تغییر قوانین مهاجرت به کانادا

متاسفانه ، باید منتظر خبرهای بد و سختگیرانه تری نسبت به گذشته باشیم.
دولت کانادا قصد دارد که قوانین مهاجرت خود را برای کتگوری اسکیل ورکر تغییر دهد و شواهد موجود حاکی از سخت تر شدن آن است.
برای خواندن اصل خبر به این لینک میتوانید مراجعه کنید.

البته از کم و کیف این تغییرات هنوز اطلاعی در دست نیست و شاید شامل حال کسانی که در حال حاضر در سفارت پرونده دارند ، نشود.
حالا چرا میگم شاید ، چون ، اگر خوانده باشید ، من یکبار برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده بودم که سال ۲۰۰۲ رد شدم و یکی از دلایل آن تغییر حداقل امتیاز لازم جهت قبولی از ۷۴ به ۶۷ امتیاز بود (در زمان باز کردن پرونده ، حداقل امتیاز ۷۴ بود) و به واسطه آن تعدادی از پارامتر های امتیاز آور من ، کلا حذف شده بودند.

در هر صورت آرزومندم که هر تغییری قرار هست که رخ دهد ، برای همه خیر باشد.

و خبر بعدی باز هم ناخوشایند ، دولت کانادا سهمیه صدور ویزا برای کتگوری اسکیل ورکر جهت سال جاری را ، ۲۰ درصد کاهش داده است.
این هم اصل خبر که خودتان میتوانید مطالعه بفرمایید.

ببخشید که بعد از این همه مدت که زیر پای فیل بودم !!! با اخبار ناخوشایند برگشتم.

در خاتمه ، آرزومند خیر و صلاح و ایام خوش برای همگی هستم.

خوش باشید

پی نوشت:
تغییرات در ۵ بخش انجام خواهد پذیرفت که احتمال دارد بدین صورت انجام پذیرد:
۱- حداکثر امتیاز زبان اول از ۱۶ امتیاز به ۲۰ امتیاز افزایش خواهد یافت و برای هر شغل یک حداقل امتیازی را مد نظر خواهند گرفت که میبایستی مدرک زبان ارائه شده ، آن را تحت پوشش قرار دهد.
۲- حداکثر امتیاز برای سن به ۱۲ افزایش خواهد یافت که شامل حال افراد تا ۳۵ سال میشود و به افراد بالای ۵۰ سال هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
۳- به افرادی که دارای مشاغل فنی که مورد نیاز کانادا میباشد و تحصیلات دانشگاهی ندارند ، امتیاز خاصی تعلق میگیرد.
۴- امتیاز حداکثر سابقه کار از ۲۱ به ۱۵ کاهش خواهد یافت و مازاد آن بین مابقی فاکتور ها تقسیم خواهد شد و تعداد سالهای سابقه کار از ۴ سال برای گرفتن حداکثر امتیاز ، به عدد دیگری افزایش خواهد یافت.
۵- مقررات سختگیرانه تری هم برای صدور جاب آفر مقرر خواهند کرد.

43 دیدگاه

  1. فوریه 17, 2011 در 7:46 ب.ظ.

    براین مژده گر جان فشانم رواست (آیکون گریۀ شدید)

    • امیر said,

      فوریه 17, 2011 در 7:49 ب.ظ.

      انشاءالله که خیره.
      خوش باشی

  2. نیلو said,

    فوریه 17, 2011 در 9:52 ب.ظ.

    مرسی امیر جان از اطلاع رسانی دقیق و عالی شما. به نظرتون این قوانین جدید مربوط به افرادی که در سال 2011 ثبت نام می کنند نمی شود؟

    • امیر said,

      فوریه 17, 2011 در 9:58 ب.ظ.

      نیلو جان این قانون قطعا شامل حال افرادی که از اول جولای اقدام خواهند کرد ، میشود. ولی باید صبر کرد و دید که آیا شامل حال قبل از آن تاریخ هم میشود یا خیر.
      خوش باشی

      • نیلو said,

        فوریه 17, 2011 در 11:37 ب.ظ.

        امیر جان با توجه به این جمله به نظرم هنوز به تصویب قطعی نرسیده و بعدش هم گفته که در بهار یا تابستان 2011 نتیجه اعلام می شه.
        Ottawa, February 17, 2011 — Citizenship and Immigration Canada (CIC) is proposing changes to the Federal Skilled Worker Program

      • امیر said,

        فوریه 18, 2011 در 7:46 ق.ظ.

