توضیح دوباره یک اشتباه !!!

خیلی دوست دارم بدونم که اون شخصی که دفعه اول این کلمه «پندینگ» را سر زبان ها انداخت و الان هم مسری شده و میشه گفت خیلی ها از آن استفاده میکنند ، چی تو اون کله کوچکش میگذشت؟؟!!!
چی فکر میکرد ؟؟؟!!! اصلا این کلمه چه معنی داره؟؟؟!!!
دوستان اطلاع دارند که زمانی که مدارک شما توسط سفارت کانادا تحویل میگردد ، وضعیت شما در سایت اداره مهاجرت به عبارت «Received by visa office» تغییر مییابد که اگر بر روی این لینک کلیک کنید و در لابلای جملاتی که هویدا میشود جستجو کنید ، میتوانید کلمه ای را پیدا کنید تحت عنوان «پندینگ» !!!

حالا ، آیا براستی این وضعیت یعنی «پندینگ» !!!

خیر ……………. ، این جمله حاوی کلمه پندینگ ، تا زمانی که وارد کانادا شوید و وضعیت پرونده شما به «Complete» تغییر داده میشود ، همچنان وجود دارد.

برای روشن شدن موضوع ، صفحه مربوط به وضعیت کسی که وارد خاک کانادا شده است و در سایت اداره مهاجرت «Complete» شده است را در زیر میاورم:

We received your application for permanent residence on XX/XX/XXXX
We reviewed your application and sent you a letter on XX/XX/XXXX . Please consider delays in mail delivery before contacting us
Your application and supporting documents were received by the …………………… office. They are
pending review
We transferred your application to the ……………………. office on XX/XX/XXXX . The …………………….. office may contact you
Your application was reviewed and we started processing on XX/XX/XXXX
Medical results have been received
A decision has been made on your application. The office will contact you concerning this decision

You entered Canada at the ……………………………. Airport office on  XX/XX/XXXX and became a Permanent Resident

 

همانطور که ملاحظه میفرمایید ، این کلمه «پندینگ» همچنان وجود دارد. پس یعنی این شخص «پندینگ» هست ؟؟؟!!!!

حالا چرا اینقدر اصرار به اصلاح این طرز تفکر دارم ؟
چون واقعیت این هست که میبینم خیلی ها در اینجا تصورات اشتباهی را ملکه ذهن خود کرده اند ، و هر چند کوچک و بی اهمیت هم باشه ، نمیتونند از ذهن خود پاک کنند و همین موجب میشه که انگار از یک دنیای دیگری آمده اند و باور خیلی چیز ها برایشان سخت هست.

پس سعی کنید که به محیط پیرامون خود دقیق نظاره کنید و هر آنچه هست را ببینید ، نه هر آنچه دیگران از شما میخواهند و اشتباه یکی دو نفر را تکرار نکنید که ضربات سختی خواهید خورد.

خوش باشید

22 دیدگاه

  1. ژانویه 29, 2011 در 5:49 ب.ظ.

    سلام آقای امیر
    ولی من فکر می کنم شما اشتباه می کنین چون وکیلم ! ! ! فرمودند ما پندینگیم ! ! !

    گذشته از شوخی آقای امیر عزیز این یک اصطلاح هست گرچه در واقع غلطه ولی اکثرا به همون معنای «Received by visa office” استفاده می کنن شاید چون نوشتنش راحتتره

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 6:58 ب.ظ.

      بله قبول دارم که این یک اشتباه مصطلح هست. اما نباید بکار برد ، پس چرا نمیگیم ، «من ریسیود » هستم؟!! فکر کنم که این باز هم بهتر از اون پندینگ هست که به معنی معلق هست !!!
      خوش باشی

  2. kati said,

    ژانویه 29, 2011 در 6:22 ب.ظ.

    سلام
    فکر میکنم چون سفارت آمریکا واقعا پندینگ وجود داره و ممکنه برای شما 1 سال فقط نوشته باشند پندینگ که هیچ معنی هم نمیده منظور «هیچی» هست. بضی ها عادت کرده باشند که وقتی میخوان بگن هیچ خبری نیست با هنوز در همون شرایط معلق قبلی هستیم میگن پندینگ.

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 7:00 ب.ظ.

      آخه کتی جان این را میگن «پندینگ» و مرحله بعد که «این پراسس» هست را درست میگویند !!!
      خوش باشی

  3. تیتی said,

    ژانویه 29, 2011 در 10:31 ب.ظ.

    منم با مامان دریا موافقم. حتی الان هم حوصله نوشتن نداشتم از روی اون کپی کردم که Received by visa office نوشتنش سخته!

    • امیر said,

      ژانویه 29, 2011 در 10:51 ب.ظ.

      شما با کدوم قسمت فرمایش ایشان موافقید؟؟!!!
      من هم موافقم ، ولی آیا راحت بودن یک امری ، دلیل بر انجام آن هست؟
      خوش باشی

  4. سیاوش said,

    ژانویه 30, 2011 در 1:03 ق.ظ.

