در اداره مهاجرت کانادا چه میگذرد؟

قبل از هر چیز در همینجا اعلام میکنم که کل نوشته های این پست تحلیل و برداشت شخصی من از کنار هم قراردادن قوانین ، رویدادها و مشاهدات صورت پذیرفته ، در طول چند ماه گذشته میباشد و امکان دارد که تماما اشتباه باشد.
آنچه دیده ، شنیده و خوانده ام را بازگو میکنم ، ممکن هست که خیلی ها از آن خوشنود شوند و یا بالعکس.

چون زیادی گرفتارم ، این پست را به سه بخش تقسیم میکنم و تیتروار موارد را عنوان میکنم و در نهایت نتیجه گیری:

۱- مشاهدات: (ترتیب خاصی نداره)
– همانطور که پیش بینی کرده بودم ، سال ۲۰۱۱ برای ویزا آفیس دمشق سال تحول هست ، البته کمی چکشی !!! شروع کردند.
– در دسامبر سال ۲۰۱۰ قانونی ابلاغ شد که بدلیل توزیع یکسان مهاجر و جلوگیری از بی نظمی های موجود ، در صورتی که جهت اقامت در کبک اقدام کرده باشید و بر آن اساس پذیرفته شده باشید ، با ایجاد قوانینی ، اجازه خروج از کبک را تا مدت زمان مشخصی نخواهید داشت. (البته هنوز این قانون شامل اسکیل ورکر ها نمیشود اما من پیش بینی میکنم که بزودی این قانون فراگیر شود).
– با توجه به توقف بررسی پرونده های مهاجرت بدلیل نصب و راه اندازی نرم افزار جدید اداره مهاجرت ، انبوهی از پرونده ها بلاتکلیف مانده که باید هر چه سریع تر برای آنها تصمیم گیری شود.
– با توجه به تغییر قانون و شرایط پذیرش مهاجر از ۲۶ جون ۲۰۱۰ ، حجم پرونده های موجود در ویزا آفیس ها کاهش اما در اداره مهاجرت کانادا مستقر در سیدنی افزایش یافته که میبایستی برای آنها تعیین تکلیف شود.
– حجم زیادی از نامه و ایمیل های متقاضیان در جهت ابراز نارضایتی از سیستم موجود ، روانه دفتر وزیر مهاجرت گردیده است.
– دولت از سوی رقیبان تحت فشار هست تا تکلیف پرونده های موجود که انبار شده است ، هر چه سریع تر مشخص شود و از طرفی موارد امنیتی هم کاملا رعایت شود.
– اداره مهاجرت کانادا در سال گذشته برنامه پذیرش مهاجر در سال ۲۰۱۱ را بدون تغییر در آمار پذیرش ، اعلام کرد.
– اداره مهاجرت کانادا از مسوولان استانهای مختلف درخواست کرده تا لیست مشاغل مورد نیاز خود را برای سال ۲۰۱۱ اعلام کنند که این لیست ارائه شده و در حال بررسی میباشد.
– لیست جدید مشاغل مورد نیاز کانادا از اول جولای ۲۰۱۱ قابل اجرا خواهد بود و میبایستی لیست مذکور با ذکر تعداد پذیرش درخواست ، تا قبل از تاریخ مذکور ، اطلاع رسانی شود.
– و نهایتا ، تغییراتی که در ۲-۳ هفته پیش ایجاد شده ………

۲– تحلیل شخصی (با توجه به موارد مشاهده شده)
با توجه به اینکه لیست مشاغل مورد نیاز سال ۲۰۱۱ در حال حاضر بر روی میز وزیر میباشد ، ایشان میبایستی این لیست را اعلام کنند و اعلام تعداد مشاغل مورد نیاز ، کاملا به پرونده های موجود فعلی در ویزا آفیس های سراسر دنیا بستگی دارد.
و از طرفی میبایستی این حجم زیاد پرونده ها کاسته شود و در واقع برای آنها تصمیم گیری شود.
در لیست جدید مشاغل مورد نیاز سال ۲۰۱۱ ، ممکن هست مشاغلی باشد که در لیست سال ۲۰۰۹ بوده ، اما در لیست سال ۲۰۱۰ نبوده ، پس باید تکلیف آن پرونده ها زودتر مشخص شود.
در این میان ممکن هست یکسری پرونده ها قربانی شوند و زودتر از آنکه فکر آن میشود ، ریجکت کنند.
از حالا به بعد هیچ نظم خاصی در بررسی پرونده ها وجود نخواهد داشت. و حتی ممکن هست که بعضی از پرونده ها به بایگانی موقت !!! سپرده شوند.
تغییر وضیعت پرونده هایی که هنوز مدارک را به ویزا آفیس نداده اند کاملا اشتباه بوده و مشکل سیستم و نرم افزار جدید میباشد و اصلا جدی نگیرید و پیگیری هم نکنید.

۳- نتیجه گیری
– خیلی از پرونده ها ممکن هست که ریجکت شود.
– خیلی از پرونده ها زودتر از حد معمول نتیجه گیری خواهد شد.
– برای یکسری از پرونده ها ممکن هست نامه نقص مدرک ارسال کنند.
– اگر مدارک ارسالی شما نقص داشته باشد ، احتمال اینکه درجا ریجکت شوید بسیار هست.
– از مشاورین گردن کلفت !!! خود بخواهید که پیگیر پرونده باشند.
– بر عکس گذشته «این پراسس» شدن نشانه هیچ چیزی نیست و نباید پشت سر آن منتظر مدیکال باشید.
– اگر ۲-۳ هفته پس از «این پراسس» شدن ، همچنان این پراسس ماندید ، خب خدا را شکر !!!
– مشاغلی که فقط در لیست سال ۲۰۰۹ بوده و و ممکن هست در لیست سال ۲۰۱۱ هم نباشد ، از همه زودتر بررسی میشود و احتمال ریجکت شدن آن به واسطه نقص مدرک هم زیاد هست.
ناقص رسیدن مدارک به ویزا آفیس ، ممکن هست که منجر به ریجکت شدن آن بشود.
بخش تحلیل و نتیجه گیری ، شاید عملا به یک معنا باشد و تماما نظر شخصی من هست.

امیدوارم که این تحولات برای همه ختم به خیر شود و ارمغان خوبی برایتان داشته باشد.

خوش باشید

پی نوشت:
دوستان کم لطفی میکنند و مطالب بنده را دقیق مطالعه نمیفرمایند:
هیچ کجا من نگفتم که «این پراسس» شدن زودتر از موعد بعضی از پرونده ها ، نشانه ریجکت شدن آنها میباشد.
مطالب بنده هم احتیاج به تفسیر و یا معنی کردن نداره و جملات خود ، کاملا شیوا هستند ، البته امیدوارم که اینطور باشه و فارسی یادم نرفته باشه !!!

114 دیدگاه

  1. فوریه 4, 2011 در 6:45 ب.ظ.

    سلام آقای امیر
    با تشکر از زحماتتون من دقیقا متوجه معنی این جمله نشدم

    هنوز این قانون شامل اسکیل ورکر ها نمیشود اما من پیش بینی میکنم که بزودی این قانون فراگیر شود

    با سپاس فراوان

    • امیر said,

      فوریه 4, 2011 در 6:55 ب.ظ.