        بله نیلو جان ، من هم گفتم که «در راه هست». ولی این تغییرات قطعی هست و فقط شیوه و زمان آن در اواخر بهار یا اوائل تابستان ۲۰۱۱ معلوم خواهد شد.
        خوش باشی

  3. هیلا said,

    فوریه 17, 2011 در 11:28 ب.ظ.

    لابد ما که قبلا اقدام کردیم تا اول جولای باید تو نگرانی باشیم که آیا این تغییرات شامل حال ما هم می شه یا نه … امیدوارم حداقل اینو زودتر بفهمیم … من که حسابی ترسیدم. چون هم سنم الان 37 هست, هم سابقه کار کانادایی ندارم(foreign work experience) . (اینکه سابقه کار کانادایی امتیاز بیشتری خواهد آورد، از اینجا برداشت کردم:
    http://www.cic.gc.ca/english/department/media/backgrounders/2011/2011-02-17a.asp
    این قسمت :Redirecting points from work experience to other factors

    امیر جان ممنون از اطلاع رسانی، آدم تکلیف خودشو بدونه بهتره خیلی.

    درباره پرونده من : فایل نامبر دوم رو آوریل 2010 گرفتم

    • امیر said,

      فوریه 17, 2011 در 11:31 ب.ظ.

      از الان نیازی نیست که نگران باشی ، انشاءالله که اصلا شامل حال شما نخواهد شد.
      اما آنچه مسلم هست ، سخت تر خواهد شد.
      خوش باشی

      • saeed said,

        فوریه 18, 2011 در 3:45 ق.ظ.

        با عرض سلام و تشکر از اطلاع رسانی شما .
        مطلب اخیر شما مرا کمی نگران کرده .امکانش هست ایمیل شما را داشته باشم تا بتونم نامه ای را که از سفارت دریافت کردم برای شما ارسال کنم و نظر شما رو بدونم.
        با تشکر
        سعید

      • امیر said,

        فوریه 18, 2011 در 7:50 ق.ظ.

        سعید جان در حال حاضر جایی برای نگرانی نیست. باید در انتظار آینده نشست.
        amir2322@yahoo.co.uk
        خوش باشی

  4. فوریه 18, 2011 در 1:02 ق.ظ.

    […] ریدر وبلاگهای مهاجرتی تغییر قوانین مهاجرت به کاناداتشییع جنازه""–/شرح مصاحبه اصلی قسمت دوم ادامهشرح […]

  5. علی said,

    فوریه 18, 2011 در 1:49 ق.ظ.

    با سلام و احترام
    هر چه پیش آید بهترین خواهد بود .
    درود بر شما

    • امیر said,

      فوریه 18, 2011 در 7:46 ق.ظ.

      بله ، انشاءالله که همینطور هست.
      خوش باشی

  6. آرین said,

    فوریه 18, 2011 در 2:48 ق.ظ.

    امیر خان
    واقعا ممنونم از اطلاع رسانی شما
    ولی منم مثل شما فکر می کنم که این قانون جدید شامل حال پروندهای قدیم نمی شه و گرنه مشاغل حذف شده رو هم حذف می کردن پروندهاشونو . امیدوارم ختم به خیر بشه
    مخلصم
    آرین

    • امیر said,

      فوریه 18, 2011 در 7:48 ق.ظ.

      امیدوارم آرین جان. در حال حاضر به صراحت نمیشه هیچ نظری داد. اما من استنباط میکنم که تغییرات یکماه اخیر ، بی دلیل نبوده است.
      ضمنا پرونده کسی را که نمیتونند حذف کنند ، یا باید ریجکت کنند و یا آنقدر طولانی کنند که خود آن شخص بیخیال شود.
      خوش باشی

  7. هیلا said,

    فوریه 18, 2011 در 5:13 ق.ظ.

    نوشته خودم رو تصحیح کنم:
    منظور از foreign work experience همین سابقه کار در کشور خودمونه که میگن 4 سالش ارزش 21 امتیاز رو نداره .. امتیازش رو گذاشتن 15

  8. سعید said,

    فوریه 18, 2011 در 12:34 ب.ظ.

