدهی ممنون . میدونی چقدر به ادم کمک میکنه همین اطلاع دهی که شاید زیاد مهم جلوه نکنه.ما که قدرشو خیلی میدونیم.
    من ازتون میخواستم خواهش کنم کمی در مورد اون فرمی که تو فرودگاه میدن، برامون بگی .میشه بگی از کجا میتونیم دانلود کنیم و فرم را ببینیم تا اون موقع مثل گیجا نباشم و توش گیر نکینیم. باید همون موقع پرش کنیم؟ منظور از درامد چیه؟ درامد ایران را باید بگیم؟ اخه ما که اونجا هنوز درامد نداریم یا این بسته به پولی داره که ما اوردیم با خودمون؟

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:22 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز.
      در فرودگاه به شما فرمی داده نمیشه. در داخل هواپیما به شما یک کارت میدهند که تکمیل کنید و اصلا چیز مهمی نیست و خیلی خیلی ساده هست.
      منظور مقدار پولی هست که همراه خود دارید.
      خوش باشی

  10. سپيده said,

    ژانویه 23, 2011 در 4:20 ق.ظ.

    سلام

    امير جان
    خوشحالم كه راضي هستي .اي كاش مي تونستي در رابطه با كار يكم توضيح بدي
    من فكر مي كنم اگه مشكل كار حل بشه خيلي از مشكلات حل مي شه .

    شاد وموفق باشيد

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:23 ق.ظ.

      ممنونم سپیده جان. مسلم هست که اگر مشکل کار حل بشه ، دیگه مشکل دیگری وجود نداره.
      خوش باشی

  11. ژانویه 23, 2011 در 4:26 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    از خوشحالی و رضایت شما بسیار خوشحالم. منتظرم همچنان خبرهای خوب از شما بشنوم. دعا کنید کار ما هم زودتر راه بیفتد و به شما بپیوندیم
    ارادتمند

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:23 ق.ظ.

      ممنونم حمیدرضا جان ، انشاءالله که بزودی کار شما هم درست میشه.
      خوش باشی

  12. الهه said,

    ژانویه 23, 2011 در 9:05 ق.ظ.

    امیر آقا ممنون که با تمام گرفتاریات اینقدر صادقانه برامون می نویسید.امیدوارم همیشه سلامت و خوشحال باشید

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:24 ق.ظ.

      ممنونم الهه جان
      خوش باشی

  13. جلیله said,

    ژانویه 23, 2011 در 9:55 ق.ظ.

    خوشحالم تا اینجا راضی هستی. همینکه از حال و احوالت برامون مینویسی بسیار خوشحالمون میکنی دوست بسیار عزیز.

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:25 ق.ظ.

      خیلی ممنون جلیله جان. من که منتظر شما به همین زودی ها در ونکوور زیبا هستم.
      خوش باشی

  14. تیتی said,

    ژانویه 23, 2011 در 10:22 ق.ظ.

    سلام. مرسی از اینکه اطلاع میدی. فقط یه چیزی میشه در مورد اجاره خونه هم بگی. و خرج های دیگه. مرسی

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 11:26 ق.ظ.

      چشم تیتی جان ، در پست بعد مینویسم.
      خوش باشی

  15. بهراد said,

    ژانویه 23, 2011 در 3:30 ب.ظ.

    ممنون بابت اطلاعات خوبی که فراهم میکنی

    • امیر said,

      ژانویه 23, 2011 در 6:22 ب.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  16. نیلو said,

    ژانویه 23, 2011 در 11:14 ب.ظ.

    سلام. خیلی خوشحالم که از زندگی در کانادا راضی هستید.
    امیر جان من نمی دانم چطوری باید برای شما ایمیل بزنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:19 ب.ظ.

      نیلو جان ایمیل من را اکثرا دارند:
      amir2322@yahoo.co.uk
      فقط در جریان باش که به ایمیل هایی پاسخ میدم که اسم و مشخصات واقعی داشته باشه و ایمیل شخصی باشه.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        ژانویه 25, 2011 در 2:59 ق.ظ.

        مرسی امیر جان حتما.

      • امیر said,

        ژانویه 25, 2011 در 8:46 ق.ظ.

        خواهش میکنم نیلو جان
        خوش باشی

  17. ونوس said,

    ژانویه 24, 2011 در 12:11 ق.ظ.