      دوست عزیز از تمام کتگوری های مهاجرت در این قانون بجز اسکیل ورکر نام برده شده و من پیش بینی میکنم که در آینده نزدیک شامل تمام کتگوری های مهاجرت شود.
      خوش باشی

  2. شادی said,

    فوریه 4, 2011 در 8:38 ب.ظ.

    امیر جان ممنون از نوشته هات و حتما مثل همیشه اصولی و از روی شواهد این چیزها رو گفتی میتونم نظرت رو در مورد پرونده های خیلی قدیمی مثل 2005 که از سوریه به ورشو رفته بدونم
    6 ماهی هست که پروسه پاسپورت ریکوسنت متوقف شده بود و الان یکی دو هفته است که یکی دونفر گرفتن . و پروسه مدیکال هم خیلی کند شده بود
    من خودم 67 ماه از پرونده ام میگذره و 14 ماه از آپدیتم و هیچ خبری نیست در 3 بار پیگیری که آخریش اکتبر 2010 بوده گفتن تحت بک گراند چکی:(

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:44 ق.ظ.

      شادی جان این تحلیل من شامل حال کل ویزا آفیس ها میشه.
      بله متاسفانه بک گراند چک ایرانی ها خیلی طول میکشه اما شما میتونید ماهانه پیگیری کنید.
      خوش باشی

  3. جلیله said,

    فوریه 4, 2011 در 8:58 ب.ظ.

    کاملن موافقم. ممنون و موفق باشید.

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:44 ق.ظ.

      خواهش میکنم.
      خوش باشی

  4. شیما said,

    فوریه 4, 2011 در 8:58 ب.ظ.

    نتیجه گیری شما به نظر کاملاً منطقی میاد ضمن اینکه این تغیییر رویه چه در جهت سریعتر ریجکت شدن ما باشه چه در جهت سریعتر ویزا گرفتن به نظرم خبر خوبیه چون بدترین حال بلاتکلیفیه و اینکه نمی دونی پایه های زندگیتو بالاخره بر چه اساسی بچینی..

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:45 ق.ظ.

      من هم موافقم شیما جان ، از بلاتکلیفی خیلی بهتره.
      خوش باشی

  5. کاوه said,

    فوریه 4, 2011 در 9:14 ب.ظ.

    سلام.
    به نظرت پرونده های ما که در لیست مشاغل جدید نیست و هنوز با گذشت 18 ماه در حالت recieved by visa office می باشد و در طی این دو هفته تغییر وضعیت نداده هم در معرض خطر می باشد؟؟!!!!

    خوش باشی.

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:46 ق.ظ.

      من فکر میکنم که شما فعلا نباید نگران چیزی باشید.
      خوش باشی

  6. سیاوش said,

    فوریه 4, 2011 در 9:30 ب.ظ.

    بسیار ممنونم

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:49 ق.ظ.

      خواهش میکنم سیاوش جان.
      خوش باشی

  7. نیلو said,

    فوریه 4, 2011 در 9:50 ب.ظ.

    مرسی امیر جان. تحلیل بسیار خوب و کاملی بود

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:49 ق.ظ.

      خواهش میکنم نیلو جان
      خوش باشی

  8. sara said,

    فوریه 4, 2011 در 10:24 ب.ظ.

    ممنون از تحلیل خوب و منطقی

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:56 ق.ظ.

      خواهش میکنم سارا جان.
      خوش باشی

  9. سروناز said,

    فوریه 4, 2011 در 10:32 ب.ظ.

    سلام امير جان
    پس تكليف ماها كه بيش از 18 ماهه فايل دوم گرفتيم و هنوز تغيير وضعيت نداديم چه ميشه؟ رشته منم جزء رشته هاي حذف شده است.
    مرسي

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:57 ق.ظ.

      انشاءالله که خیره سروناز جان. مال شما فعلا از همه بهتره.
      خوش باشی

  10. Mahhdy said,

    فوریه 4, 2011 در 10:38 ب.ظ.

    به نظر من این قضیه این پراسس جدید تعبیر کننده‌ی این پراسس قانون دو مرتبه قبلی‌ها بوده (4-5 ساله‌ها)…. برای اون‌ها هم از اول می‌زد این پراسس یعنی اداره مهاجرت خیال خودش رو فعلا راحت کرده و دیگه اطلاعاتی از پندینگ و … نمی ده تا توقعی پیدا شه…
    البته امیدوارم این‌طور نباشه!

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 10:59 ق.ظ.

      مهدی جان در خود سایت اداره مهاجرت تعبیر این عبارات را برای قانون جدید ها و قدیم ها جدا کرده.
      خوش باشی

  11. بنیامین said,

    فوریه 4, 2011 در 10:48 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    من هفته گذشته تغییر وضعیت دادم و این پراسس شدم تاریخ فایل نامبر دوم من ماه می سال 2010 هست . کد رشته من 2113 و امتیازم 75 هست مسافرت خارج هم زیاد داشتم (چند مورد آمریکا) . جالبه که خواهرم هم با من اقدام کرده بود با کد دیگری امتیاز ایشان 68 بود ولی ایشان هنوز همان رسیود هستند . با خوندن نتیجه گیری شما باید یگم که دقیقا با گفته های مذکور موافقم و فکر می کنم ویزا آفیس در حال غربال کردن متقاضیان هست . و فکر می کنم اگر تا هفته آینده ریجکت نشم باید امیدوار باشم که از مرحله اصلی گزینش به سلامت عبور کردم . می خواستم نظر شما رو بدونم .

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:04 ق.ظ.

      انشاءالله که ریجکت نخواهید شد. نگران نباش و صبر کن.
      خوش باشی

    • هیلا said,

      فوریه 16, 2011 در 10:40 ب.ظ.

      اگر خبری شد ما رو هم در جریان بگذار

  12. مژده said,

    فوریه 5, 2011 در 12:20 ق.ظ.

    اي خدا اين يعني چي؟؟؟؟!!!!

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:05 ق.ظ.

      یعنی هیچی !!! انشاءالله که خیره.
      خوش باشی

  13. فوریه 5, 2011 در 1:01 ق.ظ.

    […] گوگل ریدر وبلاگهای مهاجرتی سلام دوباره از وطنمآخرین آمار نرخ بیکاری کانادا در ماه January سال 2011Free Face to Face Immigration Consultationمهاجرت تجاری به استان منیتوبا کاناداطبق معمول نگرانمانواع آپارتمان مسکونی در مونترالاز ساحل به پدرنوستالژیا.در اداره مهاجرت کانادا چه میگذرد؟ […]

  14. reza1100 said,

    فوریه 5, 2011 در 1:45 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    ممنونم از تحليل و نتايجت.
    من هم يه نظري بدم .
    من ميگم شايد دمشق براي 7 ماه باقيمانده سال 2009 ، يا پروسه تعيين تكليف ريجكتيها رو انجام داده كه نيازي به بررسي اين سال نديده يا احتمال داره به سفارتخانه اي ديگه اون بخش رو بسپرن مثل كاري كه با پرونده هاي قديمي كردن و فرستادن ورشو و خودشون از سال 2010 را شروع به بررسي ميكنن. چون هر كس كه وضعيتش عوض شده مربوط به سال 2010 بوده . من كسي رو از سال 2009 نديدم كه تغيير وضعيت داده باشه و بر اين اساس اينجور حدس زدم.
    راستي اينكه ميگي احتمالا شروع ميكنن و چكشي شروع به بررسي ميكنن ، منظورت اينه كه اونهايي كه احتمالا كمبود امتياز داشته باشه يا نقص مدرك داشته باشه رو رد ميكنن ديگه. يعني مثلا ما كه حداقل امتياز لازم رو داريم يا رشتمون ممكنه الان از ليست جديد حذف شده باشه ولي در ليست زمان خودمون بوده و مداركمون كامله ، قرار نيست كه حذف بشيم؟
    خوش باشي

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:17 ق.ظ.