    کارت درسته امیرجان.میای دو تا خبر میدی آدمو دکوراژه میکنی بعد زیر همه کامنتا مینویسی خیرهونگران نباشید :دی
    ولی ممنون از اطلاع رسانی. خیلی خوبه. موفق باشی

    • امیر said,

      فوریه 18, 2011 در 4:45 ب.ظ.

      شرمنده ام سعید جان ولی رسالت من اطلاع رسانی هست.
      خوش باشی

  9. ahmad said,

    فوریه 18, 2011 در 5:56 ب.ظ.

    رسالت را خوب اومدی امیرخان….
    کلمه جالبی است
    رسالت

    • امیر said,

      فوریه 18, 2011 در 5:59 ب.ظ.

      لطف داری احمد جان
      خوش باشی

  10. آیسان said,

    فوریه 18, 2011 در 9:23 ب.ظ.

    هردم از این باغ بری میرسد…. :(((((((((((((

    • امیر said,

      فوریه 18, 2011 در 11:11 ب.ظ.

      انشاءالله که خیره
      خوش باشی

  11. reza1100 said,

    فوریه 19, 2011 در 4:07 ق.ظ.

    سلام اميرجان
    خواهشا يه فكري به حال نقل انتقال موقت به بلاگفا بكن. واقعا غير قابل دسترسي.
    روشهاي دور زدن آقا فيله هم ديگه خوب عمل نميكنه.
    با اين حسابها شايد با توجه به شرايط جديد و بالا بودن امتياز زبان پرونده ما ، پرونده ما قوي تر بشه.ممنون از اطلاع رسانيت.
    فقط اينكه
    من شنيده بودم كه يه قانوني هست كه در صورتي اين تغييرات شامل حال افراديكه از قبل اقدام كرده بودند ميشه كه به نفعشون باشه . در صورتيكه كه به ضررشون باشه بر اساس قوانين زمان اقدام بررسي خواهند شد. شما هم شنيدي؟

    خوش باشي

    • امیر said,

      فوریه 19, 2011 در 10:08 ق.ظ.

      ممنونم رضا جان ، سعی میکنم که برم جای دیگه.
      من فکر نمیکنم که اینجوری باشه ، در غیر این صورت من الان ۱۰ سال بود که کانادا بودم !!! البته شاید اصلا در مورد پرونده های قبلی لحاظ نکنند ، ولی اینکه اگر به نفع بود ، لحاظ بشه ، من خیلی بعید میدونم.
      خوش باشی

  12. الهه said,

    فوریه 19, 2011 در 11:49 ب.ظ.

    سلام
    امیر آقا ممنون از اطلاع رسانیتون.آیا نمره زبان به این صورت تغییر می کنه مثلا 6.5 بشه 7.5 برای امتیاز کامل؟اگر این تغییرات شامل پروندههای قدیمی بشه خیلی ها از جمله خود من امتیاز سابقه کارم کم می شه که ممکن هست توی زبان وسن جبران بشه.ممکن هست کلا امتیاز بالاتر بره مثلا حداقل امتیاز بشه 74 ؟
    با سپاس فراوان

    • امیر said,

      فوریه 19, 2011 در 11:59 ب.ظ.

      الهه جان هیچ چیزی معلوم نیست. هر احتمالی وجود داره و اصلا نمیشه در حال حاضر نظری داد و نظر هیچ کس را هم قبول نکنید تا رسما توسط اداره مهاجرت کانادا ، اطلاع رسانی شود.
      در مورد اینکه ممکن هست شامل پرونده های قدیمی هم بشه ، من تجربه خودم را گفتم که شاید فقط شامل حال من «بد شانس» شده بود و بس.
      در مورد زبان قرار هست که یک حداقل امتیازی را برای هر شغل اعلام کنند که اگر کمتر از آن امتیاز را شخصی دارد ، اصلا اقدام نکند. مثال میزنم: کسی که برای شغل تدریس در دانشگاه اقدام کرده و ایلتس ۵.۵ دارد و با کلی دوست و آشنا و مدرک دکترا همسر و …….. (اینها همش مثال هست) امتیاز کل خود را به بالای ۷۰ رسانده ، باید رد شود. چون با آن سطح زبان با در خیابان صحبت کردن هم مشکل دارد چه برسه به دانشگاه. (اینها همش مثال بود).
      خوش باشی

  13. mona said,

    فوریه 22, 2011 در 12:51 ب.ظ.