    سلام امير جان
    هزينه زندگي در ونكوور زياده همه اينوميدونيم اما همونطور كه شما هم گفتي كار هم خوب پيدا ميشه(به نسبت ساير شهرها) پس اگه اينطور حساب كنيم خيلي نبايد سخت باشه كه از اول به ونكوور اومد درسته؟
    هرچند اجاره خوبه سرسام اوره از همون اولش هم.
    راستي امير جان من وبلاگ ايجادكردم و با اجازه شما رو هم لينك كردم. خوشحال ميشم فرصت داشتي بهم سر بزني.

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:21 ب.ظ.

      ونوس جان همه چیز بستگی داره. بستگی داره که انتظار شما چی هست. من فکر نمیکنم که سخت باشه.
      خوش باشی

  18. shahroo said,

    ژانویه 24, 2011 در 12:14 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    ممنون از پاسخ سریعتون. من کمی گیج شدم و میخوام دوباره سوال کنم پس فرمی که میدهند تا به اداره مالیاتی بدهیم چیست؟ مگه در فرودگاه نمیدن؟ من از دوستان تو سایتهاشون دیدم.

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:22 ب.ظ.

      شاهرو جان این فرم را بعد از ورودتان خواهید گرفت و در فرودگاه به شما چیزی نمیدهند.
      من این چیزی که شما میگید را نه شنیده ام و نه دیده ام.
      خوش باشی

  19. فرزانه said,

    ژانویه 24, 2011 در 12:20 ق.ظ.

    من دچار مشكلي شدم، لطفا هر كي تجربه يا اطلاع داره نظر بد:
    البته اين سوال رو تو سايت Applyabroad هم مطرح كردم..ولي خوب خيلي سوال ها بي جواب مي مونه. اينجا هم نمي دونستم جاي مطرح كردن اين سوال كجاست..مهاجرتي كه نيست ولي خوب ونكووري هم نيست..در هر صورت شرمنده..لطفا راهنمايي كنيد.
    و اما مشكل:
    فرض كنيد فاميل من «بلندنظر» باشه..تو پاسپورت قبلي من به صورت Bolandnazar يعني فقط يك كلمه نوشته شده و من با اين پاسپورت اقامت كانادا گرفتم در نتيجه روي كارت اقامت كانادايي من به اين صورت نوشته شده و البته بقيه كارتهاي كانادايي ديگه و حتي حساب بانكي اونجا…حالا گذرنامه جديد گرفتم..بدبختانه الان كه به دستم رسيده مي بينم تبديل شدم به «Boland Nazar» !! حالا چه كار كنم؟ الان ايران هستم و چند ماه ديگه مي رم كانادا..به نظر شما ممكنه موقع گرفتن بليط يا اون طرف تو فرودگاه مشكلي پيش بياد؟
    ممكنه مشكلي به وجود نياد اصلا؟ نمي دونيد من دارم چه حرصي مي خورم از دست اينا

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:26 ب.ظ.

      فرزانه جان حرص نخور. یعنی فایده ای نداره که حرص بخوری ، ایرانه دیگه !!!!
      به اداره گذرنامه در شهرآرا مراجعه کن (البته اگر جایشان تغییر نکرده باشه) و با توجه به اینکه اقامت کانادا را داری ، یکروزه پاسپورتت را اصلاح میکنند.
      چرا از سفارت ایران در اتاوا اقدام نکردی؟
      در هر صورت قابل حل هست ، اما حتما اصلاحش کن. ممکن هست که اتفاقی هم نیفته اما من صلاح نمیدونم که با آن پاسپورت از ایران خارج شی.
      خوش باشی

  20. فرزانه said,

    ژانویه 24, 2011 در 2:41 ق.ظ.

    خب، حرصامو خوردم، فكرام رو هم كردم ، به اون اداره عوضي هم زنگ زدم و پرس و جو كردم، به نظر بايد يك 50 هزار تومن ديگه بدم و دوباره يكي ديگه بگيرم..وگرنه مدتها بايد بهش فكر كنم و نگران باشم..بهم ميگه خانم!! مي خواستي بگي فاميلم رو سر هم بنويسين!! ..مي گم ..مگه تو اون فرمي كه دادين من پر كردم ، براتون سرمشق نذاشته بودم🙂 …از رو دست آدم هم نمي تونين كپي كنين؟
    در ضمن اين نشون مي ده كه موقع صدور گذرنامه جديد اصلا و ابدا به سوابق گذرنامه قبلي نگاه هم نمي شه
    تجربه بدي بود ولي اين يكي رو هم ياد گرفتم كه بايد مراقب باشم

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:29 ب.ظ.