      رضا جان من بعید میدونم که پرونده های قانون جدید رو به سفارت دیگه ای منتقل کنند. اگر اشتباه نکنم ، یکی دو مورد هم من دیدم که از پرونده های ۲۰۰۹ تغییر کرده.
      من استنباطم اینه که دیگه مهلت تکمیل مدارک به کسی نمیدهند. در مورد شما هیچ مشکلی فعلا نیست.
      خوش باشی

  15. علی said,

    فوریه 5, 2011 در 2:05 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    امیر عزیزم مطابق معمول مطالب خود را کامل و جامع ارایه نموده اید .
    به یاد یکی از جملات شما افتادم که : بروید زندگیتان را بکنید .
    برای همه دوستان آرزوی موفقیت در راهی را که انتخاب نموده اند می نمایم و
    امیدوارم همواره به یاد داشته باشیم خوشبختی یک مسیر است نه یک مقصد .
    درود بر شما

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:18 ق.ظ.

      خیلی ممنون علی جان
      خوش باشی

  16. کمال said,

    فوریه 5, 2011 در 3:28 ق.ظ.

    طبق توضیحاتی که توی سایت CIC هست برای واژه ی in process نوشته: زمانی نمایان می شود که طبق بررسی پک کامل مدارکت، تشخیص داده شده که شما صلاحیت دارید. پس in process شدن به نظر میاد که نشونه ی خوبی باشه و پرونده یک مرحله جلوتر رفته.
    به نظر شما اینطور نیست؟
    نمیدونم چرا بعضی ها از این پراسس شدن نگران شده اند!
    شاید هم من درست متوجه نمیشم که داره چه اتفاقی میوفته.
    https://services3.cic.gc.ca/ecas/redir.do?redir=app_perm_wrkr&lang=en&app=ecas

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:20 ق.ظ.

      کمال جان در این مرحله هست که ممکنه کسی ریجکت بشه و یا تا سالها این پراسس بمونه. پس درسته که نشانه خوبی هست اما میتونه که نشانه بدی هم باشه.
      خوش باشی

  17. مصطفی said,

    فوریه 5, 2011 در 3:37 ق.ظ.

    مرسی امیر جان از تحلیلت. ایشاالله عاقبت هممون ختم به خیر بشه. سلامت باشی.

  18. نازنین said,

    فوریه 5, 2011 در 3:49 ق.ظ.

    با سلام به امیر عزیز
    من مدتی است که نوشته ها و نظرات شما را دنبال میکنم واقعا مفید و قابل تامل هستند.
    میخواستم نظر شما رو راجع به پرونده خودمان بدانم:
    فایل نامبر اول:می 2009
    فایل نامبر دوم: سپتامبر 2009
    وضعیت: Received By V.O
    همونطوری که میبینید نزدیک به 17 ماهه که ما منتظریم و دیگه تقریبا نا امید شده ایم چون تمام برنامه ریزیهامون به هم ریخته. با این آخرین نظری که از شما خوندم دیگه پاک ناامید شدم. می خواستم بدونم به جز داشتن نقص در پرونده و یا عدم رضایت از نتیجه بک گروند چک چه دلیل دیگه ای میتونه برای ریجکت شدن پرونده وجود داشته باشه؟ یعنی امکان داره به خاطر بی مبالاتی و عجله در بررسی پرونده ای ریجکت شه؟ اینو میپرسم چون ما نقص پرونده و یا موردی که بک گروند چک رو تحت تاثیر قرار بده نداریم.

    در ضمن امیر جان اگه اشکالی نداره من آدرس ایمیلتونو میخوام.

    با تشکر از زحمات شما
    روز خوبی داشته باشید

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:24 ق.ظ.

      نازنین جان اولا که هیچ زمانی نباید ناامید بشید.
      برای ریجکت کردن یک پرونده ، دلایل خیلی خیلی زیادی وجود داره که شما فقط به ۲ مورد آن اشاره کردید.
      همخوان نبودن سابقه کار با لیست مشاغل ، درست نبودن ادعا بر اساس مدارک ، پایین بودن نمره زبان و …… .
      amir2322@yahoo.co.uk
      خوش باشی

      • نازنین said,

        فوریه 6, 2011 در 7:41 ق.ظ.

        ممنون امیر جان،
        موفق باشی

      • امیر said,

        فوریه 6, 2011 در 10:29 ق.ظ.

        خواهش میکنم
        خوش باشی

  19. فوریه 5, 2011 در 4:02 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    این اطلاعات شما به ویزا آفیس ورشو هم قابل تعمیم هست؟ من اکتبر 2004 فایل نامبر از دمشق دارم و آوریل 2010 فایل به ورشو منتقل شده و جولای 2010 درخواست اپدیت را دریافت کردم و اکتیر 2010 مدارک آپدیت را فرستادم. به نظر شما تا دریافت مدیکال چقدر دیگر صبر کنم؟ آیا به دفتر وزیر مهاجرت ایمیل بزنم؟ این انتظار 76 ماهه تا چند وقت دیگر ادامه می یابد؟ با تشکر از راهنمایی شما
    موفق و پیروز باشید

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:26 ق.ظ.

      حمیدرضا جان من استنباطم را کلی گفتم ، کل دفاتر تابعه اداره مهاجرت.
      من فکر میکنم که تا ۲-۳ ماه دیگه مدیکال خود را بگیرید ، اول به ورشو ایمیل بزنید و اگر جواب بی ربط دادند ، به دفتر وزیر بزنید.
      خوش باشی

  20. نرگس said,

    فوریه 5, 2011 در 5:52 ق.ظ.

    سلام امیر اقا ممنون که تو این موقعیت هم به فکر ما منتظران هستید .
    خیلی نگرانم خیلی اگه این راه هم برامون بسته بشه چیکار باید کرد . فقط خداکنه زودتر تکلیفمون مشخص کنند یعنی اگه قراره ریجکتمون کنن زودتر بفهمیم تا دنبال موقعیتهای دیگه برای فرار از این کشور باشیم البته اگه وجود داشته باشه

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:29 ق.ظ.

      انشاءالله که خیره نرگس جان ، نگران نباش.
      خوش باشی

  21. مینا said,

    فوریه 5, 2011 در 6:20 ق.ظ.

    امیر جان،
    این تغییر و تحولات مدارک قدیمی(2004 تا 2006) رو چه جوری تحت تأثیر قرار می ده؟ من ترسم از اون بایگانی موقت است
    وایا توصیه می کنی خودمون مثلا ماهی یک بار پیگیری کنیم که مثلا پاس ریکویست چی شد؟
    مرسی از راهنماییت

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:30 ق.ظ.