    سلام

    ما 3 ماهه که مصاحبه دادیم و تو لیست منتظرین مدیکالیم …..ممکنه برای ما که فایل نامبر دوم و سی اس کیو داریم این قانون اعمال بشه ؟؟؟؟

    ایشالا که برای همه خیر باشه ….

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    • امیر said,

      فوریه 22, 2011 در 4:44 ب.ظ.

      مونا جان اصلا این تغییر قوانین به کبک مربوط نمیشود و فقط مخصوص فدرال هست.
      خوش باشی

  14. maryam said,

    فوریه 25, 2011 در 2:54 ق.ظ.

    mersi amir jan az etelaatet.
    good luck

    • امیر said,

      فوریه 25, 2011 در 5:57 ب.ظ.

      خواهش میکنم مریم جان
      خوش باشی

  15. reza1100 said,

    فوریه 26, 2011 در 12:09 ق.ظ.

    امير جان سلام
    آقا اين فيله اونجا هم مزاحمه ؟ پس چرا مطلب نمينويسي؟! سرت شلوغه ؟ نگرانت شديم.
    آقا ما دلمون هواي غربت كرده . بايد كيو ببينيم ؟ اقاي كني ؟
    يا بريم تو خيابون بگيرينمون بعد بريم دنبال پناهندگي؟
    از ميدون وليعصر كنار برادران نيروي انتظامي به فاطيما زنگ زدم گفتم : من اينجام . گرين كارت امريكا هم دست اين برادرانه . اگه ميخواي تا پرچم سبزو بيارم بيرون تا گرين كارتو برامون صادر كنن.
    البته كلي فحش داد كه بابا اونا دارن كنترل ميكنن خط هارو و …
    جات خالي هفته پيش يه تريپ رفتيم دبي
    آقا كوفتتون بشه حال و هواي غربت . ( البته ايشالا خوش بگذره )
    هم هواش عالي هم اينكه واقعا آب و هواي آدم هم عوض ميشه. حال و روز ما رو ببين كه با فرهنك 2500 سالمون كه مدام هم ادعاش رو ميكنيم ميريم پيش عربها ميگيم حال و هوامون عوض شد!!! واقعا مايه تاسفه.
    نميدونم رفتي يا نه . واقعا جايي هم نداره كه بگيم رفتيم فلان جا و خيلي خوب بود . اما همون كه تو خيابونها قدم ميزديم ، همينكه يك شهر بين المللي رو ميديديم ، همينكه مردمي رو ميديدم كه از قوم ها و كشورهاي مختلف با عقايد مختلف دور هم جمعند و به راحتي باهم زندگي ميكنن رو ميديدم كمي هم حسرت خوردم.
    البته من سابقه مسافرت خارجي به چين هم داشتم. اما چيزي كه همون اول با برخورد با مردم اونجاها ديدم ، اين بود كه بر خلاف ادعاي آقايان كه ايران در مركز خبرهاي دنياست ، آين رو ميفهميم كه ايران نقطه كوچيك و دوريه كه مردم اكثر كشورها اصلا نميشناسنش.
    خوش باشي
    خوش باشيد

    • امیر said,

      فوریه 26, 2011 در 1:10 ب.ظ.

      رضا جان خدا را شکر که بهت خوش گذشته. بله دوبی من هم بودم و خیلی حال میده.
      آقا فیله اینجا نیامده اما نمیدونم از اونجا رفته یا نه.
      منتظرم که بره !!!!
      خوش باشی

  16. kiaram said,

    فوریه 26, 2011 در 1:59 ق.ظ.

    پتیشن انلاین اعتراض به وزیر مهاجرت کاندا در مورد عملکرد سفارت دمشق توسط دکتر مختاری http://www.parscanada.com

  17. رامین said,

    فوریه 26, 2011 در 4:07 ق.ظ.

    سلام امیر خان
    این یه پتیشن هست برای وزیر مهاجرت کانادا، اگه صلاح می دونی بذاری که بقیه دوستان برن امضاکنند.
    http://www.parscanada.com/_1284-خبر-مهم–متن-نامه-اعتراض-به-وزیر-مهاجرت-به-همراه-پتیشن-آن-لاین

  18. Mostafa said,

    فوریه 26, 2011 در 8:30 ق.ظ.

