حساب بانکی در کانادا

یک نکته جالب ، کوتاه و تعجب برانگیزی که امروز به آن برخورد کردم را برایتان بگم تا دوستان در جریان باشند.
در بریتانیا که بودم ، در یکی از بانکهای بزرگ ، معروف و بین المللی حساب داشتم و کاملا از نوع سرویسی که این بانک به من می داد راضی بودم.
قبل از حرکت به طرف کانادا ، با شعبه مرکزی همان بانک در کانادا تماس گرفتم و عنوان کردم که به دلیل رضایت از سرویس دهی این بانک در بریتانیا ، به شرط ارائه سرویس یکسان ، تمایل دارم که در همان بانک در کانادا حساب باز کنم و قبل از آمدنم به کانادا کل حسابم را از بریتانیا به حساب جدیدم در کانادا منتقل کنم.
آنها هم اعلام نمودند که شرایط ما هم یکسان هست و فقط برای کردیت کارت زمانی میتوانم اقدام کنم که در کانادا ساکن شده باشم ، که آنهم برای من مهم نبود و موافقت کردم.
حساب باز شد ، کل پول به کانادا منتقل شد ، وارد کانادا شدم و تازه امروز متوجه شدم که رودست خوردم !!!

اولا که برای باز کردن و درخواست کردیت کارت ، کلی سر وکله زدم و کردیت اسکور من را در بریتانیا چک کردند و نهایتا مثلا لطف کردند و بدون بلوکه کردن مبلغی ، با حداقل اعتبار ، برایم کردیت کارت باز کردند که البته هنوز کارتم نرسیده است !!!
دوما ، امروز متوجه شدم که دبیت کارت من هم یک لیمیت مسخره داره که نمیتونم با آن خرید کنم !!! البته امروز به بانک مراجعه کردم و مشکل لیمیت دبیت کارت را با نشان دادن کارت های بانکی بریتانیا (حساب بانکی من در بریتانیا هنوز فعال هست) ، حل کردم. البته باز هم لیمیت داره اما مشکل من حل شد.

دلیل آنها برای این کارشان این بود که چون تازه وارد !!! هستید ، اینجوری هست و به مرور حل خواهد شد !!!

پیش خودم گفت ، با من که سالها با این بانک کار میکردم ، همچین معامله ای کردند !!! وای به حال آنهائی که از ایران میایند و با این سیستم آشنایی ندارند.

البته این را هم عنوان کنم که تمام بانکها این بامبول را دارند.
لذا ، اکیدا توصیه میکنم که تا قبل از رسیدن به کانادا و مشاوره با کارمندان فارسی زبان بانک مورد نظر خود ، از باز نمودن حساب بانکی خودداری کنید تا گرفتار نشید.

خوش باشید

پی نوشت:
در تکمیل پست قبلی ، با توجه به راهنمائی دوستان ، بلیت روزانه اتوبوس در ونکوور هم موجود هست که برای بزرگسال ۹ دلار میباشد.

17 دیدگاه

  1. ژانویه 24, 2011 در 8:29 ب.ظ.

    سلام آقای امیر عزیز
    اگر خاطرتون باشه یکبار در مورد کردیت اسکور با هم تبادل نظر کردیم – می خواستم ببینم که کردیت اسکورتون رو مثلا برای اخذ وام قبول کردن یا نه ؟
    باسپاس فراوان

    • امیر said,

      ژانویه 24, 2011 در 10:17 ب.ظ.

      قبل از هر چیز خدمت شما عرض کنم که مطالب شما همزمان با پابلیش شما برای من ارسال میشود. میخوانم و استفاده میکنم و شرمنده که بدلیل مشغله زیاد نمیتوانم کامنت بگذارم و حمل بر بی ادبی نباشه.
      کردیت اسکور من را کاملا قبول و تائید کردند اما در مورد وام صحبتی نکردم و با توجه به اینکه درآمد ندارم ، فکر کنم خیلی سخت باشه.
      خوش باشی

  2. kaveh said,

    ژانویه 24, 2011 در 11:38 ب.ظ.