      مینا جان شما حتما به آنها ماهانه ایمیل بزن و از آنها اپدیت وضیعت را بخواه.
      خوش باشی

  22. ali said,

    فوریه 5, 2011 در 7:42 ق.ظ.

    امیر جان تشکر …کولاکی بود نوشته هات ما درست که وضعیتمون رو نمی دونیم اماهمچنان امیدواریم که خوب جایی فرود بیاییم…

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:32 ق.ظ.

      انشاءالله که محل فرود کاملا هموار هست. دل قوی دار.
      خوش باشی

  23. ali said,

    فوریه 5, 2011 در 7:56 ق.ظ.

    امیر جان ما که مدرک زبانمون رو بعد از بیست روز از فایل نامبر دوم ارسال کردیم (2ماه و نیم از دریافت فایل نامبر 2 میگذرد)یعنی به عبارتی… باید منتظر ریجکت پروندمون باشیم البته

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:32 ق.ظ.

      نه علی جان از حالا به بعد ممکن هست که دیگه آنطور انعطاف نداشته باشند.
      خوش باشی

  24. sama said,

    فوریه 5, 2011 در 9:03 ق.ظ.

    سلام امیر جان
    بسیار ممنون از تحلیلی که داشتید و زحمتی که کشیدید…..
    آیا من درست فهمیدم که هر که رو برای 2011 بخواهند میگیرن،هر که رو نخوان انگ نقصی میزنن؟یا مثل شمشیر دو لبست؟
    ممنون

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:34 ق.ظ.

      سما جان اینجور هم که شما میگید نه ، همه چیز بستگی به لیست مشاغل ۲۰۱۱ داره. و از طرفی به سادگی هم کسی را رد نمیکنند.
      خوش باشی

  25. مهیار said,

    فوریه 5, 2011 در 11:16 ق.ظ.

    سلام امیر جان جان :

    همه نوشته هات بوی ریجکت میده البته حقیقت هست آدم باید واقع بین باشه ولی شاید 1% هم پرونده ما کارش زودتر به سمت ویزا گرفتن بره چشم و گوش شیطان کور و کر باشه.

    موفق باشی

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:36 ق.ظ.

      مهیار جان چرا حرف تو دهان من میزاری؟؟؟!!! من کی گفتم که همه را میخواهند ریجکت کنند !!!؟؟؟
      تحت هر شرایطی نباید ناامید باشید.
      خوش باشی

      • سعید said,

        فوریه 5, 2011 در 4:39 ب.ظ.

        آخه راست میگه. آدم از روبرو شدن با حقیقت میترسه 🙂

      • امیر said,

        فوریه 5, 2011 در 4:42 ب.ظ.

        سعید جان متوجه نشدم منظورت کی هست؟
        خوش باشی

  26. جلیله said,

    فوریه 5, 2011 در 11:25 ق.ظ.

    امیر جان من هم با کمال موافقم. به هر حال وضع کسی که زودتر وارد این مرحله بشه خیلی بهتره. به هر حال تکلیفش زودتر مشخص میشه. در اینکه ممکنه این پروسس هم خود خیلی طول بکشه که شکی نیست. خب کسی که هنوز رسیود بای … هستش هم هر چه دیرتر وارد این مرحله بشه، اگه قرار باشه این پروسسش طول بکشه خب میکشه و به همون نسبت کل پروسه بیشتر طول میکشه!

    مگر اینکه بخوایم نتیجه گیری کنیم که فقط با در نظر گرفتن شرایط و پارامترهایی!!! یه سری از پرونده ها رو فقط و فقط به قصد مشخص کردن ریجکتی ها دارن پیش پردازش میکنن!!! و عملیات پردازش اصلی همجنان تابع سیستم FIFO هستش!!!!

    نظرتون چیه؟

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:40 ق.ظ.

      ببین جلیله جان من خیلی خلاصه بگم ، میخواهند حجم پرونده ها را کم کنند و بهترین کار این هست که بروند سراغ کسانی که قرار هست مثلا یکسال دیگه رد بشوند ، همین حالا خیال خودشان و بقیه را راحت کنند. از طرفی لیست مشاغل ۲۰۱۱ را هم باید اعلام کنند و نیاز هست که یک آماری از پرونده های دردست داشته باشند.
      خوش باشی

      • kiaram said,

        فوریه 5, 2011 در 12:23 ب.ظ.

        استاد عزیز من هم همین نکته را خدمتتان عرض کردم که در پست قبلی ان را رد کردید

      • امیر said,

        فوریه 5, 2011 در 3:32 ب.ظ.

        دوست عزیز من باز هم تاکید دارم که این پراسس شدن خارج از موعد ، به معنی ریجکت شدن نیست.
        خوش باشی

  27. sama said,

    فوریه 5, 2011 در 11:40 ق.ظ.

    ببخشید دوباره مزاحمت شدم……ما با 13 ماه انتظار و تغییر نکردن وضعیت باید خوشبین باشیم یا نه؟

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:49 ق.ظ.

      بله ، شما تحت هر شرایطی باید خوش بین باشید.
      خوش باشی

  28. آرین said,

    فوریه 5, 2011 در 12:22 ب.ظ.

    سلام امیر خان
    مطلب جالبی بود ولی اصلا با این نظر موافق نیستم (ببین جلیله جان من خیلی خلاصه بگم ، میخواهند حجم پرونده ها را کم کنند و بهترین کار این هست که بروند سراغ کسانی که قرار هست مثلا یکسال دیگه رد بشوند ،) با این گفته یعنی هر کس رو این پراسس کردن پرونده اش مورد داشته وریجکت می شه . طبق آمار های که توی اپلای ابرود دیدم شاید نزدیک 5 درصد این پراسس شدن و این نیمیتونه برای تکلیف حذفی ها باشه و من حدس می زنم شاید برعکس باشه . البته نظر شما هم کاملا محترمه
    ارادتمند
    آرین

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 3:22 ب.ظ.

      کاملا موافقم ، نظر هر کس محترمه اما خواهشا گفته های من را تفسیر نفرمایید.
      من کی گفتم که هر کس این پراسس شده ، ریجکت میشه؟
      خوش باشی

    • سعید said,

      فوریه 5, 2011 در 4:42 ب.ظ.

      اما من موافقم. برتی همه هم بهتره. اگر پرونده ای مثلا نقص اساسی داره چرا الکی معطل بمونه

      • امیر said,

        فوریه 5, 2011 در 6:31 ب.ظ.

        والا من هم فکر میکنم اینجوری تکلیف آدم معلوم میشه ، اما شاید بعضی ها دوست دارند همچنان بلاتکلیف بمانند.
        خوش باشی

  29. kiaram said,

    فوریه 5, 2011 در 12:27 ب.ظ.

    یک نکته مهم این است که دوستانی که انپراسس شده اند امار بگیرید که ایا امتیاز کامل دارند یا همگی بردرلاین هستند

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 3:32 ب.ظ.

      بله این کار هم کمک میکنه.
      خوش باشی

      • جلیله said,

        فوریه 6, 2011 در 8:27 ق.ظ.