      خب خدا را شکر که خودت راه را پیدا کردی.
      شیر تو شیر تر از این حرفهاست !!!! نگران نباش.
      خوش باشی

  21. ali said,

    ژانویه 24, 2011 در 9:22 ق.ظ.

    با سلام خدمت امیر عزیز
    عرض تشکر برای تمام معرفتی که به خرج می دهی می خواستم بدانم در مورد شهر سوری که به شهر پارکها در بریتیش کلمبیا معروف می باشد خبری داری آیا در هنگام ورود بهتر نیست با توجه به جمعیت نسبتا زیاد و نزدیکی به ونکوور به شهر سوری رفت و نظر به پایین بودن هزینه ها مقرون به صرفه تر از خود ونکوور نیست . لطفا در صورت امکان اعلام نظر فرمایید

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 3:32 ب.ظ.

      علی جان اگر با هندی ها حال میکنی ، برو سوری !!!!
      جدا از شوخی ، سوری محل اقامت هندی ها هست و با خود ونکوور شاید حدود ۱ ساعت فاصله باشه و دسترسی هم ساده. دیگه میل خودتان هست. البته آمار جرم و جنایت هم بالاست.
      خوش باشی

  22. ژانویه 24, 2011 در 6:42 ب.ظ.

    سلام

    اول از همه می خواستم از جواب های به موقع و دلگرم کنندت ازت تشکر کنم. واقعا ممنونم

    پیشه یه مشاور رفتم. قرار شد برای کبک اقدام کنم. فقط گفت باید فرانسم رو خیلی قوی کنم

    چند تا سوال جزئی برای فرستادن مدارک داشتم. اگه بتونی جواب بدی. منم پروسه ی مهاجرت رو شروع می کنم

    من باید در گام اول یه سری مدارک ارسال کنم. اونهایی که می دونم رو می نویسمٰ اگر چیزی رو از قلم انداختم بهم بگو تا از قلم نیفته

    پر کردن فرم ها

    شناسنامه های کلیه افراد

    کارت ملی کلیه افراد

    کارت پایان خدمت

    سند ازدواج

    مدارک تحصیلی

    فتوکپی پاسپورت

    نامه سابقه کار

    مدارک آموزشی و درسی غیر رسمی

    خلاصه رزومه کاری

    گواهی تمکین مالی

    مدارک تجربی و علمی غیر رسمی

    این گواهی دارایی شامل چیه؟
    این گردش حساب چقدر پول باید توش باشه؟

    اگر مدارک به فرانسه ترجمه بشه اشکالی داره؟ بهتره؟

    فرم ها رو میشه به فرانسه پر کرد؟ بهتره؟

    کپی پاسپورت ها باید برابر اصل بشه؟ اگر پاسخ اره هست کجا باید برابر اصل کنییم؟ نیاز به ترجمه داره؟

    سابقه ی بیمه اجباری هستش؟ من که ندارم چه بکنم؟

    ممنون می شم

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 7:45 ب.ظ.

      دوست عزیز ، قبل از همه:
      ۱- لطفا موارد غیر مرتبط با پست و مربوط به مهاجرت را در قسمت مشخص شده عنوان فرمایید.
      ۲- من در مورد کبک اطلاعات زیادی ندارم اما:
      – گواهی تمکن مالی شامل گواهی از بانک یا موسسات مالی میشود. باید گردش ۶ ماهه حساب خود را ارائه نمایید.
      – پول موجود در حساب هر چی بیشتر باشد بهتر هست.
      – مدارک میتواند به فرانسه ترجمه شود و تفاوتی ندارد.
      – کپی پاسپورت ها را خود دارالترجمه برابر با اصل میکند.
      – برای کبک ظاهرا سابقه بیمه الزامیست ، من زیاد مطمئن نیستم و باید از شخص معتبر سوال کنید.
      خوش باشی

  23. ژانویه 25, 2011 در 1:06 ق.ظ.