    راستش ما همه فعلا سماق می مکیم که معنی اش مشابه پندینگه
    گذشته از شوخی من هم قبلا فکر می کردم پندینگ وجود داره وتعجب می کردم که چرا مال من را نمی نویسه پندینگ
    از راهنمایی تون ممنونم

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 9:06 ق.ظ.

      بله سیاوش جان
      خیلی ها فکر میکنند که پندینگ یک مرحله هست.
      خوش باشی

  5. جلیله said,

    ژانویه 30, 2011 در 2:02 ق.ظ.

    امیر جان با عرض پوزش با این جمله شما:

    «همانطور که ملاحظه میفرمایید ، این کلمه “پندینگ” همچنان وجود دارد. پس یعنی این شخص “پندینگ” هست ؟؟؟!!!!»

    موافق نیستم برای اینکه در قسمت توضیحات سوابق مراحل مختلف مهاجرت پرونده رو مینویسه و بودن اون خط که پندینگ توشه صرفن برای یه مدت از پروسه بوده و با دیدن خطوط بعدی مشخص میشه که پروسه طی شده بر روی پرونده به چه شکلیه!

    در مورد اینکه بچه ها از این کلمه استفاده میکنن فقط و فقط سادگیشه به نسبت رسیود بای ویزا آفیس!!! حتی تو فروم خارجی کاناداویزا هم همونطور که خودتونم هم دیدین همین رو استفاده میکنن. پس زیاد مهم نیست.

    ولی در مورد این جمله تون:

    «پس سعی کنید که به محیط پیرامون خود دقیق نظاره کنید و هر آنچه هست را ببینید ، نه هر آنچه دیگران از شما میخواهند و اشتباه یکی دو نفر را تکرار نکنید که ضربات سختی خواهید خورد.»
    کاملن موافقم. سخت نگیرین. این مورد چیز مهمی نیست.

    همیشه سلامت و شاد و موفق باشید

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 9:10 ق.ظ.

      بله قبول دارم اما درسته که برای راحتی کار ، اشتباه کرد.
      اصلا سخت نمیگیرم. بله ، بقول شما اصلا چیز مهمی نیست. من فقط اگر میبینم کسی داره میره تو چاه ، بهش گوشزد می کنم. حالا اگر دوست داشت بره تو چاه که من دیگه ضامن نیستم ، هستم؟؟
      در کانادا ویزا هم فقط ایرانی ها از این کلمه استفاده میکنند.
      خوش باشی

  6. reza1100 said,

    ژانویه 30, 2011 در 2:08 ق.ظ.

    امير جان
    سلام
    با توضيحي كه قبلا داده بودي ، فكر كنم من و دوستان كاملا متوجه بحث پندينگ و اينپراسس و … شديم. بنده هم گاها به خاطر طولاني بودن جمله Received by visa office به اشتباه ميگم مرحله پندينگ كه بقول شما اشتباهه و ممكنه يكي ديگه كه شايد هنوز متوجه اين مفاهيم نشده باشه ، فكر كنه واقعا يه مرحله به نام پندينگ وجود داشته باشه. كاملا حق با شماست.
    راستي اين كانال تصوير ايران در ايران قطع شد ما از بركت فرمايشات مشاورين عزيز محروميم.
    راستي اميرجان ، شما كه فرومهاي خارجي رو هم ميشناسي ، اگه ميشه يه سري بزن ببين خبري نيست؟ پرونده اي بررسيش شروع نشده؟ تا بحال بايد يه خبرهايي ميشد . انگار پودر مرگ ريختن تو اين سفارت خونه ها.
    ما كه كم كم داريم بي خيال مهاجرت ميشيم. هنوز كسايي كه 18 ماه از ما جلوترن خبري ازشون نيست. اگه الان شروع كنن حداقل 2 تا 3 سال ديگه نوبت ما ميشه. فكر كنم اون موقع هم فقط بيايم يه سفر توريستي و برگرديم .
    خوش باشيد

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 9:13 ق.ظ.

      خدا را شکر ، حرف مفت کمتر میشنوید.
      از دمشق که خبری نیست. بقیه جاها فعال هستند.
      انشاءالله که زود کارتان انجام میشه.
      خوش باشی

  7. حسین said,

    ژانویه 30, 2011 در 2:39 ق.ظ.

    سلام بر شما و دیگر دوستان.
    باید عرض کنم که دوستانی که در هفته گذشته تغییر وضعیت دادند قبل از انجام هرگونه کار آماری و غیره بهتر است حداقل 1 ماه صبر کنند همه چیز مشخص خواهد شد. چنانچه در طی مدت یک ماه حداقل مدیکال یکی از این دوستان رسید یعنی اینکه این تعییر واقعی بوده در غیراینصورت متاسفانه باید عرض کنم که هیچ تفاوتی بین این دوستان و دوستان دیگر که تغییر وضعیت بدین صورت (یعنی بدون اضافه شدن جمله تکمیلی مبنی بر شروع پروسس )وجود ندارد پس با کمی صبر تا یک ماه دیگر مشخص خواهد شد

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 9:13 ق.ظ.