        دوست عزیز تفاوت زیادی بین این گروه وجود داره هم در ماههای انتظار و هم در امتیاز و یه مقداری هم در شغل! من بیشتر استاد دانشگاه، مدیریت ساخت وساز و مدیر مالی و مدیر IT دیدم. یعنی تو این مشاغل بیشترین تعداد تغییر وضعیت دادن. حالا شاید هیچ ازتباطی نباشه و اصلن همه اینها یه اشتباه سیستمی باشه!!!!!!

        فقط تنها چیزی که مطمئن هستم اینه که همه این افراد تغییر وضعیت داده امتیازها و شرایط خوبی دارن و اصلن به این فکر نکنین که شرایطشون بده که تغییر وضعیت دادن!

      • امیر said,

        فوریه 6, 2011 در 10:32 ق.ظ.

        باید یک نگاهی به فرهنگ لغات فارسی بندازم ، فکر کنم که «تعیین تکلیف» به معنی «رد شدن» هست !!!!
        خوش باشی

      • جلیله said,

        فوریه 6, 2011 در 8:30 ق.ظ.

        به نظر من این ایمیل پیگیری یا فرستادن مدارک تکمیلی شاید!!!! بیشترین تاثیر رو در این تغییر یا نشون دادن باگ سیستم (مشکل نرم افزار)!!!! داشته باشه. من هنوز نتونستم دقیقن بفهمم کسی بوده که این ایمیل یا فرستادن مدارک تکمیلی رو نداشته ولی تغییر وضعیت داده؟؟؟؟؟ اگه حتی یه مورد پیدا کنم و مطمئن باشم دیگه شبهه مشکل سیستم رفع میشه!

      • امیر said,

        فوریه 6, 2011 در 10:33 ق.ظ.

        فکر میکنم که تا چند وقت دیگه جواب تمام سوالات را پیدا کنیم.
        خوش باشی

  30. رضا said,

    فوریه 5, 2011 در 2:30 ب.ظ.

    سلام امیر خان:
    من بعد از کلی وقت تونستم بیام تو اینترنت شانس ما هروقتم میایم همه چی ریخته به هم من تازه این وضعیت جدید را دیدم ظاهرا دو سه هفته ای هست اداره مهاجرت همه را نگران کرده البته ایشالا که خیره .
    از این حرفا گذشته بابا تو دیگه خیلی با مرامی هرکسی که من دیدم میرسه کانادا حداقل تا چند ماه پیداش نیست وقتی هم میاد یک پست میزاره که سلام من رسیدم این جا هم خوبه ( البته از حق هم نمیشه گذشت واقعا کارشون قابل درکه) . حالا که تو این پست دارم مینویسم به خاطر اطلاع دوستان باید بگم بعد از گذشت 9 ماه از فایل نامبر دوم هنوز وضعیت ما تغییر نکرده ایشالا بعد از عید نامه پیگیزی میفرستیم البته اگه تا اون موقع وضعیت همینطور مونده باشه .
    باز هم مرسی از لطف دوست خوبمون امیر که همیشه ثابت کرده تکه

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 3:33 ب.ظ.

      ممنونم از لطفت رضا جان انشاءالله که همه چیز خیر هست.
      خوش باشی

  31. سعید said,

    فوریه 5, 2011 در 4:47 ب.ظ.

    سلام . امی جان این کدومش میشه فایل نامبر دوم من. یا بهتر بگم مهمترین تاریخش کدومه ممنون
    We received your application for permanent residence on November 30, 2009.

    We reviewed your application and sent you a letter on February 6, 2010. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application and supporting documents were received by the Damascus office. They are pending review.

    We transferred your application to the Damascus office on February 11, 2010. The Damascus office may contact you.

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 6:33 ب.ظ.

      هیچ کدام. تاریخ فایل نامبر شما در برگه یا ایمیل ارسالی قید شده.
      مهمترین تاریخ ، تاریخ دریافت مدارک شما توسط سفارت هست که در جایی ذکر نمیشه.
      خوش باشی

  32. بنیامین said,

    فوریه 5, 2011 در 9:40 ب.ظ.

    سلام امیر جان
    مرسی از جوابت . اینجور که تو نوشته های بچه ها دیدم هر کس اخیرا با ویزا آفیس دمشق مکاتبه داشته تغییر وضعیت داده . اینو شما چه تفسیر می فرمائید؟

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:42 ب.ظ.

      بله این را هم میشه به فرضیات اضافه کرد که یکی از راههای تسریع در انجام کارها ، این هست. من همیشه گفتم که یکسال پس از دریافت مدارک توسط سفارت ، با آنها مکاتبه شود و این عمل بطور مرتب تکرار شود.
      با توجه به قولی که اداره مهاجرت داده ، یکسال پس از دریافت مدارک باید تعیین تکلیف کنند ، چه این طرفی ، چه اون طرفی.
      خوش باشی

  33. peyman said,

    فوریه 5, 2011 در 10:48 ب.ظ.

    سلام امير جان
    آقا خيلي با معرفتي كه با وجود مشكلات روزهاي اول زندگي در كانادا براي دوستان وقت ميزاري. با تحليلتون موافقم . به نظرم سيستم تصميم گيريشون شبيه يه جعبه سياهه كه ما فقط خروجيشو مي بينيم ولي اصلا نمي تونيم اون منطق رو واضح درك كنيم. پس بهترين راه اينه كه به قول شما خوش بين باشيم.
    يه راهنمايي هم بفرماييد لطفا.
    بنده از نوامبر 2009 مداركم به دمشق رسيد و هنوز هم Recieved By Visa Office . سه بار پيگيري كردم كه بار آخر حدود 5 ماه پيش از وزير بود . جواب دادن كه ببخشيد از تاخير و مطمئن باشيد ما تلاش مي كنيم كه كار رسيدگي به پرونده انجام بشه ! بعدش هم دوباره رفتن تو كما. راستي دو تا كد شغل دارم يكي استاد دانشگاه و دومي مدير IT.
    حالا سئوال:
    1- آيا دوباره پيگيري كنم يا نه؟ از چه مرجعي؟
    2- آيا از استفاده از كيپس تو اين مقطع فايده داره يا بزارم براي بعد.
    ارادتمند

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:44 ب.ظ.

      ۱- حتما ، اول از طریق سفارت و اگر جواب بی ربط دادند ، به وزیر نامه بزنید.
      ۲- الان فایده ای نداره. البته میتونی دقیقا متوجه بشی که در چه مرحله ای هستی و آفیسر چه کاری روی پرونده ات انجام داده است.
      خوش باشی

  34. پرند said,

    فوریه 5, 2011 در 11:05 ب.ظ.

    امير جان سلام
    ممنون از اطلاع رسانيت.

    • امیر said,

      فوریه 5, 2011 در 11:45 ب.ظ.

      خواهش میکنم پرند جان
      خوش باشی

  35. کامران said,

    فوریه 6, 2011 در 12:03 ق.ظ.

    من طبق قانون 2008 (38 رشته‌ای) اقدام کردم. فایل نامبر دومم هم سپتامبر 2010 برام ایمیل زدن، از همون سپتامبر هم In Process هستم:
    طبق لینک زیر توضیحات وضعیت پرونده در سایت مهاجرت کانادا in process اینطور تعریف شده:
    Application for Permanent Residence Outside Canada:
    A decision has not been made yet
    ضمن اینکه در ایمیل ارسالی نوشته شده زمان بررسی به طور متوسط 12 ماهه.
    با توجه به اینکه حدود 5 ماه هست که in process هستم فکر نمی‌کنم توضیحات شما برای کسانی که طبق قانون 2008 اقدام کردند مصداق داشته باشه. (به خصوص کسانی که بین نوامبر 2008 تا 26 جون 2010 اقدام کرده‌اند)

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 12:15 ق.ظ.

      کامران جان شما در چند مورد ظاهرا درست متوجه منظور من نشده اید:
      ۱- این تفسیری که من کردم ، نظر شخصی من هست و اصلا ممکن هست که از پایه اشتباه باشه.
      ۲- شما ۵ ماه هست که این پراسس هستید و الان صحبت سر افرادی هست که در ۱-۲ هفته اخیر این پراسس شده اند.
      ۳- در توضیح دسیژن مید هم عنوان شده که اگر مدیکال دریافت بشه به این حالت تغییر مییابد که تاکنون هیچ زمانی با دریافت مدیکال ، کسی دسیژن مید نشده است. پس زیاد به این توضیحات دلخوش نباید بود.
      ۴- بنده هم قبول دارم و هیچ کجا نگفتم که با تغییر به این پراسس ، یعنی برای پرونده ای تعیین تکلیف شده است.
      خوش باشی

  36. الهه said,

    فوریه 6, 2011 در 12:11 ق.ظ.

    با سلام و خسته نباشید
    امیر آقا من امتیاز زبانم بالا بود.به عنوان مربی فنی حرفه ای با 8 سال سابقه کار با پیوست کارت مربیگری مدارکم را ارسال کردم چون آموزشگاه از خودم بود سابقه کارم را خودم دادم (البته پروانه تاسسیس و کارت مدیریتم را هم زمیمه کردم)وضعیتم بعد از11 ماه فرقی نکرده .باید نگران باشم به خاطر سابقه کار؟
    با سپاس فراوان

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 12:21 ق.ظ.

      نه نگران نباشید اما هیچ شخص دیگری با شما همکاری نمیکند که در اسناد شما دارای مسوولیت باشد؟ اگر بوده ، ای کاش از طرف ایشان هم نامه ای ارسال میکردید.
      اما مهم نیست و نگران نباشید.
      خوش باشی

  37. مصطفی said,

    فوریه 6, 2011 در 12:35 ق.ظ.

    سلام امیر آقا.
    ما Full documents رو 3 ماه پیش فرستادیم دمشق. تمام مدارکمونم کامل و 1 چیزایی هم اضافه داره. مثل مدرک IELTS همسر (با امتیاز بالا) مدارک دوره های زبان فرانسه و …
    کد شغلی هم 0711 (لیست قبلی) و هم2151 (لیست جدید).
    حالا ما هم in process شدیم با اینکه امتیاز کم که نداریم اضافه هم داریم.
    لذا من فکر نمیکنم پرونده هر کسرو که in process کردن میخوان ردش کنن و از طرفی فکر نمیکنم که کاملا هم اشتباهی In process شده باشیم. چرا ؟ چون تا هفته پیش به اشتباه در توضیحات نوشته بودن Medical Has been done که این مورد حذف و اصلاح شد.
    پس اگه in process ما اشتباه نرم افزاری بود، میتونستن موقعی که Medical has been done رو حذف کردند و اصلاح کردند، in process رو هم اصلاح کنند.
    نظر شما چیه امیر آقا ؟

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:07 ق.ظ.

      مصطفی جان من فکر کنم که باید دوباره یک پست دیگه بنویسم !!!
      من هیچ کجا نگفتم که کسانی که این پراسس شده اند ، قطعا ریجکت میشوند ، شاید در بین آنها بعضی ها ریجکت هم شوند. کما اینکه ممکن هست از بین پرونده هایی که هیچ تغییری هم نکرده اند ، بعضی ها ریجکت شوند.
      در کل با نظر شما موافقم.
      خوش باشی

      • Mostafa said,

        فوریه 6, 2011 در 10:23 ق.ظ.

        نه متن شما کاملا هم مفهوم. منم منظورم این نبود که شما چنین نظری دارید اما بعضی از دوستان چنین گمان کرده اند که همه اینهایی که in process میشن یک مشکلی داشتند.
        (از وبلاگنویسی و توجه شما بسیار سپاسگزارم امیر خان)

      • امیر said,

        فوریه 6, 2011 در 10:36 ق.ظ.

        خب خدا را شکر. ممنونم مصطفی جان.
        دوستان عزیز اگر کمی با دقت مطالعه فرمایند ، اشتباه تفسیر نمیکنند. من قبل از اینکه بخواهم متنم را پابلیش کنم ، حداقل ۵ بار می خوانم تا مشکلی نداشته باشد.
        خوش باشی

  38. آرین said,

    فوریه 6, 2011 در 2:50 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    واقعا شرمنده که اینقدر ماها مزاحمت می شیم . از جواب کامل شما ممنونم راستش من اشتباه منظور رو متوجه شدم و با شما موافقم که می خوان هر چه سریعتر اونایی رو که باید حذف بشن رو تعیین تکلیف کنن . در واقع کاری که برای لیست جدید انجام می دن و اونایی رو که مدارکشون کامل نیست یا واقعی نیست رو از همون اول ریجکت میکنن حتی بدون صدور فایل نامبر . بازم ممنونم از راهنمایهاتون
    ارادتمند
    آرین

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:16 ق.ظ.

      آرین جان ، باز هم تاکید میکنم که میخواهند هر چه زودتر برای بعضی از پرونده ها تعیین تکلیف کنند. و این به این معنی نیست که میخواهند رد کنند. (تعیین تکلیف کردن معنی رد کردن نمیدهد).
      خوش باشی

  39. مهیار said,

    فوریه 6, 2011 در 3:43 ق.ظ.

    سلام امیر جان جان :

    عزیز من میدونم ، جوش نیار
    من کی گفتم شما گفتی زبونم …. همه ریجکتن ، ولی نوشته هات تلخ بوده ولی واقعی خودت متن رو بخون می بینی کلمه ریجکت رو چند بار استفاده کردی …!
    از این که اینقدر واقع بین هستی ممنون
    خودت میدونی من اگه علاقه ای بهت نداشتم روی وبت نمیومدم

    همه چیز در دنیا آخرش خوب تموم میشه اگر نشده پس آخرش هنوز نرسیده …. چارلی چاپلین

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:24 ق.ظ.

      اصلا جوش نیاوردم مهیار جان. لطف داری.
      اما من نمیگم که آنچه نوشتم کاملا صحیح هست. اما اگر به احتمال ۱ در میلیون درست باشد ، چرا از واقعیت فراری هستیم؟
      والا نمیدونم دیگه چی باید گفت ………… !!!!!
      خوش باشی

  40. جلیله said,

    فوریه 6, 2011 در 4:19 ق.ظ.

    با سلام و تشکر از اینکه باز همچنان همراه ما هستین

    امیر جان من یه چیزی میخواستم بگم و اون اینکه اصلن ممکنه همه این تغییرات ناشی از اشتباه نرم افزار سراسریشون بوده و واقعن اتفاق خاصی نه افتاده و نه قراره بیفته.