    نمیدونم چه ایمیتی به شما دادن ولی یکی از توجیهات بانکهای کانادایی اینه که به خاطر امنیت خود صاحب کارت این کار ار میکنند. اگر شما بخواهید خرید بزرگی انجام دهید، میتوانید از همان مغازه با بانکتان تماس بگیرید و آنها لیمیت رو تا حدی که درخواست کنید فقط برای همان لحظه و انجام خرید بالا می برند.
    در مورد کردیت اسکور هم تا جایی که میدونم سیستم آمریکای شمالی از اروپا مسقل عمل میکنه و حتی کردیت کارت های اروپایی در برخی موارد مورد قبول و قابل استفاده نیستند.

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 12:00 ق.ظ.

      ممنونم کاوه جان اما ۲ مطلب را خدمت شما عرض کنم:
      ۱- دلیلی که بانک برای اینکار خود آورده بودند ، کاملا عکس فرمایش شماست و آنها بدلیل اینکه به مشتری تازه وارد خود اطمینان ندارند ، برای حسابش لیمیت گذاشته اند. یعنی اگر مثلا کسی ۱۰۰۰۰ دلار در حسابش پول باشه ، روزانه بیشتر از ۵۰۰ دلار نمیتونه برداشت کنه. خب که این کاملا احمقانه هست. شما اگر بعد از ساعت کاری بانک بخواهید بلیت هواپیما خریداری کنید که رسما گرفتار میشوید و کارمند بانک را از کجا پیدا میکنید که بخواهد لیمیت را افزایش دهد.
      ۲- کاوه جان کردیت کارت یعنی شما در تمام دنیا میتوانید استفاده کنید. یک جوری شما میفرمایید که انگار آسمان سوراخ شده و کانادا افتاده پائین !!!
      شوخی کردم ، خب قانون هست و هر چند احمقانه ، باید به آن احترام گذاشت. ولی امروز متوجه شدم که این قانون احمقانه در کانادا ، با سماجت و منطقی صحبت کردن ، قابل تغییر هست.
      از توجه شما هم سپاسگزارم.

  3. sama said,

    ژانویه 25, 2011 در 1:29 ق.ظ.

    سلام امیر جان

    از ته دل واقعا آرزو میکنم کارها تون بدون گرفتاری جلو بره……
    اما من یه کم ترسیدم…شما که انقدر واردید …وای به حال ما..
    به نظر من سخترین قسمت مهاجرت حفظ قوانین جدیده…..
    برای ما که یه عمر قانون هارو تو ایران هپلی هپو کردیم …سخته
    موفق باشید

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 8:44 ق.ظ.

      لطف داری سما جان
      ترس نداره ، برای من که چند سال در بریتانیا بودم ، کمی غیر عادی بود و برای شما شاید اینجور نباشه.
      به اعتقاد من در ایران قانونی نیست که بخواهید هپلی کنید !!!
      خوش باشی

  4. نیلو said,

    ژانویه 25, 2011 در 3:07 ق.ظ.

    سلام امیر جان. به نظر شما چه بانک هایی در کانادا برای کسانی که تازه وارد هستند مناسب تر است؟ پیشنهاد شما کدام است؟

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 8:47 ق.ظ.

      هر بانکی قوانین خاص خودش را دارد ، اما خیلی ها TD را میپسندند.
      خوش باشی

  5. ژانویه 25, 2011 در 7:02 ق.ظ.

    آقای امیر دوست عزیز
    من فکر می کنم جریان دوستی و اعتماد بین من و شما قویتر از این باشه که با کامنت گذاشتن یا نگذاشتن تغییری بکنه .
    خیلی زودتر از اونچه که فکر کنین درامدتون خوب و استیبل میشه و با توجه به اینکه اسکورتون هم خوبه و در حال افزایش خونه رو می خرید .
    مطمئنم که در پستهای آتی نه چندان دور این رو خواهید نوشت .