    […] تجربیات ۳ هفته ای: ۱- رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی در بریتانیا بمراتب از اینجا بیشتر و بهتر هست. ۲- اگر بچه مدرسه ای دارید و قصد اقامت در نورث ونکوور را دارید ، باید به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنید تا آنها مدرسه ای که مجاز به ثبت نام در آن هستید را ، به شما معرفی کنند. اما اگر قصد اقامت در وست ونکوور را دارید ، میتوانید ، مستقیما به مدرسه مورد نظر خود مراجعه و فرزند خود را ثبت نام کنید. کسانی که در نورث ونکوور زندگی میکنند ، مجاز به ثبت نام فرزندانشان در مدارس وست ونکوور نمیباشند. ۳- هزینه اجاره منزل در وست ونکوور ، بیشتر از نورث ونکوور هست….. این ورودی در از سایر وبلاگها و سایتهای مهاجرتی فرستاده شده است. پیوند پایدار به آن را نشانه‌گذاری کنید. ← links for 2011-01-24 دوست داشتننخستین کسی باشید که این را دوست دارد. […]

  24. مینا said,

    ژوئیه 1, 2011 در 10:04 ب.ظ.

    سلام امیر جان،
    ما بالاخره بلیط ونکوور گرفتیم و دوتا سوال دارم:
    پرواز ما در تورنتو توقف داره، آیا باید کارهای landing رو اونجا انجام بدیم؟
    من می خواهم بعد از ورود برای دوره MEngدر UBC اقدام کنم و دوستانی هم در منطقه point grey دارم، یه جورایی بین cambie و point grey دنبال جای موقت می گردم(هم نزدیک ubcهم نزدیکdowntown) تا ببینم می تونم پذیرش بگیرم یانه؟ ولی همسرم می گه NV بهتره چون اون می خواد همه انرژیش رو برای کار بذاره و معتقده با توجه به اینکه یک پسر 5/3 ساله داریم و اونجا ایرانی زیاده، راحت تر با محیط جدید کنار می یاد، به نظرت منطقیه که در NV دنبال جا بگردیم؟ ایا لزوما امکانات مورد نیاز مهاجران برای کاریابی اونجاها بیشتره؟
    می دونم که خیلی سواله، ولی بدجوری گیر کردم. توصیه های شما برای من خیلی ارزشمنده.
    مرسی

    • امیر said,

      ژوئیه 1, 2011 در 11:40 ب.ظ.

      خب مبارک باشه مینا جان ، پس تقریبا ۶ سال انتظار ، نهایتا سپری شد. انشاءالله که به مبارکی و میمنت.
      اگر از سالون انتظار خارج خواهید شد ، که خب الزاما باید لند کنید. من نمیدونم که چرا پرواز شما اول وارد تورنتو میشه. مگر اینکه با امارات گرفته باشید و از تورنتو تا ونکوور را با پرواز داخلی.
      در هر صورت زیاد تفاوتی نداره و اصلا جایی برای نگرانی وجود ندارد. چه تورنتو ، چه ونکوور.
      ببین ، ایرانی ها در تمام ونکوور پخش شده اند ، البته آمار آنها در نورث ونکوور و کوکیتلام ، بیشتر هست. شاید در منطقه ای که شما منزل میخواهید بگیرید ، اصلا ایرانی که فرزند همسن فرزند شما داشته باشد ، وجود نداشته باشد.
      امکانات مورد نیاز مهاجران هم در یک منطقه متمرکز نیست. یعنی پارامتر های دیگری هست که شما باید برای اجاره مسکن مدنظر داشته باشید.
      نمیدونم مطالب من رو تا چه حد دنبال میکردی؟ قصد داشتم دنبال امکاناتی جهت اسکان موقت دوستانی که قصد اقامت در ونکوور را دارند ، بگردم که متاسفانه موفق نشده بودم ، تا امروز که تونستم تقریبا این مساله رو نهائی کنم.
      اگر تمایل داری ، میتونی پست آخری را که خواهم نوشت را مطالعه کنی. هر کمکی از دست من بر میاد ، تعارف نکن.
      خوش باشی

  25. مینا said,

    ژوئیه 2, 2011 در 4:58 ق.ظ.

    بی صبرانه منتظرم
    مرسی:)

    • امیر said,

      ژوئیه 2, 2011 در 10:22 ق.ظ.

      دیشب نوشته بودم اما نمیدونم چرا پابلیش نشده بود ، الان فکر کنم میتونی ببینی.
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