    تو فروم کانادا ویزا خوندم اون 2 تایی که DM شده بودند دوباره تغییر پیدا کردن به این پروسس!!!! خیلی جالب شده وی همچنان کسانی که مثلن 9 ماهه ریجکت شدن جای فکر داره.

    نمیدونم واقعن چه غلطی دارن میکنن ولی احتمال اینکه اتفاق خاصی هم نیفتاده باشه هست!

    موفق باشید

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:28 ق.ظ.

      بله این امکانش هم هست.
      جلیله جان هر چیزی امکانش هست. من آن مشاهدات را مثل پازل کنار هم قرار دادم و آن نتیجه را گرفتم. شاید با کنار هم قرار دادن آن مشاهدات ، نتیجه دیگری توسط شخصی دیگری گرفته شود.
      ولی آنچه مسلم هست ، کسی منکر آن مشاهدات نمیتواند بشود.
      خوش باشی

  41. جلیله said,

    فوریه 6, 2011 در 4:21 ق.ظ.

    البته با اصلاح اون جمله مدیکال دریافت شد و دسیژن مید، همچنان این پروسس به قوت خود باقیه! تعجبم از اینه که اگه این هم مشکل سیستم بود چرا اینو اصلاح نکردن!!!!!

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:29 ق.ظ.

      من مشکل سیستم را کمی بعید میدونم.
      خوش باشی

  42. امیر said,

    فوریه 6, 2011 در 10:55 ق.ظ.

    ای بابا ، مثل اینکه من پیر شدم جلیله جان !!!!
    اولا که من اصلا چیزی که از جانب شما باشه را به خود نمیگیرم ، در این مورد اصلا شک نکن.
    دوما شما در جواب کامنت من آن متن را نوشته بودی ، در غیر اینصورت من اصلا پاسخی نمیدادم.
    سوما فکر کنم من هم باید مدتی غیبم بزنه تا بقیه خیالشان راحت باشه.
    خوش باشی

  43. امیر said,

    فوریه 6, 2011 در 10:56 ق.ظ.

    باور کن جایی هم اشاره نکرده بودی که خصوصی هست ، درسته؟
    خوش باشی

  44. محبوبه said,

    فوریه 6, 2011 در 11:27 ق.ظ.

    وااااااااایییییییییی امیر خان خسته نباشی…تقریبا تو همه جوابهایی که برای دوستان نوشتی این جملات اومده که….منظورم این نبود….منظورم اون نبود….بابا این اون بود…. بابا اون این بود….من موندم اینا که متن فارسی رو که اینقدر واضح نوشته شده و زبون مادریمونه رو اینقدر سخت متوجه میشین…میخوان اونور که زبانمون انگلیسی میشه چه کار کنن….
    به هر حال ممنون و خسته نباشی..

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 12:09 ب.ظ.

      بخدا محبوبه جان کل متن را ۵ بار میخونم تا مشکلی نداشته باشه. تمام تلاشم را هم میکنم تا کاملا قابل درک باشه و اصلا به تفسیر نیاز نباشه ، اما نمیدونم چرا باز هم بعضی ها دوست دارند از دید خودشان جملات را تفسیر کنند.
      خوش باشی

  45. memol said,

    فوریه 6, 2011 در 1:18 ب.ظ.

    با سلام و خسته نباشید.
    چند تا سوال داشتم:
    1.ما بعد از گذشت بیش از 10 ماه از فایل نامبر دوم هنوز received by vo هستیم.به نظر شما آیا از وکیلمان بخواهیم به دمشق ایمیل پیگیری بزند؟(ما 0711 هستیم)
    2.همسر من می خواهد به تنهایی برای ویزای توریستی کانادا اقدام کند .به نظر شما چگونه سفیر را قانع کند که برمی گردد با توجه به اینکه برای مهاجرت اقدام کرده.(در ضمن او main applicant نیست)
    ببخشید طولانی شد. با تشکر

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 5:34 ب.ظ.

      ۱- هنوز زوده. باز از یکسال اینکار را انجام دهید.
      ۲- اصلا مهم نیست ، مدارک لازم را ارائه نمایید و نیاز به قانع کردن خاصی نیست که بدلیل داشتن پرونده مهاجرتی به آن نیاز داشته باشید.
      خوش باشی

  46. آیسان said,

    فوریه 6, 2011 در 10:32 ب.ظ.

    سلام آقا امیر خسته نباشید… ممنون از نوشته ها و پیگیری ها و راهنمایی هایی که انجام میدید…
    می خواستم ببینم شما صلاح می دونید که ما هم پیگیری مون رو شروع کنیم؟
    بر اساس رشته مدیریت آی تی اقدام کردیم… تاریخ دریافت مدارک توسط دمشق 26 ژانویه 2009 بود… ولی از شانس بد ما افتادیم وقتی که از ارسال فایل نامبر دوم بصورت کتبی سوئیچ می کردن به ایمیل! در نتیجه بعداز کلی ایمیل و فکس فایل نامبر دوممون 28 آپریل گرفتیم! (البته من در بدنه ایمیل تاریخی به نام فایل نامبر دوم ندیدم!!! ملاک رسیدن ایمیل به مشاورمون رو در نظر گرفتم! ) یعنی بیشتر از 3 ماه بین دریافت مدارک و فایل نامبر دوم فاصله است! به نظرتون تا آپریل صبر کنیم یا ملاک ارسال مدارک به دمشق رو در نظر بگیریم؟

    ببخشید طولانی شد
    ممنون

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 10:35 ب.ظ.

      ۲۰۰۹ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
      ملاک رسیدن مدارک به ویزا آفیس هست. فکر میکنم منظورتان ۲۰۱۰ هست.
      بله پیگیری کنید.
      خوش باشی

  47. فريد said,

    فوریه 6, 2011 در 10:42 ب.ظ.

    با سلام
    امير خان خسته نباشي، بالاخره يكي از لذات عذاب ما كه در راه مانده ايم و منتظر تغييراتيم همين بحث ها و تبادل نظر هاست . شايد بهمين دليل است كه خيلي ها بعد از رسيدن به آنجا كاميونتي خودشان را تغيير مي دهند و دوستانشان را از بين كساني انتخاب مي كنند كه خرشان از پل گذشته و در آن طرف هستند و ديگر دغدغه اين پروسس يا مديكال و غيرو ذالك را ندارند .
    اين همت شما براي همفكري و همدلي با ياران قديمي ستودني هست و من بسيار از شما تشكر ميكنم .
    ما كه اينجا نشستيم مثل كساني هستيم كه زميني را آماده كرده اند بذر هم كاشته اند و منتظر بارانند حالا هر ابري بيايد يا هر بادي بوزد اميد وار مي شوند و بعد از اينكه مدتي ذوق مرگ شدند و چيزي حاصل نشد دوباره سرجاي خودشان مي نشينند .بعضي وقتها هم گرد و خاكي بلند مي شود چند قطره توجه كنيد قطره آب كه معلوم نيست از كجا آمده بر ديدگانشان مي ريزد و پشت بندش يك مشت خاك ميره تو چشمشان كه بايستي تا مدتها چشم بطلانند تا بتوانند دوباره دنيا را بهمان رنگ قبلي ببينند .

    براي شما سعادت آرزومندم و براي دوستان باراني قطع نشدني
    موفق باشي

    • امیر said,

      فوریه 6, 2011 در 11:24 ب.ظ.

      سپاسگزارم فرید جان ، به زیبایی حق مطلب را ادا کردید.
      اصولا سعی کردم که راهم را به همان نحوی که بوده ادامه دهم ، هر چند به کرات بعضی از دوستان ، با غرض یا بدون آن ، تلاش کردند که من را پشیمان کنند و بعضا موفق هم بوده اند.
      باور کنید ، مطلب نوشتن در این زمینه ها ، علاوه بر تخصیص وقت بسیار برای نگارش ، مرور چند باره متن و مطالعه قبل از آن و به روز بودن ، به اعصاب فولادی هم نیاز دارد.
      آرزوی موفقیت شما و دوستان دیگر را دارم.
      خوش باشی

  48. کمال said,

    فوریه 7, 2011 در 12:36 ق.ظ.

    چه بلایی سر وبلاگ جلیله اومده؟ چرا باز نمیشه؟

    • امیر said,

      فوریه 7, 2011 در 8:44 ق.ظ.

      من هم اطلاعی ندارم.
      خوش باشی

  49. علی said,

    فوریه 7, 2011 در 5:54 ق.ظ.

    با سلام

    وضعیت من هنوز رسیو ویزا آفیس هست و اطلاعات تاریخی جهت تبادل اطلاعات به شرح زیر است.
    کد : 4131 – نمره زبان 6 امتیاز 70-69
    سیندی FEb 2010
    فایل اول Mar 2010
    مدارک به سوریه Jul 2010
    فایل دوم Sep 2010

  50. مرجان said,

    فوریه 22, 2011 در 1:43 ب.ظ.

    سلام امیر جان،
    من کد شغلم در لیست ۲۰۰۹ موجود بود ولی در لیست ۲۰۱۰ حذف شد. فرم های سیدنی ام قبل از ۲۶ جون ۲۰۱۰ به دستشان رسید، و ۴ ماه بعد فایل نامبر اولم آمد. حقیقتش خیالم راحت بود که حذف کد شغل من از لیست جدید، تاثیری بر روی پرونده ی من که قبل از ۲۶ جون باز شده بود، ندارد. ولی الان کمی نگرانم که با دلیل نقص مدرک پرونده ام را رد کنند. ممنون می شم اگر کمی راهنماییم کنی. تازه ۲ روزه که مدارکم به دست دمشق رسیده و اصلا هنوز فایل نامبر دوم ندارم !!!‌ ولی از قبل از ارسال مدارکم تا به الان وضعیتم به صورت زیر است که واسم عجیبه. واقعا اینو فقط بذارم به حساب نقص نرم افزار اداره ی مهاجرت؟؟

    (in process

    We received your application for permanent residence on June 18, 2010.

    Your application and supporting documents were received by the Damascus office. They are pending review.

    با توجه به اینکه مدرک زبانم academic بود و ۱ سال و ۴ ماه از آن گذشته و اینکه در فرم های سیدنی، بخش های مربوط به زبان فرانسه را basic زده بودم ولی مدرکی نداشتم و فقط در cover letter توضیح دادم که از روی علاقه به مدت یک سال فرانسه خواندم و بعد به علت مشغله ادامه ندادم. برای برادرم هم که permanent resident است نتوانستم به خوبی اثبات کنم که در حال حاضر در کاناداست. هر چند با حذف دو مورد آخر، کماکان مجموع امتیازاتم بیش از ۶۸ است. معتقدی که ممکنه به این دلایل و عدم وجود مدیر IT در لیست مشاغل ۲۰۱۰ ، به راحتی ریجکت شم؟ مرسی امیر جان و ببخش اگر پستم طولانی شد.

    • امیر said,

      فوریه 22, 2011 در 4:50 ب.ظ.

      با نقص مدارک ، پرونده کسی را رد نمیکنند.
      اشکال نرم افزار هست و جای نگرانی ندارد.
      نه ، ریجکت نمیکنند. امکان دارد که نقص مدارک بزنند و باید مدارک مثبته را ارائه دهید. فقط زمانی امکان ریجکت شدن وجود داره که نتوانید بخوبی موارد نوشته شده در فرم ها که خیلی به پروسه مهاجرت مرتبط هست را ، ارائه دهید.
      خوش باشی

  51. مرجان said,

    فوریه 22, 2011 در 9:06 ب.ظ.

    امیر جان، با توجه به تحلیل شخصی خودت می پرسم که گفتی: «مشاغلی که فقط در لیست سال ۲۰۰۹ بوده و و ممکن هست در لیست سال ۲۰۱۱ هم نباشد ، از همه زودتر بررسی میشود و احتمال ریجکت شدن آن به واسطه نقص مدرک هم زیاد هست.» . می دونم فقط برداشت خودته، ولی معتقدم که اطلاعاتت در زمینه ی مهاجرت خیلی زیاده و شاید به موارد اینچنینی قبلا برخورده باشی، واسه این می پرسم. من کد شغلیم (مدیر IT) دهو هفته بعد از اقدام من حذف شد و فکر نمی کنم در لیست سال ۲۰۱۱ هم موجود باشه. می تونی نظرت رو در مورد برخورد احتمالی شان با پرونده ی من بهم بگی؟ اگه فکر می می کنی ممکنه باعث برداشت اشتباه بقیه شه، لطفا خصوصی جواب بده.
    سوال بعدیم این که «موارد نوشته شده در فرم ها که خیلی به پروسه مهاجرت مرتبط هست » که در پست قبلی نوشته بودی، شامل چه چیزهایی می شود؟ مثلا شاید من همچنان نتوانم اثبات کنم که برادرم در کاناداست. این مشکل زاست؟ممنونم.

    • امیر said,

      فوریه 22, 2011 در 10:02 ب.ظ.

      ۱- مرجان جان من مسائلی که در این دوسال اتفاق افتاده بود را در کنار مسائلی که در آینده قرار هست اتفاق بیفته (با توجه به اینکه چند روز بعد از این پست من اداره مهاجرت اعلام کرد که قانون مهاجرت قرار هست که تغییر کند) و کاملا مسجل شده است ، قرار دادم و به این نتیجه رسیدم که این احتمال داره که بواسطه نقص مدرک ، کسی ریجکت شود. اما نه بدان معنا که شما فکر میکنید ، اگر نقصی در پرونده وجود داشته باشد که اساسی باشد و شک برانگیز.
      تمام اینها برداشت شخصی من هست و شاید کاملا اشتباه باشه. آینده همه چیز را روشن میکند.
      حقیقتش که من کاملا اطلاع داشتم و میدانستم که شغل حسابداری در لیست مشاغل ۲۰۱۰ نخواهد بود ، اما هیچ چیزی نگفتم ، چون میدانم که ما ایرانی ها به فرار از واقعیت شدیدا دلبسته هستیم و جو متشنج میشد !!! پس لطفا از من در مورد مشاغل احتمالی آینده اطلاعاتی نخواهید.
      ۲- مثلا مطالب فرم اسکجوال ۳ که بسیار مهم هست. در مورد تمام مطالبی که در کل فرم ها نوشتی سعی کن که بتونی ثابت کنی ، چون آفیسر حساس میشه و پرونده شما با دقت و وسواس بیشتر بررسی خواهد شد.
      خوش باشی


برای آیسان پاسخی بگذارید لغو پاسخ