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 8:51 ق.ظ.

      بزرگوارید شما و قطعا همین جور هست که میفرمایید.
      امیدوارم اما من در خرید یک ماشین مانده ام !!!
      خوش باشی

  6. ژانویه 25, 2011 در 9:35 ق.ظ.

    به سلامتی امیر اقا.کشور جدید .منزل جدید .زندگی جدید مبارک.براتون ارزوی روزهای خوش و سر شار از موفقیت دارم.

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 9:43 ق.ظ.

      ممنونم دوست عزیز.
      خوش باشی

  7. کاوه said,

    ژانویه 25, 2011 در 1:31 ب.ظ.

    منظور بانک اینه که اگر در حسابتان 10000 دلار پول دارید و گیر دزد ها افتادید و مجبورتان کردند تمام موجودیتان را بیرون بکشید، نتوانید. حتی اگر کارت و رمز عبور شما را دزدین، باز هم نتوانند تمام موجودی را یکجا خارج کنند و یا با آن خرید بزرگی انجام بدهند.
    برای افزایش سقف این محدودیت هم نیازی به باز بودن شعبه نیست. در هر ساعت شبانه روز که به خدمات مشتری مرکزی آنها زنگ بزنید این کار را برای شما انجام میدهند.
    البته من هم قبول دارم که این محدودیت خیلی دست و پا گیره و گاهی من مجبور هستم برای یک خرید بزرگ از دو کارت دبیت استفاده کنم چون حوصله و وقتشو ندارم که بیست دقیقه پشت تلفن منتظر بمونم که یکی کارم رو انجام بده.
    موفق باشید

    • امیر said,

      ژانویه 25, 2011 در 2:57 ب.ظ.

      کاوه جان ، در تمام دنیا ، برای گرفتن پول نقد از دستگاه های خود پرداز ، محدودیت وجود دارد و در این اماکن هست که ممکن هست دزدان به سراغ آدم بیایند.
      موضوع صحبت من با بانک ، مربوط به لیمیتی بود که برای خرید قائل شده بودند و نه دریافت پول نقد از دستگاه خود پرداز.
      بانک مورد نظر دقیقا عدم اعتماد بانک به تازه واردین را برای این محدودیت عنوان نمودند.
      خوش باشی

  8. شیما said,

    ژانویه 25, 2011 در 11:41 ب.ظ.

    امیر جان من همیشه فکر می کردم بهتره قبل از مهاجرت یه حساب توی یکی از بانکهای اونجا باز کنم و پول رو منتقل کنم و فقط مقدار کمی با خودم بصورت نقد ببرم. با صحبتهای شما و پیشنهاد باز کردن حساب بعد از رفتن میشه راهنمایی کنید تا چه میزانی میتونیم وجه از کشور خارج کنیم و آیا اصولا هماه داشتن پول زیاد کار درستیه؟

    • امیر said,

      ژانویه 26, 2011 در 12:07 ق.ظ.

      شیما جان میل خودتان هست ، من عقیده خودم را گفتم و شما هیچ الزامی برای باز کردن حساب ندارید.
      از طرفی هیچ محدودیتی هم برای خارج نمودن پول از ایران وجود ندارد. به اعتقاد من شما با یک مبلغ مثلا ۷-۸ هزار دلاری وارد کانادا شوید و از خانواده خود بخواهید که مابقی پول خود را پس از استقرار و باز کردن حساب ، به حساب شما واریز کنند و یا یک فقره درفت یا چک بانکی تهیه و به همراه بیاورید تا پس از باز کردن حساب مناسب و کارآمد ، در حساب خود به خوابانید.
      خوش باشی

  9. ژانویه 26, 2011 در 1:07 ق.ظ.

    […] حساب بانکی در کانادا تا قبل از رسیدن به کانادا و مشاوره با کارمندان فارسی زبان بانک مورد نظر خود ، از باز نمودن حساب بانکی خودداری کنید تا گرفتار نشید. […]


پاسخی بگذارید