    با سلام.
    ممنون میشم اگه مطلب زیر رو به نوعی در وبلاگت بگذاری:

    لینک زیر که توسط دکتر مختاری مدیر وبسایت کنپارس تهیه شده است: یک پتیشن اعتراضی با لهنی بسیار قوی و محکم و درخواست کننده جوابی قانع کننده است که به رسمیترین و قانونیترین شکل ممکن و از موضع قدرت برای وزیر مهاجرت کانادا آقای جیسون کنی نوشته شده است. و همچنین 5 رونوشت از آن 1. برای نخست وزیر کانادا 2. عضوی از پارلمان
    و3 رونوشت برای روزنامه Toronto Star و2 خبرگزاری دیگر فرستاده خواهد شد.
    لذا از تمامی دوستانی که برای مهاجرت Federal از ویزا آفیس دمشق اقدام کرده اند تقاضا دارم پس از مطالعه این petition آن را امضا کرده تا هرچه زودتر مراتب اعتراضمان را به گوش مسئولین برسانیم.
    همچنین لینک مذکور را برای افرادی که میدانید پروندهSkilled Worker Federal در دفتر دمشق دارند معرفی کرده تا تعداد امضای بیشتری جمع آوری شود.

    http://www.parscanada.com/_1284-خبر-مهم–متن-نامه-اعتراض-به-وزیر-مهاجرت-به-همراه-پتیشن-آن-لاین

    • امیر said,

      فوریه 26, 2011 در 1:12 ب.ظ.

      مصطفی جان هر چند من با این بازی هایی که برای خود شیرینی و پیشرفت کار خود این دفاتر مهاجرتی انجام میدن خوشم نمیاد ، ولی چشم تایید میکنم تا اگر کسی تمایل داشت اقدام کنه.
      خوش باشی

  19. رامین said,

    فوریه 26, 2011 در 8:54 ق.ظ.

    راستی از فایل نامبر دوم ما 18 ماه و نیم گذشت.چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر said,

      فوریه 26, 2011 در 1:14 ب.ظ.

      مستقیما به وزیر نامه بزن.
      خوش باشی

  20. مصطفی said,

    فوریه 26, 2011 در 10:47 ب.ظ.

    امیر جان.
    من قبول ندارم که برای خود شیرینی است.
    آقای دکتر مختاری در سال 1387 هم زمانیکه به بیش از 70% متقاضیان ویزای دانشجویی از سفارت تهران جواب رد میدادند و اکثرا هم بیدلیل و به خاطر روابط ضعیف سیاسی بین دو کشور بود ایشان یک چنین Petition ی تهیه کرد و بعد از پیگیری های سایر دوستان که مشابه ایشان عمل کردند ما شاهد تغییر رویه سفارت کانادا نسبت به ویزای درخواستی دانشجویان بودیم.
    پس امیدوارانه امضا خواهیم کرد.
    با سپاس.

    • امیر said,

      فوریه 26, 2011 در 10:57 ب.ظ.

      بله حتما امضا کنید ، نظر شما هم کاملا برای من محترم. قطعا این وسط خیلی ها استفاده خواهند برد ، اما استفاده اصلی را ایشان خواهند برد.
      ضمنا ظاهرا از جانب این دلال جماعت هنوز ضربات سهمگین نخورده اید که امیدوارم هیچ زمانی نخورید در غیر اینصورت قضیه سال ۸۷ را به ایشان نسبت نمیدادید.
      در هر صورت هر کاری که فکر میکنید در جهت پیشبرد و تسریع بررسی پرونده شما نقش دارد ، انجام دهید.
      من هم از این تیپ پیشنهادات چندین ماه پیش داده بودم ، اما خب چه کنم که دکتر ……….. نیستم!!!
      خوش باشی

  21. ehsan said,

    آوریل 8, 2011 در 10:50 ب.ظ.

    salam
    nemidonam che bayad goft man bayad che kar konam
    age shoma mitonid komakam koni be man mail bezanid
    my name is ehsan

    my mail is : e.moradi110@gmail.com

    • امیر said,

      آوریل 9, 2011 در 9:13 ق.ظ.

      احسان جان من اصلا نمیدونم که شما در چه زمینه نیاز به کمک یا همفکری دارید؟
      ایمیل من را همه دارند: amir2322@yahoo.co.uk
      خوش باشی


پاسخی بگذارید