      بله کاملا قبول دارم.
      خوش باشی

  8. Patrice said,

    ژانویه 30, 2011 در 5:19 ق.ظ.

    امیر خان، حالا در صورتیکه پرونده به جریان بیفته اون قسمتیکه نوشته Received by visa office و clickable هست به in process تغییر می کنه؟

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 9:14 ق.ظ.

      بله ، مرحله بعد «این پراسس» هست.
      خوش باشی

  9. hamed said,

    ژانویه 30, 2011 در 10:30 ق.ظ.

    سلام
    با احترام عرض میکنم که با نظر شما مخالفم. بر اساس تعریف دیکشنری پندیگ یعنی:
    Not yet decided or settled; awaiting conclusion or confirmation
    همونطوری که میبینید این کاملا معنی معلق رو میده. وقتی شما مدارکتون توسط ویزا افیس دریافت میشه میره تو صف بررسی و تا وقتی تو این صف هست و بررسی نشده یعنی اینکه هیچ کس مدارک رو بررسی نکرده و هیچ نتیجه ای براش متصور نیست. کاملا در حالت تعلیق هستش و هیچ پروسسی روش انجام نمیشه. بنابرای استفاده از واژه پندینگ کاملا معقول هست. مسلما اداره مهاجرت هم با اگاهی از واژه پندینگ استفاده کرده برای اینکه کاملا مفهوم معلق بودن رو برسونه. در ضمن وقتی که مدارک پروسس میشه مدارک از پندینگ در میاد. علاوه بر اون اگر دقت کنید منطق حرف شما مشکل داره. اگر قبول کنیم کل فرایند در حالت پندینگ هست تا زمان لندد شدن، اونوقت باید تایید کنیم که کل جملات موجود در اپلیکیشن استتس هم باید مثل همین جمله باشند. در صورتی که با کمی دقت به سایر جملات معلوم میشود که هر کدام از جملات بر تاریخی خاص و برهه ای معلوم از فرایند دلالت دارند. بنابراین نمیتوان گفت که تمام جملات فقط برای بخشی از خاص هستند و فقط واژه پندینگ به کل پروسه اطلاق میشود که در ان حالت تناقض منطقی در یک صفحه وجود داره و این از یک سیستم رسمی کاملا بعید و قریب هستش.

    با احترام

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 1:53 ب.ظ.

      طبیعی هست که با نظر بنده مخالف باشید اما اگر قبول کنید ، تا زمانی که ویزا صادر نشده ، به نوعی معلق هستیم و غیر از این نیست. تاکید من روی معنی کلمه نیست مساله این هست که وضعیت «پندینگ» اصلا وجود نداره !!!
      این مراحلی هم که شما میفرمایید من فکر میکنم که بدونم.
      نمیدونم فروم های خارجی را هم چک میکنید یا نه. اگر این فروم را ملاحظه بفرمایید: http://www.trackitt.com/canada-immigration-trackers/federal-skilled-workers کاملا و دقیق مشخص هست که تا زمانی که ویزا صادر نشده ، شخص پندینگ هست.
      ولی آیا وضعیت شما الان پندینگ هست؟؟؟!!! آیا همان محلی که بعد ها مینویسند «این پراسس» الان نوشتند ، «پندینگ».
      نه حامد جان ، میدونی مشکل کجاست؟ این مساله اصلا چیز مهمی نیست و اگر اینجا تشریف داشتید و با ایرانی هایی برخورد میکردید که مسائلی به اشتباه در ذهنشان جا افتاده و هر چی هم که میگفتی ، باز هم حرف خودش را میزد ، سعی میکردی از همین چیز های کوچک شروع به اصلاح کردن کنید.
      خوش باشی

  10. hamed said,

    ژانویه 30, 2011 در 10:33 ق.ظ.

    علت دیگه استفاده از پندینگ اینه که در زبان انگلسیسی میشه واژه ها رو به سادگی مخفف کردآ اما در فارسی این مساله تا حد زیادی سخت هستش. در فرومهای خارجی از عبارت
    RBVO or RVO استفاده میکنند که در فارسی گفتن این عبارت اسانتر از نوشتن کل ان نیست.

    • امیر said,

      ژانویه 30, 2011 در 1:57 ب.ظ.

      درست میفرمایید اما تا زمانی که ویزا صادر نشده ، معلق یا هم پندینگ هستیم. اگر نوشتنش سخت هست بهتره از عبارت دیگری استفاده بشه ، البته بدرست.
      خوش باشی

  11. نیلو said,

    ژانویه 31, 2011 در 7:43 ق.ظ.

    عالی بود!!! مرسی

    • امیر said,

      ژانویه 31, 2011 در 1:08 ب.ظ.

      خواهش میکنم نیلو جان
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: